ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Explize  
#1 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 12:04:08(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

שלום לכולם,

הוואסק זייפר שהיו ברשותי במהלך ה5 שנים האחורנות שווקו חיים(חור בסוליה, הגפה -כמו חדשה) לאחר כמעט 1500 ק"מ(1000 מתוכםן בשביל ישראל) מאומצות עם משקלים על הגב. אכן היו הפתעה בתמורה לעומת המחיר- אבל לימוד אותי לקח אחד שעל תיק ועל נעליים לא חוסכים.

עכשיו לקראת דרום אמריקה בעיקרה טיפוסי הרים למשך כמה חודשים אני מחפש נעל חדשה ומהר(יש עוד חודשיים עד לטיסה) בשביל להסתגל.

הדרישות שלי היו כאלו: נעל למשקל גבוה(אני 90 ק"ג על 190ס"מ ועם תיק שבימים רעים עם 18 קילו על הגב), אין דרישה לגורטקס או לעמידות לשלג עמוק, HIGHCUT באזור הקרסול, וכמובן כמה שיותר נושם.

לאחר ברירת נעלים בחנויות הגעתי למתחרות הנ"ל והייתי מבקש עזרה מיכוון שלא בכל החברות ברור כמה הסוליה עמידה למשקלים גבוהים:
MEINDEL: מדגמי ה SOFTLINE (או אולטרא או המנדריה)או הAIR REVOLUTION 3.1(יקרה מאוד)
ASOLO: דגם POWERMATIC 400
ZAMBERLAN: יש את הVIOZ שנפסלה בגלל עור מלא-מה שעושה חם ברגל, ויש את הסדרות היותר נמוכות כמו הסטורם והזייפר שלא ברור לי בדיוק ממה הסוליה עשויה חוץ מהVIBRAM דגם X- ולאיזה משקלים הם נועדו.
ויש את TREZTA מדגם פיטס רוי שגם עמד בדרישות.

כולם היו נוחות ועמדו בדרישות- השאלה שנשאלה, האם אפשר להתפשר על סוליות עם בולם PU לטובת EVA- שמוריד את המחיר- והבולם לא יקרוס לי אחרי 500 ק"מ שלא לדבר על תפרים וכו' בהתאם לדגמים

אשמח ליעוץ והכוונה
טל
מממן
oded  
#2 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 12:27:12(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
לדעתי הנעל של אסולו מאוד חזקה, קשיחה ועמידה ואם אתה מחפש עמידות, זו נעל מצוינת.
מיינדל חברה מעולה אבל כדאי לך לברר אם המודלים שלהם שהזכרת מתאימים לדרישותיך. בטח מעיין יודע.
אני קניתי נעליים מעור מלא של חברת וואסק מסוג סאמיט והם נוחות מאוד. גם ה "ואיוס" של זמברלן נוחות. אבל אם אתה לא רוצה עור מלא אז לא.
Explize  
#3 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 12:39:19(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

אני יודע שכולם הם נעלים מצויינות מחברות טובות- כל השאלה היא האם הם מתאימות לדרישות שלי לפי מה שהיצרן תכנן אותם.
פשוט לכל אחד יש הגדרות אחרות לעמידות ולמושג BACKPAKING ו TREKKING ויש עוד מונחים, של LIGHT TREKKING וכו'...

אתרי אינטרנט- עברתי על כולם והסתכלתי על הדרוגים (למשל המינדל מסווגים כולם כB(מתאימים לבאקפאקינג)- רק שלאחר שמענינים במפרט רואים שההבדל במחיר שלהם נובע משינוי החומר בMISOUL- למרות שהדרוג של כל השלושה הוא אותו דרוג)

העור המלא- פשוט לא יהיה פרקטי בשבילי- כי רוב הטיולים אני מבצע במזג אוויר נוח אם לא חמים- ואני יודע שאני אתבשל בתוכו.

TRAVELERS  
#4 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 12:47:32(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
היי,
מנדייל זו חברה מצויינת. דגם הרבולושן מתאים למה שאתה מחפש.
בגדול במיינדל תחפש נעליים מקטגוריה B או BC.
אסולו מתאימות אם כי ההיתי מחפש פאוורמטיק 250 ,350 או 500
מכיוון שהן מעור מלא וזה מה שאני אוהב.
זמברלן אחת מחברות הנעליים הטובות בעולם אך בארץ אין מבחר של דגמים בקטגוריה שאתה מחפש. עור מלא לא חם. יש לזה גם הסבר מדעי.
טרזטה בארץ - עזוב.

