ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

173 עמודים«<2728293031>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
דרור  
#561 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 13:39:41(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור דיווח מס 5 - רפוג'ו ולוגיסטיקה

מסתבר שהעניין של להביא סדין או ציפית מהבית הוא לא רק מומלץ אלא ממש חובה. לא שראינו שמישהו אוכף את זה, אבל יש הרבה שלטים בנושא. ובכלל ברפוג'ו הציבורים זה יותר נעים. מצד שני, למי שלא אכפת לו יותר מידי, בכל הרפוג'ו (למעט אולי אחד...) יש כפכפים או קרוקס כך שאפשר לחסוך מקום!

 

להתראות בערב בדיווח הבא...

Amnonl41120.7094907407
bensh  
#562 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 17:26:01(UTC)
bensh


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/04/2012(UTC)
הודעות: 5

שלום לכולם,
חזרנו אתמול משבוע, 5 ימים ב-AV1 + יום באזור קורטינה/טרה-צ'ימה (טיול מעולה, מי שרוצה פרטים).
נתחיל בשורה התחתונה: מ-ד-ה-י-ם. לצד הזיעה בצעידה בחרנו בכיוון המפנק ולא התאכזבנו, לדעתי חלק מהכף זה לשבת במרפסת על כוס בירה וספר טוב.
בחלקים שצעדנו פוגשים לא מעט מטיילים, יש אזורים עמוסים, הרפיוג'ים די מלאים. אני מוצא בזה יתרון לפגוש הרבה אנשים.
לחזור על דברי קודמי: משקל נמוך, מקלות חובה.
מזג האויר היה ככה-ככה: השתמשנו יותר בשכמיות מאשר בקרם-הגנה... לא הפריע יותר מידי, צריך לאלתר. אבל לקחת בחשבון גם גשם חזק ורציף, כמו שהיה שם אתמול כשעזבנו. כשגשום ומעונן, הלחות גבוהה - אולי שווה לסחוב מגבת קטנה.
מחירים: דומה למה שנרשם כבר. הזמנו מראש חדרים פרטיים (כ-100 אירו לשניים), עם ארוחת ערב ונשנוש בצהריים (והרבה בירות) ממוצע של 150-170 אירו לשניים ליום.
מפות: מי שמתקמצן יכול לוותר על המפה הראשונה (31), השביל ברור וסיפור הדרך מצוין.
מים: אין בעיה למלא ברוב המקומות, זה מקובל והמים טעימים.
בסה"כ, מי שעובר על כל האינפורמציה הרבה והמעולה שיש בשירשורים, מגיע מוכן ומרגיש "כמו בבית". זו ההזדמנות להודות שוב לאמנון ושאר החבר'ה (אמנון, אל תצטנע, אני לא מכיר הרבה בלוגים כמו זה).
בהצלחה ליוצאים, דודי (וגיא)
דרור  
#563 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:17:16(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור דיווח מס 6 – רפוג'ו ולוגיסטיקה:

כפי שכבר כתבתי – ביום האחרון (ע"פ סיפור הדרך), הייתה אופציה של לינה ברפוג'ו לא מאוייש על פסגת המרמול (סוף יום 11 לפי "סיפור הדרך"). ובכן, לא רק שזה לא דרוש כי אם יוצאים מוקדם אפשר להספיק גם לרדת ל 7 alpini, אלא שכיום זה בלתי אפשרי כי הרפוג'ו (למעשה מכולת פח) פורקה, או "נשלפה" מהמקום:

ככה נראה המקום היום:

אז לא ממש מומלץ לבנות על זה אלא אם אתם רוצים לבנות את זה...

עניין נוסף למי שהולך עד הסוף ומסיים את מסלול הטיול מרפוג'ו 7 alpini  - משם הולכים ברגל עד ל case bortot.

שם ישנה אבן יפה עם שלט ברונזה שמסיים את השביל באופן מכובד ונאה. אלא...שאין בדיוק איך לצאת משם... אז או שתזמינו מראש מונית שתיקח אתכם לבלונו (יש מספרי טלפון ברפוג'ו 7 alpini) או שתמשיכו משם ברגל על הכביש עוד כשלושת רבעי שעה ל Bolzano. (לא לבלבל עם העיר הגדולה בעלת אותו שם – זו עיירונת בהמשך הדרך) שם יש תחנת אוטובוס שמביא אתכם לבלונו (לא רחוק מהתחנה יש קיוסק שבו אפשר לאכול פיצה וגם לקנות כרטיס לאוטובוס – כי הנהג לא מוכר!). כמובן שאפשר להמשיך גם עד בלונו עצמה ברגל (סיפור של עוד 45 דקות). בלונו עצמה עיירה נחמדה עם הרבה ככרות יפות ובניינים ישנים, כנסיות וגנים ושווה ביקור של שעתיים שלוש, כולל כמה גלידות!

