2 עמודים<12
nmrdxt
#21 נשלח : יום שישי 17 אפריל 2009 22:29:52(UTC)

הצטרף: 28/01/2008(UTC)

יש כוונה - בהחלט. אין לי מושג איפה זה עומד.
Oren
#22 נשלח : יום ראשון 26 אפריל 2009 22:03:22(UTC)

הצטרף: 29/12/2008(UTC)

לפני שבוע וחצי אני וחברים סיימנו מסע מים לים. היינו 6 אנשים, הלכנו את זה ב-4 ימים, היה מאוד יפה וכולם נהנו (גם בנות שיצאו ואנשים בלי נסיון בטיולים ארוכים).

אתרום לדיון ואתאר את החלוקה לימים שבחרנו לבסוף :

יום ראשון - סטנדרטי, מחוף אכזיב לנחל אכזיב עד העליה לאבירים. ישנו בשטח פנוי ליד מצד אבירים, מילאנו מים בבוקר בכניסה לישוב.
יום שני - לא רצינו להתברבר בבוקר אז הלכנו על הכביש עד גשר אלקוש. הנוף שם מדהים אז זה אפילו לא היה מבאס. בדרך עוברים במכולת באלקוש, אם כבר צריך השלמות מזון (או סתם קרטיבים כדי להתרענן). בצומת עשינו חילופי שבויים (אחת עזבה ואחד הצטרף) והמשכנו לנחל כזיב עליון ולחירבת חממה דרך נחל נריה.
יום שלישי - טיפסנו מוקדם את שביל הפסגה וירדנו לישוב מירון דרך שביל שחור (לא שביל ישראל). המשכנו לנחל מירון ולתחילת נחל עמוד עליון בתקווה להגיע באותו יום עד עין כווס. אבל לאחר עיקובים, רק בסביבות 4 יצאנו מעין יקים. רצינו בכל זאת להשלים את התכנון אבל הפקח של נחל עמוד עצר אותנו, והרשה לנו ללכת רק עד בריכות שכווי. עלינו משם את נחל שכווי והגענו לאזור לא רחוק מצפת עם הרבה קברי צדיקים. אפשר לישון באזור הזה אבל מומלץ למצוא מחסה מהרוח - קשה לתאר כמה היא הייתה חזקה באותו לילה.
יום רביעי - ויתרנו על החלק הקשה של נחל עמוד עליון. התחברנו עם כביש 89 עוקף צפת, מצאנו בי"ס ומילאנו מים (אם לא מוצאים אני משוכנע שישנם מספיק מקומות באזור למלא בהם מים). המשכנו עם הכביש עוד קילומטרים בודדים עד גשר עכברה (אני חייב לציין שהגשר מאוד מרשים..) ושם הצטרפנו למסלול כחול של נחל עכברה. המסלול עצמו מאוד יפה והצדיק את ההליכה בו (אמנם, בסתיו לא נראה לי שהוא מעניין במיוחד). לבסוף המסלול מתחבר עם נחל עמוד בכביש 85 ומשם המשכנו עם נחל עמוד תחתון עד הכנרת.

הערות :
- כעקרון אפשרי בהחלט להספיק להגיע עד עין כווס ביום השלישי, אבל כדאי שלא להתעקב בדרך.
- העיקוף שעשינו מנחל עכברה היה מכיוון שחלקינו כבר עשו את נחל עמוד עליון במלואו ולא היה אינטרס לעשותו שוב. מי שלא עשה עדיין, אני ממליץ לישון בחניון משטרת א-טינה ומשם להתחיל את היום האחרון של נחל עמוד במלואו.
- כדאי לתכנן לאן מגיעים בכנרת בסוף הטיול. אותנו זה לא כל-כך עניין בתכנון (מה זה משנה, כנרת זה כנרת) אז המשכנו ביחד עם נחל עמוד עד השפך שלו. הגענו למקום מלא בבוץ שבקושי אפשר לנו להגיע למים, שלא לדבר על לטבול את הרגליים או להתרחץ. סיום טיפה מבאס לטיול, לכן כדאי להגיע לחוף מסודר...

