ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

173 עמודים«<7071727374>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יובלש  
#1421 נשלח : יום חמישי 14 אוגוסט 2014 09:09:14(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

עיצה טובה.

שותפי מעדיף ללכת לאט ביום הראשון על מנת להתאקלם לגובה. גם עבורי זו פעם ראשונה שאני הולך בגובה

אז אולי עדיף להאט. ככל שאני ממשיך להתאמן בבוקר כך הדאגה שלי מהיום השני הולכת ויורדת. 

הבוקר בעליה לתל עזקה כבר היה סביר מאוד והזמן גם הוא התקצר. 

לקחנו את החלוקה שהמלצת, אמנון. שאלה נוספת (חוזרת?):

האם סביר לבנות על כך שאת ארוחות הצהרים נאכל בדרך באחד הריפויג'ים וללא סטייה גדולה מדי מהתוואי?

 

יובל: אני חושב שאתה צודק. טיול ממטע לתל עזיקה כאשר העלייה בסוף יום חם אינו אומר הרבה לגבי כושר.

עם זאת פגשתי מספיק מטיילים שאמרו שהעלייה לתל עזיקה היתה קשה. בגלל זה בחרתי בה לאימונים.

תודה גם לך.

 

 

טיול בגבהים של האלטה ויה אינו מצריך התאקלמות (להבדיל נאמר מטרקים בנפאל שנערכים בגבהים של 4,000-3,000 מטר ויותר).

הקטע שאמנון הציע להוסיף ביום הראשון מסנס לפדרו כולו בירידה, מתונה בחציה הראשון ותלולה בסופה לא חושב שזה מוסיף משמעותית למאמץ של היום הראשון ואכן מקצר את היום השני הארוך.

לשאלתך הנוספת

יום 1- בין האגם לסנס אפשר לעצור לאוכל ברפיוג' ביאלה (לא בטוח שזה הכרחי בהתחשב בכך שמביאלה לסנס זה שעה הליכה בלבד).

יום 2- בין סנס לסקוטוני- יש את פדרו אחרי שעה וחצי של הליכה ואת פנס ולאבארלה אחרי שלוש שעות הליכה. 2 הראשונים ממש על התוואי ל-לאבארלה זה סטייה של 10 דקות לכל צד ולדעתי כדאי האוכל שם נהדר)

יום 3- בין סקוטוני לדיבונה יש את לאגאזוי המפורסם.

יום 4- בין דיבונה לאבראו יש את סקויאטולי (על התוואי או בסטייה קלה תלוי מאיפה אתם עולים)

יום 5- בין אבראו לסטאולנזה יש את פאסו ג'יאו (אבל לפני אמצע היום)

מעבר לזה לא הלכתי.

בכל מקרה תקרא את מה שכתבתי בשרשור ה-TMB טעות גדולה לאכול ארוחת צהריים באמצע יום הליכה. עשינו את זה ביום הראשון להליכה והצטערנו על כך קשות. עדיף להסתדר במהלך ההליכה עם תמרים/אגוזים, או חטיפי אנרגיה שתביא מהארץ.

בנוסף כל רפיוג' מציע "פיקניק לאנץ'" ואתם יכולים לקנות ולאכול בדרך מתי שמתחשק לכם בלי להיות תלויים בריפיוג'ים בדרך אומנם כמו שאתה רואה כל יום עוברים ריפיוג'ים בדרך אבל לא תמיד הם "מסודרים" באמצע התוואי. הרי לא תעצרו לצהריים שעה-שעתיים אחרי שהתחלתם ללכת.....)

אנחנו, אחרי חוויית היום הראשון היינו עוצרים בריפיוג'ים בדרך רק להתרעננות על כוס בירה קרה בימים החמים או משקה שוקולד/ מרק חם בימים הקרים והגשומים. אל תתפתו לאכול יותר מזה.

נערך ע"י משתמש יום חמישי 14 אוגוסט 2014 09:16:37(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
יענקל'ה סער  
#1422 נשלח : יום חמישי 14 אוגוסט 2014 12:29:52(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ראיתי את ההודעה שלך ב TMB. ניקח LUNCH לדרך. תמרים, אגוזים ושוקולד בלגי ליד בירות וקפה 

יעשו יום טוב.  השותף שלי סבל בעבר גם בגבהים של האלפים 2500-2000 מ' , אז נראה במקום.

