mark
#1 נשלח : שבת 11 אוקטובר 2008 14:26:58(UTC)

הצטרף: 11/10/2008(UTC)

ב5 באוקטובר 2008 השלמנו 3 ימי הליכה אחרונים על השביל והגענו לחוף טאבה. את השביל עשינו, ביתי בת ה12-13 ואני, בסך של 41 ימי הליכה (לא ברצף).

הטיול כולו החל בפסח 2007, כאשר תכננו לסיים בינואר 2008, אולם פציעה של הילדה (לא בגלל השביל אלא בגלל אימוני השחייה היבשים - ריצה וכדומה) גרמה להפסקה בת 9 חודשים. על קצב ההליכה השפיעו חוץ מהפציעה גם לידת בת נוספת, טיול של למעלה מחודש באוסטרליה, אליפות ישראל בשחיה וכמובן מזג האוויר באילת.

הטיול נעשה בפולסים של מספר ימים (5 עד 8) בחגים ובימים בודדים / זוגות במהלך סופי שבוע בקיץ 2007.

כל המעוניין בשאלות או מידע לגבי דרך התכנון, איך הולכים עם ילדה קטנה יחסית ועוד - מוזמן. במהלך הימים הקרובים אנסה לכתוב קצת רשמים וטיפים, כולל ימי הטיול באופן מפורט.

mark39736.6261226852
זמי1
#2 נשלח : שבת 11 אוקטובר 2008 14:37:02(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)

מחכים....
nmrdxt
#3 נשלח : שבת 11 אוקטובר 2008 15:03:59(UTC)

הצטרף: 28/01/2008(UTC)

איזה יופי, כל הכבוד.
יענקל'ה סער
#4 נשלח : שבת 11 אוקטובר 2008 21:57:49(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
mark
#5 נשלח : שבת 11 אוקטובר 2008 22:29:10(UTC)

קטעי הליכה בשביל

יום 1 - בית אוסישקין עד הפרק הגיאולוגי בקרית שמונה.

יום 2 - עד כביש 886 וגשר עלמה.

יום 3 - עד בי"ס שדה מירון

יום 4 - עד נחל עמוד (לנו ממש מתחת לצפת, מזרחית לעין כובס, אחרי שעלינו מתוך הנחל כי אסור לישון בו).

יום 5 - עד מגדל.

יום 6 - עד אתר ירדנית.

יום 7 - עד צומת גזית שלפני העליה להר תבור.

יום 8 - עד משהד.

יום 9 - עד עין יבקע, מערבית לכעביה

יום 10 - עד עוספייה

יום 11 - עד כביש הכניסה לעופר.

יום 12 - עד גן לאומי קיסריה.

יום 13 - עד טיילת נתניה.

יום 14 - עד תחנת רידינג.

יום 15 - עד אלעד.

יום 16 - עד לטרון.

יום 17 - עד צובה.

יום 18 - עד צומת עציונה.

יום 19 - עד בית גוברין.

יום 20 - עד שמורת פורה.

יום 21 - עד קיבוץ להב.

יום 22 - עד בית היערן ביתיר.

יום 23 - עד גן לאומי תל ערד.

יום 24 - עד נחל כפוי (לפני הפניה למחצבה).

יום 25 - עד מצד תמר.

יום 26 - עד החניון במצפה המכתש הקטן (אחרי מעלה עלי).

יום 27 - עד מחצבות אורון שלפני המכתש הגדול והר כרבולת.

יום 28 - עד נחל עפרן, ביציאה מהמכתש הגדול.

יום 29 - עד עין שביב.

יום 30 - בין נחל חווה ונחל מחמל.

יום 31 - עד מצפה רמון.

יום 32 - עד כרבולת חרירים.

יום 33 - עד ספיר.

יום 34 - עד הכניסה לקניון ברק.

יום 35 - עד מפגש נחל ציחור עם כביש 40.

יום 36 - עד שיזפון (הבסיס).

יום 37 - עד חאן שחרות.

יום 38 - עד הכניסה לפארק תמנע.

יום 39 - עד נחל רחם, לאחר החיבור שלו עם נחל שני.

