ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ydwalker  
#1 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 10:42:59(UTC)
ydwalker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/11/2010(UTC)
הודעות: 4

 

אנחנו מתכננים לעשות את הקטע ממפעלי אורון(חניון הלילה) ועד לעין שביב ביומיים.

1. בהנחה שאין עלינו ציוד חוץ ממים, האם זה לא ארוך מדיי?

2. ישנה אפשרות לסטות מערוץ נחל עפרן ליד גבעת מדור לשביל השחור שמתחבר שוב לשביל ישראל, וכך לקצר כ-4 ק"מ . האם זה קטע שאפשר ל"וותר" עליו מבחינת הנוף?

מממן
ישר.א  
#2 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 11:27:43(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 429
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 373 פעמים
קיבל תודה: 152 פעמים ב 88 הודעות

אם תסטו לשביל השחור אתם מקצרים לדעתי בכ-5 ק"מ ואז אתם הולכים

כ- 14 ק"מ מאורון לשביל השחור

כ- 9 ק"מ לחניון עקב

כ- 13 ק"מ לעין שביב

למרות ההליכה הקשה בכרבולת אם אתם בכושר ניראה לי שזה לא ארוך מדיי

על הקטע לחניון מדור לדעתי אפשר ל"וותר".

בהצלחה

ישר.א40555.3582291667
יענקל'ה סער  
#3 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 12:11:36(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,736
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 572 פעמים ב 397 הודעות

מבחינת מרחק זה אפשרי ביומיים. 

בעיות: אתם חייבים ללון בחניון לילה ויש אכיפה קפדנית מאוד בכל האזור הזה. אם לא תלכו לחניון מדור אתם צריכים ללכת הרבה מאוד אחרי הכרבולת עד החניון הבא, מה שבלתי אפשרי. תלונו בחניון מדור ותעשו שם הטמנה

למחרת אפשרי ללכת עד לעין שביב כ 25 ק"מ אבל תזכרו שאסור ללון בעין שביב, תצטרכו ללכת כק"מ וחצי צפונה על מנת להגיע לחניון הלילה. 

ההנחיה היא: יש לצאת מהשטח שעה לפני השקיעה אם לא מתכוונים ללון באחד מחניוני הלילה. הפקחים שם ממש רעים ממתינים למטיילים שמאחרים על מנת לתת קנס. 

אם אתם הולכים רק את הקטע בין אורון לעין שביב ממליץ לכם לא ללכת אותו לפני סוף פברואר בגלל הימים הקצרים. 

חובה להיות בכושר הליכה מצוין על מנת לבצע את התכנית שלכם. בהצלחה!

 

yankale1740555.5463541667
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
נתיי  
#4 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 12:48:20(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

ניתן לקצר את המרחק ביום השני ב2-3 ק"מאם תדלגו על עין עקב עליון .

אחרי העליה מעין עקב תחתון יש פיצול שבילים. שב"י ממשיך ישר למעיין העליון ולקניון נחל עקב, ושביל ירוק לוקח אתכם שמאלה לראש של פיסטה (נ.ג 628 אאל"ט, התמונה שבלינק צולמה במהופך). שב"י והירוק נפגשים בחזרה בראש מעלה שביב.

שלוש הערות:

 1.הירידה במעלה שביב תלולה ומעט דרדרתית בראשיתה.אח"כ היא מתמתנת אך קחו בחשבון שההליכה אל עין שביב היא ב2 ק"מ על פי תהום שאינם מומלצים בשעות החשכה. 

2. בעין שביב נוהג לשוטט פקח שקונס את ההולכים שם בשעות החשכה. הפקחים התחלפו לא מזמן, ואם נפלתם על הפקח המורעל עם הראסטות, הלך עליכם.

3. אם אתם הולכים בקטעים ולא ברצף, ניתן לארגן הקפצת 4*4 מחניון היום בעין שביב (בהנחה שתגיעו בזמן והפקח לא יקנוס גם את הג'יפ).

4. בימים קצרים לא תהיה לכם בעיה לסיים בעין עקב תחתון (קחו בחשבון שהעלייה אל החוד אינה משחק ילדים, והמקום גבה חיים של 3 מטיילים בעבר). המקום נגיש לרכבי שטח בלבד. בדרך הקיצור שהצעתי תצליחו רק אם אתם בכושר טוב שיספיק לכם להגיע לראש מעלה שביב בשעה 1530-1500.

נתיי40555.4105208333
mark  
#5 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 15:43:22(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

הלכנו מאורון עד עין שביב ביומיים. בסוכות (ימים לא ארוכים במיוחד).

הבעיה היחדיה שנאלצנו לישון ביציאה מנחל עפרן - יצאנו מהנחל בדמדומים מאוחרים ולא יכולנו להתקדם יותר.

מעין שביב יצאנו ברכב שבא לקחת אותנו - למיטב זכרוני הדרך מתאימה גם לרכב ליסינג (איזה נבלה אני !!!) או כמובן 4X4. והפקחים שם באמת קפדנים.

יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 16:02:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,736
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 572 פעמים ב 397 הודעות
נתיי כתב/ה:

עקב, ושביל ירוק לוקח אתכם שמאלה לראש של פיסטה (נ.ג 628 אאל"ט, התמונה שבלינק צולמה במהופך). שב"י והירוק נפגשים בחזרה בראש מעלה שביב.

