סיפור על פנס:
לפני 4 שנים קניתי טיקה של פצל, שבזמן שיצא היה אמור להיות משהו מוביל חבל"ז.עלה לא מעט.
אחרי 5 חדשים נסדק החלק האחורי באזור החיבור. צלצלתי ליבואן, שהסביר לי ששב ר נזק לא מכוסה, ואחוייב בעלות בדיקה (על פנס ראש...). אח"כ, עלות החלפת החלק היתה 50% מעלות קניית הפנס. בלעתי, שילמתי ותיקנתי.
אחרי עוד כמה זמן המגעים התחילו לפשל.שוב צלצלתי, שוב לא מכוסה באחריות...
הלכתי קניתי ב- 70 ש"ח פנס זהה במבנה ובצורה (הפעם 5 לד, לא שלושה) של סיגנט, שמייצרים כלי עבודה באיכות בינונית- גבוהה למוסכים.
וראה זה פלא....העתקה קרובה לפצל, רק הרבה יותר אמין... לא סתם קרובה - גם הוא נשבר בנקודה דומה אחרי 8 חדשים, והחלקים של שניהם מתאימים... תיקנתי עם חוט ברזל דק, ומאז, 3 שנים של שירות נאמן ואמינות מלאה במשקל 35 גרם כולל סוללות, אלפי שעות טלטול בתרמיל ומאות שעות תאורה, כולל הליכות בגשם בחושך, טיולי ליילה, עשרות ימי מחנאות בקור ובחום, ועשרות יציאות לדייג ליילה...
מסקנה: לא כל מה שנוצץ זהב. אל תסתנוור משמות גדולים. חפש אמינות, פרקטיות, יעילות, והכי חשוב- שירות טוב או מכשיר סטנדרטי שקל לתיקון עצמי.
סוג - גם אני ממליץ על פנס ראש, סוללות בתוכו ולא בנפרד מאחורה, כמה לדים, שעובד על 3 סוללות AAA רגילות - בלבד. למה? כי קל מאוד להשיג אותן בכל מקום, גם בארץ וגם בעולם. וסוללות כפתור, 123A, וכו', שמשמשות בפנסים אחרים - לא קל להשיג, הן עולות הרבה, ותצטרך לסחוב איתך. אם לד אחד נשרף (וזה קורה) שהשאר יעבדו.
אטימות למיים: אתה לא מטפס חפשי על חבל ופיתונים בתוך מפל במי הפשרת שלגים, במערה חשוכה....לא חובה.
קח את הסוג שהסוללות בתוך בית הפנס. הקפד שהמעגל יהיה "פולס" (לא מעביר זרם כל הזמן ברציפות לנורות, אלא כמה פעימות זרם בשנייה, לחסוך בחיי סוללה). אל תקנה ציוד זול וגרוע, אבל ציוד מפירמה סבירה יעבוד טוב לאורך זמן. הבדל משקל של כמה גרם בין הסוגים - זניח.
tzurlis39463.8234259259