ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

22 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
dandov  
#1 נשלח : יום שלישי 02 יוני 2009 20:06:28(UTC)
dandov


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2009(UTC)
הודעות: 1

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

הדרך הגבוהה משמוני לצ'רמט - (Walker's Haute Route (WHR
מסלול הליכה קלאסי באלפים השוויצריים באורך 180 ק"מ. נחשב לאחד מהמסלולים ההרריים היפים בעולם.
המסלול אינו דורש מיומנות טכנית אבל דורש כשירות גופנית טובה. 
המסלול חולק קטע משותף (משמוני לשמפה) עם המסלול הפופולרי של הטור דה מונבלאן (TMB) 

 

חתך כללי של המסלול

 

 

חלוקות מסלול מומלצות על פי הספר של סיסרון

 


מרחקים, הפרשי גובה והערכת זמן בכל קטע מסלול על פי הספר של סיסרון
(כולל אלטרנטיבות)


הורדת קובץ ובו סקיצות של המסלול ומפה כללית:
WHR-Scans (מדריך סיסרון)

הורדת קבצים ובהם סריקה באיכות טובה של מפות 1:50,000 (טופו שוויץ - מהדורה 2013)

Map03Scan   Map02Scan  Map01Scan

Map04Scan   Map05Scan     Map06Scan

 

 

השלמת מפות שביל (מזינאל לצ'רמט) באיכות סריקה נמוכה יותר (מפות ממהדורות קודמות)
Map07   Map08

הורדת קובץ ובו פרופילים של המסלול:  Profiles (באדיבות עודד dede)

 

אתר מפות אונליין של שוויצריה (תודה לישראל.א על הקישור וההסברים) - אתר המפות
אתר מעולה עם אופציות מגוונות להצגת אינפורמציה, כולל שבילי הליכה. אפשר לשמור את המפות, בכל קנה מידה, ואפשר גם להדפיס אותן.

כיצג להציג במפת האונליין את שבילי ההליכה?
בצד שמאל (מתחת לתפריט האדום של Catalog) צריך ללחוץ על Infrastructure and Communication
בתפריט שיפתח צריך ללחוץ על Transport networks ואז לסמן את האופציה Hiking trails


 
סיפורי דרך מלאים ובהם אינפורמציה משלימה

סיפור הדרך של נמרוד (2009)

סיפור הדרך של ענבר  (2011)

סיפור הדרך של מארק (2012)

סיפור הדרך של אלי (2013)

סיפור הדרך של שלמה (2015)

סיפור הדרך של אדיר (2015) - הליכה מחוץ לעונה (אוקטובר)

נערך ע"י מנהל שבת 18 יוני 2016 23:55:55(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל dandov עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC)
מממן
אמנון לנגי  
#2 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 07:33:32(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות

WHR - סקירת מסלול - 11 ימי הליכה + חצי יום חופשי בצ'רמט (23 באוגוסט עד 3 בספטמבר 2013)

במסלול הזה היינו חמישה (משמאל לימין): דורית, אמיר, פורטונה, אמנון, שי.

יום 1 - מתחנת הרכבל Flégère עד Le Tour דרך האגם הלבן
טיסת בוקר של אלעל לג'נבה ($540) העברה של AlpyBus לתחנת הרכבל Flégère ב Les-Praz לפי €25 לאדם. רכבל לגובה 1880 (€12.5)
טיפוס 500מ' עד לאגם. עצירה לצהריים בבקתת Lac Blanc ירידה של 900מ' לכביש. עליה 200מ' עד Chalet Alpin du Tour מחיר €40 בחצי פנסיון

דגשים לקטע זה. זה קטע משותף ל TMB ו WHR. מדובר באחד הקטעים העמוסים של ה TMB ובקתת Lac Blanc נוטה להיות מוצפת במטיילים כך שקצב השירות בהתאם. במהלך כל התנועה בקטע יש תצפיות נהדרות על עמק שמוני ורכס המונבלן. איכות התצפיות תלויה כמובן בתנאים המטאורולוגיים. הירידה מהאגם די ארוכה ומשלבת מספר סולמות. בסוף הירידה מצפה עליה מפתיעה ובהחלט מתישה ממש עד לבקתה. סך הכל פתיחה מצויינת של המסלול.


יום 2 - מ Le Tour עד Champex דרך בקתת Les Grands ומעבר הרים Fenetre d'Arpette

זה היה יום שהתחיל טוב והפך בהמשך לסיוט נוראי. פתחנו את היום בשני רכבלים (€20.5) עד סמוך לקו הגבול בין צרפת לשוויץ בקול דה באלם. משם הדרך קלה במגמת ירידה לכיוון בקתת לה גרנדס אבל לפני הבקתה יש עליה די ממושכת של יותר מ 200מ' שגובה קצת מחיר מהרגליים. בקטע זה התגלו חריגות מהותיות בין הערכת הזמן בשלטים לזמן ההליכה בפועל של הקבוצה כשהפער מתקרב ל 50% תוספת זמן על השילוט. מהבקתה החביבה, שמתופעלת על ידי משפחה, יש ירידה נוחה יחסית של כשעה וחצי עד לחצית הנהר והפסקת צהריים ב Chalet Du Glacier. במהלך הירידה יש תצפית טובה על מעבר ארפט וקרחון Trient. הצרות שלנו התחילו מיד אחרי הפסקת הצהריים. במהלך הטיפוס למעבר ארפט, התחיל לרדת גשם קל, שהלך והתחזק ככל שהתקרבנו למעבר. הטיפוס עצמו לקח לנו 3 שעות והגשם לא הפסיק לרגע. בנוסף לגשם היה גם ערפל די סמיך ורוח מעצבנת. את כל הקטע הלכנו ספוגים במים, רועדים מקור ובלי טיפת נוף לרפואה. הירידה בגשם השוטף לקחה לנו עוד 3 שעות עד לבקתת Relais d'Arpette אליה הגענו לקראת 20:00 במצב מעורר רחמים. 70 פרנק לחצי פנסיון.

