ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
nirshl  
#1 נשלח : שבת 09 אוקטובר 2010 16:31:58(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

תיאור כללי

הויה אלפינה (via alpine) הינה רשת של שבילים לכל אורך האלפים – מסלובניה עד מונאקו – המאוגדים לחמישה שבילים כוללים על פי צבעים (אדום, צהוב, כחול, ירוק וסגול).

בחודש ספטמבר האחרון הלכנו קטע לאורך השבילים הצהוב והאדום באלפים המרכזיים בין רכסי ה Otztaler (אוסטריה) , Ortler (איטליה) ו Bernina (שוויץ - איטליה). קטע זה של השביל נע ברובו בצפון איטליה במחוזות דרום טירול ולומברדיה.

 

הגעה / התניידות

ל  Otztaler alpen ניתן להגיע מאינסברוק.

ל Ortler ניתן להגיע מבולצאנו דרך Val Venosta או מטיראנו דרך Valtallena.

ל Bernina ניתן להגיע מסט. מוריץ בשוויץ או מטיראנו \ קיאבנה באיטליה.

אנחנו טסנו הלוך חזור ממילאנו ולכן היום הראשון הגענו לאינסברוק ברכבת דרך ורונה (שעתיים לורונה ועוד 3 לאינסברוק) וסיימנו בקיאבנה (שעתיים רכבת למילאנו דרך אגם קומו).

עונה מומלצת
כראוי לאלפים עונת הטיולים המרכזית הינה מאמצע חודש יולי ועד סוף אוגוסט אך ניתן לטייל החל מאמצע יוני (מעברי ההרים עלולים עוד להיות מושלגים) ועד אמצע ספטמבר (אנחנו טיילנו עד סוף ספטמבר ובשבוע וחצי האחרונים מזג אוויר גרוע אילץ אותנו לשנות תוכניות...) 

משך / קושי
השביל אותו תכננו היה נאמן לתוואי הויה אלפינה מלבד קיצור מסויים באיזור Valdidentro. מקטעים מסויימים של הליכה מעמקים ניתן לקצר על ידי אוטובוס \ רכבת. סך הכל מדובר ב:

  1. Otztaler – 5-7 ימי הליכה מ Landeck עד Naturno (תלוי אם מקצרים עם אוטובוסים את ההליכה ב Pitztal ואת הירידה מ Karthaus ל Naturno), כולל 2 מעברי הרים קשים (גבהי 2900 ו 3000)
  2. Ortler – 3-6 ימי הליכה מ Naturno עד Poschiavo (גם כאן ניתן לקצר באמצעות רכבת ב Val Venosta ואוטובוס מ Sfarzu ל Poschiavo), כולל 2 מעברי הרים.
  3. Bernina - 5-6 ימי הליכה מ Poschiavo עד Isola או Madesimo (ניתן לקצר באמצעות אוטובוס בין Juf ל Innerferrea) כולל 4 מעברי הרים.

תכנון זה לא לוקח בחשבון טיולי יום בעמקים (מומלץ במיוחד ב Val Venosta וב Engadin ) וימי מנוחה.

אנחנו טיילנו כ 3 וחצי שבועות, עקב קשיי מזג אויר נאלצנו לוותר על מספר קטעים באיזור ה Bernina.

מזון / מים
כל קטעי ההליכה מסתיימים \ עוברים בכפרים מיושבים (מלבד 2 מקטעים המסתיימים בבקתות הרים) כך שבשום שלב לא נאלצנו לשאת אוכל ליותר מיומיים ואף יכולנו להתפנק הן בבישולים והן בפיצריות נחמדות לאורך הדרך.

גם מים ניתן למצוא בשפע, רק חשוב לקחת טבליות טיהור שכן חלק מהנחלים עוברים דרך שטחי מרעה ולכן עלולים להיות מזוהמים.

לינה 
אנחנו טיילנו עם אוהל – כי ככה אנחנו אוהבים ומשיקולי עלות כמובן, ישנו בעיקר באתרי קמפינג מסודרים אך גם בר בשטח פה ושם (לא בשוויץ ולא בשמורות טבע שם זה לא חוקי). בכפרים בצד האיטלקי ניתן למצוא Bed & Breakfast טובים במחירים סבירים (סביבות ה 50 יורו ללילה לזוג).

רק 2 מקטעי הליכה מסתיימים בבקתת הרים -  ה Similaunhutte המרהיבה בגובה 3000 מ' בגבול אוסטריה איטליה ו Refugi Zoia – Campo Moro במרומי עמק Valmalenco באיטליה. לבקתות מומלץ להזמין מקום מראש, אפשר פשוט לגשת יום לפני למשרד התיירות הקרוב ולבקש שיזמינו בשבילכם (הם עושים זאת בשמחה).

