ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 02:22:54(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הורים וילדים שעושים או עשו את השביל רישמו כאן את מה שאתם חושבים שמאפיין את התיכנון וההליכה כאשר לוקחים בחשבון את הילד/ה והחווייה שלו(ה). האם יש תיכנון שונה מזה שהמבוגרים רגילים אליו?  האם הקצב שונה מהותית מזה של המבוגרים שבינינו? וכל דבר אחר שנראה לכם שיעזור לבאים אחריכם .

זמי אם תהפוך את זה לדביק יהיה נחמד.

 

yankale1739732.9747453704
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
blanky  
#2 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 07:57:17(UTC)
blanky


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2008(UTC)
הודעות: 187

במסגרת התכנון ליציאה למסע בשביל ישראל עם בני בן ה- 12 נפגשתי עם הורים שעשו זאת עם ילדיהם (שי ואור אלמוג, אודי ותמר מילוא), עשיתי עבודת מחקר די רצינית וגיליתי שמעט מאוד הורים מטיילים את השביל עם ילדיהם ברצף או במקטעים גדולים (3-5 מקטעים של שבוע/עשרה ימים למקטע) שמעתי על עוד הורה אחד.

לאחר ששלחתי לכל מכריי את תוכנית המסע, קבלתי המון תשובות נלהבות אך גם תשובות כגון "מה הילד עשה לך רע בחיים.." וגם  " צריך להפנות אותך למועצה לשלום הילד". נפגשתי עם מספר חברים שלא הבינו איך ניתן לצאת לחופשה ארוכה עם הילד וגם לצעוד בכל יום? איך עושים את זה? גם אני שאלתי את אותה השאלה? והבנתי שבתחום הזה של לטייל עם ילד/ה את השביל ולא בטיולים חד יומים כמו של קק"ל ושות' ישנה בורות מאוד גדולה וחוסר הבנה מוחלטת.

ישבנו עם שי ואודי במפגשים שונים ובשיחות טלפוניות והעלנו את הנושא של טיול השביל עם ילד/ה והגענו למסקנה שהנושא די בעייתי וחסר מידע בסיסי ורצוי שמישהו ירים את הכפפה, צריך להקים גוף שידחוף את הנושא בהגברת המודעות.

מספר מחבריי הקרובים מתחילים לתכנן, מי בעתיד הקרוב ומי ברחוק את יציאתם לשביל כאשר הילד יגיע לגיל שבו ניתן לדעתם לצאת לטיול כזה. 

עיקר הבעיה היא בתכנון המסע ותכנון החלק הלוגיסטי, מה אוכלים? מה סוחבים? והיכן לנים? לא פשוט לישון בשטח בכל יום עם הילד, גם התרמיל שלי היה מאוד כבד מכיון שלא רציתי שהוא יסחוב תרמיל של 10 ק"ג לכן סחבתי את רוב הציוד שלו למעט מים 3-5 ליטר קצת אוכל לאותו היום והתרמיל שלו כבר עבר את החמש קילו, אני סחבתי תרמיל של כמעט 25 ק"ג ( 5 ליטר מים לעצמי ואת כל שאר הציוד שלנו..) לאחר יומים הורדתי מעט משקל מהתרמיל אך עדין הוא היה כבד.

הרעיון שלנו הוא בהקמת גוף מסוים שבו תיהיה רשימה של ג'יפאים ובעלי רכבים שמוכנים גם עבור תשלום  לאסוף בכל יום את אותם הורים שמטיילים ולהביא לה את הציוד כך שבאותו היום ההורה והילד יצעדו עם תרמיל יום של אוכל ושתיה בלבד. או לחילופין יקפיצו את המטיילים למלאך שביל באיזור או לאכסניה במידה ולא מעוניינים לישון בשטח (מבדיקה שערכתי בנושא זהו גורם מספר אחד שמרתיע ילדים במסעות, בגילים 12-13 ).

הטיול עם ילד הוא הוצאה כספית לא קטנה מאשר לטייל הממוצע, והרבה מההורים ששוחחתי איתם מוכנים להוציא סכום כסף מסוים לצורך לינה ובעיקר שיהיה קל ונוח בפרט שיהיה מישהו שיאסוף אותם בכל סוף יום. גם בטיולי קק"ל משלמים סכום כסף לא מבוטל ובסוף היום בדר"כ יש הסעה שמחכה.

