ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
tzurlis  
#1 נשלח : יום חמישי 24 מרץ 2011 23:03:36(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
הרעיון הוא להוריד את הקליפ שמשמש כתחנת מזג אוויר ומד זמן, לשלב במוצרים נוספים כגון מצפן, מד טמפרטורה, סטפר צעדים, ומד גובה, ולשים אותה על היד כשעון.


בשוק שעוני ההליכה המקצועיים מתמודד מספר חברות
מצומצם יחסית. מאלה בולטות חברת SUUNTO הוותיקה עם כמה דגמים, TECH4O - חברת בת של סילווה, המתחרה בסונטו בתחומים רבים, שעונים זהים תחת המותג של SILVA עצמה, WANGER הידועה כיצרנית אולרים וציוד לצבא השויצרי, CASIO עם כמה דגמים בסיסיים, TISSOT עם דגם יקר ומעניין, ועוד כמה חברות נוספות.

מבחר חביב של שעוני מצפן ומחנאות ניתן לראות בלינקים:
http://www.thecompassstore.com/watch.html
http://www.4-watches.com/casio/compass.html
לכל הדגמים בשוק לפי יצרן:
http://www.amazon.com/gp/search/other/ref=sr_sa_p_4?rh=n%3A377110011%2Ck%3ACompass&bbn=377110011&keywords=Compass&pickerToList=brandtextbin&ie=UTF8&qid=1300987034

TECH4O הוציאה מספר דגמים, מהם כמה שנראים ממש מוצלחים. ה- TRAILEADER PRO נבחר בידי בגלל כמות הפיצ'רים הגדולה יחסית והמחיר הנוח יחסית.
בעברי עסקתי גם בשעונים של גארמין וסונטו, ולמדתי אותם לעומק. עם שניים מדגמי סונטו הסתובבתי כחצי שנה בתור שעון אישי.

השעון עגול עם תצוגה ברורה וספרות ברורות, עניין שאינו טריוויאלי בשעונים כאלה. מכיל: שעון, טיימר, סטופר, מד מרחק לפי מדידת צעדים, מד קצב לב ורצועת חזה להליכה או ריצה עם יומן מעקב, מד קלוריות, ברומטר עם יומן מעקב + תחזית מזג אוויר, מד טמפרטורה, מד גובה והפרשי גבהים עם יומן מעקב, מצפן עם יכולת נעילת כוון אזימות ואזימות חוזר, מד קצב כולל הצבת יעדים, ומסך בעל יכולת התאמה למשתמש - רעיון מצויין ונוח יחסית.

השעון נבחן במשך כחצי שנה, כולל ריצות, מדידת מרחק מול רולטקה מדוייקת ומול ג'פס, וכעשר יציאות לשטח בערבה, בנגב, במישור החוף וברמת הגולן, בתנאי מזג אוויר משתנים שנעו מחם עד גשם וסערה.

שעון: כשעון, כאמור ראיית הספרות ברורה ונוחה - בין הטובים בתחומו, למרות רזולוציה נמוכה. מסך השעון מכיל שדה עליון אחד הניתן לשינוי בלחיצת כפתור בין תצוגת: הטמפרטורה, תחזית מזג אוויר, הפרשי הגבהים, והיום בחודש. מאוד שימושי.

הרצועה, עוד נקודת תורפה ידועה בשעונים האלה, נוחה, רחבה וקלה לשימוש. בהשוואה לרוב דגמי סנטו וגארמין היא בפירוש טובה יותר. אין עיקום של התפס ואין הרבה סיכוי לקריעה או ניתוק כמו בדגמים הר"מ.

העמידות לסריטות בינונית, לא טובה כמו הסונטו ולא רגישה כמו חלק מדגמי גארמין. יצאתי מחצי שנה של בחינה עם סריטה אחת לא מאוד עמוקה, ואני הולך, מטפס ועובד פיזית עם השעון.

עם זה, ישנם חסרונות. הראשון - התאורה. התאורה נכבית בתוך שניות וצורכת כמות גדולה מאוד של חשמל. ניתן לשחק בזמן התצוגה וברמות הבהירות אבל זה קצת קשה, בהשוואה לכמות כלל הכוונונים בכל הממשק שצריך לבצע, ועל כך בהמשך.
שנית: עיצוב הכפתורים. הם רחבים ונלחצים בקלות, מה שגורם לכך שיש לחיצה אקראית תוך כדי הליכה ופעילות, בעיקר על הכפתור המעביר מצבים שונים. כתוצאה אתה עלול למצוא את עצמך בנבכי אותו ממשק מסובך מקודם, מנסה להבין איך יוצאים ממצב לוג של של מד הגובה במשך זמן מה של ניסוי וטעייה, כשכל מה שרצית היה לראות מה השעה. זה לא נורא אבל קצת מרגיז.

הממשק: מסובך, אבל לא נורא. נשמאמץ גדול בהנדסת האנוש, והמדריך המצורף מפורט. גם שירות הלקוחות של היצרן כולל סיוע טלפוני מצוין וזמין. הממשק הנו נקודת תורפה ידועה בכל השעונים מסוג זה, ובהשוואה לסונטו וגארמין הוא די טוב. המעבר בין האפשרויות קל יחסית, אבל השעון דורש כחודש של שימוש כדי להכיר ולמצות את כל מה שיש בו.

