ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
nirshl  
#1 נשלח : שבת 19 ספטמבר 2009 15:24:01(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות
שלום, חזרתי מ 4 שבועות טיול בנורבגיה שהורכב בעיקרו ממסלולי הליכה ב 2 השמורות המרכזיות של דרום נורבגיה
התקשיתי למדי למצוא מידע עדכני (שאינו בנורבגית...) ולכן אעלה לפורום בימים הקרובים את פרטי המסלולים
שנה טובה לכולם!
מממן
nirshl  
#2 נשלח : יום ראשון 20 ספטמבר 2009 23:35:06(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות
מסלולי טיול רגלי בדרום נורבגיה:

תיאור כללי
עקב מיקומה הצפוני והגיאולוגיה היחידות לה מציאה נורבגיה שילוב של נופים קיצוניים הנעים מקרחונים עצומים, אינסוף מפלים ופיורדים (לשונות ים) המגיעים לכל מקום. טיול רגלי גובל בתחביב לאומי עבור הנורבגים ולכן קיימת רשת ענפה של שבילים ובקתות הרים ברוב המדינה בדגש על רכסי הפארקים הלאומיים של רמת דרום – מרכז המדינה. חרף ריבוי המטיילים ההולכים בשבילים, קיימת בשבילים תחושת נידחות פראית נדירה, זאת עקב מיעוט הישובים והכפרים באזורים ההרריים. בקטע זה אתרכז באיזורים בהם טיילנו – רכס יוטונהיימן (Jotunheimen) ורמת הרדנגרבידה (Hardengervidda), הנמצאים שניהם דרומית לחוג הארקטי.




הגעה / התניידות
אין טיסה ישירה בין נתב"ג ואוסלו, אך ניתן למצוא טיסה מקושרת במחירים סבירים, אנו טסנו דרך פרנקפורט ב 600$, סה"כ 4 שעות טיסה לפרנקפורט ומשם שעתיים נוספות לאוסלו.
התחבורה הציבורית בתוך נורבגיה אינה בסטנדרט הגבוה של מדינות אירופה הקלאסית ואוטובוסים רבים נוסעים בתדירויות נמוכות באמצע השבוע בלבד. למרות זאת האוטובוסים הנוסעים מרחקים רבים (Ekspressbussen של חברת NOR-WAY) פועלים כל השנה כל ימות השבוע.
לשמורת יוטונהיימן מספר שערי כניסה הנגישים בתחבורה ציבורית –
1.     Gjendesheim – הגעה באוטובוס מאוסלו ל Fagernes (4 שעות) ומשם אוטובוס נוסף של שעתיים.
2.     Spiterstulen – הגעה באוטובוס מאוסלו ל Lom (5.5 שעות) ומשם אוטובוס נוסף של שעה וחצי הפעיל רק בחודשי יולי אוגוסט (החל מאמצע אוגוסט רק בימים שישי ושבת).
3.     Ovre Ardal – הגעה באוטובוס מאוסלו ל Ardal (6 שעות) ומשם באוטובוס פנימי של חצי שעה.
4.       Turtagro – הגעה באוטובוס מאוסלו ל Sogndal או Lom (5.5-6 שעות) ומשם באוטובוס הפעיל רק עד סוף אוגוסט, הדרך מ Lom ארוכה יותר אך האוטובוס חוצה את רמת Sognfjell היפה.
השביל אותו הלכנו הינו מ Gjendesheim עד Turtagro.
לשמורת הרדנגרבידה ניתן להגיע בקלות שכן היא ניחצת מצפון על ידי קו הרכבת אוסלו – ברגן (4 שעות מאוסלו, 3 מברגן). התחנות מהן ניתן לצאת לשמורה הינן Hallingskeid, Finse, Hagostol ו Geilo. השביל אותו הלכנו הינו מ Hallingskeid ל Finse. חשוב לציין שהשמורה מתפרסת עוד קילומטרים רבים דרומה לאיזורים בהם לא אגע.

עונה מומלצת
הקיץ הנורבגי קצר ביותר ועונת הטיולים הרשמית הינה מתחילת יולי עד אמצע אוגוסט אך זאת עקב חופשת הלימודים של בתי הספר הנורבגיים, בפועל ניתן לטייל החל מאמצע יוני (צפו למעברי הרים מושלגים) ועד אמצע ספטמבר (רוב הבקתות המאויישות נסגרות).
גם בקיץ חשוב מאוד לציין שיש לצפות לגשם ועננות על בסיס כמעט יומי, מאידך הגשם הקיצי הינו ברובו גשם דליל שלא פוגע בחוויית הטיול (מה שלא ניתן להגיד על העננות התכופה...).


