ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Yanaks  
#1 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 01:22:54(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות
אני בתחילת אפריל יוצא למסלול יחסית קצר, ים אל ים בצפון, עד טבריה דרך צוק ארבל שזה קצת מאריך את המסלול, בכל מקרה אני קונה עכשיו ציוד.
איזה ציוד איכותי אני ממש צריך למסלול הזה...אין לי תקציב גדול כרגע, זאת אומרת אני אקנה נגיד רק תיק טוב, או נעליים טובות, ועם כל השאר אני אסתדר עם דברים יותר פשוטים שיש לי כבר, נגיד שק"ש פשוט מאוד או אוהל ב100 שח.
כי אני רוצה שכל מה שאני אקנה איכותי ימשיך איתי גם לעתיד(שביל ישראל, טיול ארוך בחו"ל וכו')
תודה.
מממן
LiorEl  
#2 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 01:57:44(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

2 דברים, שאין להתפשר עליהם בכלל! קנית בזול - שילמת ביוקר.

תיק, תיק לא נוח, יכאיב לך בכתפיים, באגן ויהרוס לך את הגב! תבחר תיק איכותי ועמיד שנוח לך איתו.
לשביל ישראל ממליצים בד"כ 65L - 75L.
חברות טובות: OSPREY, SALEWA, LOW ALPINE, ועוד...

נעליים, מניסיון, קניתי נעליים דרך חבר, היה בזול וחשבתי לעצמי מה כבר יכול להיות? אז נכון, הן היו חזקות, ויחסית טובות, אבל לי, הן לא התאימו! אחרי טיול ארוך אחד, הבנתי שהכאב בכםות הרגליים לא שווה את זה והשקעתי בנעליים חדשות ונוחות. יש המון חברות טובות כגון : SOLOMON, ASOLO, VASQUE ועוד... לך לחנות, תבחר את מה שנוח לך.
שים לב: קח מידה אחת גדולה יותר, או לחילופין תמדוד את הנעל עם גרב עבה / 2 זוגות גרביים. למה? כי לאחר מאמץ ממושך כף הרגל פשוט מאוד מתרחבת ומתנפחת, טבעי! אין לה לאן להתרחב? = כאב! בנוסף, ע"מ למנוע שלפוחיות מומלץ לגרוב גרב דקה (ליינר) ומעליה גרב מקצועית להליכה (גרב המיוצרת מאריג מנדף זיעה, קולמקס), מה שקורה זה שהחיכוך נעשה בין זוגות הגרביים ולא בין כף הרגל שלך לגרב.

בנוגע לשאר הציוד, לטיול של מספר ימים בהחלט ניתן "להתכלב", תכין כוהלייה, קח פינג'ן מהבית ויש לך ערכת בישול / קפה - פשוט וזול. וישנן כמובן עוד דוגמאות...

שים לב שהתקופה בה אתה רוצה לטייל היא תקופה קרה (בעיקר בלילות), קח ציוד בהתאם.LiorEl39876.9584722222
Yanaks  
#3 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 02:06:56(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות
בדיוק בגלל זה אני רוצה לקנות קצת ציוד אבל איכותי ביותר.
הבנתי...בשביל הטיול אני צריך הכי חשוב תיק ונעליים.
יש לי גזיה נחמדה, כל השאר באמת לא בעיה.
קור לא כזאת בעיה בשבילי, עברתי כבר מספיק קור בצבא, לא נעים אבל אני אעבור את זה :)
בחנות שהלכתי המליצו לי על תיק של נורט' פייס ב700 שח, אמרו שאין לי שום צורך במשהו יותר טוב, זה רק ל"אלפיניסטים"...אבל בגלל שזה אמור להיות להרבה זמן אני רוצה לדעתי משהו יותר איכותי.כן?
LiorEl  
#4 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 02:28:27(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

או קיי, ככה:

דין צבא, אינו דין טיול והליכה ממושכת, אל תקל בזה ראש... אתה פשוטו כמשמעו תקפא מקור: תרעד כל הלילה, לא תישן, יום ואחר כך אתה תלך 20 ו.. ק"מ, המאמץ בעליות, ירידות, מצוקים, לא תשים לב, תהיה עייף ומקורר והופ אתה עלול להיפצע. זה לא אומר שאין פיתרונות זולים (כמו פנימית פליז זולה יחסית לתוך השק"ש מה שיעשה אותו קצת יותר מתאים), אבל ככל שהמחיר עולה, ככה המוצר בד"כ טוב יותר.. זה כואב אבל נכון. אם תבחר ציוד טוב בפעם הראשונה הוא ישאר איתך לאורך זמן ובסופו של דבר את תחסוך כסף.

דבר שני, בנוגע לתיק. תחליט איזה נפח את מעדיף לתיק, אני בחרתי באוספרי אית'ר 70L, למה? כי אומנם זה קצת גדול בשביל שביל ישראל, אבל התיק שוקל פחות מ-2 ק"ג, כך שמשקל זו לא בעיה, ואני רוצה להשתמש בתיק גם לטיול בחו"ל שבו אני אזדקק ליותר מקום בתיק.
אחרי שהחלטת בנוגע לנפח, קח בחשבון מה משקל התרמיל (המשקל העצמי שלו) אסור שמשקלו יעלה על 2 וחצי ק"ג, וגם זה יחסית כבד. - קח את זה בחישוב.
אחרי שבדקת אם הדגם יכול להתאים לך (מבחינת מבנה, תאים ואפילו צבע), תמדוד! התיקים של כל החברות הטובות והאיכותיות, בסופו של יום, יעשו את העבודה. תמדוד את התיק כאשר הוא עמוס (תבקש מהמוכר שימלא אותו במשהו, זו בכלל לא בקשה מוזרה), תלך אתו, תראה שזו המידה הנכונה (תיקים, כן כן, באים גם הם במידות!), תראה שזה יושב טוב טוב על הגב ואין מרווחים, שרצועת האגן תופסת את האגן טוב ובצורה נוחה. תלך ותקפץ עם התיק במשך מס' דקות ותוודא שהוא נוח לך ומתאים לך. ככה תחליט.

אני לא מכיר את נורט' פייס וטיב המוצרים שלהם... יצא לי להיתקל באוספריי, VAUDE ו-SALEWA, אני יכול להגיד לך שהם טובים מאוד.
הטענה שתיקים טובים יותר זה ל"אלפיניסטים" לא מובנת לי... נראה לי שהם רגילים למכור תיקים לחבר'ה שטסים לדר"א ומחפשים תיק גדול ונוח שנראה מקצועי, אתה צריך לדעת ולהסביר להם למה ישמש התיק, כך שיוכלו להציע לך את הדברים המתאימים.
תעשה סקר בחנות ובחנויות נוספות, תמדוד, תרשום לעצמך מה שם החברה והדגם, תחפש על זה קצת חומר וביקורות של אנשים ברשת, וככה תחליט.


בהצלחה!

נ.ב.
רוצה לחסוך?
בלמטייל אתה יכול להשתמש בכרטיס חייל "יותר", יקנה לך 10-12 אחוז! זה יוצא המון במחירים כאלה, בנוסף, תמיד יש להם מבצע יחד עם 012, אם אתה מתחבר ל-012 לשיחות לחו"ל (אתה לא משלם כלום! אתה כולה מתקשר דרכם) אז אתה מקבל הנחה של משהו כמו 150 ש"ח!!! זה המון.. LiorEl39876.9818055556
denit_g  
#5 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 14:56:45(UTC)
denit_g


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2009(UTC)
הודעות: 58

לדעתי הכי חשוב זה לא לחסוך בנעליים וגרביים, ואני דווקא אדגיש גרביים... בפעם הראשונה שיצאתי לטיול של 3 ימים עם ציוד על הגב חשבתי שכל עניין הגרביים זה שטויות ובזבוז כסף - למי יש 100 שקל מיותרים לזרוק על גרביים?! המחיר היה המון שלפוחיות והרבה כאב. שדרוג גרביים עם אותן נעליים, חסך את כל הצרות בטיולים הבאים.