זה הכל. אני מאחל הנאה למטיילים עתידיים של המסלול, ומצטרף לתקווה שהוא יזכה לסימון משלו בזמן הקרוב.
Oren39929.7945138889
מויש
#23 נשלח : יום רביעי 29 אפריל 2009 23:32:20(UTC)

הצטרף: 12/08/2007(UTC)

חלק מתכנון של טיול הוא לפתוח מפה, לשוטט על גביה ולחבר כמה מסלולים לא מוכרים לכדי טיול של ממש. לא כל ציר שרבים הולכים בו חייב לזכות בסימון מיוחד. דווקא אם לא יקבעו את מחשבתנו לשלל צבעים שיעטרו את המפות (מים לים, חרמון כינרת, חוצה יזרעאל, ממכתש למכתש וכיד הדמיון) - נזכה להכיר מקומות רבים יותר וחדשים יותר.

סימון נצרך אולי כאשר יש חלק שאינו מוכר כציר הליכה, כמו חלקים ניכרים משביל ישראל, אבל המסלול הזה מסומן בסימון רגיל מתחילתו (מלבד החלקים המכוסים באספלט...).

הידד ליוזמה ולמקוריות! צאו לטייל בכל הארץ, ולאו דוקא במקומות שנכתבו עליהם ספרים..

זו דעתי.

מויש39932.8565277778
Sureal
#24 נשלח : יום חמישי 30 אפריל 2009 16:57:40(UTC)

הצטרף: 23/11/2005(UTC)
מיקום: Petah Tikva

מסכים עם מויש.

לא חייבים לסמן כל סלוגן כמו - מים לים.

חלק מהעניין זה באמת להמציא מסלולים משלך.

רק לביטוי "מים לים" , כאן בארץ יש 6 קומבינציות שונות.

denit_g
#25 נשלח : יום חמישי 30 אפריל 2009 19:42:10(UTC)

הצטרף: 15/02/2009(UTC)

למסלול ים אל ים יש אומנם הרבה ואריאציות, אך אין אפשרות אמיתית ללכת רק על שבילים מסומנים. צריך להחליט אם ללכת לאורך כביש (או טרמפ) או לחתוך באזור ללא שביל מסומן.

Oren
#26 נשלח : יום שישי 01 מאי 2009 07:27:11(UTC)

הצטרף: 29/12/2008(UTC)

אני חושב שהמסלול של ים אל ים שהצגתי (בפרט המעקף מנחל עכברה) מראה שאני בהחלט דוגל ביצרתיות ותעוזה יותר מאשר מקובעות.
אמנם אני אישית פשוט מאוד אוהב את הקונספט הממכר של סימון שבילים ארוך ורציף (שביל ישראל, שביל הגולן וכו') ואני חושב ש"ים אל ים" ראוי להצטרף גם לקטגוריה הזו. אין בכך דיכוי של יצירתיות או הכרחה של מטיילים ללכת במסלול הזה ולא באחר.
כשהלכתי את שביל ישראל גם עשיתי פה ושם סטיות ומעקפים קטנים, וכך כל אחד רשאי לעשות, מבלי להיות מקובע על לעשות כל סנטימטר מהשביל.
walkin circles
#27 נשלח : שבת 02 מאי 2009 01:09:04(UTC)

הצטרף: 02/05/2009(UTC)

לפני כשנתיים הלכנו קבוצה של 10 אנשים במסלול מים לים שזכור כמיתולגי לכולנו: התחלנו בעתלית ועלינו דרך נחל אורן לכיוון עספיא, ישנו לילה ראשון בחניון היערן בגלל שנקלענו לחשיכה (תכננו לישון ביגור), למחרת ירדנו ליגור והמשכנו דרך רכסים ונחל ציפורי לכיוון אלון הגליל. שם ישנו בלילה השני. למחרת המשכנו לרכס תרען (בבוקר הייתה הליכה מתישה על כביש 77), ומשם ללילה בלביא. יום למחרת טפסנו לארבל וירדנו למנוחה על שפת הכנרת.
Temani
#28 נשלח : יום חמישי 21 מאי 2009 20:40:05(UTC)

הצטרף: 28/04/2009(UTC)

אהבתי לקרוא ולהכיר את שלל הדרכים והריאציות השונות של מים לים.

בעיקר על היצריתיות (חשבתי שכולם מתחילים בנהריה).

