סיכום מסלול Alta via 1 יוני 2014 (אבלין ואריה)
שלום לכולם. אנחנו זוג בני 52 מנוסים בטיולי שטח וגם קצת טיולי אופניים, התארגנו למסלול כחודשיים לפני, איסוף חומר מהרשת ארגון מפות חלוקה לימי הליכה ועוד, לפני כול מסלול אנחנו נוהגים לבצע הכנה ע"י הליכות שטח בהרי ירושלים בימי שישי ושבת עם ציוד מלא מסלולים של 3-4 שעות נטו כול פעם, כמובן גם הפעם בצענו הכנה כזו ואנחנו מברכים על כול האימונים שעשינו כך לא נתקלנו בשום קושי במסלול. תאריך המסלול נקבע לתחילת העונה כדי להימנע מהצורך להזמין מקומות לינה מראש כך שכול ערב ביקשנו מבעל הרפיוג להזמין לנו מקום לרפיוג הבא- עבד מצוין, זמני הליכה מרחקים וגבהים מצורפים בטבלה נפרדת, כולל חלוקה ל 12 ימים ול 11 ימים. מה שהפתיע אותנו היה מיעוט המטיילים שעשו את כול השביל.ממש בודדים פגשנו בעיקר וגם מעט שעשו חלקים מהשביל בלבד.
לגבי מפות השתמשתי באתר מעולה שממנו העתקתי את המפות לפחות עד הקטע של פאסו דוראן ,7 ימי ההליכה הראשונים, היה מאוד נוח והרבה יותר ברור מהמפות הקנויות צרפתי תמונה אחת מתוך הסט שיצרתי ע"י print screen ו-past ל-word שם האתר-http://maps.kompass.at/ למי שמעוניין אני יכול להעביר את הקובץ שהכנתי במייל (קצת גדול -יהיה צורך לפצל במשלוח). ציוד יש לנו מטיולים קודמים, אבל הפעם מכיוון שחשבנו לבצע את הקטע של הויה פרטה מרמול ביום הלפני אחרון התארגנו גם על שתי רתמות גלישה שאבלין סחבה בתיק כול הטיול לצערי - לחינם, אסביר למה בהמשך. את הציוד של שנינו אני לקחתי עלי עם תיק 70 ליטר של קרימור ללא אוכל ומים 11.8 ק"ג, אבלין לקחה תיק קטן עם הרתמות ולעיתים רחוקות גם בקבוק מים כך שהיא סחבה בסביבות 3-4 ק"ג-מצורפת רשימת ציוד, מכיוון שתמיד לקחנו HB ברפיוגים לא היה צורך לסחוב כמעט אוכל למהלך היום מה גם שכמעט בכול יום עוברים דרך רפיוגים נוספים ותמיד ניתן לקנות מה שנדרש לצהריים. המסלול היה סה"כ בדרגת קושי סבירה וכמעט ללא קטעים טכניים, למעט נושא השלג שדי הפתיע אותנו ובקטעים שנתקלנו בו האריך את זמני ההליכה עד פי שניים מהמתוכנן, הסתבר שהשלג בחורף האחרון הגיע מאוחר ולכן נשאר המון גם בתקופה הזו, אך לא היה צריך קרמפונים בשום שלב. לרוב נצמדנו לתוכנית המקורית שלנו והיא היתה מאוד נוחה ומרווחת. במקור היינו אמורים לסיים את המסלול ב11 ימי הליכה כולל הויה פרטה ביום הלפני אחרון, בפועל כשהיינו כבר ברפיוג בפאסו דוראן פגשנו זוג שהלך את המסלול הפוך (במקטעי יום) וסיפר שהויה פרטה מרמול סגור לחלוטין בגלל כמויות השלג אי אפשר ואסור לעבור משם, כך שחשבנו כמובן רק לוותר על הויה פרטה ומרפיוג Fontana ללכת לכיוון הכביש ולסיים ביום העשירי. מה שקרה בפועל הוא שהגענו ליום התשיעי ורצינו לחצות את הרכס ולהגיע לרפיוג פונטנה, הגענו למצב שאי אפשר היה למצוא את המשכו של השביל והסימון פשוט היה קבור בשלג זאת למרות שחפשנו וצעדנו יותר משעה בשלג גם על פי הסברים שקיבלנו ממנהל הרפיוג האחרון. על זה נאמר שכל תכנית היא בסיס לשינויים.
