ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
זמי1  
#1 נשלח : יום רביעי 13 ספטמבר 2006 15:13:41(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

שימו לב-המידע אינו מעודכן ואינו באחריותינו - בדקו לפני שתצאו לשביל

 

לינק לאתר ג'יפאים-עזרה בהטמנה,הקפצות ועוד -בחינם ובתשלום 

http://www.jeepolog.com/forums/forumdisplay.php?f=39

 

 

מידע בערבון מוגבל- עודכן ליום 12.8.09

 

אני יכול לסייע בהטמנות מים ממצפה רמון ועד אילת.

לפרטים: עמיר גדנאור- 086375876

ארז--קודם כל בנחל עמוד, צריך יותר מחמש ליטר

אחרי נחל דישון עוברים את הכביש ונכנסים לנחל נוסף, יש שם מים טובים לשתייה. אני מלאתי שם בחודש ספטמבר, ככה שסביר להניח שהמים טובים כל השנה.

בדרום, אחרי המסוע במצד תמר, יש מפעל שחילוקי הדעות לגבי שעות הפעילות שלו רבות. אני מניח שיש שם שומר בזמן שהוא סגור אבל לא הייתי מסתמך על זה. אם אתם לא בתקופה חגים או משהו - יש שם מים. קרים

נעמש-אין מים בכלל ביום של נחל יבנאל ועד הר טבור.

- באזור של תל עזקה עד מצפה משואה אין מים בחניונים של פארק בריטניה (מצאנו רק בחניון אחד ממש מול שריגים/ליאון) אלא רק ביישובים

רון-בין כפר גלעדי לנבי יושע אפשר למלt מים אצל חנייה ממשכנות הרועים (ואף לסעוד בתשלום סמלי אם הוא פנוי), מופיע במלאכי השביל נדמה לי.

מפעל הסיד בין ערד למצד תמר - אולי-אפשר להסתמך בנוגע למים,פשוט מילאנו מים בכביש שחוצים מאיזה מכונית).

- על מפעל הפוספטים של ערד ליד מצד תמר גם אפש להסתמך על מים.

- על עין צפית לא נראה לי שאפשר להסתמך (לפחות בלי טיהור), אבל מי שלא קופץ לשם ממש פראייר.

-החיילים שבבסיס הקטן שביציאה מהמכתש הקטן אמרו לנו שהוא מאוייש תמיד ואפשר להסתמך עליו תמיד. -במפעל אורון תמיד יש מים- ולא צריך ללכת עד הש"ג תגשו לאחד הביתנים הקרובים ותמלאו מהלבורנטים הנחמדים שיפנקו אותכם באוכל. (אבל קודם כל תתרחצו בעין יורקעם הסמוך)

-- דני גספר אמר לי לא לסמוך על המים בעין עקב, לא סמכתי, אבל לדעתי המים בבריכה העליונה (שמעל המפל) ראויים לשתייה, אבל לא לוקח אחריות.

- בחניון  לילה גב חולית הפקח מטמין מים (מים מסריחים אבל עדיין מים)המספר מופיע במלאכי השביל, אל תשכחו לעדכן אותו כמה נשאר ולהודות לו.

--לא לדלג על חולות כסוי כמו ששמעתי שאנשים עושים, מקום מטורף, ובערך היחיד שיפה ביום הזה (כשהשביל סוטה מהכביש קצת לפני שחרות)

- גם על האגם הנעלם לא כדי לעבור בשתיקה

SUREAL -כל בית קברות יהודי = מים.
בגלל נטילת הידיים שיש לעשות אחרי.

אם נתקעתם בלי מים בנחל עמוד , תעלו בשביל הכחול שעולה לקבר של שייח כוויס , ממש מעליו יש מעין(עין כוויס) שופע מים שאפילו חברת מי עדן לא הייתה מתביישת בהם. זאת בתנאי שחבורת חסידים לא טבלה שם זמן מה לפני. הסטייה מהשביל היא בסך הכל של חצי שעה הליכה , אמנם זאת עליה

בן לב-- באזור לכיש לסטות לתל לכיש - למרות שלא מסומן במפה יש שם ברז ואפילו אמבטיית שטח (אנחנו קראנו למקום "עין דוש")! פשוט נפלא ! להתקלח בערב ולעלות על התל לנוף יפיפה וקפה בזריחה !

מים טובים לשתיה בעין חווה (לא בגבים !) - סטייה של 500-600 מ' מהשביל

אסף-בנחל חמר ליד מפעל הסיד לדעתי הטמנה חיונית למרות שהסתדרנו גם בלעדיה

במצד תמר הטמנה לא חיונית : כמעט תמיד אנשים משאירים שם קצת מים וגם אם לא יש להגיע לשם בשעות האור ולעצור מכוניות על כביש 25 אנחנו קיבלנו משהו כמו 20 ליטרים בשעה וחצי של עצירת מכוניות.

