ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
איתי  
#1 נשלח : יום שישי 14 ינואר 2011 18:07:30(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
חזרתי עכשיו מחנות ריקושט בגרנד קניון- חיפה, הגעתי לשם במטרה למסור לתיקון שקית שתיה של שורש ש"מזיעה" מהמכסה (זה סיפור אחר אבל היא בת פחות משנה, נקנתה בריקושט קניון חיפה שבבעלות אותו הזכיין של ריקושט גרנד קניון).

כשהסברתי למוכר את רצוני (לשלוח את המוצר לבדיקה/ תיקון אצל היצרן) הוא המליץ לי (וזה יאמר לזכותו) לפנות בעצמי לחנות המפעל של שורש.

עד כאן הסיפור נשמע איך שהוא סביר, אבל כששאלתי אם לא ניתן לעשות זאת דרכם נאמר לי שהם ישמחו לעשות זאת בעלות של 25 ש"ח (אמנם לא עלות גדולה- אבל כרבע מעלותה של השקית- שעדיין באחריות).
שאלתי אותו לפשר המדיניות החדשה (כבר שלחתי בעבר פריטים, גם כאלה שלא נקנו בריקושט, מאותה החנות בחינם) והאם היא חלה רק על מוצרי חברת שורש או על כל מוצרי כל החברות, הוא ענה שזו אכן מדיניות חדשה, במטרה לכסות את עלויות הטיפול והיא חלה על כל המוצרים וכל החברות.

אני לא יודע אם זו מדיניות של כל רשת ריקושט או רק של הזכיין החיפאי, אבל צר לי שבמקום לסגור את הפערים בתודעת השירות בין הארץ לחו"ל בריקושט החליטו רק להרחיב אותם!

מעניין אם הייצרנים והיבואנים מודעים (ואם בכלל אכפת להם) למדיניות אנטי השירות החדשה של ריקושט...

כנראה שמישהו בריקושט לא מבין שהדרך הטובה להגדיל את ההכנסות זה למשוך עוד לקוחות, וששירות הלקוחות הוא לא מטרה (להרוויח על גבם עוד כסף) אלא אמצעי (למשוך עוד לקוחות).

אז שימו לב, לפני שאתם קונים משהו בריקושט, תבררו אם תוכלו לקבל עליו שירות.
לקוח אחד הם כבר הפסידו, אני מקווה שיחליטו שם לשנות מדיניות לפני שיפסידו עוד לקוחות... איתי40558.4043171296
מממן
rik22  
#2 נשלח : יום שישי 14 ינואר 2011 21:37:48(UTC)
rik22


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/01/2011(UTC)
הודעות: 1

איתי שלום,

שמי שבי ואני זכיין שני סניפי ריקושט בחיפה, אותם ציינת.

 

קראתי את תלונתך, וערכתי בירור בין המוכרים שעבדו היום. לצערי מסתבר כי המוצר הובא לחנותנו לתיקון ללא קבלה וללא חשבונית קנייה.

אנו שמחים לתת שירות לכל מוצר בתקופת האחריות, ברצון וחינם אין כסף. לצערי מסתבר כי במקרה זה לא הצגת תעודת אחריות או חשבונית קנייה, ולא ניתן היה לדעת באם המוצר אכן נקנה מאיתנו, ובאם הוא באחריות או לא.

 

"ריקושט" נותנת שרות תיקונים לכל המעוניינים  ומטבע הדברים מגיעים אלינו רבים לקבלת שירות. רבים מהפונים מביאים מוצרים שלא נקנו מאיתנו, (ממתחרים,אינטרנט או חו"ל) .

צר לי לומר, אך אנו עסק מסחרי וגם לשירות יש עלויות - משלוח, התחשבנות והנהח"ש מול הספקים, זמן עובדים, טלפונים ועוד...

 

ללא מדיניות אחריות ברורה, הכוללת הצגת הוכחת קנייה, לא נוכל להעניק שירות לכל מבקש ללא תשלום- אחרת נגרמות לנו הוצאות מצטברות שאנו כעסק מסחרי, לא יכולים להרשות לעצמנו. 