מעבר הגבול לשוויץ בבוקר. העננות בשלב זה לא מבשרת את הצפוי בתוך שלוש שעות.


קטע הירידה המפורסם אחרי בקתת לה גרנד


יום 3- מ Champex עד Cabane Prafleuri
עוד יום אתגרי וארוך בתנאי מזג אוויר קשים. לקחנו בבוקר אוטובוס מאגם שמפה לעיר Orsieres ומשם שתי רכבות (14 פרנק) עד לתחנת הרכבל ב La Chable. משם בשני רכבלים עד לתחנה Les Ruinettes בגובה 2200מ' (22 פרנק) ורק אז, בשעה 10:30, התחלנו את המסלול הרגלי בן 20 הק"מ של היום השלישי. מזג האוויר היה מעונן וערפילי עם טמפ' סביב האפס. בכל האיזור ירד שלג משמעותי משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעה 10:00. עד לפאס Termin, ההליכה היתה נוחה אבל בתוך ענן, כך שלא ראינו כלום. מהפאס התקדמנו לאט לכיוון פאס Louvile כאשר מדי פעם התהוו בקיעים בערפל שאפשרו לנו תצפית חלקית. הפאס עצמו, בשלביו הסופיים, תלול וזרוע בולדרים כצפוי מפאס אלפיני קשוח. הירידה מהפאס דומה לעליה אליו ואח"כ חוצים את המדבר הגדול עם האגם והקרחונים שמסביב. השלט בפאס לוביל מציין זמן הגעה מגוחך לפאס פרפלורי (Prafleuri) משהו כמו שעה ועשר דקות. זה זמן שהוא אולי טוב למטייל רענן שהולך במזג אוויר יבש ונאה, אבל הוא לא מהווה אינדיקציה לקבוצה מותשת שהולכת בערפל כבד ושלג. לנו לקח שעתיים להגיע לפאס פרפלורי. הפאס הזה קשה מאוד גם בגלל שהוא פאס שלישי באותו יום אך בעיקר בגלל קושי פסיכולוגי משום שיש ירידה ארוכה לפני שמתחילים לעלות אליו. הירידה הזאת היא כולה על בולדרים גדולים והיא לוקחת הרבה זמן בתנאי רטיבות וקור. רק ב 19:00 הגענו אל הפאס ומשם השלט ציין שעה ירידה אל בקתת פרפלורי. בשלב הזה כבר ירד עלינו ברד ושלג והעייפות שסחבנו ממעבר ארפט של אמש הורגשה היטב. אל בקתת Prafleuri הגענו בשעה 20:15 (65 פרנק לחצי פנסיון) אך אבוי, מצאנו את הבקתה יושבת על צוק בגובה 60מ'. זה כבר היה טיפוס באפיסת כוחות מוחלטת ובסופו פשוט נשפכנו מטונפים לתוך חדר האוכל, בו רוב הנוכחים עסקו במשחקי חברה הרבה מעבר לשעות הארוחה. למרות ההגעה המאוחרת, זכינו לארוחת פינוק מצויינת ולמפגש פורום משמח עם ישראל. לבקתה הזאת יש את החדר הסניטרי הכי מעניין במסלול. זה חדר שהכל כלול בו. גם משתנות הגברים, גם המקלחות גם איזור צחצוח השיניים וגם בתי השימוש - הכל נמצא בחדר אחד מעורב לנשים וגברים. זו בוודאי חוויה מוזרה לבחורה לשטוף פנים ושיניים בזמן שגברים משתינים חצי מטר ממנה. ולא אזכיר את המקלחת ב 5 פרנק ל 3 דקות כאשר המיים החמים נגמרים אחרי 20 שניות. נו טוב, במצב שלנו אלה לא היו הדברים הכי חשובים. העיקר שהגענו. צילומים כצפוי אין לי מיום ההליכה הזה.

נערך ע"י משתמש יום שני 08 אוגוסט 2016 19:20:46(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש אמנון לנגי על הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC), S.K. ב 06/07/2015(UTC)
אמנון לנגי  
#3 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 07:34:41(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות

יום 4 - מ Cabane Prafleuri עד Arolla    
סוף סוף יצאה השמש (אבל לא להרבה זמן). הבוקר התחיל בטיפוס תלול קצר מהבקתה עד לתצפית נהדרת על אגם דה דיס (Des Dix). הקור היה עדיין קשה ונדרשנו לביגוד תרמי וכפפות. בגלישה לאגם עשינו הפסקה קצרה בבקתה לא מאויישת (La Barma) שיש לה מטבח פתוח לשימוש עצמי. משם היתה ירידה קצרה נוספת לדרך כורכר שהולכת סביב האגם והליכה של 5-6 ק"מ שטוחים הובילה אותנו לטיפוס הדי תלול לבקתת דה דיס (2850מ'). קטע הטיפוס בן 600 המטרים, היה קשה לחלק מהקבוצה, לאור היומיים המפרכים שעברנו, וקצב הטיפוס היה איטי. בקתת דה דיס ממוקמת נהדר על גבעה שמשקיפה על קרחון Cheilon. אחרי ארוחת צהריים מדושנת, גלשנו מהבקתה וחצינו את הקרחון על מנת לטפס בדרדרת אל הסולם התלול של Pas de Chevres. משם כל הדרך בירידה קלה וארוכה עד לארולה ולמלון הרציני הראשון שלנו Grand Hotel Kurhaus. מדובר במלון עם אווירה מעולה ואוכל נהדר. הוא ממוקם בתוך יער במרחק הליכה קצר ממרכז העיירה, תחנת האוטובוס וחנות ספורט טובה (65 פרנק לחצי פנסיון).