    
מדריך טיולים 
אחד מפלאי אתר האינטרנט של הויה אלפינה (ראו קישור למטה) הינו האופציה לבנות מדריך שביל על פי בחירת מקטעים. אנו פשוט הורדנו את המדריך על מקטעי השבילים אותם תכננו ללכת והדפסנו עותק. מדריכים אלו התגלו במועילים למדי אך סובלים מפגמים רבים (תאריכי פתיחת מקומות לינה שגויים, מחירים שגויים, הערכה לקויה של קושי מקטעים, חוסר אחידות ברמת תיאור המקטעים) אך מהווים מדריך שביל יעיל ואמין.


התמצאות
סימוני השבילים האלפינים לא מאכזבים ובראשם מערכת השבילים השוויצרית מעוררת הקנאה על שפע שילוטיה הקפדניים. כל זמן שהשביל לא מכוסה שלג – הסבירות להתברבר אפסית. הקטעים המושלגים מחייבים מעט יותר זהירות אך גם הם נוטים להיות מסומנים בסימונים יעודיים למזג אויר זה וניתן להתקדם מסימון לסימון.

מפות ניתן למצוא בכל קיוסק / חנות ספרים / חנות טיולים. המפות השוויצריות (Carta Nazionale della Svizzera ) מדהימות בפרטנותן אך יקרות יותר (מחיר בסביבות ה 20 פרנק – 13 יורו למפה) מהמפות האוסטריות (הזמינות גם באיטליה) של Kompass העולות כ 6-7 יורו למפה. כל המפות בקנה מידה 1:50000.

עלויות 
העלויות משתנות משמעותית בין המדינות השונות כאשר שוויץ משמעותית יותר יקרה (בדגש על התחבורה הציבורית) בעוד איטליה זולה יותר.

המחירים הבאים הינם ממוצעים ומהווים תמונה גסה של העלויותהצפויות:

  1. לחם – יורו.
  2. פיצה במסעדה – 5-7 יורו באיטליה,  9-13 יורו בשוויץ.
  3. לינה בבקתת הרים – 21 יורו.
  4. לינה בקמפינג לזוג באוהל – 15 יורו לקמפינג רע (2 כוכבים = שירותי בול פגיעה, מקלחות בתשלום), 25 יורו לקמפינג טוב (4 כוכבים = חדר כביסה, בריכה, מקלחות נפרדות לבני אדם ולכלבים...)
  5. נסיעה של שעה באוטובוס – 3 יורו באיטליה, 10 יורו בשוויץ.
  6. חדר זוגי ב Bed & Breakfast – 50-60 יורו לזוג.

 

קישורים נוספים 

אתר הויה אלפינה המצוין - http://www.via-alpina.org/

רכבות באיטליה – http://www.ferroviedellostato.it/homepage_en.html

רכבות באוסטריה –  http://fahrplan.oebb.at/bin/query.exe/en

 

מסלולי הטיול
 משיקולי נוחות אחלק את השביל ל 3 מקטעים על פי הרכסים העיקריים המלווים את ההליכה.

  1. Otztaler alpen:
    • התחלה –רכבל Venetbahn העולה מהכפר Landeck (חצי שעה רכבת מאינסברוק)
    • יום 1 – הליכה מתחנת הרכבל לפסגת ה Glanderspitze (300 מ' עלייה, שעה וחצי, נוף יפה) ומשם 1600 מ' ירידה לכפר Wenns.
    • יום 2 – הליכה לאורך שביל האופניים בעמק Pitztal עד Mittelberg בקצה העמק (800 מ' עלייה, 14 ק"מ, ניתן לקצר גם עם אוטובוס ואז ניתן לעלות לבקתת Braunschweiger עוד באותו יום ולקצר את יום המחרת.
    • יום 3 – עלייה תלולה לבקתת ההרים Braunschweiger ומשם למעבר ההרים Pitztaler joch (1200 מ' עלייה מתוכם 1000 עד הבקתה, נופים מרהיבים ל Wildspitze על שלל קרחוניו, בשום אופן לא לעלות במזג אויר בעייתי). משם ירידה ארוכה, בתחילתה בשלג עד Zwieselstein (ניתן ומומלץ לחתוך לכפר Solden שבתחתית העמק, אפשרי באוטובוס מאתר הסקי ב Rettenbachfern מעט אחרי מעבר ההרים – 1630 אוטובוס אחרון – או מתחנת הרכבל Mittelstation – תפתח רק בחורף הקרוב).
    • בשלב זה ניתן ומומלץ לקחת יום מנוחה ב Solden
    • יום 4 – מ Zweiselstein (10 דק' באוטובוס תכוף מ Solden) ל Vent מעל עמק Venetertal דרך אתר הסקי Tiefenbachfern (1100 מ' עלייה, 900 מ' ירידה), ניתן גם לקצר עם אוטובוס.
    • יום 5 – הליכה מרהיבה מהכפר Vent עד בקתת Martin Busch (700 מ' עלייה על שביל ג'יפים, נופים להר Similaun) ומשם עלייה תלולה לבקתת Similaunhutte בגובה 3019 מ' במעבר ההרים Niederjoch בגבול אוסטריה איטליה (עוד 600 מ' עלייה, רובה במסלעה מעט מושלגת, האוסטרים מקצרים דרך הקרחון למרות שלא הייתי ממליץ למי שלא התנסה בהליכה מסוג זה). ממעבר ההרים ניתן כבר לראות את רכס Ortler.
    • יום 6 – עוד יום מרהיב של ירידה מבקתת Similaunhutte לאגם Vernagt (1300 מ' ירידה) ומשם הליכת כפרים דרך עמק Schnalstal עד לכפר Karthaus, מ Karthaus ניתן לרדת ל Naturno באוטובוס או להמשיך ליום הליכה נוסף.
    • יום 7 – מ Karthaus השביל יורד ועולה (400 מ' ירידה, 300 עלייה) לכפר Kathrinaberg ומשם בשיפוע קל עד לתחנת הרכבל Unterstell מעל Naturno שבעמק Val Venosta .