הערה- ניסיתי לפני היציאה לברר באינטרנט את מצב השלג במסלול ולא הצלחתי למצוא שום מידע-זה לא אומר שלא קיים כמובן- אבל לקח מכך ממליץ לאלו שהולכים בתחילת העונה לברר את הנושא מראש, ככול שניתן כמובן.
שורה תחתונה המסלול מאוד יפה מגוון בנופים ומומלץ לביצוע. לדעתנו הקושי בינוני (כמובן למטיבי לכת) וכמות הרפיוגים מאפשרת גמישות בנושא אספקה ולינה, אני לא רוצה להשוות למסלולים אחרים שעשינו/עשיתי כי לכול מסלול יש את הייחוד שלו.
יום ראשון הגעה 19.6 ל-Villabassa
טיסת אלעל לונציה שלוש וחצי שעות המראה ב 6:00 הגעה למרקו פולו ב 8:40 קניית כרטיסים לאוטובוס לקורטינה ATVO בדלפק בשדה אולם נכנסים 25 ארו לאדם האוטובוס יוצא ב11:20 ויש רק שניים ביום נסיעה צפונה על דרך יפה של שעתיים וחצי .בקורטינה הכל סגור בצהריים חוץ מהמסעדות כמובן אי אפשר היה לקנות בלוני גז ולא מפות אוטובוס לDobbiaco יש רק ב15:05 קו 445 תשלום באוטובוס של 5 ארו לאדם 3/4 שעה נסיעה יורדים בתחנה רכבת שממנה נוסעים לוילבאסה הלכתי לעיירה 15 ד' וקניתי בלון גז התחנה עצמה נטושה יש רק מכונה לקניית כרטיסים 1.5 ארו לאדם נסיעה מערבה לוילבאסה Villabassa לקחה 4 דקות שם התחנה ממש צמודה לישוב -קטן חמוד ונעים. הגענו לפנסיון Kuhbacher נמצא 100 מטר מהתחנה ואותו מרחק ממרכז הישוב ותחנת האוטובוס לנסיעה מחר.ללינה הזמנו מהארץ טלפונית אפשר גם במייל 38 ארו לאדם BB חדר פרטי פנסיון חמוד נקי מאוד ומומלץ בחום (לתשומת לבכם, במלון פרגסר באגם ברייס לא היה מקום. מומלץ לברר זאת מראש). הסתובבנו קצת בעיירה וישבנו לבירה וטוסט, המקום נמצא בעמק שמצפון לו ומדרום הרים, מחר קמים ב6:45 לארוחת בוקר ב8:09 יש אוטובוס ראשון לאגם ברייס לתחילת המסלול קו 442- יש כל שעה- סה"כ נסיעה של 20 ד'.
היום השני תחילת המסלול 20.6 ל-רפיוג Fodara
אכלנו ארוחת בוקר טובה בפנסיון ולקחנו את האוטובוס לאגם ברייס יצאנו עם 4 ליטר מים לשנינו כן זה היה מוגזם אבל רק ככה לומדים בגלל שהיה קריר מאוד שתינו יחסית מעט. תחילת הליכה 8:30 ליד המלון באגם בגובה 1450 מטר בהתחלה מקיפים את האגם ממערב ורק בקצה ליד השרותים מתחיל השילוט של המסלול מכאן עלייה לא פשוטה אבל לא טכנית עד לגובה של 2000 מ' מכאן התחיל להיות קצת שלג אבל מ 2100 מ' ממש המון, הקטע האחרון עד לפאס Sora Fomo בגובה 2388מ' שצופה על רפיוג ביילה כק"מ הליכה כולה בשלג ,עד כאן 3 שעות הליכה נטו, התחלת מסלול וואו!! מרפיוג ביילה Biella עד רפיוג פודרה (Fodara (1980 שביל גיפים נוח 1:30 שעות לאחר כשעה עוברים את רפיוג סאנס שנראה ממש חמוד ומזמין הגענו לפודרה ב14:00 והיה המון זמן להתארגן ולנוח המקום מנוהל ע"י משפחה צעירה מקסימה המיקום לא משהוא אבל האווירה כן היה קר מאוד בחוץ אז נאלצנו להעביר את הזמן בפנים על בירות יין לבן היה קצת משעמם קשקשנו עם הבת ואחר כך עם האמא לורנה ממש מקסימה וחייכנית סיפרה שפתחו רק לפני שבוע והחורף היה כאן 4 מטר שלג ששבר להם במבנה הישן את הגג של המרפסת, היום היה עמוס היינו 36 איש ברפיוג מתוכם 20 נפלים :) ישנו בחדר לבד ברפיוג הישן החסרון כולו מעץ ולכן שומעים כל תזוזה מכל חדר אבל הפרטיות שווה את זה, ארוחת ערב הזמנו לפי תפריט המסעדה הכול היה טעים מאוד עלויות 28 ארו BB אם רוצים עוד 22 לארוחת ערב 3 מנות או להזמין כמונו מה שרוצים מהתפריט.
