ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Amtrak  
#1 נשלח : יום שישי 23 ינואר 2009 00:28:44(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,347
גבר
ישראל

תודות: 247 פעמים
קיבל תודה: 221 פעמים ב 152 הודעות

הדרך הליקית (בטורקית: Likya yolu) היא שביל הליכה באורך 540 ק"מ, לאורך חופה הדרומי של טורקיה.

השביל מתחיל בעיירה Oludeniz שליד העיר Fethiye ונמשך עד לעיירה Hisarcandir מרחק של כ 20 ק"מ מהעיר Antalya.
השביל נקרא "הדרך הליקית" משום שהוא עובר בשטחה של ליקיה ההיסטורית  



השביל נחנך בשנת 1999 והוא שביל ההליכה הארוך והמסומן הראשון בטורקיה.

את השביל יזמה והוציאה לפועל אזרחית בריטית בשם קייט קלואו (Cate Clow), שאף חיברה את ספר השביל (שכיום זמין במהדורה רביעית מיוני 2014) וממשיכה לתחזק אותו.
השביל מסומן בסטנדרט GR אירופאי של פסי אדום לבן ומשולט לכל אורכו בשלטים בצבעי ירוק-צהוב.
השביל נע במקביל ובסמוך לחוף הים למעט מספר מקומות בהם הוא מתרחק מהחוף למרחק של 10-15 ק"מ. 
השביל נמוך ברובו ועובר את גובה ה 1000מ' רק בשלושה מקומות, מה שהופך אותו אטרקטיבי להליכה בחודשים אפריל-מאי ואוקטובר-נובמבר. במהלך חודשי הקיץ, יולי-אוגוסט ועד לסוף ספטמבר, השביל חם מדי להליכה רציפה ומומלץ ללכת בתקופה זו רק את חלקיו הגבוהים או ללכת מוקדם בבוקר ולקראת ערב. למרות גובהו הנמוך יחסית של השביל, הוא נחשב די קשה להליכה בגלל ריבוי השיפועים והתוואי הסלעי שלו. החלק המערבי, הסמוך לאנטליה, קשה יותר. השביל מחולק בספר ל 29 מקטעים ומתוכנן לפיכך ל 29 ימי הליכה. מטיבי לכת יכולים לתכנן אותו לפי 20 יום.  
הלינה לאורך המסלול אפשרית בבתי כפר, פנסיונים ומלונות. מחיר הלינה זול משמעותית יחסית למחירים באירופה. מי שמעדיף לטייל עם אוהל, ימצא שפע של נקודות לינה בכל יום.

 

הגעה לתחילת השביל וחזרה
היות והשביל מתחיל ב Fethiye ומסתיים סמוך Antalya, הכי נכון יהיה לטוס לשדה התעופה של דלמן (Dalaman) שרחוק כ 60 ק"מ מתחילת השביל, ולחזור לתל אביב משדה התעופה של אנטליה (Antalya). יש שתי חברות טורקיות שמפעילות מתל אביב טיסות למגוון יעדים בטורקיה דרך איסטנבול. החברה העיקרית היא Turkish Airlines והשניה בגודלה היא Pegasus Airlines. רכישת כרטיס טיסה בכיוון אחד מת"א לדלמן דרך איסטנבול (אין טיסות ישירות לדלמן) וכרטיס טיסה בכיוון אחד מאנטליה לת"א דרך איסטנבול (סה"כ 4 טיסות בגלל הקונקשן של איסטנבול) יכולה להיות מאוד זולה אם רוכשים אותה כמה חודשים מראש. זה יכול לצאת אפילו פחות מ 300 דולר. חברת פגסוס בד"כ יותר זולה מטורקיש אירליינס. צריך לזכור שעונת ההליכה בדרך הליקית היא בדיוק עונת השפל בטיסות (מאי ואוקטובר) ולכן אפשר למצוא מציאות. לדוגמה, כרטיס טיסה בפגסוס מת"א לדלמן בסוף ספטמבר 2014 עולה 120 יורו למי שמזמין חודשיים מראש. אותו מחיר עולה גם הטיסה מאנטליה לת"א באוקטובר ולכן המחיר לכל הטיסות הוא 240 אירו. המחיר לא כולל אוכל ומקום ישיבה מוזמן מראש, אך כולל מטען של 20 ק"ג.     
 

שער המטבע הטורקי נכון למאי 2016

המטבע הטורקי הוא לירה טורקית ו 100 לירות תורכיות שוות  $34, €30, 130 ש"ח  (€100  = 334 TRY 293 =  $100  ,TRY)  

 

נוף, תכסית ובעלי חיים לאורך המסלול

מדובר במסלול ימי שנע ברובו בסמוך לקו החוף כך שברוב הימים יש תצפיות גובה על הים ומדי פעם הליכה על החופים. התחושה הכללית שמשרה השביל היא של הליכה בנוף גלילי מהתקופה התנכית. התוואי נע בין הרבה עצי זית ובארות מים. רוב הזמן נמצאים בשטח כפרי של מגדלי צאן ובקר והמפגש עם הרועים נעשה על בסיס יומי.   

