kfir
#1 נשלח : שבת 24 אפריל 2010 23:51:39(UTC)

הצטרף: 24/04/2010(UTC)

אהלן חברים,

ביום שלישי הקרוב חברים שלי שעושים שביל ישראל מגיעים לחניון נחל מדור אחרי יום בהר כרבולת. הם צפויים להגיע ללא מים כלל והם ממש צרכים עזרה. אם יש פה מישהו שגר באזור ויכול לעזור או עוסק בהטמנה אשמח עם תיצרו איתם קשר(להשאיר הודעה או לשלוח SMS והם יחזרו אליכם)

אור דוד 0549290120

המון המון תודה,

כפיר.

זמי1
#2 נשלח : יום ראשון 25 אפריל 2010 13:03:33(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)

איך קורה כדבר הזה? איפה האחריות?
tzurlis
#3 נשלח : יום שני 26 אפריל 2010 02:21:26(UTC)

הצטרף: 25/03/2007(UTC)

מעל הירידה, כקילומטר לפניה, עוד נשארו כמה גבים.

בסיום נחל מדור, בתחתית הירידה, יש גב גדול. אבל לא בדיוק נקי.

שיכינו הרבה כלור ומטהר מיים טוב. או, אם אין להם פילטר, שיסננו כמה פעמים בחולצה או כובע או מה שלא יהיה, וישימו עוד יותר כלור...

זמי: אין אחריות. יש כמה וכמה סיפורים מסמרי שיער בכל מיני מפגשים. הכי חזק זה החבר'ה שהתעקשו ללכת במקום בלי נתיב, על המצוקים המזרחיים של המכתש הקטן , כדי "לקצר את הדרך ולהגיע במהירות". אין לך מושג כמה זמן ומאמץ השקעתי לעצור אותם. למרבה האירוניה, 50 מטר משם הייתה מציבה של בחור שנהרג שם בנפילה, מסביב היו זרוקות הרבה שלדי פרות ועצמות מולבנות. הם לא טרחו ללכת להסתכל בה.

אז האחריות, כנראה, נמצאת במצבה על המצוק.

tzurlis40294.6716319444
גלעד23
#4 נשלח : יום רביעי 28 אפריל 2010 04:23:42(UTC)

הצטרף: 09/01/2010(UTC)

יש ערוץ קצר דרומית לנחל עפרן שמסומן באדום, לפני כ3 שבועות היה שם גב נקי, אני לא יכול להבטיח מה טיבו היום, אני מציע שיעשו קד"ר ויסחבו מים ליומיים אני בספק אם אנשים שמגיעים למצב הזה יודעים מזה טיהור מים בכלל.

לפעמים אני לא מבין איך אנשים מביאים את עצמם למצבים כאילו, אני הוצאתי 3 מטיילים מנחל רחם אחרי שבאו עם 4 תיקים כבדים שכללו שימורים חלב עמיד וירקניה שלמה שיהיה... סנדלים לרגלהם, אפילו שק"ש צבאי היה להם שלא יהיה קר
ו... 10 ליטר לשלושתם ליום וחצי, אמרתי להם שהם באים איתי לכביש סחבתי לאחת את התיק כי היא לא יכלה ללכת עם התיק יותר. זה היה הטיול הראשון שלהם לבד, הם למדו את הלקח ואמרו שיקשיבו להצעות של מנוסים מהם חבל שלומדים בדרך הקשה.

בכל מקרה סוף מעשה במחשבה תחילה.
נתיי
#5 נשלח : יום רביעי 28 אפריל 2010 22:54:09(UTC)

יש לי סיפור מסמר שיער לא פחות

כשירדנו עם אלון מהר סהרונים כמה מטרים מההתחברות לשער רמון ראינו זוג צעיר עם ילדה בת 3 ותינוק על מנשא מגיעים מכיוון עין סהרונים. הילדה הייתה אדומה יותר מעגבניה בלדית, הגבר הלך בזיגזגים כאילו חיסל בקבוק אבסניט 70% בשלוק אחד והאישה הייתה על סף היסטריה.

מסתבר שהם החליטו לעשות את הפרסה כי שמעו שזה קל ומתאים למשפחות. לא הייתה להם מפה חוץ מפלאייר שקיבלו במרכז המבקים, והם יצאו עם חצי ליטר מים ועוד בקבוק לתינוק. באותה השעה הראה מד הטמפרטורה שהבאתי (להראות לאלון מה זה מדבר) 37 מעלות. אחרי שהשקינו אותם בשני ליטר הראינו להם את הדרך חזרה לחניון (בפרינצים לא נתתי להם יותר ממה שהיו זקוקים לחזור לאוטו - אחרת היו אולי מסיימים את היום בכרבולת).

