ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
tomtom  
#1 נשלח : שבת 27 מרץ 2010 00:43:10(UTC)
tomtom


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/03/2010(UTC)
הודעות: 1

הי,

בקיץ אני מתכנן לטייל שביל ישראל (לא ברור עדיין אם צפוני/דרומי) ולאחר מכן להמשיך לשלושה חודשים צפון הודו (עם אופ' לנפאל/טיבט) - כולל מס' טרקים של שבוע-3 שבועות, עם ציוד מלא על הגב.

בראייה קדימה לטיולים לעיל ולטיולים הבאים בשנים הקרובות, אני מעוניין לקנות (עם הרבה מזל) זוג נעליים טובות וצ'ימידן שיוכלו לשמש אותי נאמנה.

נעליים:
- המוכרים הנחושים בחנויות השונות מציעים לי דגמי Gortex של החברות היקרות - גם לשביל וגם לחו"ל.
- הדגם המוביל מבחינתי הוא Zamberlan Vioz (http://www.rei.com/product/774690) במחיר של 1,100 ש"ח.
- האם מדובר בקנייה שפיה ונכונה? האם האלטרנטיבות הזולות יותר אמינות מספיק? ומהן?

תיק:
- האם נכון לבחור בתיקים במעל 1,000 ש"ח עם מערכות גב ואלמנטים שנשמעים כמתאימים יותר למערכות נשק?

תודה רבה,
תום
מממן
זמי1  
#2 נשלח : שבת 27 מרץ 2010 21:26:57(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

לטרק למזרח אתה תיקח יותר ממה שתצטרך לשביל ישראל- דהיינו תרמיל לשביל ישראל לא יעבור 65 ליטרים ולטרק יותר מזה. אל תתפת לקנות תרמיל גדול לשביל כי הוא תמיד יתמלא ויהיה כבד, חוק מרפי לשבילים ארוכים.

נעלים- כנ"ל, נעל לשביל אינה נעל לטרק, טרק זה שלג, גשם, קור, סלעים והרים, שביל ישראל הוא לא כזה. אשאל אותך זאת: מה עם הכושר שלך? מה מצב הרגלים, קרסולים, כפות הרגלים? כי אם אתה בכושר או שתגיע לכושר להליכה בשביל ישראל תוכל להסתפק בנעל חצי נוקשה ללא גורטקס ולא לזמברלנ הללו.

לגבי התרמיל ומערכת הגב- מערכת גב משמעותה נוחות בהליכה,  צריך תרמיל עם מערכת גב ומותן טובה, מה משקלך? אם אתה כבד ובנוסף התרמיל אני מציע תרמיל עם מערכת גב טובה ולא תרמיל במחירי מבצע שמנסים להתפטר מהם.

וכמובן- הכל זה ענין של תקציב.

tzurlis  
#3 נשלח : שבת 27 מרץ 2010 21:46:18(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

עיקר מאמץ ההליכה הרציפה הוא השביל ולכן נראה לי שכדאי שתתמקד בו. נוח למוכר בחנות להגיד ש"אין דו תכליתי במחנאות, כל ציוד עושה רק מה שמיועד לו". במציאות יש, בפשרה {למעלה או למטה}  על מחיר ומשקל. אבל אולי לא כדאי ללכת על הנעל הכי קליברית שיש אלא על תותח קל בלבד, ואולי כדאי לשקול שימוש חלקי בתרמיל יד שנייה לאחד הטיולים כל זמן שהוא איכותי ועונה על הצורך שלך.

על פניו, הנעליים שציינת טובות מאוד בסייג סוליות הויברם הקשיחות מאוד, שאני אישית לא מת עליהן בגלל הקושי בהליכה, ועניין הגורטקס - אין מה לעשות עם גורטקס בישראל. הסיב הזה אוגר לחות בפנים הנעל יותר מקורידורה עבה, ואם נכנסו מיים פנימה ייקח לו הרבה מאוד זמן להתייבש. עדיין, נראה שמדובר בנעל מצויינת.

מצד שני, המדבר שלנו גומר נעליים בצורה אכזרית, והליכת טיול בהודו או טרק בנפאל זה עניין של הליכה קצרה יחסית לשביל ישראל. טרק של שבוע, נניח, ונניח שתעשה כמה טרקים כאלה - עדיין אתה רחוק מהקילומטרג' שתעשה על השביל. סביר גם שבחלק מהמקומות סבלים יסחבו לך חלק מהציוד.

עקרונית, אתה יכול גם לקחת נעל פשוטה יותר, אטימה או לא אטימה למיים כבחירתך,  ב- 500- 850 ש"ח (ראה למשל דגמים בחנות "לכל הרוחות" בגבעת חיים)  ולחכות לנפאל לנעל מתאימה יותר. ככה אם נפלת איתה גם לא נפלת בהמון, רק בהרבה.

ברמת השמועה החצי מהימנה, גם בנפאל עצמה אפשר לקנות נעליים לא רעות, במיוחד הייטק, שהאיכות שלהן שם הרבה יותר טובה מהמוכר בארץ. אבל זה מידע שכדאי לוודא קודם.

לגבי תיק, השאלה מה מדיניות המשקל והנפח שלך. ככל שנפח התיק גדול יותר, המשמעות היא  משקל עצמי גבוה יותר לתיק ויותר משקל על הגב שלך בשביל ישראל, שהוא ההליכה הפיזית המשמעותית יותר.