 

 

סיפור דרך וריכוז טיפים מאוקטובר 2014 ראה: בקישור הבא

 

 

 

האינפורמציה להלן נכתבה ב 2010 על ידי אריה בן פורת
המסלול מדהים ביופיו, מאוד מגוון בנופים ובאופי המסלולים, מוגדר כקשה אבל "מתגמל". לוגיסטית השביל מאוד נוח עם זמינות גבוהה של מים, ביחס לישראל כמובן, מזון ואפילו מקומות לינה- ניתן לבצע אותו ללא לינת שטח. קיימים קטעי הליכה לאורך החוף וגם קטעים הנכנסים להרים לגבהים של 1500-1800מ', גם בקטעי החוף יש עליה לגבהים של 400-700 מ', חלק קטן אבל מרגיז עובר בתוך צמחיה קוצנית מאוד. השביל ברובו מסומן טוב אבל ואבל גדול! במקומות שלא, ניתן להתברבר גם שעות לכן חובה לצאת למסלול עם הספר והמפה של קייט* ניתן לרכישה באתר השביל, לבצע למינציה למפה אחרת היא נקרעת.

 

הגעה וחזרה שלי לשביל:

טיסה סדירה לאיסטנבול ומשם טיסת המשך לדלמן משם שאטל***שהוזמן דרך האינטרנט, אין אוטובסים, ל- Ovacık(אובז'יק) תחילת המסלול ממש ביציאה מהיישוב לכיוון אולד-דניז. חזרה מסוף המסלול Hisarçandır (היסארצ'אנדור) טרמפ, בטורקית אוטו-סטופ, לאנטליה.

 

המלצות:

  • ללמוד לפחות טורקית בסיסית- מספרים, ברכות שלום ועוד מילים של יום יום.
  • לבצע את המסלול באפריל יפה יותר ועדיין פורח אבל אם סיכויים יותר גבוהים לגשם-להערך בהתאם.
  • אם התכנון לישון בפנסיונים בעיקר, ניתן לא לקחת כירת בישול ניתן תמיד להדליק מדורה קטנה רק בזהירות!!
  • בלוני גז לא ניתן להשיג בכלל במסלול, בנזיניה הפתרון המתאים אבל זמינות לדלק רק בישובים הגדולים מאוד.
  • לקחת מינימום משקל, לשקול כול פריט ולא לעבור סה"כ את 10 ק"ג ללא מזון ומים, המסלול קשה. 
  • בשימוש מבורות ובארות חובה להשתמש בטבליות טיהור ולעיתים לסנן, אין צורך כמעט לקנות מים,ברזים תמיד לשאול על איכותם, בכול מסגד יש מים לשתיה בחוץ- להצטייד, מעיינות חבל"ז הלוואי כאלו בארץ.
  • לפני כניסה למסלולי הרים לוודא מזג אוויר.
  • בחודש מאי מספיק שק"ש קייצי.
  • יש קליטה סלולרית כמעט בכול מקום במסלול.
  • בלינה בבתים כפריים חובה שק"ש.
  • המרת כסף בפנסיונים נותנים שער הוגן לפני כן סכום קטן מאוד בשדה, בנתב"ג לא להמיר אגורה, שודדים!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נערך ע"י מנהל שבת 07 מאי 2016 12:25:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

מממן
solter  
#2 נשלח : יום שני 29 יוני 2009 21:04:10(UTC)
solter


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/11/2006(UTC)
הודעות: 60

מכיוון שכאשר אני חיפשתי מידע לא מצאתי הרבה  וגם כי הבטחתי טיפים,אני כותבת קצת על שבוע שהעברתי על הדרך הליקית בתורכיה.

הדרך מדהימה מדהימה,לא קשה מידי,מאד פשוט וקל להתנייד אליה ממנה ובתוכה,כל האנשים שפגשנו מכניסי אורחים ברמות שלא יצא לי להיתקל בהם,זולה וכל כך קרובה אלינו הביתה! באמת מומלץ.

לצערינו היה לנו שבוע אחד בלבד לעשות בשביל,אחרי השבוע החלטנו פה אחד שזה ממש לא היה מספיק והתחלנו לתכנן את הנסיעה הבאה שלנו לשם.בגדול זה מאד נחמד להעביר שבוע שבועיים על השביל אבל ממש הייתי ממליצה לעשות את כולו(500 ק"מ)

רוב הימים קמנו ב-5 בבוקר והתחלנו ללכת עד ככה 11-12 עד להפסקת צהריים ארוכה שלפעמים התארכה אפילו עד 5(!!),אולי אפשר להגיד שהיינו עצלניות אבל היה חם חם חם בשעות הצהריים עם כמה ימים שהוגדרו כממש שרביים !! ולכן הייתי אומרת שהעונה המושלמת להגיע היא אפריל מאי(אנחנו הגענו בתחילת יוני)יתכן שיהיה טיפה קריר לשחיה אבל ההליכה תהיה נעימה ונוחה.

את דרכינו התחלנו מ fethiye שאליה מגיעים תוך שעה נסיעה משדה תעופה של דלמן, משם לוקחים דולומוש לעיירת הנופש olu deniz (שמי שבקטע של מצנחי רחיפה שווה לעשות שם עצירה) ועוצרים ליד שלט התחלה של הדרך הליקית.

עשינו יום אחד דרך כפרים מקסימים עד לכפר faralya שם ירדנו גם לעמק הפרפרים-אם אתם מגיעים לשם תעשו לעצמכם טובה ע-נ-ק-י-ת ותשאירו את התיקים למעלה! אבל המקום מקסים!

יום שני הגענו לכפר kabak והעברנו כמה שעות טובות בשחיה בחוף  מבודד ויפיפה

ביום השלישי אחרי חצי יום הליכה עד לכפר bogazici החלטנו שיש הרבה מה לראות עוד ולא הרבה זמן אז התקדמנו הלאה בעזרת טרמפים ( אם אין לכם בעיה עם טרמפים זו אחלה דרך להתנייד שם כי כולם כולם עוצרים והם באמת אדיבים ונחמדים,אלה אם כן זה סתם רק בגלל שהיינו 2 בנות לבד  =) רוצה להאמין שלא בגלל זה ) והגענו לחוף הים של patara אתר קצת יותר מפורסם ותיירותי אבל שווה ביקור.