היום השלישי 21.6 לרפיוג Scotoni
התחלנו בארוחת בוקר טובה אפילו מפתיעה יצאנו לדרך ב7:30 עם ירידה מטורפת של 500 מטר על דרך עפר מתפתלת לרפיוג פדרו (Pederu) הממוקם בגובה 1548מ'. מכאן מתחיל טיפוס לא קליל אבל נוח עד לרפיוג פאנס 2060מ' (Fanes) סה"כ נטו עד לכאן 2:45 שעות, עשינו הפסקה ארוכה וקניית סנדביצים להמשך הדרך מכאן עליה קצרה וקורעת אבל המשך קטע ארוך על מסלול 11 ממש קליל מסלול 20b נאמר לנו שסגור בגלל מפולות גרם שם השלג והרס את השביל, לכן המשכנו לרדת עד פאנה אלפינה ירידה לא נחמדה בכלל של 300 מטר בגובה על מרחק קצר יחסית משם פנינו לשביל 20 חצי שעה עליה קורעת על דרך גיפים עד לרפיוג סקוטוני Scotoni 2040 מ' מיקום מדהים וחדרים חבל"ז ממש עד לכאן עוד 2:45 שעות הגענו ב 15:00 כמו שתכננו. קיבלנו לשמחתנו חדר לבד בכול הרפיוג היינו רק אנחנו ועוד זוג היה יום שמש וישבנו בחוץ על בירה טובה ואחר כך עוגת תפוחים היו מספר מטיילי יום שלאט לאט עזבו, ארוחת ערב כמו אתמול הזמנו מה שרצינו מרק פסטה חריפה וסלט קפה ועוגה לקינוח עלויות 33 ארו לאדם BB אם רוצים חצי פנסיון 53 ארו אנחנו לקחנו אופציה ראשונה הלכנו לישון ממש מוקדם כמו אתמול 21:00.
היום הרביעי 22.6 לרפיוג Dibona
ישנו חבלז אני כרגיל התעוררתי שעה לפני וישבתי לכתוב את היומן ארוחת בוקר יחסית מאוחרת 7:30, היום נלך לרפיוג דיבונה ונעבור דרך לאגוצוי עד אליו עליה של 700 מטר!! מתוכנן סה"כ 5 שעות הליכה נטו. אמרתי מתוכנן אבל תכנון לחוד ומציאות לחוד התחלנו בעליה מדהימה ומהירה של כ200 מטר על שביל נחש במקביל לזרימת מים לאגם לאגוצוי משם כבר התחיל לנו מסלול שכולו רק שלג בלי סימונים בכלל מזל שראינו את רפיוג לאגוצוי ויכולנו לכוון את דרכינו בשלב מסוים למזלנו ראינו חברה שיורדים ממנו והבנו מהיכן צריך לטפס את החלק האחרון שהיה קריעה רצינית על מסלול הסקי הגענו אליו בלי אוויר!!עד כאן 2:45 נטו לא קלים בכלל אבל שווים ועוד איך. הנוף הפנורמי מלאגוצוי Lagazuoi 2750 מטר מדהים ומזג האוויר היה נפלא עשינו הפסקה ארוכה מאוד על קפה ושטרודל יאמי...,קניתי את מפה 25 (לשים לב לא היו להם את כול המפות למכירה!!) כי ההורדות מהרשת שלי היו רק את פאסו דוראן ניצלנו היטב את ה-wifi במקום לשלוח תמונות וסרטונים. ב12:00 המשכנו לכיוון רפיוג דיבונה Dibona 2083 שוב הליכה על השלג קטע ארוך מאוד הפעם בירידה חדה בתחילה ושוב בלי סימונים כמעט, התברברנו קצת עד שהגענו לשלט בצומת שבילים הקטע הקצר הזה של 2 קמ לקח לנו שעה וחצי מטורף!! עד שסוף סוף חשבנו שאפשר לנוח על קפה טורקי טוב ולחמניות שקנינו התברר ששמו לנו נקניק!! בטעות ואנחנו צמחוניםJ מזה באסה ואם זה לא מספיק אזי המשכנו ללכת על ציר 404 שגוי-כן יש שניים אחד עם ויה פרטה-לך תבין את ההגיון של האיטלקים האלו-חזרנו חזרה לצומת, גזל לנו חצי שעה מיותרת בהמשך כשהלכנו על הנכון הסתבר כמסלול לא ידידותי