אז למה לא לצאת עם הילדים לטיולי קק"ל בשביל, הרבה הורים ענו לי שלעשות את השביל בשלוש עד ארבע שנים נראה להם יותר מידי וגם הטיול מאבד מהקסם שלו, בנוסף הילד כבר מגיע לגיל 15-16 (בהנחה והילד התחיל לצעוד בגיל 13/12) גיל שכבר לא רוצים לטייל עם ההורים ועם כל "הזקנים" מסביב הם כבר הרי בכושר די טוב וישעמם להם.

היציאה לשביל עם ילד מגיל 10 עד 14 זה חלון הזמן הכי פורה לחיבור בין ילדים להורים, זהו זמן מיוחד בתהליך התפתחות הילד וכדאי ורצוי לעשות את השביל אם כבר אז ברצף או לכל היותר במקטעים גדולים ואז ניתן לעשות זאת בתקופה של שנה לכל היותר לנצל את תקופות החגים (כשבועיים עד שלושה) חנוכה עוד שבוע פורים עוד שבוע ובפסח ניתן לטייל לפחות שבועיים.

אותו הגוף שיוקם, יכול גם להיות באחריות החברה להגנת הטבע, או קק"ל או כל גוף אחר שנבנה ע"י מטיילים, כגון עמותה שנקים לצורך הנושא ויטפל בתיאומים ובעזרה במהלך הטיול. (אני באופן עקרוני נגד הקמת עמותות אלא אם לא ניתן מענה ע"י הרשויות וזאת בכדי למנוע בזבוז משאבים וכספי ציבור.)

ניתן ורצוי לחבר קבוצות קטנות של הורים (לא יותר מחמש זוגות של הורים וילדים) פשוט כי נחמד יותר לילדים ללכת בקבוצה אך לא קבוצה גדולה מידי בכדי שלא יהפוך לטיול שנתי ואז נהרסת האינטימיות של הטיול המשותף בין ההורה לילד. כמובן שניתן גם לתזמן את הקבוצה להורים שמעונינים ללכת לבד ואז פשוט יוצאים בהפרשים של עשרים דקות עד חצי שעה (בקבוצה גדולה זאת בעיה) כך גם אנו עשינו ביום אחד שבו רצינו ללכת בקצב משלנו ולהיות לבד כשבאותו היום הצטרפו אלינו ילדים "נודניקים" עפ"י הגדרת בני. 

בקיצור ולעניין הנושא מורכב ועדין לא מפותח ודרוש לצורך הנושא הרבה מחשבה וכמובן עזרה ונכונות מאנשים, זאת נישה מאוד גדולה שעדין לא נפתחה לשביל וחבל.

החזון שלי הוא שהורים רבים ככל שניתן ידעו שע"י טלפון או כניסה לאתר אינטרנט הם יכולים להרשם לטיול בשביל ישראל לקבל הסברים ולהתכונן פיזית להליכות, אותו גוף יחבר אותם לקבוצה שיעשו גיבוש של טיול הכנה וזהו! ושאר הבלאגן (איסוף, לינה, אוכל חם..) יגיע לשטח  ע"י אותו הגוף שיוקם. כמובן שגם אם יהיה דרכון שביל זה יוסיף מימד של רצינות ואחריות לילד שעליו לדאוג להחתים כמה שיותר לאורך השביל.  

אשמח לקבל רעיונות ועזרה בקידום הנושא. 

יוסי בלנק

[email protected]

mark  
#3 נשלח : יום ראשון 12 אוקטובר 2008 14:33:25(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

לכל מי שקורא - התייחסות ספציפית לטיול שעשיתי עם ביתי ניתן למצוא בנושא "שביל ישראל עם בת 12-13".

בכל הנושאים היותר כלליים אשמח לשתף דרך נושא זה. כללית אני מאוד בעד לדחוף טיולים כאלה, ולא משנה אם תופסים אותם כטיולי אתגר או כטיולי כיף.

mark  
#4 נשלח : יום שני 13 אוקטובר 2008 12:58:50(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

במהלך התכנון שקלתי כמה להשקיע בללמד את ביתי על רזי ההיסטוריה, הגיאוגרפיה הפיסית והיישובית, הניווט וקריאת המפה.

היו לי שאיפות גדולות, אך תוך כדי ההליכה מצאתי שהכי נכון זה "ללכת איתה". לא להתעסק בדברים שהיא פחות מתעניינת בהם. אם מבחינתה זה אתגר, זה כיף ללכת בטבע ולקבל קצת פינוקים, זה מצויין. לא חייבים להפוך את הטיול ליום לימודים ארוך.