ליד מעלה עקרבים אחרי המכתש הקטן חשבנו שצריך אך נוכחנו לדעת שיש שם כוחות שניתן לסמוך אליהם כי יתנו מים.

בנחל ברק כדאי להטמין ולחסוך הליכה לכביש

בקניון שחורת אם אין מי שיקפיץ לכם מים מאילת כדאי להטמין.

לאנשים עם רכב שטח (לא כמוני) רצוי בהחלט!!! להטמין מים אחרי הר כרבולת שללא ספק הוא היום המתיש ביותר בטיול מבחינת טופוגרפיה

אריק-איך מטמינים?

1.חופרים בעזרת טוריה בור יחסית לא עמוק בנקודה שקל יהיה להסביר איך להגיע אליה.

2.עוטפים כול שני בקבוקים בשקית אשפה קושרים ועוטפים בעוד שקית ,נעים יותר להוציא אותם נקיים וללא אבק.

3.מניחים בבור מכסים בעדינות ומטשטשים את עקבות החפירה.

4.רושמים תאור מדוייק של מקום ההטמנה (לא לסמוך על הזכרון) או למהדרין ניתן גם לצלם ולהעזר בתמונות.

5.ממליץ מניסיון להטמין תמיד! יותר מהנדרש עבור כאלו שתפגשו במסלול.

6.לי אף פעם לא קרה שהמים לא היו במקום.

מקומות שהטמנתי: חניון חוד עקב, חניון גבי חווה, לפני העליה לכרבולת חרירים,מתחת לחאן שחרות (היה מיותר) ובכניסה לקניון שחורת

TALSH-עוד כמה טיפים קטנים על הטמנות:

1. לא חייבים להטמין בחול, אפשר פשוט להחביא בשטח (בתוך ערוץ נחל או מאחורי איזה סלע) ולכסות באבנים - יותר קל גם להטמין, גם לזהות את המקום וגם להוציא את המים.

2. חשוב לסמן את המקום בצורה כזו או אחרת: מערום אבנים שטוחות, סלע מיוחד שיש בסמוך אפשר גם לנסות למתוח קו דמיוני בין נקודות בשטח ולמקם את ההטמנה ביחס לקו.

3. בהחלט מומלץ להטמין כמה שיותר מים - במהלך הטיול תפגשו הרבה חבר'ה הקבוצה גדלה וככל שיש יותר מים מוטמנים הלוגיסטיקה יותר פשוטה.

4. לא מומלץ להטמין בג'ריקנים כי לפעמים הם נגנבים

SHAY-

והאמבטייה ליד תל לכיש- תענוג

RAM-רשימת הנקודות הבאה מבוססת על הנקודות שדני הציע בהרצאה שלו, תוך הצלבת מידע עם מקורות אחרים כמו הטבלה של טל. מוזמנים לשדרג, לעדכן ולהוסיף.

1
חציית כביש 258 / נחל חימר. ניתן להטמין, או לאסוף ממשאיות ומעט הרכבים שנוסעים בכביש. יש שמועות שלא ביררתי על מילוי במפעל הסיד.

2
מצד תמד, מפגש כביש 25. לעיל נכתב כי אין בעיה לאסוף מים על הכביש. אני הטמנתי.

3
חציית כביש 227. אני הטמנתי בחניון הלילה, כחצי ק"מ מהכביש על הדרך האדומה. לא רחוק אנטנות של מתקן צבאי, לא בדקתי אם מאויש, יש כל מני שמועות בנושא. בכביש 227 התנועה מעטה עד אפסית ולא נראה כמו כביש שאפשר להתבסס עליו לאיסוף מים ממכוניות.

4
חציית כביש 206 סמוך לעין ירקעם. אני הטמנתי סמוך לכביש.

5
חניון נחל עפרן, למרגלות הכרבולת. הטמנתי, ובמקום היה מסומן גם מטמון "מים למטילי ש"י" (לא בדקתי את מצבו). הגעה לא מחייבת רכב 4על4, אבל קחו בחשבון נסיעה ממושכת (מעל 10 ק"מ) בדרך עפר קשה, כולל נקודה אחת שלא תהיה פשוטה לרכב נמוך במיוחד ו/או מנוע חלש.

