2 עמודים12>
זמי1
#1 נשלח : שבת 09 ינואר 2010 20:32:20(UTC)

הצטרף: 14/11/2005(UTC)

אלון, בן 5+, השביליסט הכי צעיר על שביל ישראל, עושה את השביל עם הוריו מיהוד.

זמי140187.7311226852
זמי1
#2 נשלח : שבת 09 ינואר 2010 20:33:20(UTC)

aviv_melamed
#3 נשלח : יום ראשון 10 ינואר 2010 04:31:29(UTC)

הצטרף: 11/02/2007(UTC)

מאיםה החולצה המגניבה של אלון?
נתיי
#4 נשלח : יום ראשון 10 ינואר 2010 15:58:03(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

אנחנו, ההורים של אלון, רוצים להודות לזמי המקסים על קבלת הפנים המושקעת אתמול ועל כך שלא חשך שום מאמצים להנעים את המסע המשפחתי שלנו בשביל.

אלון סיים אתמול קטעון חמישי  (מחירבת רקיה לעוספיה), ולאחר שצבר קילומטראז' של יותר מ25 ק"מ, היה זכאי לסיכת ארד של שב"י.

עד כה הוא גמא את הקטעונים הבאים:

1. ממרגלות הר סהרונים עד מפער נקרות (ובחזרה לעין סהרונים)

2. מהמסרק עד מסילת ציון (ובחזרה בדרך בורמה)

3. חירבת צורה-בית גוברין

4. ציר המעיינות - נחל כרכשת (ובחזרה לספיר)

5. חניון רקית-עוספיה.

אחת לכמה שבועות אנחנו מתארגנים ויוצאים לקטעונים שכאלה ומשתדלים לגוון בנופים ובאזורים שונים בארץ.

אלון משתף איתנו בד"כ פעולה, אך הוא מעדיף משום מה מסלולים אתגריים (במונחים של ילד בן חמש וחצי) כמו חציית ערוצי בולדרים (כמו בפרסת נקרות) טיפוס תלול (כמו העלייה על אוכף הדייק), דילוג מעל סלעים (כמו העלייה מנחל אורן לעין חיק) ומערות (תל גודד ואזור בית גוברין). יש כמובן רגעי משבר המצריכים מנוחה והפעלה, אך באופן כללי אלון שמח לצאת ולטייל. אנחנו משתדלים לבחור מסלולים שישלבו בין הליכה שכזו לבין הנאה וגירוי. בערבה לפני שבועיים הוא סיים עשרה קילומטר (בארבע וחצי שעות) ללא שום בעיות, מכיוון שעניין הקלדרה, הרי הגעש והאדמה הבזלתית ריתק אותו, מה עוד שהנשרים של הר נקרות הגיחו לפתע וליוו אותנו ממעל למשך חצי שעה.

חקירת המסלע הלא-שגרתי בנחל כרכשת

וכשסיימנו את הקטעון החמישי (והקשה עבורו עד כה) הגענו לזמי אשר הואיל להעניק לו את סיכת השביליסט, תעודת הצועד, ואף הזמין עבורו חולצה מיוחדת ומגניבה ...

בשבוע הקרוב אעלה עוד תמונות שלו מהטקס אצל זמי וממסעותיו ברחבי הארץ

נתיי40197.7253935185
זמי1
#5 נשלח : יום ראשון 10 ינואר 2010 22:53:33(UTC)

לאביב- החולצה מאחד הדוכנים בהם ניתן להדפיס תמונה על החולצה והנה התמונה עצמה:

זמי140188.8291435185
נתיי
#6 נשלח : יום שני 11 ינואר 2010 13:40:11(UTC)

תמונות מהטקס אצל זמי

אלון הוא ילד מעט ביישן, ולוקח לו זמן להיפתח - גם כששני ההורים שלו נמצאים בסביבה.

