ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

173 עמודים«<107108109110111>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Prov  
#2161 נשלח : יום חמישי 08 ספטמבר 2016 17:45:30(UTC)
Prov


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/07/2015(UTC)
הודעות: 20
ישראל

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 5 הודעות

אז עכשיו אני ושני חברים חזרנו , טיילנו על השביל בין התאריכים 27.8-4.9 והנה כמה טיפים הערות שרצוי להוסיף לעמוד הראשון.
אבל קודם לכן אני רוצה להודות לאמנון לנגי ולכל מי שתרם פה מהידע שלו, אני יודע שאנחנו לא היחידים כי פגשנו עוד 5 קבוצות ישראלים על המסלול שכולם נסמכו על הידע הזה.
הערות:
1. אין צורך לקנות מפה (אם נוח לכם עם המכשיר הסלולרי), קנינו מפה ומצפן ביום הראשון ולא פתחנו אותה אפילו פעם אחת (מי שמעוניין אני מוכן למסור את המפה 1:25000 של החלק הראשון). תיעזרו בoruxmaps ובמפה טופגרפית של איטליה (שבין היתר כבר כוללת סימון של ה av1 ושאר השבילים בדרך) יחד עם הסיפור דרך אין צורך בשום כלי נוסף בשביל לנווט את השביל.
את Oruxmaps תמצאו בחנות הפליי ואת המפה של איטליה כאן בלינק של openandromaps רק לפתוח את הזיפ ולמקם את המפה ולטעון אותה כשפותחים את האפליקציה, ניתן גם לטעון את הקובץ KML בשביל לקבל תוואי גס של המסלול מעל המפה היות ויש כמה נקודות (אחרי אבראו לדוגמא) שבהם אין ציון שהשביל הוא AV1.
2. מי שמתכנן להגיע לבקתת laguzuoi דרך האגם והעליה המפרכת לפניו ואחריו שיקח בחשבון שנקודת מילוי המים האחרונה היא ב fanes. אנחנו הגענו למצב שאין לנו הרבה מים באמצע העליה לבקתה וזה סתם גרם לסטרס מיותר.
3. עוד בעניין המים, רוב הבקתות לא יציעו מים מהברז ואף יאסרו על שתיה מהברז ויציעו לכם בקבוקי מים במקום (במחיר לא סמלי כל כך של 2-3 אירו לבקבוק של ליטר וחצי).
4. כנראה שזה הערה כללית לכל מי שמטייל, נתקלנו בהרבה ישראלים שלא צפו את הקושי כל כך ויצרו לעצמם ימים עמוסים ולא נהנו. חבר'ה קחו את הזמן אם צריך לקצר את המסלול תקצרו, תהנו מהדרך, תעשו הרבה הפסקות (מי שאוהב), אנחנו לדוגמא מרחנו כל יום כמה שיותר (גם אם יכולנו להגיע מוקדם יותר לבקתה, אין יותר מדי מה לעשות שם) והגענו ברוב המקרים לבקתה בין 17:30 ל19:00 (בהודעה מראש לבקתה כמובן).
5. האווירה בטיול הייתה פחות מרוממת מה TMB, בעיקר  מכיוון שרוב החבר'ה (למעט הישראלים) היו מבוגרים אבל גם מכיוון שהבקתות היו ריקות (ודווקא הבקתות הלא מומלצות היו יותר רוויות באנשים).לכן מי שמחפש להתיידד עם אנשים במהלך המסלול מומלץ שיסע יותר בשיא העונה ושעדיין יתכונן לדבר בעיקר עם חבר'ה בני 50+ (אנחנו כאמור בני 28).
6. מי שמעוניין ברכישת ציוד לטיול הספציפי, או בכלל ציוד לטיולים (כגון ליינר, מעיל טוב, חולצת טיולים טובה וכו'), מומלץ לו מאוד לחפש סניף של decathlon (יש המון בכל אירופה) ולהשלים ציוד, הרשת הזו גם זולה וגם איכותית, אנחנו עשינו ממש "שופינג" בסניף במילאנו.

7. תקשורת - אל תסתמכו יותר מדי על וייפיי, וגם קליטה ברוב המסלול אין, חלק מהבקתות גם אינן נמצאות בטווח הקליטה, אני קניתי כרטיס סים של TIM בתחנה המרכזית של PADOVE, קיים גם סניף של WIND בורונה. קניתי ב33 אירו כרטיס עם 1000 דקות שיחה מקומיות ,1000 סמסים ו5 ג"ב גלישה, מכיוון שברוב המקומות גם לא היה קליטה, ניצלתי רק 700 מ"ב מחבילת הגלישה אז קחו את זה בחשבון (וזה כלל צפייה ביוטיוב בכל הנסיעה הלוך וחזור ברכבת סה"כ איזה 10 שעות).
יש חבילות זולות יותר עם פחות נפח גלישה וכנראה עדיפות.

8. מי שמביא איתו פק"ל קפה, ניסינו להשיג בלון גז ליד וילה באסה והיה רק בעיירה הסמוכה אז אחד מאיתנו רץ לשם (ממש רץ) והיה רק בלוני נקירה (ולא הברגה כמו הראש שהיה לנו) אז נאלצנו לקנות גם ראש גזיה לנקירה ב40 אירו ומיכל נקירה ב5 אירו. קחו את זה בחשבון, תנסו למצוא בלון גז בהברגה לפני זה (גם בדקטלון לא מצאנו אבל יכול להיות שפיספסנו), משיחה עם ישראלים אחרים הם לא מצאו בלוני הברגה גם במקומות אחרים.