משך / קושי
השבילים אותם הלכנו הורכבו מ 8 ימי הליכה ביוטונהיימן ו 5 ימי הליכה ברדנגרבידה, אך השבילים והבקתות מאפשרות חופש לתכנן מסלולי הליכה בכל אורך שהוא כולל חיבור רגלי בין השמורות.
מבחינת קושי אציין שהשטח ביוטונהיימן הינו אומנם הררי אך אינו תלול בסדר הגודל של השבילים האלפיניים ומלבד בקתות בודדות הדורשות טיפוס של למעלה מ 1000 מ' (Fannaraki, Skala) נדירים הימים בהם עוברים את מחסום ה 700 מ' עלייה ירידה. בהדרנגרבידה אין כל עליות משמעותיות (אלא אם כן מחליטים לטפס על הקרחון) אך ימי ההליכה נעים בין ה 25-30 ק"מ ביום.
המכשול העיקרי הינו דווקא מזג האויר ההפכפך והרטיבות הרבה (השבילים מחורצים בנחלים שלעיתים יש לחצות ללא גשר), כל הבקתות מצויידות בחדרים מיוחדים לייבוש הציוד אך ללכת עם נעליים רטובות זה אף פעם לא תענוג גדול.
זמני ההליכה המסומנים על המפות מחושבים על ידי נורבגים קלי רגליים ותיקים ולכן יש לקחת אותם בערבון מוגבל.

מזון \ מים
מזון ניתן לרכוש בבקתות השונות, בין אם ארוחות חמות בבקתות המאויישות או מצרכים בסיסיים בבקתות השירות החלקי. אין כל כפרים או ישובים בשמורות כך שלא ניתן למצוא סופרמרקט באמצע הדרך למרות שניתן מנק' מסוימות לקחת אוטובוס (ליישוב Lom ביוטונהיימן או Geilo \ Eidfjord בהרדנגרבידה) להצטיידות ולחזור.

ציוד
ריבוי הבקתות לאורך השביל, כמו גם מחירי הלינה הסבירים בהחלט (לחברי DNT) מאפשרים טיול קל מבקתה לבקתה בכל שבילי ההליכה בשמורות, כמו גם בשבילים רבים נוספים. אנחנו העדפנו טיול עם אוהל וציוד מלא, למרות שבפועל ישנו מרבית הלילות בבקתות.
מלבד ציוד הטיולים הסטנדרטי של כל מטייל והעדפותיו אדגיש את חשיבות הציוד נגד הגשם, הגשם הקיצי הינו דליל ותכוף ויכול לפגוע משמעותית בהנאת הטיול עבור מטיילים שאינם מצויידים היטב כנגדו. בציוד נגד גשם אני מתכוון ל –
•     מעיל גשם טוב.
•     מכנסי גשם טובים (לא מכנסי טיולים רגילות שמתייבשות מהר, מכנס דוחה גשם שלובשים מעל המכנסיים הרגילים, כמו מכנסי חלפ"ס רק בלי הריח).
•     כפפות דוחות גשם – כפפות רגילות הסופחות מים יהפכו במהרה ליותר מצננות ממחממות.
•     כיסוי תיק טוב.
•     לפחות 4 זוגות גרביים – שיהיה אפשר להחליף ליבשות על בסיס יומי.

לינה
החוק הנורבגי מאפשר לחנות בכל מקום כל עוד הוא נמצא מעל 150 מ' ממקום מגורים כך שאפשרויות הלינה באוהל בשטח הינן בלתי מוגבלות. יתר על כן קיימות 3 סוגים שונים של בקתות המופעלות על ידי ארגון הסיירות הנורבגי – DNT – כאשר חברות בארגון זה (עולה בסביבות 30 יורו מגיל 26 ומטה או בסביבות 45 יורו מחיר רגיל) מוזילה באופן משמעותי את מחירי הלינה הנעים בסביבות ה 15-20 יורו לחברי DNT כאשר בני 26 ומטה משלמים חצי מחיר. אין צורך להזמין מקומות בבקתות שכן מובטח מקום לינה – גם עם מזרון על הרצפה אם אין מקום- לכל חברי ה DNT, סוגי הבקתות הינן –
1.     בקתות מאויישות – Full Service – יותר מלונות מבקתות הרים עם מסעדה המאלצת את חובבי בישולי השטח לבשל בחוץ. מחוץ לעונה הבקתות(לרוב מאמצע ספטמבר) הבקתות סגורות לחלוטין (ללא חדר חורף), חשוב לציין שארוחה עולה בסביבות ה 25 יורו.
2.     בקתות שירות חלקי – בקתות הרים לא מאויישות בהם יש מטבח מלא ומוצרי מזון במחירים שלא גבוהים בהרבה מהסופרמרקטים, את התשלום ניתן לשלשל במעטפה לתוך כספת או להשאיר פרטי כרטיס אשראי על טופס קיים (מה שרוב המקומיים עושים). על מנת לקבל מפתח לבקתות (אותו מפתח פותח את כל הבקתות) יש להשאיר פקדון של כ 12 יורו במשרדי ה DNT.
3.     בקתות ללא שירות – כמו שירות חלקי רק ללא מטבח ומצרכים.