החום והלבביות של זמי עשו את שלהם, וכולנו התרגשנו באותו המעמד. ובתמונה שלמטה: אלון מטביע את החותמת של זמי על הדרכון

והרגע הגדול: זמי מצמיד את סיכת השביליסט לחולצתו של אלון

בימים הקרובים אעלה פה את התמונות מהקטעונים שאלון ביצע עד כה

נתיי40195.3671875
נתיי
#7 נשלח : יום רביעי 13 ינואר 2010 17:41:15(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

ההחלטה לטייל בשביל הייתה משפחתית. כהורים, אנו חשים אחריות להעניק לילד חינוך סביבתי של-ממש, שישלב בין אהבת הטבע לאהבת הארץ. כיום, כאשר הבילויים העיקריים לילדים הינם קניונים, מחשבים וצפייה בטלוויזיה חשוב כי הם יספגו חוויה בלתי אמצעית מן הסביבה, יכירו את הארץ לא רק דרך מסך ויבינו שזמן איכות עם הורים לא חייב להיות פשפוש בדוכן הבגדים והצעצועים. ארוחה משפחתית מסביב למדורה בה כולם תורמים את חלקם תתרום לכל בני המשפחה הרבה יותר מאשר אוכל קנוי במסעדה. באמצעות הליכה בשביל ישראל והגירויים השונים שהוא צופן אנו מאמינים כי ניתן לחנך את הילד לערכים, ולאהבת המשפחה, לחשל את האופי וכמובן - להרחיב אופקים בכל תחום אפשרי – מטבע ומדעים ועד קריאה (של שלטים למשל).

את הטיולים אנחנו משתדלים לשלב בפעילויות נוספות. במצפה רמון ובבית גוברין אלון ביצע משימות הדרושות לקבלת תואר "פקח צעיר" ברשות הטבע והגנים, ובערבה שילבנו את המסלול בצעדת הערבה (הרחבנו אותה בכמה קילומטרים)

קטעון ראשון (9/10/09) ממרגלות הר סהרונים אל מרגלות כרבולת חררים

הטיול הראשון בשביל התבצע בדרום. מעין סהרונים עלינו אל מרגלות הר סהרונים, ומשם דרך פרסת נקרות ומפער נקרות אל מרגלות כרבולת חררים ובחזרה לחניון עין סהרונים

אל הר סהרונים

הטיול הראשון של אלון היה לקח עבור כולנו כיצד יש לטייל עם ילד בן חמש.

בניגוד למובטח בתחזית, מד החום הראה על 37 מעלות, ולמזלנו נשאנו 10 ליטר מים שהספיקו לנו לשתייה, קפה ולקוסקוס עם נקניקיות במערת נקרות הקרירה

נתיי40195.3730324074
.o.k
#8 נשלח : יום חמישי 14 ינואר 2010 00:13:58(UTC)

הצטרף: 21/07/2008(UTC)

כל הכבוד! מרשים-ערכי-חשוב ביותר!אשריכם..
LiorEl
#9 נשלח : יום חמישי 14 ינואר 2010 14:28:42(UTC)

הצטרף: 18/01/2008(UTC)

הכי מאתגר שלקחו אותי בתור ילד זה היה לבניאס...

כיף שיש הורים שנותנים יותר, למרות הקשיים.

בהצלחה!
נתיי
#10 נשלח : יום חמישי 14 ינואר 2010 21:32:25(UTC)

חן חן ותודה על הפירגון

אנו חשים שהליכה תורמים לא רק להשכלתו הכללית של הילד אלא גם לעיצוב אישיותו, בכל הקשור להתמודדות עם קשיים, התמדה וחישול האופי.

לא שאין רגעי משבר שבהם הילדון מסרב לזוז, אך בהחלט ניתן ואפשר להתמודד איתם כחלק מהמשימה והאתגר ההורי

בשבוע הבא אמשיך לההציג את עלילותיו של אלון בשביל ישראל.

mark
#11 נשלח : שבת 16 ינואר 2010 10:58:39(UTC)

הצטרף: 11/10/2008(UTC)

ההודעה האחרונה של נתיי מזכירה לי את עלילות בתי נטע - בגיל כשלוש הילדה הלכה את מרבית צעדת הגלבוע (11 ק"מ) ובגיל 12/13 עשתה את שביל ישראל. אכן כשמתחילים מקטן זה משפיע לכל החיים.

בימים אלה אני עושה קטעים מהשביל עם בנותיי - 15, 7, 2.5. למשל כבר הספקנו לעלות ולרדת את מעלה עלי, שביל הקיסר, ועוד. כשבוחרים מקומות מהנים, גם הקטנות נהנות. מקווה שגם הדור הצעיר יתמיד.

נתיי
#12 נשלח : יום ראשון 17 ינואר 2010 12:05:25(UTC)

mark כתב/ה:

כהרגלו, מארק אומר דברי טעם חשובים.