בשלב זה נפרדים מהשביל הצהוב ומתחברים לשביל האדום במעלה Val Venosta,

אנחנו ניצלנו את הזמן בשלב זה למנוחה וטיולי יום מהכפר Plaus שליד Naturno.

 

בקתת Braunschweiger ממעבר ההרים Pitztaler joch

 

Niederjoch

 

 

  1. Ortler:
    • התחלה -  השביל הצהוב עובר בקצה העמק דרך הכפר Stilfs, ל Stilfs ניתן להגיע מ Naturno או באמצעות רכבת ל Spondiga (45 דק') ומשם אוטובוס (חצי שעה) או לחלופין ביומיים של הליכה קלה בעמק לאורך שביל האופניים הנע לצידי הנהר (יום אחד מ Naturno ל Laas ויום נוסף ל Prato ומשם עולים מהעמק כ 400 מ' ל Stilfs ), בכל מקרה מומלץ לקחת את האוטובוס לטיול יום באגם Reschensee (עם צריח הכנסייה הטבועה המזדקר מהמים) בקצה העמק על גבול אוסטריה.
    • יום 1 (או 3) – מ Stilfs השביל עולה בתחילתו כדרך ג'יפים, בהמשך כשביל הררי ובסיום מתחבר לדרך צבאית שנחצבה בימי מלחמת העולם הראשונה בהם היה האזור שדה קרב בין אוסטריה לאיטליה ומסתיים באתר הסקי שבמעבר ההרים Stilfserjoch (סך הכל 1400 מ' עלייה, הנופים המלווים החל מחוות Prader Alm בגובה 2000  ועד אתר הסקי המכוער למדי בתום השביל עוצרי נשימה). באתר הסקי מספר מלונות ובקתת הרים (Dreispachenspitze hutte).
    • יום 2 (או 4) – ביום זה עוברים ממחוז דרום טירול דובר הגרמנית ועוברים למחוז לומברדיה דובר האיטלקית. ממעבר ההרים השביל יורד מעט ועולה שוב למעבר Broccheta di Forcola (300 מ' ירידה עלייה) ומשם ירידה ארוכה לאגם Cancano המרהיב. מהאגם השביל ממשיך כ 11 ק"מ נוספים במישור לאורך כביש סלול לכפר Arnoga, אנחנו בחרנו לחתוך ל Isolaccia בעמק Valddidentro שנמצא היישר מתחת לכביש (600 מ' ירידה תלולה ולא ארוכה) ומשם תפסנו את האוטובוס הראשון בבוקר המחרת ל Arnoga.
    • יום 3 (או 5) – כאן סטינו מעט מהשביל, הויה אלפינה האדום ממשיך דרומה ל Tirano ומשם ל Poschiavo שבשוויץ (4 ימי הליכה ל Tirano, יום נוסף ל Poschiavo). אנחנו עלינו מ  Arnoga במעלה עמק Val Viola היפה וירדנו בצידו השני לעמק Val di Camp על אגמיו המקסימים ונופי רכס ה Bernina הראשונים בשווייץ עד Sfarzu בקצה העמק (700 מ' עלייה, 900 ירידה), מ Sfarzu ניתן להמשיך ל Poschiavo באוטובוס או לחלופין ביום הליכה נוסף ( 300 מ' עלייה, 900 מ' ירידה).

מ Val di Camp כבר מתחברים לדיסנילנד הרכבלים והרכבות של עמקי ה Bernina בשוויץ.