בכלל גם ההמשך על 403 לא סימפטי הרבה דרדרת (לבאים אחרנו מומלץ ללכת רק על 402 ואחר כך 412) במקום התכנון של 2:30 לקח לנו 3:30 נטו מלאגוצוי עד דיבונה. דיבונה נחמד עם אוירה ממש טובה המון מטיילי יום כי יש כביש שמגיע אליו אבל אין בכלל תחושה של רפיוג ציבורי מאוד נקי ומסודר והאוכל בארוחת ערב היה ממש טוב, קיבלנו חדר משלנו פשוט לא היו הרבה אורחים אז החמודים נתנו לנו חדר עם 6 מיטות אבל היינו לבד ממש, בחוץ אחה"צ ובערב ירד גשם זלעפות מקווים שמחר לא ימשיך ככה.
היום החמישי 23.6 לרפיוג Averau
אחרי שינה חבלז ארוחת בוקר בסיסית מידי אבל כמו שכבר ציינתי היחס ואווירה מעולים התחלנו ללכת ב8:40 ירידה של 300 מ' חלקלקה בגלל הגשם של אתמול עד לכביש אבל בין העצים וגם מזג אוויר נהדר מחציית הכביש טיפוס נוח רובו על מסלול רחב בשיפוע חד שוב דרך העצים עד לגובה 2137 לרפיוג סינקו טורי Cinque Torri מילוי מים בברז שבחוץ ומשם עולים עד רפיוג נובולובו Nuvolau 2575 מ' נוף ומיקום מדהים!! רק מאוד מאוד בסיסי אפילו אין מקלחות ואין בירה מהחבית עוד יותר גרוע:) עד כאן רק 2.5 שעות הליכה נטו הרבה פחות מההערכה שלי, אבלין לא אהבה את הרעיון של ההמשך למחרת היום דרך הוויה פרטה וגם התחזית לא התאימה-גשם, אזי החלטנו לחזור על עקבותינו ולישון ברפיוג אווריו Averauמ' 2413 ומחר ללכת בשביל פשוט הרבה יותר מספר 452, הוספנו לנו עוד חצי שעה הליכה חזרה ליום הזה. נכנסנו לרפיוג אווריו ממש ברמה מטורפת אבל גם קצת יקר 57 ארו HB אך שווה כול ארו! ממליץ לא לוותר עליו יחס מעולה של הצוות וגם של הבעלים מקום חדש נקי ומפנק 5 כוכבים ללא ספק, אחרי מקלחות נהדרות וכביסה ישבנו על בירות ואוכל מצויין והתחלנו לגלוש ולדבר עם הילדים וחברים ואז ממש לפי התחזית בשעה 14:00 בדיוק התחיל לרדת גשם מטורף והראות ירדה למינימום של כמה מטרים ואני עם מכנס קצר וסנדלים יושב בכיף בפנים ממש חמים ונעים הבעייה שהתחזית למחר גם גשום כול היום נראה איך יהיה....?? ארוחת ערב מעולה שתי מנות לפי בחירה וקינוח מה צריך יותר
היום השישי 24.6 לרפיוג Staulanza
ארוחת בוקר ממש מוקדמת אמרו 7 אבל כבר חצי שעה לפני היה הכול מוכן וערוך היינו בלחץ רציני בגלל שהיתה תחזית ליום גשום וההליכה מתוכננת ל6 שעות נטו ארוחה מעולה וטעימה יצאנו קצת אחרי 7 לכיוון פאס גאיו Giau, לא לפני שהשארנו בכיף 162 ארו על הלינה והזלילות לאורך יום אתמול , בהתחלה ירידה על דרך העפר ומשם במסלול סביר אבל בחלקו עם שלג על ציר 452 עד לפאסו גאיו שעה ורבע, במלון שבפאס לא מאפשרים למלא מים רק לקנות מינרליים –מגעילים- קנינו 3 והמשכנו בהליכה מרחוק שמענו רעמים וחששנו מאוד שהגשם רודף אותנו הדרך לאוכף גאיו בהתחלה נוחה אבל לאחר מכן הרבה מעברים בשלג ובחלק האחרון טיפוס די מעייף עד לאוכף. הנוף הנפתח משם מקסים סה"כ לקח עוד שעה ורבע עד כאן וגשם אין!! לשמחתנו מכאן המסלול ממש