 

אנו מצטערים אם נגרמה לך עגמת נפש, אך מבקשים שתראה גם את הצד שלנו בעניין. נשמח לראותך בחנותנו, וכמחווה של רצון טוב נשלח אתמוצר לתיקון ללא תשלום. נודה אם בעתיד, בכל מוצר הנקנה אצלנו -  תשמור חשבוניות קנייה או תעודת אחריות למקרה של בעיות.

דרך אגב עלות המשלוח 19.9 ולא 25 ₪ כפי שציינת

איתי  
#3 נשלח : יום שישי 14 ינואר 2011 22:19:53(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
שבי יקירי
כל שתואר כאן התרחש מבלי שהתבקשתי להציג את חשבונית הקניה (ששמרתי, צילמתי והיתה בארנקי בזמן שהייתי בחנות), כל מה שהצגתי כאן התרחש- כולל סכום העלות (25 שקלים, ואין לי בעיות שמיעה), התשובה המיידית שקיבלתי מהמוכר הייתה לפנות לחנות המפעל, והוא גם חזר על ההצעה הזאת מספר פעמים במהלך השיחה, על החשבונית ועל מקום הרכישה הוא לא שאל פעם אחת.

אני יכול להבין דרישת תשלום לגבי מוצרים שלא נקנו בחנותך (או במקרה זה ברשת, אבל כאמור במקרה זה התשובה לפנייתי הייתה חד משמעית מבלי לברר פרט זה, המוכר אמר לי שהשירות לכל מוצר שאביא עולה כסף).
יכול להיות שזה היה בגלל העומס או השעה (שישי בסוף היום), בכל אופן אני רוצה להאמין שזאת הייתה טעות חד פעמית, עד היום הייתי לקוח מרוצה בחניותיך.

הייתי ממליץ לך לעשות בירור נוסף עם המוכרים בחנות...
שמחתי על תגובתך המהירה שאולי מעידה שטעיתי לגבי תודעת השירות בחניותיך
תודה
איתיאיתי40557.8226967593
TRAVELERS  
#4 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 12:22:37(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
לאיתי
גם ברשת "למטייל" כאשר תגיע ללא חשבונית קניה/תעודת אחריות
תאלץ לשלם עבור טיפול/תיקון של מוצר גם אם הוא באחריות.
העניין נובע כמו ששבי אמר מזה שיש עלויות רבות ואין שום הצדקה מסחרית לתת שרות למוצר שלא נקנה באותה רשת ואפילו אולי באינטרנט.
אני בטוח שאם תפנה לשרש תקבל שרות ואם תמצא את שובר האחריות/קבלה גם ברשת ריקושט תקבל שרות ללא תשלום אלא אם יש עלות שהיבואן/יצרן חייב את החנות.
אני יכול להגיד לך שהיבואן של לדרמן הודיע לפני מספר שנים שהתיקונים עשויים לעלות כסף ושהאחריות לכל החיים היא לשיקול דעתו בלבד,וברשט ריקושט מאוד התרעמו על העניין ולרוב לא מחייבים את הלקוחות על תיקונים בעוד בלמטייל כמה שנים קודם לכן עלות הטיפול הייתה 35 ש"ח.

אז, קצת פרופורציה, ואם לא בא לך לשלם, זה לגיטימי, פנה בעצמך לשרש ופתור את הבעיה.
איתי  
#5 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 12:41:46(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
מעיין, כמו שכתבתי, אני יכול להבין דרישת תשלום על טיפול ללא הצגת חשבונית, אבל זה לא העניין בסיפור זה, כי את החשבונית שמרתי והבאתי לחנות, המוכר שם פשוט לא ביקש לראות אותה...