9. נתקלתי בישראלים שהתחילו וריאנט שכלל ויה פראטה ונאלצו לחזור אחורה או להסתכן בירידה של ויה פראטה ללא ציוד מתאים, כנראה יש צורך להדגיש: אם אין לכם ציוד לויה פראטה אל תלכו בשביל של ויה פראטה.
10. לגבי הבקתות, קודם כל דיס-המלצה חזק לביאנקט, זאת הייתה בקתה שלא נתנה תמורה למחיר, הצוות לא הבין בלל אנגלית וגם לא ניסה לעזור בשום דרך, החשמל לא תמיד עבד, המים החמים עם האסימון נמשכים 2 דקות וזה במידה ויש מים חמים, הם טוענים שיש להם ויי-פיי כשבפועל האינטרנט עצמו לא עובד אבל הראוטר כן (וגם אין קליטה באיזור) האוכל היה גרוע ודל (גם ארוחת בוקר וגם ארוחת ערב).
קפאנה טריאסטה - הדעות מעורבות, בקתה מיושנת ואוכל דל (מבחינת מבחר וחומרים) אבל הגישו לנו המון בשר (דבר נדיר על המסלול) והיו סופר נחמדים, עדיין לפי דעתנו לא שווה את העליה והירידה ואנשים שהיו בווזולר דווקא נהנו מאוד, יש לציין שבקפאנה היינו היחידים בבקתה.
סטאולנצה היה יוקרתי סתם, האוכל לא היה שווה את המחיר, וגם שם האסימון של המים לא החזיק הרבה, אבל היה להם שירותי כביסה (12 אירו), גם שם היינו לבדנו בדורמיטורי (היו עוד שתי משפחות אמריקאיות בחדרים פרטיים).
סאן סבסטיאנו היה מדהים, אוכל ממש ממש טוב, יין מעולה והאווירה היתה נחמדה מאוד (שירותי כביסה עלו לשלותנו יחדיו 15 אירו).
פדרו - היה חביב אוכל סבבה (לא קיים חצי פנסיון ומזמינים מהתפריט אבל עדיין יוצא בגבולות התקציב).
לגזוי - הייתה ארוחת ערב מעולה (אם כי דלה מאוד מאוד בבשר), הבקתה הייתה בתפוסה מלאה (של אנשים שעלו ברכבל לרגל איזשהו חג של הגרמנים), והשינה הייתה נוראית, המון רעש ואור בדורמיטורי,יש להצטייד באטמי אוזניים\אוזניות וכיסוי עיניים.
אבראו - הייתה אחלה, אוכל טוב (אבל לא מומלץ להזמין ארנבת).
פרמפרט - בקתה קטנה וחמודה, דורמיטורי די קרים וקטנים, אבל החדר אוכל מאוד נחמד, המנות בצהריים מומלצות למי שעובר שם בדרך, הארוחת ערב טיפה איכזבה וכך גם הארוחת בוקר.

מקווה שהטיפים יעזרו, אם אזכר בדברים נוספים אערוך או אפרסם שוב.

נערך ע"י משתמש יום חמישי 08 ספטמבר 2016 20:05:27(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש Prov על הודעה מועילה זו.
a-v-i ב 08/09/2016(UTC), אמנון לנגי ב 08/09/2016(UTC)
אמנון לנגי  
#2162 נשלח : יום חמישי 08 ספטמבר 2016 19:58:28(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
תודה רבה על הסיכום והטיפים.
Oruxmaps מתאימה רק לבעלי אנדרואיד, כך שהיא לא אפשרית לבעלי אייפון. יש תוכנות ניווט גם לאייפון אבל לא ברמה של Oruxmaps
הגיוני שבסוף העונה יטיילו אוכלוסיות יותר מבוגרות. אבל גם ככה אני חושב שהשביל מושך את המבוגרים בגלל רמת הבקתות, תחזוקת השביל ודרגת הקושי הסבירה.
ההחלטה שלכם לישון ברפיוג ביאנצ'ט היא מאוד מוזרה. עשיתם יום קצר עד לרפיוג סומריבה-אל-פרמפרט במקום יום ארוך עד לרפיוג פיאן דה פונטנה. את זה אני מבין.
מה שאני לא מבין זה מדוע לא סיימתם את המסלול ביום שאחרי? לא כל כך הגיוני להשאיר שעה וקצת הליכה ליום האחרון.
Prov  
#2163 נשלח : יום חמישי 08 ספטמבר 2016 20:03:59(UTC)
Prov


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/07/2015(UTC)
הודעות: 20
ישראל

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 5 הודעות

אכן החלטה יחסית תמוהה, בפועל זה שעתיים וקצת הליכה (לפחות בקצב שלנו) וחששנו שנגיע לכביש ולא יהיה לנו איך להגיע לעיר עצמה (במקום זה הגענו לכביש ביום ראשון בבוקר והאוטובוס היה רק בצהריים אז גם זה לא הסתדר הכי טוב).
לא רצינו להעמיס על עצמנו יותר מדי ביום שבו ישנו בביאנקט היה לנו 1000+מטר ירידה ומה שנשאר מביאנקט זה עוד 800 מטר ירידה, חשבנו שיותר מדי ירידה סתם תגרום לנו לנזק ולא היה אכפת לנו להמשיך עוד לילה במסלול.

אמנון לנגי  
#2164 נשלח : יום חמישי 08 ספטמבר 2016 20:42:51(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

טוב. אז אתם הראשונים שמדווחים על לינה בבקתה האחרונה. מבחינת הפורום זה מעולה :)
אגב, בנוגע למים, אני לא רואה שום בעיה למלא מים באגם לאגזוי. מי שלא מרגיש עם זה בטוח, יכול לטהר או לפלטר.