נחמד קליל ונוח עד למפגש של 436 שבו הלכנו עם 434 ב forc ambrizzola הפסקת קפה טובה ומשם עוד שעה וחצי הליכה עד רפיוג CItta di fiume לא נראה מקום מלהיב אבל לשתי בירות וטוסט טעים היה שווה לעצור,ממנו הליכה קלילה של עוד שעה לרפיוג Staulanza 1783 מ' סה"כ להיום קרוב לשש שעות נטו. הגענו לרפיוג שיושב על הפאס באותו השם חדר דומטרי צפוף מאוד מאוד מקלחת בתשלום 3.5 ארו ל4-דקות אבל מה שמרגיז אסור לכבס בגדים נראה לנו משהוא בסיסי עבור הייקרים וגם תמחיר הדומטרי ממש שוד 25 לינה ועוד 12 לארוחת בוקר סהכ 37 נוסיף מקלחת זה כבר 40 ארו לאדם ללא ארוחת ערב!! לערב ניתן להזמין מתפריט המסעדה שהוא כמובן לא זול הרפיוג הכי יקר והכי נוכל שהיה לנו במסלול עד כה לכן המלצה חמה שלנו אם ניתן תתרחקו ממנו! אפילו המים שם לא ראוים לשתיה ולכן צריך לרכוש מים מינראלים. בניגוד לכול השלטים המרגיזים עשינו זריז כביסה כי אחרת היינו נתקעים בלי בגדים וישבנו לבירה טובה בפאב למטה, התחיל גשם קל שהפך למבול ומשם לברד מטורף באמצע כול הבלגאן נכנסו 3 ישראליים רטובים מכף רגל ועד ראש כשאחד מהם רועד כעלה נידף, מסכנים חטפו את שיא הגשם לפני ההגעה לרפיוג.
(לאבלין היו היום כאבי גב ואגן עם הקרנה לרגל-צריך לשמור עליה)
היום השביעי 25.6 לרפיוג Vazzoler
היום צפוי יום ארוך הערכנו חמש שעות וחצי הליכה החלטנו לא לקחת ארוחת בוקר ולאכול על הדרך ברפיוג קולדי Coldi 2132 מ' (רשום גםכ- Sonino ) ככה גם נוכל לצאת מוקדם- עזבנו כבר בשבע והתחלנו ברגל שמאל עם הליכה לכיוון ההפוך על הכביש (גם זה יכול לקרות)מזל ששמנו לב לאחר זמן קצר מאוד. המסלול החל בהליכה על הכביש משם עוברים לדרך עפר ואחר מכן טיפוס די תלול ממסעדה שהיתה על דרך העפר שחלקה אספלט והכול בערפל מטורף תכלס לא ראינו כלום מהיציאה בבוקר עד ל Cra di Pioda המקום נראה סגור אבל יש ברז מים בחוץ ממש נפלא עד כאן 1:20 שעות מכאן טיפוס יחסית נוח עד לרפיוג קולדי...50 דקות לא קלות, נכנסנו פנימה אח דלוק וחום נעים הרבצנו פעמים קפה ופניני טעים גם קנינו לדרך ויצאנו שוב לדרך עדיין בערפל ממש לא נעים עלינו די מהר לפורק קולדי ואז אם לא מספיק הערפל התחיל גם לטפטף עברנו מהר למעילים, בקושי ראינו קצת מאגם קולדי שאמור היה להיות מדהים ובקושי רב מצאנו גם מעט סימונים בשלג הכבד שהיה שם וכאשר כבר שמחנו למצוא ליד האגם סימונים מאוד ברורים והלכנו לפיהם היתה ירידה מטורפת מסומנת מעולה אבל התחלתי לחשוש שזה לא המסלול שלנו במיוחד כשהתבהר מעט וראיתי אגם ועיירה למטה בעמק ממש מולנו היה ברור לי שטעינו החלטתי למרות זאת להמשיך למטה ואחר לאלתר חזרה לאלטה ויה רק שפתאום המסלול פשוט נגמר! במשטח שלג ענקי שהמשיך במדרון תלול רחוק עד לעמק. הגשם לפחות פסק אז יכולנו לפתוח מפה ולגלות כמובן מה הטעות, אנחנו המשכנו בשביל שנע מהאגם לכיוון מערב לעומת המסלול המקורי ששובר חזק דרומה וממשיך על ציר 560 חזרנו כמובן חזרה לאזור האגם, סה"כ בזבזנו שעה אבל גם הרבה מאוד אנרגיה. בינתיים חלה התבהרות חלקית שאיפשרה גם לראות את האגם המדהים הזה שהיה חלקו עם קרח וגם את המשך המסלול הנכון מכאן החל מסע ארוך ומפרך שכולו בשלג שלא נגמר עם קושי רב בזיהוי המסלול עד לפורק di Col Rean.