 

אגם דה דיס

 

בקתת דה דיס

 

חציית קרחון Cheilon 

 

הסולם שמטפס ל Pas de Chevres

 

מלון Kurhaus המצויין בארולה


יום 5 - מ Arolla ועד Cabane De Moiry דרך מעבר הרים Col Du Tsate
עוד יום קשה עם הרבה עליות. אחרי התענגות על ארוחת בוקר מעולה במלון, לקחנו אוטובוס בשעה 10 לעיר Les Hauderes (מבוטא: לֶה זוּדֵר). משם בגובה 1440מ' התחילה עליה ארוכה עד למעבר Tsate בגובה 2900מ'. זאת עליה קשה שעוברת באזורי מרעה עם תצפיות יפות אחורה. הנוף מהפאס עצמו מאכזב מאוד. לא רואים ממנו את אגם מויירי או את קרחון מויירי אלא רק אגם קרחוני קטן שנמצא בשלבי ייבוש. מזג האוויר בשלב זה של היום (15:30) הפך מעונן וגשם התחיל לרדת. גלשנו מהפאס כ 500מ' עד לאגם הקרחוני. תוך כדי גלישה השתפרו התצפיות והתגלו האגם וקרחון מויירי. הגענו לאגם הקרחוני המיובש בגשם טורדני ומשם השלט הראה שעה ועשר דקות עד לבקתת מויירי (לא לטעות ולבחור כמו ישראל באופציה הימנית שדורשת, בסופו של דבר, את חציית קרחון מויירי). שוב התגלה לנו הפער בין זמן השילוט לזמן הטיפוס בפועל. לנו לקח יותר משעתיים לטפס לבקתה, גם כי מדובר בטיפוס די קשה של 500מ' בסרפנטינות וגם בגלל הגשם שהפך לשלג כבד מגובה 2600 וכיסה את כל הסביבה. כרגיל אצלנו (הפעם אשמה היציאה המאוחרת מארולה) הגענו לבקתה במהלך ארוחת הערב וישבנו לאכול רטובים, לפני שהספקנו להתארגן על החדרים. בבקתה פגשנו קבוצה של 4 ישראלים צעירים שהולכים את השביל. אני מלא הערכה לשוויצרים על המיקום הנפלא של הבקתות. כל בקתה דורשת עבודה מאומצת ממש עד לפתח. את מויירי, למשל, לא ניתן לראות בכל שלב הטיפוס, עד שנמצאים במרחק של 20 מ' ממנה. האוכל בבקתה, אגב, מפנק יחסית לשאר הבקתות. חדרי המגורים מחולקים לישנים וחדשים. החדשים יקרים בכמה פרנקים ונקראים חדרי קומפורט. הם ממוקמים בקומה השניה של הבקתה החדשה שנבנתה לפני שלוש שנים. המקלחות במבנה החדש פועלות (כרגיל) על ז'יטונים, אבל באופן מפתיע יש זרימה חופשית של מים חמים בכיורים. מויירי היא הבקתה היקרה ביותר במסלול. היא עולה 85 פרנק לחצי פנסיון בחדר קומפורט וההזמנה מראש דורשת תשלום מקדמה של 40 פרנק לאדם. חשוב לדעת שסכום ההפקדה לא מוחזר במידה וביטול הלינה נעשה פחות מ 24 שעות מתאריך ההגעה.      

 

עדר פרות אופייני בטיפוס לפאס Tsate

 

תצפית על מעבר הרים Tsate

 

הנוף מחדר האוכל של בקתת מויירי


יום 6 - מ Cabane De Moiry עד Zinal
היום הקל הראשון שלנו במסלול. מזג האוויר היה יחסית בהיר, המסלול קצר והתוואי קל מאוד. נוסיף לזה את הרכבל שיורד לזינל וחוסך 1000מ' ירידה והנה קבלנו, בשעה טובה, יום מנוחה לגוף ולנפש. בירידה מבקתת מויירי עמדנו בזמנים. זה סיפור אחר לגמרי לעשות את הירידה בלי שלג ועם גוף רענן. המשך ההליכה לאורך הגדה של אגם מויירי הנפלא סיפקה הרבה הזדמנויות צילום וגם אופציית רחצה במידה ומזג האוויר היה קצת יותר חם. הפסקת צהריים במסעדה על הסכר ומשם טיפוס קל מאוד של 500מ' לפאס Sorebois וגלישה על דרך שירות לתחנת הרכבל לזינאל (14 פרנק). סה"כ יום הליכה קליל של 4 שעות. שימו לב שתחנת הרכבל משגרת לזינאל קרון אחד בכל שעה עגולה. לכן כדאי לתכנן את ההגעה בהתאם.

בזינאל בחרנו ללון במלון La Poine de Zinal שיש בו מטבח מצויין ויחס מעולה. המחיר 80 פרנק לחצי פנסיון. אין דורמטורי אבל יש חדר של 4-5 מטיילים. טיפ חשוב לכל איזור זינאל - מי שלן במלון בעיירה, מקבל כרטיס המאפשר נסיעות חינם באוטובוסים ושימוש חינם ברכבלים. מי שמתכנן יום חופש בעיירה יכול לנצל את הכרטיס הזה עד תום. 