בסך הכל נהנתם או די סבלתם? 

Prov  
#2165 נשלח : יום שישי 09 ספטמבר 2016 08:54:17(UTC)
Prov


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/07/2015(UTC)
הודעות: 20
ישראל

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 5 הודעות
בסה"כ נהנינו מאוד, אבל לא כמו ב TMB, שוב בעיקר בגלל המיעוט בחברה נוספת על המסלול ובבקתות.
idanz  
#2166 נשלח : יום ראשון 11 ספטמבר 2016 19:31:55(UTC)
idanz


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/10/2012(UTC)
הודעות: 275

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 11 הודעות

אהלן חברים.

הלכתי את המסלול בתחילת ספטמבר מאגם ברייס עד קפאנה טריאסטה.

רושם כאן נקודות שעלו לי במהלך המסלול למקרה שזה יעזור למישהו:

1) המסלול לא מיועד לקמצנים ואם אתם לחוצים בתקציב תמצאו מקום אחר. איפה זה מתבטא? כדאי לישון במלון ברייס (שירות מעולה, התצפית הכי יפה שהייתה לי ממלון, לבקש קומה 4 לאגם ולאכול מרק גזר בארוחת ערב), לקחת חדר פרטי בסטאולנזה (מי שעושה את זה לא יגיד אף תלונה על המקום, המים בשירותים ברי שתיה, ואפשר לעשות כביסה בחדר.. האוכל סבבה) וכו'. לא חסר. לא סתם כל המטיילים מסביב מבוגרים ואמידים ולא רואים אוהלים בדרך.

2) לא חיבבתי את פדרו. מבחוץ סנס נראה עדיף. היחס היה קר. אבל היה המבורגר בקר (לאוכלים כשר לבקש להוריד את החזיר והגבינה זה לא רשום בתפריט) בתפריט, ואפשר לבקש שניצל עוף. האופציות הכי טובות שהיו על המסלול - אבל ארוחת בוקר מעפנה (מי שמכין ביצה שם ביצה שישים במכונה שלהם 12 דקות)

3) מי שחושב שיש לו פחד גבהים הכי מינימלי, שלא יעלה לפורקלה כשהוא מגיע לסקוטוני. עדיף לרדת לכיוון המסעדה אלפינה ולעלות משם לסקוטוני.

4) לאגוזי - נקודת התצפית הכי טובה (תחרות רק לתצפית ליד רפיוג' טיסי), כדאי לשריין שעה מנוחה שם.

5) ישנתי ב-Scoiattoli כי לא היה מקום ב-AVERU. המחיר מופקע לטעמי אך מיקום מנצח. מקלחות של קמצנים (כזה שלוחצים כל 10 שניות). רעש בלילה. מיטות נוחות. ארוחת ערב דלה מאוד בבשר. ארוחת בוקר מהטובות שהיו במסלול.

6) מי שיורד מ-averu ברכבל במטרה לתפוס טרמפ ל-passo giau (לא לחשוב על ללכת את זה!! עליה קשה ועדיף את המסלול סקי שיורד לפס) חשוב שידע שמדובר בכביש דליל בתחבורה אך האנשים נחמדים ועוצרים מהר. להכין שלט.

7) הליכה לסטאולנזה - מעצבנת ברמות. לשים מוזיקה ופשוט ללכת מהר.

8) סטאולנזה - מקום מעולה אם לוקחים חדר פרטי.

9) קפאנה טריאסטה - היחס מעולה, אבל המקום ישן, המיטות לא נוחות ויש מקלחת ושירותים בודדים על 25 מיטות. מי שממשיך משם עוד צריך לעלות עלייה על דרך כורכר של לפחות 30 דקות. אני חושב שמי שממשיך את השביל - שייעצור בוואזולר. יש גם תצפית נוחה וגם היום הזה כל כך ארוך (למי שהולך לסטאולנזה) שהירידה לקפאנה טריאסטה פשוט לא הגיונית בשום צורה. לסיים את היום בווזולר.

10) יציאה נוחה מקפאנה טריאסטה לעיירה Listolade. מדובר בשעה +- הליכה ויש משם אוטובוס. לשים לב לזמנים של האוטובוסים למי שנוסע לבולונו. הרבה פעמים יש אוטובוסים שעוצרים ב-Listolade ולא ב-Agordo (למי שחושב לקחת מונית ל-Agordo נניח)

ובאופן כללי

* מדובר במסלול אלפיני לכל דבר עם עליות וירידות אלפיניות. לא פעם אנשים רשמו שהמסלול קל וכו' וזו אמירה כוללנית. זהו שביל למטיבי לכת, אדום לבן אירופי קלאסי. לא הליכה בחצבני.

* משהו שמאוד הפתיע אותי בשונה ממסלולים אחרים זה שאין כמעט איפה להצטייד בדרך. כן אפשר להתארגן על סנוויצ'ים כל בוקר מהארוחת בוקר, אבל עדיין, מידי פעם רוצים איזה פינוק או גיוון ופשוט אין. בדרך יש חנויות מזכרות אבל מי שחשקה נפשו באיזה פרי טוב וזול פשוט לא ימצא (אלא אם ימצא משהו ברפיוג' בדרך..). אז.. תתארגנו בווילבסה להמשך המסלול.

* קליטה סלולרית פנטסטית לאורך כל הדרך. סטטיסטית Vodafone היה הכי שכיח, אח"כ TIM, אח"כ WIND. ממליץ לעשות תוכנית ROAMING מהארץ למי שרוצה להנות מתקשורת לאורך כל הדרך.