הקטע הזה ללא הטעות לקח 3 שעות, ללא כמות השלג המטורפת אמור להיות בסה"כ שעה וחצי, מה שכן לפחות הרווחנו התבהרות ונהננו מהנוף המדהים- איך אומרים בכול רע יש גם טוב:). הפסקת קפה חשובה וטובה במעבר ומשם הרבצנו הליכה בקצב טוב במגבלות הבוץ כמובן עד לנקודה בשביל בה מישהוא חרט בחול באנגלית ש"זה לא השביל לא להמשיך" היינו קצת מבולבלים אבל ראינו סימני צעדים בעשב שפנו ימינה ועקבנו אחריהם הם נעו במעין איגוף שהביא אותנו פתאום לאגם כחול מדהים ביופיו ואז ראינו שהשביל המקורי פשוט נעלם תחת האגם שנוצר שם הקפנו אותו מימין מטפסים על הדופן בין העצים משם המשכנו עד שהתחברנו לדרך עפר נוחה שהובילה אותנו עד לרפיוג ואזלור Vazzoler 1714 מ'. כמו שכתבו לפנינו אכן ספרטני החדרים והמיטות הכי גרועים עד עכשיו האור היחידי היתה ארוחת הערב והאח הבוער שייבש לנו את הכביסה וכמובן wifi עלות 50 ארו פלוס 3 למקלחת קצרה וגם צפופה, בקיצור יקר לא מוצדק לחלוטין ולא מומלץ!! איתנו בכול המבנה הענק הזה ישנו רק עוד שתי בחורות גרמניות (לפחות מי הברז כאן טובים לשתיה)
היום השמיני 26.6 ל-רפיוג Sebastiano
אחרי ארוחת בוקר עלובה, לצערי אין לזה הגדרה אחרת אפילו הקפה היה זוועה יצאנו בשבע וחצי למסלול שתוכנן להיות 5 שעות מתחילים עם ירידה ארוכה אבל מהירה שבה מאבדים כ 300 מטר בגובה על דרך עפר נוחה משם עוזבים באחד הפיתולים לשביל העולה במתינות לכיוון פורק del Camp 1933 מ' כחצי קמ לפני אנו מגיעים לקטע של חצית משטח ענק בשיפוע צד חזק של שלג שעדיין קשה מאוד מהקור של הלילה לוקח לנו לחצות אותו כשעה בגלל הצורך לחפור בשלג כול פסיעה ופסיעה עם הנעל. הגרמניות שהגיעו אחרינו נהנו משביל חצוב וקל, הגענו ל-Col d'Ors לאחר שעתיים וחצי, עצרנו כאן להפסקת קפה וכמובן הגרמניות עקפו אותנו בסערה לקראת סוף ההפסקה -מכאן והלאה כבר לא נפגשנו, שמענו מאחרים שהן למעשה פרשו ביום למחרת. מכאן לקח לנו עוד 1:45 להגיע לרפיוג קרסטיטו Bruto Carestiato 1834 מ' כאשר המסלול עולה תחילה בדרך סבירה לקול del Camp ומשם עולה ויורד קלות עד שמגיעים לרפיוג נראה ממש חדש יפה ומפנק עצירה ארוכה מול הנוף הנשקף ממנו לקנקן יין אדום ופניני עם גבינה משם בדרך עפר נוחה עד לפאסו דוראן כ40 ד' לרפיוג Sebastiano 1605 מ'. קיבלנו חדר דומטורי מקסים עם מקלחת צמודה גם היינו לבד אבל הכי חשוב יחס מדהים של הבעלים לכול בקשה הכי קטנה הרגשנו ממש הכנסת אורחים מכול הלב בנוסף גם המחיר הכי זול עד עתה 25 ארו לאדם BB ,ארוחת ערב הזמנה מהתפריט של המסעדה החסרון באמת היחידי שאין wifi חבל.