מדריך טיולים
אנו טיילנו עם המדריך Walking in Norway בהוצאת Cicerone שהתברר כמיותר לחלוטין ונוח בשלב התכנונים בלבד.

התמצאות
סימוני השבילים הינם אחידים – T אדום – סמלו של ארגון ה DNT, איזורים רבים מסומנים באמצעות רוג'ומים ענקיים בדגש על איזורים מוכי ערפל בהם סימון זה הינו חיוני.
מפות ניתן לקנות בסניפי ה DNT ובלשכות המידע לתיירים, המפות להן נזדקקנו הינן Jotunheimen Aust ו Jotunheimen Vest ליוטונהיימן ו Eidfjord ו Hadengervidda Vest להרדנגרבידה, כולם בקנה מידה 1:50000

עלויות
נורבגיה הינה אחת המדינות היקרות באירופה, את העלויות הגבוהות ניתן לצמצם באמצעות כרטיס סטודנט בינלאומי (מקנה 25% הנחה באוטובוסים ורכבות) וחברות ב DNT (במיוחד אם אתם בני 26 ומטה). המטבע המקומי הינו קרונה (1 יורו = 8.5 קרונה) ולא ניתן לשלם במטבעות זרים. המחירים הבאים הינם ממוצעים ומהווים תמונה גסה של העלויות הצפויות למטייל הרגלי בנורבגיה:
1.     לחם – 2-3 יורו לכיכר.
2.     קילו פסטה – 1.5 יורו.
3.     קפה בבקתת הרים – 2.5 יורו.
4.     נסיעה בת 3 שעות באוטובוס – 30 יורו.
5.     לינה בקמפינג מסודר (לרוב כולל מטבח, מקלחות בתשלום נוסף)- 15 יורו לאוהל לזוג, 30-35 יורו לבקתה בסיסית לזוג.
6.     ארוחה במסעדה – 30-40 יורו לבן אדם.

קישורים למידע נוסף
אתר הבית של ה DNT - כולל מידע מקיף על השבילים והבקתות
אתר המכיל תיאור של שבילים בנורבגיה
אתר נוסף המתאר טיול ביוטונהיימן

יוטונהיימן - Jotunheimen
פירוש השם יוטונהיימן בנורבגית הינו "ביתם של הענקים", חבל ארץ זה הינו ההררי ביותר במדינה ומכיל את כל הפסגות הגבוהות בסקנדינביה בהן גאלדהפיגן (Galdhapigen 2469 מ') וגליטרינדן (Glitterinden 2464 מ'), כמו גם שלל קרחונים, אגמים ונהרות. חלק מהשבילים עלולים עמוסים ביותר בעונה בדגש על מעבר Bessegen (מקטע 1) והטיפוס לגאלדהפיגן מספיטרסטולן.



השביל אותו הלכנו הינו:
1.     Gjendesheim – Memurubu (6 שעות) – כ 800 מ' עלייה , 700 מ' ירידה, הליכה מרהיבה על שפת מצוק כולל את מעבר אוכף בסגן (Bessegen) המרשים בין 2 אגמים בהפרשי גבהים של 500 מ' זה מזה. ניתן גם לוותר על הירידה לממורובו ולמצוא מקום להקים אוהל בדרך לגליטרהיים וכך לחסוך כ 400 מ' של עלייה וירידה.
2.     Memurubu – Glitterheim (7 שעות) – כ 900 מ' עלייה, 600 ירידה, הליכה פסטורלית לאורך אגם Russvatnet ומעבר הרים זעיר לפני הירידה לבקתת גליטרהיים.
3.     Gltterheim – Spiterstulen (6 שעות) – קיימות 2 אופציות – האחת כוללת עלייה לפסגת הגליטרינדן ומשם בירידה תלולה עד ספיטרסטולן (1100 מ' עלייה, 1300 ירידה) או לחלופין דרך שדה בולדרים אינסופי רצוף אגמים וכתמי שלג (300 מ' עלייה, 500 ירידה).
ספיטרסטולן הינו מתחם מסודר של מלון ואתר קמפינג בבעלות פרטית ממנו ניתן לצאת לטיפוס על הר גאלדהאפיגן (לא דורש כל מיומנות טיפוס הרים – כשהיינו שם כיתה של ילדים נורבגיים אמיצים בני 13 עלתה וירדה באותו יום – בערפל מוחלט...) או להליכה מודרכת על קרחון (25-50 יורו – תלוי באורך הסיור).
מספיטרסטולן יוצא פעמיים ביום בעונה אוטובוס בן שעה וחצי ל Lom למבקשים להצטייד.
4.     Spiterstulen – Leirvasbu (5 שעות) – 400 מ' עלייה, 100 מ' ירידה, קטע שביל יפהפה וקל העובר בין עמקים ונכנס למעמקי השמורה תחת הר Kyrkja המרשים (מכיוון זה לפחות...).
5.     Leirvasbu – Olavsbu (4 שעות) – 200 מ' עלייה, 100 ירידה, מזג אויר קשה אילץ אותנו לבחור קטע שביל קצר אך יפה ביותר גם בערפל.
6.     Olavsbu – Skogadalsboen (6 שעות) – 600 מ' ירידה, הליכת עמק בוצית מעט סביב סדרה ארוכה של אגמים, ניתן גם לבחור בשביל אלטרנטיבי החותך לעמק Skogadalen ומאריך את הדרך בכשעתיים הליכה.
7.     Skogadalsboen – Fannaraki (5 שעות) - 1200 מ' עלייה, טיפוס ארוך בשביל נוח יחסית לבקתת ההרים הגבוהה בנורבגיה (2068 מ'), אנחנו סבלנו מערפל כבד שהסתיר מעינינו את הנוף המרהיב של רכס הורנגנה (Hurrangane) עד פיורד Luster המשתקף בימים בהירים אותו זכינו לראות רק בגלויות התלויות על קירות הבקתה.
8.     Fannaraki – Turtagro (4 שעות) – 1200 מ' ירידה, מטורטגרה עובר בעונה אוטובוס ל Lom לממשיכים לפיורדים הצפוניים או ל Sogndal משם יש תחבורה לכל רחבי נורבגיה.