יום 40 - עד עין נטפים - הר יואש

יום 41 - עד טאבה (12 בצהריים)

blanky
#6 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 06:42:22(UTC)

הצטרף: 25/05/2008(UTC)

כל הכבוד!!!

אני ובני בן ה- 12 התחלנו את השביל בסוף חודש אוגוסט במטרה לעשותו ברצף, לאחר שבועיים של הליכה הגענו עד הכרמל (ליד זמי). ושם הפסקנו מכמה סיבות שאותם אפרט בהמשך (באשכול אחר שיענקלה פתח), אנו יוצאים לעוד שבוע/עשרה ימים ביום שלישי הקרוב. בתקוה להגיע דרומה ככל שניתן לאיזור ערד ואת המדבר נעשה בשלושה עד ארבעה מקטעים. בין חופשת חנוכה לפסח.

אשמח לשמוע על חוויות והכי חשוב הוא התכנון הלוגיסטי. זהו עיקר הבעיה שיש להורה המטייל יחד עם ילדיו.

עפ"י תוכנית ההליכה שעשיתם נראה לי שהלכתם בקצב מטורף (עפ"י קנה המידה שלי).

ביום השני הלכתם מהפארק הגאולוגי ועד גשר עלמה? וואו!!! כמעט 30 ק"מ ליום השני לטיול זה המון גם לצעירים אחרי צבא.

ביום ה- 7 מהירדנית ועד צומת גזית ביום אחד עם הילדה? כל הכבוד! אני הלכתי עם בני בכיוון ההפוך והיום הזה היה מאוד קשה לנו, מעבר למזג האוויר החם ששרר גם מרחק של 28 ק"מ ליום ועוד במגמת עליה (מעלה אלות הידוע לשימצה)...

ביום ה- 12 מהכביש לעופר ועד לגן הלאומי קיסריה זה יותר מ- 30 ק"מ...

אני תכננתי את המסע שלנו ל- 51 יום שזה בערך ממוצע של 20 ק"מ ליום ובשבועיים הראשונים גם המרחק הנ"ל היה לא קל.

אשמח לשמוע ממך איך התארגנתם מבחינת אוכל ,לינה, תרמיל...?

המידע חשוב לי להמשך המסע, אנו התכוננו ליציאה למסע כשלושה חודשים לפחות הלכנו לתדרוך בחברה להגנת הטבע, קראנו חומר יקר ערך בפורום, שאלנו,חקרנו, קנינו ציוד מתאים (נעלי הליכה,מקלות הליכה,ביגוד,גרבים,שלוקרים,תרמילים...), נפגשנו עם הורים שטיילו את השביל עם ילדיהם (שי ואור אלמוג, אודי ותמר מילוא), יצאנו להליכות ולטיול הכנה... ובכל זאת לאחר שבועיים החלטנו להמשיך במזג אוויר נעים יותר ובמקטעים...

אשמח להיות איתך בקשר, אנו מנסים לקדם את שביל ישראל בקרב משפחות עם ילדים בדיוק כפי שאתה עשית ובאותו האופן שאני מטייל. הטיול עם ילדים דורש הכנה אחרת, ובמהלך הטיול ישנם צרכים אחרים עם ילדים.

אחת המטרות המרכזיות שלנו לפני היציאה היתה כמובן להנות ולא לסמן V על מקומות. צריך להיות קשובים לעצמנו ולגוף שלנו, אנו כבר לא צעירים אחרי צבא אך מוכרחים להיות קשובים הרבה יותר לילד מאשר קשובים לו בשגרת החיים בבית. מעבר לחינוך לערכים, לאהבת הארץ, ועמידה ביעדים שהצבנו לנו הילד צריך להבין שהוא עושה את הטיול עבור עצמו ולא בכדי לרצות אותי או לא לאכזב אותי. את זה הם מבינים לאחר יום /יומים של טיול.