סוליית EVA היא סוליה מצויינת כפשרת משקל והנטיה שלה לקרוס זניחה כי גם PU קורס.
אך אם אתה הולך 1500 ק"מ עם הנעל אני מטיח קריסה.
לגבי תפרים אין שום הבדל בין PU ל EVA.
תפר הוא תפר ותמיד יש את הסיכוי שהוא יפתח ולכן הפתרון זה עור מלא.

מעין
TRAVELERS
TRAVELERS  
#5 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 12:54:51(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
לא תתבשל בעור אם תשתמש בגרביים שמיועדות לטיולים.
זאת אומרת סינטטי או צמר עם סיבים מנדפי זיעה.

מנסיון של שנתיים מדרום אפריקה לישראל עם נעלי עור מלא גם בנמיב גם בקלהרי וגם בסהרה.
וכמובן בארץ.

ההבדלים בין הקטגוריות וקטגוריות המשנה נובעים בעיקר מזה שהמגוון של החברות מאוד גדול ומנסים לתת לכל נעל יעוד יותר מדוייק.
הלייט טרקינג משלב בקפקינג וטרקינג בעוד הטרקינג היא נעל יותר קשיחה ומתאימה יותר למשקלים כבדים.

מעין
TRAVELERS
Explize  
#6 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 13:23:25(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

תודה רבה על התשובה מעיין,

אם ככה הורדתי את הרטזטה מהפרק ונשארתי עם האסולו, מיינדל והזמברלן.

אני רק חושב על עור מלא שחור, אני חושב על פולספאגן גולף שחורה ביום שמש עם חלונות פתוחים בלי מזגן.

כמובן שאני משתמש בגרבים יעודיות- לא חשבתי אפילו אחרת אף פעם- הבדלים של שמים וארץ לכל החוליגנים שמתעללים ברגל שלהם עם גרב כותנה.

תפרים אין בPU וEVA זה שכבות בסיס של הסוליה- אבוי אם היו תפרים בסוליה, התפרים זה בגפה.
ברור לי שאחרי האובדן אני יודע שלכל נעל יש סוף באורך חיים- השאלה אם היא לא תבוא מבפנים(בולמים) כתוצאה מהמשקל העצמי שלי,ואם אפשר ללכת על הדגם של הסופטליין שהוא עם שילוב של EVA ו PU במחיר של 1000 שקל ולא על הרבולושיין שעולות 1600 אבל יש להם בולמי PU. הסוליה עצמה ובכולם היא ויברם יחסית מהדגמים החצי נוקשים- לכן אני מניח שאחרי 1000 ק"מ הסוליה תראה שבירה/שחיקה.
TRAVELERS  
#7 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 13:54:25(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
הEVA בנעל הוא רק על מנת לנסות ולחסוך קצת משקל.
אין לו חיסרון משמעותי, אם כי אם כל הסוליה היא מ EVA אז עלולה להיווצר קריסה.
אורך החיים של סוליית PU מלא יותר ארוך בעיקר מכיוון שאין "תפרים" (הדבקות וחיבורים) בין שני סוגי הפולימרים בסוליה.

על נעליים אני לא מתפשר זה הבריאות שלי מכף רגל ועד החוליה האחרונה בצוואר. מבחינתי מחיר לא רלוונטי מה שרלוונטי זה התאמת הנעל לי וסוג הטיול שאני מטייל.

אותו הדבר על תרמילים ולעיתים גם על שקי שינה.

אני אציין ואוסיף שאני גם תמיד משתמש במדרס (מעדיף סופר פיט) וכמובן גרביים איכותיים.

לגבי הפולסוואגן השחורה - מתכת אינה עור והן לא מתנהגות אותו דבר.
ובנוסף אין לאוויר החם בנעל מקום לצתבר ולהעלות טמפ' בניגוד לרכב ששם יש המון חלל ויש אויר כלוא.

מעין
TRAVELERS
sdnl  
#8 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 14:04:15(UTC)
sdnl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/09/2010(UTC)
הודעות: 244

ואו, אחרי כל כך הרבה תשובות מפורטות ממעיין, מי אנ ישיענה לך...

אני מאוד אוהבת את הנעליים של אסולו אבל זה עניין של מבנה רגל. זו החברה שבה הרגל הרגישה הכי מוחזקת טוב בפנים.

הכי חשוב - נראה שיש לך כמה אפשרויות בחירה טובות. תחליט מה הכי נעים לך על הרגל.

Explize  
#9 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 14:28:41(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

יפה מעיין- התשובות שלך פסלו עוד נעל עם סוליית EVA מלא (מיינדל מנדריה פרו).

