ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אלעד22  
#1 נשלח : יום ראשון 16 אוגוסט 2009 19:23:29(UTC)
אלעד22


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/08/2009(UTC)
הודעות: 12

כתבו לי 2 אופציות: (מחדרה לנווה ירק, בתוואי שביל ישראל הישן שאיננו מסומן)

א.

 1. מחדרה לאורך השביל דרומה עד לנחל אלכסנדר. במקום לפנות מערבה ממשיכים דרומה.
2. ממשיכים עד לגשר מתחת למסילה ואיתו פונים מזרחה לשמורת הצבים.
על גדת נחל אלכסנדר עד הגשר עם כביש 57 (סמ"ש שחור) ומשם על דרך המוביל עד כפ"ס:דרך המוביל המגיעה עד מושב אלישמע. בדרך עוברים בשולי קלנסוואה, כפר יעבץ, בתוך טירה, בצד המזרחי של רמת הכובש (שם, ליד האקליפטוס שנמצא ממזרח לדרך, מעט דרומה לקיבוץ, תמצא את סימון ש"י המפנה מזרחה לכיוון אייל), ממשיכים על הדרך עד לשכונות של כפר סבא, נוה ימין ואיזור התעשייה "עתיר ידע". חוצים מתחת את כביש 531 ונכנסים למושב אלישמע. הולכים עד קצהו הדרומי ופונים מערבה על גדת נחל קנה מגיעים לכביש הגישה למושב עדנים, פונים דרומה, חוצים את כביש ארבעים וישר לעבר המבנה הישן השוכן ליד הירקון.

ב.הליכה לאורך גדת האלכסנדר עד לאזור מצפון לקלנסואה (מרבית הקטע הזה מסומן כיום בסמ"ש רגיל שאינו שביל ישראל), חציית "יער אלכסנדר" (קטע מהנתיב הזה נפגע עם סלילת כביש 6), מעבר בערוץ בשוליים הצפוניים של טייבה, לאורך דרך עפר ממזרח לטייבה, טיפוס לרכס צור-נתן וירידה לשביל המסומן בנחל סלעית ליד עינות דרדר.
המשך בנחל סלעית, ועל דרך הפטרולים ממזרח לכוכב יאיר וצור יגאל. עקיפת קלקיליה מצפון דרך אזור מחלף אייל של היום (גם כאן קטע מהשביל נהרס ע"י כביש 6), דרך המוביל העוברת באזור התעשייה של כפר סבא, נחל קנה תחתון עד למפגש עם השביל הקיים ליד נווה ירק.

מהספר של צבי גילת (מהדורת 2003) נראה שהשביל עבר דרך אופציה ב'.

1. מחדרה לאורך השביל דרומה עד לנחל אלכסנדר. במקום לפנות מערבה ממשיכים דרומה.
2. ממשיכים עד לגשר מתחת למסילה ואיתו פונים מזרחה לשמורת הצבים.

3.לאורך גדת הנחל ואח"כ ציר המוביל עד כביש 57.

4.חוצים את הכביש דרומה ואחרי כחצי ק"מ פונים מזרחה. עוד 200 מ' והדרך פונה דרום מזרח ואחרי כחצי ק"מ שוב מזרחה. חוצים את כביש קלנסווה וממשיכים עד לניצני עוז. משם יורדים דרומה לשער אפרים, נכנסים למושב מצידו הצפוני, ממשיכים דרומה עד ליציאה ומשם לכביש לטייבה. מושכים מזרחה מעל כביש 6, פונים דרומה ואחרי פחות מק"מ נכנסים לטייבה.

5. הולכים מזרחה כ- 1,150 מ' (חשוב למדוד כדי לא לטעות בפנייה...) ואז פנייה  שמאלה (45 מעלות, לא 90) ועולים על דרך, תחילה סלולה ואח"כ עפר המושכת מזרחה. עוד כקילומטר והדרך מתעקלת דרומה ופונה לכיוון נחל אברך.ירידה תלולה ועלייה לא פחות תלולה תוביל את השביל לכביש המחבר בין סלעית לצור נתן

