ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
olga13  
#1 נשלח : יום שלישי 23 מרץ 2010 18:32:15(UTC)
olga13


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/10/2008(UTC)
הודעות: 7

עצי שיטה הם העצים השולטים בנופה של הערבה. עצים אלו מייצרים נוף סוואנה מדברית ייחודי, ומהווים את הבסיס לקיומה של מערכת אקולוגית עשירה וחשובה, אשר כמותה לא ניתן לראות במקומות אחרים בעולם.
בעשורים האחרונים קיימת תופעה של תמותה משמעותית של עצי השיטה ובמקביל כמעט ואין התרבות טבעית שלהם. בגלל ירידה של מפלס מי התהום בעקבות שאיבה לצורך השקיה חקלאית שהינה מקור ההכנסה העיקרי של תושבי הערבה, והנפגעים הראשונים היו עצי השיטה אשר שורשיהם יונקים ממי התהום הגבוהים, וגם עקירת עצים לצורך הקמת חלקות חקלאיות גם לא ממש עזרו.
ניסיונות להעתיק עצי שיטה לא צלחו עד כה. עקירת העצים גרמה לפגיעה קשה ברצף השטחים הפתוחים בערבה ומכאן לפגיעה גם בכל המגוון האקולוגי בערבה.
גם התחממות גלובלית ושינויי אקלים-הביאו להתמעטות בכמות הגשמים והשיטפונות באזור. תהליכי מדבור אלו מביאים לתמותה גדולה של עצי שיטה הנמצאים בתוך ערוצי נחלים קטנים וזקוקים למי השיטפונות על מנת להתפתח.

בערבה הוחלט לשים קץ לעניין ולחזור ולנסות לשקם את ההרמוניה שהייתה פעם באיזור ע"י פרוייקט משותף עם קרן קיימת לישראל, רשות הניקוז והמועצה האזורית, שמטרתו השבת עצי השיטה למרחב הערבה. במסגרת הפרוייקט פועלת הקהילה בערבה מתוך שאיפה להשגת המטרה של שמירה על הנוף האקולוגיה וערכי שמירת הסביבה.

אתם מוזמנים לקחת חלק בפעילות שיש בה מהכל - תוכן חוייה ועשייה הבאים לידי ביטוי בהרצאות בנושא, טיולים באזור והסברים על הבעיה והפתרונות האפשריים.

לפרטים על הפרוייקט והפעילוית הקרובות ניתן לפנות ל: עודד קינן   054-9599704 הילה אלבז 052-8804033
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.