גם כאן לקחנו יומיים למנוחה וטיולי יום בעמק Poschiavo היפה

 

ה Ortler מהעליות לStlifserjoch

 

 

אגם Cancano

 

 

  1. Bernina:
    • בשלב זה סופת שלגים אילצה אותנו לוותר על מספר מקטעים שהיו מכוסי שלג שסירב להתפנות, בכל זאת אתאר כאן את המסלול כפי שתכננו.
    • יום 1 – מ Poschiavo השביל מטפס דרך הכפר Selva ומשם בתלילות ראשית למעבר ההרים Pass da Cancian (1500 מ' עלייה, מעבר לאיטליה) ומשם 150 מ' נוספים של עלייה ל Passo di Campagneda בגובה 2626, ממעבר ההרים השביל יורד לאגם Campo Moro (700 מ' ירידה) ולבקתת ההרים Refugi Zoia. לחלופין ניתן גם לוותר על חלק מהעלייה על ידי רכבת מ Poschiavo ל Cavaglia, עלייה ל Pass da Canfinal (900 מ' עלייה) ומשם ניתן לרדת לאורך אגם Gera לאגם Campo Moro הנמצא מצידו השני של הסכר או לחלופין להמשיך לבקתת Refugi Bignami הנמצאת מעל האגם.
    • יום 2 – השביל ממשיך מעל עמק Valmalenco דרך מעבר Boccheta de Torno (300 מ' ירידה, 500 מ' עלייה) ומשם יורד דרך אגם Palu במורדות הדרומיים של רכס ה Bernina עד לכפר Chiareggio (600 מ' ירידה) ממנו ניתן לצאת לטיולי יום בקרחוני הר Disgrazia.
    • יום 3 – השביל עולה מ Chiareggio למ��בר ההרים Passo del Muretto (900 מ' עלייה) בגבול עם שווייץ ומנו ירידה לדיסניוורלד הרכבלים והתיירים של עמק Engadin המרהיב ולכפר Maloja הנמצא בקצה העמק על הירידה לעמק Bregall.
    • בשלב זה מומלץ בחום לנצל את Maloja כבסיס לטיולי יום בעמק Engadin (במיוחד מומלץ השביל העולה מעמק Roseg למעבר Furcola Surlej עם נופים ל Piz Bernina על שלל קרחוניו ממנו ניתן לרדת ברכבל חזרה לעמק).
    • יום 4 – מ Maloja השביל מטפס בתלילות מעל העמק למעבר Lunghin (800 מ' עלייה עם נופים לרכס ה Bernina מדרום) המהווה פרשת מים משולשת, משם יורד השביל לאורך קו הרכס למעבר Septimer ועולה למעבר Forcelinna (350 מ' ירידה עלייה) ומשם בירידה תלולה המתמתנת בסופה לכפר Juf (500 מ' ירידה) אשר בגובה 2126 הינו הכפר הגבוה ביותר באירופה המיושב כל השנה. מ Juf ניתן להמשיך לכפר Innerfererra ביום הליכה במורד העמק (700 מ' ירידה) או לחלופין באוטובוס תכוף. בכל מקרה אפשרויות הלינה די מוגבלות, הן ב Juf והן ב Innerfererra כך שניתן כבר להמשיך עם האוטובוס עד Andeer בקצה העמק שם ההיצע מגוון יותר (ניתן לעלות חזרה ל Innerfererra באוטובוס בבוקר המחרת).
    • יום 5 (או 6) – מ Innerfererra שביל ג'יפים עולה לחוות Niemet ומשם ממשיך שביל הרים למעבר ההרים Niemet (900 מ' עלייה, גבול שווייץ איטליה) ויורד לאגם Emet היפה ובקתת ההרים Bertacchi. בשלב זה ניתן לרדת לכפר הסקי Madesimo (600 מ' ירידה מהבקתה) או להמשיך לאורך צלע הר Stuetta ולרדת לכפר Isola (900 מ' ירידה)

הן מ Madesimo והן מ Isola יוצאים אוטובוסים תכופים לעיר קיאבנה היפה (שעה נסיעה) ממנה ניתן להתחבר לרכבת לאגם קומו ומילאנו. אם נותר עוד זמן ניתן לצאת לטיולי יום מקיאבנה בעמק Bregall בשוויץ (אוטובוסים אחת לשעה).

 

Maloja:

 

 

 

אגם Emet אחרי השלג...

 


נופים מרהיבים, שבילים מסומנים בקפידה המציעים אינסוף אפשרויות טיול, תחבורה ציבורית המגיעה לכל כפר ואחלה של פיצות.

אין כמו האלפים.

 

 


 

 

 

דיווח של איתי גנור על הליכה באלפים הבווארים (החלק הסגול)

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 29 מאי 2016 16:45:49(UTC)  | סיבה: לא צויינה

מממן
זמי1  
#2 נשלח : שבת 09 אוקטובר 2010 18:56:18(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,508
ישראל

קיבל תודה: 81 פעמים ב 57 הודעות

נשמע מעולה, איזה ציוד נשאתם איתכם? פרוט, משקלים. מה עם קרמפונים, פטיש קרח? ביגוד חם?

sdnl  
#3 נשלח : שבת 09 אוקטובר 2010 19:35:27(UTC)
sdnl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/09/2010(UTC)
הודעות: 244

פשוט מדהים!