 

קרחון מויירי כפי שנשקף בירידה מבקתת מויירי

 

מי הטורקיז של אגם מויירי

 

עדר כבשים בפאס Sorebois

נערך ע"י משתמש יום שני 08 אוגוסט 2016 19:24:55(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC)
אמנון לנגי  
#4 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 07:36:21(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות

יום 7 - מ Zinal עד Cabane Bella Tolla
יום קל שני ברציפות. מזג האוויר סוף כל סוף התחמם בכמה מעלות והשמיים פינו מקום ליותר שעות שמש מה שהרגיש נפלא! הבוקר נפתח בטיפוס לא קל מזינאל לגובה שיוט של 2400מ' ומשם הליכה נוחה לאורך שלוחה עד להפסקת צהריים במלון Weisshorn (תפריט שווה ומגוון). מהמלון עוד שעה וחצי הליכה קלילה עד לבקתת בלה טולה שממוקמת נהדר בנוף פתוח לכל הכיוונים. התנאים בבקתה מעולים ולשם שינוי המים החמים זורמים חופשי ובשפע! האוכל, לעומת זאת, היה קטסטרופה. ספגטי בלי רוטב ועוף שיובש לחלוטין תוך כדי טיגון. 60 פרנק לחצי פנסיון.

 

מלון וויסהורן

 

בחצר של מלון וייסהורן
   

 

מנה מוקרמת אופיינית

 

מבט צד על בקתת בלה טולה

 


יום 8 - מ Cabane Bella Tolla עד ל Gruben
יום הליכה נהדר שחזר להיות פיזי אך קצת פחות מכפי שהיו הימים הראשונים. הטיפוס מבקתת בלה טולה לפאס Du Boeuf בגובה 2935מ' היה פשוט יחסית והתנהל ברובו על דרך גיפים טובה. מהפאס ירדנו להפסקה ארוכה באגם Meidsee ומשם כל הדרך בירידה ממושכת ומעייפת לעיירה גרובן. בעיירה התמקמנו במלון Waldesruh שהיה קצת נוצרי מדי לטעמי ומאוד קטן. הפיצוי הגיע בצורת אוכל טוב, יחס מעולה ומחיר חסר תחרות במסלול - 45 פרנק לחצי פנסיון.

 

הירידה מ Pas Du Boeuf 

 

אגם Meidsee

 

ירידה מיוערת לגרובן

 

מלון  Waldesruh


יום 9 - מ Gruben עד Grachen
במזג אוויר נפלא התחלנו בבוקר את הטיפוס לפאס האחרון שלנו במסלול - Augstbordpass. ביום התשיעי של מסלול אלפיני, הגוף כבר לא סופר עליות של 1000מ' ומספר ההפסקות עד למעבר מצטמצם דרמטית. זה היה בוקר עמוס מטיילים יחסית לימים הקודמים והתחושה היתה קצת של הליכה ב TMB ופחות ב WHR. הירידה מהפאס עד לכפר Jungen ותחנת הרכבל היא ארוכה וזרועת בולדרים. בשעתיים הראשונות אין עדיין תצפיות טובות על הפסגות של ה 4000+ אבל כאשר מתקרבים לעמק שבו שוכנת צ'רמט, מתחילים לראות ממש מקרוב את הפסגות המושלגות, רק לא את המטרהורן! הוא עדיין מוסתר בשלב הזה על ידי פסגה אימתנית אחרת של 4000+. הרכבל שיורד לסנט ניקלאוס פועל באופן מעניין. מעמיסים בחוץ את התיקים ומפעילים לבד את הרכבל. את הכרטיסים קונים בדיעבד למטה בעיר (11 פרנק). תחנת הרכבל ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת שממנה לקחנו אוטובוס לעיר היפה Grachen (חלק מבטאים את השם גראכן וחלק גראשן). התפנקנו בעיר במלון הספא Gracherhof ששופץ לאחרונה ויש בו סאונות מכל הסוגים ומסעדת שף מעולה כולל תפריט יינות מרשים. המלון לא זול (120 פרנק) אבל המחיר כולל ארוחת שף 5 מנות. מומלץ.  

 

תחילת העליה מגרובן

 

Augstbordpass 

 

תצפית (עננים) מהפאס

 

הכניסה ל Jungen בדרך לתחנת הרכבל לסנט ניקלאוס

 

העיר גרשן בתצפית ממרפסת המלון

 

אחת המנות העיקריות בארוחת השף במלון Term Hotel Gracherhof

 

נערך ע"י משתמש יום שני 08 אוגוסט 2016 19:36:14(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC)
אמנון לנגי  
#5 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 07:37:52(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות

יום 10 - מ Grachen עד Europahutte 
זה היה יום היכרות מאכזב עם ה Europaweg. ציפינו להנדסת שביל "גרמנית" וקבלנו קטעי שביל סחופים ומסוכנים למעבר. הבוקר התחיל בטיפוס קל של 160מ' מגראשן ומשם הליכת יער מהאגדות, עם פטריות אדומות וכל מני פירות בר לצד השביל. ה Europaweg עצמו מתחיל בפסל מרשים שמופיע בכל פוסט של ה WHR. בדרך אליו צריך לטפס ביער בתלילות עד מעל גובה העצים. מהפסל ועד לגשר העץ הראשון, השביל במצב תחזוקה גרוע ומפתיע שהוא לא גובה קורבנות כל שנה. יש לפחות שלוש נקודות שבהן צריך לחצות שדות בולדרים, שכל דריכה לא זהירה על אחד מהם עלולה להוביל להתמוטטות רבתי. מצב השביל משתפר מאוד אחרי גשר העץ הראשון שעם כל הכבוד לשוויצרים, בגרמניה בחיים לא היו מאשרים גשר עץ עלוב כזה. זה גשר ברמה נפאלית. התחושה ב Europaweg אחרי כמה ק"מ היא שהפואנטה הובנה ושאפשר לוותר על ההמשך. באמת שאין כל סיבה ללכת את כל השביל הזה על הבולדרים, מה גם שנכון להיום, החלק השני של השביל סגור במספר נקודות ולא רק בגשר הגדול שאחרי בקתת אירופה. ללא ספק השביל דורש ריענון משמעותי או מחשבה נוספת לגבי בטיחותו. אני לא מצליח להבין את ההיגיון בשלט שמורה לחצות מהר איזור מסוכן שמועד למפולות. אם האזור מועד למפולות,  אל תעבירו בו שביל! מה עוזר לי לחצות מהר קטע אם אני בדיוק חוטף מפולת? זה לא שיש מקום להסתתר. בכל אופן, ה Europaweg חשוף לשמש ורוחות. צריך להימרח טוב טוב בקרם שיזוף ולדאוג לסחוב מספיק מים. הקטע הראשון יבש לגמרי עד לחציית נחל מספר ק"מ לפני בקתת אירופה. הבקתה עצמה היא אחת הפחות טובות במסלול. בהתחשב במלונות שיש ברנדה, במרחק שעת ירידה נוחה, זו הייתה טעות לבזבז זמן בבקתה הזאת. אוכל עלוב מקופסאות שימורים ודורמטורי צפוף. אולי פשוט נשבר בשלב הזה מבקתות עץ ומקלחות ז'יטונים של 2-3 דקות.  

