ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
LiorEl  
#1 נשלח : שבת 15 מאי 2010 17:40:41(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

סיימתי את שביל ישראל בשעה טובה, ביום שלישי האחרון.
התכוננתי המון למסע, קראתי והחכמתי מחברי הפורום. אבל כלום לא הכין אותי לאורך החיים ה"שבילאי", למראות המדהימים, לאנשים ולחוויות. יש לפעמים מעין חשש שמא אם מתכוננים יותר מדי החוויה תפגע. אני לא חושב שזה נכון. כשמוכנים ויודעים מראש כיצד להתמודד עם האתגרים קל יותר, בטוח יותר ומרגיע יותר לטייל בשביל, בנוסף, תמיד ימצא לנו השביל אתגר חדש, לא לדאוג.
ובנוגע לאתגרים, גוף האדם לא נועד ללכת כל כך הרבה, ועוד עם משקל... למשקל יש חשיבות מכרעת. אבל כך או כך, יכאב כל מה שיכול לכאוב, חשוב לקחת את השביל לאט ובזהירות - בעיקר בהתחלה. הוא לא קל בכלל.

קצת על הציוד, מהניסיון האישי שלי איתו.

אתחיל דווקא במקלות הליכה, יש לי מקלות מסוג GABEL X-LANDER, אני יכול בוודאות לומר שהמקלות שווים כל אגורה והרבה יותר, אני לא מייחס יותר מדיי משמעות לדגם, רובם יעשו את העבודה באותה מידה. המקלות מקלים מאוד בעליות ושומרים על הגוף בירידות, במישורים הם פחות יעילים אבל הם נותנים אחלה של מומנטום להליכה. רוב השביליסטים שפגשנו הסתובבו עם לפחות מקל אחד, אני ממליץ על 2. לטעמי מקל אחד עושה רק רבע מהעבודה. המקלות כמעט ולא מצאו את עצמם על התיק.

תיק, אוספריי אית'ר 70L, ראיתי לא מעט מטיילים שטיילו איתו ושמעתי מהם רק דברים טובים, והתיק באמת היה מוצלח עד שבנחל יבניאל נשברה לו השלדה (חיצונית מסביב) בהחלט לא העמסתי עליו, אני לא יודע איך זה קרה. אחרי כחודש הוא חזר מתיקון אצל היבואן, המשענת חזרה טיפה לא מיושרת. בכל אופן את רוב השביל הלכתי עם תיק ישן של LOW ALPINE שעשה את העבודה. אוספריי הם מאוד טובים אבל מעט עדינים. (יש מחיר למשקל הקל יחסית שלהם).

נעליים, סולומון EXPLORER GTX, קניתי אותם כשנה לפני השביל, הלכתי איתם את שביל הגולן ועוד מספר טיולים. סוף שביל ישראל הנעליים היו במצב טוב לחלוטין למעט הסוליה שנשחקה כמעט לגמרי. היו מאוד מאוד נוחות, קלילות, החזיקו טוב את הרגל ואת השטח. לא עמידות למים כמצופה (נחל דישון היווה אחלה של מבחן).

שק"ש, מסוג TNF CATS MEAW, מיועד למינוס 7 מעלות, רכשתי אותו כי בכוונתי לטייל גם בניו זילנד בהמשך. השק"ש השאיר אותי חם בלילות הקרים של מרץ עד אמצע אפריל ומשם והלאה השאיר אותי מיוזע. במרץ בצפון, מאוד מאוד קר בלילות, שק"ש בדירוג של מעל אפס לא היה עושה את העבודה בלי שכבת ביגוד מתאימה. חוץ מזה השק"ש מאוד נוח, נעים ומרווח יחסית.

גרביים, בין הפריטים הכי חשובים! נכון ששלושת הזוגות עלו לי יותר מ-300 ש"ח אבל הם נותנים את תמורתם בכך שחסכו לי לא מעט שלפוחיות. עד ירושלים לא התפתחה לי ולו שלפוחית אחת! ומשם ועד אילת היו בודדות. הגרביים: 2 זוגות של ברידג'דייל מסוג טרייל - מאוד מומלצות (צמר מרינו). ועוד זוג של ט'ורלו - פחות מומלצות אבל עשו את העבודה (סינטטי).

אוהל CLOUDBURST 2 של HANRY SHIRE, אוהל ל-2 אנשים וחצי, מאוד מרווח, 2 אנשים + הציוד נכנסים בכיף! לצערי או שלא, הוא לא נוסה בגשם, אבל כן ברוחות חזקות ועמד בזה יפה. בעיה אחת שלהבנתי משותפת לכל האוהלים בעלי קיר בודד, התעבות. במהלך לילות לחים (בעיקר בצפון) ונטולי רוח מספקת, האדים מצטברים על התקרה הפנימית של האוהל ואחרי כל שקשוק שלו מתחילות הטיפות לרדת על הלנים בתוכו. לא מאוד נעים, אבל לא מאוד נורא. מייבשים את האוהל בצהריים. סך הכל קרה כ-4 לילות. אגב, בדרום לקחתי איתי את היריעת הגנה לרצפה שלו, מומלץ להגנה מפני אבנים חדות וכו'.
ובכלל על האוהל, הוא שוקל קצת יותר מקילו, בצפון הוא שמר מרוחות, יתושים וטל.בדרום הוא בעיקר נתן שקט נפשי מפני חשש לגניבות וחרקים למיניהם. מאוד נהניתי לטייל איתו, ולמרות שתכננתי להיפטר ממנו לאחר הגשמים, הוא נשאר איתי עד הסוף.