בהמשך התקדמנו ל karaoz שם יש הליכה של יום ארוך או יומיים קצרים דרך מגדלור מרשים.

משם גם כן דילגנו לכפר cirali ולחוף אולימפוס המפורסם שם העברנו יומיים יותר רגועים.

אנחנו אישית היינו מאד חסכניות-ישנו בשטח כל לילה ובישלנו אוכל אבל אם לא רוצים להיסחב עם כלי בישול ודברים ללילה אפשר בכיף להגיע כל יום לאיזה אכסניה או כפר שם אפשר להתארח ולקבל ארוחת ערב ובוקר(ממש לא יקר).

הספר והמפה די נחוצים אבל גם הסימון בשטח די טוב.

יצאה מהדורה ממש חדשה של הספר של קייט קלאו(אפריל09) מומלץ לקנות אותו(דרך האתר שלה יוצא הכי זול נראה לי).

מי שמעוניין בעוד מידע אשמח לעזור בuser- "טל טל" או במייל elmaliachtal@gmail.com

ובאמת שווה להגיע לשם!

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:07:09(UTC)  | סיבה: לא צויינה

זמי1  
#3 נשלח : יום שלישי 30 יוני 2009 02:49:15(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,533
ישראל

קיבל תודה: 88 פעמים ב 63 הודעות

נשמע טוב, אחרים שהיו והלכו מספרים אותו הדבר. ואיך הסימונים בשביל והתחזוקה? בעבר שמענו עח תחזוקה חסרה, צמחיה על השביל, סימנים שנמחקו ועוד. האם ניתן ללכת כל השביל ללא אוהל וציוד לינה בחוץ?

ועל דרך סנט פול שמעת?..עוד שביל של קייט.

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:07:27(UTC)  | סיבה: לא צויינה

טל טל  
#4 נשלח : יום שלישי 30 יוני 2009 03:36:47(UTC)
טל טל


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/01/2009(UTC)
הודעות: 4

גם אותי הפחידו קצת לפני שנסעתי,אבל הסימונים היו טובים למדי,ואם פחות אז המקומיים עוזרים מאד.

יתכן מקומות שהם באמת פחות טובים אבל לדעתי לא מזמן עשו שם קצת עבודה,יש מדי פעם מתנדבים שמחדשים.

באתר של קייט יש עידכונים מתחדשים כל הזמן על מצב השביל ששוה להציץ בהם לפני שיוצאים לדרך.

אנחנו טיילנו בלי אוהל,רק שק"שים ומז"ש(למרות שלא באמת צריך) ותאמת שגם ככה היה חם נורא.

מומלץ מאד לבוא עם כילה, לצערי לא היה לנו!

שמעתי על סיינט פול והוא בהחלט ברשימה לעתיד הקרוב,אותו בניגוד לליקית אפשר נראה לי לעשות בעונת הקיץ כי הוא מטפס קצת לגובה בעוד שהליקית הולך על איזור החוף רוב הזמן

orotem  
#5 נשלח : יום שישי 03 יולי 2009 22:56:50(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 119

קיבל תודה: 8 פעמים ב 5 הודעות
אנחנו הלכנו את סנט פול בשנה שעברה. לבושתי לא כתבנו כאן סיכום נאות. נשתדל בקרוב...
בינתיים אם למישהו יש שאלות ספציפיות נשמח לענות.
עומר ואפרת.
bram  
#6 נשלח : יום שלישי 11 אוגוסט 2009 20:17:21(UTC)
bram


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2006(UTC)
הודעות: 92

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

הודעה אישית מקייט קלואו

Hello to everyone and hope you are enjoying summer

As you may have seen on the website, the new Lycian Way book and improved map is out, the site is updated (update page and accommodation) and the route has been nearly completely re-waymarked. Not a bad few months’ work! Thanks to all those who helped, including George, our map-maker, Serhan, our webmaster, Metin, our printer, Özkan and Ersin at Kaş, Jane, Deniz from Middle Earth and the various pension owners who accommodated and fed us. Next year, a version of the book will at last appear in Turkish. People who have walked the way since the re-waymarking tell me that it’s sooo easy to follow the waymarks – they don’t need the book. That wasn’t quite what I had in mind

Meanwhile, the St Paul Trail has been neglected. However, the local authorities have begun to show an interest in the trail, and promise to help us improve the accommodation along the route. The enthusiastic mayor of Sucullu has re-marked the northern part of the route. Archaeologists are now working at Antioch in Pisidia, which adds to the interest of the site. Next year we will be re-waymarking the rest of the trail and I shall later ask for volunteers to help

I’m now in the Kaçkar, doing a bit of walking and path clearing, finding new routes and talking to people. I’ve also found time for the local festivals, including the two-day one at Barhal. The festival included wrestling – the local team beat an invited team from Georgia - and spectacular Georgian folk dancing, as well groups of local people in colourful holiday clothes eating from barbecues and skewers, dancing the horon and singing.  The Turkish bullfighting on the second day was new to me - I hadn’t realised that the huge placid bulls have to be taught to fight. The younger, smaller ones are coaxed into taking on their opponents, and some quickly turn tail and run! So the crowd has to run too! The more experienced, heavyweight ones know what is expected from them and use brute force to push their opponents out of the ring. All in all, a great time and a lovely welcoming atmosphere in which foreigners didn’t feel out of place