בגדול מחולק הממשק לשניים - מצבי השעון עצמו (שעון, טיימר, סטופר וכו') ומצבי השימוש (מד גובה, ברומטר, מד מרחק, מד קצב, מסך מותאם משתמש). המעבר בין שני המצבים העיקריים בכפתור אחד, ובינם לבין עצמם כפתור שני. כשנכנסים למסך, שני כפתורים אחרים מטפלים באופציות שבו. אין הרבה מידי קומבינות של שניים או שלושה כפתורים יחד, כמו בסונטו ובגארמין, מה שמקל מאוד על העניינים.

עם זה לכל מסך יש תת אופציות משלו, כולל לפחות שדה אחד מתוך השלושה המוצגים בו הניתן להתאמה אישית ולרוב אף דורש זאת. בשורה התחתונה ישנו ריבוי גדול מאוד של מסכים ואפשרויות, ולמעשה כדי להשיג תוצאות טובות כדאי לבצע כמות גדולה מאוד של כוונונים לפני שימוש מלא. אלה כוללים, למשל: הזנת פרטי גיל משקל וגובה, כוון אורך צעד (צריך למדוד), כוון רגישות צעד (בעייתי) , כוון זמן ותאריך, כוון רמת תאורה, כיול המצפן, כוון רמת תצוגה, זיווג לרצועת החזה, בחירת משתני הלוג, הגדרת התראות למד הגובה, ועוד... בקיצור- יחסית לשעונים אחרים בתחום זה לא הכי גרוע, אבל גם לא הטוב ביותר.

מצב מד המרחק: עובד לא רע אבל מפספס כמה צעדים מידי פעם. יש לכוון את הרגישות במדוייק וללכת בקצב אחיד על משטח ישר, אז הוא במיטבו. בבדיקה 4 פעמים במרחק מדוד בג'פס של 1 ק"מ סטה בין 5 ל- 113 מטר.

מצב הברומטר: בשעונים האלו כמעט כולם נופלים בעניין הברומטר, בעיקר בשל הפרשי גבהים. השעון הזה הוא הטוב ביותר שבחנתי עד היום בתחום זה - אבל גם בו, במצבי נסיעה למקום חדש תקבלו תוצאות לא קשורות עד שתאפסו את הברומטר והנתונים בשטח לא תמיד תחת היד. איפוס מד הגובה עוזר, אבל לא לחלוטין: היו מקרים של סטייה, לעיתים מגוחכת (מראה גשם כששמש מלאה, ולהפך). מצד שני, כשנשארתי באותו אזור לאחר כיול, וביוחד בחנייה - היו תוצאות טובות מאוד. ישנה השפעה של שינוי הגובה, אך בהשוואה לסונטו היא הרבה יותר יעילה ממנו.
לסיכום, הברומטר מועיל מאוד ברמת דיוק גבוהה כשאתה חונה בליילה וקם בבוקר לראות מה יהיה היום, אך בתנועה יעילות כ- 65% , תלוי בהפרשי הגבהים, ולאחר נסיעה עם הפרשי גבהים יש לכיילו. זמן הדגימה הוא פעם בשעתיים וזה קצת לא נוח, אבל דומה לשעונים רבים אחרים.

מד הטמפרטורה: כנהוג בשעונים הללו, ישנו הפרש מעלות ניכר כשהשעון על היד בשל חום הגוף. לוקח לו כרבע שעה להתאפס ולהציג טמפ' מדוייקת כשהוא מורד מהיד, ואז הוא מאוד מדוייק.

מד הגובה: לא רעה, מדוייק למדי ובמיוחד אחרי זמן מדידה של ככמה דקות בנקודה. מציג נחמד ונותן לוג טוב. מצד שני הפעלת הלוג וציפוף זמן הדגימה צורכים הרבה סוללה.

מד הקצב לריצה: מעולה, נקודת חוזק. הרצועה לא מתחלקת מהגוף כמו אצל כמה יצרנים אחרים, הקשר לשעון אמין ומהיר גם בניתוק וגם בחיבור, הרצועה אוגרת נתונים מעולים ורבים ומורידה אותם בקלות למחשב. הקשר האלחוטי בין הרצועה למחשב מאוד נוח וגם בין השעון למחשב. כשעון לניתוח אימון גופני או הליכה זה מוצר מעולה, מהטובים מסוגו, במחיר נוח מאוד.

מד הקצב להליכה - מדידת צעדים: גם לא רע, במגבלת דיוק מדידת הצעדים. שדה הקצב הממוצע לשעה די שימושי.

המצפן: אכזבה מסויימת. בהתחלה עבד טוב, אך נתקע בשלב מסויים ועד עכשיו לא הצלחתי לחלץ אותו מזה. כנראה פחות טוב מדגמי סונטו ואחרים.

בשורה התחתונה, השעון לא רע. ישנו חסרון בצריכת האנרגיה - עוד נקודת תורפה ידועה בשעוני השטח בכלל. החלפת סוללה כל חודש וחצי עד שלושה חודשים, תלוי ברמת השימוש ובתאורה. מצד שני, ראשית השעון מתריע כמה ימים לפני הריקון, ושנית זוהי סוללת שעון מאוד נפוצה שמחירה 10 ש"ח בקרביץ, וניתנת להחלפה עצמית בקלות. גם 5 כאלה בתרמיל בטיול ארוך לחו"ל לא יורגשו מבחינת נפח ומשקל. השעון שומר את כל הנתונים בעת ההחלפה, מלבד השעה והתאריך. בנוסף הברומטר מתאפס, מה שדווקא עוזר.

ציון כללי: 8/10, ציון גבוה יחסית - לדגמי סונטו הייתי מעניק 6 לכל היותר, ולדגמי גארמין 7. עדיין, אין תחליף למצפן ופדומטר מכניים ונפרדים...


tzurlis40626.880162037
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.