תחילת ההליכה ביער מגראשן


את הקטע הזה צריך לחצות בריצה לפי השלט


האם היו מאשרים בגרמניה גשר עץ מאולתר כזה?


סוף סוף קצת מים אחרי הליכה ארוכה יבשה



יום 11 - מ
Europahutte  עד Zermatt
בתחושות חזקות של סוף מסלול ירדנו מבקתת אירופה לארוחת בוקר משודרגת במסעדה מומלצת קצת אחרי העיירה רנדה. הכוונה היתה להמשיך משם על התוואי הנמוך של ה Europaweg אלא שאחרי טיפוס בן כמה מאות מטרים מעל העמק, לגובה שיוט, התברר שאפילו בגובה זה, השביל לצ'רמט סגור עקב מפולות. בלית ברירה, ירדנו שוב לעמק והלכנו על מסלול הפנורמה שעוקב אחרי תוואי הרכבת עד צ'רמט. המסלול הזה קצת מעצבן ועובר דרך מחצבת כורכר בדרך. חוץ מזה, ללכת בעמק זה כבר עניין של חשיפה לחום לא נעים אחרי שהתרגלנו לקור בהרים. בכל אופן, בתום כמה שעות הליכה, ובסה"כ 20 ק"מ מסלול, הגענו למרכז צ'רמט, כשאנחנו חולפים בכניסה על פני מנחת המסוקים שהיו מאוד פעילים בימים האחרונים. בצ'רמט התפנקנו במלון בוטיק מעולה בו לקחנו דירת דופלקס נהדרת (165 פרנק לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר). התפנקות של שעות בחמאם ובג'קוזי ואח"כ ארוחת בשרים טובה בפאב מסעדה Snowboat סיכמו את היום הזה ואת המסלול בליווי תחושת סיפוק על סיום נאות למסלול מפרך ורב תהפוכות מזג אוויר.

 

קטיף תותי בר בדרך לצ'רמט. הקטנים האלה מתוקים להפליא


המסוקים שמפזרים ציוד, מפנים זבל ומחלצים מטיילים


עוד זוג נעליים מסיים את דרכו אחרי שלושה טרקים

 


יום 12 - עליה ברכבלים למטרהורן הקטן (קליין מטרהורן) וביקור במערת הקרח

כמו בהזמנה קבלנו ביום האחרון מזג אוויר מושלם. זה הצדיק השקעה של 99 פרנק על מנת להעפיל בשני רכבלים ארוכים (כמעט שעה נסיעה) לפסגת המטרהורן הקטן וביקור במערת הקרח. הכרטיס ב 99 פרנק הוא למעשה סקי פאס חד יומי שמשרת יותר את מי שמתכוון לגלוש במהלך היום. מי שרק מטייל להנאתו, לא מנצל את הכרטיס כראוי אבל ביום נאה קשה לעמוד בפיתוי. בכל מקרה, הרכבל הראשון עוצר בדרך בתחנת אמצע שבה אפשר לרדת ולצלם את המטרהורן מזוויות שונות. מהרכבל הראשון עוברים לגונדולה של 101 איש שמעפילה לגובה 3880מ' ומשם יורדים במעלית למערת הקרח. הביקור במערה לא מסעיר במיוחד אבל סביר. אפשר היה לצפות לקצת יותר "אקשן" גם בפיסול, גם בתאורה וגם בפעילויות השונות. המטרהורן הקטן הוא אתר סקי פעיל ועמוס גולשים. חובבי הסקי יכולים לשכור ציוד בצ'רמט ולבלות באתר את כל היום בגלישה בתנאים מעולים. לנו היה רק חצי יום ובשעה 14:30 עלינו על הרכבת ל Visp שם החלפנו רכבת לשדה התעופה של ג'נבה (סה"כ 97 פרנק מצ'רמט לג'נבה - השוויצרים שוחטים במחירי הרכבות).


המטרהורן בשיא תפארתו


ועוד אחד מזווית קצת אחרת


הכניסה למערת הקרח


מסלולי הסקי פעילים כאן כל הקיץ


מדרון הגלישה הקייצי האתגרי ביותר במטרהורן הקטן


מספר
הערות לסיכום
המסלול הפתיע אותי בקושי שלו. זה נכון שבחרתי בוריאנטים היותר קשים, אבל לא ציפיתי שהוא יהיה כל כך אתגרי בחמישה ימים הראשונים. ה TMB מסלול הרבה יותר קל והרבה יותר סלחני. יש אמנם גם ב TMB פאסים תלולים זרועי בולדרים, אבל יש בו גם הרבה קטעי הפוגה נוחים והמון אופציות לינה. ללא קשר לתנאי מזג האוויר, המעבר של הארפט, ההליכה מהמון-פורט לפרפלורי דרך שלושת הפאסים וההליכה לבקתת מויירי מלה זודר דרך פאס Tsate הם בן הקטעים הקשים ביותר בהם נתקלתי במסלולים אלפיניים. כשמוסיפים על זה את הפקטור של גשם שלג ערפל ורוח, זה כבר הופך למשימת הישרדות של ממש.

