ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

23 עמודים«<1516171819>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
barakgahtan  
#321 נשלח : יום שלישי 19 יוני 2018 14:57:18(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

הי שלום, אני טס ב31.7 ליולי למילאנו, משם מתגלגל לבריקסן עם רכבת ורוצה להתחיל את AV2.
אני מצרף כאן את תכנון הימים שלי, אשמח אם תגידו מה אתם חושבים, נוכח הניסיון שלכם.
בנוסף, יש לי קצת בעיה בלסגור איך אני מגיע ל Feltre בסוף הטרק מ Croce D'Aune אשמח אם תוכלו לסייע בזה.
הבנתי שיש עניין עם אוטובוסים שאולי לא נוסעים בראשון, אשמח אם תוכלו לסייע בזה. 

timingForAV2.jpg 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 19 יוני 2018 17:23:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#322 נשלח : יום שלישי 19 יוני 2018 17:25:52(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

החלוקה שלך סבירה ביותר. אתה הולך בשיא העונה וחייב להזמין את הלילה בבריקסן ואת הבקתות הראשונות.
לגבי הסיום... יש לך אפשרות להזמין מונית ל Croce D'Aune. יעלה כ 25 אירו.
יש אפשרות לתפוס משם טרמפ לעיר. אני חושב שזה יהיה קל מאוד.
ויש את האוטובוס שעובר מתישהו בצהרים. לא נראה לי שווה להמתין לו.

barakgahtan  
#323 נשלח : יום שלישי 19 יוני 2018 20:19:28(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

לא ידעתי על האפשרות של המונית, זה ממש טוב!

המון תודה ! 

שלחתי אימיילים לכל הבקתות, לפי התאריכים האלו, אני מחכה שיענו במיילים שיאשרו.

 

לגבי הזמנות לBRIXEN

חשבתי להתאכסן במלון הזה

http://www.fernblick.com/en/directions/

זה נמצא 11 ק"מ מתחנת הרכבת, וליד Plose שזה אמור להיות תחילת ההליכה. 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 19 יוני 2018 20:33:01(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#324 נשלח : יום רביעי 20 יוני 2018 06:18:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

מצד אחד זה טוב כי הם כותבים: We will be happy to pick you up from the railway station.
אבל המלון לא נמצא במקום הנכון. הוא צפונית לנקודת ההתחלה.
אתה צריך להגיע לתחנת הרכבל Plose

barakgahtan  
#325 נשלח : יום חמישי 28 יוני 2018 21:47:50(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

האם לדעתכם, נוכח המסלול שהעליתי כמה תגובות למעלה,

יש צורך לקנות קסדה ?

חבל ושאקל אבטחה אקנה.

אני מתלבט על הקסדה.

קרמפונים אני משכיר מראש. 

תודה :)

אמנון לנגי  
#326 נשלח : יום חמישי 28 יוני 2018 23:31:00(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
הקסדה אמורה להגן עליך מאבנים נופלות בירידות אנכיות ולכן יש קסדה בערכה של ויה פראטה.
אבל אם הולכים בראש הזה אז יש גם בארץ הרבה מסלולים שהיה ראוי בהם לחבוש קסדה.
אני תמיד עושה חישובי עלות תועלת והקסדה נראית לי בעלת תועלת זניחה כשהמטרה העיקרית היא טרק.
אבל זה בטח לא יהיה נכון ואחראי לומר לך לוותר על קסדה. אני מוותר לעצמי אבל אתה חייב לקחת :)
barakgahtan  
#327 נשלח : יום שישי 29 יוני 2018 07:10:00(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

תודה ! 

yayamo  
#328 נשלח : יום ראשון 29 יולי 2018 23:18:43(UTC)
yayamo


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/07/2018(UTC)
הודעות: 3
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים ב 1 הודעות

שלום שלום

יוצאים לAV2 בעוד כשבועיים, ונשאלת השאלה האם מותר לסחוב פק"ל קפה / להכין קפה במסלול? קראתי שאסור להבעיר אש....