הרדנגרבידה - Hardengervidda
רמת הרדנגרבידה הינה רמה הררית המתנשאת באמצע הדרך בין אוסלו לברגן ומתאפיינת בנופי טונדרה, אינסוף אגמים וכיפת קרח אחת גדולה (Hardengerjokulen). בחלקה המערבי נסתיימת הרמה בפתאומיות במצוקים ובמפלים האדירים המעטרים את הרדנגרפיורד ואיידפיורד.




השביל עליו אמליץ אינו זה שהלכנו, קטע השביל אותו הלכנו – המקיף את קרחון Hardengerjokulen (מבקתת Hallingskeid דרך Rembesdalseter , Kjeldebu, Kraekkja ועד Finse ) התברר כמונוטוני למדי בחלקים רבים ולדעתי לא מיצה את היופי הטמון בשמורה. השביל עליו אמליץ מבוסס על המקטעים המרשימים יותר בשביל אותו הלכנו כמו גם על התייעצות עם מטיילים רבים שפגשנו בדרך. שער הכניסה המשמעותי ביותר לחלקה הצפוני של השמורה הינה תחנת הרכבת Finse שם ניתן למצוא בקתת DNT ומכולת קטנה במחירים מופקעים. למגיעים ל Finse בשעה סבירה יותר ממומלץ טיול היום הנינוח בן ה 4 שעות לקרחון Blaisen וחזרה.
אציין גם כי עקב השיפועים הזניחים ברוב שלבי ההליכה ברמה מקטעי השביל הינם ארוכים יותר בין בקתה לבקתה (בסביבות 25 ק"מ למקטע המוגדר כ 7 שעות).
1.     Finse – Rembesdalseter (7 שעות) – 300 מ' עלייה, 500 מ' ירידה, הקפת חלקה הצפוני של כיפת הקרח Hardengerjokulen עם נופים מזדמנים ללשונות הקרח הנשפכות. בחלקו הראשון עובר השביל על מסלול האופניים הפופלארי והצפוף מעט Rallarvegen.
2.     Rembesdalseter – Liset (7-8 שעות) – 600 מ' עלייה, 800 מ' ירידה, מקטע נופי העובר מעל לשון הקרח Rembesdalskaka , נע מעל שפת המצוק מעל העמקים הנשפכים ל Eidfjord ומסתיים ליד הכביש בסמוך למפל Fossli.
מ Liset ניתן לקחת אוטובוס להצטיידות ב Eidfjord או Garden (פעמיים ביום בעונה, פעם ביום מחוץ לעונה).
3.     Liset – Hedlo (5-6 שעות) – 800 מ' עלייה, 400 מ' ירידה, עלייה מהעמק למרחבי החלק המערבי של השמורה עם נופים ראשונים של הפסגה השטוחה Hartigen.
4.     Hedlo – Stavali (5 שעות) – 400 מ' עלייה, 300 מ' ירידה, הליכה מישורית ברובה בין אגמים רבים.
5.     Stavali – Kinsarvik (5 שעות) – 1000 מ' ירידה, ירידת המצוק להרדנגרפיורד כולל סדרת מפילים מרהיבים ונופי פיורד.
מ Kinsarvik ניתן להמשיך באוטובוס ל Odda ומשם באוטובוס נוסף ל Voss הנמצאת על קו הרכבת כשעה מברגן. לחלופין ניתן להמשיך במעלה הפיורד עד Ulvik במעבורת ומשם ל Voss או ברגן (יקר בהרבה...).


