ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
בן צבי  
#1 נשלח : יום שלישי 20 אפריל 2010 21:35:07(UTC)
בן צבי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/04/2010(UTC)
הודעות: 2

שביל ישראל לגיל החמישים.

המסלול הוא אותו המסלול, אבל הרגלים והגב, כבר לא...

לכן התארגנות שלנו היא אחרת. לא "תרמילים כל הציוד על הגב".

יש רכב (אם זה ליסינג מהעבודה- מה טוב, אבל זה לא ממש משנה) ובו הציוד. אבל איך הרכב יעבור מנקודת התחלה לסיום? ובכן, לכך נועד עוזר השביל שלנו. פעם קראו לתפקיד- שאוויש. זה שהולך עם החמורים ודואג למאהל ולכל הנדרש. כיום זה המנהלן של הטיולים. כזה הוא עופר. אבל כל בחור נחמד שמתמצא בכבישים ומפה- יצלח. שלנו הוא גם בוגר חוגי סיור, ומנצל את הזמן לטיולים משלו בטווחים לא גדולים. התקציב לנושא זה "לא בשמים"- גם אם משלמים 150 שח ליום הליכה (לא משלמים על שבתות וימי מנוחה) מגיעים לסכום שלמנהלן צעיר זו מציאה (מקבילה בקלות לשכר מינימום בעבודות מזדמנות) וגם לא כבדה למי שרגיל בחופשות יקרות בחול...הבחור עובד מעט מאד כל יום- ומטייל ונהנה בשאר הזמן. צריך אחד שיודע למצוא לעצמו תעסוקה. עדיף עם קשרים לחברים בארץ ואוהב טיולים בעצמו.

בימים רגילים, לוקחים איתנו ארוחות קלות , לבוקר וצהריים. בימים שאפשר, ניתן לקבוע עם המנהלן- והוא מחכה לנו במקום בו אנו חוצים כביש בצהריים, ואז לוקחים עוד פחות, רק מים ומשהו לדרך- ואוכלים צהריים ליד הרכב והציוד. כך למשל הכנו ארוחה חמה בחניון הפסגה במירון, כשמסביב ענן, קר ומזרזף.

המנהלן צריך גם לישון, וזה לא איתנו בצימר/חדר, ולכן הוא צריך ציוד לינה בשטח. לפעמים מסתייע להזמין אותו לישון איתנו, אבל הוא צריך להיות עצמאי. לעופר היו תמיד גם חברים בכל איזור, ורק חלק מהפעמים לן בשטח. גם הרכב מסייע לו, כי אחרי שהוריד אותנו, הוא יכול לפעמים לנסוע לנקודה המתאימה לו ולחזור לאסוף אותנו בבוקר. ואם צריך, אז הפוך, אנחנו מסיעים אותו למקום קרוב או לתחנת אוטובוס קרובה, ואוספים אותו בבוקר.

סידורי לינה? בשביל זה יש משפחה, חברים ותקציב. במקום שמתאים- חברים ומשפחה נותנים בשמחה ארוח ללילה. גם מלאכי שביל יעזרו ברצון, אם כי את זה לא ניסינו. לא נעים לבוא למלאך שביל עם אוטו צמוד....אבל יתכן וזה גם יתקבל....בתאום מראש.

אבל צריך להכין את הארנק. כי זו ההוצאה הכבדה השניה של הטיול. מעט מקומות מזמינים מראש, לפי המסלול. השאר מוצאים תוך כדי. לדוגמא, יום אחד ליד מודיעין החלטנו לא ללון אצל משפחה (שהסתובב שם וירוס מעיים), ובעזרה מחבר טלפוני (הילדים בבית) על האינטרנט השגנו שם של צימר במושב תרום (אזור בית שמש) ונפלנו על מקום נפלא, שנתן לנו מחיר הנחה בדירת ארוח בסגנון מצרי מיוחד....גם לגקוזי בצימרים יש תפקיד חשוב בהרגעת שרירים כואבים.

ההוצאה הנוספת היא גמישה אך מתבקשת, וזה אוכל במסעדות. מדי פעם מתאים כשמסיימים יום ויש רכב, לקפוץ למסעדה באזור.

ואם מעניין אתכם- אז אצלנו כל החודש בו הלכנו עלה פחות מ 10,000 שח. מול חופשות באירופה-יש  עדיפות למסע בשביל ישראל (שלא לדבר על תמיכה בענף הצימרים, המסעדות והנוער הישראלי...) והחוויה עולה על כך כמה מונים.

הכנות: ציוד טוב, כמה ימי הליכה לאימון הרגלים והנעליים, קרם מונע שפשוף ושלפוחיות, ומקלות הליכה- שזה מצרך חשוב ביותר , ורבים מהצעירים כבר אימצו אותו. אל תוותרו על זוג מקלות לכל הולך!

לבד או ביחד- תלוי בכם. יש מי שרוצה לעבור זאת ממש לבד, יש שבזוג, ויש בחבורה. הכל ניתן לארגון. לגבי שני זוגות יחד- ידרש רכב גדול יותר ממשפחתי רגיל. יוזיל עלויות. מחייב חברות שתעמוד בתלאות הדרך. 

לסיכום: הוכחנו לעצמנו שאפשר, ואנחנו נותנים את הרעיון לאחרים בגילנו. קחו חופשה ארוכה וצאו לשביל. הארגון מאפשר, וההרגשה אדירה. הצטרפנו, בלי תרמילים כבדים, לשביליסטים הצעירים. ורוח שביל נחה על כולנו.

 

לפרטים 0544689427

מממן
זמי1  
#2 נשלח : יום שלישי 20 אפריל 2010 22:22:21(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ואני רוצה לאמר שגיל חמישים לא צריל להוות בעייה לאיש, גם בני עשרים לא יצלחו ללא כושר וציוד מתאים, הגיל אינו מכשלה ואינו מכשול בפני המתכוננים ומתאמנים כראוי. לגבי לינה- רוב השביליסטים, לפחות אלו שעוברים כאן, לא יחפשו לינה בתשלום , חלק מחווית השביל היא הלינה בתנאים אחרים, קשים, שונים, לא עם ציוד משופר , לעבור ולצאת מחושלים בתנאים הקשים יותר. כאחד שהולך והלך שבילים לא מעטים בארץ ובעולם אין כחוויית הליכה בתנאים קשים מהרגיל. העוצמה הנרכשת שווה זהב. ולאו דווקא עצמה פיזית. אבל כל ההולך הרי זה משובח ואיני בא להקל ראש בכל אחד שקם מהכורסא ויוצא לשטח והולך ובכל צורה שלא תהייה., העיקר - ללכת.
ALEX  
#3 נשלח : יום רביעי 21 אפריל 2010 13:30:30(UTC)
אלכס


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/05/2009(UTC)
הודעות: 8
ישראל

אני חגגתי חמישים לפני חצי שנה וציינתי זאת בעשיית שביל ישראל כולו ברצף מדן ועד טאבה.לקח 51 יום לעשות את כל המסלול בתוכם 4 ימי מנוחה.מתוך 47 ימי הליכה הלכתי לבד ב-38 ימים.אין ספק שאני לא יכול ללכת בקצב של אנשים צעירים אבל ניתן בהחלט לעשות גם בגילאים מבוגרים את השביל. חייבים לעשות הכנות מתאימות הן בציוד , הן בכושר ובעיקר הכנה מנטלית. את השביל ניתן לעשות במיגוון רחב של אפשרויות ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות. מה שהכי חשוב שכמה שיותר אנשים יעשו את השביל כל אחד בדרכו.

 

משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.