בכל אופן מתגובתו של שבי אני מבין שכנראה היתה כאן אי הבנה ולא מדיניות מכוונת.
TRAVELERS  
#6 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 12:52:39(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
אני למעשה לא כיוונתי אליך אלא באופן כללי.
צר לי אם נוצר רושם אחר.
איתי  
#7 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 13:02:11(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
בלי קשר אלי,
החנויות והיבואנים בארץ צריכים להבין שאחד היתרונות היחידים שיש להם על פני קניה בחו"ל הוא השירות (במחירים אין להם סיכוי להתחרות).
אם גם עליו יתחילו לגבות כסף הסיבה היחידה תהיה היכולת לראות, למדוד ולהרגיש את המוצר לפני הקניה (זה היתרון הגדול השני שלהם והוא לא תופס לכל מוצר...). איתי40558.4188194444
tzurlis  
#8 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 14:24:57(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
איתי
קודם כל אני שותף לדעתך שזו אי הבנה מקומית, דווקא ריקושט חיפה הם מקום שהיה לי נסיון מצויין איתו בעבר.
לגבי שינוי תפיסת שירות אצל יבואנים בארץ - צר לי, אך זה לעולם לא יקרה. את הסיבות תקצר היריעה מלפרט אבל הם לא חושבים ככה. בעיקר כי עם מנטליות הצרכנות הישראלית הנפוצה, כלכלית זה לא משתלם.
איתי  
#9 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 15:25:28(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
צור,
מסכים איתך לגבי ריקושט בחיפה, אני לקוח ותיק שלהם ולכן גם כל כך הפריע לי העניין.

אבל, לעולם אל תגיד לעולם לא,

אני מסכים איתך לגבי הסיבה- הצרכן הישראלי, אבל לדעתי אתה מעריך לא נכון את המנטליות של הצרכן הישראלי- אנחנו נוטים לטעות ולחשוב שהמשיכה של הצרכן הישראלי להתמקחות מעידה על צרכנות נבונה-
הצרכן הישראלי הוא אינדיבידואל, הוא לא לומד מנסיונם של אחרים, הוא לא באמת יודע מה הוא צריך ורוצה (ראה ערך "רשימות הציוד" של הרשתות הגדולות), הוא בטוח שהוא יגיע לחנות וישיג את המחיר הכי טוב (בלי לדעת כמה בכלל אמור לעלות המוצר), הוא סומך על המוכר ועל מקצועיותו (והמוכרים בארץ בד"כ מאוד מקצועיים- בלמכור- אבל (לפחות ברשתות הגדולות) לא ממש מבינים במוצרים שהם מוכרים- וזה נכון בכל התחומים ולא רק בציוד טיולים), בקיצור, צרכן נבון הוא לא!