היום התשיעי 27.6 ל-רפיוג Pramperet) Sommariva)
לאחר ארוחת בוקר נחמדה התחלנו בירידה על הכביש של כ20 דקות ומשם עברנו לשביל מאוד נוח עד למעבר בגובה 1966 מטר 3 שעות הליכה הפסקת קפה טובה ועוד שעה הליכה עד לרפיוג פרמפרט Pramperet 1857 מ' מזג אוויר היה מעונן חלקית ונעים מאוד התייעצנו עם הבחור החמוד שמפעיל את הרפיוג לגבי ההליכה לרפיוג פונטנה Fontana והוא ציין שיש הרבה שלג ואפילו קרח ואין כמעט סימנים, מדובר על השליש המרכזי של המסלול הוא סיפר שאתמול בבוקר חילצו עם מסוק בחור בלגי ששבר את הקרסול מנפילה, זוג נוסף של אוסטרלים לפני 3 ימים לא הצליח למצוא את הדרך וגם חזר חזרה. באזור הפאס טען שנכון יותר לחצות עם קרמפונים שכמובן לא היו לנו. בינתיים הגיעו זוג איטלקי חמוד שלמרות מה שציין אלברטו החליטו לנסות ולעלות למעבר בשלב מסוים התחיל גשם מטורף ומאוד דאגנו להם לאחר כשלוש שעות- אולי יותר -הם חזרו ואמרו שלא הצליחו למצוא את המסלול גם כשהתבהר מזג האוויר ולא ירד יותר גשם. רפיוג פרמפרט Pramperet (sommariva)a שונה מאלו שעד עתה היינו בהם הוא יותר בקתת הרים מחולק למבנה מרכזי מאבן והחדרים במבנה צמוד המורכב מקונסטוקצית מתכת מאוד נקי מסודר ומקלחת נהדרת בתשלום אבל ללא הגבלת זמן 45 ארו HB פלוס 3 למקלחת ארוחת הערב ממש טובה והיחס של הצוות נפלא, מומלץ בהחלט. היינו בהתלבטות קשה לגבי ההמשך האם לנסות ולעבור את הפאס או לסיים את המסלול כול מה שקרה לאחרים לפנינו מאוד הרתיע ובנוסף לכול התחזיות דיברו על מזג אוויר סוער למחר, החלטנו לקבל החלטה רק בבוקר לפי התחושות שלנו ומזג האוויר.
היום העשירי 28.6 ל--?? שאלה טובה נא לקרוא
קמנו לארוחת בוקר בסיסית ביותר מזג האוויר נראה סביר קצת מעונן, האיטלקים החליטו לסיים את הטרק וגם החבורה האמריקאית, שני גרמנים מבוגרים שגם הגיעו אתמול לא עלו אבל לא ברור לאן המשיכו. החלטנו לנסות לעלות ולחצות את הרכס לכיוון רפיוג פונטנה אבל סיכמנו בנינו שאם נרגיש שזה מסוכן מידי פשוט נחזור באותה הדרך ונסיים את המסלול. הדרך מטפסת בתחילה די מהר עד למעברPortela dei Pezedei גובה 2097 עד כאן שעה נטו וללא שלג הגענו וראינו שההמשך יהיה לא פשוט 300 מ' ראשונים עם שלגוניות ועדיין יש קצת סימונים אבל בזה הסתיים הסימון והתחלנו ללכת על השלג שהיה להפתעתנו יחסית רך וממש בלי קרח נצמדנו להסבר שנתן לנו אלברטו והלכנו במקביל למצוק העננים כיסו כול הזמן את הנוף אבל לטווח הקצר ראינו טוב לאחר הליכה של 45 דקות ניסינו לזהות את הנקיק שדרכו אנו אמורים לחצות מעבר שנקרא Forc dei Zita sud 2353 מ' הערפל הפריע לזהות בכלל היכן זה וגם כשהתבהר לא ראינו שום סימון על הסלעים גבוהה למעלה, החלטנו למשוך קצת מערבה וירדנו למעין איזור מישורי המשכנו דרומה והיה