Finally, if anyone is interested in buying a house near Barhal in the Kaçkar, one is available for quick sale. It’s a modern building on three floors each of about 100 square metres each. It’s about 5 years old and not quite finished, but with a bit of work could be very attractive. The land is about 1000 square metres of garden, edged by the Barhal river and reached by a bridge. It’s rare than any house is available in this area, so this could be an opportunity to be part of this community. One option would be for several people to buy a share. Please let me know if you are interested and I’ll co-ordinate with the owner

Finally, I’ve been told that pirated photocopies of the books and maps are being circulated, including full-size photocopies of the Kaçkar map. Please don’t use this easy way of avoiding contributing to the costs of maintaining and supporting the routes. My friends, trekking guides and I spend time and effort not only creating and repairing the routes but also encoraging local people to open pensions and provide services. I only have income from book sales to support this work. Photocopying is stealing from local people; please don’t do it

All the best of summer walking

Kate Clow

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:07:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

1234www  
#7 נשלח : שבת 21 נובמבר 2009 23:11:38(UTC)
1234www


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/11/2009(UTC)
הודעות: 1

הדרך הליקית- LICIAN YULO

20.9-30.9.2009
10 ימים של אושר- סיבוב שני

באופן כללי מה שחשוב לדעת זה שאפשר לעשות את הדרך הליקית דיי בקלות ללא הספר, ומפה שקנינו במרכז העיר פטהייה הספיקה, בנוסף לכמה טיפים שאספנו ממטיילים בדרך, אותם נפרט כאן.
האזור מאוד נוח לטיול ואפשר לתכננו כך שכל לילה הלינה תהיה בהוסטל. אולי כדאי לשקול להזמין מקום מראש בהוסטל כדי לשריין מקום לינה כשמגיעות קבוצות לא צפויות.
המחירים של ההוסטלים\קמפינג נעו בין 20-30 לירות עם א.בוקר כאשר בכפרים המחיר כולל גם א.ערב.
כמעט כל הדולמושים הם במחיר אחיד של 2.5 לירות לאדם, בנסיעות מעל חצי שעה המחיר כפול.

יום 1-
המסע שלנו התחיל דווקא באנטליה, בניגוד לרוב המטיילים שיוצאים מאיסטנבול שמאפשרת תאריכי טיסות יותר גמישים, הצלחנו לשכנע את החברה בטיסת בצ'רטר שלנו ( תמורת סכום לא ממש סימלי...) לטוס ל- 10 ימים לגן עדן.
בשדה התעופה באנטליה (אחרי שהחלפנו כסף בשער מזעזע במיוחד) לקחנו אוטובוס ציבורי-פשוט שעלה רק 1.5 לירות ל"אוטוגר"- תחנת האוטובוסים, ושם קפצנו כמעט מייד על דולמוש לעיר פטהייה במרחק 4 שעות מאנטליה. הנסיעה עלתה לנו 18 לירות ובערך בשעה 23:00 הגענו לעיר. מתחנת האוטובוס ועד ההוסטל הדרך יחסית קצרה, 7-8 דקות הליכה ודקה נסיעה במונית שעולה 15 לירות. הגענו להוסטל IDEAL PENSION הלינה עלתה 40 לזוג בחדר כולל ארוחת בוקר.

יום 2- התחלנו בחיפושנו ברחבי פטהייה אחר הספר הידוע לשמצה של קייט קלאו "הדרך הליקית", אבל בגלל הרמדאן החנות היחידה שניתן לרכוש בה את הספר הייתה סגורה והאינפורמיישן לא נתן מפה מספיק מפורטת... בלית בררה קנינו מפה מצ'וקמקת מדוכן גלויות ליד האינפורמיישן וכשגם חיפושי הגז לגזייה לא הניבו תוצאות החלטנו לנצל את שארית היום ונסענו לסקליקנט SAKLIKANT שזהו קניון מדהים, שוצף מים שמטיילים בתוכו. לקחנו דולמוש מהתחנה וכשעה וחצי מאוחר יותר הגענו. מדובר במסלול מים מקסים, שאורכו 18 ק"מ, אבל היות שהדרך הלוך ושוב היא אותה דרך הבחירה בידיכם כמה ללכת. צריך נעלי הליכה למים, כי ללכת שם יחפים זה ממש כואב (ניסינו). הלכנו במסלול שעתיים בלבד כי היינו צריכות להספיק לדולמוש האחרון בשעה 18:30...
את הלילה בילינו באולודניז קמפינג ולא באובשיק(Ovacik) כמו שתכננו כי מחירי ההוסטלים שם היו יקרים וגם לא ידעו שם לתת לנו מידע על הדרך הליקית. גם מחיר הקמפינג היה יחסית יקר אבל לא היו יותר מדיי אופציות.