זהו לגבי לוגיסטיקות ועניינים שבחומר. הדיווחים הבאים יהיו יותר רוחניים...

Amnonl41120.7120023148
דרור  
#564 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:30:48(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 7 – המלצות מסלול ימים 1 עד 5 (מספור הימים על פי סיפור הדרך של toni sanmarchi):

כאמור בדיווח שלמעלה, מס' 1 אחרי שחזרנו, אנחנו עשינו את המסלול על פי הכתוב ב"סיפור הדרך" – במשך 12 יום טבין ותקילין. בדרך כלל נצמדנו ל"מסלול הראשי" ללא ווריאנטים, אך עם זאת, לא יכולנו שלא לחרוג מעט ויצרנו כמה וריאנטים משל עצמנו... להלן כמה מן הדברים שעשינו שלא מופיעים בסיפור הדרך + דגשים והמלצות + תיאור של היום של העלייה והירידה מהמרמול, על פי בקשת ההנהלה. ימים שלא תיארתי כאן – עשינו לפי התיאור, גם אם לא ישנו ברפוג'ו שמסיים את היום, כפי שכבר פורט בהודעות שלמעלה.

בין pederu   ל fanes – בסיפור דרך הוא כותב שזה קטע משעמם ואפילו ממליץ על "הקפצה" ברכב. לדעתי הוא פשוט נסע את זה בעצמו... קטע הליכה מקסים על השביל שמקביל לדרך ולא עליה 90% מהזמן, כולל עליה לא קלה בהתחלה. מומלץ בהחלט. אגב, לפני הפיצול בדרך – ימינה ללווראלה ושמאלה לפאנס (2022) יש עוד רפוג'ו פאנס שהוא לא ה"אמיתי" אלא רק סניף קטן שלו.

בין אגם lagazuoi (lagacio) לבין הפאס והרפוג'ו בעלי אותו שם, עולה ה AV1 בשביל מס' 20. אופציה חליפית טובה ויפה, בעיקר למי שישן בscotoni היא לרדת בזיגזג בנוי ויפה לעמק של סקוטוני ומשם לעלות ב 18B ו ב  20A, באיגוף מערבי יפהפה ומעניין וגם ככל הנראה פחות מייאש מאשר לעלות על השלוחה ולראות כל הדרך את הסוף, שלא ממש מתקרב...

באזור המאסיב של tofana de rozes  (יום 4 ב"סיפור הדרך") אפשרות מעניינת אותה עשינו, היא לאגף מצפון דרך 404 ואח"כ לעלות ל forcella fontananegra (עם או בלי לינה ב giussani ). אפשר לעלות ב"פרטינה"  (פרטה קטנה...) של סולם היתדות  scala minghel או לעקוף למי שמעדיף לוותר על פרטות (בנושא פרטות בכלל – בהמשך...)

באותו יום מוזכר בסיפור הדרך ביקור במערה עם פרטה – graotta de tofana. אז הפרטה מאוד פשוטה (להלן...) אבל המערה לא ממש מצדיקה, לדעתנו, את העיכוב של השעה.

עלייה לפסגת averau  מהרפוג'ו באותו שם – מומלץ ביותר! נוף מהמם.

ביום 5 בסיפור הדרך מומלץ ביקור באתר המזואוליטי שבעמק mondeval. האתר הוא סלע גדול ויפה אבל זהו... לעומת זו העמק, האגמון, הסוסים, החמורים והביקתה שלידו – חביבים ולמעלה מזה, בעיקר אם יש פריחה כמו בתחילת העונה.

דרור41106.8740393519
דרור  
#565 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:36:52(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 8 –המלצות מסלול יום 6 (מספור הימים על פי סיפור הדרך של toni sanmarchi):

ביום 6 המסלול העקרי ממליץ לעלות על שיפולי המאסיב pelmo לאוכף forcella val d’arcia. זה אכן מומלץ מאוד(אח"כ יורדים לרפוג'ו ונציה וממשיכים), אלא שיש שינויי בשטח ובמפות. מדובר בשביל מס 480בין רפוג'ו fiume לרפוג'ו venezia.

