ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
light-trekker  
#1 נשלח : יום שני 07 מרץ 2011 19:19:30(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

שלום שלום!

 מישהו יודע להסביר לי למה באומני פיול יש שלושה JETS שונים לסוגי דלקים שונים? אחד לגז, אחד לקורסן ואחד לדלקים לא מסוננים?

אם כן, איך אני מבדיל ביניהם וכמה זה חשוב להחליף את הJET בכל פעם שמשנים סוג דלק\גז

ומי שהתנסה בטיול ארוך עם הבנזינייה, על איזה מיכל אתם ממליצים? כרגע יש לי את ה600 מ"ל, חשבתי לשדרג ל830 מ"ל כדי שיספיק לי לטרקים ארוכים יותר אבל מצד שני אין לי מקום לנפח בקבוק כזה בתיק.. האם אפשר להסתדר בלי? (נוסע לסין ומונגוליה)

תודה!

עופר.

מממן
איתי  
#2 נשלח : יום שני 07 מרץ 2011 23:07:50(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
ההבדל בין הדיזות הוא בגודל החריר בהן, הנובע מתכונות החומר של הדלקים השונים.

אני לא מכיר פרימוס, אבל בMSR הדיזות השונות מסומנות באותיות שונות המוטבעות עליהן (K לנפט וכו...).

אני משתמש בשני בקבוקים-
330 מ"ל- לתפעול שוטף (פחות פמפומים) - מספיק לשלושה לילות (בנזין עם MSR WHISPERLITE)
990 מ"ל- כמיכל ספייר לטיולים ארוכים יותר (כשהוא מלא, יספק דלק ל9 לילות נוספים). בד"כ אני לא מחבר אותו לבנזיניה כי הנפח הגדול שלו דורש הרבה עבודה עם המשאבה כדי שיהיה לחץ במיכל.איתי40609.8395949074
light-trekker  
#3 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 02:01:59(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

הדיזות באמת מסומנות במספרים: 28, 35..

לפי התגובה שלך הבנתי שהמיכל שלי הוא די אידיאלי לטיולים של עד שש-שבע לילות.
במידה ואני אצטרך אני תמיד יכול למלא דלק בבקבוק פלסטיק רגיל לא? אני מניח שיש לזה חסרונות של ליכלוך ונזילות אבל לפעם פעמיים שזה יקרה עדיף לי לחסוך במקום..

תגיד, מה זה בעצם וויט גאז? עד כמה הדלק הזה וקורוסון זמינים במקומות כמו המזרח הרחוק?

תודה על העזרה
עופר.
tal39  
#4 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 02:38:01(UTC)
tal39


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/10/2009(UTC)
הודעות: 220

שלום עופר,

לעניין, הדיזות יתאימו לקבוצות דלק שונות.
ואייט גאז הינו בנזין לבן, נקי מהסוג שמסיגים בחנויות טמבור ולמעבדות.
קרוסיו זה נפט ודי דומה לסולר.
לאיזור אליו אתה נוסע לרוב תמצא בנזיו אוקטן 76-85, זה הכי נפוץ לשימוש יומיומי. חברת SIGG מייצרת מיכלי לנוזלים משתייה ועד אותו מיכל דלק אותו קיים עבור הבנזיניה. ישנם גם מיכלים שטוחים, נוחים מאד לאיכסון. ממליץ לך להשיג מיכל שטוח נוסף, כך תמנע מבקבוק פלסטי שנודף ומטפטף דלק בתוך התרמיל.
light-trekker  
#5 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 03:03:19(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

טל תודה על התגובה,
אתה יודע איפה אני משיג מיכל שטוח כזה? בטח אין כאלו בארץ..

עם בנזקין אוקטן 76-85 אני אמור להשתמש בדיזה שמתאימה ל-motoring כלשון המדריך של פרימוס?
אלו דלקים שדורשים הרבה ניקוי לאחר שימוש?

תודה
עופר.
איתי  
#6 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 10:53:33(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
מסכים עם טל, אני לא הייתי מכניס לתרמיל של בקבוק פלסטיק רגיל עם בנזין (בטח שלא בנזין לבן שהוא חומר מעכל).