מילא מבוגרים - אבל זוג מסכן את הילדים הקטנים, יוצא ללא מפה ובלי מים ביום לוהט למסלול מדברי וחושב שהם בטיילת או בפארק.

eigerman
#6 נשלח : יום רביעי 28 אפריל 2010 23:14:10(UTC)

הצטרף: 25/12/2009(UTC)

נתיי, גם אתה עם המטייל הצעיר ועם כל הכבוד ויש כבוד,לא בריא ללכת בטמפרטורה של 37 מעלות גם כשיש מספיק מים.
נתיי
#7 נשלח : יום חמישי 29 אפריל 2010 09:43:54(UTC)

eigerman כתב/ה:

הבטיחו לנו 30 מעלות באותו היום בתחזית, ומראש תכננו קטע מוצל ופחות קשה בקניון נקרות לזמן של שיא החום (כפי שאכן ארע), תוך לקיחת 14 ליטר מים. (אחרי ששתינו וחילקנו לאחרים סיימנו עם ליטר וחצי.

אם הייתי יודע מראש שהטמפרטורות יטפסו בעוד 7 ברור ברור שלא היינו יוצאים.

באנו מוכנים לכל צרה וסיימנו בשלום וללא שום בעיות מיוחדות את הקטע בגלל ההכנה.

נתיי40297.3358796296
eigerman
#8 נשלח : יום חמישי 29 אפריל 2010 11:22:26(UTC)

הצטרף: 25/12/2009(UTC)

בלי קשר להערה ,מחמם את הלב לקרוא וליראות את התמונות שלכם. שירבו כמוכם.
יענקל'ה סער
#9 נשלח : יום חמישי 29 אפריל 2010 12:10:47(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

טמפרטורות: 30 מעלות בצל הופכים בקלות ל 37 ויותר בשמש. שרוול ארוך וחולצה בהירה עוזרים.

כיף לראות אתכם!.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
נתיי
#10 נשלח : שבת 01 מאי 2010 21:24:48(UTC)

תודה לכל המעודדים והמפרגנים
מקווים שבקרוב נחגוג את ה100 ק"מ הראשונים
tzurlis
#11 נשלח : יום שני 03 מאי 2010 12:06:07(UTC)

הצטרף: 25/03/2007(UTC)

בגלל מזג האוויר המעולה, בסוף השבוע עשיתי עם אלמוג את הקטע ממצפה רמון לספיר. לא רע לילד בן 10.
בסוף היום הראשון מטיילים פינקו אותנו בשאריות על האש, אז בעשר בבוקר ישבנו במקום מוצל לפני העלייה לכרבולת וטחנו סטק, קבבים וכנפיים....
בגלד חיכה לנו בן דודי אביב מפארן עם הילדים שלו, ועשינו ל"ג בעומר כהלכתו, כולל תירסים, מטפונה ולחם ליבה בדואים, כולם אפויים בגחלי המדורה.
בקיצור, בהליכה הזו אכלנו בשר לשבוע. נראה לי שבהליכה של -60 50 ק"מ עליתי 2 קילו...
נתיי
#12 נשלח : יום שלישי 04 מאי 2010 11:58:01(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

ממה שאני זוכר מהאבא של אלמוג, אינני מתפלא כלל וכלל.

כל הכבוד לכם!

יש לכם בלוג או תמונות?

tzurlis
#13 נשלח : יום שלישי 04 מאי 2010 22:46:46(UTC)

האמת, יש משהו.

ביציאה מרמון חיכה על השביל יעל זכר גדול שלא פחד מכלום. וזו סנדי, הכלבה שאימצה אותנו ומצאה בסוף בית חם בחאן בארות (אחרי שרכשתי את אמונה מספיק בשביל לחתוך את החבל שקשרו לה על הצוואר)

יא קרציה

למי קראת קרציה,  חרק שכמותך?

אפשר לחשוב שאתה מטפס על כל פרח שאתה רואה...

אם אני קרציה אז אתה פשפש! (וזה כנראה הגוליית של הפשפשים)

שיטה ברמון

עולים לשן רמון, חבורת רופאים צעירים אירחה לנו לחברה עד הכביש. מאחר והסיבוב החדש דרך בי"ס שדה מאריך את הדרך ב 6 - 5 ק"מ לא מתוכננים , סיימנו שם את היום. היה מאוחר מידי ללכת הלאה. כל הכבוד לאיש האמיץ (בחולצה הירוקה בתמונה) שהקפיץ אותנו באוטו עם סנדי, על זבובי החול ושאר ה "אורחים" שעליה, לחאן בארות. בבארות סנדי אומצה בידי המקומיים עם הבטחה שידאגו לה, ואכן הוכיחה שהיא מאוקלמת ומייד גנבה לאחד הלנים את הכפכף וגרסה את רובו. אחר כך טרפה כמות עצמות ענקית והלכה לישון. אנחנו נהנינו ממקלחת חמה, ארוחה כהלכתה ואנשים נחמדים.

