ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
דניאל350
#1 נשלח : יום רביעי 18 מאי 2011 20:19:41(UTC)

הצטרף: 18/01/2011(UTC)
הודעות: 17

קודם כל שלום,

חזרתי לפנות בוקר משבועיים בספרד שבוע ברצלונה כולל פיינל פול שהיה חוויה ועוד כמעט שבוע בפירנאיים. אני לא אפתח את נושא הפיינל פול או את ברצלונה כי אני לא ממש יודע כמה זה מעניין פה אבל הערה קטנה ..היה מדהים למרות הפסד בגמר.

ולעניינינו אנו, אז ביום הראשון נפגשתי עם חבר בשדה תעופה והשכרנו רכב בגלל בעיות של חוסר ניסיון ואותיות קטנות בחוזה התעכבנו ב3 שעות ויצאנו לדרך באזור 3 וחצי 4 ושם התחלנו את הדרך הארוכה מעיר הנמל ועד אספוט שבהרים כבישים מפוטלים מחסור בשלטים ועוד יותר בשפה האנגלית. בדרך עברנו ב2 כבישי אגרה הראשון היה 4 יורו למרחק סביר ובשני 12 יורו ל500 מ' בשעה 10:30 הגענו לאספוט אחרי יום מתיש והחלטנו לישון באוטו בגלל שבאתר מחנאות הקרוב לא היה איש ולא יגענו איך זה יפתיע אותנו בבוקר עם איזה חשבון של כמה עשרות יורו אז הלכנו על בטוח.

אנחנו תכננו לקום מוקדם ללכת לאינפורמיישיון (I) לנקות קצת נקניק ולחם ולצאת לדרך לבוי (BOI) אבל כשקמנו ראינו שה-I סגור וכך נשאר עד 1030 בבוקר נכנסנו ושאלנו על המסלול שלנו והסביר לנו שיש PASS אחד של 2 ק"מ והם לא יודעים מה עומק השלג לא רצינו לקחת סיכונים בגלל ששמענו על החברה שנתקעו שבוע לפני זה בסופת שלגים וידענו שאמור לרדת גשם יום למוחרת אז למעוניינים עולה 8 יורו ליום הלכנו  ( ב I מציאים 2 מפות לקנייה 1 של 2 חלקים ב10 יורו והשניה  חלק 1 ב8 יורו קנה מידה 1:25000)לשאטל שם חיכינו עד שניהיה לפחות 4 אנשים לעלות על הג'יפ וב11 וחצי יצאנו מאספוט נסיעה מאד יפה לאגם סנט מריסי משם מתחילים את ההליכה לכיוון הפאס

בדרך עד לפאס לא ראינו יותר מידי אנשים חוץ מטיול שנתי מאיפשהו באירופה ונעזרנו במדריך שלהם להתאפס קצת על עצמנו ועם זוג ישראלים מבוגר ליד מפל יפה שחוצה את המסלול הליכה ועוד זור צעיר של ישראלים שאמצע הפאס שישנו בבקטות הריקות חינם את הלילה. עד הפאס המסלול מאד יפה שפע מים שאגב אפשר לשתות מהם לכל אורך המסלול על פי ה-I שם הבנתו שהPASS ל2 2 ק"מ אלא 50 מטר וחבל על הכסף המשקל והסירבול אבל לא נורא בטעויות לומדים.