תודה רבה

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
chenh  
#1423 נשלח : יום ראשון 17 אוגוסט 2014 11:30:35(UTC)
chenh


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/04/2014(UTC)
הודעות: 72
ישראל

תודות: 11 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים ב 17 הודעות

חזרתי מהטרק לפני כמה ימים. תודה רבה על קיומו של האתר והפורום הזה, אחרת סביר שלא הייתי מגיע לעשות דווקא את הטרק הנהדר הזה! (הרבה מטיילים ממדינות אחרות שאלו אותי איך בחור ישראלי הגיע לעשות דווקא את הטרק הזה, אז סיפרתי שזה בזכות האתר :-)  )

תאריכי הטיול היו 25.7.14 עד 2.8.14 – סה"כ 9 ימים, אחד מהם יום מנוחה.

התחלתי באגם בראיס, סיימתי בעיר אגורדו (אזור פאסו דוראן), לצערי לא היה לי זמן להגיע ל- Pian de Fontana למרות שרציתי מאוד.

מזג האויר - היה הפכפך, כמעט בכל יום ירד קצת גשם. הייתי יותר זמן עם חולצה תרמית ו/או מעיל גשם-רוח מאשר חולצה קצרה, כובע ומשקפי שמש.

טיילתי לבד, ולא הזמנתי מקום לינה מהארץ בשום מקום. ביום הראשון הגעתי לרפוג'יו והיה מקום, ובהמשך הזמנתי מקום לינה יום קדימה בכל פעם (מפעילי הרפוג'ים התקשרו בשבילי לרפוג'יו הבא שבו תיכננתי ללון).

אציין את המקטעים שעשיתי והערות שלי לגביהם:

יום 1 – Lago di Braies – Fodara Vedla

ישנתי באחד הכפרים באזור וילבאסה והתחלתי את הטרק בבוקר (כלומר לא הגעתי ישירות מישראל). התכוונתי להגיע באותו יום לPederu אבל הרגליים שעדיין לא התרגלו להליכה התעייפו, ועצרתי בפודרה, כשאני יודע שלמחרת יהיה יום ארוך יותר מהמתוכנן לסקוטוני. בעיניי המיקום המבודד והפסטורלי של פודרה הופכים אותו למקום יותר נחמד להישאר בו מאשר Pederu.

יום 2 – Fodara Vedla – Fanes

התכנון היה ללכת לסקוטוני, אבל גשם שהתחיל בצהריים בפנס (שם עצרתי לאכול) ולא הפסיק למשך כמה שעות, גרם לי להחליט להישאר שם (וכנראה טוב שכך, הגעתי בכושר לא מי יודע מה, והליכה לסקוטוני באותו יום היתה כנראה מתישה אותי בשלב המוקדם הזה של הטרק כשהגוף שלי עדיין אינו מורגל בהליכה).

יום 3 – Fanes – Lagazuoi

 בעיקרון ההליכה ביום זה אמורה לעבור במסלול 20b, אבל בפועל הפאס היה סגור בגלל מפולת סלעים, ולכן לא היתה ברירה אלא להאריך דרך סקוטוני, מה שהפך את היום לארוך במיוחד – בייחוד העלייה הלא נגמרת ללאגאזוי (רואים את הרפוג'יו כל הזמן אבל הוא לא מגיע...). אגב, רפוג'יו פנס מודע לכך שבימים כתיקונם (כשהפאס פתוח) אין בקתות עד לאגאזוי, ויציע לכם לקנות lunchbox ב-8 יורו. מדובר ב-2 סנדויצים די עלובים ותפוח. (למען האמת מי שרוצה יכול לרדת מאגם לאגאזוי במיוחד לסקוטוני בשביל לאכול צהריים, ואח"כ לעלות חזרה, אבל זה קצת מתיש בעיניי). בהמשך הטרק יש עוד כמה מקטעים ללא בקתה באמצע ולכן קניית סנדויץ בבוקר ברפוג'יו היא משהו שעשיתי כמה פעמים.