למחרת בבוקר, חבורת אופנועני השטח שלידנו מפנקים את אלמוג והוא מקבל קורנפלקס עם חלב - מה שלא מפריע לו לחסל שני טונה, שני מלפפונים, פיתה עם גבינה צהובה ודי הרבה מרשמלו. נראה לי שלילד יש גנים של הוביט. ערן, ידיד שפגשתי בבארות ודאג גם לטונה ואילך, מקפיץ אותנו חזרה לשביל. על הסיבוב דרך עין סהרונים לא ויתרנו, והוא באמת זרם כצפוי והיה מרהיב. המים שם טעימים בצורה יוצאת דופן.

ובנקרות הצלחתי סוף סוף לתפעל את הטיימר של המצלמה כמו שצריך...

לפני הכרבולת טחנו את הקבב, הכנפיים והסטקים שהחבר'ה בבארות העבירו במסגרת "הסכם עודפים" מהמנגל...מה שעשה אותי מאושר מאוד, עם קילו יותר בבטן ואיזה קילו וחצי פחות על הגב. ובאותה הזדמנות, גם גרם לאלמוג לגלות משהו על הגיינת שטח - מה קורה כשאוכלים כנפיים ברוטב צ'ילי מתוק עם כ-ל הלב. במיוחד באזור הפנים. וגם, למה מותר לנגב בחולצה רק עד גבול מסויים.

אלמוג החליט שהפעם הוא עושה את התה, שיהיה מתוק כמו שצריך {יש בינינו חילוקי דעות מסויימים בעניין של כמות הסוכר} ולמד לתפעל את הכהלייה. אבא, מה שמתי בתה הזה?

וזה מה שהוא חשב על התוצאה...

תחילת מסלול הכרבולת

הכנה נפשית...

tzurlis40302.9501967593
tzurlis
#14 נשלח : יום רביעי 05 מאי 2010 00:27:51(UTC)

הצטרף: 25/03/2007(UTC)

סוף סוף יש קליטה. אמא, לא תאמיני איפוא אני.

בשיא הגובה תפס אותנו גשם, שגרם לעיכוב. השקעתי את זמן המחסה בשיפור החינוך המוזיקלי של אלמוג בשירי כוורת. האמת אני זמר נוראי. אולי בגלל זה הגשם ירד חזק יותר...בכל זאת הגענו למרות הכל.

ברוך ג'מילי ג'וניור. מכאן עד גלד כמעט ולא צילמתי תמונות סטילס. הייתה הליכה קשה והסרטתי את המקטעים. אלמוג התמודד באומץ עם הקושי, והגיע לגב חולית (שאגב יבש לגמרי עכשיו) שפוך...אבל ארגנתי לו הפתעה קטנה.

אותם החבר'ה מהבוקר שהקפיצו אותנו עברו במקרה דרך גלד והשאירו לנו מיים וצ'ופרים. וגם דוד אביב הגיע עם הילדים מפארן , חיכה לנו בגלד והביא הפתעות...עשינו ל"ג בעומר כהלכתו

שיפודי תירס עסיסי קלוי באש, לחם ליבה בגחלים, מטפונה בדואית באפר חם, פשטידה שנורית הכינה, תה, אבטיח ומרשמלו. מה יכול ילד בן 10 לבקש יותר? (חוץ מעוד שלושה שיפודי מרשמלו. תהרגו אותי איך היה לו עוד מקום. כמו שתראו בתמונות הבאות, יצאתי מעניין כבד יותר בצורה ניכרת).

אביב, אחד מאנשי המדבר המנוסים ביותר שאני מכיר, המליץ לדפוק על האבנים של קיר הרוח ליידו תכננו לישון כדי לוודא שאין עקרבים, אפעה או עכן שמצפים לנו שם. ואכן, הדפיקות הניבו עקרבות מסוג מבעיתן צהוב שברח מהר. הסבר חינוכי לילדים על החיה הזו (לא עוקץ, אבל עם זוג מלתעות בפה שאיתן הוא גוזר עקרבים חיים למחייתו. לא בא לכם לחטוף ביס. זה כואב תופת ונשאר שבועיים).  ואז שוחרר להמשיך לאכול עקרבים במקום אחר. לגבי הדפיקות וההזזות - הרגל שימושי שכדאי לאמץ כשישנים אחרי קיר אבנים שכבר קיים במדבר, ובשטח בכלל. אביב נוסע הבייתה ואנחנו הולכים לישון.