6. חוצים את הכביש וממשיכים דרומה ואח"כ מערבה על הכביש ההיקפי של הישוב. הדרך במגמת ירידה ואחרי כקילומטר וחצי פונים שמאלה לדרך מסומש"ת ירוק לאפיק נחל אלכסנדר. חוצים את הנחל ופונים לכיוון דרום מערב על דרך הביטחון המזרחית של כוכב יאיר. 2.5 ק"מ בדרך הזו ומגיעים לצור יגאל. מקיפים מדרום וממערב את הישוב ופונים שמאלה לבית העלמין של קיבוץ אייל. אחרי מטע אבוקדו פונים שמאלה, ימינה ושוב שמאלה ומגיעים לכביש הגישה לקיבוץ ומשם לצומת אייל. חשוב מאד: האזור בפיתוח מואץ כך שעלול להיות שהמלל המובא מתוך ספר משנת 2003 אינו מדויק.

7.מצומת אייל פונים דרומה עם הכביש ומערבה וחוצים את כביש 6. כאשר הכביש מתעקל חדות שמאלה ממשיכים מערבה עד האיקליפטוס שמדרום לקיבוץ רמת הכובש ושמאלה דרומה על ציר המוביל עד לירקון.

ועכשיו שאלותי:

1.האם אופציה ב' בטוחה מספיק? (לא נתקלים בגדר-הפרדה ובכוחות מג"ב ?) האם היא מסומנת בשטח (גם אם לא בסמ"ש ש"י)? אם אפשר-לפרט לי יותר עליה,אשמח! (כולל דרך הפטרולים ממזרח לכוכב יאיר-צור יגאל שלא ידוע אם היא קיימת?)

2.איזה דרך יותר קצרה?

3.מהו התוואי המקורי של שביל ישראל הישן א' או ב'?

4.האם אפשר ללכת לצד כביש 6 בשביל האופניים של הכביש במקום ללכת יותר מזרחה (באופציה ב')?

{זה גם יכול לעזור לי?

מתוך אתר החברה להגנת הטבע:

מפה מספר 7 אזור צור יגאל  
בט"ו בשבט ה תשס"ט, נחנך שביל מעגלי מסביב ל"גבעת המוצב" בין צור יגאל לקיבוץ אייל. הגבעה נמצאת בתחומי יער אורנים וחורש טבעי (אלונים , חרובים וכד'). בתחומי הגבעה – מערות קבורה, גת עתיקה ושרידי מערכת ביצורים מרשימה ששימשה את קיבוץ אייל שהוקם כיישוב משלט ב – 1949  ובהמשך את צה"ל עד מלחמת ששת הימים, אז הורחק הגבול מזרחה. תחילתו של המסלול, המסומן בצבע כחול, ליד בית הספר "נוף צורים" ואולם הספורט. סיום השביל בכניסה לאנדרטת "גבעת המוצב".

מפה מספר 7 אזור צור נתן
סימון קטע 4X4 שנימחק בזמנו וחודש שוב. המסלול עובר מדרום למושב צור נתן, ממנו תצפיות יפות לנחל אלכסנדר.  הכניסה מכביש צור נתן  סלעית, תחילתו בשביל 4X4 מסומן אדום ולאחר כ- 300 – 400 מטר פניה שמאלה לשביל התצפית המסומן בצבע ירוק.}

תודה רבה מראש וסליחה על האריכות

מממן
Yagil  
#2 נשלח : יום שני 17 אוגוסט 2009 13:04:28(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
שביל ישראל 'המקורי' (שנות התשעים) הוא כמעט א', אבל לא בדיוק - הוא הולך לאורך נחל אלכסנדר ואז עוזב אותו כחצי ק"מ אחרי הפניה לתל-א-שקף וממשיך מזרחה, עולה דרך עפר (אז הייתה מסומנת אדום) שמחברת בין עולש ובארותיים, ממשיך איתה עד כביש 57 ליד בארותיים, חוצה את הכביש, ממשיך בדרכי עפר דרומה ואז מזרחה עד לניצני-עוז, שם מזרחה עד גשר מסילת הרכבת הישן, פונה צפון-מערבה לכיוון שער אפריים, מגיע לכביש של שער אפריים ופונה מזרחה לצומת שער אפשריים, ואז ממשיך ועוקף את טייבה ממזרח כפי שמתואר.
אלעד22  
#3 נשלח : יום שני 17 אוגוסט 2009 15:49:58(UTC)
אלעד22