 

תודה מראש לעונים

יאיר

אמנון לנגי  
#329 נשלח : יום ראשון 29 יולי 2018 23:56:25(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
בהדלקת אש הכוונה למדורה. אין שום בעיה עם פקל קפה מבוסס גזיה.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
yayamo ב 30/07/2018(UTC)
Eli TheHiker  
#330 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 05:35:56(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: yayamo עבור להודעה מצוטטת

שלום שלום

יוצאים לAV2 בעוד כשבועיים, ונשאלת השאלה האם מותר לסחוב פק"ל קפה / להכין קפה במסלול? קראתי שאסור להבעיר אש....

 

תודה מראש לעונים

יאיר

 

בהחלט מותר גזיה ושווה את המאמץ אם המשקל סחיבה לא מפריע לכם . זה חלק מהחוויה לטעמי  לעצור בכל מני פסים/אגמים/תצפיות ולהתפנק עם קפה/תה חם. בפסגה של מרמלדה אחרי טיפוס ארוך עם הרתמות.

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
yayamo ב 30/07/2018(UTC)
yayamo  
#331 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 09:19:20(UTC)
yayamo


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/07/2018(UTC)
הודעות: 3
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים ב 1 הודעות
תודה רבה.
איפה ניתן לרכוש בלוני גז באיטליה שמתאימים לחיבור ההברגה שיש בארץ?

יאיר
Eli TheHiker  
#332 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 09:56:52(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: yayamo עבור להודעה מצוטטת
תודה רבה.
איפה ניתן לרכוש בלוני גז באיטליה שמתאימים לחיבור ההברגה שיש בארץ?

יאיר

האמת שנסענו דרך מינכן ולכן קנינו שם.

מה שכן, זכור לי שלא מצאנו בשום מקום בלוני גז ב BELLUNO/FELTRE אבל אני מאמין שאם תעשה את ה AV2 הרגיל ותתחיל מ BRIXEN אז שם לא אמורה להיות בעיה למצוא כי מדובר בעיר גדולה.

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
yayamo ב 30/07/2018(UTC)
barakgahtan  
#333 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 16:34:27(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

דילמה של הדקה ה90,

האם לקחת סופטשל בנוסף לטרמית ומעיל גשם, או שטרמית ומעיל גשם מספיק.

מה דעתכם?

אמנון לנגי  
#334 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 16:59:45(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

אם זה דקה 90 משמע תחילת אוגוסט אתה לא צריך שום סופטשל.
תרמית, מעיל גשם ומעיל פוך קל!

barakgahtan  
#335 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 17:10:30(UTC)
barakgahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/05/2018(UTC)
הודעות: 6
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
חשבתי לקחת רק תרמית ומעיל גשם, אתה אומר להוסיף ליתר ביטחון מעיל פוך קל, מקבל !
אני ממריא מחר ומתחיל את השביל בחמישי, אעדכן
thanks 1 משתמש הודה ל barakgahtan עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 30/07/2018(UTC)
אמנון לנגי  
#336 נשלח : יום שני 06 אוגוסט 2018 06:46:42(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
ליוצאים למסלול. עדכנתי את קובץ הרפיוגי.
yayamo  
#337 נשלח : יום ראשון 19 אוגוסט 2018 12:49:48(UTC)
yayamo


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/07/2018(UTC)
הודעות: 3
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים ב 1 הודעות