לאחר חזרתו של בני לספסל הלימודים, תשובתו הראשונית לשאלות על הטיול היתה: "היה קשה מאוד". היום לאחר כשלושה שבועות של הפסקה הוא ממש מתחנן לחזור לשביל למרות שאמרתי לו שהפעם אני יוצא לבד רק בכדי לראות את תגובתו. הוא לא מפסיק לדבר על המקומות שהיינו ולהתסכל על התמונות שצלמנו, ולצחוק על הקטעים שהיו לנו, בני עשה לבקשת מורתו שיעור הרצאה על השביל,הסביר על תוואי השביל, על המקומות והסיפורים המענינים, הקרין לכיתה קליפ שערכנו, והיום ניתן לומר שמעבר לעוד 34 ילדים בכיתות ו' ששמעו בפעם הראשונה על השביל, הוא שולט בטופוגרפיה, קריאת מפה, ניווט, וקצת בהיסטוריה של ארץ ישראל, לפחות על החלק הצפוני של הארץ, זה מאוד חיזק אותו ודרבן אותו להמשיך, הפעם הוא יוצא לשביל עבור עצמו בלבד.

כשהיום ששואלים אותו על הטיול הוא עונה שהיה חוויה מדהימה והוא רק סופר את הימים לצאת שוב לשביל, אם אבא יסכים לצרף אותו, הוא עדין צריך לשכנע אותי שהוא באמת מעונין לצאת, הוא יושב על האינטרנט ומוציא מידע על האתרים שאליהם נגיע והכל מבלי שאבקש, איזה אבא רע אני??? (כמובן שנצא יחדיו!)

blanky39733.2103472222
mark
#7 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 13:32:19(UTC)

למען הקל על הקורא להלן הקיטועים שעשינו:

ימים 1-5 (פסח תשס"ז)

ימים 6-8 (שבועות)

ימים 9-10

ימים 11-20 - את כל אלה עשינו בסופי שבוע בלבד, כאשר כל יום חזרנו הביתה ללינה. מאוד נוח כי אנו מהמרכז.

ימים 21-22

ימים 23-25 (ראש השנה תשס"ח)

ימים 26-33 (סוכות תשס"ח)

ימים 34-38 (חנוכה תשס"ח)

ימים 39-41 (תשרי תשס"ט)

mark
#8 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 13:45:16(UTC)

כמה הרחבות והבהרות:

הכי חשוב זה להבין את הרקע. נטע היא ילדה עם סף סבל מאוד גבוה. בגיל 3 היא עשתה במו רגליה מחצית מצעדת הגלבוע (אורך המסלול כולו 11 ק"מ). מגיל 10 היא ספורטאית – שחיה, שזה מקצוע מאוד תובעני ומחייב. אני בן 43 ובכושר סביר לגילי (רץ פעמים בשבוע, אבל לא יותר). בקטעים הכי קשים, הר כרבולת למשל, היא לא יללה ולא התחרטה לרגע. כשהייתי שואל אותה אם היא רוצה להמשיך עד הסוף, הייתי חוטף מבט כועס.

הרעיון נולד כשהתחלנו לחשוב על מתנת בת-מצווה לילדה. אמרנו לנטע חו"ל או מסיבה (כשלנו היה ברור מה תבחר). ביקשנו ממנה לדרג את הטיולים והיא דרגה כך: איי הגלאפגוס, שביל ישראל, מדגסקר. גלאפגוס נפסל בגלל בעיית שמירה על אחותה הקטנה ונשאר שביל ישראל.

התכנון היה לעשות טיול בשנת בת-מצווה ולסיים ביום הולדתה ה13 בחופשה משפחתית באילת וקורס צלילה במתנה.

עשינו טיול הכנה אחד, שבו רציתי לראות שהיא מסוגלת ולא נשברת – הלכנו מתל-אפק לפארק הירקון, כאשר מראש הלחצתי אותה בזמן כדי לראות באיזה קצב היא עומדת.

משקלים – השתדלתי לא להעמיס עליה יותר מידי. בעיקר כי רציתי שהיא תהנה ולא רק תסבול. זה השתלם מאוד, למרות שעליי נוצר עומס גדול יותר. בימים בהם לנו בשטח סחבתי 16 עד 20 ק"ג והיא לא יותר מעשרה, ולרוב חצי מזה.

