ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
זמי1  
#1 נשלח : יום שישי 31 אוקטובר 2008 02:55:22(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

נפגשתי היום עם מוטי מהוועדה לשבילים.דנו במספר נושאים- נאמני השביל  אומץ ויקודם.

דרכון השביל- תופס תנופה, בבוא היום שביליסטים יקבלו יותר שירותים ותנאים משופרים עם הצגת דרכון זה.

כעת דעתכם-שביל חיפה, יש איש קשר בין הועדה, חברה להגנת הטבע ועירית חיפה שאיתו אצור קשר לגבי הצעה לשביל סובב חיפה, למי שיש רעיונות והצעות- מוזמן לפנות אלי.

עלה נושא שיפור והגברת והעלאת המודעות של מי ש"מועמד" ללכת בששיל, בוגרי תיכון, חיילים לקראת שחרור וסטודנטים. בדקנו איך להעביר מידע על השביל ולהגיע אליהם ולכל קהל שיכול לקחת חלק בשביל, בוגרי ישיבות, מי שנכנס לחנויות כמו למטיייל וריקושט. בקיצור- רעיונות והצעות בבקשה.

עלה נושא אפשרות שינויים מקומיים בתוואי השביל מכל מיני סיבות שונות, הסטוריות ועוד. הועדה פתוחה לשמוע. מי שרוצה להביע דיעה ולהציע תוואי מוזמן לכתוב כאן.

ובאותו נושא- הצעתי לועדה לסמן מה שנקרא בלועזית VARIANT לשביל, כלומר תוואי אלטרנטיבי לקטע מסוים, יכול להיות קטע מקביל שהוא קל/קשה יותר, נופי יותר וכדומה. כאשר המטרה היא לתת לשביליסטים אפשרות ללכת בתוואי חילופי בלי להרגיש שהם "לא הולכים את השביל", נתקלתי בהרבה ששומרים בקנאות על כל התוואי, על כל סימון ולא סוטים ולו במעט מהשביל, זה יפה אבל כדאי לפתוח עוד אופציות כמו השביל הישן והחדש בנגב שחיים זה לצד זה. אני צריך הצעות על מסלולים חילופיים או יותר נכון נוספים, כי חילופי נשמע פחות טוב או פחות חשוב. למשל מיגור למעלה לעלות דרך נחל יגור ולא המעםפילים ולרדת מהצד שני ישר לכרם מהר"ל. בקיצור הצעות.

נושא נוסף-הצעתי לועדה לשקול הקמת מעין מאהלים בדואיים בקטעים בהם אין ישובים או בכלל לכל אורך השביל ובעיקר בנגב, המאהל יתוחזק על ידי תנועות נוער, חיילים ומתנדבים לתקופות של שבועיים כל פעם (למשל), וכל זאת בין אמצע חודש מרץ עד אמצע חודש אוקטובר, במאהל יהיו מזרנים כמו בנגב אצל הבדואים, מים וזהו. אולי שולחן פיקניק של קק"ל ושירותי שדה. מה דעתכם?

נושא נוסף- ארגון מחנות עבודה על קטעים בשביל ,סימון,שיפוץ, שימור, שינוי תוואי וכל מה שצריך, המחנה יתמקם בשטח למשך 10 ימים בממוצע ויקחו בו חלק מתנדבים,  הכלכלה על חשבון הועדה וכל השאר על המתנדבים. דבר זה מאד מקובל בשביל האפלצ'ים ובוגרי השביל מרבים לקחת חלק במחנות אלו ולעזור באחזקת השביל, המחנה מבוקש מאד בין הצעירים בגלל החברותא והבונדינג בין השביליסטים, צריל להיות חוייה חברתית אדירה להיות במחנה כזה, מה דעתכם?

כמו כן ניסינו להבין מדוע כולם כל כך "מאוהבים" במפות 50,000 הענקיות והמסורבלות, אולי זה מהשרות הצבאי? מה דעתכם? מישהו יכול לתת הצעות למשהו חדשני שונה? ולא דטה בוק.

 

זמי139751.9988425926
מממן
vbiti  
#2 נשלח : יום שישי 31 אוקטובר 2008 03:31:41(UTC)
vbiti


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/04/2008(UTC)
הודעות: 99

1. שביל חלופי - מאזור חוף בית ינאי לפנות מזרחה , לעשות קצת מנחל אלכסנדר , באיזור כפר יונה , להכנס לשרון , יער קדימה , כפר הס , מזרחית לכפר סבא , וחבירה לירקון .

2. רעיון המאהלים - מצוין , יקל על השבילסטים בנושא הטמנות מים בעיקר , אפילו תמורת תשלום .

יענקל'ה סער  
#3 נשלח : יום שישי 31 אוקטובר 2008 06:25:01(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

לא הבנתי מה "רע" במפות 1:50,000? אחרי שנים ארוכות שבאדיקות רבה מבקשים משביליסטים ובכלל לא לצאת לשטח בלי מפות 1:50,000, ואני מסכים עם זה לחלוטין, למה שוברים את הראש שהשביליסטים "מאוהבים" במפות האלה? או לחלופין אולי הועדה תוציא סטריפ של מפות ש"י בלבד וזה יפתור את בעית הסירבול. סטריפ ששיטחו כ 5000 קמ"ר ולא 14 מפות ששטחן כ 15,000 קמ"ר. בהחלט שיפור למצב הקיים. המפות האלה צריכות להיות קלות משקל. לטעמי לא צריך מפות מנויילנות זה מיקר וגם עושה אותן כבדות. כל הסטריפ של מפות ש"י ישקול להערכתי לא יותר מ 350 גרם. זה דבר פשוט לביצוע. אם אתה רוצה שאתקשר למוטי, יש לי את הסלולרי שלו.

תוואי חלופי: אין לי דעה נחרצת בנושא. המסלול הנוכחי בסדר כאשר אני זוכר את "הבעיות" שהביאו אותו לתוואי הזה. בעיות ביטחון במיזרח השרון, תוואי ישן בנגב משעמם הולך ליד הכביש. להשוות את התוואי החדש באיזור מכתש קטן, ומצד תמר לתוואי הישן דרך נ.ממשית ונ. דימונה (עשיתי את שניהם) המממ.. אין השוואה, כנ"ל לאורך כביש 40 ממצפה למעלה פארן בהשוואה לחצית הנגב ממצפה לספיר קניון ברק וקניון ורדית. החדש יפה הישן סתם שריפה של קילומטרים.

רעיון המאהלים ומחנות העבודה מצוין. אני גם בעד שיתוף גורמים מקומיים הן בתחזוקה והן במאהלים ככל שהדבר ניתן. 

שביל חיפה: אני מבין שאתה רוצה שיסובב את חיפה וכמובן לא יעבור במפרץ ובאיזור התעשיה. מסלול אפשרי: נחל אורן, עוספיא, מוחרקה, שער העמקים ומשם אין שביל מסומן לכיוון חיפה גם המסלול הזה די רחוק מהעיר.

yankale1739752.1463541667
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#4 נשלח : יום ראשון 02 נובמבר 2008 14:32:50(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ועוד משהו לגבי מפות: יש לחברה סט מוגבל של מפות 1:25,000.

האם הכוונה למפות בקנ"מ הזה? אם כן אני בעד.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.