ספר שביל, משום מה שביליסטים עדיין הסתובבו עם הספר של צבי גילת ועדיין התלוננו... הכרנו להם את הספר החדש (הספר האדום). אקצר בדברים רק אומר כך:
תיאורים וגרפים, מצויינים! חלוקה מוצלחת ביותר של הימים בעיקר בדרום (הלכנו אותם כלשונם).
בנוגע למפות, הן עושות את העבודה ואפשר בשקט ללכת רק איתן, אבל! לא כל שביל שמצטלב עם שביל ישראל מופיע בהן, לא כל חניוני הלילה ולא כל המקומות אליהם רצינו לחתוך היו בגבולות המפה (לפעמים רוצים לראות מעבר). מבחינה ויזואלית הן פחות נוחות ממפת סימון השבילים. אני חושב שבמהדורות הבאות כדאי להוסיף עוד מידע רלוונטי על המפות כמו צרכניות וחנויות.
אגב, המפות מאוד מעודכנות ומתעדכנות באתר. למעט פה ושם אי דיוקים בין השטח למפה הן היו נאמנות למציאות.


עוד כל מיני פיצ'יפקעס:
פנס ראש של פצל - טיקה פלוס - עשה עבודה מצויינת (לא היה צריך להחליף סוללות - אל תקחו ספייר).
כפכפים, היתה מלחמה בין שורש לקרוקס והקרוקס ניצחו ועשו עבודה מצויינת. אולי בצפון השורש היו נוחות למעבר על שבילים בוציים ונחלים, אבל בהחלט עדיף היה החיסכון במשקל.
השתמשנו בבנזינייה של MSR (של חבר), היא אומנם כבדה יותר מגזייה ולהוסיף לזה את הפיח והתחזוקה, אבל התפקוד שלה היה מוצלח במיוחד כשנדרש להכין ארוחה לקבוצה של 5... ותמיד יש דלק בנמצא.
סיר ג'חנון - עשה עבודה מצויינת! זול ומומלץ.
שקית שתייה של שורש - תענוג לשתות מבלי להוציא בקבוק. הפייה נקרעה לי קצת (היא בת שנתיים אז זה בסדר). לשים לב לכמות המים שנותרו לכם בתוכה!

סך הכל ביגוד: 3 גרביים, 3 תחתונים (רגילים), חמצוואר, חולצה מנדפת, חולצת T, חולצה טרמית, מעיל / גופייה, מכנס טיולים מתפרק ומכנס קצר נוסף.
לצפון לקחתי מעיל של TNF עם בד APEX משהו.. הוא לא כזה מחמם כמו שהמוכר אומר, אבל זה עשה את העבודה, לקראת ערד זה חזר הביתה (באיחור יחד עם החולצת T והחמצוואר) את מקומו תפסה גופייה פשוטה.

MP3, נחמד לשמוע את הצלילים של הטבע, אבל לפעמים, על דרך 4X4 מייגעת, זה לא מעניין. מאוד ממליץ לקחת מוזיקה לקטעים שכאלה להעלאת המורל וגם קצת להתנתק מהקבוצה - בריא.

זה הכל בנתיים, זו דעתי וניסיוני שלי.
מאוד נהניתי.
עכשיו פסיכומטרי LiorEl40313.6195138889
מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : שבת 15 מאי 2010 21:36:31(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תמיד כיף לקרוא חוויות מטיול שהסתיים, זו חוייה נהדרת.

מקלות הליכה - מסכים איתך לחלוטין. אחרי שקניתי מקלות הליכה לא יכול ללכת בלעדיהם, גם במישור הם עושים עבודה מצוינת.

ברגע שאני מרים את המקלות מיד מרגישים את ההבדל בעומס על הרגלים. המקלות הם סוג של שתי רגלים נוספות והם עוזרים בכל מצב.

תרמיל - בתור חסיד של OUTDOOR לא יודע להגיב על אוספריי.

נעליים - לדעתי השחיקה של הנעלים שלך מהירה. אצלי הנעליים (אסולו) נשחקו אחרי זמן ומרחק כפולים משלך.

מפות במדריך - במהדורה הבאה לא יהיה הבדל גדול מבחינה ויזואלית בין מפות סימון שבילים לאלה במדריך. תהיינה מפות בפורמט חדש של מפ"י. תוספת מידע על המפות ישקל לפי כמות המידע שיופיע על המפות החדשות.

 

yankale1740313.8795138889
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
tzurlis  
#3 נשלח : שבת 15 מאי 2010 22:40:37(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

ליאור

ברכותי על סיום השביל. חוויה חזקה לכל החיים.

nmrdxt  
#4 נשלח : יום ראשון 16 מאי 2010 01:25:59(UTC)
nmrdxt


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/01/2008(UTC)
הודעות: 481

יפה!!

אני גם עשיתי את השביל עם האת'ר 70, החזיק מעמד יופי (היו נקודות שסחב כ-25 ק"ג). כנראה סתם חוסר מזל.
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.