* תחילת ספטמבר הרגיש לי אופטימלי למסלול. היה גשם רק בלילה אחד, מיעוט יחסי של אנשים, תחושה של solitude בהליכה.

* אמנון מלך

נערך ע"י מנהל יום ראשון 11 ספטמבר 2016 21:40:35(UTC)  | סיבה: הקטנת פנורמה

thanks 2 תודות למשתמש idanz על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 11/09/2016(UTC), a-v-i ב 14/09/2016(UTC)
mayayab  
#2167 נשלח : יום רביעי 14 ספטמבר 2016 10:10:32(UTC)
mayayab


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/06/2016(UTC)
הודעות: 3

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 1 הודעות

היי לכולם,

הלכנו את המסלול בסוף אוגוסט, מה 26.8- 3.9, נצמדנו באופן כמעט מושלם לחלוקת המסלול ל-10 ימים מהפורום. המון תודה לאמנון על העצות והטיפים המפורטים! נוסיף קצת דגשים וחוויות:

מזג אויר- למזלנו לא ירד לנו גשם כמעט בכלל, אבל היתה לנו בעיה עם מזג האוויר מהכיוון ההפוך- היה הרבה יותר חם ממה שציפינו. בימים הראשונים זה הפך את העליות לממש לא נעימות, ואפילו כמעט נגמר לנו מקדם ההגנה... אז זה משהו שאני ממליצה לא להתקמצן בו- לקחת קרם שיזוף בגודל נורמלי, אי אפשר לדעת איך יהיה מזג האויר והשמש בגבהים האלה ממש שורפת. אני התקמצנתי ולקחתי קרם קטנצ'יק (75 מ"ל לשני אנשים) ובסופו של דבר היו יומיים שהלכתי בהם עם חולצה ארוכה בחום רק כדי לא להשרף... לא היה איפה לקנות וגם כשהגענו לעיירה בסוף המסלול היה שם רק מקדמי הגנה 6SPF- האיטלקים כנראה לא שמעו עדיין על סרטן העור וכל המסלול ראינו איטלקים שזופים מטיילים בלי חולצה...

חלוקת ימים- לנו הימים של ה-4 שעות היו קצת קצרים מדי, באמת אין יותר מדי מה לעשות ברפוג'י. הימים שמוגדרים כ5-6 שעות היו אידיאליים, עם הרבה הפסקות ועצירות מנוחה וצילומים מגיעים לרפיוג'י בסביבות 1700.

טיפים להליכה:

הליכה מסנס ללאבארלה- עבורנו זה היה היום שהכי פחות נהנינו ממנו במסלול. יש ירידה ארוכה ומבאסת לפדרו ואחריה עליה ארוכה, והנוף ביום הזה היה לא מגוון ולא מרשים (אולי בתחילת העונה זה אחרת). בדיעבד הייתי ממליצה להמשיך ביום הראשון עד פודרה או פדרו, בבוקר לקחת מונית או הקפצה כלשהי לפאנס/לאבארלה ופשוט לדלג על היום הזה.

אגב, חמש דקות הליכה מלאבארלה יש אגם מקסים בשם Lech Verte, הוא מופיע במפה אבל לא רואים אותו מהשביל אם לא מחפשים. אחד האגמים היפים במסלול ושווה להעביר בו את אחר הצהריים אם ישנים באיזור.

הליכה מסקוטוני לדיבונה- בערך שעה אחרי הירידה מרפיוג'יו לאגאצוי יש פיצול שבו שביל 404 מכוון לדיבונה ושביל 412 ממשיך על צלע ההר לרפיוג'יו ג'יוסאני. סיפור הדרך בפורום ממליץ על הדרך הזו, שהיא גבוהה ונופית ומתחברת בסוף גם היא לדיבונה. עבורי הוריאנט הזה היה גם ארוך יותר ממה שציפינו וגם קצת מפחיד, עם הרבה מקטעים שהולכים בשיפוע על צלע ההר ובסוף ירידה לא קצרה בדרדרת. זה באמת קטע הליכה יפהפה אבל לא ממליצה עליו למי שדרדרת מלחיצה אותו (=אנשים כמוני למשל). בדיעבד היינו לוקחים את הדרך הקלה וה"רשמית" לדיבונה, היום הזה היה מספיק יפה עם העליה והירידה מלאגאצוי.

הליכה מאבראו לסטאולנצה- עלינו לנובלאו והתכוונו לרדת את השביל משם, כיוון שלפי סיפור הדרך הוא רק מסומן כויה פראטה אבל אינו דורש ציוד. זו היתה טעות חמורה! מדובר בויה פראטה לכל דבר, היינו היחידים שם ללא ציוד וזה היה טפשי ומסוכן. יש שני מקטעים שביניהם יש בערך רבע שעה הליכה. המקטע הראשון מורכב בעיקר מיתדות וסולם אחד, והוא באמת לא בלתי אפשרי בלי ציוד. המקטע השני לעומת זאת ממש מסוכן ואין ספק שלא אמורים לעשות אותו בלי ציוד מתאים! אנחנו כבר המשכנו כי פחדנו לחזור את המקטע הראשון, אבל כבר רצו לנו סרטים בראש על הכותרות בעיתון מחר על עוד שני ישראלים שהלכו במקום לא מסומן בלי מדריך... ירדנו את הקטע הזה בעזרת איטלקים שהיה להם ציוד אבל זו היתה חוויה די טראומטית, גם נפשית וגם פיזית לשרירים שצריכים להחזיק את הגוף בזוויות לא הגיוניות. בגלל המקטע הזה בסופו של דבר הגענו לפאסו ג'יאו רק ב12 וחצי, התאוששנו שם שעה, ואז הלכנו את שאר היום לסטאולנצה כמעט בלי הפסקות והגענו רק ב19:20 בקיצור- ללכת במסלול הרגיל ללא ויה פראטה איפה שכל הלא-ישראלים הולכים! ראיתי שכתבו את זה כמה הודעות מעלי, אז מוסיפה בתור מי שכן הלכו ויה פראטה בלי ציוד- אל תעשו את זה!