המסלולים שם מסומנים בצורה מאד גרוע בגלל שלא מצאנו את הסימון הקפנו מקומות שלא היינו צרים להגיע אליהם ועלינו ולשלגים עמוקים וזווית ומדרונים ובקיצור קצת איבדנו את אצמנו אבל הגענו לאוכף שממנו מתחילים לרדת לאגן הבא משם רק ירידה עד לI הבא שממנו צריך לטפוס שאטל לBOI אבל בירידה טפס אותנו גשם לא צפוי שגרם לנו להאט את הקצב בירידות התלולות ולהגביר את הקצב איפה שאפשר ולבסוף פיספסנו את השאטל ב20 דקות מה שהוסיף  לנו עוד 12 ק"מ בגשם עד לBOI אגב בכל השמורה אסור לפתוח אוהלים אז עייפים ורטובים התחלנו לחפש מקום לישון לבסוף המקום הכי זול היה מוטל ב60 יורו ללילה לשנינו בגלל תחזיות מזר האוויר וההליכה בגשם החלטנו לזנוח את המסלול המקורי ולחזור לרכב ולעשות טיולי יום  אבל האוטובוס \תחבורה הציבורית כולה מתחילה לצאת מBOI לאספוט רק מהראשון ליוניולכן היה לנו יום טרמפים נחמד פגשנו אנשים שהסבירו לנו על מקומות יפה והזמינו אותנו לכמה בירות וגם היום הזה היה מאד נחמד ולבסוף אפילו הגענו לאספוט.

ישנו שוב ברכב ובבוקר נכנסנו לI שלהפתעתינו נפתח ב8 נתנו לנו מסלול יום של 7 ק"מ לכיוון שאלנו עם יש קושי מסויים והראו לנו 2 מקטעים קצרים של עליה כל המסלול יוצא מאספוט ועולה ל2 אגמים שהגדול ביניהם הוא נגרא (NEGRE) והקטן tort de peguera התחלנו את ההליכה ומסתבר שכל המסלול הוא עלייה אחת גדול ותלולה שלבסוף מגיעים לאגמים האלה אגם המסלול הזה הוא חלק מהGR11 והGR20 כל האזור שופע נחליפ ומפלים ובאזור האגמים גם שלג.

יום אחרי זה נסענו לחפש מסלול בלי הרבה הצלחה לבסוף בדרך מקרה הגענו לI שהמליץ לנו על מסלול מאד מאד קצר שמגיעים לכיפה ויש שם תצפית על עופות דורסים ולשם הלכנו. ( יש לציין שה I הזה היה מאוד מאובזר במפות ופוסטרים כל מיני פוסטרים עם:פרחים, עצים, חיות המים, זוחלים, פרות לאכילה, עופות דורסים, ציפורים, פטריות, וכו' כאשר יש סימונים על מה מסוכן ומה לא לדוגמא בפטריות עיגול אדום =מוות עיגול צהוב = כאבי בטן ושילשולים ועיגול ירוק = טוב לאכילה) הגענו למינזר על כוון הרכס ומשם עליה בעזרת כבלי ברזל שמחוברים להר וראינו את העופות הדורסים באמת נוף יפה אבל אחרי שעה התחיל לרדת גשם ונאלצנו להתקפל.

משם נסענו לעיר סנט לורנס שיושב על אגם טורקיז ענק בישלנו לנו שם איזה משהו לאכול כיבסנו בגדים ונכנסנו להתקלח (כמובן הכל עם סבון אקולוגי) מים מאד צלולים יפה וקרים איך שיצאנו התלבשנו ונכנסנו לאיזה פאב התחיל גשם מאד כבד מלווה בברד וברקים ישנו את הלילה ברכב בגלל שלהקים אוהל בכל האזור הוא יקר (5 יורו לאוהל 5 יורו לאדם בוגר 5יורו לרכב ומי שירצה יותר פירוט יכול לשאול) למחרת נכנסנו לI שאלנו על מסלול יום ראינו תמונה של מערה מדהימה ( PONT OUEBRADIS)וכיוונו אותנו לשם אבל גם שם היה בעיות הפנו אותנו לשביל ג'יפים שנכנסו 4 ק"מ לתוכו עד שנראה שאין סיכוי לעבור חזרנו וחנינו במקום שראינו לפני כן חיבור של השביל אליו.