את המנטליות הזאת לדעת אפשר לשנות (והיא גם משתנה לאט לאט, אפילו הפורום הזה תורם קצת לשינוי הזה), וכשזו תשתנה גם תפיסת השירות של היבואנים (או לפחות חלקם) תשתנה, כי כלכלית זה ישתלם כשהצרכן הישראלי יתחיל להמנע מחנויות (בלי שום קשר לריקושט), מוצרים ויצרנים שמזלזלים בו.
איתי40558.5249074074
tzurlis  
#10 נשלח : שבת 15 ינואר 2011 22:51:45(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
בזה אתה צודק בכל מלה.    
צריך להבדיל בין צרכנות נבונה כמו שתיארת, בזה אני מסכים -
לבין המנטליות של הצרכן הישראלי שמנסה להערים על היבואן \ נותן השירות בכל דרך, מול המיסוי הגבוה ומתחי הרווחים הנמוכים של היבואן הישראלי. יש פה התנגשות ברורה, בה אחד הצדדים חייב להפסיד. ולכן לדעתי לא יהיה שינוי.
"למה בחו"ל זה אחרת"? טוב, קודם כל לא תמיד בחו"ל זה באמת אחרת. תראה לא מעט תלונות, גם בפורומים בארה"ב, מקדש ההחלפות וההחזרות. ולא חסרות דוגמאות גם מאירופה.
דבר שני- כנראה שבהרבה מקומות בחו"ל, בעיקר ארה"ב, הבינו מזמן שהחזרה והחלפה ללא תנאים זו המדיניות הנבונה ביותר. למה? תחרות וכוח קנייה. יש עשרות מיליוני צרכנים, יש תחרות חריפה, אם לא תמכור בגדול לא תשרוד, ועלוית במחזור אדיר נבלעות או לחלופין פשוט הצרכן ילך למי שנותן שירות טוב, והנורמה משתרשת. שוב, לא תמיד וגם שם יש לא מעט תלונות, מול מגזינים כמו קונסיומר ריפורט וכו'.
התגובה של שבי שעלה פה היא מעשה אמיץ ומיוחד בנוף השירות הישראלי, פה בארץ אין כוח קנייה כזה, לכן יש "יבואן בלעדי" לכל ציוד מקצועי ויקר שלרוב מביא מעט ומבחר מוגבל ממנו.
דווקא בשל מיעוט הקניות, במצב הנכחי רוב היבואנים בארץ אדישים למצב השירות. פעם זה היה "מוכרחים לקנות מאיתנו כי אין אלטרנטיבה אז מה מעניין אותי השירות", היום זה "במילא יקנה מהאינטרנט אז למה לי להתאמץ בשבילו". (בעיני, הכל ברמה של תירוצים). מי שעובד עם רשתות כמו ריקושט לרוב בכלל לא מעניין אותו שירות, הלך לקוח יבוא אחר. ישנו הסיפור המפורסם על פנס הראש של פצל והשירות הנוראי, תשלום מלא ויקר להחריד פעמיים תו"כ תקופת האחריות, שקיבלתי מלפידות אז, והעליתי כאן כמה פעמים. בכנות - אתה חושב שזה מזיז ללפידות? מישהו כאן בפורום לא קנה פצל בארץ בגלל הסיפור הזה? או מוצר אחר שלפידות מייבאים? ואגב, אני בטוח שהם ממשיכים בתעלוליהם עד היום ללא הפרעות, כמו הרבה תלונות אחרות שעלו פה על יבואנים.
למרבה המזל, אם אני זוכר נכון המפעל של שורש בטירת הכרמל, שתי דקות נסיעה מחיפה...אז שורש כן שווה לקנות בארץ tzurlis40558.8330787037
איתי  
#11 נשלח : יום ראשון 16 ינואר 2011 00:37:28(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
מסכים עם כל מילה, ובייחוד לגבי שורש, שזאת אחת הסיבות שאני מעדיף אותם על המתחרים (בנוסף לאיכות- לא סתם אתה יכול למצוא את מוצריהם בכל העולם ובשיתוף עם מותגים ידועים כמו DEUTER וTNF).

לגבי לפידות- זה אחד היבואינים שיחסו לצרכן הישראלי הוא המזלזל ביותר, התמחור שלהם הוא לא אחר משערורייתי (למרות שדווקא מהשירות שלהם הייתי מרוצה עד עכשיו- אבל לא השתמשתי בו יותר מדי), לא סתם מתוך 5 פריטים שיקניתי והם מייבאים רק אחד קניתי בארץ (כן ניכשת נכון- פנס של פצל).
TRAVELERS  
#12 נשלח : יום ראשון 16 ינואר 2011 04:41:04(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
אחת הסיבות שלפידות איננו יבואן גדול ומוביל יותר היא עניין השרות.
אבל הוא גם היבואן הראשון בארץ עם אתר מכירתי שגרם לו להרבה בעיות בחנויות.
אני מסכים עם צור לגבי עלויות של יבואנים והרווח הנמוך המקשה על שרות ללא עלות.
לגבי שרש לדעתי האישית אין מנשא מים איכותי יותר ובטח לא במחיר הזה.
ואכן שבי אדם מאוד אמיץ ומקצועי ומבין את נושא שרות.הלקוחות טוב מאוד וזה מהכרות אישית של שנים.
איתי  
#13 נשלח : יום שני 17 ינואר 2011 22:33:24(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
לסיכום-

היום חזרתי לחנות, מבלי שהזדהתי קיבלו את השקית שלי לתיקון ללא עלות .

כנראה שביום שישי זו אכן היתה אי הבנה, תודה לשבי על התגובה הזריזה והרצון לעזור

איתי איתי40560.8159143519
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.