יום 4 – Lagazuoi – Nuvolau

לאחר היום הקודם המפרך החלטתי לעשול קצת חיים קלים ולרדת ברכבל מלאגאזוי (נפתח ב-9 בבוקר, כ-10 יורו). משם עליתי ברגל בשביל 440 (מפתיע לטובה, אינו בוצי אחרי הגשם) לסקויאטולי כדי לראות מקרוב את הצ'ינקווה טורי, ומשם הליכה די קצרה לנובולאו.יש גם מסלול יותר מערבי שמגיע ישירות לאבראו, לא עשיתי אותו. רציתי לעלות בפרטה של אבראו אבל התחיל גשם שוטף ומזג האויר נשאר לא יציב להמשך היום. נובולאו רפוג'יו מאוד בסיסי, אין מקלחות, אין מי ברז לשתייה, שירותי בול פגיעה (מלבד בלילה שאז הם פותחים שירותים נוספים), הדורמיטורי צפוף. אבל אהבתי את התחושה שזה רפוג'יו יותר Hardcore ואת המיקום המדהים. המחירים שם די גבוהים עבור מה שאתה מקבל, בייחוד בתחום האוכל - כנראה כיוון שאין כביש שמוביל אליו.

יום 5- Nuvolau – Citta di Fiuma

רציתי לרדת דרך הפרטה של נובולאו, אבל מזג האויר כרגיל לא היה יציב – מעורפל, מטפטף, וסלעים רטובים, ולכן ויתרתי. במקום זה, ירדתי חזרה לאבראו (כ-20 דקות), ומשם באיגוף מערבי בשביל שמספרו 452. לאחר כשעה מאבראו מגיעים לפאסו ג'יאו. משם ההמשך לפי סיפור הדרך. רפוג'יו צ'יטה די פיומה הפתיע אותי לטובה, כנראה לאור העובדה שישנתי קודם לכן בנובולאו ולאור דברים שקראתי פה שהורידו לי ציפיות מהמקום (ובכל מקרה סטאולנזה לא היה בתכניות שלי מסיבות תקציביות). הצוות מאוד נחמד. למחרת ירד גשם אז עשיתי שם יום מנוחה.

יום 6 – Citta di Fiuma – Tissi

יום שהתחיל בצורה מאוד מוזרה. התלבטתי אם לעשות את הוריאנט של פלמו, או ללכת ישירות לטיסי. הגיע הבוקר, ראיתי שקצת מעונן והחלטתי ללכת לטיסי ישירות, דרך סטאולנצה. כבר אחרי כמה דקות הסתבר לי שכנראה אני על הדרך הלא נכונה – זו שמובילה לפלמו. אמרתי לעצמי – טוב, הגורל קבע שאני כנראה צריך ללכת לפלמו אז אמרתי יאללה, נעשה את זה. ואז אחרי כמה דקות איבדתי שוב את הדרך, הפעם את שביל 480 לפלמו. מצאתי את עצמי בכיוון כללי לסטאולנצה בלי רמז של שביל שעולה למעלה. החלטתי לזרום עם זה, התחברתי עם שביל 472 וכבר הלכתי לסטאולנצה וויתרתי על פלמו.

לאחר שיחה עם כמה סקוטים שיצאו אחריי וכן עלו לפלמו, ולאחר התבוננות במספר גרסאות של מפות, הגעתי למסקנה שהשבילים באזור זה של העלייה לפלמו מסומנים בשטח כמו במפות הישנות. לי היתה מפה "חדשה" מ-2011 והסימונים בה כנראה מוטעים. במפה מ-2008 הסימונים התאימו יותר לתיאור של הסקוטים – שביל 480 עולה באופן חד ביותר דרך קניון תלול, ולא מסביב דרך העמק המתון יותר. החבר'ה האלה אישרו לי שהיו סימוני דרך של 480 לאורך העלייה שם.

רפוג'יו טיסי – נמצא במיקום נהדר. רואים אותו כבר מהפאס שלפניו אבל הוא יותר רחוק ממה שנראה, בייחוד בגלל עלייה קצת מייאשת בסוף. לא לוותר על לעלות קצת מעל ומאחורי הרפוג'יו לראות את הנוף גם לצד מערב. מומלץ בשקיעה J

יום 7 – Tissi – Carestiato

יום שהיה לי קשה מכמה סיבות – היה די חם ושמשי, המסלול לא קל (יש הרבה עליות וירידות, סלעים, אבנים, גזעים, מסוג הימים שצריך לראות כל הזמן איפה אתה דורך), אבל בעיקר בגלל ארוחת בוקר לא מספקת בטיסי (עשיתי השלמה בואזולר). Carestiato מאוד נחמד, משופץ.