עדכון ורשמים משישה ימים על ה AV2

חזרנו השבוע, 4 חבר'ה בני 40

  • החלק הצפוני יותר של השביל עבר כנראה שילוט והסדרה כך שהסימונים הרבה יותר ברורים ואין הרבה מקום לטעויות
  • השביל נקי ומהמם ביופיו, אפילו בחלקים המתויירים לעייפה (בעיקר בחלקים הראשונים)
  • כפפות אופניים ומקלות הליכה טובים - משדרגים את המסלול והחוויה
  • לנוסעים באוגוסט מומלץ מאד מאד להזמין מקום לכל הרפיוג'ים המתוכננים, זה שיא העונה ואין שום סיבה לא להזמין מקום, במיוחד אם אין דמי ביטול.
  • חיפשנו בכל מקום שהזדמן לנו בלון גז עם הברגה (כמו שיש בארץ) - ואין, 2 שקיות קפה נחלה וכוסות עשו טיול בתוך תרמיל למשך שבוע. למי שעדיין מעוניין, הם כן מוכרים בלוני גז עם נקירה (הקטנים)
  • התחלנו את המסלול בשעה 15:15 במעלה הרכבל של PLOSE, הגענו לרפיוג' ג'נובה ב 20:35, ולמרות ששלחנו מיילים שנגיע בין שמונה לתשע, מסתבר שאחרי שמונה וחצי מבחינתם לא הגענו ולכן נתנו 2 מיטות כבר לאנשים אחרים ואנחנו התמקמנו לנו במסדרון. לא נורא, אבל לא הכי נעים. מקלחת עולה 2 אירו ל5 דקות, את הקופסא לתשלום למקלחת מיקמו באופן מעניין מחוץ למקלחת....
  • היום השני לקח אותנו מג'נובה לרפיוג'י  FRARA בפאסו גרדנה, עם הפסקת צהריים ב PUEZ. השביל גדוש מטיילים מכל הסוגים ורפיוג' PUEZ היה עמוס מאד (אם תכננתם לשון שם אז חשוב להזמין מקום). לאחר יום לא קל, רפיוג' FRARA התברר כאחד הטובים, אוכל טוב, נקי ונוף מהמם להמשך.
  • מפאסו גרדנה התחלנו בטיפוס קשוח מאד אשר בסופו ויה פרטה קצרה, עד לאגם ורפיוג'י פיסקאידו, ומשם ממשיך הטיפוס בצורה יותר מתונה, ברפיוג' BOE נחנו לצהריים, גם שם היה עמוס מאד במטיילים מכל הסוגים והמינים. משם ההליכה די קלה ל PORDOI ולרכבל (אם תרצו) המוביל למטה. יש לציין שלא נתקלנו במשך הטיול במכולת או משהו דומה לכך, עקב החוסר המשמעותי בפירות וירקות טריים לאורך המסלול, הצלחנו לרכוש במחיר מופקע כמה תפוחים ונקטרינות מאחד הרפיוג'י.
  • לאורך כל הטיול מזג האויר האיר לנו פנים למרות שבכל יום התחזית צפתה סופות רעמים וגשם. רק ביום ה 3 חצי שעה לפני וייל דה פאן נרטבנו לגמרי, אבל קיבלנו פיצוי בדמות הנוף למרמולדה.
  • כפי שהומלץ פה, שכרנו קרמפונים ברפיוג' קסטליוני (שהזמנו מבעוד מועד), בדיעבד, הייתי ממליץ גם לשכור רתמה כיוון שהויה פראטה לקראת הפאס הייתה אחת המפחידות והקשות. לאחר עליה מצמררת ברכבל הפתוח למרמולדה והליכה לא קלה, הגענו לקרחון לפני הפס, השביל שם הלך קצת לאיבוד ולבסוף החלטנו פשוט לחצות עם הקרמפונים במקום שנראה לנו סביר, אחרי שהתרגלנו, הההליכה על הקרחון הייתה יותר קלה מאשר על הדרדרת. בקיצור לא לוותר על קרמפונים. לא טיפסנו על הפסגה עצמה, בירידה מהפאס יש ויה פראטה יחסית חדשה שעקפה את הישנה אבל קצת יותר ארוכה, גם שם הייתי ממליץ בדיעבד להשתמש ברתמה. הירידה בקצה השני לקונטרין הייתה ירידה מבאסת על דרדת ארוכה ובלתי נגמרת, אבל עם נוף חלומי. CONTRIN הוא מקום משגע ביופיו ועל כן החלטנו להשאר שם ללילה.
  • היום ה4 מקונטרין לסן פלגרינו, כלל הליכה נעימה בהתחלה ואח"כ מרפיוג'FUCIADE יש שביל רחב מלא מטיילים וקצת משעמם. סן פלגרינו שכרנו אופניים (שלא ממש התאימו לנו בגודל) ועלינו איתם ברכבל כדי לרדת איתם. בערב אכלנו סוף סוף ארוחת ערב ראויה ביותר במקום שנקרא ISABELLA, היינו לבד... אבל היה מצויין ולתפארת המטבח האיטלקי.
  • בדרך לMULAZ יש טיפוסים לא פשוטים כאשר ממש לקראת הסוף יש קרחון קטן, אותו כדאי לעקוף משמאל ולא מימין, הסימונים מראים שאפשר לעבור משני הצדדים, אבל מימין תצטרכו לעבור על הקרחון ממש + דרדרת.
  • רפיוג' mulaz - מקום מהמם, מבודד ובכלל כל הכבוד להם, אומנם בגלל שלא הזמנו מקום שבועיים מראש ישנו בחדר עם 22 מיטות, אבל עדיין, סחטיין, המשפחה שם מתפעלת את המקום בצורה אדירה. מקלחת חמה - 6 יורו ל 2 דקות.... כן כן. הטיפוס לפאסו פרנגול לא היה קשה מדי למעט ויה פראטה קצרה אך דורשנית, גם שאר הדרך לרפיוג' רוזטה (שם סיימנו עקב ימים מועטים לחופשה) הייתה רצופה קטעי ויה פראטה לא מסובכים יותר מדי.