6
חניון לילה בתחתית מעלה צין מפגש ס"ש כחול וירוק. לא הייתי, למיטב הבנתי נדרש רכב 4על4. צריך להטמין או לדאוג שיביאו לכם אם לא מעוניינים להמשיך עוד בערך 7 ק"מ במעלה צין עד למדרשה, ולמחרת לחזור אותם.

7
גבי חווה. לא הייתי. נדרש רכב 4על4.

8
מצד מחמל. נקודה אלטרנטיבית לקודמת. טיב הדרך ממצפה רמון למצד לא ידוע לי.

9
חניון לילה נחל גוונים, ליד מפגש ס"ש ירוק עם ס"ש שחור-ציר הנפט. לא חובה 4על4. הטמנתי. ניתן גם לישון בחניון בארות המסודר, מרחק 3 ק"מ.

10
חניון גב חולית. לפי צבי גילת (וגם קראתי על כך בפורום) הפקח המקומי מטמין שם מדי פעם מים, צריך להתקשר ולתאם איתו. לא הייתי, אבל למיטב הבנתי צריך 4על4.

11
בכניסה לקניון נחל ברק. אין צורך ב4על4. הטמנתי.

12
צומת ציחור. להערכתי ניתן להתבסס על טרמפים.

13
באר מילחן.

14
פתח קניון שחורת. מנסיוני ניתן להגיע גם עם פרייבט.

15
חציית כביש 12.

דני גספר- מעט לפני צומת ציחור בק"מ 40 על כביש 40 יש ברז מים של מקורות. לא עודכן.

 

זמי140039.4386111111
מממן
אורחים  
#2 נשלח : יום שישי 13 אוקטובר 2006 07:18:54(UTC)
Guest


דירוג: אורח

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 570

חניון לילה גבעת מדור / נחל עפרן. הגעה אפשרית משדה בוקר (ונראה לי גם מכיוון מפעל אורון אבל לא בדקתי) ראיתי אוטובוס באיזור כך שיתכן וניתן להגיע גם עם רכב רגיל.

בנקודת המיפגש בין נחל עפרן ונחל מדור יש חניון לילה. תטמין שם. הגישה בדרך עפר (סימון אדום) מכיוון מידרשת בן גוריון או בדרך עפר (סימון שחור) מכיוון אורון.

אני סטודנט בעל ג'יפ גדול (8 נוסעים ונהג) משדה בוקר. עוזר בתשלום בהטמנות בשביל ישראל. כדאי להתארגן כמה חברה יחד- להטמנות , לא חייבים ללכת יחד. אני יכול להטמין בכל הנקודות שרוצים בדרום- הנקודות הנפוצות יותר- נחל מדור, גבי חווה, גב חולית, נחל ברק, נחל ציחור, באר מילחן, קניון שחורת. עלויות: או מחיר לפי בקבוק או (יותר משתלם כאשר מתאגדים יחד)  לפי הטמנה  לפחות 6-7 הטמנות שעושים ביום אחד איתי. ניתן לצאת משדה בוקר- ולסיים בעיר אילת. אני גם עוזר בכל מיני בקשות מיוחדות, הקפצות פנימה והחוצה מהשטח, ארגון הפתעת יום הולדת בשטח וכו'. פרטים: [email protected]מס' טלפון 0545343797

 הטמנו לקראת טיול במכתשים. חשוב להדגיש כי ניתן להגיע לגבי חווה באמצעות פרייבט (מאזדה 3), וכך עשינו. הדרך קלה מאד. (כניסה במפניה מזרחה ליד כלא נפחא)בנוסף הגענו לחניון פערן באותה מאזדה 3 תוך חציית בקעת צין (כניסה משדה בוקר ויציאה ממפעלי אורון), כך שהדבר אפשרי, אם קצת תושיה והכוונה לנהג בכל קטע קשה (20 ק"מ ב-3 שעות!!!) בדיעבד, עדיף (בהרבה) להגיע ממפעלי אורון ולנסוע לאורך סימון 4*4 אדום. הדרך שוב לא קלה, אבל אפשרית, במיוחד שהרכב מליסינג...

. בבאר אורה יש ישוב וניתן להשיג שם מים. אבל אולי עדיף לוותר על הסטייה הזו כי במרחק לא רב משם נמצא אגם תמנע.

2.
בעיקרון עדיף לא להסתמך על הטמנות קבועות. אבל בכל זאת צרי קשר עם אחד המטמינים ( חפשי בפורום). אם אני לא טועה הוציאו את ההטמנה מהקניון לחניון שחרות.