כל הכבוד על כל הפירוט

orotem  
#4 נשלח : שבת 09 אוקטובר 2010 20:31:04(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 8 פעמים ב 5 הודעות
נהדר!
תודה רבה על הפירוט והתמונות.
הוסף לרשימה...
Amtrak  
#5 נשלח : יום ראשון 10 אוקטובר 2010 09:42:14(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,315
גבר
ישראל

תודות: 220 פעמים
קיבל תודה: 206 פעמים ב 140 הודעות
וואו. תודה רבה על הפוסט.
nirshl  
#6 נשלח : יום ראשון 10 אוקטובר 2010 22:00:24(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

תודה על התגובות

לגבי הציוד אותו נשאנו:

אקדים ואודה שאנחנו מטיילים כבד (אחרי שלושה ימים מתרגלים למשקל של התיק) אך לחלוטין ניתן לטייל במסלול המתואר עם תיקי יום קלים בלבד. גם כמי שמעדיף לבשל לעצמו את האוכל לא נדרשנו לשאת אוכל ללמעלה מיומיים הליכה.

אני טיילתי עם כ 20 ק"ג ציוד כולל:

תיק Lowe Alpine - Alpamayo בנפח 80+30 (נדמה לי)

אוהל מנהרה 3 עונות Ferrino - LiteTent2 - שוקל מעט, מגן לא רע במזג אויר קשה (גשם, קרה, שלג קל) אך צפוף מעט ודי מורכב להקמה.

שק"ש Mountain Hardware - Lamina - מעולה

מזרון מתנפח של Therma Rest - פינוק בלילה, מעצבן לקפל בבוקר...

גזיית הברגה "עכביש" מתפרקת (לא זוכר את שם הדגם והיצרן) + 2 בלונים בכל זמן נתון

סיר שטח של Tatonka (הכי טוב שראיתי לזוג, 1.5-2 ליטר, מכסה שמתפרק למחבת)

מקלות הליכה Mont Blanc של Gabel (איכות ירודה, נשברו לי כבר 4 פעמים ב 3 השנים שאני מטייל איתם)

ביגוד (מעבר לביגוד הרגיל) -

מעיל GoreTex של Mountain Equipment - מעולה בגשם \ רוח

מעיל פליז עבה רגיל (על גבול הצבאי...)

גופייה תרמית דקה של North face - מעולה, כבר כמה שנים משרתת אותי בנאמנות

מכנסי חלפ"ס

כפפות דקות של Lowe Alpine + כיסוי כפפות מ GoreTex (חיוני שכן בקצת רטיבות הכפפות מפסיקות לחמם)

נעליים של Zamberland - מעולות למרות שקצת מתחילות להתפורר

 

מור (חברה שלי) טיילה עם כ 13 ק"ג ציוד כולל:

תיק Gregory - Deva בנפח 60 ליטר

שק"ש Mountain Hardware - Lamina

מזרון מתנפח של Therma Rest

מקלות הליכה של Gabel מדגם קצת יותר איכותי משלי (לא זוכר את השם) אבל גם עם עבר מפואר של פגמים

ביגוד (מעבר לביגוד הרגיל) -

מעיל GoreTex של Berghaus

מעיל פליז של Lowe Alpine

גופייה תרמית דקה של Kraft

מכנסי חלפ"ס

כפפות דקות של Lowe Alpine + כיסוי כפפות מ GoreTex

נעליי�� של Asolo (עור הפוך)

 

זהו מבחינת ציוד

לא הצטיידנו במיוחד להליכה בשלג ולכן תנועתנו הוגבלה משמעותית לאחר סופה רצינית אחת.

לגבי הליכה על קרחונים זו אינה מיומנות שהתנסנו בה בעבר ולכן גם נמנענו מכך בטיול האחרון.

מור והאוהל, מזרונים, מקלות ותיקים (מהטיול לנורבגיה בקיץ הקודם))

HarmonicWave  
#7 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 05:49:18(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,252

תודות: 152 פעמים
קיבל תודה: 168 פעמים ב 111 הודעות
תמונות יפות וסיפור דרך מעולה.. תודה!
Amtrak  
#8 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 13:02:38(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,315
גבר
ישראל

תודות: 220 פעמים
קיבל תודה: 206 פעמים ב 140 הודעות
האתר שלהם פשוט מצויין, והצלחתי לרפרפ ממנו את כל הקבצים של המפות, ולתפור לקובץ אחד לכל השבילים.
אני גם בהזדמנות (אולי), אכניס פנימה את המיקומים של כל הבקתות ושאר המידע.

אז אתם מוזמנים ולהוריד ולהציץ
Amtrak  
#9 נשלח : יום רביעי 19 ינואר 2011 12:50:01(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,315
גבר
ישראל

תודות: 220 פעמים
קיבל תודה: 206 פעמים ב 140 הודעות
לא ספר דרך, אלא יותר סיפור עם כמה מפות ותמונות, אבל אולי זה יהיה מעניין.
אם מישהו כאן רוצה להזמין, אני אשמח לשאול ולקרוא.

http://www.hikingtripreports.com/2011/01/13/via-alpina-hike/

ואגב, אם מישהו מתעצל להוריד את ה KMZ שהכנתי אז על הויה אלפינה, הוא מוזמן פשוט לראות את כל המסלולים כאן

הלינק למפה תוקןAmtrak40562.4365393519
burbujas  
#10 נשלח : יום חמישי 05 אפריל 2012 13:53:36(UTC)
burbujas


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/01/2011(UTC)
הודעות: 11

שלום לכולם,

בקיץ שעבר עשיתי שלושה שבועות על השביל האדום של ויה אלפינה, מהגבול של סלובניה-אוסטריה-איטליה עד לאיזור אינסברוק.