יום 8 – Carestiato – Agordo

לאחר שהגעתי למסקנה שאין לי זמן לסיים את כל הטרק, קמתי בבוקר וחתכתי לעיר אגורדו דרך שביל 548 – שביל ברור מאוד, סה"כ כ- 2.5-3 שעות עד למרכז העיר. משם אוטובוס לבלונו.

 

כמה הערות כלליות:

תחבורה:

מי שמסיים את המסלול באזור פאסו דוראן (ומגיע לעיר אגורדו), וגם מי שמסיים ב-Bianchet ומשם הולך לכביש לאזור הכפר La Muda , שניהם צריכים לקחת את אותו אוטובוס שיוצא מאגורדו, עובר לאחר כמה דקות ב-La Muda , ומגיע לבלונו.

לינק ללוח הזמנים המעודכן לקיץ 2014: (הכיוון אגורדו-בלונו מופיע בעמוד השני)

http://217.194.178.227/dolomitibus/dolomitibus.nsf/Images/linea1_E.pdf/$FILE/linea1_E.pdf

שימו לב שבימי ראשון יש פחות אוטובוסים! (אני חושב שמדובר בעמודות המסומנות ב-F  גדולה).

לגבי נסיעות ברכבת באיטליה – שימו לב שחובה לתקף את הכרטיס לפני עלייה לרכבת, במכונות ייעודיות ברציפים! אחרת עלולים לקבל קנס גבוה מאוד (לי היה מזל שמבקר הכרטיסים ויתר לי...)

רפוג'ים:

  1. ברוב הרפוג'ים הציבוריים ארוחת הבוקר אינה מספיקה בעיניי (לחם, חמאה, ריבה וקפה/תה). יוצא מן הכלל היה Citta di Fiuma שהגיש גם יוגורט וגרנולה.
  2. יש קטעי מסלול בלי בקתה באמצע היום – אני כאמור ביקשתי כמה פעמים מהרפוג'יו להכין לי סנדביץ (בד"כ עם גבינה ונקניק) (תמורת כ-4-6 יורו).
  3. רפוג'ים שאני ממליץ להיות בהם מבחינת הנוף – לאגאזוי, נובולאו, טיסי. כולם מאפשרים (אם יוצאים החוצה ומסתובבים קצת) תצפית 360 מעלות מדהימה. לינה בהם תגדיל את הסיכוי לתפוס תצפית יפה ללא ערפל, בערב או בבוקר.

ציוד:

דברים שמבחינתי הם חובה: מעיל גשם וכיסוי לתיק, או לחילופין שכמיה (אישית לא הסתדרתי עם שכמיה); חולצה תרמית; מקלות הליכה; משקפי שמש וקרם הגנה. לגבי פליז, רק מי שיחסית קר לו. אני כזה, לקחתי והשתמשתי. לגבי ציפה/סדין – אם אין לכם, יציעו לכם, אבל אם זה רפוג'יו ציבורי אז יש סיכוי טוב שייקחו על זה כסף. בעיקרון זו חובה ברפוג'ים לישון עם משהו שיפריד ביניכם לבין המזרנים והשמיכות שלהם.

 

דבר אחד אחרון, עבור מי שמגיע בכושר לא מי יודע מה (כמוני), אני ממליץ לעשות קטעים קצרים יחסית ב-2-3 ימים ראשונים.

אני נהניתי מאוד מהנוף המדהים. תהנו גם אתם!

thanks 2 תודות למשתמש chenh על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 17/08/2014(UTC), יובלש ב 17/08/2014(UTC)
יובלש  
#1424 נשלח : יום ראשון 17 אוגוסט 2014 14:56:30(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
יענקל'ה לתשומת ליבך שהפורקלה די לאגו עדיין סגורה.
זה אומר עיקוף די גדול כדי להגיע לסקוטוני ומחזק את ההמלצה לא לעצור ביום הראשון בסנס אלא למשוך עד PEDERU
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
יענקל'ה סער  
#1425 נשלח : יום ראשון 17 אוגוסט 2014 15:29:55(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הי יובל,

עשיתי ביום שישי את השינוי לפדרו, בלי קשר. אני חושב (/מקווה) שאנחנו בכושר טוב יותר מהבחור

שלא היצליח להגיע לפדרו ביום הראשון. ותודה שאתה דואג להזכיר

יענקל'ה

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
gro.ronen  
#1426 נשלח : יום שני 18 אוגוסט 2014 23:05:01(UTC)
gro.ronen


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/03/2013(UTC)
הודעות: 42

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

חזרנו (שני חברים) מהטרק לפני מספר ימים, במילה אחת : מדהים!