סיפור הדרך, והמפות ה"ישנות" (עד 2005 וככל הנראה גם 2007) מראה במפה ובתיאור עליה בקניון תלול שמצפון ל val d’arcia עצמו. במפה החדשה (2011 ואולי עוד קודם?) מסומן שביל שעולה בגדה הצפונית של העמק עצמו. אז לתשומת לבכם – השביל שבקניון אמנם עדיין קיים ומסומן אבל לא מתוחזק ובמצב ממש לא טוב, בעקר אם עולים בו בסופת רעמים, ברקים, ברד כבד, גשם ורוח (כפי שכמובן עשינו). מלמעלה נראה שהשביל החדש במצב הרבה יותר טוב ומומלץ לבחור בו (הם מגיעים לאותו אוכף ממש). אגב, ישנו בעמק גם שביל יותר דרומי שגם התוואי שלו השתנה במשך הזמן – ראו במפות.

הירידה בצד השני נשארה כפי שהיא ואיננה בעייתית באופן מיוחד. בכל מקרה זהו קטע מומלץ ביותר!

סימון ושביל ישן:


סימון ושביל חדש:

 

Amnonl41120.7147337963
דרור  
#566 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:38:05(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 9 –המלצות מסלול ימים 7-10 (מספור הימים על פי סיפור הדרך של toni sanmarchi):

ימים אלו עשינו על פי המומלץ, חוץ מיום 8 שבו הוספנו קצת "גיוון":

במקום לאגף את המאסיב של ה moiazza sud ממערב ודרום ולהגיע עד פאסו דוראן, החלטנו לעלות מרפוג'ו ואצולר מזרח ואח"כ צפונה בשביל 558 לכיוון val delle sasse. העליה קשה אבל לא משהו מי יודע כמה. לוקח כשעה וחצי עד שעתיים מרפוג'ו vazzoler להגיע לאוכף הראשון בגובה 2420. משם נכנסים לעמק עצמו. מקום קסום – עמק של קארסט דולומיטי סגור מכל העברים מלא תצורות של בליית סלע יחודית, בורות ובולענים קארסטיים כולל אגם (ריק) – בקיצור – מכתש מושלם. לחצות אותו (על אותו שביל 558) לוקח עוד כשעה וחצי עד שמגיעים לפאס הבא: forcella delle sasse בגובה 2476.

מכאן מתחילה ירידה לכיוון דרום מזרח ואח"כ דרום על השביל המסומן כ sentario angelini. כמו הרבה שבילים אחרים בסביבה – ירידה היא מונח יחסי, וכמו שאמר המשורר – יש עליות בירידה (והרבה...) כולל קטע די מפחיד בירידה מ forcella inferior 2328.

הקטע האחרון על 578 עד פאסו דוראן כבר יותר פשוט ורובו ביער, אבל גם כאן הברכיים עובדות חזק.

כל הירידה מהפורצ'לה סאססה – עוד כשלוש שעות. בקיצור – יום לא קל עם פיק ברכיים (תרתי משמע) בסופו, אבל יפה ביותר! אחד היפים, אם לא ה...

אגב, במהלך הירידה עוברים ב bivecco grisetti בגובה 2050. זהו רפוג'ו לא מאוייש לשעת חירום – בעצם מכולת פח שמקובעת לקרקע ויכולה להלים כמה פליטים רטובים בשעת חירום. כזה דבר היה על הmarmol עד שסולק משם משום מה...

 

דרור41106.842025463
דרור  
#567 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:41:27(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 10 –המלצות מסלול יום 11 (מספור הימים על פי סיפור הדרך של toni sanmarchi):

יום 11 - ממליץ סיפור הדרך לעלות מרפוג'ו pian de Fontana להר ה schiara לפאס הידוע כ marmol ומשם (לאחר לינה, שלא אפשרית כיום כי כאמור פורק הרפוג'ו) לרדת בפרטה מרמול לרפוג'ו 7 alpini.

רבים לא עושים את היומיים האלו, שהם למעשה יום אחד, בעקר בגלל הויה פרטה האמורה. נתחיל ונגיד שאין שום בעייה מיוחדת במסלול. רק לא מעט עליה ואחר כך לא מעט ירידה, אבל אם מתחילים מספיק מוקדם (בסביבות 7 בבוקר, ליתר ביטחון, אבל גם שמונה הולך...) אין בעייה לגמור לגמרי בזמן.

הדרך מתחילה בירידה "מעוררת" מרפוג'ו פיאן דה פונטנה ואחריו בתור פעולת תגמול עליה תלולה ל forcella la vareta. כל זאת על שביל טוב, מס 514, עליו ממשיכים עוד איזה ק"מ ומשהו. שם בוחרים רוב המטיילים לרדת בשביל 518 לכיוון רפוג'ו bianchet ומשם לכביש 203.