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/08/2009(UTC)
הודעות: 12

קודם כל ממש תודה

הלכתי איתך צעד צעד במפה (עמוד ענן-מפה מעודכנת?) ומצאתי את התוואי אחת לאחת (כמעט):

http://amudanan.co.il/?lon=200091.2&lat=691761.2000000001&map=I50 (אם תוכל לסמן לי במפה כדי שאהיה בטוח-אודה מאוד)

אבל עדיין:

א.לא ברור לי אם הסימוני שבילים (לא של שביל ישראל)-קיימים בשטח כי במפה של עמוד ענן למשל מסומנת אדום הדרך עפר בין עולש לבארותיים.איך אפשר לברר/להתעדכן

ב.במפה יש סימון של 0-0-0-0- (בין נחל אלכסנדר ממערב לדרך האדומה ממזרח), זה סימון של מסילה (לא בשימוש?) ולא של הגדר הפרדה,נכון?

ג.איך חוצים את כביש 6 סמוך לניצני עוז (לכיוון גשר הרכבת הישן)? ובכלל גשר הרכבת הישן נגיש כי הוא יושב צמוד לגדר הפרדה? כמו-כם במחלך אייל-יש איך לחצות?

ד. כתבת ש:
"השביל פונה צפון-מערבה לכיוון שער אפרים" נראה לי שהתכוונת:"דרום מערבה" . שם הולכים על הכביש כי לא מסומן שביל?

ה.איך עוקפים את טייבה ממזרח אם נקודת ההגעה שלי לטייבה היא בצפון מערב?

ו. והכי חשוב- האם הדרך הזו בטוחה ונגישה (שלא יעצרו אותי סיורים של מג"ב סמוך לגדר ההפרדה ולא יעצרו אותי קבטי"ם של כוכב יאיר/צור יגאל/אייל/שער אפריים/ניצני עוז וכו')

ז.איך עוקפים את טייבה ממזרח אם אני נמצא בצפון מערב שלה ואין שם שבילים במפה?

 

מינהלות:

* נראה שאופציה ב' היא יותר מקורית (למרות שבספר מפות משנת 99 של חברת "מפה" מופיע במדוייק תוואי א'-על דרך המוביל)  ויותר יפה אם כי פחות בטוחה (יותר מזרחית) ויותר ארוכה ומסובכת.

* אפשרי לאופניים ?

* כמה ק"מ זה בערך וכמה זמן זה ייקח ?

* נקודות יפות לעצור: בארות עתיקות / חניונים מוצלים / תצפיות

* איפה אפשר למלא מים/לישון?

Yagil  
#4 נשלח : יום שני 17 אוגוסט 2009 21:40:34(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות
א. מן הסתם סימון שביל ישראל מחוק. הסימון האדום בין עולש לבארותיים אמור להיות שם.
ב. כן.
ג. לא יודע - כשהלכתי את התוואי הישן לא היה שם כביש שש. סביר להניח שליד ניצני עוז יש גשר כלשהו.
ד. אכן, דרום מערב. בזמנו הייתה שם דרך עפר, מגשר הרכבת לכיוון שער אפריים. לא יודע מה היום.
ה. השביל עשה חצי עיגול מסביב לטייבה וכך הגיע לח'רבת ג'ברה ומזבלת טייבה.
ו. כאמור, לא יודע. הרבה זמן לא הייתי שם.
ז. ללכת בכיוון הכללי ולא לפנות לגדר ההפרדה.

האורך הוא 56 ק"מ מתחנת הרכבת חדרה ועד נווה ירק (אופציה א'), ומן הסתם קצת פחות בב', לא מדדתי. זמן הליכה? יומיים וחצי. איפה ישנים? באחד היישובים בסביבה, או שכל פעם עולים על כביש ותופסים טרמפ לאיזו נקודה אחרת.
אירי  
#5 נשלח : יום שלישי 18 אוגוסט 2009 00:08:07(UTC)
אירי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/05/2008(UTC)
הודעות: 296

כשהייתי בצבא (וזה היה לפני כמה שנים) שמרתי מצור נתן על התוואי שהיום יש שם את הגדר, ועל הצד המזרחי של כוכב יאיר..

הייתה לנו משקפת מאוד גדולה (20X120) ומתחתי ראיתי סימונים של השביל (מסומן בשחור בעמוד ענן)

 

משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.