בהמשך העלה סיפור דרך בחלוקה ל 8 ימים,

מספר דברים לאלה שעוד עתידים לצאת בקיץ הזה... 

 

יום הראשון [Lago di Braies – Fodara Vedla] :

סימנו ב Fodara Vedla, ממולץ בחום !! מקום מדהים, ציורי מאוד, אוכל מצויין, נקי ומסודר,  לקחת בחשבון שזה מוסיף ליום השני עוד שעה עד שעה וחצי הליכה עד Pederu(שעמוס מאוד במטיילי יום).

 

יום השני [Fodara Vedla – Scotoni] :

כמו שכבר נאמר הפס של לאגאזוי סגור ( למרות שפגשנו שתי בנות ישראליות, תלמידות תיכון שהלכו את הטרק [שאפו] שעברו דרך הפאס הסגור ) , לא מומלץ בכל אופן ולכן עדיף לעגף לסקוטוני דרך 20b מה שמבטיח טיפוס ממש מפנק במידרון תלול לסוף היום.  בכל אופן למי שהולך דרך הפאס וישן בסקוטוני, לקחת בחשבון שיש לרדת[כרבע שעה] לסקוטוני קטע דרך שלמוחורת שוב עולים[כחצי שעה]    :( 

סקוטוני מומלץ בחום!!!! 

 

יום שלישי [Scotoni - Averau ] :

בניגוד להערכת הזמנים העליה מרפיוג סקטוני ועד לאגאזוי הינה שעתיים ורבע! ללא העצירה (המתבקשת) בחפירות ממלחמת העולם הראשונה.

גם אנחנו ירדנו ברכבל, מתחנת הרכבל התחתונה עולים על שביל 424 ובמפגש שבילים מחליפים ל-440 שהפתיע לטובה למרות הגשם עד Averau .

Averau כל מילה מיותרת , הרפיוג' הטוב ביותר שהייתי בו עד היום.

 

יתר המסלול התנהל כמתוכנן ותואם כל הערכת זמנים שפורסמה בפורום, בהמשך העלה את סיפור הדרך שלי בצורה מרוכזת.

 

מספר דברים לגבי הרפיוג'ים בחלק הדרומי של המסלול:

Refuge Staulanza - אז זהו שלטענתם זה כבר לא רפיוג' אלה מלון?!? ... יקר , אוכל מאוד דל, מקלחות במטבע ל- 5 דקות...  אם ניתן ממולץ למצוא חלופה.

Refuge Vazzoler - ראיתי כבר מספר רפיוג'ים, במסלול הזה ואם זה בMTB אבל כזה עוד לא ראיתי, תת רמה מכל בחינה, פשוט לא להתקרב, אם זה מסתדר במרחק 4 שעות הליכה ממנו יש את Refuge Carestiato, נראה מצויין.

 

לגבי ההגעה למסלול:

מינכן הינה אפשרות, לקחת בחשבון 6 שעות נסיעה ברכבות.

לגבי העזיבה:

מינכן מאוד מאוד לא מומלצת, 9 שעות ברכבת! ולא הייתה אפשרות לקצר את הזמן הזה גם לא באמצאות אוטובוסים.

אפשרות מאוד נחמדה לזוגות שעושים את המסלול, מבולאנו ניתן לקחת רכבת לווניציה ב 7.29 יורו לאדם, מוונציה אפשר לחזור דרך נמל התעופה מרקו פולו הצמוד בטיסת קונקשן שעולה 290 דולר לאדם ובתדירות דיי גבוהה :)

 

בכל אופן, תודה מיוחדת לאמנון ולכל חברי הפורום על העזרה המדהימה בתיכנון המסלול, כבר נכתב פה: First Class Service!

 

 

יש לי את מפות 031, 03, 025 לכל מי שרוצה להשאיל אותן בשמחה, לתיאום 052-6254615

 

רונן. 