השביל גם הפתיע אותי במיעוט המטיילים, בשלב היחסית מוקדם של שלהי העונה בסוף אוגוסט. היו קטעים שלמים שבהם לא פגשנו נפש חיה וגם התפוסה בבקתות היתה נמוכה מאוד. המסקנה המתבקשת היא שאין שום סיבה להזמין את הבקתות מראש מחוץ לשיא העונה. הרבה פעמים יצא לנו להיות כמעט לבד בבקתות.

הזמנים שמצויינים בשלטים עלולים לגרום לתסכול עמוק בתחילת המסלול, כשהגוף עדיין לא מאוקלם. לעמוד בזמן של שלט זה הישג כביר. לעשות את הדרך בזמן כפול ומשולש ממה שמציין השלט, זה, פחות או יותר, המצב הנורמלי. לפעמים קשה להבין מהיכן השוויצרים לוקחים את הערכות הזמן שלהם. נניח ויש קטע בירידה פשוטה וכתוב בשלט 1H עד ליעד. אתה הולך בקצב רגיל, בלי לעשות אף הפסקה, ובכל זאת זה לוקח לך שעתיים. כלומר 100% חריגה בירידה פשוטה! איך זה יתכן ועוד בשוויצריה, בה הכל נמדד בדיוק של אלפיות שניה? את ההסבר מקבלים בחלק השני של השביל, כשפתאום מתחילים לעמוד בזמנים של השלטים. כלומר הבעיה היא בנו ולא בשלטים. אנחנו פשוט מגיעים לשביל קצת פדלאות ולוקח לנו זמן להיכנס לפורמה. השלטים אחידים בדרישות הגבוהות שלהם ומתייחסים למטיבי לכת שהולכים נטו בלי הפסקות משמעותיות. לכן, ההמלצה שלי היא לא להילחץ מהחריגות המהותיות בימים הראשונים. אחרי 5-6 ימים כולם מתיישרים אל הסטנדרט.   

לגבי סלולרי, אני השתמשתי בכרטיס סים שוויצרי של סוויסקום אותו רכשתי בסניף הדואר בשדה התעופה של ג'נבה. סניף הדואר ממוקם מצד ימין ביציאה מאזור איסוף הכבודה. אני קניתי כרטיס של 20 פרנק וגם אחרי הרבה שיחות מקומיות + SMS לארץ ושיחה בינלאומית אחת, עדיין נותרו לי בסוף המסלול 10 פרנק על הכרטיס. הקליטה לאורך המסלול לא אחידה. בחלק מהבקתות אין קליטה ובחלק יש קליטה מעולה. זה תלוי בקרבה של הבקתות לעיר וכמובן במיקום של הבקתה. בכל המלונות היה WIFI חופשי בלובי ולפעמים גם בחדרים.

לניווט השתמשתי ב GPS של גרמין eTrex30. הוא תפקד נהדר בתנאי הרטיבות והקור רק שזוג הבטריות AA החזיקו בקור בממוצע יומיים במקום ממוצע של שלושה ימים בארץ. בנוסף לגרמין לקחתי מפות 1:50,000 כגיבוי אבל לא פתחתי אותן. אין ממש צורך במפות במסלול הזה. הוא משולט באופן אינטנסיבי וגם מסומן טוב על הסלעים. הגרמין שימש אותי יותר לסטטיסטיקות ואמדן מרחקים מאשר לניווט. ובכל זאת, חובה לקחת מפות כי לפעמים צריך לבצע שינויים במסלול וללכת בדרכים חלופיות. אז שלא יעלה כאן הרושם שאני ממליץ לוותר על מפות. Never  
  

המים זמינים לכל אורך המסלול. מים נהדרים שלא דורשים טיהור. מי שקצת חושש יכול להרגיש בטוח עם כל מקור מים מעל גובה 2600מ' ויש הרבה כאלה. אנחנו שתינו חופשי מהנחלים והרגשנו עם זה יותר בטוח מאשר שתיה מברזים. הדבר הכי מגוחך זה לקנות בבקתה בקבוק מים מינרליים של ליטר וחצי ב 8 פרנק. לפעמים עושים את השטות הזאת מתוך עצלנות אבל כשחושבים על זה מבינים את גודל האבסורד. 

לוחות הזמנים בשוויצריה הם דבר קדוש. אם הרכבת צריכה לעזוב ב 08:26 אז היא תצא לדרך בדיוק על השניה. אפשר לכוון את השעון לפי הרכבות והאוטובוסים. הדייקנות שלהם מדהימה. אם אזור הרכבל שומם אבל אתה יודע שהרכבל צריך לעזוב עוד 3 דקות, הוא יעזוב בדיוק עוד 3 דקות ולא ימתין שניה לראות אם מישהו בטעות מתעכב. כאן לא יעזור לנפנף בידיים ולהתחנן לנהג לפתוח את הדלת. אחרת בחמש שניות? תמתין לסיבוב הבא.


גם הניקיון של השביל זה משהו להתמוגג ממנו. אי אפשר להבין נקיון כזה. אין אפילו פרור של זיהום סביבתי. הכל מצוחצח ומוכן למסדר. כשרואים את זה מבינים שהכל עניין של תרבות. השביל נקי לא בגלל שיש פחי אשפה לאורכו או מתנדבים שאוספים את הלכלוך. הוא נקי רק בגלל שאנשים מחונכים מגיל אפס להתנהג אל הטבע בכבוד ולשמור עליו. אנשים שותים בירות ואוכלים חופשי אבל אף אחד לא מעלה בדעתו לזרוק הצידה עטיפה או פחית. מה יותר טבעי ונכון מלקחת את הזבל אתך ולזרוק אותו בבקתה הבאה? זה הכל עניין של חינוך וזה הדבר שהכי חסר לנו בארץ. גם בשוויצריה יש מטיילי יום ומשפחות שיוצאות לפיקניק, ובכל זאת הכל נשאר מבריק כאילו אף אחד לא ביקר שם לפניך. ככה צריך להתנהג והלוואי עלינו שכך יהיה פעם גם בארץ. זה תלוי רק בנו.