אנחנו המשכנו על 514 שהופך לקצת פחות מתוחזק, אבל לא בעייתי למעבר (חוץ מסירפדים...). עוברים באיזו בקתת עץ בשם casonet de nerville המוזכרת גם בסיפור הדרך. על תבנו עליה: א. היא לפני העליה הגדולה אז עוד לא ממש עייפים. ב. היא הרוסה...

אחריה מתחילים לטפס באמת. עולים, עולים ואח"כ עולים עוד קצת... הנוף הופך ממיוער לצחיח, ובמקרה שלנו ממעונן חלקית למעורפל בכבדות... עם זאת – אין שום בעייה טכנית וגם הערפל (שהיה לנו... לא מבטיח כלום לאחרים...) היה כזה שלא הסתיר את השביל והסימונים. גם השביל וגם הסימונים לא מקבלים ציון גבוה בנוחות וזמינות אבל לא מהווים שום בעייה. בשלב מסויים (אחרי כשלוש שעות מהרפוג'ו פונטנה) מגיעים לאוכף – forcella del marmol. בסיפור הדרך הוא כותב, בהומור אנגלי, שלא מומלץ להמשיך בקניון שממול (הוא כותב צפון, אבל התבלבלו לו הכיוונים – זה דרום...) ממש מצחיק... מדובר בחתיכת תהום רצינית שבזכות הערפל לא רואים את קציה... שוב, נא לא להיבהל – אין אפשרות להמשיך לשם סתם עם השוונג...

משם מתחיל קטע הפרטה הראשון שכולל בתחילתו עליה על ההר לכיוון דרום ואז ירידה לכיוון מזרח עד למקום שבו היה ה bivecco del marmol (שכבר ציינתי 22 פעם שהוא לא שם...). משום מה במפה הקטע הזה מסומן בנקודות ולא בצלבים – אבל הוא פרטה כמו כל השאר – כלומר כבלי ברזל מקובעים להר ביתדות וקטעים עם סולמות ברזל. (ראו להלן תיאור פרטות בהודעה נפרדת). בדרך יש פיצול מסומן היטב שבו פניה ימינה, מערבה, העולה לראש ה schiara. אנחנו ויתרנו בגלל שלא ידענו איך אנחנו עם הזמנים ובעיקר מכיוון שהערפל הגביל את הנוף למרחק של כמה עשרות מטרים... בסיפור דרך כתוב שלוקח כארבע שעות לעלות עד ה bivecco אבל לנו לקח איזה חצי שעה פחות.

משם מתחילה הפרטה האמיתית שמורידה אתכם עד לחצי שעה מהרפוג'ו 7 alpini. אין שם שום קטעים שמצריכים יכולת טכנית. המון קטעי כבלים, כמה יתדות ומספר לא מבוטל של סולמות. יש כמה קטעים מפחידים, כלומר כאלו שאתה רואה שאם תיפול זה כנראה לא יגמר טוב, איזה חמש מאות מטר מתחתיך... אבל למה ליפול? אפשר להחזיק בכבל ובמקרה הצורך גם להתחבר אליו! (שוב – ראו להלן – פרטות). אי אפשר ללכת לאיבוד, אבל זה לוקח הרבה זמן. בסיפור דרך כתוב שעתים וחצי ולקחת בחשבון שלוש. לנו זה לקח יותר דומה לארבע... הערפל לא שיפר לנו את מצב הרוח כי לא ראינו הרבה, מצד שני גם לא ראינו כמה למטה אפשר ליפול...

אחרי שגומרים עם תענוג הפרטה יורדים כאמור עוד איזו חצי שעה לרפוג'ו (רואים אותו כבר שעה קודם לפחות, בתלות בערפל) ומקנחים בשטרודל ומנה כפולה של בירה! כל העסק מרפוג'ו פונטנה לאלפיני לקח לנו כשבע שעות אבל הלכנו לא לאט, אז שווה לחשב 8 ולא לזלזל במזג האוויר. אם גשום, חלק מאוד, ברד, סופות או ערפל סמיך שלא רואים את קצה האף – שווה לוותר. אחרת – חוויה!

דרור41106.8813541667
דרור  
#568 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 21:42:59(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 11 –המלצות מסלול יום 12 (מספור הימים על פי סיפור הדרך של toni sanmarchi):

סיפור הדרך מדבר על ירידה מהמרמול (שכאמור עשינו ביום הקודם) ומעבר או לינה ברפוג'ו 7 alpini ששם אכן ישנו.