יום 3- מהקמפינג הלכנו כ- 10 דקות ברגל עד העיר אולודניז, שם הצטיידנו באוכל לא. צהריים. לאורך 3 הימים הבאים לא נתקלנו במכולת שאפשר להצטייד בה באוכל, אז נשנושים למיניהם כדאי לקנות פה, ואם בעלי ההוסטלים נחמדים הם יציידו אתכם בלחם וירקות לדרך. באולודניז לקחנו דולמוש לתחילת המסלול 5 דקות נסיעה משם, וביקשנו שהנהג יוריד אותנו ליד PINE RESORT HOTEL שם יש שלט גדול שמצהיר על תחילת המסלול ומתחילים הסימונים באדום-לבן.
החלק הזה של המסלול הוא כ-12 ק"מ ואורך כ- 6.5 שעות (עם הפסקות ארוכות במקומות שווים) המסלול מתחיל בעלייה של כשעתיים וחצי כשלכל אורך הדרך נשקף נוף מדהים של מפרץ אולודניז . בראש הגבעה מצאנו מה שנראה לנו כהוסטל נטוש בכפר קטן. נכנסנו לחצר- שם ראינו מרפסת נהדרת שמשקיפה על עמק הפרפרים, כשמעלינו פרגולה עם גפן ואשכולות ענבים מתוקים! המשכנו בדרכנו כשמימין ומשמאל מזמזמות הדבורים בין הפרחים ויש הרבה, אפילו המוווווון דבורים, סבלניות אמנם אך גם קצת מטרידות, חצי שעה מאוחר יותר הגענו לברז מים זורמים שם מילאנו את בקבוקינו וישבנו לאכול רימונים היישר מהעץ. נקודה זו הייתה הנקודה הראשונה שבה הסימון בפיצול לא היה ברור, הכיוון הכללי שלנו היה ימינה ולמטה ואכן זה הייתה הדרך הנכונה. מפה רוב הדרך היא במישור עד לכפר Kirmeואז מתחילה ירידה שאורכת כשעתיים עד פרלייה, בכפר זה חיכו לנו עוד הפתעות - בנוסף לעצי רימון והגפן מצאנו גם פטל ותאנים מתוקות! בפרליה בילינו את הלילה בג'ורג' האוס הממולץ בחום, הגענו בדיוק בשקיעה לארוחת ערב מעולה ומקלחת קרה כי הגיעה קבוצה של בריטים שלא השאירו מים חמים. הלינה בחדר עולה 30 לירות לאדם, ובאוהל (שהם מספקים) 10 לירות לאדם, כולל ארוחת ערב ובוקר.

יום 4- ג'ורג' הציע לנו לחם וירקות לא.הצהריים, שמחנו על כך ויצאנו לדרכנו בהליכה לכיוון הכפר בק (BECK). לקח כשעתיים הליכה כשהגענו לפיצול: הדרך מטה מובילה לבק שעל הים והדרך השניה מובילה הלאה ליעדנו- הכפר אלינג'ה (ALINCA). מהפיצול ועד הכפר לקח לנו כ- 3 שעות בעליה רוב הדרך, העלייה לא קשה מדיי אבל ארוכה... ובנקודה מסוימת בדרך הסימון אף מטעה: מהפיצול, אחרי עלייה מסוימת הולכים כ- 20 דקות על צלע ההר (לא עולים ולא יורדים) ומגיעים לשלב שבו צריך לחצות את הנחל (נחל אכזב) מצד שמאל יש בולדרים גדולים לבנים לא להתבלבל לא צריך לעלות עליהם אלא בעצם להמשיך ישר, קל לפספס שיש המשך לשביל אך הוא קיים וברגע שתמצאו אותו גם תראו את הסימון ואחריו מתחילה עלייה מתמשכת שבחצי הדרך למעלה תיתקלו בברז מים זורמים ונוף עוצר נשימה.
באלינג'ה הציעה לנו משפחה ללון אצלה וסירבנו בנימוס, החלטה שגויה בהחלט! במקום זה לנו אצל ביירם (BYRAM), בחור לא נחמד במיוחד. גם פה נתקלנו בקבוצה, הפעם של אמריקאים וכל חדרי העץ היו תפוסים ועמדו בפנינו 2 אופציות לישון על הגג של בירם בסק"שים (כשבחודש ספטמבר קצת קר) במחיר חדר, או לישון בהוסטל __________שיקר בהרבה.

יום 5-
בירם לא הציע לנו שומדבר שניקח איתנו לא.צהריים ולא הייתה שום מכולת באזור. והיינו נחושות בדעתנו שלא להיתקל בלילה הבא עם הקבוצה של האמריקאים אז הזדרזנו ויצאנו לדרך. אחרי כשעתיים הליכה על הכביש הגענו לכפר גיי (GEY) שם פגשנו מוכר חביב במכולתו המצוינת שבה ניתן להצטייד בחטיפים, שתייה קרה ואוכל באופן כללי . מגיי המשכנו עוד כשעתיים-שלוש עד העיירה בל. עם כניסתנו לעיירה ניגשו אלינו כמה ילדות ששמחו לקראתנו ואחרי שיחה קצרה שכלה בעיקר סימני ידיים הן הובילו אותנו לנערה שהציעה לנו ללון אצלה, והפעם הסכמנו בשמחה. הבית היה נראה כמו הוסטל בבניה, המארחים היו חביבים למדיי ונהנינו לישון הלילה במיטה אמיתית.

יום 6- אחרי 3 ימי טיול בנוף המשקיף על קו החוף החלטנו לגוון ונסענו באוטובוס בית ספר, שהוא התחבורה היחידה אל מחוץ לכפר בל, שמגיע כל יום ב-7 בבוקר, אל עיירה קטנה ומשם לעוד עיירה ועוד אחת, ורק הדולמוש הרביעי הביא אותנו ליעדנו- PATARA BEACH. מקום נחמד, שקט ורגוע שמאוכלס בעיקרו בפנסיונרים. ישנו ב saint Nickolas, מקום נחמד מאוד שגם מספק והסעות אל הים וחזרה ,אך המסעדה בו הייתה ממש נפילה. בילינו את היום על החוף.