ממליצה במקום זה לעלות לנובלאו לתצפית ביום שבו ישנים באבראו- לשים את התיקים ולעלות לשם אחר הצהריים כשיש ראות יחסית טובה, ולחזור לאבראו.

מסטאולנצה לטיסי- אחרי היום הארוך והמייגע של אתמול הבנו שללכת עד קפאנה טריאסט זה לא ריאלי מבחינתנו והחלטנו לסיים את היום בטיסי. למי שאוהב כמונו לקחת איתו סנדוויצ'ים- בערך רבע שעה אחרי סטאולנצה על דרך העפר 568 יש חווה בשם Casera Fontanafredda שאפשר לקנות בה לחם, גבינות ונקניק. זה פיצול קצרצר מהשביל ואחרי עשר דקות על דרך עפר מגיעים לחווה הזאת. במפה מופיע שאפשר להמשיך הלאה ולהתחבר חזרה לשביל 561- השביל הזה לא קיים בשטח נכון לעכשיו והתברברנו הרבה זמן בחיפושים אחריו! מומלץ פשוט לקנות שם מה שצריך ולחזור את ה10-15 דקות הליכה אחורה לפיצול המקורי ולהמשיך על השביל הראשי לכיוון Casera Vescova.

יום די נחמד סך הכל עם עליה יפה לאגם קולדאי, אם יש מזג אוויר יפה זה מקום נהדר לשרוץ בו ולהתרחץ.

מטיסי הלכנו לפאסו דוראן והחלטנו לסיים שם את ההליכה (הברכיים שלי החליטו עבורנו). ישנו בסבסטיאנו ובבוקר לקחנו מונית לאגורדו (40 יורו) ואוטובוס לאלגה Alleghe המקסימה והעברנו שם יום מנוחה. למחרת נסענו לבלונו כי היה לנו שם לילה מוזמן לסוף המסלול שלא יכלנו כבר לבטל. לבלונו יש מרכז הסטורי חביב אבל היא עיירה די משעממת, ולפחות כשהגענו אליה ביום ראשון בצהריים הרחובות היו ריקים וקצת הרגשנו שאנחנו בפתח תקוה של הדולומיטים... כמובן שזה תלוי בתזמון אבל אני לא ממליצה לישון בבלונו, אם לא היה לנו לילות מוזמנים מראש גם שם וגם בונציה היינו ממשיכים ישר לונציה או מעבירים יום נוסף בקורטינה.

לגבי רפיוג'י:

סטאולנצה- ישנו בחדר פרטי ובאנו עם ציפיות מאד נמוכות נוכח הביקורות עליהם בפורום. בפועל, לפחות למי שלוקח חדר פרטי, זה מקום סופר מפנק והם פשוט היו מקסימים- הגענו ב19:20 לחוצים שאיחרנו לארוחת ערב והם ממש לחצו עלינו שנתקלח וננוח קודם ונבוא לאכול בשמונה ורבע בלי בעיה. התקשרו להזמין לנו מקום בטיסי ולבטל את ההזמנה שעשינו בקפאנה טריאסט (הבנו שזה יום ארוך מדי בשבילנו). האוכל היה מעולה, ארוחת בוקר ענקית ומגוונת ורביולי (רביולי דלעת) הכי טובים במסלול בארוחת ערב... יש גם אפשרות לעשות כביסה. בקיצור, יש לנו רק מלים טובות עליהם, כנראה שיש הבדל משמעותי בין היחס לחדרים הפרטיים והדורמס.

פאסו דוראן- הזמנו מראש ושילמנו פקדון (30 יורו לזוג) על חדר פרטי ל- C. Tome והתאכזבנו מאד. קודם כל הרפיוג'יו די קטן ולא היתה בו נפש חיה חוץ מאיתנו ומהצוות. החדר ה"זוגי" שהזמנו התברר כדורם בסיסי של 5 מיטות קומותיים צבאיות למדי שהם הבטיחו לנו שנהיה בו לבד. כשאמרנו שזה לא בדיוק מה שהתכוונו כשהזמנו חדר זוגי הם אמרו שהם מצטערים אבל פשוט אין להם... כל האוירה היתה של מקום קצת ישן ונטוש. עשינו סיבוב לסבסטיאנו השכן שנראה הרבה יותר מזמין, וגילינו שכל המטיילים נמצאים שם ויש אוירה הרבה יותר נעימה, אנשים נחמדים ואש בוערת באח. קיבלנו שם חדר פרטי וחמוד במחיר מאד סביר- 35 יורו לאדם ללינה וארוחת בוקר, ארוחת ערב מזמינים מהתפריט. אז לקחנו את הדברים שלנו מ- C.Tome, ספגנו את הפקדון האבוד ובילינו את הערב בצורה הרבה יותר נעימה.