תודה רבה לכל האנשים כאן בשרשור אשר תרמו מהידע והנסיון שלהם, מאד עזרתם לנו ואני מקווה שגם אני קצת עזרתי עכשיו למטיילים הבאים.

היו שלום ותודה על הדגים

יאיר

 

 

 

thanks 7 תודות למשתמש yayamo על הודעה מועילה זו.
ehudavni ב 19/08/2018(UTC), יובלש ב 19/08/2018(UTC), HarmonicWave ב 19/08/2018(UTC), אסף א ב 20/08/2018(UTC), ישר.א ב 20/08/2018(UTC), צ'ילום ב 20/08/2018(UTC), אמנון לנגי ב 23/08/2018(UTC)
אסף א  
#338 נשלח : יום שני 20 אוגוסט 2018 13:59:57(UTC)
אסף א


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/02/2004(UTC)
הודעות: 234
גבר

תודות: 42 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים ב 25 הודעות

אמנון,

אני חייב להגיד שמגיע לך אות כבוד משגרירות איטליה, לא פחות.

יצרת ואתה מתחזק מאגר מידע מדהים ונגיש בעברית על הדולומיטים.

grazzi!

 

נערך ע"י משתמש יום רביעי 22 אוגוסט 2018 13:41:47(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל אסף א עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 23/08/2018(UTC)
tsahia  
#339 נשלח : יום חמישי 23 אוגוסט 2018 20:47:41(UTC)
tsahia


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/01/2005(UTC)
הודעות: 8

קיבל תודה: 7 פעמים ב 5 הודעות

יאיר

שלוש שנים עברו ואני עדיין זוכר בחיוך כל מקטע. שתי הערות.

כל כך הרבה פעמים כתבתי פה שהעליה למרמולדה מצריכה רתמה. זה פשוט לא אחראי לעלות לפיסגה ללא ריתמה, ואני שמח שלא ניסיתם את זה (חבל אגב, זה אחד הטיפוסים הכי יפים שיצא לי לעשות אי פעם). לגבי הירידה מהפאס, אני זוכר שזה היה מאוד מאתגר.

לגבי בלון גז (אני מתנצל שלא עניתי קודם). לאחר שלא מצאתי בלון בבריקסן הייתי בטוח שגם אני חוזר עם הערכה מבויישת הביתה, אבל אז ב Frara ירדתי ברכבל ל Selva di Val Gardena, ושם מצאתי חנות עם ציוד מטיילים וגם בלון גז.

ככה זה נראה מפיסגת המרמולדה:

ziva  
#340 נשלח : יום שישי 31 אוגוסט 2018 13:06:02(UTC)
ziva


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/07/2015(UTC)
הודעות: 4
ישראל

קיבל תודה: 9 פעמים ב 3 הודעות

שמי עודד (הבעל של) וטיילתי בשביל ב- 11.8-22.8, סה"כ 11 יום. נעזרתי רבות במה שנכתב באתר הזה על ה- av2 לאורך השנים ואני רוצה לתרום מספר פרטים ותובנות, לא לפי סדר מסויים.