בבאר אורה יש אנשים מאוד נחמדים, אבל זו סטייה די מתישה מהשביל, עדיף להמשיך ישר למטמנה בכנסיה הדרומית של תמנע.בקניון שחורת כבר אין הטמנה ( הפקח לא מרשה ועודד המלאך מאילת התגייס..) רק מים ליומיים או שתנסו לדבר עם בי"ס שדה אילת ולשאול אותם אם יש להם טיול באיזור (זה מה שאנחנו עשינו והיה מושלם..)

במקרה וגם לכם נעלמה הטמנה דווחו כאן על מנת שנוכל לטפל בבעיה. למי שמגיע למקומות האלה ונעלמה לו הטמנה ואין פתרון "מהשרוול", הנה לכם טלפונים:באר אפעה (גם זה מקום מועד לפורענות) :

מונית מערד - אלי לוי  052-2889579. מיצד תמר: מונית מדימונה - עוזי: 052-3557105.נחל חווה: חיים ברגר במדרשת בן גוריון 054-5343797 .

 

הצעה נחמדה למים במיצד תמר-להזמין פיצה מערד או מדימונה, ולהגיד שיביאו לכם גם איזו שישיה או שתיים על הדרך

הבהרה וחידוד:

1.לפי השמועות, ככל הנראה בתדריך לפני עליית משמר מתודרכים השומרים במעבר נטפים הסמוך לעין נטפים להמנע מחלוקת מים למטיילים, למרות האבסורד שבזה - אז מומלץ לשמור את האופציה הזו כחרום בלבד.

2.בבאר אורה השערים נעולים 24/7 אבל ניתן להצטרף לתושבי המקום שנכנסים ויוצאים, ומהכרותי עם אנשים מהמקום הם ישמחו לעזור במקום עם אספקה לוגיסטית.

3.בקניון שחורת לא קיימת הטמנה בגלל הפקח שדורש שההטמנה תהיה בצורה מסויימת מאוד (חביות ברזל קבורות באדמה וכו'). במידה ויש קבוצה של 3-4 אנשים שנמצאים באזור שחורת ומעונינים לעזור להקים הטמנה מסודרת - אשמח במידה ואני באזור הבית, אבל זו לא עבודה לבן אדם אחד.
במידה וקיים צורך במים בשחורת - אשמח לסייע במידה ואני נמצא בבית, בדר"כ סופי שבוע בלבד - אני חייל - אלעד - 0523407094
ניתן לבקש גם הספקה לוגיסטית בתשלום סימלי.

באר אורה:  שוחחתי עם ראש הועד של באר אורה ולדבריו השער להולכי רגל (ליד השער של כלי הרכב) אינו נעול. התושבים במקום שמחים לעזור בתנאי שאף אחד אינו עולה מעל הגדר או השער. האם הנעילה שאתה מדבר היא לגבי השער של הרכב? כיצד בדקת את המידע הזה?    בבאר אורה יש שני שערים, שער מערבי שמכיוונו מגיעים ליישוב- השער הזה נעול תמיד (עליו זוהר מתכוון שלא יטפסו) , ומשם צריך להקיף את כל הישוב , שאמנם יש בו רק 24 משפחות אבל מתוכנן ל1000 בערך.. ככה שהסיבוב ממש גדול, ואז מגיעים לשער הראשי (המזרחי)של באר אורה, ואם לא עובר בדיוק רכב מתקשרים לזוהר תמרי (הקב"ט/צי'ף/מקים הישוב/ איש ממש נחמד וכד') והוא פותח לכם את השער, אפשר ללכת אליו הביתה ולקבל מים או כל עזרה אחרת, וישנה מעין פינה נחמדה חסומה לרוחות מתחת לאיזה עץ שם..--------

להגיע לבאר אורה מצפון אפשר לקחת דרום מערבה בדרך עפר (ללא סימון שבילים) דרומה  מהר חכליל  (ואדי נמרה שמתחבר לנחל רחם) וללכת בה כ 2.5 ק"מ. מול הישוב פונים מערבה (ימינה) ומגיעים לשער אחרי כ 800 מטרים. החזרה בדרך עפר שיוצאת לצפון מערב מהישוב (סימון שחור) ואחרי כשניים וחצי ק"מ מתחברים לש"י בחזרה. הסיבוב כולו כ 6 ק"מ. התוספת להליכה היא של 4 ק"מ.