למחרת היה יום מקסים, שטוף שמש וללא עננים (אחרי ערפל מאכזב על ההר) אז במקום לרדת בשביל 501 הוספנו איגוף מזרחי דרך שביל 505 לאוכף forcella pis pilon. השביל העולה לשם יפה ביותר ואולי בגלל מזג האוויר היה מלא בלטאות שחורות (סלמנדרות? דו-חיים?) בחלזונות חומים, חומט, חיפושיות כחולות מבריקות וציפורים.

מפורצ'לה פיס פילון (פיל פילון בפי העם...) ירדנו בשביל 511. מי שרוצה יכול להמשיך גם לפורצ'לות הבאות (caneva + tanzon ) אבל אנחנו רצינו... גלידה...

בכל מקרה הירידה מקסימה (בדרך ישנו רפוג'ו חמוד ולא מאוייש בשם medassa ) אבל ארוכככככה מאוד ובסופה מובטח לכם להרגיש היטב את הברכיים. רוב הדרך ביער, ובשלב כלשהו מתחברים חזרה ל AV1 בשביל 501.

דרור  
#569 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 22:29:27(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אורי ודרור – דיווח מס 12 – פרטות (via ferrata)

אז זה לא שאנחנו מומחים, אבל עשינו כמה פרטות קלות ובינוניות (יש איזה מדד שמגדיר אותן). המקומיים כולם מצויידים מכף רגל עד ראש בפריטים הבאים:

א.       רתמה - למעשה רתמת טיפוס רגילה.

ב.       אביזר חיבור – מדובר בחלק הייחודי לפרטות – אל הרתמה מתחברת טבעת מיוחדת ממנה יוצא חבל שאותו אפשר לקצר ולהאריך. אל החבל מתחברים שני חבלים או רצועות כך שנוצרת צורך האות Y. ה"מקל של ה Y מחובר אליך ושתי הזרועות לכבל. כך זה גם נקרא. יש כל מיני שכלולים כמו קיפולים שמהווים בולם שוק במקרה של נפילה ושאר תבלינים. בקצה של שני חבלי ה Y יש טבעות מיוחדות לפרטה – מה שמיחד אותן זה שהן יותר גדולות, לא מסתובבות ועם קפיץ נעילה למניעת שחרור לא מבוקר אבל לא נעילת הברגה כמו בטבעת סנפלינג, כך שיותר קל לשחרר כשצריך "לזרום" על הכבל. השיטה היא להתחבר לכבל הפלדה שמתוח לאורך הפרטה עם שתי הטבעות וכל פעם שמגיעים ליתד להעביר אותן, אחת אחת, להמשך הכבל, כך שכל הזמן מאובטחים.

בעבר היה גם סוג חיבור נוסף שנקרא V – שבו יצאו שני חבלים או רצועות ישר מהרתמה. באופן רשמי שמענו וקראנו שאסור על פי "איגוד האלפיניסטים והמטפסים והפרטות וזה וזה והמשהו, משהו משהו" להשתמש בסוג הזה...

ג.        קסדה לאבנים נופלות או לנפילה קצרה וחבטת הראש בסלע או ביתד (נפילה רצינית, של כמה מאות מטרים, ככל הנראה לא תיבלם בצורה מושלמת על ידי הקסדה...).

ד.        כפפות בלי קצות האצבעות (אבל רק הפרק האחרון חשוף, לא כמו באפניים...). הכפפות עוזרות להחזיק בכבל והקצוות החשופים לשחרר את הטבעות בקלות בלי שהן יתפסו בטבעת.

זה מה שיש לכולם... איטלקים, גרמנים, אנגלים, צרפתים, אוסטרים וכולי. ישראלים לעומת זאת, מסתפקים בספר תהילים, ראש שום או חמסה ...

מכאן ואילך אני מזהיר שאין לנו שום התמחות ואנחנו לא ממליצים על כלום, רק מספרים מה אנחנו עשינו!

האביזר העיקרי שהשתמשנו בו הוא הגיון בריא.

אנחנו הצטיידנו ברתמה מאולתרת מרצועה (כלומר רתמת קשירה, שאם יודעים איך לעשות אותה, היא לא פחות בטוחה משום רתמה קנוייה – רק הרבה יותר קטנה, קלה וזולה... מובן שאם אתה תלוי עליה שעות, כמו בטיפוס או גלישה, זה לא נחמד, אבל בפרטות קלות ובינוניות, אם לא קרתה תקלה רצינית, אתה לא תלוי עליה בכלל ואם כן אז כמה שניות עד דקות.

אל הרתמה חיברנו בעזרת טבעת סנפלינג שני חבלי טיפוס באורך 80 ס"מ ברוטו, כל אחד (כולל טבעות וקשרים) עם טבעות סנפלינג בקצותיהם (כלומר כמו אביזר ה V שיצא מהתקן...).

