יענקל'ה סער
#1 נשלח : יום שני 25 פברואר 2008 01:36:03(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

באיזור אחוזם השביל שונה בגלל כביש 6. המסלול החדש קצר יותר בק"מ וגם יפה יותר. בימים אלה הכלניות פורחות בו, ורואים מרחוק את גבעות שמורת גד (כ 6 ק"מ מיזרחה), אדומות כמו אש. באיזור שמורת גד הכלניות בוערות. מי שיכול להגיע לשם (דרך אמציה) מומלץ מאוד. גם הרכבת העוברת במקום יפה: אדום על רקע השדות המוריקים, כמעט כמו שוייץ. הינה המפה של המקום עם השינויים שנעשו בשטח. היום הלכתי את הקטע.

רוני39504.0156018519
יענקל'ה סער
#2 נשלח : יום שישי 07 מרץ 2008 20:00:00(UTC)

כידוע לכולם הקטע בין נטפים לטאבה סגור, נכון להיום 7.3. הינה שתים (וחצי) חלופות:

כאשר מגיעים משחורת לנחל נטפים (שביל שחור) לפנות שמאלה (מיזרחה) לנחל נטפים. בנחל נטפים ממשיכים מיזרחה על שביל ירוק שהופך לדרך עפר, כ 4 ק"מ. כאן פונים ימינה ודרומה על דרך עפר (סימון שחור) ואחרי כ 2.5 ק"מ נוספים מגיעים לאילת. אפשר לעלות להר שחמון, תצפית יפה על אילת. מסוף נחל נטפים פונים שמאלה ומיד ימינה על שביל כחול עולים להר שחמון לתצפית ומשם יורדים באדום לכיוון אילת ומתחברים לשביל השחור. העליה להר שחמון מוסיפה עוד ק"מ. המסלול הזה מקצר את השביל כולו ביום.

את הקטע הזה אין בעיה לעשות גם בכיוון ההפוך כיום ראשון במסלול ולהתחבר למסלול הרגיל בשביל השחור שפונה צפונה לכיוון הקניון האבוד ושחורת.

חלופה שניה (עדיפה לטעמי, ומפצה על סיום באילת ולא בטאבה): הולכים במסלול הרגיל בנחל נטפים עד חניון הר יהורם.

יום אחרון: עולים להר יהורם בשביל השחור - תצפית מדהימה על הרי אילת (ערן יעיד גם). משם ממשיכים להר שלמה. חוצים שביל אדום וירוק. העליה להר שלמה קשה עוברת על פני תהומות, מעקה ברזל לימינכם ואח"כ לשמאלכם. הפרס בסוף העליה: תצפית נפלאה על אילת, מפרץ אילת והאיזור. שווה ומומלץ. הירידה לא קלה גם היא ובצידה "פרסים" של מפלים יפים. יורדים בשביל הכחול לכיוון צפון ומתחברים לנחל בת שבע (נחל המפלים). סידרה של 6-7 מפלים של עד 12 מטר שיורדים בהם ביתדות ברזל בסלע. אחלה מסלול בתוך קניון צר וגבוה בהרי אילת. צבעים משגעים של הרים אדומים ושמים כחולים. היציאה מקניון המפלים בנחל נטפים (שביל ירוק). פונים מיזרחה על דרך עפר וממשיכים 2 ק"מ. פונים ימינה דרומה על דרך עפר (סימון שחור) ומגיעים לאילת אחרי 2.5 ק"מ. זה מסלול של 5-8 שעות תלוי בקצב של כל אחד.

אני לא ממליץ על המסלול השני בכיוון ההפוך כיום ראשון בשביל.

תעשו חיים!!!

yankale1739514.7099768519
יענקל'ה סער
#3 נשלח : יום חמישי 01 מאי 2008 00:49:33(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

קבוצה קטנה של מטיילים שסיימה היום את השביל ניסתה ללכת בנחל גישרון. הצבא עלה עליהם. הקטע סגור למטיילים. אני מציע לכם ללכת את המסלול החלופי שמוצע למעלה.