למי שרוצה לבלות לילה בישוב (באוהל, והיו כאלה שכבר ישנו אצל משפחה בביתה) עם מים ואנשים נחמדים ולא בשטח זה משתלם. להזכירכם בבאר אורה מתוכנן מיזם תיירותי שרק יצבור תאוצה אם תראו נוכחות חיובית (לא לטפס מעל גדרות ושערים נעולים

תמיכה לוגיסיטית במיצד תמר, מכתש קטן, נחל מדור : מוחמד זנון.  עוסק באירגון ותמיכה למטיילים בנגב, ליווי שבילאים מערד ועד אילת וכיוב'. פלאפון: 050-5278128

מתמנע לשחרות זה יום קשה. מאגם תמנע לשחרות זה משהו כמו 32 ק"מ וזה קשה מאוד, מעלה מלחן אחד הקשים על השביל. דוקא בעונה זו היובש רב אפשר להרגיש את זה היטב בכל מקום. חובה לקחת מים בעודף למקרה של תקלה בדרך. אני לא הייתי יוצא ליום הזה עם פחות מ 6 ליטר לאדם

הטמנה שמתוחזקת על ידי איציק מעוז בחניון גב חולית.בחניון גב חולית יש הטמנה שאותה איציק מתחזק. את המידע לגבי כמות הבקבוקים שנשארה במקום איציק מבקש שכל מטייל שעובר במקום, שיתקשר אליו וידווח כמה בקבוקים נשארו במקום. בבקשה תעזרו לאיציק לעזור לכם. הסלולרי של איציק : 052-3666453.

בפתח קניון שחורת הציבה רשות הטבע והגנים ארגז (מתכת) ובו המטיילים יכולים להניח מים ועודפי מזון על אחריותם לטובת מטיילי השביל. יופי של יזמה

להזכירכם: אפשר ליצור קשר עם גי'פאים שמטיילים בנגב ולהעזר בהם במים. בקרו jeepolog.com באתר שלהם כאן

פקחית מאוד נחמדה שעונה לשם שירי החליטה להרים את הכפפה ולעשות משהו בנוגע להטמנות, הארגז נקנה והוצב שם ע"י הרשות - הכול מתוך יוזמה של פקחית בשם שירי.היום בבוקר הטמנו שם 20 בקבוקים וכבר בערב התקשרה קבוצת מטיילים להגיד תודה ולהודיע שנשארו 6 בקבוקים, כנראה שזה באמת עוזר למטיילים בשביל.ההטמנה נמצאת סמוך לחניון הלילה של נחל שחורת, בהצטלבות עם שביל ישראל, אשתדל למלא אותה ככל האפשר יחד עם עזרתו של עודד.מטייל יקר -:א.המים שם לשתיה, לא למקלחת, אנא חסוך בהם והשאר גם לבאים אחריך.
ב.במידה ואתם מתכננים לעבור בשחורת ולהסתמך על ההטמנה - מומלץ עד מאוד ליצור קודם קשר איתי ו\או עם עודד על מנת לוודאות שיש שם מים בכלל   אלעד - 052-3407094עודד - 050-6704760



 

 

 

 

לגבי הטמנות בנגב: במצפה רמון יושבת חברת "טיול אחר". הם עושים הטמנות בנחל ברק. חפשו אותם ב 144. לגבי צילומים של הטמנות קחו בחשבון שפני השטח משתנים בנגב עם הגשמים. לכן מפה עדיפה על צילום.  לא להטמין בתוך ואדי אלא בצדדים שלו. שיטפון יכול לשטוף את ההטמנה. לכן רצוי במקום מוגבה מעל הואדי.

לי קרה שהטמנה נעלמה ליד דימונה (בדואים), אפילו היישאירו מקל תקוע בהטמנה שאדע כי הם ביקרו במקום. הקפידו לבדוק שאין צופים בכם בזמן ההטמנה. גם כך אם בדואי ירצה לקחת הטמנה הוא יבחין בשינוי בתוואי השטח וימצא אותה. המקרה שלי לא נפוץ אבל קיים. עשיתי כ 10 הטמנות ורק אחת נגנבה. תמיד תהיה זו "הכי בעייתית".

זמי140039.4400694444
zohard3  
#3 נשלח : יום שישי 30 מרץ 2007 14:16:49(UTC)
zohard3


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/01/2007(UTC)
הודעות: 48

יצאנו אתמול להטמנות מים לאורך השביל בדרום.

בין מיתר לערד הדרך מלאה כלבים ..יש להצטייד במקל או באבנים ביד על כל צרה שלא תבוא..ישנן מכולות לאורך הדרך בישובי הבדווים.

בין ערד למיצד תמר יש אמנם בסיס ובסוף הדרך יש גם את מפעל הפוספטים אבל רצוי להטמין מים היכן שהשביל נפגש עם הכביש  מכיון שזו דרך עם המון שמש ופחות עצים.

במיצד תמר ראינו פקח או משהו כזה שיושב ליד חניון הלילה.