כפפות לקחנו רגילות, ובתור קסדה השתמשנו בצעיף "באף" וכובע טמבל, לחילופין...

המסקנות מכל העניין, למסלולים שעשינו, בעניין ציוד, הן:

א.       הכי חשוב זה הכפפות – רוב הדרך בכלל לא התחברנו לכבל אלא רק אחזנו בו ביד לביטחון, שיווי משקל וכמעקה. וזה לא כי אנחנו אמיצים (אנחנו לא) – פשוט השביל מספיק טוב ולא נראה היה לנו צורך להתחבר אלא בקטעי "קצה".

ב.       היה יכול להספיק לנו חבל עם טבעת אחת מכיוון שבמקומות של מעבר יתד אפשר היה לעמוד יציב, להחזיק בכבל ולהעביר את הטבעת כך שהעניין של להיות מאובטח כל הזמן – לא היה רלוונטי ובפועל גזל לא מעט זמן.

ג.        גם הרתמה ככזו – לא שימשה אותנו ואם היינו מחוברים בקשר הצלה זה לא היה פחות טוב, רק פחות מנג'ס. מובן שאם הינו מועדים ונתלים על החבל, הצלעות לא היו מודות לנו ואז הרתמה הייתה באה לידי ביטוי... מזל שלא מעדנו (זה לא פשוט למעוד במסלולים אלו – אבל לא בלתי אפשרי...)

ד.        דווקא קסדה לא היית מי יודע מה מזיקה. אמנם לא נפלה עלינו שום אבן, אבל הדולומיטים האלו מתפוררים לאללה, ואם הייתה נופלת לנו אבן על הראש לא היינו שמחים.

 

הפרטות שעשינו:

1.       סולם היתדות  scalla minghel שעולה מצפון לtofana. אולי הפרטה הכי מפחידה רק כי הסולם לא ניצב על הקיר אלא תקוע בו ואתה מסתכל למטה כל העליה... וחוץמזה זה א בדיוק סולם אלא יתדות ארוכות שתקועות בקיר...(יש תמונות של אמנון) אבל בפועל שום בעייה.

2.       פרטה במערה בצד הדרומי של ה tofana . כבל פלדה שמספיק לגמריי להחזיק ביד בלי שום חבלים.

3.       העלייה לפסגת ה averau. משחק ילדים (בעיקר כי יש שם המוני ילדים ומשפחות שעולות לראות את הנוף). קטע קצר של כמה מטרים בעייתי וכדאי להתחבר, השאר פשוט לגמריי.

4.       הירידה מ novelau – בהתחלה סולם קצת מפחיד אבל פשוט, אחר כך ירידה אלכסונית בנקיק – כבל וסולם. שום דבר בעייתי. אולי קצת מפחיד כי עשינו אותו אחרי גשם שוטף.

5.       פרטה marmol. המפוסמת ביותר באלטה ויה 1. יש בה כמה קטעי עלייה שמגובים בכבל, המון המון ירידה שגם היא מגובה בכבל ופה ושם ביתדות וכן כמה וכמה סולמות "רגילים" כלומר שמחוברים אל הסלע והירידה או העליה היא עם הפנים לקיר (פחות מפחיד). כמו כן ישנה הליכה על הצוק בקו גובה, כשאתה מחזיק או מחובר לכבל ליתר ביטחון כולל כמה מעברים של פיסוק מעל כעין תהום. זה נשמע הרבה יותר מפחיד ממה שזה באמת! הדבר שמיוחד בפרטה זו היא שהיא על הציר ומאוד מאוד ארוכה (קרוב לארבע שעות).

סיכום – אם אתם מקבלים פחד גבהים כשצריך לעלות על סולם בבית ולהחליף נורה – תלכו מסביב. אחרת, ואם עליתם או ירדתם במעלה פלמ"ח, עברתם בנחל אוג, ורדית וברק וקפצתם בזוויתן – חבל, טבעת, כפפות והגיון בריא – אמורים להספיק לעניות דעתנו הבלתי קובעת (ואין בכך המלצה שתעשו משהו שעלול לסכן אתכם!! רק לספר מה אנחנו חווינו...)

תהנו!

דרור41108.5175462963
דרור  
#570 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 22:47:54(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

תמונות מה marmol

דרור  
#571 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 23:00:05(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות



ועוד קצת לעשות חשק...