מזון – נטע צמחונית וספורטאית, כך שמראש חטיפי גרנולה ואנרגיה למיניהם אינם זרים לה. בנוסף היא מאוד לא בררנית באוכל, כך שבנושא זה לא היתה בעיה. לקחנו גם שימורים (תירס, חומוס, טונה), חומוס נוזלי (בראכה), פיצוחים ופירות יבשים.

מים – הכושר הגופני שלה מצויין, היא קטנה ולא צורכת הרבה מים. ראיתי את זה בטיול האחרון – היא לא שתתה יותר משלושה ליטר ליום, למרות החום הכבד באילת.

לינה – השתדלנו לישון במקומות מסודרים היכן שהדבר אפשרי. זה נעים יותר, מקלחות, שינה במיטה. אנחנו פתח-תקוואים, וכל המסלול מעוספייה ועד שמורת פורה עשינו עם הסעות הביתה – כך נחסך מאיתנו לסחוב ציוד, וההרגשה היתה טובה יותר. כמובן שזה דרש היערכות ותכנונים – איך להגיע למקום בו השארנו את הרכב, וכמובן חייב הרבה עזרה מחברים ומהמשפחה. בלילות בהם היתה לינת שטח (כשליש מהלילות) לקחנו בנוסף לשקי השינה אוהל לזוג. אמנם תוספת משקל, אבל נעים יותר.

בסוכות שעבר היו לנו שמונה ימי הליכה. כדי לא לעשותם רצוף, קיטענו אותם לארבעה, יום מנוחה ועוד ארבעה. את יום המנוחה עשינו בצימר במצפה רמון, כאשר גם המשפחה הגיעה. את יום המנוחה ניצלתי כדי להטמין מים בהמשך הציר, מה שכמובן עזר לנו המון.

הליכה בשטח – הקפדנו מאוד על רבע שעה מנוחה ושלושת רבעי השעה הליכה. הקפדנו לעשות הפסקת צהריים ארוכה מעט יותר – 30 דקות עד שעה. נטע לא התקשתה בטיפוס בשום מקום, למעט פעם אחת בתוך נחל עפרן, ששם נאלצתי למשוך אותה. היה לה קצת יותר קשה דווקא בירידות תלולות. המצב היה שבירידות אני רץ קדימה ובעליות היא טורפת את השביל (פשוט חיה רעה). ברוב המסלול הקצב עמד על 2.5 עד 3 ק"מ לשעה (כולל מנוחה). בימות הקיץ במישור החוף היו מספר ימים שהלכנו כ-30 ק"מ, בלי להתאמץ יתר על המידה.

מה שלא הצלחתי זה לעניין את נטע בתורת הניווט וקריאת המפה. ראיתי שזה לא מעניין אותה וויתרתי. בחלק מהמקומות הבאנו חומר גיאוגרפי או היסטורי וקראנו בהפסקות. בקיצור – שנינו נהנינו מאוד. זה לא היה קשה, והבעיות התכנוניות זניחות.

mark
#9 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 14:18:58(UTC)

התארגנות:

קנינו את הספר של צבי גילת. לא משהו (הרבה אי דיוקים, לא מעודכן בחלק משינויי הנתיב) אבל בסיס טוב להתחיל. קטענו אחרת ממנו, אבל השתמשנו בו לאורך כל הדרך. השתמשנו בהמון בפורום. השתמשנו בספר של יגיל, למרות שגם בו יש אי אלו אי דיוקים או היפוכי כיוון (שמאל-ימין) בסך הכל היה לנו לעזר רב בקטעים שהיו בזמנו והצטערתי שהפרויקט לא הושלם.

מפות סימון שבילים - הכרחי למצבי ברבור שבהם יורדים מהנתיב, אבל אם יש ספר ומקפידים לא לרדת מהשביל אזי לא ממש נזקקים להן. רוב הזמן היו לי מפות, סימון שבילים או 1:50 אחרות, וכמעט ולא השתשמתי בהן. גם כשטעיתי וזהקרה כמה פעמים, הפעלתי שיקול דעת וחזרתי לאחור או פשוט איתרתי את השביל מחדש. סימון השביל לרוב מצויין ואפשר לסמוך עליו. מקווה שנפתרה בעיית חציית כביש 6 באזור אחוזם.

