ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
OFF-RoaD  
#1 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2007 01:20:31(UTC)
OFF-RoaD


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/07/2007(UTC)
הודעות: 102

קודם כל, אנחנו מתוכננים לצאת בתחילת ספטמבר, מגבלת הזמן היא חודשיים (תחילת נובמבר אנחנו בבית). יש לי די הרבה שאלות על כל העניין:

1. מזג אויר - צריך להתכונן לגשם? חוץ מכיסוי גשם לתרמיל, שבטוח ילקח, מה לגבי הלינה בלילה גשום? שק"ש חשוף ממש לא מתאים, מסיבות ברורות. מתחת למה לישון (בהנחה שאני חושב שאוהל סתם מיותר מבחינת משקל ומחיר, אבל אם תגידו שצריך - ירכש). כמה קר בלילות אוקטובר במדבר? צריך בגדי חורף (פליס, מעיל, כפפות, כובע וכו' וכו' וכו')

2. בטחון - אני יודע מטיולי הג'יפים שהמדבר לא בדיוק בטוח (בני דודים מסתובבים חופשי). כמה זה מסוכן באמת? צריך שמירות וכאלה? אולי איזה נשק (לא אקדח. משהו שאני יכול לשאת, ללא רשיון [בן 18])?

3. צידה: אני בנאדם שמזיע ושותה המון מצד אחד. מצד שני אין לי בעיה לשאת קצת אקסטרה משקל אם זה צורך (אני יודע שהרוב פה ממש נגד זה. אבל מבחינתי מים זה לא מותרות ולא משהו שאפשר לוותר עליו). כמה מים צריך לחשב ליום? איך מסתדרים במדבר, בהנחה שלא מטמינים? זה אפשרי בכלל? (אני יכול להקפיץ את אבא מאילת איזה פעם-פעמיים כל עוד זה דרומית למצפה, ככה זה נשמע יותר הגיוני?). אותו כנ"ל עם אוכל. אני שומע על הטמנות פה, ומאוד מפחד מזה לוגיסטית ומזה שזה גניב ואז נתקעים. האם זו אופציה לסחוב את הצידה עד הישוב הבא על הגב כל המדבר? מה המרחק המקסימלי בין ישוב ליישוב, ואיפה?

4. ניווט. יש את הספר של צבי גילת, שיצא איתי לטיול. יש לי מחשב כף יד עם תוכנת ניווט שטח (שוב, אני משתמש בו בטיולי בג'יפים). האם זה משהו שימושי שיכול לעזור בשביל? מפות: אני יכול להדפיס את כל השביל מתוכנת ה"טורבו 4". זה נותן מספיק מרחב? או שחובה מפות סמ"ש 1:50000? אני רוצה להימנע מהן כמה שאפשר (משקל, מחיר...). למיטב הבנתי השביל מסומן די בבירור לכל אורכו, ועם סיפורי הדרך והמפות מהספר, אני לא יודע כמה באמת קשה הניווט בשטח ואיך צריך להיערך לו.

 

נראה לי שזהו לעת עתה, צפו עוד כאלו בהמשך. תודה מראש, עודד.

מממן
זמי1  
#2 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2007 02:28:29(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

גשמים לא נראה לי בתחילת ספטמבר , אולי לקראת סופו, אוהל תמיד רצוי, אפילו יריעה עליונה תספיק בתחילה, נגד רוחות, טל וכדומה, לנגב, בגד חם לערב. למה ללכת בלילה גשום? כפפות לא נראה לי.

בטחן אישי- לא שמענו על בעיות בנגב. אבל תמיד שמור על הציוד בכל מקום. גם אחינו לא טומנים ידם בצלחת לא רק בני דודים.

לגבי מים, הטמנות, אין ברירה, קרא בפורום, יש המון מידע. מים לא פחות מ-3 ליטרים ביום רגיל ועד 8 ביום חם בנגב. הטמנות זה הפתרון.

לגבי ספר- מיותר וכבד.

לגבי מפות-חובה. לא צריך לסחוב את כולם, קודם אתה יכול לגזור את קטעי ההליכה או לסרוק קטעים רלוונטים, או להדפיס , צילומים מסתובבים להם בין החברה. GPS מותרות בשבילי. השביל מסומן לאורכו לא רע אבל מפות חובה.

OFF-RoaD  
#3 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2007 12:06:03(UTC)
OFF-RoaD


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/07/2007(UTC)
הודעות: 102

אוהל יקר וכבד. אם כבר אז יריעה כמו שהצעתם פה, מוחזקת ע"י מקלות הליכה. יש משהו לרכוש או שצריך לאלתר?

לא דיברתי על הליכה בלילה, פשוט אם ישנים וקר (מה הטמפרטורות הצפויות בלילה בצפון בספ' ובנגב באוק'?), אז צריך להתלבש ביתר רצינות...

הציוד פחות מעניין אותי. זה כולה כסף. אז שיעלם, יכאב הלב אבל נתגבר. אני יותר מפחד מפגיעה בי מאיזה "גיבור".

חיפשתי, לא מצאתי את המידע הבא: הבנתי שהבעיה עם מים בנגב היא בחלק האחרון, ושבצפון הנגב עוד יש יישוב מדי פעם. מישהו יכול לתת לי רשימה של הקטעים הבעיתיים ואורכם? (איזה ישוב פוגשים, מיהו הבא אחריו, כמה מרחק יש ביניהם, כמה מקומות שוחקים [עליות קשות וכו', אם בכלל] יש ביניהם).