ניתן לעשות את המסלול בכמה דרכים המקורית היא מסלול חצי מעגלי של 17 ק"מ שהמקטע של ה5 ק"מ הראשונים בערך חוזרים על עצמם גם החזור אנחנו עשינו חלק של 6 ק"מ לכיוון מסלול מדהים על שביל ברוחב 30 ס"מ ברוב הדרך חוצים את הנחל מגיעים לנופים מדהימים אבל שוב הסימון של השביל נעשה בצורה מאד מרושלת ככה שבתוך יער השביל עזים הזה מתפצל ל3 דרכים ולא מסומן לאן צריך ללכת העיניין עיקב אותנו ב40-6- דקות כי הסימונים היו רק בצד הנגדי של העצים מכיוון ההליכה שלנו וחוץ מזה הסימון עצמו הוא שלט בגודל בערך 4X4 ס"מ ככה שקשה לפספס. עוברים בית פסטורלי על הנחל שלפי מה שנראה הוא איזה בית נופף חוצים ממו גשם ונצמדים לנחל כל הזמן במגמת עליה אבל מתונה שם המסלול מתרחב וברובו זורמים מים המנביעות והמפלים שבצד השביל ויש הרבה הליכה במים. ממשיכים וועולים על סולם מקובע היטב לקיר ומשם מתחיל המסלול האתגרי שחוזר להיות ברוחב 30 ואולי אפילו 20 ס"מ שבצד אחד עליה חדה ובצד השני מדרוך מאד מאד טלול שמגיעה לנחל וכל זה בתוך יער סבוך הבמסלול עצמו רטוב ומחליק (יש מקטעים שהמקלות הליכה מאד מקשים) בתוך הסבך גם אין סימונים ובנקודת פיצול (שלא רואים את הפיצול) צריך לרדת לנחל ולחצות אותו אבל אנחנו לא ראינו את הפיצול והמשכנו במה שנראה המסלול שהיו עליו עקבות וסימני מקלות הליכה התחלנו לטפש שם עם הידיים זוויות מאד קשות ולהעזר בעצים ושיחים עד שהחלטנו שזה מסוכן מידי וחזרנו בחזור (אחרי 30 דקות) ראינו את הנקודת פיצול שבכיוון הנגדי ואחרי 15 מטר יש על אחד העצים את השלט הקטן ירדנו והגענו לנחל ששם יש נקודת מעבר שצריך בשבילה חבל ולכן לא חצינו וגם התחיל להיות מאוחר ולכן חזרנו לרכב ומשם ועד סוף הטיול היו כל מיני סיפורים ומעשיות שונות אבל שלא קשורות לפירנאים.

אני מקווה שלא עייפי את כל מי שקוראה את זה ועם מישהו רוצה שמרתי את כל המפות ושמות העיירות ונקודות ה I של כל קטלוניה ואני יעלה תמונות

מממן
זמי1
#2 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 01:16:21(UTC)

דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
אתם יודעים מה? לא מבין משהו, הוצאתם סכום לא קטן על כרטיסי טיסה, שכרתם מכונית ובסוף חסכתם על לינה?
tal39
#3 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 03:45:19(UTC)

הצטרף: 12/10/2009(UTC)
הודעות: 220

סוף מעשה…
דניאל350
#4 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 12:33:25(UTC)

הצטרף: 18/01/2011(UTC)
הודעות: 17

תראו יצאנו בידיעה שאנחנו הולכים להתכלב בטיול והבאנו אוהל שרצינו להשתמש בו אבל בגלל הגשמים לא יכלנו להשתמש בו וכל ערב ביררנו ואמרו שהולך לרגת גשם רציני הלילה. ולהוציא כל אחד 30 יורו בשביל לילה בחדר לא נראה לנו שווה את זה אז חסכנו 120 יורו כל אחד על זה שישנו באוטו ככה זה שאתה רק עכשיו השתחררת מהצבא אין לך כסף
יענקל'ה סער
#5 נשלח : יום שישי 20 מאי 2011 09:56:27(UTC)

דירוג: שביליסט בכיר

הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

חבילת תיור לפיינל פור: טיסה+רכב+כרטיסים לפיינל פור (הלינה באוטו). כל אחד מה שמתאים לו. מצא חן בעיני הכביש עם הפטל...

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.