מתכנן השנה (אוגוסט או ספטמבר) לעשות על אותו שביל מסלול של שבועיים מטרייסטה (איטליה), דרך סלובניה ועד לנקודה ממנה יצאתי בשנה שעברה.

אשמח למצוא פה שותפים וכן כל מידע רלוונטי שתוכלו לתרום.

תודה וחג שמח.

זמי1  
#11 נשלח : יום חמישי 05 אפריל 2012 16:15:26(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,508
ישראל

קיבל תודה: 81 פעמים ב 57 הודעות

נשמח לקבל תיאור ממה שעשית בקיץ שעבר. מפות, צילומים, תיאור דרך.

שותפים - מציע שתפרסם גם בפורום חיפוש שותפים.

burbujas  
#12 נשלח : יום חמישי 05 אפריל 2012 20:55:49(UTC)
burbujas


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/01/2011(UTC)
הודעות: 11

 

תודה זמי. אפרסם בימים הקרובים תיאור של השביל שעשיתי בקיץ.

arthur  
#13 נשלח : יום חמישי 05 אפריל 2012 23:16:38(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,347

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים ב 97 הודעות
מחכה בקוצר רוח לתיאור של המסלול.

אני אולי נוסע לסלובניה הקיץ.
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

burbujas  
#14 נשלח : יום ראשון 15 אפריל 2012 21:51:46(UTC)
burbujas


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/01/2011(UTC)
הודעות: 11

לבקשתו של זמי,

באוגוסט שעבר עשיתי 20 קטעים במשך שלושה שבועות על השביל האדום של ה"ויה אלפינה".

נחתתי בוינה, ומשם המשכתי ברכבת לעיר בשם VILLACH. מכיוון שהשביל לא עובר בערים גדולות, הצטיידתי במפות ל-10 ימים הראשונים (2 מפות). בעיר היתה ספריה נהדרת, ובדיעבד הצטערתי שלא קניתי מפות לכל הקטע המתוכנן. מפות מסוגים שונים ניתן היה להשיג בהמון מקומות לאורך השביל, אך לרוב היו אלה מפות 1:25,000 – ובשל מחירן (6-8 יורו למפה) הוצאתי יחסית הרבה כסף על סעיף זה. יש לציין שכאשר היתה לי גישה לאינטרנט נעזרתי תמיד בפירוט הדרך של הקטעים באתר המצויין של ויה אלפינה (http://www.via-alpina.org/en/page/237/the-red-trail). אני אישית שמרן בנוגע למפות, אבל מי שאין לו בעיה – יכול פשוט להדפיס את המפות מהאתר ולהסתדר בשטח בלי בעיה. המידע שהיה הכי חיוני עבורי מהאינטרנט היה באיזה נקודות על השביל אוכל להצטייד באוכל – ואני לא זוכר מקרה שבו האתר הטעה אותי.

מ-VILLACH נסעתי באוטובוס ל-Thörl-Maglern, יישוב קטנטן על הגבול בין אוסטריה ואיטליה, וכמה ק"מ בלבד מהגבול הסלובני. מנקודה זו מתחיל קטע מספר 16 של השביל האדום. משם התחלתי בהליכה על השביל לכיוון צפון.

ה-10-12 הימים הראשונים (תלוי בקצב) הם סוג של טרק בפני עצמו. ויה אלפינה חוברת למשך כל הזמן הזה לשביל מספר 404, שעובר לאורך כל הרכס של האלפים הקריניים. אלה היו הימים הראשונים שלי אי פעם באלפים, והמסלול הזה ענה על כל הציפיות. השביל היה מסומן ברמה הכי גבוהה שיש, הנופים עוצרי נשימה, והדבר היחידי שהפתיע אותי היה שבימים הראשונים בכלל לא פגשתי מטרקים נוספים.

אחרי מספר ימים, בעיירת הסקי NASSFELD, כבר הגעתי לאיזור הרבה יותר פופולרי. הרכס מתקרב שם לפסגות היותר גבוהות שלו. ואכן חציו השני של המסלול היה אחד ממסלולי ההליכה המשובחים ביותר שהלכתי, כשהשביל עובר לפעמים ימים שלמים כמעט על שיא גובה, והנופים, בעיקר לכיוון הדולומיטים מהצד האיטלקי של הגבול, מדהימים.

כאמור, לאחר 10-12 ימים האלפים הקריניים מסתיימים - בעיירה בשם SEXTEN, שכבר נמצאת בתחומי טירול הדרומית (ושייכת רשמית לאיטליה, אם כי לא מרגישים בהבדל ולאורך כל הזמן גרמנית היא השפה הפופולארית יותר בקרב המקומיים).