לגבי נעליים, במידה ואתה יודע שאתה מתכנן טיול ארוך כמו שביל ישראל, תשקיע בנעל איכותית (אסולו, ואסק, גרמונט...). המבצע של רשת למטייל שסיפרו קודם ממש טוב - אני אישית שידרגתי לאחרונה את הנעלי טיולים שלי עם המבצע ויצא מחיר מצויין. דרך אגב עשיתי סקר מחירים כי חשבתי שבאילת אני אוכל להשיג בזול יותר ללא מע"מ, ואני יכולה להגיד לך שהנעל בלמטייל עלתה 100 שקל פחות מאשר בריקושט באילת.

בעיניין התיק. תקנה מה שנוח לך, מחברה מוכרת כדי שלא יתפרק באמצע הטיול הגדול. אני הייתי בהתלבטות שלך לגבי תיק נורטפייס, רציתי להשקיע בתיק איכותי וקל משקל... אחרי הרבה מאוד מדידות כל פעם חזרתי למדוד את התיק של נורטפייס, פשוט כי זה מה שהיה הכי נוח לי על הגב. נכון, הוא שוקל 2.3 ק"ג אבל הוא מאוד מרופד והכי נוח לי. טיילתי איתו כבר הרבה ק"מ והאמת שמאוד נהנתי ממנו. אם אתה קונה תיק של נורטפייס זה כי זה מה שהכי נוח לך, לא כי זה הכי זול או מה שהמוכר ניסה להיפטר ממנו.

לגבי אוהל, לדעתי מיותר. טיילתי באמצע אפריל ללא אוהל ובכיף. במידה ויש לך קצת גמישות בתאריכי הטיול תוודא שיש מזג אוויר יפה מראש. זה טיול קליל וכיפי וסתם מבאס לעשות אותו בדיוק כשיש 3 ימים של גשם.

תיקח פליז לערב, ושמיכת פליז פשוטה. זה גם נחמד כדי לשבת בערב תוך כדי ארוחה ותה חם, ותמיד אפשר להיכנס עם הפליז לשק"ש כבידוד נוסף.

בסך הכל הטיול הוא ממש נחמד וכיפי, אין סיבה ל"התכלב". קח גזיה לבישול ודברים טעימים. אפשר להצטייד במים במהלך המסלול מה שמוריד הרבה במשקל, אבל להביא פיציפקס שיהפכו את הטיול לחוויה מוצלחת. תשקול את התיק לפני הפיציפקס, ותוסיף קצת בהתאם...

הכי חשוב תמצא את החברה הנכונים לצאת איתם, ותהנו...

זמי1  
#6 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 17:36:34(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

אם אתה ממשיך לשביל ישראל  וחו"ל אל תחסוך,כי  זול וגרטוע תזרוק ושוב תקנה ציוד.

Yanaks  
#7 נשלח : יום חמישי 05 מרץ 2009 23:39:23(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות

אני מתישהו אעשה את שביל ישראל, חו"ל, לא מיד, אבל הציוד ישמר. אני לא חוסך על הציוד בכלל, רק קונה אותו בשלבים.
אתם אומרים למטייל...אני אבדוק את התיקים והנעליים מחר, ונחזור עם רשמים
אנחנו רוצים לעשות את זה בסופ"ש של החול המועד כנראה, לא יהיה גשם לדעתי. גרביים? זה באמת כזה חשוב?
LiorEl, איפה אני יכול למצוא מידע על המבצעים שהזכרת? אני אכן חייל.
לdenit_g שעשה את המסלול...כל לילה אפשר להצטייד במים? איפה ישנתם?
תודה..
denit_g  
#8 נשלח : יום שישי 06 מרץ 2009 14:08:13(UTC)
denit_g


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2009(UTC)
הודעות: 58

היי,

בלילה הראשון ישנו בחניון זיתים, מעל עין תמיר. השלמת מים הייתה בישוב פסוטה ביום השני בבוקר. בלילה השני ישנו בחירבת חממה למרגלות המירון, בו היה מים, ויש בית ספר שדה ליד. בסוף היום השלישי לינה בכניסה לנחל עמוד, והצטיידות של מים במקום. אני לא עברתי דרך צוק ארבל, אך אני מאמינה שתוכל להשיג מים במגדל.