מי שמגיע למפעל אורון רצוי שימלא כמה שיותר מים מכיון שהשביל משם אינו ידידותי על ההר ולכן רצוי לקחת מים ליומיים [ במפעל אורון לא נתנו לנו להמשיך בכביש פרטי להטמין מים ]

פגשנו שם שני מטיילי שביל שאמרו לנו שהם יומיים בדרך והמפעל הציל את חייהם.

ניתן להגיע לגבי חוה ברכב ארבע על ארבע וגם ברכב פרטי שאינו נמוך מאוד [ אנחנו הגענו כמעט עד גבי חוה ] הכניסה ברכב הינה מכיוון האנדרטה ליד כלא נפחא.

בתוך מכתש רמון ניתן להגיע עם רכב פרטי ממש עד חניון הלילה היכן שהשביל נפגש עם ציר הנפט .

בנחל ברק ניתן להגיע עם רכב פרטי מכיוון דרום זה אחרי פארן וניתן להגיע עם הרכב עד לשביל ולהטמין מים.

לתשומת לב!

לא כל קילומטר שנמצא על המפה הינו ברמת מאמץ זהה...זאת אומרת ישנם מקומות שקילומטר ללכת זה כמו חמש קילומטר במקום אחר ולכן הביטו אל הטופוגרפיה של השביל ותעשו חישוב בהתאם.

לכל המטמינים.

תטמינו גם אוכל יבש עם הבקבוקים - יחסוך לכם אחר כך במשקל.

אל תתמינו במקום נמוך מכיון שכשירד גשם הכל ישטף.

כמו כן אל תשימו שלט גדול כאן יש מים מכיון שעיזים יאכלו את זה...

זמי139172.6072685185
יענקל'ה סער  
#4 נשלח : יום שלישי 26 פברואר 2008 23:52:21(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

כן אלה כל המקומות שבהם מטמינים מים. בין נק' 1-4 אפשר לחשוב גם על מפער המכתש הקטן וניתן להיסתדר עם שלוש הטמנות: אפעה, מפער מכתש קטן ועין ירקעם. רכב רך מגיע למפער המכתש הקטן זו נסיעה של כ 30-40 דקות מכביש 25. אם הטמנת ב 7 לא צריך ב 8. זה יום אחד מחווה למצפה. בצומת ציחור יש מים בתחנת מקורות, תוודא שוב שיש גישה לברז, כאשר אתה עושה את ההטמנות שלך.

yankale1739504.9494212963
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אסף פרידמן  
#5 נשלח : יום ראשון 02 מרץ 2008 00:22:18(UTC)
אסף פרידמן


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2008(UTC)
הודעות: 73

01/03/08 חברים אין ברז מים בק"מ 40 על כביש 40, ביקרתי שם היום נראה שהיה ברז כזה אך יד נעלמה סגרה אותו לנצח. מים בסביבה : מתקן פארן של קצא"א (לתאם עם השומר אבל אין בעיה) או במתקן מקורות בנחל פארן מול הכניסה לקניון עדה אך בצד שני של הכביש (לא ראיתי בעצמי אך שמעתי ממקור מוסמך)
יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום ראשון 09 מרץ 2008 23:42:05(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
אסף פרידמן כתב/ה:
01/03/08 חברים אין ברז מים בק"מ 40 על כביש 40, ביקרתי שם היום נראה שהיה ברז כזה אך יד נעלמה סגרה אותו לנצח. מים בסביבה : מתקן פארן של קצא"א (לתאם עם השומר אבל אין בעיה???) או במתקן מקורות בנחל פארן מול הכניסה לקניון עדה אך בצד שני של הכביש (לא ראיתי בעצמי אך שמעתי ממקור מוסמך)
 הכניסה לקניון עדה רחוקה מהשביל במורד כביש 40. המים שם אינם ראויים לשתיה. אין שומר במתקן אלא עובדי מקורות שעוברים במקום מדי פעם.   
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
צ'ילום  
#7 נשלח : יום שני 10 מרץ 2008 01:16:02(UTC)
צ'ילום


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/11/2005(UTC)
הודעות: 472

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
חבל על הפסקת התמיכה של הרשויות..
כביש 40 ק"מ 40 הוא מקום טוב להטמנה עם רכב רך.
לדעתי יש הטמנה אחת ממש חיונית (או לסחוב במקום ההטמנה 14 ליטר מים) והיא בחניון גב חולית. כל שאר ההטמנות ניתן לוותר אם הולכים בקצב טוב או סוחבים יותר מים (אני מקווה שכל מי שהגיע לנגב מהצפון כבר יהיה בכושר).
צ'ילום  
#8 נשלח : יום שני 10 מרץ 2008 03:26:23(UTC)
צ'ילום


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/11/2005(UTC)
הודעות: 472

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
מה שאמרתי הוא מה שהתכוונתי. אפשר, אם נכנסים לכושר מתאים לחסוך הרבה הטמנות.