יציאה עם ילדים קטנים לטיול הינה אתגר הורי לא פחות (ואפילו יותר) מאתגר פיסי. יש צורך לבחור היטב את המקום ולעניין את הזאטוט במה שקורה, אחרת כל החוויה הופכת לסיוט. בהדרגה, גם הילד מפתח טעם בנופים ואזורי הליכה, ואם אנחנו כהורים קשובים לטעם של הילד מרוויח פעמיים. בד"כ לי ולאשתי יש חלוקת תפקידים: אני (היסטוריון במקצועי) מספר על העבר של המקום  - והאישה אחראית לצד המדעי (תופעות טבע, מסלעים,פרחים,ציפורים).

ולמארק - כל הכבוד עם הבנות שלך. המשך לחנך את הדור השני ברוח אהבת הארץ וידיעתה - ואם תרצה נששמח לצאת לטיול ביחד עם הילדים על השביל.

נתיי
#13 נשלח : יום ראשון 17 ינואר 2010 14:21:37(UTC)

קטעון שני (9/10/09) מהמסרק למסילת ציון

הקטעון השני עמד בסימן הגשם הראשון ופריחת הסתווניות שלאחריו, אשר ליוו אותנו לאורך כל הדרך.

אלון אהב את סיפורה של דרך בורמה והבין את חשיבותם של המשלטים בהגנה על עורק האספקה היחיד של ירושלים.

התלהבוות מסתוונית ראשונה

יא משלטי

"איפה המועצה לשלום הילד כשצריכים אותה באמת?"

כשהגענו ליער רבין, לא היה שום ג'יפ שעלה מזרחה בחזרה למסרק. לקחתי את אלון והתחלנו לעלות על דרך בורמה בשאיפה לטרמפ, אך הג'יפים שעברו התבוננו בנו בזלזול וסרבו לתחינותינו לעצור. אלון נשבר ליד בית מאיר והתיישב על הקרקע במחאה קולנית. וכמו בסרטים, באותו רגע הגיח לעזרתנו המלך האמיתי של השטח: טומקאר אימתני נהוג בידי צעיר ירושלמי חביב בשם אבי, ששמח לקחת אותנו. תוך עשר דקות כבר היינו ליד האוטו, לא לפני שחווינו משהו שבין רכבת הרים וטלטולים של שבכ"ניכ. אלון עצם את עיניו לאורך כל הדרך והחמיץ שועל חביב, מבועת וקפוא-מבט על צד הדרך. הגלידה במקדונלדס שואבה מעולם לא הייתה יותר טעימה.

נתיי40196.5824421296
נתיי
#14 נשלח : יום שני 18 ינואר 2010 17:20:50(UTC)

קטעון שלישי (19/12/09) מחירבת צורה לבית גוברין

לאחר חדשיים של הפסקה חזרנו ללכת בשביל. יומיים לפני כן ירד גשם עז, כך שהעדפנו דרך על קרקע קירטונית, כזו שהמים יחלחלו ולא יהפכו את הדרך למלכודת בוץ. בחרנו בקטע הארוך ביותר שהלכנו עד כה, 7.5 ק"מ מחירבת צורה עד לבית גוברין.

אני הורדתי את אלון ואת בת זוגתי בחירבת צורה, חזרתי לכביש, החנתי את הרכב בחניון שלמרגלות תל גודד ועליתי אל התל כדי לפגוש את השניים ולהמשיך ביחד עד ברכת של בית גוברין. הם המשיכו עד תחנת הדלק ואני חזרתי אל הרכב.המים

"איזו צורה יש לחירבת צורה"?

הנוף בתל גודד

"אמא, מצאתי סוס!"