האתגרים הגדולים לתיק בשביל ישראל הם שניים: תוספת משקל המיים בדרום- לרוב 5-6 קילו אבל עלול לעלות במקרים קיצוניים, והחיכוך בקוצים בצפון ובסלעים בדרום.

זה אומר שרצוי שהתיק יהיה במשקל עצמי הגיוני {נניח 1800 גרם ומטה} ומצוייד במערכת גב מצויינת, רצוי בסגנון שק, איכותי במידה טובה, ועשוי בד מספיק מסיבי וחזק. הנסיון שלי לפחות הוכיח שתיקים עדינים מידי לא עומדים במשימה, לא משנה מהן הבטחות היצרן ליחס משקל \ תועלת.

בשביל ישראל התיק שלי הוא לואו אלפיין 65 ליטר, וגם זה יותר מידי {עקרונית אני הולך עם מעט ציוד, והוא קל יחסית, ושק דחיסה טוב לשק השינה שמצמצם את נפחו באכזריות}. 

לטיול טיסה בחו"ל "הכל על הגב", הצרכים מהתיק שונים:  בעיקר נפח עודף לביגוד ולדברים שתקנה או תצרף, נוחיות ויכולת הגעה לתכולה \ סגירה נוחה ובטיחותית יותר נגד גניבה, כולל שקילת תצורת מזוודה. התיק בכל מקרה ישא הרבה מאוד משקל, נגיד עד 25 קילו, ומבחינת נוחיות הליכה - הרי בחו"ל לא תלך איתו כמה מאות ק"מ ברצף, כמו בשביל ישראל: לרוב תסתובב כמה ק"מ לכל היותר בין טיסות, אוטובוסים, אכסניות, הליכות עירוניות וטיולים קצרים.

אני לקחתי לחו"ל תיק של 75 + 15 ליטר. לדעתי אתה לא חייב חדש כזה מאחר והזמן שהוא יסחוב הוא למעשה לא גדול מאוד - 3 - 5 חודשים וזהו. לדעתי, גם תיק יד 2 איכותי משומש במצב סביר יענה לך על הצורך. לחלופין, אתה יכול לעשות מה שעשיתי עם הדויטר הקודם, להוריד לו את הראש, לעשות שינוי מבנה ולהפוך אותו לנתיק וכך לחסוך במקום ובמשקל על השביל ולהשתמש בו בצורה מלאה, עם כל הנפח, בחו"ל. כאמור, סוג של פשרה.

לסבול כל השביל, 940 ק"מ עם תרמיל גדול וכבד ללא צורך, שיפתה אותך לשים בו עוד ועוד...לא נראה לי רעיון כל כך טוב.

TRAVELERS  
#4 נשלח : יום ראשון 28 מרץ 2010 23:18:35(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אני אישית מעריץ לא קטן של זמברלן אבל לא מהארץ (לשם שינוי) גורטקס לא גורטקס לא ממש חשוב, פשוט לגרוב גרביי מטיילים אכותיים לא מכותנה ואין שום בעיה.

אם תשים לב לרוב החברות בעולם אין אופציה ללא גורטקס או ממברנה אחרת אלא אם זה עור מלא (פול גריין) והסיבה מאוד ברורה, אין הבדל חוץ מאיטום למים.

לגבי התאמה של נעליים למספר סוגי טיולים אז באמת אין דבר כזה ,אבל אפשר לקנות נעל שהיא יותר ממה שאתה צריך לטיולים פשוטים ובדיוק מה שאתה צריך ליתר. נעל חזקה יותר לא פחות מתאימה לטיולים רכים אבל נעל רכה בהחלט לא מתאימה לטיולים קשים.

שביל ישראל מוגדר כשוחק ציוד. הבלאי לציוד הוא גדול ולא ההיתי מטייל עם נעל רכה אלא אם כן יש עודף כסף ורוצים לקנות נעל חדשה לקראת הטיול הבא. 

לגבי תרמיל אני ממליץ עד 65 ליטר עם מערכת גם כמה שיותר מתאימה למבנה הגב שלך תקא בפורום לגבי בעיות עם תיקים מסויימים ועם שרות של יבואנים מסויימים.

חברות שההיתי בודק:

ארקטרקס - כן יש בארץ - יקר אבל....

ממוט

אוספרי

באסק

ועוד...

לגבי קניית נעליים בחנויות העודפים ולכל הרוחות, לצערי אים קסמים נעל שהגיע לעודפים עשתה את שלה!!! אם היא קטלוגית (עד שנתיים אחורה) אז המחיר שלה גם שם לא זול. לגומי יש חיי מדף (כמו צמיגם של אוטו) כשהו מתייבש הוא מתפורר אותו כנ"ל הדבק.

אם מחפשים זול אמין ומתאים ההיתי ממליץ על נעליים של גספו.

לכן לא תמיד החיסכון הוא יתרון, ועם קצת השקעה בציוד איכותי ומתאים לצרכים מקבלים מוצר מנצח ולאורך זמן נעליים מעודפים ביותר מ 150ש"ח לא הייתי קונה לעולם.

מעין

TRAVELERS  

משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.