פרדי על הבוקר. היריעה מעל שני מקלות ההליכה המקוצרים הונחה על קיר האבנים להיות שובר רוח מושלם - וגם לוודא שאם משהו יזחל מהאבנים לא יחצה שם, אלא במקום אחר.

מעלה יהב. הערוץ הזה הוא אחד המקומות היפים ביותר בעיני בארץ. שלוות בראשית. העלייה היא לדעתי לא קשה בצורה נוראית, אבל בהחלט אחת היפות והמאתגרות בשביל. זו הפעם הרביעית שאני עושה אותה.

על פי התהום

אלמוג התמודד בגבורה עם הרעיון שזה רק האמצע (אחרי שעשינו את מעלה עלי בפעם הקודמת - יומיים ממיצד תמר עד ירקעם, הכל קטן עלינו).

סוף סוף - סוף המעלה...פעם רביעית או לא, גם לאבא קצת קשה. רואים את הטאייר מהאוכל של אתמול?

מכאן נכנסנו להליכה קשה. האוטובוס לבאר שבע עובר פעם בשעתיים, הקרוב ב- 18:20, הבא יגיע לבאר שבע בעשר וחצי בליילה - ומחר יש יום לימודים. בדרך פגשנו זוג שביליסטים מקסים. שיחת שביל, החלפת מידע. ממשיכים הלאה, פוגשים עוד שביליסט ישן מתחת לשיטה, ועולים להר סדקים. רואים כבר את הגגות של ספיר מרחוק.

עד ספיר לא צילמתי. הזמן לחץ והיה לשנינו קשה. מלבד המיים, תכולת התרמיל של אלמוג עוברת אלי (כרגיל הוא לוקח 2.5 קילו עליו, כולל שק השינה והמיים). הקטע הזה "בלתי נגמר". לא משנה בן כמה אתה וכמה פעמים הלכת את המקטע הזה,  אותם 5-4 ק"מ מסדקים לספיר תמיד נראים אינסופיים...אלמוג כמעט מתמוטט וממשיך על בטריות, אבל לא מוותר. הוא כמעט לא מתלונן אבל סובל מכאבי רגליים חזקים ותשישות. למרות הזמן הדוחק, עוצרים למנוחות קצרות כל עשר דקות. אין עלי חבל אישי- אני מחבר אותו ללולאה של מוט ההליכה, שהופך זמנית למוט גרירה, ומושך אותו קדימה. ברגע שעוברים את העלייה הקטנה, הוא רואה את בתי היישוב הקרובים, שואג "ספיר!", ושועט למטה. אני לא מצליח להשיג אותו...מגיעים לשער בשש בערב, איש נחמד מקפיץ אותנו לתחנה במסעף. הגענו בול בזמן!

שש עשרים שתיים, אנחנו על קו 394. יורדים בבאר שבע, אלמוג מקבל גלידה ענקית עם המון קצפת, אבא מקבל כוס קפה בארומה. אמא באה לקחת אותנו באוטו. קרוב לחצות אלמוג במיטה אחרי מקלחת, ולמחרת קם לבית הספר בזמן כמו פנתר.

tzurlis40302.9456597222
נתיי
#15 נשלח : יום רביעי 05 מאי 2010 11:06:52(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

מרתק, מדהים, מעורר קינאה - כל סופרלטיב לגבי שניכם רק יפחית מהמאמץ ומההשקעה.

תענוג לעיניים.

ולא טעינו - הבן הולך בדרכי אביו.

ובקשה לזמי: תוכל לנתק את הדיווחים של צור ולפתוח בבקשה שרשור חדש?

בהחלט שווה!

יענקל'ה סער
#16 נשלח : יום רביעי 05 מאי 2010 11:17:23(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

יופי של טיול ויופי של ילד. צור: תוריד מהר את הטיירים אתה צעיר מדי בשביל זה.

האם זה השירשור של מים בסוף הכרבולת

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
mark
#17 נשלח : יום חמישי 06 מאי 2010 01:05:46(UTC)

הצטרף: 11/10/2008(UTC)

מצטרף לברכות וממליץ גם כן להעביר את הקטע של צור להודעה נפרדת.

תנו לה את הכבוד המגיע לה.

tal39
#18 נשלח : יום חמישי 06 מאי 2010 02:54:13(UTC)

הצטרף: 12/10/2009(UTC)

חשבתי פעם שההודעות בהקשר לנושא.
כנראה גולשים לרוב
oded
#19 נשלח : יום שישי 14 מאי 2010 10:15:10(UTC)

הצטרף: 19/04/2008(UTC)

איזה תמונות מעולות!!!
Yagil
#20 נשלח : יום שישי 28 מאי 2010 01:19:04(UTC)