ככלל, ככל שהדלק פחות מזוקק (אוקטן נמוך יותר) הוא יותר מפייח ופחות יעיל (תצטרך יותר דלק להרתיח אותה כמות של מים).

המדינות במזרח הן מדינות זולות, לדעתי כדאי לך להשתמש שם בבנזין לבן שאמנם יקר משמעותית מהבזנין הרגיל אבל יחסוך לך כאבי ראש כתוצאה משימוש בדלק באיכות ירודה ועלותו במושגים של הארץ לא תהיה גדולה.

למשל- כשטיילתי בדרא"מ לפני 5 שנים השתמשתי רק בבנזין לבן, ב7 חודשים של טיול הוצאתי על דלק בערך 12 דולר שזה לא הרבה יותר מעלותו של ליטר בנזין לבן בארץ...

באתר של MSR תוכל למצוא רשימה של הדלקים ואיך קוראים להם במדינות שונות, אני משער שגם לפרימוס יש רשימה כזאת (אבל לא מכיר...).
light-trekker  
#7 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 12:10:47(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

איפה מצאת בד"כ דלק לבן? בתחנות דלק או בחנויות שונות?

תודה על הטיפ, אני אכנס לאתר של אמ אס אר

tal39  
#8 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 12:32:19(UTC)
tal39


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/10/2009(UTC)
הודעות: 220

מצאתי כאן בקבוק שטוח בנפח של 0.6 ליטר.
זה או אחר יהיה שימושי עבור העניין. אני ממש לא חושב שלמקום אליו אתה נוסע תיתקל בבנזין לבן.
כל מקום והנגישות לפריטים המתאימה לו. דיזה לבנזין לא נקי תהיה מתאימה יותר למונגוליה.
אגב גם אם ישנה כל דיזה אחרת הבנזיניה עדיין תעבוד אך לא בצורה יעילה.
דיזה קטנה יותר תצריך ניקוי כמעט לאחר כל שימוש.
איתי  
#9 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 15:12:43(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
במזרח לא הייתי אז אני לא יודע אם תתקל שם בבנזין לבן.

בנזין לבן משמש לדילול צבעים, בארץ ובדרום אמריקה אפשר למצוא אותו בחנויות לחומרי בניין ("טמבוריות"), באירופה, ממה שאני נתקלתי, הוא נמכר כציוד טיולים- ז"א בחנויות לציוד טיולים (אבל זה בעיקר כי לא כל כך מצאתי חנויות לחומרי בניין באזורים בהם הסתובבתי באירופה).

אני הייתי מנסה למצוא חנות לחומרי בניין- אם תמצא שם- הרווחת, אם לא, תמיד תוכל למצוא תחנת דלק...
TRAVELERS  
#10 נשלח : יום שלישי 08 מרץ 2011 22:10:33(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
כמעט בכל המדינות במזרח אפשר למצוא דלק לרכב מאוד בקלות במיוחד בסין.
נכון שככול שהאוקטן נמוך יותר הבערה מלוכלכת יותר ופחות יעילה
אבל....
מנסיון של כמעט שנה בשימוש יום יומי זה לא ממש משנה איזה אוקטן או נפט משתמשים (השתמשתי גם בסולר לא איכותי שסיננתי דרך בד) העיקר שיש חומר בעירה.
לגבי דלק לבן - יקר ומיותר. קשה להשיג במדינות משויימות בעיקר כי זה לא ממש השם שהם משתמשים בו למוצר, ובנוסף גם הבערה שלו לא משהו מבחינת זמן בעירה.

קצת טיילות לא הרגה אף אחד.TRAVELERS40610.7993865741
light-trekker  
#11 נשלח : יום ראשון 13 מרץ 2011 03:11:20(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

מישהו יודע אם זה שווה משהו?

משפך עם מסנן לדלקlight-trekker40615.0095486111
איתי  
#12 נשלח : יום ראשון 13 מרץ 2011 13:28:17(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
חבל על הכסף...