 

 

 

Amnonl41120.70875
ehudros  
#572 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 23:03:16(UTC)
ehudros


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2011(UTC)
הודעות: 11

שלום אמנון וכולם,
אנחנו טסים בעוד שבוע למינכן ומתחילים את המסלול עצמו ב-25.7.
כמה שאלות שנשארו לי פתוחות:
מפות - אני מבין שאפשר לקנות בתחילת המסלול ובלגזוי. השאלה היא האם הן חובה, או שאפשר להסתפק בסימון בשביל עצמו?
ציוד - אנחנו ישנים כמעט אך ורק ברפוג'יוס פרטיים, האם עדיין כדאי/צריך ציפה? אין לנו אחת קלה ואני מאוד אשמח לסחוב כמה שפחות...
ביגוד - אני מניח שיש סיכוי סביר מאוד שירד גשם, אבל הבנתי שלא צריך פליז. מישהו יכול לתת הסבר מה הביגוד המומלץ במזג אוויר כזה? (חולצה תרמית מספיקה? שכמייה נגד גשם? כפפות/כובע?)
כסף - האם אפשר לסמוך על זה שמרבית הרפוגי'וס הפרטיים יקבלו כרטיס אשראי?
תודה כרגיל :)ehudros41106.8896180556
אמנון לנגי  
#573 נשלח : יום שני 16 יולי 2012 23:41:10(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
הי אהוד
מפות הן פריט חובה כי השביל מורכב מהרבה שבילים עם מספרים שונים. בלי מפה נורא קל לטעות ואז אתה אבוד.
ברפיוג פרטי לא צריך ציפה. חבל על המשקל. אם אתה יכול להשיג ליינר קל (בכל חנות מטיילים) זה הכי מומלץ. לא חייבים.
לגבי ביגוד. לא צריך פליז. צריך שכמיה טובה, חולצה תרמית ומעיל סערה קל. כדאי מאוד גם לקחת כפפות.
אבל אל תדאג. ב 25 ליולי צפוי להיות לך מזג אוויר מושלם לכמה ימים היות ולפני כן חולפת באזור מערכת גשומה.
חוק טבע. אחרי שקע מגיעה רמה. לכמה זמן? את זה אי אפשר לדעת.
ehudros  
#574 נשלח : יום שלישי 17 יולי 2012 19:05:40(UTC)
ehudros


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2011(UTC)
הודעות: 11

תודה אמנון. אז ההמלצה החד משמעית היא לקנות באגם או בלגזוי את שלושת המפות הדרושות (3,24,25) ולהשלים עם הקטע שצירפת מ-31?
כל מפה באמת שוקלת 250 גרם כמו שאמר דרור? זה המון! :)
אמנון לנגי  
#575 נשלח : יום שלישי 17 יולי 2012 20:18:58(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
אתה צריך להגיע עם צילום הקטע מ 31, לקנות את מפה 03 באגם ואת השאר בלגזוי.
שלושת המפות ביחד שוקלות אולי 250 גרם.
לא צריך להיסחף אלה מפות נייר רגילות. לא למינציה.
וחוץ מזה, לא צריך לסחוב את כל המפות כל הדרך.
כלל חיסכון המשקל חוזר ואומר שלא מתאהבים בציוד מיותר.
ברגע שגומרים מפה - נפטרים ממנה!
yakov  
#576 נשלח : יום שלישי 17 יולי 2012 21:15:31(UTC)
yakov


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/07/2012(UTC)
הודעות: 16

חוק טבע - מגיע שקע:( התחזית הולכת ומתבהרת, השמיים הולכים ומתקדרים. נקווה לעבור בין הטיפות.

לגבי הלינות - ריפיוג'יו פנס אומרים שבדורמיטורי דרוש שק שינה. האם האם מתכוונים לציפה (כלומר להגיינה בלבד), או שהם לא מספקים אפילו שמיכות?
אמנון לנגי  
#577 נשלח : יום שלישי 17 יולי 2012 22:11:49(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
אל דאגה. הם תמיד מספקים שמיכות. בדורמטורי נהוג להשתמש בשק"ש/סדין/ציפה/ליינר
זאת דרישה לטובת המטיילים משום שבדורמטורי לא מחליפים סדינים כל יום
זה לא שמישהו מפקח על זה, בודק את המיטות או נותן קנסות.
אפשר להגיע בלי ולישון על הסדינים המשומשים. לא יגידו לך מילה.
באופן אישי אני תמיד לוקח ליינר קל או סדין.
דרור  
#578 נשלח : יום שלישי 17 יולי 2012 23:19:40(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

ערב טוב, למתעניינים בהליכה בין רפוג'ו fiume לרפוג'ו venezia, עדכנתי את המפות בדיווח מס' 8 שלי למעלה כך שאפשר לראות את שביל 480 הישן והחדש. כאמור - שניהם קיימים בשטח אבל החדש מתוחזק הרבה יותר טוב.