 

thanks 1 משתמש הודה ל gro.ronen עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 19/08/2014(UTC)
walks2meals  
#1427 נשלח : יום שלישי 19 אוגוסט 2014 23:04:34(UTC)
walks2meals


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/08/2014(UTC)
הודעות: 7
ישראל

תודות: 5 פעמים

שלום,

אני הייתי רוצה לצאת לטרק של 4-5 ימים עם אשתי בAV1 בתחילת ספטמבר,

האם יש קטע מומלץ מהAV1 שמתחיל ונגמר בעיירות מהן ניתן לקחת אוטובוס / רכבת?

איך אתם מציעים לבצע את חלוקת הימים?

gro.ronen  
#1428 נשלח : יום רביעי 20 אוגוסט 2014 01:07:35(UTC)
gro.ronen


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/03/2013(UTC)
הודעות: 42

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

בלי צל של ספק, חמישה ימים מרווחים עד רפיוג' Averau או 5 ימים קצת יותר ארוכים עד רפיוג' Staulanza.

קל להגיע לאגם באריס(תחילת המסלול) , קל לצאת בכל נקודה לאורך המסלול מכיוון שבכל יום מגיעים או עוברים בצומת מרכזית.

בצורה הזו תעבורו ברפיוגים הכי טובים ומפנקים ותספיקו לחוות את סוגי הנוף השונים לאורך המסלול.

 

thanks 1 משתמש הודה ל gro.ronen עבור הודעה מועילה זו.
walks2meals ב 23/08/2014(UTC)
walks2meals  
#1429 נשלח : שבת 23 אוגוסט 2014 09:12:35(UTC)
walks2meals


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/08/2014(UTC)
הודעות: 7
ישראל

תודות: 5 פעמים

תודה רונן.

עוד כמה שאלות לקהל..

1. לגבי מקומות לינה - ראיתי בפוסטים קודמים שנאמר שאם זה לא שיא העונה אין צורך להזמין לינה מראש. אנחנו טסים בתחילת ספטמבר - האם זה עדין שיא העונה? האם לזוג מומלץ להזמין מראש בתקופה הזו? היינו מעדיפים להזמין כמה שפחות ולהיות ספונטניים, גם מסיבות מזג אוויר וגם מכוון שקשה לנו להעריך את היכולת שלנו (אין לנו נסיון אלפיני כלל).

2. ראינו את החלוקה המרווחת הבאה:
Day 1 (4) Lago di Braies to Refuge Sennes
Day 2 (4) Refuge Sennes to Refuge Lavarella
Day 3 (4) Refuge Lavarella to Refuge Scotoni
Day 4 (5) Refuge Scotoni to Refuge Angelo Dibona
Day 5 (4) Refuge Angelo Dibona to Refuge Averau
אנחנו מתכננים לישון בלילה לפני באגם ולהתחיל על הבוקר את ההליכה. האם ואיך כדאי לשנות את החלוקה בהתאם? (הבנתי שהרוב עוצרים בסנס בגלל שהם מגיעים ביום הראשון של ההליכה ולא מתחילים ללכת מוקדם).

3. שאלה אחרונה- לגבי מזג האוויר בתקופה הזו - למה לצפות? ואיך כדאי לקחת זאת בחשבון בתכנון המסלול?

תודה!

יענקל'ה סער  
#1430 נשלח : שבת 23 אוגוסט 2014 10:20:15(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אני אוהב שלפחות בלילה הראשון יהיה לי מקום לינה, וכך נהגתי. כמו כן אם יש לכם סופ"ש בדרך כדאי לדאוג להזמנה.

לגבי החלוקה: אם אתם מתחילים ללכת בבוקר מ BRAIES אפשר להגיע ל PEDERU , תלוי כמובן בכושר שלכם.

אני מניח שאתם מתאמנים לקראת הטיול.

מזג האויר בספטמבר נח . צריך להצטייד גם למזג אויר קר. רשימת הציוד בתחילת השרשור טובה מאוד.

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 1 משתמש הודה ל יענקל'ה סער עבור הודעה מועילה זו.
walks2meals ב 23/08/2014(UTC)
יובלש  
#1431 נשלח : שבת 23 אוגוסט 2014 11:07:05(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: walks2meals עבור להודעה מצוטטת

תודה רונן.

עוד כמה שאלות לקהל..

1. לגבי מקומות לינה - ראיתי בפוסטים קודמים שנאמר שאם זה לא שיא העונה אין צורך להזמין לינה מראש. אנחנו טסים בתחילת ספטמבר - האם זה עדין שיא העונה? האם לזוג מומלץ להזמין מראש בתקופה הזו? היינו מעדיפים להזמין כמה שפחות ולהיות ספונטניים, גם מסיבות מזג אוויר וגם מכוון שקשה לנו להעריך את היכולת שלנו (אין לנו נסיון אלפיני כלל).