הלכנו עם נעלי ספורט לשטח קשה. ניו באלאנס 806 לי ואסיקס לבתי. היו מצויין ושרדו את כל השביל.

לא השתמשנו במקלות. סתם מעיק ולא ממש עוזר. עוד משהו לסחוב.

חולצות מנדפות זעה, עם שרוול ארוך. נורא נוח, קל ואוורירי.

מכנסיים ארוכים תמיד, למעט בחוף הים.

גרבי צמר. טייטס לנטע.

השתדלתי ללכת עם בקבוקי שני ליטר מחוץ לתרמיל ובקבוקי ליטר וחצי בתוכו. נאד מים - בטיול האחרון השתמשנו בנאד של 5 ליטר. לא התלהבתי. אתה אף פעם לא יודע כמה נשאר וקשה להעריך כמה שתית. מכיוון שלא נכון לשתות יותר מחצי ליטר לכל היותר בכל פעם, קשה לשלוט על הכמויות בנאד.

השתדלנו לקנות מזון ושתיה בכל מקום תרבותי. גם בנינו על זה מראש. למשל האגם בתמנע, או מצפה רמון. מכיוון שאני מסתובב הרבה בארץ אני גם יודע היכן יש מה ובאלו שעות, ולכן קל יותר לתכנן זאת.

מי שהולך בקיטועים ממליץ לו לנקוט בהטמנות ציוד מיותר, למשל ציוד שינה אם לא ישנים באותו לילה בחוץ (ובתנאי שיש גישה אליו לאיסוף). דוגמאות: השארתי אוהל, מזרנים ושקי שינה ביציאה מיגור לפני הטיפוס על הכרמל. אספתי את הציוד כעבור יומיים. השארתי אוהל ליד קניון שחורת. אספתי אותו אחרי יומיים. השארתי אוהל ומזרנים בבסיס שיזפון, והביאו לי אותו אחרי כשבוע. השארתי את כל התיק שלי (נשאר התיק של נטע עם מים וקצת אוכל) בנחל עמוד ליד הכביש ואספתי בסוף אותו יום.

blanky
#10 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 20:21:43(UTC)

הצטרף: 25/05/2008(UTC)

כל הכבוד!! יוזמה ומקוריות הם טיפים להצלחה

אני גר בצפון כך שלמעט היומיים הראשונים כמעט בכל יום הגענו בערב הביתה ובהמשך הדרך לפחות עד ערד אני אמור לישון בכל ערב אצל משפחה/מכרים. עיקר הבעיה היא במדבר.

לעומת זאת אודי מילוא שטייל עם ביתו תומר לפני כ- 3 שנים לקח הלוואה של 25000 ש"ח מהבנק וקנה GMC סאפרי, הוריד את המושבים האחוריים פרס מיזרונים והכניס את כל הציוד הנדרש לטיול כולל בגדי החלפה לחורף לימי גשם.. כך שבכל יום הוא טייל עם תרמיל של 25 ליטר ובו מים ומזון למשך היום, מצלמה, עזרה ראשונה מאוד בסיסית וזהו. בכל ערב הגיע חזרה לרכב ע"י הקפצות, טרמפים, הסעות, מונית.. וכשחזר לרכב נסע למלאכי שביל או לאכסנייה ומידה והחליטו אז ישנו בשטח בתוך הרכב כמובן... בקטעי המדבר הוא מצא אנשים מהסביבה שאצלם הוא לן ובדר"כ הם הקפיצו אותם לתחילת מסלול ובערב דאגו לאסוף אותם או שמשהו יביא להם את הרכב. כפי שכתבתי בתחילת דברי, צריך המון תושיה, יוזמה ומקוריות בכדי לטייל עם ילדים וגם להנות בדרך.

בסיום המסע אודי מכר את הרכב ב- 2000 ש"ח פחות מהמחיר שהוא קנה וסגר את ההלוואה. אמנם לא מתאים לכל אחד, לקחת הלוואה להתחיל לחפש רכב , לקנות ולמכור לעשות ביטוחים.... לדעתי פשוט רעיון ענק.