מפות-אני אדפיס מהמחשב. יש למישהו קובץ עם נקודות של השביל, מעודכן לתוואי הנוכחי? אני מאודדד אודה על כך.

יענקל'ה סער  
#4 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2007 15:52:12(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

וכמו תמיד לזמי יש הרבה סבלנות. אצלי פחות. אבל שיהיה עד שמכינים את ארוחת הצהרים של שבת.  OFF ROAD נראה לי כאחד שמכיר את המידבר. לפחות בטיולי ג'יפים. אז לאבא יש אחד וגם ג'י.פי.אס. ...אין בעית כסף? אז למה שלא תדפיס את המפות תחילה. תביט בהן ותראה שיש לך בעית מים מערד עד שדה בוקר. זה כ 100 ק"מ. מחנה צבאי בראש המכתש הקטן, שלא ממש אמין לטעמי, ואורון הם מקורות המים היחידים בדרך. אבל בלי אוכל. אם אין לך בעית כסף תשתמש במוניות מערד, דימונה ו/או ירוחם להביא לך מים ומזון. בירידה מהכרבולת צריך הטמנה רק 4X4 מגיע לשם. המקום הבא שהוא בעיה לוגיסטית זה בין שדה בוקר למצפה באיזור גבי חווה חניון שרב. רק 4X4 יגיע לשם. נדמה לי שיש לאבא...נכון?

המקום הבא ללא מים ואוכל חניון גוונים. תלך במקום זה לבארות ותקבל שם מים, לינה ואוכל לדרך בתשלום נדמה לי שזה 45 ש"ח הלינה בלבד. ואח"כ גלד. חפש כאן "איציק מעוז" תמצא את הטלפון שלו והוא יעזור לך...תמורת תשלום. בצופר חאן הבשמים על השביל. 25 ש"ח(??)  לינה בלבד. יש ארוחות ואוכל לדרך גם. מצופר לצומת ציחור זה יומיים. חפש את חאן אבירן בפארן הם יעזרו לך בברק וציחור ומה שביניהם, ז"א תמורת תשלום. אח"כ יום מציחור לשיזפון ויום לשחרות. משם יום לתימנע ובסוף יש לך שלושה ימים בין תימנע לטאבה. צריך הטמנה בשחורת ולא בטוח שתגיע ביום אחד לשחורת ולטאבה. תזמין מונית מאילת לנטפים ותבקש מים ואוכל. יקנו לך ויביאו. 

גשם: הסיכוי לגשם בספטמבר אוקטובר קטן. באוקטובר תהיה בדרום. אני לא לוקח אוהל בעונה זו. אבל זה אני. גם לא יריעה. שק"ש חם מספיק. לא קר בנגב באוקטובר. קריר מעט בערבים. פליס מספיק. זה אומר לך תושב הנגב.

צבי גילת: טוב למישפחות. לא לשבילאים. והוא כבד.

ביטחון אישי: אין בעיה. אם כבר אז גונבים רכבים או חלקים מהם במקומות מרוחקים כמו חניון שרב שסובל מכת בדואים קשה. בצפון הנגב גם הטמנות נעלמות, בד"כ ע"י בדואים. תדאג שעין זרה לא "תשוף" אותך בזמן ביצוע ההטמנה, למרות שבדואי יראה הטמנה בשטח גם בלי שראה היכן הטמנת. כווולם כבר יודעים היכן לחפש מים, אוכל וכד'.

ישובים בדרך: תעשה טובה תסתכל במפה. יש לך תכנה אז תשתמש בה. ואם היא לא נותנת לך את המסלול, ככל הנראה לא, חפש מפות מעודכנות. עליות וירידות קשות יש הכל במפות. היבטחת ואתה מקיים שואל דברים שמופיעים כאן ובמפות. 

כל הכבוד לי, בלי סבלנות מילאתי יותר מזמי.

האוכל מוכן.... הממממ עכשו אני אחרי האוכל, תיקנתי את כל השגיאות, אני מקווה. אתה אילתי..אז אתה מסודר בדרום...

yankale1739298.6057523148
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
OFF-RoaD  
#5 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2007 17:05:25(UTC)
OFF-RoaD


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/07/2007(UTC)
הודעות: 102

קודם כל, תודה על התגובה. היא אמנם לא סבלנית, וניתן לקרוא את זה, אבל היא עזרה ולימדה אותי המון.

דבר שני, זה שיש 4X4 וגיפיאס, לא אומר שאין בעיית כסף. את הטיול (כמו כל שאר הדברים שאני עושה מגיל 16 לערך) אני מממן מכספי האישי, ולמרות שאעדיף שיעלה כמה שפחות, כמו כולם, אני מוכן להוציא קצת יותר לשם ההנאה והנוחות. אחרי הכל - חיים רק פעם אחת, וגם את השביל אני לא אעשה שוב ב4 השנים הקרובות (ועל כך תודה לצה"ל).

המון תודה על סיכום המקומות הבעייתיים, צריך להתחיל לראות איך ואיפה מסתדרים. בחלקם לא תהיה בעיה כי הם קרובים למשפחה/חברים (אני אילתי, ויש משפחה או חברים בהרבה יישובים דרומית לשדה בוקר). בשאר? אארגן הטמנה ככל הנראה.

שוב תודה, עודד.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.