אפשר ללכת ביום אחד את הכרבולת (רצוי לא לרדת למפעל) ולהגיע למדרשה . אפשר ללכת ביום + חצי מהמדרשה למצפה רמון .
הבעיה היחידה היא בחניון גב חולית שם אין הטמנה (לפי ההודעות כאן) והמרחק הוא לפחות יומים ממצפה רמון לספיר. אפשר ללכת את הקטע מצפה- רמון - כביש 40 ולחזור להצטיידות או לקפוץ לחניון בארות (6 ק"מ הלוך חזור) אבל עדיין יש סיכוי גבוה להתקע, בעין גלד בד"כ אין מים בכמות סבירה.

14 ליטר לא סחבתי, מקסימום 9 (וגם זה יותר מדי) אני פשוט אומר כזה דבר - אם תלכו 20 ק"מ ליום תצטרכו לסחוב כמות כזו (אלא אם הטמנתם בכל מקום אפשרי)
צ'ילום  
#9 נשלח : יום שני 17 מרץ 2008 22:20:12(UTC)
צ'ילום


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/11/2005(UTC)
הודעות: 472

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
החלוקה המקובלת לפי המטייל הממוצע 20 -25 ק"מ ליום (תלך יותר, תטמין/תסחב פחות ):

מערד עד מפעל אורון (3-4 ימים)
1. ערד - באר אפעה : כביש (258) ליד באר אפעה עם תנועה דלילה בעיקר של משאיות (הטמנה עם רכב קל)


2. במצד תמר ( הטמנה עם רכב קל) יש תנועה גדולה של רכבים.

3. המכתש הקטן (יתכן ותוכל להשיג מים בבסיס ביציאה מהמכתש      , לא לבנות עליהם.

מפעל אורון הוא המקום הבא עם מים. בד"כ מטיילים מצטיידים כל 3 - 4 ימים לכן יתכן ותצטרך לנבוע לירוחם להצטיידות ( היתרון - תתחיל את הכרבולת מלא , גם עם מים ולא תצטרך לרדת ולעלות מאורון)

אורון - שדה בוקר (יומיים)

הטמנה בח"ל גבעת מדור , אם תהיה בכושר ותחליט שאתה הולך ביום, יש פרסה של השביל שמומלץ לחתוך עם שביל מסומן שחור.

שדה בוקר - מצפה רמון (יומיים)

הטמנה בנחל חווה, בד"כ יש מים בגב חווה ובמעיין (סטייה) יתכן ואפשר לטהר אבל בתחילת האביב.

מצפה רמון - ספיר (בערך יומיים)

הטמנה חשובה בחניון לילה גב חולית. בעין גלד בד"כ אין מספיק מים (אלא אם זה באמצע החורף) / מספיק נקיים לטיהור

זהו בגדול, בכל שאר המקומות ניתן לסטות לישוב קרוב. (תקנו אותי..)


עריכה: מאחר וזה נושא קריטי , והשאלות הללו חוזרות על עצמם, פתחתי בויקי פסקה בנושא "נקודות תורפה"צ'ילום39524.820162037
HuBeZa  
#10 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2008 01:54:59(UTC)
HuBeZa


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/03/2008(UTC)
הודעות: 6

תודה רבה, לא יכולתי לקבל תשובה יותר ברורה.

עוד כמה שאלות ברשותכם:
1. הקטע בין פארן לשיטים ניתן למעבר ביום אחד?
2. באר אורה לא מופיע ברשימה בוויקי, אבל אני מניח שהוא גם מקור מים. האם אני צודק?
3. האם ההטמנה בקניון שחורת מתוחזקת? מי מתפעל אותה?
4. לא ברור לי מהם מקורות המים מדרום לקניון.
צ'ילום  
#11 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2008 07:30:01(UTC)
צ'ילום


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/11/2005(UTC)
הודעות: 472

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

1. אני אישית (ועוד 2 מטיילים שפגשתי באותו יום) הלכתי ביום אחד, אני לא יכול להתחייב לך שתוכל ללכת ביום אחד , זה תלוי בך ובכושר שתצבור עד שתגיע לשם.
גם אם תגלוש ללילה תוכל ללכת בצמוד לכביש 40 (זה מומלץ גם ביום בקטע זה, שביל ישראל שם הוא דרך פודרה). אם לא תרצה ללכת, תפוס טרמפ מהצומת כפי שרבים עושים.
2.נדמה לי שהסטייה אליה קצת מסובכת ולא שווה את המאמץ (אבל תבדוק את התוואי במפה) , בנוסף זה מקום ממש קטן .
3. כן. off-road ו - wildlove מהפורום ומהפורום בג'יפטריפ ,בדוק איתם .
4. למעשה אין מקורות מים. יש את הכביש ומעבר גבול נטפים (מסטייה, במעבר אין ברז מים אלא מיכל מים המשמש את החיילים שם ( ד"א הם ממש נחמדים / ות) אם נגמרים המים במיכל יהיה קל יותר לבקש מים מרכבים שם מאשר בכביש ליד חנין יהורם.