2. ראינו את החלוקה המרווחת הבאה:
Day 1 (4) Lago di Braies to Refuge Sennes
Day 2 (4) Refuge Sennes to Refuge Lavarella
Day 3 (4) Refuge Lavarella to Refuge Scotoni
Day 4 (5) Refuge Scotoni to Refuge Angelo Dibona
Day 5 (4) Refuge Angelo Dibona to Refuge Averau
אנחנו מתכננים לישון בלילה לפני באגם ולהתחיל על הבוקר את ההליכה. האם ואיך כדאי לשנות את החלוקה בהתאם? (הבנתי שהרוב עוצרים בסנס בגלל שהם מגיעים ביום הראשון של ההליכה ולא מתחילים ללכת מוקדם).

3. שאלה אחרונה- לגבי מזג האוויר בתקופה הזו - למה לצפות? ואיך כדאי לקחת זאת בחשבון בתכנון המסלול?

תודה!

החלוקה מצויינת והחצי הראשון של האלטה ויה "מפוצץ" בריפיוג'ים כך שבהתאם לעונה שאתם הולכים בהחלט אפשרי לא להזמין מראש (הסתייגות קטנה לגבי סופי שבוע שבת-ראשון שבהם עלולה להיות בעייה גם בספטמבר בגלל הולכי יום שבאים לאזור להליכות של סופ"ש).

את היום הראשון כדאי לקחת במתינות גם אם ישנים לילה קודם ליד האגם. בעיקר אם אתה מציין שאין לכם שום נסיון אלפיני קודם. ה"בוקר טוב" של האלטה ויה זה טיפוס של 900 מטר בגובה מחולק על 6 ק"מ הליכה בלבד. תעשה בעצמך את חשבון השיפוע הממוצע........ (חוץ מזה שסנס הוא נהדר, מנוהל בידי משפחה חביבה והאוכל מצויין).

מזג האוויר בספטמבר קצת יותר קר אבל בד"כ גם יותר יבש. בכל מקרה צריך לקחת בדיוק את אותו הביגוד שמצוין ברשימת הציוד ולהיות מוכן לכל מצב.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 1 משתמש הודה ל יובלש עבור הודעה מועילה זו.
walks2meals ב 24/08/2014(UTC)
idanr4  
#1432 נשלח : שבת 23 אוגוסט 2014 12:50:19(UTC)
idanr4


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/08/2014(UTC)
הודעות: 3
ישראל

תודות: 1 פעמים
שלום לכולם,
אני וחבר מתכננים לנחות בונציה ב14.9 ולהתחיל את השביל בבוקר של ה15.9
בחלוקה ל-8 ימים.
הבעיה היחידה שנתקלתי בה לגביי שינה זה בלילה האחרון שלנו במסלול (ה- 21.9) שאנחנו צריכים לישון ב Pian de fontana
והוא נסגר לילה קודם.
האם יש בסביבתו מקום אחר שאפשר ללון בו?
לפי מה שהבנתי גם Bianchet נסגר לילה קודם.
אשמח לעזרה ותודה על השרשור הנפלא!
walks2meals  
#1433 נשלח : יום ראשון 24 אוגוסט 2014 11:28:49(UTC)
walks2meals


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/08/2014(UTC)
הודעות: 7
ישראל

תודות: 5 פעמים
עוד שאלה: אם אנחנו מתכננים לסיים ב- Averau או ב-Staulanza - מהן הדרכים הקצרות להגיע למקום עם תחנת רכבת? או אוטובוס לרכבת?
יובלש  
#1434 נשלח : יום ראשון 24 אוגוסט 2014 14:54:55(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: walks2meals עבור להודעה מצוטטת
עוד שאלה: אם אנחנו מתכננים לסיים ב- Averau או ב-Staulanza - מהן הדרכים הקצרות להגיע למקום עם תחנת רכבת? או אוטובוס לרכבת?

מ-AVERAU אתם פוגשים כביש ב-PASSO GIAO אפשר לרדת ישר בשביל שמספרו 452 שהולך מתחת לצוק הנובולאו. סיפור של שעה ורבע לערך.