לגבי גרביים ונעליים. המסלול לא מחייב נעלי הליכה מטורפות, היו איתנו חברה שיצאו בנעלי ספורט להליכה אבל הקפידו על גרב סינטטית. אלו שהלכו עם גרבי כותנה סבלו מיבלות, גם עם נעליים מצויינות.

אם הנעל הולכת לשמש אותך רק לטיולים כמו ים אל ים, או טיולי יום בארץ, לדעתי אין טעם להשקיע בנעלי הרים ואפשר להסתפק בנעל ספורט נוחה. אם אתה יודע מה יעד הטיול שלך לחו"ל, ויכול לקנות כבר היום נעל שתעמוד בסטנדרט המתאים, אין ספק שתהנה ממנה גם בטיולים אחרים.

מקווה שעזרתי...

Yanaks  
#9 נשלח : יום שישי 06 מרץ 2009 18:27:20(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות
טוב, בדקתי בלמטייל, מצאתי שתי תיקים שאהבתי את הנוחות שלהם: Lowe Alpine TFX Horizon 65, הוא נוח, יפה במחיר מתאים, אין בו אבל את הבד המיוחד הזה שמונע קרעים שיש בתיקי גרגורי לדוגמא. מה אתם אומרים על העמידות שלו? איך הוא ישרוד טרקים ארוכים(שביל ישראל, חול).
השני הוא תיק של tatonka באותה רמה, יש בו בחלק מהמקומות את הבד המיוחד הזה, הוא 70L.
מדדתי תיק של VAUDE, לא ממש אהבתי אותו, פחות נוח איכשהו.
bram  
#10 נשלח : יום שישי 06 מרץ 2009 21:10:17(UTC)
bram


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2006(UTC)
הודעות: 92

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

ממליץ בחום על Gregory Jade 50 (מסתבר שזה תיק נשים).
הספיק לי לטיול "הכל על הגב" בארץ. (האוהל והמזרון תלויים חיצונית) יש לו שתי תכונות ששבו את ליבי:
1. כיסים אחוריים לבקבוקי חצי ליטר המאפשרים שליפת הבקבוק תוך כדי הליכה. (וויתרתי על השלוקר וחסכתי משקל)

2. כיסים על חגורת הבטן המתאימים לסלולר ולמצלמה, כנ"ל, מאפשר שליפה תוך כדי הליכה.

קראתי תלונות על איכות הזיפרים והשרות הבעייתי של היבואן: אכן נראים חלשים. כאשר יתקלקלו, אפנה לסנדלר שלי במקום ליבואן.

יענקל'ה סער  
#11 נשלח : יום שישי 06 מרץ 2009 21:49:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

גרביים חשוב מאוד אל תחשבו על הצבאיות בכלל. 

עשיתי את המסלול לפני חודשים ספורים. חבל לעלות לפסוטה ואח"כ ללכת 10 ק"מ לאורך הכביש. תלך דרך מעלות. העליה למעלות קלה יותר ויש פחות מארבעה ק"מ לאורך כביש . יש במעלות קמפינג באגם המונפורט שתוכל לישון בו. כמובן יש מים.

אח"כ חורבת חממה כמו שכבר אמרו ואח"כ לפי שביל ישראל.

אל תבנה שתוכל למלא מים מנחל כזיב. לעיתים תכופות יש הזרמה של שפכים  במעלה הנחל והמים אסורים לשתיה.

yankale1739878.7848032407
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
denit_g  
#12 נשלח : יום שני 09 מרץ 2009 03:55:00(UTC)
denit_g


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2009(UTC)
הודעות: 58

היי...