יום 7- השארנו את הציוד בהוסטל ונסענו בדולמוש לקלקן (KALKAN) הנסיעה עלתה 5 לירות לאדם. וירדנו ב-ackbal. מצאנו את סימני הדרך והתחלנו לטרק במורד ההר חזרה לפטרה. אחרי כשעה וחצי הליכה יש פיצול: ימינה הדרך מובילה מסביב להר ושמאלה הדרך משקיפה על אזור החוף. אנחנו בחרנו שמאלה והתחלנו ללכת על כביש עפר, הדרך הייתה כל כך ברורה ששכחנו לחפש את סימני האדום-לבן ועד מהרה איבדנו אותם לחלוטין וכבר היה מאוחר מדיי... המשכנו עם כביש העפר במעלה הגבעה עד שהגענו לשכונת בתי קיץ של אירופאים שהיה נטוש למדיי. אחרי שעה וחצי נוספות בהליכה על השביל התחברנו שוב אל סימני הדרך המוכרים שהובילו אותנו אל מעבר לרכס שצופה על החוף בו בילינו אתמול. מצאנו את דרכנו חזרה להוסטל, לקחנו את הציוד ונסענו לקאש (KAS). בקאש בילינו את הלילה בהוסטל הילל שהיה חביב מאוד בעיקר בשל החברה, והברביקיו שהציע ההוסטל (מחיר- 25 לירות לאדם עם א.בוקר ,12 לירות לא.ערב)

יום 8- אחרי בירורים עם אורחי ההוסטל החלטנו שלא להצטרף לטור לקקובה, העיר השקועה. אנשים לא התלהבו, ולא רצינו לבזבז את הזמן או הכסף (40 לירות) שלנו ולכן תפסנו אוטובוס לאולימפוס. אולימפוס היא עיירה מאוד חביבה, תיירותית, ובעיקר צעירה. יש בה אוירה קצת כמו בסיני. פגשנו שם המון חברה צעירים, בעיקר אוסטרלים. ישנו בביירם פנסיון שבו המחיר ללילה בדורמס הוא 20 לירות ובבית עץ הוא 25 לירות לאדם עם א.בוקר וערב. הייתה אוירה טובה בהוסטל והיה נעים וטעים שם. גם היום בילינו את היום בים כשבדרך עברנו חורבות ועתיקות ששווה לבקר בהם.
טיפ חשוב: ניתן לקנות כרטיס שבועי לים שעולה 5 לירות כשכניסה חד פעמית עולה 3 לירות.

יום 9- אחרי א. בוקר דשנה התחלנו ללכת לכיוון הכימרה- האש התמידית, זהו גז טבעי היוצא מהסלע ואש בוערת שם בכל ימות השנה. כדי להגיע לכימרה צריך ללכת אל הים ובחוף לפנות שמאלה ולהיצמד לשמאל ולסימוני האדום-לבן שלוקחים יותר ויותר שמאלה לכיוון צ'יראלי . כשמגיעים לציראלי ניתן לזהות מצד שמאל גשר כחול, שם צריך לפנות ימינה לכיוון שביל העפר. כמעט כל הדרך היא על כביש עפר זה והיא נוחה לאופניים למעוניינים (ניתן להשכיר בצ'יראלי). כמו כן מכוניות שעוברות שם ישמחו לקחת אתכם טרמפ. בכניסה למקום משלמים 3 לירות ועולים כ- 10 דקות עד שמגיעים. המקום לא כל כך מרשים, סה"כ זה נחמד אבל לא משהו מטורף, אם יש לכם זמן זה שווה בדיקה.

יום 10 ואחרון- הטיסה שלנו הייתה מתוכננת לצאת בלילה מאנטליה, ובהוסטל אמרו לנו שאנחנו יכולות להישאר לא. הערב ללא תשלום נוסף, למרות שאנחנו לא ישנות שם הלילה. זה היה מאוד נחמד מצידם אך לצערנו לקחנו מקדם היסטריה קצת גדול מדיי כי המידע על האוטובוסים היה קצת מוגבל. לקחנו דולמוש לראש ההר ומשם אוטובוס לאנטליה (8 לירות לאדם). סה"כ הנסיעה מההוסטל ועד אנטליה ארכה פחות משעתיים. באוטוגר בזבזנו את שארית כספנו כי בשדה התעופה הכול נורא יקר, ועלינו שוב על האוטובוס הציבורי בלירה וחצי לשדה התעופה (שימו לב יש הבדל משמעותי בין הטרמינלים 1 או 2 אז תבדקו לפני היציאה מההוסטל לאיזה אתם צריכים), לפי מה שהבנו יש אוטובוסים מהאוטגר לשדה עד השעה 22:00. ולבסוף עשינו את דרכנו חזרה הבייתה.

תהנו!
דפנה 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:08:18(UTC)  | סיבה: לא צויינה

זמי1  
#8 נשלח : יום שני 26 אפריל 2010 18:24:45(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,533
ישראל

קיבל תודה: 88 פעמים ב 63 הודעות
מוכרים את המדריך של קייט בסטימצקי. לא ידעתי.
יענקל'ה סער  
#9 נשלח : יום שלישי 27 אפריל 2010 12:04:30(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,205
גבר
ישראל

תודות: 224 פעמים
קיבל תודה: 414 פעמים ב 279 הודעות
אפשר לרכוש אותו בהנחה של 25% אצל שטיינהרט קציר ברשת.
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
Arie  
#10 נשלח : יום שלישי 01 יוני 2010 13:54:32(UTC)
Guest