בעיקרון בבנזיניה אמור להיות פילטר, אבל אם תשתמש בדלק ממש מלוכלך:
תיקח בקבוק מים מינרליים עם פיית "ספורט", תחתוך כמה חתיכות פלנלית, תצמיד אותן לפיית הבקבוק ותסגור את הפקק, הפלנלית תסנן יותר טוב מהרשת הזאת.
light-trekker  
#13 נשלח : יום ראשון 13 מרץ 2011 16:25:59(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

אבל זה אומר להסחב עם גליל של פלנלית, במידה ואני אוכל להשיג את זה במחיר נמוך הרבה יותר ממה שרשום שם אתה חושב שכדאי לקחת את זה או שזה ממש מצ'וקמק?

איתי  
#14 נשלח : יום ראשון 13 מרץ 2011 17:27:55(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
מחיר נמוך בהרבה ממה שרשום זה שקלים בודדים, זה כבר יותר זול מבקבוק מים מינרלים...

ממה שזכור לי, הרשת שם לא כל כך עדינה ותסנן רק לכלוך גס, אבל משפך למילוי הבקבוק תצטרך בכל מקרה, אז שיהיה כבר עם רשת.
light-trekker  
#15 נשלח : יום ראשון 13 מרץ 2011 19:34:52(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

מעולה תודה על העזרה!

אם אני לא אמצא את המסננת הזאת, אני אקנה כמה ריבועים של פלנלית ואשמח שבאחד כל פעם
TRAVELERS  
#16 נשלח : יום שני 14 מרץ 2011 00:08:53(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
המשפך עם המסננת מיותר.
גם פלנלית לא כדאי לסחוב.
חולצה ב 10RMB תעשה את העבודה.
tzurlis  
#17 נשלח : יום שלישי 15 מרץ 2011 02:35:30(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
פדי גזה קצת דחוסים כמסנן. זה אם אין פלנלית ולא בא לך על חולצה שמריחה כמו מקדם מכירות לבקבוקי מולוטוב...
light-trekker  
#18 נשלח : יום חמישי 17 מרץ 2011 17:07:38(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

מישהו יודע אם דלק חייב לנזול החוצה כאשר מנתקים את מיכל הדלק לאחר שימוש? ניסיתי בכמה דרכים וכמובן שהקפדתי לסגור את הוסט עד הסוף..

ואני מדבר על נזינה מהחיבור של המשאבה לצינור המעבר.
גם כשאני מנתק את המיכל מהמשאבה יוצא דלק בלחץ..

מלאתי בערך 150 מ"ל מהמיכל בבנזין לבן רק כדי לראות איך היא עובדת, במקרה כזה צריך לפמפם פעמים רבות?

תודה, עופר.

איתי  
#19 נשלח : יום חמישי 17 מרץ 2011 18:30:41(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
לגבי הנזילה-
אם לא שרפת את כל הדלק בצינור בין המשאבה לבנזיניה אז סביר שהוא ינזל, כדי למנוע את זה פשוט תסגור את הברז של המשאבה כשהבנזיניה דולקת ותתן לבנזיניה לדעוך לבד (תכבה עם נשיפה כשהלהבה תהיה קטנה כדי למנוע הצטברות פיח)- ככה ישאר מעט מאוד דלק בצינור.

את המשאבה עדיף לנתק כשאין לחץ במיכל, אם אתה משחרר את המשאבה כשיש לחץ במיכל הגיוני שיצא דלק בלחץ...
הבנזין הוא נדיף ולכן גם אם לא פמפמת עם המשאבה יכול להיות שיהיה קצת לחץ בבקבוק (דומה קצת לבקבוק קולה שעמד בשמש) אז תמיד כדאי לפתוח לאט את המיכל.

לגבי הפימפומים- ככל שיש יותר אויר במיכל ככה צריך לפמפם יותר, מילאת בערך רבע מיכל- אז סביר שתצטרך לפמפם הרבה...
light-trekker  
#20 נשלח : יום ראשון 20 מרץ 2011 04:52:42(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

תודה רבה על העזרה המועילה :)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.