מכאן שאר המסלול שעברתי התאפיין בחוסר אחידות, וכלל מספר קטעי מעבר פחות מעניינים. בין היתר עשיתי כמה ימים בדולומיטים, כולל חלק קטן (אני חושב) של ה-ALTA VIA 1, באיזור אגם LAGO DI BRALES.

צפונה משם השביל חוצה מספר רכסים קטנים יחסית (אם כי גבוהים – פסגות של יותר מ-3000 מ') עד שמגיע לרכס המרשים של ה-ZILLERTALER ALPEN. אני הגעתי עד לקטע מספר 36, בו עוברים את הגבול מאיטליה חזרה לאוסטריה, ולמעשה בין טירול הדרומית לצפונית.

סיימתי באגם בשם Schiegeisspeclcher, משם היה אוטובוס לעיירה סמוכה, ואז ברכבת לאינסברוק.

לינה: מטעמים כלכליים והעדפה אישית סחבתי אוהל וציוד בישול מלא. יש לציין שבשלושה שבועות שלי על השביל פגשתי רק זוג אחד שסחב אוהל. לגבי חוקיות השינה באוהל – לא הצלחתי להבין תמיד בדיוק. בתוך הפארקים בטוח שאסור, וכשנאלצתי לישון בתוכם הקמתי אוהל לאחר חשיכה ויצאתי מוקדם. בשאר האיזורים לא נראה שיש איסור, אבל אני חושב שזה נובע מתרבות הטיול באיזור, שלא מעלה על הדעת אפשרות כזאת כלל. כמעט כל מי שפגשתי טייל עם תיק מינימלי (ללא אוהל, ציוד בישול ושק"ש), וישן ואכל בבקתות לאורך המסלול - דבר שאני ממליץ עליו בחום למי שהדבר אפשרי עבורו – זאת משום שחלק מימי ההליכה ממש קשים, ומומלץ לא לסחוב יותר מ-8-9 קילו.

השביל מותאם ללינה בבקתות לכל אורכו. כל קטע מתחיל ומסתיים בבקתה, ולרוב ישנן בקתות נוספות בתוך הקטעים עצמם. המחיר נע בין 15-20 יורו ללילה ללינה בלבד. פנסיון מלא (כולל ארוחות ערב ובוקר) בערך 35-40 יורו. כאשר ישנתי בבקתות תמיד איפשרו לי לבשל בחוץ את האוכל שלי בלי בעיה.

אוכל: מסעדות יש בבקתות ובעיירות הקטנות שהשביל עובר בהן. אף פעם לא היה מצב של יותר מארבעה ימים בהם השביל לא עבר במקום בו ניתן היה לרכוש מזון, כך שלא סחבתי בשום שלב הרבה אוכל על הגב. גז היה טיפה יותר בעייתי, משום שאין בבקתות, בתחנות דלק או באתרי הסקי. כדי להשיג נאלצתי לסטות מהשביל ולנסוע לעיירה יותר גדולה.

מים: תענוג. אף פעם לא חסר. אין לי מושג אם יכולה להיות בעיה בשנים פחות גשומות.

מזג אוויר: לי היה סה"כ מז"א טוב רוב הזמן (חוץ מסופת רעמים מטורפת בלילה הראשון), אבל היו מספר ימים של גשם וקור. מובן שיש להצטייד כראוי לטיול בהרים גבוהים – כלומר מוכנים לכל, כולל לשלג.

מי על השביל: הלאום השולט היה גרמנים, ומלבדם אוסטרים ומעט איטלקים. ברוב הבקתות ששאלתי אמרו לי שמעולם לא פגשו בישראלים.

שפה: הידע המאוד מאוד בסיסי שלי בגרמנית עזר לי בכמה מקרים, אבל סה"כ אפשר להסתדר בקלות עם אנגלית.

שורה תחתונה: מומלץ מאוד. מוזר שזה לא קטע פופולרי יותר. אולי ביחס לאיזורים אחרים באלפים הוא לא מרשים במיוחד (תשובה סופית תהיה לי תוך כמה שנים – מתכוון להשלים בסופו של דבר את כל השביל האדום..). במיוחד מומלץ המסלול באלפים הקרניים למי שמחפש טרק של 10 ימים.

כמה תמונות:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amnonl41543.4930439815
arthur  
#15 נשלח : יום ראשון 15 אפריל 2012 22:28:44(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,347

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים ב 97 הודעות
תודה רבה. אחלה סיקור!

אפשר לפרט יותר על קטע האוכל בבקשה?
1. מה יש בחנויות בדרך ומה יש בבקתות?
2. בבקתות מוכרים גם מצרכי בסיס או רק אוכל מוכן?
3. מה מחיר הפינוקים בבקתות? קפה בירה ממתקים.
4. מה מזג האוויר הממוצע ביום רגיל בעונה? מה בלילה?
5. במקרה הצורך כמה קשה להגיע לעיר\כפר גדול?
6. חנויות ציוד בדרך?