  אתה רוצה לומר שאלון יושב עם הראש למטה ?

מרק: אם סוכות נופל בתחילת אוקטובר זה כמו סוף פברואר מבחינת אורך היום.

yankale1740555.5448611111
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
נתיי  
#7 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 16:34:55(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

הדרך לשביב עוברת על דרך 4*4 נוחה (ציר הנפט) אך לא עבירה לליסינג. בתחתית מעלה צין יש מדרגה די גבוהה שמלבד הפולו האגדית של יענקלה ואיזה וולבו אכזרית, שום ליסינג לא יעבוד.

 

הערה נוספת: בקטע זה ציר הנפט עובר בשטח אש. התכנית שלכם ישימה רק בסופישבוע ו/או חגים.

נתיי40555.5674421296
mark  
#8 נשלח : יום רביעי 12 ינואר 2011 16:36:22(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

באותה שנה סוכות נפל בחצי השבוע האחרון של ספטמבר וחצי שבוע ראשון של אוקטובר. אכן כתבתי שהימים היו לא ארוכים במיוחד (זה לא אומר שזה היה הכי קצר).

כמו כן ציינתי שבקושי יצאנו מנחל עפרן. לא הדגשתי, אבל מעין שביב יצאנו ברכב (אחרי טבילה בעין עקב), עם פקח על הגב. כלומר - אפשרי אבל בעייתי בהיבט לוח הזמנים.

אני ממש נגד קיצורים. אם יש בעיה, פשוט ללכת פחות.

לגבי לינה - מי שמתחיל כרבולת בימים קצרים, הסיכוי שיגיע לחניון מדור לא גבוה, אלא אם הוא בכושר טוב, עם מעט מאוד ציוד וגם יצא לו יום נעים להליכה.

tzurlis  
#9 נשלח : יום חמישי 20 ינואר 2011 21:09:58(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
אפשרי, במיוחד עם קיצורי הדרך. החיתוך באמת חוסך ולדעתי לא ויתרתם על משהו מיוחד, אך השביל השחור שם קצת חמקמק ואתם עלולים לאבד לא מעט זמן בנסיון למצוא וללכת עליו.
עם זה לא ממליץ, לדעתי דבר כזה הוא טעות קלאסית בתכנון מסלול.
לחץ זמן ויעד קשה יכולים בקלות להפוך את הטיול מכיף למשימה לא נעימה ויוצרת מתחים בקבוצה. עדיף לקחת קצת יותר זמן וליהנות מהטיול כמו שצריך. תזכרו שאתם בחופשה, לא במירוץ למליון. בתכנון הטיול הייתי לוקח מראש את האפשרות שייתכן ותצטרכו חצי יום נוסף, ואם משהו היה קורה- נניח: בעיית בריאות, עיכוב בגלל ציוד שאכזב פתאום באמצע הדרך, מישהו איבד סלולרי וצריך למצוא - כל דבר, אנחנו לא נביאים ואין לדעת מה יקרה- תסמכו בשקט על הזמן העודף ולא תלחצו.
השטח לא סלחן לטעויות והן עלולות להגמר רע. אין מועד ב'.
זכרו שהמסלול הזה אינו פיקניק, ציר המצלעות הוא לדעתי היום הקשה ביותר בשביל ישראל ולא סתם. דורש נסיון, כושר פיזי ושיקול דעת רציני.
גורם עיקרי לפגיעת מטיילים הוא שיקול דעת לקוי. מראש צריך לצמצם את הסיכוי לזה, בנטרול גורם לחץ הזמן כשיקול עיקרי בפתרון בעיות. מי שלא לחוץ, טועה פחות. קחו בתכנון החליפי חצי יום עוד לינה וחצי יום נוסף, במקרה הגרוע לא תנצלו אותו.tzurlis40563.7593171296
ydwalker  
#10 נשלח : שבת 22 ינואר 2011 18:02:35(UTC)
ydwalker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/11/2010(UTC)
הודעות: 4

 

תודה לכולם על ההארות.

צור, בכל מקרה עומד לרשותנו חילוץ 4*4 במפגש במחודש של שביל ישראל עם השביל השחור. במקרה של התארכות עקב תקלה וכו' נוכל לתזמן אותו פנימה יותר למפגש הראשון של השביל השחור עם שביל ישראל. האם זה מעשי?

tzurlis  
#11 נשלח : יום רביעי 26 ינואר 2011 12:00:37(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
עקרונית יש שם דרכי עפר סלולות פנימה, לא בטוח שהן מאושרות לנסיעה. כדאי לוודא קודם עם הפקח.
במקרה חירום יותר מעשי לחתוך רגלית בשטח מהשחור לעמודי החשמל.
בשני המקרים אתם מסתכנים בקנס, יש שם כמה פקחים שממש מחכים לזה וכמה אנושיים יותר.
חוזר על המלצתי לא להלחץ, בוודאי לא בעונה הזו, ולא לבנות חילוצים ולחץ. צאו לעוד חצי יום וטיילו בראש שקט...
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.