תודה לכולם על הטיפים, נתראה בטיולים הבאים!

thanks 2 תודות למשתמש mayayab על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 14/09/2016(UTC), a-v-i ב 14/09/2016(UTC)
אמנון לנגי  
#2168 נשלח : יום רביעי 14 ספטמבר 2016 12:17:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
כל הכבוד על הגמישות ותודה על הסיכום.
הירידה מנובלאו בלי ציוד אבטחה כנראה שלא מתאימה לרבים.
אני אוסיף על זה הערה בסיפור הדרך.
בסטאולנצה כבר די ברור שצריך לקחת חדר פרטי אם רוצים להנות.
כל מי שהיה בדורמס התלונן על יחס מחפיר והתנהגות קמצנית.
להתראות בטיולים הבאים
איילת פ  
#2169 נשלח : יום שני 19 ספטמבר 2016 21:31:23(UTC)
איילת פ


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/06/2016(UTC)
הודעות: 5
ישראל
מיקום: הוד השרון

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

חזרנו היום מיומיים וחצי של המסלול (בראיס-פלצרגו) ולמרות שהיה קצר היה משהו משהו !

תודה ענקית למשתתפי הפורום  ובראשם אמנון האגדי על שיתוף הידע והטיפים, 

אמנון- בלעדיך לא הייתי מתאמנת חודשיים בטיפוס מדרגות ובטוח הייתי מרימה דגל לבן כבר בביאלה :)

ביום השני למסלול (סיימנו ביום הראשון בפדרו) הגיע הגשם (שוטף וללא הפסקה) והשלג

אז נאלצנו לקצר חלק מהדרך באוטובוס עד CAPPANA ALPINA. קיבלנו במתנה ומבלי שביקשנו בפדרו כרטיס פרימיום לתחבורה

המקומית בדולומיטים שהסתבר כשיחוק רציני. 

נסענו ברכבת ובאוטובוסים עם הכרטיס הזה כשסיימנו בפאס פלצרגו עד וילבאסה. 

הטיפוס בשלג מסקוטוני ללאגזואי היה ק-ש-ה אבל החוויה פיצתה על הקושי. קינאתי באירופאים שדילגו את המסלול עם התרמיל 2 ק"ג שלהם..

טיפ אחרון לסיום, מי שבונה על  השלמות של רכישת ציוד בוילבאסה לא כ"כ מומלץ- יש שם חנות וחצי וההיצע (לפחות בסוף העונה )די דל.

thanks 1 משתמש הודה ל איילת פ עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 20/09/2016(UTC)
אמנון לנגי  
#2170 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 08:30:02(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
קצר ואתגרי
השלמות ב TMB
a-v-i  
#2171 נשלח : יום חמישי 29 ספטמבר 2016 14:26:27(UTC)
a-v-i


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/07/2016(UTC)
הודעות: 226
גבר

תודות: 121 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים ב 47 הודעות
עדכון למי שעושה את המסלול בתחילת אוקטובר (אם יש כאלה חוץ ממני): נראה שרפיוג Lavarella פתוח השנה עד ה9 באוקטובר, כך רשום באתר. שלחתי מייל כדי לוודא, מחכה לתשובה.
a-v-i  
#2172 נשלח : יום שני 17 אוקטובר 2016 14:19:25(UTC)
a-v-i


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/07/2016(UTC)
הודעות: 226
גבר

תודות: 121 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים ב 47 הודעות

טוב, אז חזרתי לפני מספר ימים.


המסלול שאותו עשיתי התחלק לשני מסלולים עיקריים. הראשון – ארבעה ימים על תוואי AV1, חוץ מהיום האחרון (אסביר בהמשך למה). השני – מסלול ה Tre Cime שנמצא בצד השני של הדולומיטים. תחילת הצעידה – הראשון באוקטובר.


יום 1 – ברייס עד סנס
יום 2 – סנס עד Lavarella
יום 3 – Lavarella עד Lagazoui
יום 4 – Lagazoui עד קורטינה (דרך שביל מס' 401 – עמק Travenanzes)
יום 5 – נסיעה מקורטינה לרפוגיו ארונזו, ומשם תחילת המסלול לאיזור Talschlusshutte (לנתי במלון הסמוך כי לא היה מקום ברפוגיו)
יום 6 – יום מנוחה במלון ספא מפנק (תודה אמנון על ההמלצה המבריקה)
יום 7 – מ Talschlusshutte ל Pian Di Cengia
יום 8 – חזרה ל Auronzo ונסיעה באוטובוס לדוביאקו


כאן הסתיים הטיול בדולומיטים. מכיוון שנשארו לי מספר ימי אקסטרה, המשכתי בטרמפ מדוביאקו חזרה למינכן, שכרתי רכב וטיילתי עוד יומיים וחצי באוסטריה (טירול) ובוואריה. קינחתי ביומיים במינכן משם טסתי חזרה לארץ.


מזג האויר בתחילת אוקטובר:


לרוב היה מצוין. היה לי יום אחד של ערפל וגשם קל, בקטע שבין סנס ללאבארלה (שגם ככה לפי התגובות כאן בשרשור, נחשב ליום פחות יפה). ביום הראשון והשביעי היה מעט מעונן אבל התבהר בהמשך. בחצי השני השל היום השמיני התחיל לרדת שלג במקומות הגבוהים. שאר הימים היו שמשיים ונהדרים. בלילה שבין היום השני לשלישי, ירד שלג בפסגות, מה שהוסיף לנוף הנפלא גם כך. הטמפרטורות – במקומות הגבוהים (לאגאזוי ופיאן דה צ'ניה למשל) קר מאוד גם במהלך היום, בסביבות 0 מעלות. בלילה מינוס 3 עד 5. בשאר המקומות, בין 3 ל-8 מעלות במהלך היום, בסביבות 0 בלילה.