כשאני חולם על יום אחד כשאהיה מליונר אני לא אקנה מכוניות יוקרה או בית במיאמי.
מספיק לי בית בכפר הקטן בתמונה 9.
arthur41014.8156712963
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

imtl  
#16 נשלח : יום ראשון 15 אפריל 2012 22:29:18(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,452
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים ב 76 הודעות
נהדר. המון תודה.
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
HarmonicWave  
#17 נשלח : יום שני 16 אפריל 2012 00:28:20(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,252

תודות: 152 פעמים
קיבל תודה: 168 פעמים ב 111 הודעות
ללקק את האצבעות! תודה על הדיווח.

תוכל להוסיף מעט מידע על עלויות תחבורה אל הטרק וממנו?
io_travel  
#18 נשלח : יום שני 16 אפריל 2012 12:54:26(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 917

תודות: 744 פעמים
קיבל תודה: 224 פעמים ב 132 הודעות
BIG LIKE
תודה io_travel41015.412962963
ענבר.
burbujas  
#19 נשלח : יום רביעי 18 אפריל 2012 12:19:28(UTC)
burbujas


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/01/2011(UTC)
הודעות: 11

ארתור,

2+1. בחנויות בכפרים בדרך יש כל מה שצריך מבחינת אוכל. בבקתות בעקרון לא מוכרים ציוד של מכולת, מוכרים רק אוכל מוכן. אני ניסיתי רק פעם אחת כשלא היה לי מספיק לחם - והסכימו למכור לי אבל הבקתות לא מיועדות לכך. הן מיועדות לשמש כמסעדות. מאוד ייתכן בחלקן כן יש סידור של מכירה של סנדביצ'ים לארוחת צהריים. הרי 99% מהאנשים שם הולכים בלי לסחוב עליהם ציוד בישול. אולי מישהו אחר יוכל להרחיב בנקודה זו - אני פשוט לא הייתי זקוק לזה.

3. ממתקים אני לא יודע, אבל הופתעתי לגלות שהמחיר של הקפה והבירה היה בד"כ זהה למחיר בוינה. והאמת שזה היה אחד התענוגות לאורך השביל, להגיע אחרי הליכה של כמה שעות פתאום לאיזה בקתה, ולעצור בה לשעה לקפה או לבירה.

4. מזג האוויר לאורך רוב הזמן היה סביר. אבל עדיין הרבה יותר הפכפך למשל מהפירנאים. יש ימים שגשם ושמש מתחלפים תוך דקות. ויש ימים בהירים וקרים. אבל סה"כ רוב הימים היה חם ביום וקר בלילה, כיאה להרים גבוהים בקו רוחב גבוה.

5. בגלל שהמסלול מרושת בכ"כ הרבה בקתות, המשמעות היא שאתה אף פעם לא באמת מנותק. תמיד יש אפשרות לתפוס טרמפ/אוטובוס לעיר בעמק, ומשם, כפי שאתה יכול לצפות מאוסטריה, קל להגיע לעיר הגדולה של האיזור.

6.חנויות ציוד זה טיפה יותר קשה. באתרי סקי יש. אבל חוץ מזה צריך יהיה לרדת לעיירות בעמקים. לי למשל נקרעו שהמכנסיים, וירדתי ברכבל לעייירה שבעמק תוך 10 דקות מראש הרכס. ואז חזרה. הרגיש כמו קיצור תולדות הזמן. אם כי יקר למדי.

HarmonicWave

לגבי עלויות תחבורה. אני כאמור הגעתי מוינה. אבל אפשר היה גם דרך מילנו, ונציה או אפילו לובליאנה או מינכן. כולן נראה לי אותו מרחק פחות או יותר מאיפה שהתחלתי.

תחבורה ציבורית באוסטריה זה דבר יקר. הרכבת מוינה ל-VILLACH עלתה לי יותר מ-40 יורו. והרכבת חזרה מאינסבורק לוינה יותר מ-50. נראה לי שמי שמשופשף במציאת טיסות פנים אירופאיות זולות יכול לחסוך זמן וכסף.

 

נקודה אחרונה. עברתי שוב על מה שכתבתי, ונראה לי שהטעיתי מעט בכך שכתבתי שאני מופתע שהשביל לא יותר פופלארי. ובכן, הכוונה היתה שהוא לא פופאלרי כשביל ארוך, כפי שאני עשיתי אותו. מבחינת הקטעים עצמם, היו ימים שאני חושב שראיתי מאות ואלפי מטיילים.

arthur  
#20 נשלח : יום רביעי 18 אפריל 2012 13:00:24(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,347

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים ב 97 הודעות
בקשר לסעיף 5- אממ אני לא כ"כ מבין את הקשר בין הבקתות לאפשרות לטפוס טרמפ או אוטובוס לכפר .
רוב הבקתות שאני ראיתי היו פשוט נטועות באמצע ההר והאפשרות היחידה להגיע אליה זה או ברגל או במסוק.
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.