דירוג: אורח

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 571

בימים אלו טורקיה לא ממש בכותרות חיוביות, אבל!! המסלול מדהים ביופיו ומומלץ מאוד! לא קל בכלל אך די נוח מבחינה לוגיסטית.
מזג האוויר היה קצת חם, כדאי לבצע באפריל גם יותר פריחה. סה"כ 22 ימים מתוכם 19 ימי הליכה עם ציוד מלא.
ביצענו דילוג רכוב על קטע אחד של יום הליכה מכיוון שהוא היה מאוד מיותר.
הספר והמפה של קייט הינם ציוד חובה בגלל בעיות סימון בנקודות מסוימות. ניתן להזמין אותו בקלות דרך האתר של השביל (עולה קצת יותר מ100 ש"ח כולל משלוח).
אני יושב עתה על כתיבת סיכום המסלול ואפרסם אותו בהקדם האפשרי. אם משהוא זקוק לעזרה כל שהיא לגבי המסלול כולו או חלקו ניתן לפנות למייל שלי:
benporat.arie@gmail.com

תודה
אריה
 

 

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:01:09(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Arie  
#11 נשלח : יום שישי 11 יוני 2010 15:09:48(UTC)
Guest


דירוג: אורח

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 571

מצורף קובץ WORD עם הסיכום כולל טבלאת ביצוע לפי ימים וקובץ ציוד.
לשימושכם, ניתן לייצור קשר המייל לקבלת עזרה נוספת

אריה

סיכום הדרך הליקית

חלוקה לקטעי הליכה בפועל

רשימת ציוד

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:08:40(UTC)  | סיבה: לא צויינה

טינקרבל  
#12 נשלח : יום שלישי 01 אוקטובר 2013 19:28:48(UTC)
טינקרבל


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/10/2013(UTC)
הודעות: 2
אישה

קצת עדכון מהשטח:
חזרתי ביום ראשון האחרון מטרק של שבוע בדרך הליקית
נחתנו באנטליה (אין יותר טיסות לדאלאמן מישראל), משם אוטובוס (בערך 4 שעות) לfethiye, בעלות 38 לירות טורקיות, ומשם מיניבוס לovacik להתחלת המסלול.

לא צעדנו עם הספר של קייט משום שנורא קשה למצוא אותו בטורקיה (ניסינו באנטליה ובfethiya אך ללא הצלחה). ניתן לרכוש אותו בארץ דרך אתר העולם:
http://www.haolam.co.il/store/eng_book.asp?isbn=0953921867

הדרך מסומנת היטב בין ovacik ל alinca

מalinca השביל ממשיך מיד אחרי מלון gul, מצד ימין ואז מתחילה ירידה מטה. שימו לב לא לפספס את הסימון.
מפה והלאה על המסלול הסימונים קצת פחות ברורים ודי דהויים - יש לשים לב טוב יותר לדרך.

בכל אופן, ולפי דעות רבות ששמענו- אין ספק שהקטע בין ovacik לbell הוא היפה ביותר במסלול.

ההליכה מgavuragli לכיוון kas קצת מונוטונית וברובה כוללת הליכה משעממת בין חממות*.
*שימו לב כי אם תרצו לוותר על הקטע הזה שבדרך- לא מכל כפר ניתן לתפוס טרמפ או מונית לכביש הראשי משום שרוב הכפרים הם נטושים. (רק מהכביש הראשי ניתן לקחת דולומוס לנקודה/כפר אחר במסלול).

חלק נוסף מרשים ומומלץ הוא החלק מolympus לכיוון adrasan וciralli

מקווה שקצת עזרתי.
טיול נעים לכולם
ofer  
#13 נשלח : יום שלישי 01 אוקטובר 2013 22:31:56(UTC)
ofer


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/04/2011(UTC)
הודעות: 401
ישראל
מיקום: יפו

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים ב 50 הודעות
לאריה, התמונה עם הארזים על המדרון הסלוע מהממת. אפשר ממש לחוש את האווירה המיוחדת.
זמי1  
#14 נשלח : יום שלישי 01 אוקטובר 2013 22:59:19(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,533
ישראל

קיבל תודה: 88 פעמים ב 63 הודעות
טינקרבל- לא תצאו בקלות, מה לגבי לינות, יחס המקומיים, אוכל, ועוד מידע חשוב.
אמנון לנגי  
#15 נשלח : יום שלישי 01 אוקטובר 2013 23:33:13(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,717
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 562 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים ב 346 הודעות

נועם, זה נועד לעודד אותך ללכת את הדרך הליקית. יש לי הרגשה שהשביל הזה תפור עבורך. אחרי שתחזור תוכל לעדכן את הודעת הפתיחה.

טינקרבל. תודה על העדכון. תקנתי את נושא הטיסות מישראל לדלמן. חבל שהפסיקו לטוס לשם. זה כנראה קשור למצב הפוליטי.
כמה עלו לך הטיסות? ובאמת, מה לגבי כמה תמונות וקצת בנוגע ללינה ומחירים?

טינקרבל  
#16 נשלח : יום רביעי 02 אוקטובר 2013 14:20:39(UTC)
טינקרבל


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/10/2013(UTC)
הודעות: 2
אישה

חברים, לא חשבתי לצאת בקלות

אני בימים אלה ממש מרכזת את סיפור הדרך בקובץ וורד לנוחיותכם ואעלה בהקדם.