סיכום
המסלולים המתוארים להלן הינם מסלולים מייצגים לשמורות הגדולות ומבוססים על המקטעים אותם צעדנו בחודשים אוגוסט – ספטמבר האחרונים. באופן כללי אפשרויות הטיול הרגלי באיזורים הנל בלתי מוגבלות ומאפשרות חיבור של השבילים השונים כגון השביל המחבר בין Finse בהרדנגרבידה ו Fondsbu ביוטונהיימן (כ 8 ימי הליכה) או לחלופין להמשיך צפון מערבה מיטונהיימן לאורך קרחון יוסטדל עד איזור גיירנגרפיורד (7-8 ימי הליכה).
nirshl40082.6311458333
thanks 1 משתמש הודה ל nirshl עבור הודעה מועילה זו.
sereje4ka1 ב 14/12/2014(UTC)
זמי1  
#3 נשלח : יום שני 21 ספטמבר 2009 12:47:50(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

תמונות בבקשה, שנוכל להתרשם מהנופים. תיאור טוב מאד למסלול. תודה.

nirshl  
#4 נשלח : יום שני 21 ספטמבר 2009 21:35:16(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות

תמונות מיוטונהיימן:

אוכף Bessegen -

מעל Glitterheim -

 

העמק בו שוכנת Spiterstulen -

 

בקתת Olavsbu -

 

בדרך ל Leirvassbu -

 

השביל התלול לפסגת ה Fannaraki

 

איילי צפון -

 

תמונות מהרדנגרבידה - בהמשך...

nirshl40082.6338888889
nirshl  
#5 נשלח : יום רביעי 23 ספטמבר 2009 23:51:41(UTC)
nirshl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/02/2009(UTC)
הודעות: 19

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות

תמונות מהרדנגרבידה:

לשון הקרח מעל Rembesdalseter -

 

אגם דרומית ל Hardengerjokulen -

נוף טיפוסי -

 

לשון הקרח מעל Finse -

nirshl40082.6351273148
bnayal  
#6 נשלח : יום ראשון 04 יוני 2017 20:27:11(UTC)
bnayal


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/10/2012(UTC)
הודעות: 57

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

סליחה שאני מעלה פוסט מהעבר :-) אולי יש מידע מעודכן.

מתכננים שבועיים וחצי בסוף יולי ומתלבטים לגבי שני המסלולים שמתוארים כאן.

חשוב לנו הגעה פשוטה מאוסלו ובסוף הגעה לברגן.

השאלה לגבי רמת הקושי של המסלול - האם מדובר בשבילים נוחים להליכה, או בשבילים בוציים \ בולדרים קשים.

מתכננים לישון באוהל ולבשל לעצמנו, להצטייד בבקתות ליום-יומיים הבאים.

אם יש המלצה למסלול יפה יותר \ מעניין יותר \ נגיש יותר (אבל עדיין פראי ושקט ;-) ) נשמח לשמוע!

 

בניה

hikert  
#7 נשלח : יום שני 05 יוני 2017 17:06:14(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

תסתכל בשרשורים האחרים שנכתבו בפורום (תחת חיפוש "נורבגיה"), חלקן שלי:

מסלול חודש בנורבגיה 

 

סידור ציוד טיול טרקים נורווגיה

 

שאלה למי שטייל בנורבגיה

 

נורבגיה 2013



אני אישית בעונה זו הייתי לוקח טיסה מאוסלו ל-Bodo ומשם מטייל באזור לופוטן ועושה את מה שאתם מתכננים. הרבה יותר מתאים. אם תמצו את האזור, תמיד תוכלו לקחת טיסה/רכבת לברגן או אוסלו, ומשם לטייל בשמורות הטבע באזור.

תהנו,

אייל

נערך ע"י מנהל יום שני 05 יוני 2017 17:48:47(UTC)  | סיבה: סידור לינקים

bnayal  
#8 נשלח : יום שני 05 יוני 2017 19:37:14(UTC)
bnayal


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/10/2012(UTC)
הודעות: 57

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
תודה :-) נשקול את האופציה לטוס לצפון (נוחתים באוסלו)
shaharellert  
#9 נשלח : יום שני 05 יוני 2017 22:31:26(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות

סליחה שאני גונב את השרשור- מישהו מכיר ויכול לחוות דעתו על המסלול TROMS BORDER TRAIL?

 

אנחנו מחפשים מסלול קצר (8-10 ימים ברוטו, בסוף אוגוסט-תחילת ספט') ומפנטזים על הזוהר הצפוני...

amirh  
#10 נשלח : יום שישי 09 יוני 2017 19:18:28(UTC)
amirh


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/07/2015(UTC)
הודעות: 48
ישראל

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 10 הודעות
לדעתי הטרקים בלופוטן קשים יותר, פחות נוחים לוגיסטית והנוף הוא פחות אלפיני...