לינה:


כאן נפלתי. ביומיים הראשונים לא היתה בעיה. סנס היה חצי מלא. ישנתי לבד בחדר של שלושה. לאבארלה היה כמעט מלא, (שהיה פתוח עד התשיעי בחודש, כמו גם פאנס ושאר הרפיוגים שנשארים פתוחים אחרי סוף ספטמבר) וישנתי בחדר של חמישה עם עוד שני אנשים. היה מקום גם בפאנס. ביום השלישי התכנון היה ללון ב Col Gallina, שהחליט להיות סגור (למרות שהוא אמור להיות פתוח כל השנה). למזלי לאגאזוי היה זמין (ודי ריק). מזל שישנתי שם, כי השקיעה והזריחה מהתצפית שם – חבל להחמיץ.
ביום הרביעי הייתי אמור ללון במלון בפאסו גיאו, ולצערי לא היה מקום במלון כאשר ניסיתי להזמין מקום לילה לפני. רפוגיו Fedare החליטו לסגור ביומיים הקרובים, ויצא שנשארתי בלי מקום לינה. לכן בצער רב שיניתי את המסלול. לאחר התייעצות עם אחד האחים הנחמדים שמנהלים את לאגאזוי, הוחלט להמשיך ברגל עד קורטינה, על שביל 401 שעובר בעמק Travenanzes. המסלול הזה יפה מאוד ולא היתה לי תחושת אכזבה בסופו. מה שכן, מדובר בירידה רצופה של יותר מ1400 מטר בגובה, וכמעט 24 ק"מ במרחק (לא יום קל למי שסובל מירידות), מלאגאזוי ועד Fiames, משם ניתן לקחת אוטובוס של כמה דקות עד לקורטינה (ניתן גם להמשיך ברגל עוד 4 ק"מ ולוותר על האוטובוס).
כאמור, בתכנון המקורי הייתי אמור להמשיך ביום הרביעי עד פאסו גיאו, ביום החמישי עד העיירה פסקול (דרך סיטה די פיומי), ולאחר מכן דרך קפאנה טרייסטה עד פאסו דורן. לצערי התוכנית הזו מתה ברגע שלא היה לי מקום ללינה בפאסו גיאו.


לגבי המסלול השני Tre Cime, למרות שרשום כאן בפורום שלא ניתן להגיע באוקטובר באוטובוס לאגם מיזורינה או רפוגיו ארונזו, אז בהחלט ניתן, אבל לא באוטובוס אחד. לוקחים מהתחנה המרכזית של קורטינה את אוטובוס מס' 445 עד Carbonin (התחנה הסופית שלו היא דוביאקו), ושם מחליפים לקו 444 שמגיע עד רפוגיו ארונזו. סה"כ כ7-8 יורו, במקום 45 יורו (!) במונית.


גם רפוגיו Talschlusshutte היה מלא כשניסיתי להזמין יום אחד מראש, וביום למחרת הוא היה סגור (מחוץ לעונת השיא, הרפוגיו נסגר יום אחד בשבוע.. זכיתי ליפול על היום הזה). למזלי אמנון היה זמין והמליץ על מלון נפלא שנמצא כ2 ק"מ הליכה מהבקתה. מדובר במלון ספא שנקרא Dolomitenhof. יש במלון בריכה, סאונה, ג'קוזי, מסאז'ים, מסעדה מעולה (מומלצת ע"י מישלן) וחדרים מפנקים. החלטתי להישאר שם עוד לילה וליהנות מהמתקנים והנוף המשגע שנשקף ממנו. מומלץ בחום. המחיר ששילמתי – 107 יורו ללילה (סה"כ 2 לילות).

מסקנות:


לגבי מזג האויר בתחילת אוקטובר, ועומס המטיילים על המסלול עצמו - לטעמי, אין שום בעיה ואפילו מומלץ לטייל בתחילת אוקטובר. רוב הזמן היה קר אבל יבש ונוח. בימים על ה AV1 כמעט ולא פגשתי אנשים בדרך (חוץ מהיום הראשון שגם נפל על סופ"ש. רפוגיו ביילה אפילו היה פתוח. אני מניח שרק המסעדה ורק בגלל שזה היה סופ"ש). מסלול ה Tre Cime משמעותית יותר עמוס במטיילים, בעיקר בחלק הראשון שלו, אבל עדיין יחסית נוח (לעומת עונת השיא ששמעתי שבלתי אפשרית מרוב מטיילים). הדבר החשוב שלמדתי הוא, שלמרות שמדובר בסוף העונה ושהעיירות מסביב (וילאבאסה, דוביאקו וקורטינה) די ריקות, היצע הבקתות די מצומצם ומומלץ להזמין מקום מראש (לפחות כמה ימים מראש באיזורים הבעייתיים כמו פאסו גיאו שם יש רק 10 חדרים זוגיים).


היום המועדף עלי היה היום השלישי. הקטע של שביל 20B (הארור והנפלא) ואגם לאגאזוי - פשוט נהדר.

 


הרפוגיו הכי טוב – Pian Di Cengia. הכי קטן (15 מיטות, כולן בדורמיטורי), ללא מקלחת (יש בידה קטן שאפשר לשטוף בו איזורים אסטרטגיים, אבל מבקשים לא לבזבז הרבה מים), אבל האוירה הכי טובה והאוכל הכי טוב – בפער לא קטן. נהדר.

 

מפות - למי שמטייל עם סמארטפון, יכול להוריד את המפה של המסלולים מהשרשור הראשי. ביחד עם OruxMaps, אין צורך לקחת מפות מנייר.