האם שמרת לעצמך את רשימת ההוצאות שהיו לכם בשביל? אשמח לקבל קצת מושג באיך אתה טיילת מבחינה כספית את השביל.

mark
#11 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 20:47:14(UTC)

הצטרף: 11/10/2008(UTC)

לא שמרתי רשימת הוצאות אבל אני יכול להעריך.

לינה - 4 צימרים (מצפה רמון, ספיר פעמיים, המלון בצומת גזית) כ350 ש"ח ללילה לשנינו. השארתי כמה שקלים בלהב אצל מלאך השביל שם. בי"ס שדה מירון לילה אחד כולל ארוחת ערב (לא זוכר סכום), ועוד ארבעה לילות שמימן חמי (שוב מעריך כ350 ש"ח לשנינו) - שני לילות בהתחלה בצפון ושניים ביום המנוחה שלקחנו במצפה רמון.

חשוב לציין שכשסיימנו בספיר ביום ה-33 ישנו שם בצימר. ביום ה34 נסענו לדרום ערב קודם, הלכנו לצימר בספיר ובבוקר התחלנו את המסלול.

לילה אחד ישנו ברכב כדי להתחיל מוקדם - מזדה 5, אחלה מקום לשניים.

נסיעות - מונית באילת (30 ש"ח) ופעמיים אוטובוס בערבה (מאילת לתמנע ומתמנע לספיר) סה"כ כ70 ש"ח.

מזון זה כבר באמת זניח. לא חייבים ללכת למסעדה (למרות שלא בחלנו באפשרות זו, זה חלק מהכיף של הילדה). כמו כן, ארטיקים ושתייה קרה בכל מקום אפשרי (גם זה חלק מהכיף שלה).

כניסה לאתרים - לא שילמנו באף מקום. בתמנע פשוט נכנסנו, ובתל דן יש לי כרטיס חבר.

דלק - חשוב מאוד, אבל אצלי זה ליסינג.

לא עולים לי בראש דברים נוספים.

mark
#12 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 20:53:17(UTC)

כמה מילים נוספות על ציוד

מינימאלי.

תחתונים וגרביים לכל יום (חובה!!!). מכנסיים וחולצה ספייר בשבילי, נטע לקחה לכל יום עבורה.

ערכת עזרה ראשונה.

נשק - בחלק מהמקומות, בעיקר להרגשה אישית.

עזרה שנייה ושלישית לפי הצורך. לקחתי גם קצת חבלי מיתר ואזיקונים (בדיעבד לא נדרשתי להם).

צילומי דפים של הספר של צבי גילת (כדי לא לסחוב את כולו - רק ממנו אפשר לשבור את הגב) ומפה. בחלק מהמקומות קצת חומר כתוב על האזור.

ישי כ
#13 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 21:38:13(UTC)

הצטרף: 27/07/2007(UTC)

כל הכבוד לכם נטע ומרק !!!

41 יום מדן לטאבה זה קצב יפה מאוד !

ולנטע, מזל טוב לבת מצווה שלך, אחלה מתנה קיבלת...

mark
#14 נשלח : יום רביעי 15 אוקטובר 2008 02:01:02(UTC)

אפרופו רעיון דרכון השביל:

כמובן שנכין אלבום עם תמונות של השביל, ובתוכו סיפורים או חוויות מיוחדות שקרו לנו תוך כדי ההליכה.

את התמונות צילמנו כך שכל יום מתחיל עם תמונה של נטע בכיוון ההליכה. כך גם יכולתי להפריד בין התמונות ולדעת באיזה יום נלקחה כל אחת מהן.

בסוף יושבים ומארגנים את הכל וכך קל לקבל אלבום מסודר עם סיפור.

לכן אני אישית לא צריך שום דרכון.

mark39735.9593634259
chupale
#15 נשלח : יום חמישי 16 אוקטובר 2008 01:02:32(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 14/03/2008(UTC)

כל הכבוד, קצב מדהים. מזכרת לכל החיים

mark
#16 נשלח : יום חמישי 16 אוקטובר 2008 01:06:16(UTC)

תודות לכל המברכים.

מתחילים לחשוב על שביל הגולן וההשלמה של שביל עוקף ירושלים.

מקווה שגם הטיפים שלי בסדר ויעזרו למישהו.