אני יצאתי בינואר (ימים קצרים) והתחלתי רק ב12:00 מהחוף בנהריה.               המסלול שלי לא היה מתוכנן עד הסוף אבל בשביל קצר כזה אני חושב שזה רק מוסיף, לפתוח מפה ולזרום.

הדרך שלי:(ממליץ לכל אחד להתאים ע"פ מה שהוא רוצה-יותר/פחות מסומן, כבישים, נחלים וכו)

יום 1 - מחוף אכזיב עד עין זיו - לינה בעין זיו(קפאתי למוות לא שווה).

יום 2 - מעין זיו לצוריאל(א.צ.) (עברנו גם דרך חוסן אבל המכולת לא עבדה/סגורה..).   דרך השטח(אזידוח) לנחל כזיב -> נחל נריה - לינה בחרבת חממה (יש מים+חוויה אישית)

יום 3 - עליה הר מירון -> הר שמאי(לא רציתי להמשיך ישירות לנחל עמוד כי אני אעשה אותו שוב בשביל ישראל) -> מצפה ימים -> נ.סתר -> נחל עמוד -> חוף גינוסר.

טיול חוויתי ומהנה.

נ.ב. מאוד בעד מיסוד מסלולים ארוכים אבל לא כדאי למסד את מים לים זה טיול יחסית קצר שמונע מאנשים מרובעים להתקבע D:

Temani39955.0379513889
matanba
#29 נשלח : יום חמישי 11 יוני 2009 20:45:19(UTC)

הצטרף: 14/08/2008(UTC)

שלום, אני רוצה לתכנן מסלול מים אל ים לקבוצה בגיל תיכון שלא מטיילים מבחירה, העיניין הוא לתת להם לנווט בעצמם ולהסתדר לבד, הכל עם רכב מלווה שימתין בחניוני הלילה. מנסיונכם ומכל ההצעות למסלולים שניתנו פה מה הוא הקצר/קל ביותר להליכה וניווט לדעתכם ובכמה ימים ניתן להשלים אותו בימי הקיץ החמים?
chupale
#30 נשלח : יום שישי 12 יוני 2009 01:02:07(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 14/03/2008(UTC)

אנחנו צעדנו עם ילדי שנת מצווה. צעדנו 3 סופש"ים, כאשר בכל פעם 10-15 ק"מ ליום . כמובן שאם החברה בכושר, ניתן לצמצם את מספר הימים, ולוותר על העליה למונפורט.

מסלולנו היה: תל אכזיב - מצפה מונפורט (כ - 15 ק"מ).איסוף במונית, וחזרה ביום הבא לצד השני - מצפה הילה, ממנו צעדנו עד לפסוטה (עוד כ - 14 ק"מ). סופש שני : מגשר אלקוש(ויתרנו על ההליכה מפסוטה לגשר על הכביש), ועד לחורבת חממה. ומהחורבה לחניון הפיתול (מירון). סופש שלישי - פיתול - כביש 85, וממנו למחרת עד קיבוץ גינוסר. סה"כ כ - 75 ק"מ. היה מצויין

ישי כ
#31 נשלח : יום שישי 12 יוני 2009 04:27:08(UTC)

הצטרף: 27/07/2007(UTC)

אנחנו עשינו משהו כזה בתיכון, (גם עם ניווטים)

חלוקה לקבוצות של 5-7 חבר'ה ולימוד של ניווט בסיסי ביותר (הכרת המפה, ו "איך זה ניראה בשטח")

נהריה- מעלות

מעלות- בית ג'אן (שינה באחת הכיתות בתיכון שמה)

בית ג'אן-צפת

צפת-גינוסר (היום האחרון, הליכה של כולם יחד בנחל עמוד עד הכינרת)

Yagil
#32 נשלח : יום חמישי 09 יולי 2009 19:12:35(UTC)

הצטרף: 10/11/2006(UTC)

עשיתי פעמיים את 'מים לים' במסלול שיענקל'ה אמר - ועוד חלקים ממנו כבסיס. גם אני עברתי במסדרון האקולוגי*, ולא ידעתי על זה כלום - זה היה לפני עשור. (זה כבר היה אז מסדרון אקולוגי?)