אפשרות שנייה היא להמשיך על תוואי האלטה ויה לרפיוג' נובולאו (כחצי שעה של טיפוס) ואז לרדת דרך הפרטות הקטנות שיש שם (להערכתי עוד כשעתיים לא הלכתי בדרך הזו והיא לא מומלצת כאשר יש ערפל או גשם).

בפאסו ג'יאו יש אוטובוס לקורטינה אבל התדירות שלו מאוד נמוכה (ואולי בספטמבר היא אפילו יותר נמוכה).

למיטב זכרוני דף עם זמני עצירת האוטובוס בפאסו ג'יאו תלוי בכניסה לרפיוג' אבראו תבדקו אותו ותראו אם מסתדר לכם.

מה שאנחנו עשינו זה (אחרי שראינו שלחכות לאוטובוס יהיה סיפור ארוך) שביקשנו ברפיוג' אבראו להזמין לנו מונית שתחכה לנו בפאסו ג'יאו בשעה מסויימת ותיקח אותנו לקורטינה. עלות לא זולה (50 יורו אם אני זוכר נכון) אבל להערכתי חסך לנו שעתיים-שלוש והייתה עוד דרך ארוכה לפנינו (אנחנו באנו וחזרנו ממינכן).

אם יש מזל ויש נכונות אפשר גם לנסות טרמפים (זה לא מסוכן כמו בארץ ומקובל שם) הבעייה ש-70% מהרכבים שעוברים זה זה אופנוענים (הסיבובים החדים בכביש בעליה ובירידה מפאסו ג'יאו קוסמים להם וזה אחד מהכבישים החביבים עליהם באיזור) ובאופנוע טרמפ זה לא מעשי.

בכל מקרה מקורטינה אפשר להגיע לכל מקום (אני מבין שאתם צריכים להגיע לוונציה) אבל זה מחייב החלפה. קודם אוטובוס ל-CALAZO (אין רכבת בקורטינה) ומשם רכבת לוונציה.

מסטאולנצה לדעתי הכביש שפוגשים הוא PASSO DURAN אבל אנחנו לא הלכנו עד שם אז לא אוכל לעזור.

 

*עריכה-בדקתי וראיתי שסטאולנזה עצמו יושב על כביש אז לא צריך להגיע לפאסו דוראן. (אבל אין לי מושג לגבי תדירות האוטובוסים שם. סביר שהיא דלילה כמו בפאסו ג'יאו).

 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 24 אוגוסט 2014 15:01:27(UTC)  | סיבה: תיקון טעות

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 1 משתמש הודה ל יובלש עבור הודעה מועילה זו.
walks2meals ב 25/08/2014(UTC)
יענקל'ה סער  
#1435 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 07:46:17(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הבוקר עשיתי את האימון האחרון בתל עזקה לפני תחילת הטיול בעוד שלושה ימים.

לפי ההנחיות של אמנון בשרשור של ה TMB, אני מקווה שאני מוכן מבחינת כושר גופני.

375מ' של עלייה וחזרה בירידה בשפוע ממוצע של כ 30% על פני מרחק של של כ 2.5 ק"מ

עם תרמיל 11 ק"ג. לקח 55 דקות די קלות. נראה איך יהיה בעלייה הראשונה מהאגם וביום השני

לסקוטוני. מקווה שמזג האויר ישתף פעולה.

תודה רבה לאמנון  וליובל  ולכל מי שכתב כאן על העיצות המצוינות.  

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יובלש  
#1436 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 08:14:41(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
תבלה.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
io_travel  
#1437 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 09:34:57(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

יענק'לה בהצלחה!!! תהנה המון 

ענבר.
אמנון לנגי  
#1438 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 09:39:45(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
מאז ימי התנ"ך לא נצפתה פעילות כה אינטנסיבית בתל עזקה
שיהיה בהצלחה ונמתין לדיווח.
יענקל'ה סער  
#1439 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 09:51:28(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תודה רבה חברים.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ישר.א  
#1440 נשלח : יום שני 25 אוגוסט 2014 11:57:36(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

תעשה חיים .בטוח שתעלה בקלות בעליות. צלם הרבה כל צילום נותן כמה שניות מנוחה.חה.חה 

ביום ראשון הקרוב גם אני אלך ב AV1 אבל בעמק אאוסתה.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest (7)
173 עמודים«<7071727374>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.