מולנו קו רכס עם קטע של שיפוע חזק בקצהו ממש כפי שתאר אלברטו רק היה בלתי אפשרי לזהות לאיזה נקודה צריך לטפס לא ראינו שום סימן או שילוט הערפל כול הזמן עלה וירד ממש ייאש אותנו החלטנו לא להסתכן ולחזור על עקבותנו, חששתי מטיפוס קשה מאוד על השיפוע החד שיסתיים בכך שלא נמצא את המעבר ואז לאבלין לא יהיה מספיק כוחות לחזור הכול חזרה, הלכנו חזרה בזהירות על השלג ומשם לרפיוג פרומפרט כדי לעדכן שלא הצלחנו לחצות ושלא ידאגו לנו. סה"כ הלכנו וחזרנו נטו 3.5 שעות אבל זה היה מאוד מעייף בגלל השלג הרב חוסר הוודאות והערפל שלא עזב אותנו לרגע, זה היה כמובן ממש מבאס אבל לקחנו את זה כיד הגורל והבטחון האישי היה חשוב מכול. טוב מכאן צריך להגיע לעיר בולנו Belluno היעד החדש להיום מחייב הליכה ארוכה ולאחר מכן שני אוטובוסים,מהרפיוג התחלנו בירידה ארוכה של 1000 מטר בגובה לעיירה פורנו די זולדו Forno di Zoldo בתחילה בשביל 523 עד לחוות גבינות M.ga.di.Pramper עצרנו לפניני טעים וקפה עוד יותר טעים ולאחר מכן ירדנו תחילה בשביל הליכה לא ממוספר שהתחבר לדרך עפר/אספלט עד לעיירה סה"כ כשעתיים וחצי הליכה עם מגמת ירידה חזקה רוב הזמן. בעיירה נאלצנו להמתין יותר משעה לאוטובוס דולומיטי, כמובן שלא נחכה על בטן ריקה נכנסנו מול התחנה לפיצריה לבירה קרה ובוסקטה מלאה בגבינה וירקות, נסיעה של כ40 דקות לעיירהLongarone ושם שוב המתנה של שעה וחצי לאוטובוס לבולנו נסיעה לבולנו קצת יותר קצרה יורדים בתחנה המרכזית שזו גם תחנת הרכבת וכאן אני חייב לציין חיכתה לנו אכזבה בנושא הלינה חלמנו על איה מקום מפנק ונחמד אבל בולנו עיר ממש לא משהוא ממליץ במקרה הטוב רק לישון בה וגם מקומות הלינה יקרים מאוד לאחר כמה חיפושים די מתסכלים הגענו למלון Albergo Capello שהיה היחידי במחיר סביר וגם ברמה סבירה, האמת שהיינו מותשים מהיום הארוך הזה ושנינו היינו חסרי סבלנות לחלוטין, ארוחת בוקר מצויינת וגם המיקום קרוב מאוד לעיר העתיקה בקיצור מומלץ בהחלט על תחפשו משהוא אחר.
היום האחד עשרה 29.6 נוסעים לוונציה
הטיסה שחנו חזרה לארץ ב1.8 חשבנו לתומנו שיש מה לעשות בבולנו ואולי אפילו נשכור אופניים ונטייל באזור אז אין היכן לשכור ואין מה לעשות בעיר יותר מסיבוב של שעתיים בעיר העתיקה. קיבלנו החלטה חכמה בדיעבד הזמנו דרך Booking מלון מקסים ויחסית זול במרכז וונציה נסענו לשם ברכבת ובילינו שלושה ימים מדהימים בעיר וסביבותיה- לפחות קינוח נעים ופיצוי מסוים לסוף הפחות מוצלח של הטרק.
בהצלחה לכול מי שיוצא לטרק הזה
נשמח לענות על כול שאלה ניתן לפנות אלי
במייל, אריה ואבלין בן פורת.
נערך ע"י מנהל יום ראשון 19 אוקטובר 2014 09:02:48(UTC)
| סיבה: פולדר התמונות והקבצים של אריה בן פורת נמחק. מתי אמיר יסדר את עניין המחיקות???