אני מסכים עם כל מילה שלך לגבי התיק והנעליים- בבריאות לא חוסכים וגם בנוחות (מדדתי בערך 27 תיקים עד שהגעתי לתיק שלי שיש היום, ואני לא מצטער לרגע על החפירות שעשיתי- יושב כמו כפפת משי על הגב שלי- למרות המשקל הכבד של המערכת גב- יש לי וואודה trekum 2).

הלכתי עם ההסברים שלך על העור(למרות שהמטאפורות שנתתי לך על הרכב, הם לא הצליחו - אבל אף אחד לא השווה, סתם דימויים)- אני אנסה למדוד שוב את הויוז ואולי גם אסולו, אבל נעזוב שניה שנעל בלי תתפרים יותר חזקה מנעל עם תפרים(מבחינת התפרקות תפרים וכו'- מה שנקרא כל המוסיף גורע) איך זה שעור מנדף לך יותר טוב מבדי רשת ועוד כל מני טכנולוגיות של חומרים סינטטים מחוררים ומרושתים.

הנה התקדמות, מה שנשארנו זה עם 4 המובילות של: אסולו פאוארמטיק 400, מיינדל סופטליין אולטרא, מינדל רבולושיין 3.1 וזמברלן ויוז.
oded  
#10 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 14:33:38(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
אכן. לאחר שתוודא שמספר זוגות נעליים מתאימות לדרישות שלך, תצטרך למדוד ומה שיקבע זה הנוחות שלך.

למשל, אני מאוד רציתי מיינדל, אבל מיבנה הנעל שמדדתי היה צר מדי בשביל הרגל שלי(יש לי פלטפוס קל ולכן כף הרגל מעט רחבה) אז ויתרתי בצער רב על מיינדל.

Explize  
#11 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 14:40:56(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

עודד- כמו שכבר ציינתי- מדדתי כבר את כולם- ואלו הכי נוחות שיש, לכן מה שיכריע זה העמידות של הסוליות על כלל מרכיביהם- מכיוון שהסטנדרט שונה מחברה לחברה בקשר להגדרות שלהם על משקלים(כמו שהוואסק בריז נועדו למשקלים קלים והליכה במסלול מסומן לאנשים מבוגרים-ואנשים קנו אותם לחרוש את הארץ עם משקל בינוני(נגיד עד 70 קילו)- רק שהתעלמו מכך שהנעלים לא מיועדות לכך ובכך פסלו חברה עם מוניטין טוב כי המוכר בחנות לא אמר להם את הנתון הזה- כי אולי לא היה מודע לכך- ולכן נעל נוחה היא פרמטר חשוב, אבל גם מה שעומד מהנוחות הזו חשוב לא פחות
sdnl  
#12 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 14:46:21(UTC)
sdnl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/09/2010(UTC)
הודעות: 244

בעניין התפרים, שמעתי לא פעם שכמה שפחות תפרים הנעל יותר חזקה.

אני אמנם לא מומחית גדולה בתפירה ואני לא מכירה המון דגמים של נעלי הרים, אבל אני מבינה דבר אחד או שניים בחומרים (הנדסת חומרים זה התחום שלי)..

אולי מעיין יוכל להגיד עד כמה כמות התפרים בנעל משמעותית לכאן או לכאן...

בכל אופן, כשבודקים עמידות וחוזק יש הרבה קריטריונים שמשפיעים. אחד הדברים החשובים במקרה זה הוא פילוג המאמצים בנעל. אומנם התפר הוא רגיש יותר לקרע תחת עומס מאשר הבד או העור, אך יש לו גם גמישות ויכולת לפלג מאמצים בצורה טובה יותר. כאשר הנעל עשוויה כולה מחלק יחיד, יהיו אזורים באותה חתיכת בד עם יותר עומס וחלקים עם פחות. התוצאה היא שחיקה מהירה של הנקודה בה נוצר ריכוז מאמצים. חלוקה של אותו קטע בד למספר חלקים, בצורה חכמה כמובן, יעלה את עמידות המוצר.

זה אומנם נשמע מוזר, אך חומר עם הרבה פגמים בתוכו יותר חזק מחומר עם מעט פגמים. וככלל אין דבר כזה חומר ללא פגמים בכלל. לפעמים צריך להכניס בכוח פגמים לתוך החומר כדי לשפר את תכונותיו המכאניות.