הגבר של בית גוברין

תמונה קבוצתית לסיום

נתיי
#15 נשלח : יום חמישי 21 ינואר 2010 20:18:20(UTC)

קטעון רביעי (26/1/09) מציר המעיינות לנחל כרכשת - היום בו אלון התאהב בנגב

שבוע לאחר הטיול בבית גוברין יצאנו לערבה. ביום שבת, לאחר שני לילות באוהל בחוות האנטילופית (מקום מעולה) התייצבנו בשעה 10:30 בפארק ספיר לצעדת הערבה. היה ברור שלא נסתפק במסלול המשפחות (5 ק"מ משעממים למדיי) אלא לפחות במסלול "מטיבי הלכת" של 10 ק"מ שעובר בחלקו הקטן גם בשביל. אנחנו הארכנו את המסלול ב1.5 ק"מ נוספים בתוך השביל בתוך נחל כרכשת כדי להגיע ל -5 ק"מ בשביל (4.5 ליתר דיוק). מנחל כרכשת חתכנו דוך בחזרה לציר המעיינות ומול מתקן מקורות, לאחר 10 ק"מ של הליכה במסלול קל (למעט הטיפוס החביב אל צוק הדייק) בת 4.5 שעות (ברוטו) אלון התיישב, כשאני חזרתי לחניון והבאתי את האוטו.

אלון לא ישכח את המסלול הזה, לאו דווקא בשל אורכו. היה זה היום בו הוא התאהב בנגב. ההתחלה של הצעדה לא בישרה טובות. הילד סירב להמשיך אחרי חצי ק"מ והכריז על שביתת-שבת. אינני מאשים אותו. ההליכה בתוך המזבלה ואתר שפיכת הפסולת של ספיר אינה חוויה חביבה במיוחד. חצי שעה של שידולים והוא מתחיל לגרור את עצמו בכוח לכיוון הצוקים של שולי הנגב המזרחי.

הדבר שהקים את אלון: מרדף אחרי הצל של אבא (לנעוץ את מקל ההליכה בצל)

כשהמסלול התחבר לשביל ישראל, העיניים שלו ברקו. שלושת הצבעים המוכרים החלו להפיח בו רוח חיים, כמו הנוף שהפך ליותר ויותר מדברי. והדרך המזכיר סוף ף משהו מאתגר.

אלון הולך פעם ראשונה בחייו על סכין

לאחר 2.5 ק"מ הציבה מנהלת הצעידה אוהל מנוחה עם שחקנים (בכלל לא רעים, יש לציין) שסיפרו לילדים על הנבטים ודרך הבשמים - אותה הכיר מהטיול במכתש ומהביקור בחאן סהרונים

ה"נבטים" שמצאנו על השביל.

אלון לפתע נזכר במה שסיפרתי לו על הנבטים במכתש והחל לקשר בין שני הטיולים. הירוק-אפור שבעיניו זרח והאיר. הוא שמע את סיפורי השחקנים פעם ועוד פעם ואפילו הסכים לראשונה בחייו תה חם.  היה ברור שאנחנו ממשיכים

עולים על האוכף המצוקי - אלון טיפס אותו בקלילות מרשימה.

הפעילות הגעשית ריתקה אותו. הוא חקר את הדייק ובכוח עצרתי אותו מלשעוט בירידה אל הקלדרה.

"הקרמבו הזה גדול וגם טעים"? (בירידה לקלדרה)

הוא התרוצץ בתוך הקלדרה ובנחל כרכשת כאילו מצא אוצר של זהב. ואם לא די בכך, הנשרים של נחל נקרות הגיחו מעלינו וליוו אותנו בדרך למשך חצי שעה.

אחד הנשרים בהגדלה

אלון שראה את התכנית בערוץ "לוגי" על הנשרים בגמלא היה באקסטזה על הגילוי של מלך העופות במזרח הנגב. צילמנו את הנשרים בסרטון בו תוכלו לשמוע את אלון מתלהב ברקע

נתיי40202.4641203704
נתיי
#16 נשלח : יום ראשון 24 ינואר 2010 17:29:43(UTC)

קטעון חמישי (9/1/10) מחניון רקית לעוספיה

היה זה יום חג משפחתי: הקטעון החמישי שלאחריו יהיה אלון זכאי לסיכת ארד של שביל ישראל. רצינו שזמי, האבא של השביליסטים, יעניק לאלון את הסיכה אצלו בעוספייה, וכמו ב"מסע כומתה" היה זה אמור להיות קטעון מאתגר ולא-קל.

החנינו את הרכב בחניון רקית ב- 10:00, אך רק שעה לאחר מכן הצלחנו למצוא את השביל ...

התחלנו לעלות בדרך להר שוקף. עלייה קלה וחביבה, שהופרעה מדי פעם ע"י רוכבי אופנים שדהרו במורד.

לאחר מנוחה של חצי שעה על ההר החלה הירידה התלולה לכיוון נחל אורן המסלול הרטוב לא הקל על ההליכה ואנחנו ביצענו כמה גליצ'ים מרשימים ביותר.