זמי -
1. המקומיים אדיבים מאוד ונחמדים עוד יותר. לא הסתרנו את היותנו ישראלים, ובכל מקום התקבלנו בכיבוד מהגידולים המקומיים והרבה רצון לעזור ולפתח שיחה, גם אם קצת קשה להם עם השפה האנגלית. יש להם כבוד למטיילים שגורם לך לקנא ולהעריץ.
נכון שהמסלול עובר דרך לא מעט כפרים שיעים אבל לרגע לא נתקלנו בעויינות או באמירות אנטי ישראליות. נהפוכו, כולם באופן גורף מאוד מתוסכלים מהמצב הפוליטי שנוצר, ומאוד מצטערים שישראלים לא מגיעים.
2. אוכל- אין על האוכל הטורקי! רוב האוכל שאכלנו הוא מגידולים ששייכים לאנשי הכפר. הרבה דבש, רימונים, זיתים וגבינות לאורך הדרך.
כמה הברקות קולינריות:כמובן היוגורט (אפשר לערבב קצת דבש בפנים), גוזלמה - מעין פיתה דרוזית שבתוכה שמים גבינה, פטרוזילה, פלפל חריף, הרבה שמן זית והכל על הטבון (ניתן למצוא לכל אורך הדרך בעלות של 3 לירות), פידה - דומה לקלצונה רק פתוח - אפשר למלא בגבינה או בבשר טחון, מיצים טבעיים- בעיקר מיץ רימונים. שווה ומומלץ.

אמנון-
1. טיסות: טסנו צ'ארטר עם חברת אטלאס ג'ט. את הטיסה קנינו דרך קווי חופשה במחיר 280$ לכרטיס.
היתה לנו אפשרות לטוס רק לשבוע, כך שטיסת צ'ארטר התאימה.
כמה דגשים: חברות צ'ארטר זה לא מה שהיה פעם. הטיסות יוצאות בזמן.
המטוסים שטסנו בהם היו חדישים מאוד והשירות בטיסה הפתיע לטובה.

2. לינה: הלינה נעה בין 35-50 לירות טורקיות לאדם ללילה (אנחנו זוג, יכול להיות שליחיד המחיר שונה) מחיר זה כלל ארוחת ערב, ארוחת בוקר וצידה לדרך.
הלינה היא בבונגלוס / מעין צימרים מעץ. 35 לירות לחדר זוגי עם שירותים ומקלחת משותפים, 50 לירות לחדר זוגי כולל שירותים ומקלחת בתוך החדר. בכל המקלחות מים חמים לרחצה!
לא מצאנו לנכון להתווכח על המחירים בשום מקום (וגם נראה לנו קצת לא לעניין) למרות שבכמה סיפורי דרך קראתי שעשו זאת. לנו היה נראה פייר לשלם מחיר כזה בעבור תמורה כל כך גדולה.

הארוחות ערב משתנות ממקום למקום: חלקם בשריות (על האש), וחלקם צמחוניות (עדשים, אורז, מרקים, סלטים וכו'). משביעות מאוד מאוד!
ארוחות הבוקר די זהות וכוללות: עגבניות, מלפפונים, זיתים בהכנה ביתית, דבש, גבינות קשות, יוגורט וביצים.

משום מה הים התיכון מהצד הזה נראה הרבה יותר כחול ורגוע.
אני איתך, אמנון. באמת הגיע הזמן לקדם קצת את המסלול הזה בקרב חברינו המטיילים. אחרי טרקים רבים ומאתגרים שעשיתי בעולם (פירנאים, קרפטים, סלובניה, ויה אלפינה, אתיופיה...) אני יכולה להגיד בוודאות שטיול כזה שאפשר לעשות עם משקל מועט וצעידה של עד 7 שעות ביום, להגיע למקום מרבץ בשעת שקיעה ולאכול טוב הוא טיול שמסב לך הרבה נחת. 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 18 מאי 2014 09:09:24(UTC)  | סיבה: לא צויינה

amitshay  
#17 נשלח : שבת 17 מאי 2014 14:07:35(UTC)
amitshay


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/08/2013(UTC)
הודעות: 11

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

שלום,

אנחנו זוג ומתכננים ללכת כ5-6 ימים על השביל בתחילת ספטמבר.

למרות שהממוצע בספטמבר הוא 25 מעלות צלזיוס, אני קצת חושש ממזג האוויר ואשמח אם מישהו שהלך את השביל בזמן דומה יפיג את חששותיי.

בנוסף, נשמח לקבל המלצות לגבי מקטע מוצלח שכדאי לנו לעשות.

טינקרבל - במקרה ואת קוראת את ההודעה וקובץ הוורד שלך אכן קיים אודה לך מאוד אם תעלי אותו.

 

תודה

אמנון לנגי  
#18 נשלח : יום ראשון 18 מאי 2014 08:44:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,717
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 562 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים ב 346 הודעות

אני לא הלכתי על השביל אבל הייתי הרבה פעמים באזור בתחילת ספטמבר.
זה גהינום!! חום שלא ברא השטן. רק מאמצע ספטמבר ועמוק לתוך אוקטובר מזג האוויר הופך ידידותי
אז נכון שבנקודות הגבוהות הטמפ' לא יהיו כל כך גבוהות, אבל רוב השביל נע בתוואי די נמוך

נערך ע"י משתמש יום ראשון 18 מאי 2014 09:10:47(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#19 נשלח : יום ראשון 21 ספטמבר 2014 20:14:14(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 2,717
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 562 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים ב 346 הודעות
ביום חמישי הקרוב אני יוצא לשבועיים הליכה בדרך הליקית מפטאיה עד פיניקיה.
אם דאעש לא יחטפו אותי אז עדכון מסלול יעלה באמצע אוקטובור
io_travel  
#20 נשלח : יום ראשון 21 ספטמבר 2014 20:23:18(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 973

תודות: 837 פעמים
קיבל תודה: 257 פעמים ב 155 הודעות

אמנון אתה אמיץ!

תעשה חייייים ותחזור בריא ושלם, שנה טובה 

ענבר.
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.