בחזרה לנעל, אומנם זה לא אותו דבר פגם בתוך החומר כמו תפרים בין חלקים שונים, אך מבחינת מכניקה של מוצקים זה עובד בצורה דומה.

sdnl40449.4908680556
Explize  
#13 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 15:04:34(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

אני בדיוק מנסה ללסיים תואר שני בכימיה ואת גוררת אותי שוב לקורסים כימיה פיזיקלית של מוצקים.
sdnl  
#14 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 16:04:06(UTC)
sdnl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/09/2010(UTC)
הודעות: 244

אז שווה לפעמים לנצל את מה שלומדים, חוץ מקבלת התעודה...
TRAVELERS  
#15 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 17:47:56(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
אז ככה....
לגבי נשימה של בד התשובה מחולקת לספר חלקים (כמו כל דבר).
הבד צובר אבק ומים ובוץ וכו... וכך הבד נאטם ומאבד מכושר הנידוף שלו (בידוד).
עור לעומתו הוא חומר "חי" ונושם מעביר נוזלים (לאט) וכך גם אויר.
מה שנקרא חומר טבעי.
הסבר אחר (לא מדעי, אבל מעניין) אם בורא עולם היה חושב שמבחינה ביולגית האריג נושם יותר טוב ומסייע לנידוף עודפי זיעה הוא היה בורא אותנו עם "עור" מבד אבל הוא לא בחר בחומר זה אלא בעור שגם אטום וגם נושם.

עוד דבר מעניין ממסעותי באפריקה- התושבים המקומיים במדבר הנמיב והסהרה נועלים נעלי עור (ללא גרביים בד"כ).
להזכרך הטמפ' הממוצעת בנמיב 43 מעלות בצל
ובסהרה קצת יותר.

אני חושב שהם יודעים מה הם עושים, לא?

לגבי חוזק תפרים וכו...
למעשה יש שתי שכבות מחומרים שונים המחוברות בחומר שלישי לכל חומר יש את מידת האלסטיות והפלסטיות שלו והתנהגות שונה במגע עם מים, שמש וכו.. השילוב של חומרים יוצר למעשה נקודת תורפה ולא נקודת חוזק.

מעין
YTRAVELERS
TRAVELERS  
#16 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 17:55:54(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
Explize
לגבי איזה נעל מהרשימה התשובה היא מה שהכי נוח.
לי היה מתאים המיינדל רוולושן 3.1 ובגדול תמצא אותי עם זמברלן מדגם CEVITA 631.
גם זמברלן ויוז היא נעל מדהימה איזה דגם בדיוק של ויוז 996 או 1006?

מעין
TRAVELERS 
sdnl  
#17 נשלח : יום שלישי 28 ספטמבר 2010 18:12:40(UTC)
sdnl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/09/2010(UTC)
הודעות: 244

מעיין,

תודה על התשובה בנושא התפרים. כמו שאמרתי, אני מכירה לוגיקה של חומרים אך לא יודעת מה קורה בנעליים עצמן ולכן הפניתי את זה אלייך.

מההסבר שלך ברור לי כעת מה הסיבה לפירוק בנקודת התפר. לחומרים שונים מקדמי התפשטות והתכווצות שונים בתנאי סביבה משתנים. מכיוון שיש מספר שכבות של חומרים שונים על תפר יחיד, כאשר לכל חומר תכונות מכניות שונות, המאמצים על התפר גדלים.

Explize  
#18 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 02:20:54(UTC)
Explize


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/09/2010(UTC)
הודעות: 81

טוב נגמור עם הסאגה,

מדדתי את הויוז וגם את האסולו 535- שניהם לא החזיקו לי את הקרסול בצורה טובה כמו המיינדל לא משנה הדגם וכמו האסולו פאורמאטיק.

לאחר שהפאוארמאטיק לא היו במלאי במידה שלי(למרות ששבוע לפני כן היו), הלכתי למדוד את הדגם האחרון של המינדל רבולושן בארץ במידות שלי- וגם הוא היה קטן והיבואן אמר שיקח חודש וחצי בערך להביא אותו.

ולכן ברוב קולות ומכורח הגרביטציה והיד המכוונת-נלקחו המיינדל סופטליין אולטרא- ללא שום חרטה או דילמה עד לנקודת הקניה (מקווה שגם לא תהיה חרטת יבלות בהמשך)

עכשיו נשאר להתאמן עם זוג מקלות הליכה של CRANE שקיבלתי מחבר בהליכה נורדית ברחבי הירקון,
אז אם תמצאו משיגנע צועד עם מכנסיי ספורט וחולצה מנדפת עם נעליים גבוהות וצועד כמו אדיוט בצעידה נורדית עם מקלות לאורך הירקון- תדעו שזה אני.
TRAVELERS  
#19 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 02:30:34(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
תתחדש!!!
אני דיי בטוח שתהייה מרוצה מהבחירה.

מעין
TRAVELERS
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.