 

לסיום:


1.    תמונות למי שמעוניין: https://flic.kr/s/aHskLMeaRK
2.    אם בכל זאת מישהו רוצה, יש לי 4 מפות 1:25,000 של Tabacco. מפות 31, 03, 25 (AV1), ומפה מס' 10 - Tre Cime. המפות למסירה. מוזמנים ליצור קשר.
3.    תודה רבה לאמנון ולכל מי שעוזר כאן בפורום הנפלא הזה.

נערך ע"י מנהל יום שישי 04 אוגוסט 2017 19:15:53(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש a-v-i על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 17/10/2016(UTC), אמנון לנגי ב 18/10/2016(UTC), ehudavni ב 18/10/2016(UTC), io_travel ב 08/10/2018(UTC)
gidon.e  
#2173 נשלח : יום רביעי 26 אוקטובר 2016 16:28:36(UTC)
gidon.e


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/12/2014(UTC)
הודעות: 2
גבר
מיקום: Shoham

שלום,

ראשית, כל הכבוד ותודה רבה על הסקירה המקיפה. 

מפאת קוצר זמן, אני יכול להקצות לטרק 7 ימים הליכה נטו. ראיתי שיש בסקירה אופציות לקיצור הטרק, או יותר נכון ל-"דחיסתו" ב-6/7 ימים.

אני לא בוגר סיירות ולא מעוניין לקרוע את עצמי, ולכן ברור לי שאצטרך לוותר על חלק מהטרק המקורי והמלא.

האם יש לכם הצעה לקיצור (ולא "דחיסה") הטרק ל-7 ימי הליכה (בהנחה שאני בכושר טוב והייתי עושה את הטרק המלא ב-9/10 ימים)?

תודה,

גדעון

יענקל'ה סער  
#2174 נשלח : יום רביעי 26 אוקטובר 2016 17:10:58(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תעשה תכנית עד PASSO DURAN  ב 7 ימים. משם תיסע לקורטינה.

אפשרות אחרת היא ללכת עד TISSI ב 6 ימים ולרדת למחרת ל MASSARE או ל ALLEGHE .

 

נערך ע"י משתמש יום רביעי 26 אוקטובר 2016 20:12:09(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
Khen  
#2175 נשלח : יום רביעי 28 דצמבר 2016 21:57:18(UTC)
Khen


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/11/2016(UTC)
הודעות: 26
ישראל

תודות: 11 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 8 הודעות

שלום

ראשית, תודה רבה על המידע הרב.

חשבתי על התכנון הבא:

Pederu - Lagazuoi - Averau - Staulanza - Tissi.

1. בהנחה שמתחילים מוקדם בבוקר את יום ההליכה הראשון, האם אפשרי להגיע עד Fanes וכך לקצר קצת את יום ההליכה השני?

2.לפי המפה יש שביל שיורד מ Tissi ישירות ל Alleghe. האם כדאי לרדת בו או להמשיך עד Vazzoler ומשם לרדת אל Listolade?

3. למישהו יש ניסיון לחזור מהחלק הדרומי של המסלול לאינסברוק?

תודה

חן

אמנון לנגי  
#2176 נשלח : יום רביעי 28 דצמבר 2016 22:05:56(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
1) לא. ההליכה עד Pederu זה הרף העליון אלא אם אתה מתכוון להתחלה ב 06:00.
2) יורדים מטיסי ל Alleghe. אין היגיון להמשיך עוד שעות עד לכביש ל Listolade.
3. יש ניסיון בחזרה למינכן (ברכבת).
chenh  
#2177 נשלח : יום חמישי 29 דצמבר 2016 13:19:23(UTC)
chenh


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/04/2014(UTC)
הודעות: 72
ישראל

תודות: 11 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים ב 17 הודעות
ובנוסף, זה לא רק עניין משך ההליכה, זה גם הכושר - לדעתי ביום הראשון להליכה עדיף לא להשתגע עם המרחק, כשהגוף עוד לא נכנס לכושר הליכה מלא.
אגב ההתלבטות שלך אכן מובנת, כי היום השני המתוכנן שלכם אכן קצת ארוך - לא יהיה פיקניק...
Khen  
#2178 נשלח : יום חמישי 29 דצמבר 2016 16:52:37(UTC)
Khen


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/11/2016(UTC)
הודעות: 26
ישראל

תודות: 11 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 8 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenh עבור להודעה מצוטטת
ובנוסף, זה לא רק עניין משך ההליכה, זה גם הכושר - לדעתי ביום הראשון להליכה עדיף לא להשתגע עם המרחק, כשהגוף עוד לא נכנס לכושר הליכה מלא.
אגב ההתלבטות שלך אכן מובנת, כי היום השני המתוכנן שלכם אכן קצת ארוך - לא יהיה פיקניק...

אבל אפשרי? כל חלוקה אחרת מפדרו נראתה לי קצרה מדי ליום הליכה.

ההתלבטות היתה אם לסיים את היום השני ב Scotoni (ואז היום השלישי ארוך יותר).

אמנון לנגי  
#2179 נשלח : יום חמישי 29 דצמבר 2016 18:22:57(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
זה אפשרי אבל צריך להיות בכושר הליכה מעולה
יענקל'ה סער  
#2180 נשלח : יום חמישי 29 דצמבר 2016 18:46:30(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

החלוקה שאני הייתי עושה:

1. ל PEDERU

2. ל SCOTONI

3. ל AVERAU

4 ו 5 לפי התכנית שלכם.

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest (2), saar32
173 עמודים«<107108109110111>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.