נערך ע"י משתמש יום שני 08 אוגוסט 2016 19:51:10(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש אמנון לנגי על הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC), S.K. ב 06/07/2015(UTC)
roniz  
#6 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 12:51:37(UTC)
roniz


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/08/2013(UTC)
הודעות: 5

קיבל תודה: 2 פעמים ב 1 הודעות
היי אמנון,

תודה על סיכום מעולה! אני מדפיס אותו כדי לקחת איתי.
אנחנו טסים היום בלילה. כך שחמישי בבוקר תחילת הליכה.

שאלה קריטית אחת: ארזנו אוהל+ כל המשמעויות שאיתו (שק"שים מזרונים וכו')
החלטנו לקחת על מנת להיות יותר גמישים במהלך המסלול (הרבה בקתות מתחילות להיסגר ב15- אנחנו מטיילים עד ה21), וגם קצת בשביל החוויה- ברור לנו שזה כנראה יסתכם ב 2-3 לילות- לא יותר...

מה אתה אומר? מה היית ממליץ? מיותר לדעתך?

תודה רבה!
אמנון לנגי  
#7 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 13:18:26(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות
לדעתי מיותר אבל זו דעתו של מטייל בן 53.
שוויצרייה יקרה עם לינה ממוצעת של 70 פרנק לחצי פנסיון
תוסיף לזה קצת יין ופינוקים ואתה מגיע בקלות ל 100 פרנק לאדם.
זה כמעט כפול מההוצאה הממוצעת בצרפת ולכן החיסכון באוהל עם בישול עצמי הוא מאוד משמעותי
אבל אם השיקול שלכם הוא לא כלכלי אלא נובע רק מהחשש שבקתות יסגרו - זה חשש לא מוצדק. יש מספיק בקתות אלטרנטיביות
אני הייתי יוצא למסלול כזה עם אוהל רק במידה ולא היה לי את הכסף לשלם על לינה בבקתות ומלונות.
זה השיקול היחיד שרלוונטי בעיני. כל שיקול אחר של "התחברות לטבע" או הימנעות מנחירות בדורמטורי, לא נשמעים לי משכנעים
אבל זה אולי קשור בעובדה שאני הוא אחד הנוחרים שאחרים נמלטים מפניו לאוהלים.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
S.K. ב 06/07/2015(UTC)
io_travel  
#8 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 13:27:22(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 920

תודות: 750 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים ב 134 הודעות
לא צריך להמלט לאוהל מאימת הנחירות! זוג אטמי אזניים טובים שוקלים (כמעט) כלום, עולים (כמעט) כלום ועושים את העבודה

אמנון, חיכיתי לדיווח! תודה. עוד לא קראתי אבל אגיע לזה בערב.

לגבי ה- europaweg, קראתי עליו הרבה לפני שיצאתי למסע. חלק ניכר מהדעות הביעו הסתייגות מאופי ומיקום השביל, טענו שהוא "נסלל" באיזור רגיש מדי, שפגיעות מזג האוויר הן תחופות ומשמעותיות מדי, שהוא לא "ישרוד" לאורך זמן. נראה שהביקורת במקרה זה היא מאוד מוצדקת. אני חושבת שבכל שנה (אני הלכתי ב- 2011) השביל מתדרדר באיכותו והופך יותר ויותר מסוכן. אני נהנתי בו מאוד אבל דילגתי על קטע שנפגע מאוד בחורף שקדם לעונה בה הלכתי. מאחר וזו שוויץ, הנחתי שהקטעים שנפגעו יתוקנו (לפי תקן שוויצרי) אבל נראה שלא כך. לכן, אני חושבת שהשביל הזה אכן לא ישרוד עוד הרבה זמן...io_travel41527.4415046296
ענבר.
Daph  
#9 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 18:49:16(UTC)
Daph


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/03/2013(UTC)
הודעות: 48
אישה

תודות: 63 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 6 הודעות
אמנון,תודה! תיאורים ישר ולעניין,תמונות ממש יפהפיות! טוב לשמוע ממטייל כמוך לצד ההנאה הצרופה מאתגרים גם תיאורים אובייקטיבים של קושי בלי התייפיפויות.זה קצת מעודד אותנו,שמשתרכים מאחור..
io_travel  
#10 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 19:45:06(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 920

תודות: 750 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים ב 134 הודעות
דפנה - אמנון וחבר מרעיו דואגים לעצמם לקשיים...
מ- Champex ל- Prafleuri ביום א ח ד ????

חוץ מזה - נראה לי שפרט אלי (שלא ראיתי אפילו ענן ב- 6 ימי הליכה בפירינאים) כל חברי הפורום עברו השנה קשיי מזג אוויר די חריגים. מזג האוויר משפיע כ"כ על דרגת הקושי בטיול כזה. זה פשוט טרק אחר...
ענבר.
יובלש  
#11 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 20:08:37(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 649
ישראל

תודות: 73 פעמים
קיבל תודה: 119 פעמים ב 90 הודעות

תאור נהדר ותמונות מקסימות אמנון.

(חיכיתי לפרצופים הקבועים שצועדים איתך והופתעתי לגלות חדשים).

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
Eli TheHiker  
#12 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 21:31:48(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 525

תודות: 65 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים ב 88 הודעות
אמנון,

אחלה סיכום ומורגש מהסיפור שעברתם חוויה קצת מעבר למה שציפיתם ואני מקווה שלקחתם את זה רק לטובה , בכל מקרה השביל שווה את זה והכנה טובה רק יכולה להעלות את ההנאה ממנו.