יעקוב, איפה אמרתי שהמפות שוקלות 250 גרם? בטח התבלבלת  , כל מפה שוקלת 120 גרם, ללא כיס הפלסטיק השקוף שאיתו מוכרים אותה. אגב, גם מהמפה האחרונה (24) צריך רק קטע קטן ביותר כך שגם אותו ניתן בקלות לצלם מראש. לזרוק תמיד אפשר.

אני, בתור מחזיק באבחנה קלינית בנושא מפות, הלכתי עם כולן, וגם עם צילום שלהן, וחזרתי עם הכל הבייתה במצב "כמו חדש"...

לגבי הסדינים, כפי שפירטתי בדיווח 5 (בצירוף ההנחיות המודבקות בשטח) - לכאורה זה דרוש, ואפילו יש קנס למי שלא משתמש, בפועל לא ראיתי שוטרים שאוכפים את זה...  בחלק מהרפוג'ו מוכרים כזו ציפה חד פעמית (שאפשר להשתמש בה כמה פעמים) בזיל הזול!

דרור41108.4233449074
shlom  
#579 נשלח : יום רביעי 18 יולי 2012 20:44:41(UTC)
shlom


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/05/2012(UTC)
הודעות: 12

שלום לכל המתעניינים בהליכה,

חזרנו ביום ראשון מהליכה מדהימה ומכייפת. אנחנו הבנות ויתרנו על האתגרים עם הברזלים והתמקדנו בפלורה ובפאונה של ההרים. תקופה מצויינת. המון פריחה, המון פרפרים, ואפילו נתקלנו ב 3 נחשים, וחולדה ברפיוג' פונטנה שכירסמה שני חורים באחד התיקים שלנו. לא להשאיר אוכל בתיקים!!!

לגבי משקלים - מפה עם כיסוי נילון שוקלת 126 גר' בלי הנילון המגן 116 גר'. אפשר להתגבר.

בכל הרפיוג'ים יש שמיכות, אבל בהחלט מומלץ שרוול שינה או ציפה. שרוול שינה שקונים בחנויות המטיילים קצת יקר, אבל קל מאוד, נעים מאוד ושווה כל אגורה.

לנו, הבנות, היה לפעמים קר ובהחלט השתמשנו בפליז. אז מי שלא אוהב שקר לו שיקח.

עדכוני לגבי ההגעה לתחילת המסלול ממינכן. קו הרכבת מאינסברוק דרומה עובר שיפוצים. לפעמים קטע מהנסיעה מתנהל באוטובוסים והנסיעה משלבת רכבת, אוטובוס ושוב רכבת. אבל הכל מאורגן, מסודר ומתוזמן וחוץ מאי-נוחות קלה של מעבר מכלי תחבורה אחד לאחר אין שום בעיה.

בחזרה במקום לסוע מבלונו דרומה לורונה, לקחנו אוטובוס לקורטינה. מכיוון שהמסלול "נגמר לנו" בעשרה ימים, החלטנו לטייל בסביבה. החלטה שהוסיפה מימד נחמד לטיול. בקורטינה ה"שתפנו" ועלינו ברכבל לכיוון רפיוג' פלוריה לתצפית מדהימה על קטע של שלושה ימים מהטרק שהלכנו, רכס טופנה, הצינקאווה טורי, נוולאו, אווראו, פאסו ג'יו ועוד. ממש היה כייף לראות את הכל ולהתרגש מחדש. הסתובבנו למעלה וירדנו לאט בנחת בשביל מאוד תלול, בקטע שמסומן אלטה ויה 3. היה שווה ומומלץ. מקורטינה אפשר לקחת אוטובוס פנימי קצר לכיוון דוביאקו, ומשם רכבת לפורטזה ומינכן חזרה. כך שגם בנסיעה למינכן יכול להיות יתרון.

אמנון, כל הכבוד לניהול הפורום! וגם לשאר המשתתפים שתרמו תובנות, תודה. בהחלט עזר לנו.

עכשיו צריך לחשוב על היעד הבא.....

 

אמנון לנגי  
#580 נשלח : יום רביעי 18 יולי 2012 22:10:42(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
מאוד קל לחשוב על היעד הבא...
יש באירופה 5 מסלולים שהם יהרג ובל יעבור ופחות או יותר באותו אורך.
אחרי שעושים אותם, אפשר להתחיל להתלבט לגבי היעד הבא
1. AV1 דולומיטים
2. AV2 דולומיטים
3. TMB טור דה מון בלאן
4. שמוני-צרמט (Walker's Haute Route)
5. GR20 - קורסיקה
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
173 עמודים«<2728293031>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.