טיילתי מאמצע אוגוסט 4 שבועות בהרדנגווידה , יוטנהיימן ואיי לופוטן.. דעתי על 3 המקומות הללו-

הרדנגרווידה-שמורה ענקית(הייתי רק בחלק המערבי שנחשב מעניין יותר) למעשה שם התחיל הטיול שלי והייתי בכושר ממש גרוע, נאלצתי לעשות הפסקה של יום בין כל קטע של מסלול אבל נהניתי מאוד. בתקופה זו של השנה השבילים היו ריקים ונתקלתי במעט מאוד מטיילים אחרים. יש הרבה בקתות לא מאויישות באזור כך שתוכלו לחדש אספקת מזון מדי כמה ימים, הבונוס של המסלול הזה- הגעה לטרולטונגה (מקום מדהים שהתמונה על ה״לשון״ של ההר מפורסמת מאוד). הגעה נוחה באוטובוס מאוסלו של 5 שעות.

יוטנהיימן- שמורה קצת יותר קטנה ובלוז שלכם תוכלו להקיף את רובה. המסלולים בין בקתה לבקתה קצרים יותר (אם כי גם תלולים יותר) הייתי כבר בכושר טוב יותר ולכן היה נדמה לי שההליכה שם פשוטה יותר (אני לא יודע אם זה באמת כך) יש הרבה פחות בקתות לא מאויישות ולכן יהיה קשה להצטייד במזון לעתים קרובות ותצטרכו לסחוב יותר על הגב. הבונוס במסלול הזה- הבסגן- אולי הטרק המפורסם ביותר בנורבגיה- טרק מדהים! בנוסף אפשרות לטפס להר הגבוה בנורבגיה (אני לא הגעתי לחלק הצפוני של השמורה בו הוא נמצא) גם לכאן הגעה נוחה באוטובוס ישיר מאוסלו, נקודות יציאה רבות סביב השמורה

איי לופוטן- איים מדהימים, בתקופה שתהיו, השמש תזרח רוב הזמן (אני הייתי בתחילת ספטמבר אז לא זכיתי לראות את ה״שמש של חצות״ אבל זכיתי בזוהר הצפוני) איים יפהפיים עם חופים לבנים, כפרי דייגים קטנים ומלא-מלא פיורדים. הטרקים כאן פחות רשמיים, אין בקתות עם אספקה או בקתות מאויישות ויש להצטייד במפתח אם רוצים לישון בבקתות שמספקות לינה בלבד. יש אפשרות לטיסה, או ברכבת+מעבורת.

כשתבחרו אזור אוכל לנסות לתת טיפים נוספים שצברתי במהלך הטיול שלי

תהנו!
thanks 3 תודות למשתמש amirh על הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 09/06/2017(UTC), bnayal ב 09/06/2017(UTC), אמנון לנגי ב 10/06/2017(UTC)
bnayal  
#11 נשלח : יום שישי 09 יוני 2017 23:02:46(UTC)
bnayal


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/10/2012(UTC)
הודעות: 57

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
תודה אמיר!
כרגע התוכנית שלנו להתחיל מהרדנגרווידה כמה ימי הליכה (מ finse דרום-מערבה), להגיע לברגן להתאוששות וציוויליזציה ולהמשיך ליוטנהיימן. עדיין לא נזכרתי איך מגיעים מהאזור של הרדנגרווידה ליוטנהיימן, צריך לחזור לאוסלו?
איך איכות השבילים בהרדנגרווידה? אנחנו גם לא נהיה בכושר שיא ומעדיפים לוותר על מסלולי בולדרים קשים ;-) בבקתות הלא מאוישות יש בעיה להצטייד בלי מנוי DNT? אנחנו מתכוונים לישון באוהל רוב הלילות ונראה לי מוגזם המחיר מנוי שלהם בשביל שבועיים.
amirh  
#12 נשלח : שבת 10 יוני 2017 00:17:28(UTC)
amirh


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/07/2015(UTC)
הודעות: 48
ישראל

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 10 הודעות
המסלול שלכם קצת שונה משלי אבל אנסה לעזור

בהרדנגווידה לא טיילתי איפה שאתם מתכננים להתחיל- אבל תוואי ההליכה שאני הלכתי היה לרוב נח, הלכתי עם תיק של בערך 12 קילו אולי קצת פחות, היו חלקים של הליכה על שלג אבל לא נדרשתי לציוד מיוחד, שימו לב שהשמורה ענקית ותכננו את נקודת יציאה הגיונית... אם תגיד לי את חלוקת הימים שלכם לכל אזור אז אולי אצליח יותר לעזור..