  1. סימון השביל לכל אורכו הוא מעולה וצריך כישרון כדי להתברבר. כל מספר מטרים מופיע סימון אדום/לבן על סלע או עץ, כל מספר סימונים נכתב מספר השביל המקומי (למשל 666) על גבי הסימון, בכל צומת מוצב עמוד עם שלטי הכוונה ועליהם מספר השביל המקומי, היעד שלו (בקתה, פס וכד'), ובמקרים רבים גם משך הזמן להגיע ליעד זה. הסימון בחלק הצפוני (עד passo valles) הוא אומנם מעט טוב יותר, אבל גם בחלק הדרומי הסימון ברמה גבוהה מאוד.

כל זה לא אומר שלא צריך להצטייד במפות (לי היו מפות tabbacc מס' 7, 15, 22 שמכסות את כל הטרק מלבד החלק הראשון של היום הראשון והחלק האחרון של היום ה- 10 עד הסיום) ואפליקציית ניווט טובה.

  1. חציית קרחון המרמלדה מחייבת, לדעתי, קרמפונים. אני שכרתי זוג בריפיוג'יו Castiglioni (8 יורו + 30 יורו פיקדון שמוחזר בריפיוג'י contrin לאחר הצגת קבלה). בצעד הראשון, ממש לפני העליה לקרחון, אחד הקרמפונים נשבר ונאלצתי לחצות את הקרחון עם קרמפון אחד. לא מאוד נעים אבל אפשרי. לא ברור לי איך אפשר ללא קרמפונים בכלל, אלא אם חוצים ביום שמש בצהרים לאחר שרבים אחרים יצרו מסלול על הקרחון. יש לציין שמסביבי היו עשרות מטיילים, כולם עם קרמפונים.
  2. אני יצאתי מהארץ עם רתמה עבור הויה פארטות. הרגשתי צורך להשתמש בה רק בויה פארטה שמעל קרחון המרמולדה שלאחר מכן היורדת מהפס (לא עליתי לפסגה). שם הרתמה העניקה לי בטחון גמור בהליכה מעל תהום. בכל שאר הפארטות לא הרגשתי צורך להשתמש ברתמה. כל אחד צריך לעשות את חשבון העלות-תועלת שלו: משקל בתרמיל לאורך כל הטרק מול תחושת ביטחון בקטע אחד (או קטעים ספורים בטרק). בכל מקרה, להערכתי, קסדה מיותרת.
  3. אני הזמנתי כחודש מראש מקום בכל הבקתות (בשיחות טלפוניות כי לא קיבלתי מענה למיילים ששלחתי), בגלל החשש מעומס מטיילים בשיא העונה. בדיעבד, אפשר היה לוותר על כך, לפחות בחלק הדרומי של השביל (מ- passo valles), ובוודאי מ- passo cereda. בחלק זה השביל היה הרבה פחות עמוס. העומס על הבקתות בחלק הצפוני אינו נובע מריבוי מטיילים על ה- av2 דווקא, אלא על כל השבילים המקומיים המצטלבים איתו וחופפים איתו בחלקים מסויימים.
  4. ארוחת הבוקר בבקתות של החלק הצפוני (עד valles) עשירות וטובות. לאחר מכן הן עלובות- לחם, ממרחים וקפה, למעט בבקתות על הכביש (כמו passo cereda). ביומיים האחרונים גם אין בקתות בדרך בהן ניתן להשלים את ארוחת הבוקר. כדאי להצטייד מראש בפירות מיובשים, חטיפי אנרגיה או כל מזון אחר שיעזור להגיע לבקתה בסוף הקטע לא מורעבים ומותשים.
  5. טיפים נבחרים לפי ימים:

יום 1- מבריקסן לריפיוג'יו Genova: הרכבל הראשון עולה בשעה 9:00 בבוקר. כדי להגיע אליו צריך לקחת את האוטובוס (מספר 321) שיוצא בשעה 8:13 מהתחנה המרכזית של בריקסן (צמודה לאוניברסיטה) ומגיע 20 דקות לפני 9:00. בשעות הבוקר יש שני אוטובוסים בשעה. האוטובוס אוסף במספר תחנות בעיירה, כולל ביציאה ממנה על-יד מגרש חניה בו ניתן להשאיר רכב ללא תשלום.

ביציאה מהרכבל, כשעומדים מול שלט העץ עם הפנורמה של ההרים, לא להתבלבל מריבוי חיצי ההכוונה- צריך לפנות שמאלה.