כמובן שעל הדרך לומדים המון. מסתכלים קצת במפה בספר ובמפת סימון שבילים. לומדים קצת להבין בהם. קוראים קצת היסטוריה. מדברים על סיבות להתיישבות בהר מול התיישבות בעמק וכו' (לי אישית יש רקע בזה, אבל כל אחד יכול למצוא את הדברים שהוא מבין בהם). ומכאן הטיול הופך ליותר מסתם טיול בטבע.

דבר נוסף שהדגשתי כל הזמן - זה טיול, זו לא חופשה. לכן קצת קשה, קצת חם, קצת דביק, מזיע ומלוכלך. אם הילדה קלטה את זה בהתחלה, נמנעות הרבה בעיות בהמשך, של שבירה וחוסר רצון להמשיך.

blanky  
#5 נשלח : יום שני 13 אוקטובר 2008 14:08:36(UTC)
blanky


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2008(UTC)
הודעות: 187

אכן כך! גם אני לא רציתי להפוך את הטיול ליום לימודים ארוך, ראיתי שבני לא מתעניין בסיפורים ומעשיות ומתרכז בהליכה. אז הנחתי לו, ותוך כדי ההליכה שהתחילו לו השאלות ניסתי לענות גם על דברים אחרים שנראים לי חשובים שידע עליהם. תוך כדי התקדמות המסע הוא התחיל להתעניין יותר ויותר.

חשוב ביותר הנושא של ההבדל בין טיול לחופשה, ישנו בלבול לפחות ביום יומים הראשונים שאנו בחופשה וניתן לעצור ולנוח עצירות גדולות וללכת בקצב איטי. לאחר מספר שיחות תוך כדי ההליכה בני התחיל להפנים את ההבדל. לדעתי אילו נושאים שהורה צריך להיות מוכן אליהם למרות ההכנה לפני הטיול, זה הסוג הדברים שמתמודדים איתם תוך כדי הטיול. הילד עובר מספר תהליכים תוך כדי הטיול, אין ספק שזה היה המשברון הראשון שבני עבר.

יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום שני 13 אוקטובר 2008 14:49:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

מעניין מה שאתם כותבים. לי כבר אין בבית ילדים בגיל טיול על השביל, קרוב יותר לנכדים...

yankale1739736.1731365741
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
nziv  
#7 נשלח : יום שלישי 14 אוקטובר 2008 17:11:33(UTC)
nziv


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/03/2007(UTC)
הודעות: 445

בפסח שעבר הלכתי עם בני בן ה 13 כ-70 ק"מ על השביל. אח"כ הוא חזר הביתה ואני המשכתי (ניתן למצוא לפי הנושא:"טיפים לקטע עמוד- צ. המוביל").
זוהי חווית חיים בה אתה מגלה דברים חדשים על הילד שלך ונותנת מימד חדש לקשר שלכם.
לדעתי, באופן כללי מגיל 13-14 ואילך כל שנה מאוד מקרבת אותם ליכולות שלנו בהליכה (מה גם שאנו כל שנה מזדקנים...). בני קטן קומה יחסית לבני גילו אבל סחב בצורה מעוררת כבוד.
אני מאוד ממליץ לכל מי שערכי הציונות ואהבת הארץ חשובים לו ורוצה להנחיל אותם לילדיו
blanky  
#8 נשלח : יום שלישי 14 אוקטובר 2008 23:47:19(UTC)
blanky


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2008(UTC)
הודעות: 187

היום טיילנו את נחל חיק מ "זמי על השביל" , מערבה לכיוון חרבת רקית.

טיילתי עם 2 בניי , תומר "שועל" שביל ותיק בן 12 ועידו "שפן סלעים" צעיר בן ה-8 ואנכי ללא כינוי בן 40 לפני כיומיים.

אין ספק שהמסלול היום למעט החום הנסבל שהופיע בצהרים היה מהנה ומאוד פורה, הקטע הנ"ל של השביל הוא אחד היפים שיש.

העליה להר שוקף היתה סבילה וכח הסיור שלי והלך לפני הגיע לפסגה והכין את השטח לכבודי (תה..) , בדיוק התחלנו גם להרגיש את עומס החום. לא יודע מה לעשות , אבל בכל פעם שאני יוצא לשביל החום מחליט להצטרף...

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.