ליוטנהיימן יש מספר נקודות התחלה כאמור שניתן להגיע עם תחב״צ- בעיקר בשיא העונה (שזה הזמן שלכם) למשל אני יודע שיש אוטובוס מברגן לפונדסבו- בקתה ממנה ניתן תוך שני לילות להגיע למסלול של הבסגן (בכל תכנון נסו להשאיר אותו לסוף כי מנקודת הסיום שלו יש אוטובוס ישיר לאוסלו.

שאלת גם איך מגיעים מהרדנגווידה ליוטנהיימן (למרות שאתם אמורים לעבור בברגן להבנתי)- אז לי זה לקח יום שלם של נסיעות דרך 4 אוטובוסים כי לא רציתי לחזור לאוסלו. אבל טיילתי כבר בתאריכים שנחשבים מחוץ לשיא העונה ויכול להיות שיש דרכים פשוטות יותר בשיא העונה.

לגבי המנוי- אם אתם מתחת לגיל 26 אז אתם זכאים לחצי מחיר ואז שווה לכם מאוד + תוכלו לוותר על האוהל כי הלינה הופכת להיות זולה מאוד (בתנאי שישנים בבקתות של DNT ולא בקתות פרטיות)

יש דרך נוספת להשיג מנוי זול יותר - אני לא עשיתי את זה אבל אני מניח שאפשר- זה לעשות מנוי של STF- המקבילה השוודית של DNT הנורבגית. אמורים לקבל את אותן הנחות בבקתות השונות והמחיר של המנוי זול בחצי. שווה לברר.

דרך אגב- כל נסיעה שלכם תעלה לא מעט כסף ובעיקר לא מעט זמן, אם היעד העיקרי שלכם בנסיעה הוא טרקים- הייתי עושה שבועיים מלאים ביוטנהיימן, השמורה ענקית, יחסית עם נופים מגוונים וטיול בלי לחץ של זמן יאפשר לכם גם לעשות מדי פעם עצירה ליותר מלילה אחד לגיחות עם תיק קטן וימים קלים יותר.

ninelives99  
#13 נשלח : שבת 10 יוני 2017 16:43:43(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות

היי שאלה כללית... אם ישנים באוהל ליד הבקתות המאויישות (למשל ביוטנהיימן) יש צורך לשלם כסף לבקתה עבור הלינה? אם כן, זכור לך פחות או יותר כמה זה יוצא ללילה?
בנוסף, האם יש חדרי מטיילים לבישול, ייבוש בגדים ומקלחות בבקתות המאויישות שבהם יכולים להשתמש גם לני האוהלים?

thanks 1 משתמש הודה ל ninelives99 עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 10/06/2017(UTC)
amirh  
#14 נשלח : שבת 10 יוני 2017 17:33:53(UTC)
amirh


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/07/2015(UTC)
הודעות: 48
ישראל

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 10 הודעות
כדי לישון בשטח של הבקתה צריך לשלם סכום כלשהו (צירפתי לינקים) ואז מותר להשתמש במתקני הבקתה עד שעה מסוימת-
בבקתות המאויישות זה כולל חדרי ייבוש, ישיבה באזור המשותף (שכוללת אח לחימום) ומקלחות- שהן בתשלום נוסף גם ללנים בבקתה עצמה ברוב הבקתות. אין חדרי בישול בכלל בבקתות המאויישות כי הן מציעות בעצמן את כל הארוחות, אורחים בעלי ציוד מתאים מתבקשים להתרחק מרחק מסויים מהבקתה אם ברצונם לבשל לעצמם ארוחה.

בבקתות הלא מאויישות- ניתן להשתמש בחדר הייבוש (לרוב לא יהיה מחומם), באזור המשותף של הבקתה עד שעה מסויימת ובמטבח שנמצא. אין מקלחות בבקתות הללו אבל אפשר להתרחץ באגמים ליד (:

https://s3-eu-west-1.ama...fc54a934099cf34050b9.pdf

https://indd.adobe.com/v...a-4f6f-ba5a-25fdb03d6ba2
thanks 2 תודות למשתמש amirh על הודעה מועילה זו.
ninelives99 ב 10/06/2017(UTC), bnayal ב 10/06/2017(UTC)
ninelives99  
#15 נשלח : שבת 10 יוני 2017 17:43:53(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות
תודה על התשובה המהירה! גם אני מצאתי את הקבצים האלו אבל לא הייתי בטוחה אם המחיר באמת אחיד גם בבקתות המאויישות. תמיד נחמד לקבל אישור גם פה בפורום!
bnayal  
#16 נשלח : יום ראשון 11 יוני 2017 10:44:44(UTC)
bnayal


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/10/2012(UTC)
הודעות: 57

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אם אין מפתח DNT, אפשר עדיין להצטייד בבקתות הלא מאויישות? מה בדיוק פותח המפתח? :-)

* שלחתי את השאלה גם באימייל לDNT, אם אקבל תשובה אעדכן כאן.

amirh  
#17 נשלח : יום ראשון 11 יוני 2017 17:21:30(UTC)
amirh


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/07/2015(UTC)
הודעות: 48
ישראל

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 10 הודעות
בעקרון לא קרה שהגעתי לבקתה שלא הייתה פתוחה, אבל אני מניח שכשהיא סגורה אז אין גם גישה לאספקה- כי גם התיבה שבה אתה משאיר את הפרטים למשלוח התשלום נמצאת בתוך הבקתה.
חוץ מזה, בעונה בחלק מן הבקתות הלא מאויישות יהיו מאויישות במתנדב או שניים שתפקידם לראות שהכל מתנהל כשורה.