העלייה בנחל חיק לא הייתה קלה, אך אלון שמח לראות קטע אתגרי ודלג מעל הבולדרים והמפלים במיומנות וזריזות. הוא מעט התאכזב לראות ש"מעיין חיק" אינו אלא נביעה דלה ביותר, ויחד איתנו - הזדעזע למראה כמות הפסולת במעיין.

"זה מעיין זה?" - אלון בעין חיק

אחרי שאספנו את הזבל המשכנו בעליה עד לרום הכרמל (בתוך מזבלה בפני עצמה) ומשם ירדלו לבינו של זמי בעוספיה. הגענו אליו ב - 15:40 וקיימנו את הטקס.

תודה לזמי על הכל

יבורך השביל .....

נתיי40202.6079861111
נתיי
#17 נשלח : יום חמישי 28 ינואר 2010 19:18:09(UTC)

קטעון שישי (13/1/10) מצומת עזקה למצפה משואה

התכנון המקורי בשבת האחרונה היה לצאת לשדה בוקר אל אזור עין עקב, אך לאחר התייעצות עם הפקח במקום לגבי תנאי המסלול החלטנו שלא לעלות לנגב אלא להסתפק בקטעון באזור שפלת יהודה. השאיפה הייתה לסיים בחירבת צורה, היכן שהתחלנו את הקטעון השלישי לפני 5 שבועות, אך לבסוף סיימנו במצפה משואה.

תמונות נוספות בלינק הבא:

הופתענו מהקלות בה אלון טיפס את העלייה לתל עזקה. מלבד הפסקה קצרצרה להסדרת נשימה הוא לא התעכב, ותוך חצי שעה היינו למעלה.

הדרך הייתה משופעת בשקדיות פורחות, רקפות, כלניות והמון משפחות שבחרו את "שביל הבארות" בפארק בריטניה.

אל בורות המים

סיימנו במצפה משואה, לאחר 5 שעות של הליכה (התפירה על הגבעות ...)

את התמונה הזו צילמה משפחה מקסימה של מלאכי שביל מת"א (ששמם פרח מזכרוני החלוד), שגם עזרו למצוא את הכובע של אשתי.

נתיי
#18 נשלח : יום שלישי 16 פברואר 2010 02:13:14(UTC)

קטעון שביעי (13/2/10) משדה דוב עד קניון ארנה

בשל השבוע הגשום והקור העז שהצלווה אליו, נאלצנו לבטל את התכנית ליומיים באזור ערד.

בסוף השבוע הנוכחי, רעייתי לא הייתה יכולה להצטרף אלינו לגיחה, כך שבחרתי באחת מ"תכניות המגרה", ויצאנו  לקטע קרוב לבית - אזור החוף. אלון הופתע לראות כי שביל ישראל עובר בתוך הציוויליזציה, אך הסתגל במהירות רבה למצב החדש

תחילת המסלול בלוי אשכול פינת עגנון.

השביל עובר בתוך עיר??

הסברתי לאאלון שתל אביב - למרות הכל - היא חלק מישראל ומהשביל.

הלכנו במהירות והגענו לחוף

אלון כמובן קפץ למים ונרטב כולו

כשהגענו לחוף הצוק הוא התייבש ועיין באחד הספרים החביבים עליו

קצת לפני הרצליה החלה העייפות

מול תל מיכל החל לשלוח מסרוני "הצילו" לאמא

הלכנו עד ארנה וזהו - 8 ק"מ קלילים וכיפיים!

יענקל'ה סער
#19 נשלח : יום שלישי 16 פברואר 2010 08:25:54(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

שאלה טובה שאל אלון לגבי הדשדוש ברחובות תל אביב.

בעוד כחודש בערך (לקראת הפסח?) תסתיימנה עבודות הגננות של הטיילת ממערב לרידינג, ואז השביל יעבור אליה. מפארק הירקון ממשיכים לעבר מתחם נמל תל אביב חוצים את הירקון לגדה הצפונית שלו בדיוק בנקודת השפך לים, וממשיכים לעבר החוף וצפונה.

אני שמח שזה אחד הספרים החביבים על אלון, יופי של תמונה  .

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
nziv
#20 נשלח : יום רביעי 24 פברואר 2010 00:14:36(UTC)