למסלול "ים אל ים" יש המון וריאציות, תפתח מפה ותחליט בהתאם מה מתחשק לך. במהלך המסלול לא שתינו מים ממקורות "טבעיים" (לא בטוח עד כמה טבעי). מביאים מים מהבית ליום הראשון, ואח"כ קונים בישובים בדרך או ממלאים בברזים מסודרים באיזור הלינה. תשימו לב שלא תמיד כשמצוייר במפה שיש מקום עם ברז, הברז תמיד עובד. שווה בירור מראש עם מישהו שמכיר, או להסתמך על זה שיש איפה לקנות מים.

לגבי התיק, תיק של כ-60 ליטר יהיה שימושי לכל טיול ארוך (אלא אם יש לך תוכניות לסחוב את כל הבית על הגב).

גם אם לא הולכים על הסדרה הקלה של התיקים, מומלץ לוודא את משקל התיק כי זה מצטבר בסוף. לא להתפשר על נוחות! למדוד כמה תיקים במקביל, ובמספר ימים שונים. כל פעם משווים כ-3 תיקים. לפעמים בימים שונים הדברים מרגישים קצת אחרת... לא להתחיל למדוד יותר מידי תיקים ביחד כי הולכים לאיבוד.

בכל אופן, לדעתי לא כדאי להתפתות לתיקים קטנים... ציוד תלוי מבחוץ זה לא באמת נוח, רצוי להימנע מזה ככל האפשר.

denit_g  
#13 נשלח : יום שני 09 מרץ 2009 03:59:31(UTC)
denit_g


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2009(UTC)
הודעות: 58

לשאלתך על הדגמים המסויימים, אני אישית לא מכירה את הדגמים.

יש לי ידיד שטייל עם טטונקה 3 חודשים במזרח והיה מרוצה, אבל זה לא היו טרקים של ימים ארוכים עם ציוד על הגב, אלא מעברים ממקום למקום וטיולים של עד 3 ימים רצופים באזור.

זה אופי שונה של טיול, ועדיף שתחליט בעצמך מה היעד שלך

Yanaks  
#14 נשלח : יום שלישי 10 מרץ 2009 00:16:34(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות
את המסלול כבר קבענו, הולכים בנחל כזיב עד איזור אבירים, יושנים, משם עד הר מירון בנחל מורן(עוד לא בטוח אם עולים, אבל אם עולים באותו היום חובה גם לרדת כי הבנתי אי אפשר לישון שם. משם בנחל עמוד (שביל ישראל) עד טבריה דרך צוק ארבל עם קפיצה להתרענן בכנרת. סך הכל 4 ימים.
זה מה שאני עושה עם התיקים...אני אלך שוב מחר כנראה לחנות אחרת. לגבי חול שום דבר לא בטוח אבל לדעתי זה יהיה דרום הפסיפיק או במזרח, או שילוב. (אני חייב לעשות את הטרקים בניו זילנד)Yanaks39881.8867824074
Yanaks  
#15 נשלח : יום חמישי 12 מרץ 2009 00:52:00(UTC)
Yanaks


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/01/2009(UTC)
הודעות: 44

קיבל תודה: 12 פעמים ב 1 הודעות
טוב, קניתי היום את התיק Vaude Astra 75L, הוא פשוט התאים לי מאוד, היה נוח מאוד, בסניף עודפים בילו, 690 שקל אחרי כל המבצעים.(30% כי זה עודפים, 12% יותר, 10% כרטיס למטייל, 150 שח על קווי זהב), מחיר שווה ביותר.עכשיו אני שוקל גם נעליים כי יצא זול..
תודה לכולם על העזרה.
Yanaks39883.9149537037
denit_g  
#16 נשלח : יום חמישי 12 מרץ 2009 02:26:50(UTC)
denit_g


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2009(UTC)
הודעות: 58

תתחדש!
משתמשים הצופים בדיון זה
Similar Topics
המלצה לציוד לבוש ושק"ש (פורום ציוד)
ע"י gone89 20/07/2013 23:53:21(UTC)
המלצה לציוד לקילימנג’רו (פורום ציוד)
ע"י eladamar 06/04/2013 14:50:38(UTC)
דרושה המלצה לציוד (פורום ציוד)
ע"י bambanir 12/08/2009 22:22:01(UTC)
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.