יום 2- עד passo gardena (ריפוג'יו frara): הקטע "הרשמי" הוא עד ריפוג'יו puez. לטעמי לא מומלץ: ראשית- זה יום קצר מדי (5 שעות), ושנית- העליה מpasso gardena  היא רצחנית, וכדאי לעשות אותה על הבוקר ולא לאחר 2-3 של הליכה. בנוסף, בקתת frara נחמדה, למרות מיקומה על הכביש.

יום 3- עד בקתת Castiglioni: היום הארוך ביותר שלי (8.5 שעות), פשוט כי לא השגתי מקום בשתי הבקתות שלפני Castiglioni. חששתי מיום זה, אך בדיעבד התברר כיום סביר ביותר, למרות שתי עליות ושתי ירידות מאתגרות. למרות ההמלצה בסיפורי דרך באתר זה ובמקומות אחרים לרדת ברכבל אל passo pordoi, אני ירדתי רגלית ונהנתי. מדובר אומנם בירידה תלולה אך על שביל נוח יחסית, יורד בזיגזג על חצץ, והנוף מרשים. מומלץ. (הירידה נמשכת פחות משעה)

יום 4- עד ריפוג'יו contrin: שוב, ההמלצה בסיפורי הדרך היא לעלות ברכבל לריפוג'יו pan dei fiacconi אך אני בחרתי לעלות רגלית. התחלתי ב- 7:15 והגעתי ב- 8:30 כאשר הרכבל התחיל לעבוד. כל אחד והעדפותיו. את סיפור הקרחון והויה פארטה כבר סיפרתי קודם. לאחר סיום הפארטה מתחילה ירידה ארוכה ותלולה מאוד. חלקה הראשון (והארוך) על חצץ דק, בזיגזגים רבים שנבנו בעזרת עמודי עץ ארוכים העוצרים את הדרדרות החצץ ומהווים גם את סימון השביל. רק לאחר סיום חלק זה, כאשר התשתית הופכת ליציבה, מתחיל סימון האדום/לבן הרגיל של השביל.

יום 5- עד passo valles: יום יחסית קל ופחות מרשים מכל שאר ימי הטרק. תחילת היום בעליה לא קשה עד ל- passo delle cirelle וממנו יורדים במורד תלול מאוד על חצץ עמוק, ממש בגלישה כמו הליכה על שלג רך או במורד דיונת חול. בסוף הירידה מגיעים לבקתת puchiade, בקתה מפונפנת אליה הגיעו מאות מטיילים איטלקים בני כל הגילים (0 עד 80) מכיוון הכביש של passo di san Pellegrino. התחושה היא כמו בפארק הירקון ביום שבת. המשך היום די משעמם, החלק היחיד המשמעם בכל הטרק.

הבקתה ב- passo valles אכן היתה מפנקת כמובטח בסיפורי הדרך כאן. זו הבקתה היחידה בה ישנתי בחדר נפרד עם שירותים/מקלחת בעלות לא הרבה יותר גבוהה מאשר עלות הדורמיטורים בבקתות האחרות (44 יורו עם ארוחת בוקר סבירה).

יום 6- עד ריפיוג'יו rosetta: לאורך המסלול ביום זה יש קטעים לא ארוכים של ויה פארטות (קטעים מאובטחים עם כבלי מתכת), אך כאמור אין צורך בציוד מיוחד, אבל נדרשת זהירות רבה לאורך כל המסלול. במזג אוויר גשום הדרך עלולה להיות מסוכנת- חשש מהחלקה דווקא בקטעים הלא מאובטחים, וצריך לשקול לוותר ולבחור בחלופה של שביל 749, או אם כבר מגיעים לבקתת mulez – לצאת עם שביל 710 לכביש. בקתת rosetta יקרה- 53 יורו לחצי פנסיון כאשר ארוחת הבוקר דלה מאוד (לחם, ממרחים, קפה). ניתן להוסיף יוגורט ודגנים ב- 5 יורו, ו/או גבינה ונקניקים ב- 6 שקלים ("תוספות" שבבקתות הקודמות מקבלים בחינם). מקלחת חמה- 6 יורו ללא הגבלה. אין wifi ואין קליטה בבקתה. צריך לצאת 50 מ' לאזור מנחת ההליקופטרים כדי לקבל קליטה.