. הסטייה לא מסובכת. מתמנע תמשיך לכיוון דרום מיזרח, במקום לנחל רחם. המקום לא קטן. יש וילות ומספר בלתי מבוטל של מישפחות. יתנו לך מים. יש מכינה של הצבא (נכון לנובמבר). לא לטפס על הגדר המערבית של המקום התושבים לא אוהבים את זה ובצדק. השער ממיזרח פתוח. המחשבה במקום הוא לפתח תיירות של תרמילאים לכן כל תרמילאי שעובר במקום מעודד את היזמה. חזרה בשביל שחור מצפון לישוב שפונה מערבה. זה מאריך ב ~ 3 ק"מ את הדרך.

3. כרגע יש כוונה לתחזק את ההטמנה לא ראיתי סימנים בשטח (לפני 3 שבועות).

4. מעבר נטפים (+ 2 ק"מ לכל כיוון) תטמין, או תזמין מים מאילת 50 ש"ח במונית אבל זה גם המחיר לרדת לאילת ולישון שם בלילה הלפני אחרון.

זמי140039.4330902778
רתם רוטשטיין  
#12 נשלח : שבת 26 דצמבר 2009 15:14:53(UTC)
רתם רוטשטיין


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/12/2009(UTC)
הודעות: 2

לפני באר אפעה בדיוק שהסימון הכחול מתחבר לסימון הירוק יש דרך עפר רחבה לכיוון מערב (במפה היא מסומנת ככביש משובש) אחרי כשני ק"מ הדרך מגיעה למפעל לסיד (שמסומן גם במפה) שם מצד ימין על הדשא יש ברז פתוח לכל.
אנחנו מילאנו שם מים וזה חסך לנו הטמנה במקום- ההליכה למפעל קלה, על דרך עפר רחבה.
השמועה אומרת שאם מגיעים בשעת ארוחת ערב אפשר להתכבד בארוחת ערב בחדר האוכל אבל לנו לא יצא...
tzurlis  
#13 נשלח : יום ראשון 28 פברואר 2010 03:14:29(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

לגבי ההטמנות בבאר אפעה.

הייתי שם לפני שבוע ודיברתי עם אחד הנכבדים הבידואים המקומיים. מסייע הרבה למטיילים, לא אדם מהסוג שיקח משהו שלא שלו.

סיפר שרואה מידי פעם שישיות מיים לצד הצומת, בלי הטמנה ובלי מערום: ושלרוב אף אחד מהרועים לא נוגע בהן, מאחר ויודעים שזה שייך לשביל. רוב הבידואים שם בסדר, ועדיין יש קוד של כבוד ומנהגים במדבר. רועה בוגר יקח משהו רק אם הוא חייב את זה להצלת חיים. ילדים או נערים עלולים לקחת.

בכל אופן, מי שמשאיר הטמנה בחוץ על הצומת - זבש"ו. גם עובדי המפעלים היהודים שעוברים, וגם נהגי ההסעות, עלולים לקחת לו אותה. פירצה קוראת לגנב. הטמינו בשיקול דעת.

למטמינים בצומת - לא מומלץ להטמין בצומת עצמה, ולא בערוץ המערבי לה. פנו לדרך העפר והמשך השביל 500 מטר מזרחה, לאחר הפנייה שלו לדרום יש ערוץ נוח למערומי אבן להטמנה, וליידו משטח חנייה.

בעייה אחרת היא הטינופת והבקבוקים שיש על השביל. תזכורת: לא מטנפים ולא משליכים פסולת, גם לא קצת. בקבוק מיים ישן מכווצים ושמים בשקית האשפה, עוטפים אותה בבד רשת או שק פק"ל (שלא תקרע) ולוקחים איתכם.

אין צפרדע או מערום לבקבוקים במיצד תמר. אם למישהו יש אנרגיה וזמן, שישב למשרד לאיכות הסביבה ולמשרד התיירות על הראש עד שישימו שם, בעין ירקעם, ובנחל עמוד - מרכז, צפרדע אשפה וכלובי מיחזור.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.