אני יכול לבדוק אם עדיין נשאר אצלי המפתח כי לדעתי לא החזרתי אותו כשעזבתי את נורבגיה, אוכל להשאיל לך אם תרצה כי לצערי לא אוכל לנסוע לנורבגיה השנה.. המפתח פותח את כלהבקתות הלא מאויישות שמנוהלות ע״י DNT (לשים לב שלמשל באיי לופוטן הארגון הוא שונה ולכן יש להצטייד במפתח שונה)

טיפ נוסף- יש אפליקציה שנקראת ut.no torguide שמופיעים עליה כל המסלולים, הבקתות והמפות הטופוגרפיות בנורבגיה. אם טוענים את המפות כדי שיפעלו באופליין אפשר להעזר בזה גם לניווט כי לרוב הג׳יפיאס בפלאפון עובד
thanks 1 משתמש הודה ל amirh עבור הודעה מועילה זו.
bnayal ב 11/06/2017(UTC)
ninelives99  
#18 נשלח : יום ראשון 30 יולי 2017 00:48:16(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות

כמה תמונות עדכניות מהטיול שלנו ביוטנהיימן:

חזרנו מהאזור ממש עכשיו (אמצע-סוף יולי 2017) ומזג האוויר בתקופה הזאת היה השנה ממש מושלם. כמעט ולא נאלצנו להתמודד עם משקעים כך שברור לי שהמזל האיר לנו פנים מהבחינה הזאת. מעבר לזה, נורבגיה באמת מדהימה כמו שכולם מספרים... קצת חבל לי שהגענו לשם לזמן כל כך קצר (רק שבוע טיול), אבל מצד שני נשאר לנו טעם לעוד ובטוח נחזור (אולי אפילו שנה הבאה... נפתח לנו התאבון!) 

המהמורה היחידה בדרך: 
ביום שבו הלכנו מ Memurubu לכיוון Glitterheim מסומנים במפה שני גשרי קיץ. הגשר הראשון היה במקום המיועד, אך הגשר השני (שקרוב יותר לגליטרהיים) היה שבור לחלוטין ונראה כאילו ראה ימים טובים יותר. במקום לא היה סימון מתאים לאופציה חלופית ונאלצנו לעבור את הזרם (המאוד חזק ועמוק!) בכוחות עצמנו. למזלנו במקום היו עוד זוג בלגים ובכוחות משותפים הצלחנו לחצות את המכשול. רק כשעברנו את הזרם והלכנו כמה מאות מטרים במעלה ההר ראינו סימון שמכוון "לגשר החדש". ההכוונה לגשר החדש לא הופיעה בשני צידי המכשול ומצאנו את זה מעט תמוהה ולא אופייני לנורבגים (שהסימונים שלהם היו ללא דופי לאורך כל שאר המסלול). לא ראיתי שהשינוי עודכן במפות הרישמיות עדיין כך שאני רואה לנכון לרשום את זה פה בפורום... אולי המידע הזה יעזור למישהו בהמשך.  


















thanks 3 תודות למשתמש ninelives99 על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 30/07/2017(UTC), ylivny ב 30/07/2017(UTC), a-v-i ב 01/08/2017(UTC)
ItaiG  
#19 נשלח : יום ראשון 30 יולי 2017 11:57:51(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

ואוו scared

A summit a day keeps the doctor away
ninelives99  
#20 נשלח : יום ראשון 30 יולי 2017 14:37:18(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות

כן! מסכימה... זה בהחלט אזור שהמילה "וואו" מתאימה לו. מומלץ, מומלץ ביותר!!! 

אפשר בקלות להרכיב מסלולים בשמורה שנעים בין יום אחד ל 7 ימים. תוואי השטח היה בחלקו נוח מאוד ובחלקו מרוצף בבולדרים, אבל בסיכומו של דבר לא היה קשה.
נעזרתי בספר של סיסרון לנורבגיה כדי לקבל מושג כללי על המסלול, אבל מצאתי שעבור מרבית הימים הזמנים שהוקצבו היו קצרים מדיי (מצאנו את עצמנו הולכים 7 שעות במקום 5 או 8 במקום 6... אבל זה לא היה בעיה כשהשמש זורחת עד 11 בלילה).

thanks 1 משתמש הודה ל ninelives99 עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 30/07/2017(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.