יום 7- עד רפוג'יו Treviso: יום שכמעט כולו ירידות (סה"כ כ- 2,300 מ' ירידה) ומעט עליות עם קטעים מאובטחים ארוכים יחסית, אך כאמור אין צורך ברתמה (לפחות לתחושתי). ביקתת pradidali שפוגשים בדרך יושבת במקום נהדר, מוקפת צוקים, ואפשר לשקול ללון בה, כמוסבר בהמשך. הירידה השניה של היום ארוכה מאוד, לעיתים על תשתית בלתי יציבה, ולכל אורכה תלולה. היא אינה מסוכנת אך בסופה מרגישים את הברכיים. ריפוג'יו Treviso, אליו עולים מתחתית העמק במספר לא קטן של סרפנטינות, נחמדה עם צוות נחמד, אבל ארוחת הבוקר בסיסית וללא אפשרות הרחבה כמו בבקתה הקודמת. יש wifi אך היתה בעיה להתחבר. אין קליטה בבקתה וצריך לצאת מעט מעליה (מס' מטרים)

יום 8- עד passo cereda: יום קצר (מדי) של 4:30 שעות. אין אפשרות להאריכו כי הבקתה הבאה במרחק של מעל 7 שעות. ניתן לשקול להאריך את היום השישי עד בקתת pradidali, לדלג על בקתת Treviso ולחבר את החצי השני של היום השביעי עם היום השמיני (ליום ארוך וקשה של 8:30 שעות). ריפוג'יו passo cereda נמצא 150 מ' משמאל למפגש של השביל עם הכביש, ממש מול שביל 801 איתו ממשיכים ביום הבא. Wifi טוב בבקתה, ארוחת בוקר טובה (במיוחד בהשוואה ליומיים הקודמים).

יום 9- עד ריפוג'יו boz: העליה ל- forcella comedon היתה עבורי העליה הקשה ביותר בטרק זה. ברובה לא ניתן להשתמש במקלות בגלל התלילות, מחייבת להיעזר בידיים, ולקראת הסוף אתה גורר עצמך מעלה גם בעזרת הידיים. הנוף למעלה שווה את המאמץ. בירידה מהפס פוגשים בקתות לא מאויישות אך מצויידות היטב, עם מים זורמים (מברז) לצידן. בקיצור, אם נתקעים בגלל מזג אוויר או כל סיבה אחרת, אפשר להעביר שם בקלות לילה (צריך רק לדאוג למזון). בקתת boz קומפקטית ונחמדה מאוד, אבל שוב מציעה ארוחת בוקר דלה.

יום 10- עד ריפוג'יו dal piaz: בחלק הראשון של היום השביל לעיתים צר מאוד מעל מדרונות תלולים מאוד ועמוקים, אבל עביר ללא קושי מיוחד, אלא אם מדובר ביום גשום העלול לגרום להחלקה. המחצית השניה של היום- פחות מאתגרת ופחות מרשימה. התנאים בבקתה בסיסיים, המקלחת החמה קצרה ביותר, ובקיצור- בקתה לא אטרקטיבית. אפשר בהחלט לוותר על לינה בה ולרדת באותו יום ל- feltre/

יום 11: עד ל- corce d'aune- שעה וחצי של ירידה יחסית נוחה. הגעתי לכפר 10 דקות לאחר יציאת האוטובוס ל- feltre כאשר הבא יוצא רק בצהריים. הרמתי יד ותוך 5 דקות עצר לי טרמפ של מקומי שלקח אותי עד feltre.

לסיכום: טרק אדיר, הדולומיטים במיטבם, אך מאתגר מבחינת דרגת הקושי (יותר מה-  av1 ומה- tmb) כי אין כמעט הליכה במישור והשיפועים תלולים.  

thanks 4 תודות למשתמש ziva על הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 31/08/2018(UTC), אמנון לנגי ב 31/08/2018(UTC), io_travel ב 31/08/2018(UTC), אסף א ב 03/09/2018(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest (2)
23 עמודים«<1516171819>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.