"אל בקתת Prafleuri הגענו בשעה 20:15 (65 פרנק לחצי פנסיון) אך אבוי, מצאנו את הבקתה יושבת על צוק בגובה 60מ'."
כמה שלג (עומק/אורך) היה לכם על המסלול בין הבקתות MONT FORT ל PRAFLEURI ?
אנחנו גם חטפנו בקטע הזה גשם והחברה האמריקאים שהלכו בקצב מעט איטי מאיתנו הגיעו לבקתה כשעה וחצי אחרינו בדיוק כפי שתיארת באפיסת כוחות.

מקווה שהיה לכם ציוד גשם רציני כי עשיתם את הטעות הקלאסית של האלפים, התחלתם מאוחר מאוד את המסלולים ברוב הימים ולכן חטפתם הרבה גשם/שלג. תשים לב שרוב הארופאים המנוסים יוצאים תמיד עם אור ראשון ואחרי הצהריים כבר יושבים ושותים בירה אחרי המקלחת במרפסת של איזה בקתה.

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
אמנון לנגי  
#13 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 21:47:57(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות

אלי אתה צודק בכל הנקודות. גם יצאנו מאוחר לדרך וגם עשינו הרבה הפסקות. ככה חטפנו את כל הגשם של אחר הצהריים.  
בקטע בין מון פורט לפרפלורי לא הייתה הצטברות של שלג. הוא נמס עם המגע בקרקע. זה בכלל היה יותר Sleet מאשר שלג
ציוד הגשם שלנו לא עמד בגשם רצוף של 6 שעות והמים חדרו לתרמילים ולבגדים. 
מהנסיון שלי רק שכמיה מגנה על תרמיל כמו שצריך. בכיסוי תרמיל המים כבר ימצאו דרך לחלחל אם מדובר בגשם חזק וממושך.
וכמובן שתמיד טוב לשים דברים חשובים בתרמיל בתוך שקיות ניילון.
אתם עברתם חוויות בשלג עם משקל רציני על הגב. אנחנו עברנו חוויות בגשם עם יחסית מעט משקל.

sereje4ka  
#14 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 23:15:15(UTC)
Guest


דירוג: אורח

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 571

אני רוצה לשבח את הצלם. תמונות מדהימות.
גם הסיכום ברמה אולימפית. הציצרון הזה הופך ללא רלוונתי בהשוואה לכמה סיכומים בפורום.
אמנון לנגי  
#15 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 23:24:37(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,543
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 485 פעמים
קיבל תודה: 424 פעמים ב 306 הודעות
סרגיי
ראשית, תודה.
שנית, אני מסכים לחלוטין לגבי המיותרות של מדריך סיסרון.
אחרי שקראתי את כל הסיכומים של קודמי הבנתי שקניתי סתם את הספר. באמת שאין בספר שום אינפורמציה משמעותית נוספת
אני לקחתי את המדריך למסלול אבל אחרי שראיתי שאין בו כל שימוש הוא נשאר באחת הבקתות.
זמי1  
#16 נשלח : יום שלישי 10 ספטמבר 2013 23:39:43(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,512
ישראל

קיבל תודה: 83 פעמים ב 59 הודעות
ולנו השמש האירה פנים כל 10 ימים במונבלאן
ישר.א  
#17 נשלח : יום רביעי 11 ספטמבר 2013 00:09:24(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 338
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 204 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים ב 50 הודעות
אמנון
סיכום נהדר ותמונות יפיפיות
למעשה הינו ב"מרחק נגיעה" רב המסלול ולי היה רק יום אחד עם גשם ושלג (MONT FORT ל PRAFLEURI )כפי שאלי כותב הקפדתי לצאת מוקדם וכשהגשם התחיל כבר היתי עם כוס בירה בבקתה או במלון.
כך נראו העננים בכיוון Fenetre d'Arpette מ-CAB MONT FORT בשעה 13:30 ביום שהלכתם שם

וזאת תמונה לפורטונה שנזכרתי בה כשטיילתי בסט ניקולאוס


נזכרתי בהבטחה שלך "בכל מקרה, אם תתקע במזג אויר גרוע, אתה יכול לבנות על משולש טובלרון או פרלין של לאונידס"נשארת חייב
thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/11/2014(UTC)
בועזשחק  
#18 נשלח : יום רביעי 11 ספטמבר 2013 11:27:39(UTC)
בועזשחק


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/07/2013(UTC)
הודעות: 23

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
ענק!!!

אפילו שהיינו שם בהפרש של יום, קראתי בפה פעור ממש!
מקווה לתרום בקרוב את חלקנו לפורום המעולה הזה.
ושוב:
בועז
shaharellert  
#19 נשלח : יום רביעי 11 ספטמבר 2013 15:23:21(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 962

תודות: 51 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 46 הודעות
סיכום נהדר. תודה! מקווה שאזדקק לו

לגבי ההערה של ענבר על מזג האוויר- את לא לבד...
טירקנו 9 ימים בנורבגיה ללא גשם בכלל (כולל מזג אוויר בהיר לחלוטין בfannarkhytta שלפי הסטטיסטיקות מופיע 5 ימים בשנה).

בשלושה שבועות של טיול (טרק+ טיולי יום שונים) חווינו 3 ימי גשם. יומיים מהם היו בנסיעה.
io_travel  
#20 נשלח : יום רביעי 11 ספטמבר 2013 16:00:07(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 920

תודות: 750 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים ב 134 הודעות
שחר, אני ממש שמחה לשמוע, אני זוכרת שהיית קצת מודאג לגבי המזג. אגב, גם זמי "איתנו" וזכה למזג אוויר מצוין ב- TMB. צריך מזל...io_travel41528.5420601852
ענבר.
משתמשים הצופים בדיון זה
22 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.