ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
guyy222  
#1 נשלח : יום רביעי 14 ספטמבר 2011 00:42:19(UTC)
guyy222


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2008(UTC)
הודעות: 26

שלום לכולם,
באוגוסט עשית חלק מטרק שנקרא Ticino Trekking 700 בשוויץ.טרק של 9 ימים (כולל הגעה ועזיבה) בטסין שזה הקנטון האיטלקי של שוויץ.ובמקום לחצות את הגבול לאיטליה בסופו טיפסתי את Cristallina. פרטים להלן:

טרק 700 מחולק ל9 ימי הליכה ( האתר בגרמנית -גוגל יכול לעזור...)שמתחילים במוסקו בקצה המזרחי של הקנטון והמסלול מסתיים בפורמצה במערב שזה כבר באיטליה.

אני התחלתי מהיום השני בלאנדרנקה ועד היום החמישי כולל שמסתיים בפרטו-סורנקו.קצת קשה להסביר במילים,(עם מפה פתוחה זה יהיה הרבה יותר קל וברור) אבל אם הייתי ממשיך את המסלול "לפי הספר" הייתי גומר באיטליה באמצע שום-מקום רציני, ולחזור משמה לשוויץ היה לוקח לי יום שלם של נסיעות וממון רב. הסיבוב שעשיתי בעצם מחזיר אותי חזרה לשוויץ בדרך מאוד יפה (ולפי דעתי מקום חובה לביקור).

עוד כמה מילים, האלפים בחלק הזה לדעתי הם יותר פיראיים,פחות מטויילים,הרבה יותר תובעניים והשבילים לא עמוסים כמו בשביל Alpa Via #1,.

היום הראשון.
לנתי ב Selma שזה כפר קטן בעמק.משמה ברכבל בהפעלה עצמית, הגעתי ל Landarenca בגובה 1254 מטר, שזה בעצם שלוחה של הכפר בעמק שפעיל רק בקיץ.משמה בטיפוס של כ 3.5 שעות הגעתי לפס הראשון בגובה 2366. הקטע האחרון לפס, כשני קילומטר מתנהל הדרדרת והוא חלקלק,וחמקמק. הירידה לצד השני מסוכנת לא פחות.בגמר הירידה יש הליכה נעימה באותו קו גובה ואז בטיפוס קצר מגיעים לפס השני בגובה 2450 מטר. משמה יש ירידה שכמעט כולה תלולה או על בולדרים גדולים בדרדרת לכיוון Cap Cava שממוקמת בגובה 2066 מטר.
http://www.geofinder.ch/ort.php?id=532.

היום השני.
הליכה לכיוון Biasca. ישנן שתי דרכים להגיע,אני בחרתי את זו שעולה לפס מהביקתה בגובה 2250 מטר, משמה לאגם בירידה חדה. מהאגם הירידה מתמתנת יחסית,עד שמגיעים לכפר רועים בשם campiett.משם בערך כחמישה קילומטר יש דרך עפר, (שלאורכה משום מה תקועות מלא מכוניות....). ואז מגובה בערך 1400 מטר ועד לביאסקה שבגובה 345 מטר (בקו אוירי זה אולי 200 מטר..) יש רצף של מדרגות בגדלים שונים, בצורות שונות. הירידה במדרגות נמשכת כשעתיים - והיא גומרת על הבירכיים!
בכניסה לעיירה מיד עם תום המסלול יש כנסייה יפה ששוה ביקור. משמה המשכתי למודיעין של העיירה (לא רחוק מהכנסייה). הבחורה היתה יעילה ומאוד אדיבה ועזרה לי למצוא מרום לינה ב Bodio וזאת ע"מ להתחיל את היום השלישי הכי קרוב לנקודת ההתחלה.

יום שלישי.
יום ארוך יחסית של כ 9 שעות הליכה.וכבר ב 7 בבוקר הייתי באגם בעזרת טרמפ ידידותי של אחד המקומיים באגם בכניסה לקניון. בשיחה עם זוג מטיילים נוסף הבנתי שהמקומיים נוהגים להקפיץ תיירים לנקודת ההתחלה, וזה חלק מהעניין...
ההליכה בצד הימני של הקניין נעימה, ומתנהלת בעליה מתונה עד לקצה הקניון, משמה העליה בשלוחה מתחזקת עד קצה השלוחה, ואז בעצם הערוץ סגור משלושה כיוונים ע"י ההרים,ואז מתחילה העליה הרצינית מגובה 1300 מטר לכיוון הפס בגובה 2217 מטר.העליה קשה ארוכה ועם סוף מפתיע....מהפס עד לביקתת Cap Efra זה בערך חצי שעה ויש לשם לב ע"מ לא לפספס את הפניה.
הבקתה עצמה לא מאויישת אבל מצויידת והשירות הוא עצמי.צריך להגיע לשמה עם אוכל לארוחת ערב ובוקר.אם לא רוצים לסחוב יש מצרכים במקום,(כולל קולה, בירה ויין) ואתה פשוט לוקח ומוסיף לחשבון הסופי שלך, שאותו בבוקר אתה משלם ע"י שילשול מעטפה לחריץ.הביקתה ממוקמת במפגש שביל אדום (הליכה) ושביל כחול (טיפוס), מה שמבטיח שכמעט תמיד יהיו שמה אנשים.

יום רביעי.
יום קצר יחסית של כ 4 שעות הליכה עד ל sonogno/
כפר יפייפה,ומתוייר מה שמחייב הזמנת מקום לינה מראש.

יום חמישי.
יום ארוך של כ 9.5 שעות. יציאה מהכפר והליכה בערוץ כ 5 קילומטר ואז מתחילה העלייה.שמתחילה חזק ורק הולכת ומתחזקת שאת הקילומטר האחרון הלכתי את חלקו על 4 בטיפוס על סלעים ובולדרים. הפס עצמו בגובה 2181 מטר והוא נראה יפה מאוד ובאופן ברור מכיוון cap Efra ביום הקודם. הפס הוא מין סלע שכמו תלוי באויר (קצת מפחיד...)הירידה היא ארוכה ובתחילה היא בדרדרת ואז מתמתנת לאחר מכן יש ירידה לערוץ במין זיגזג על הצוק כולל קטע קטן עם כבל מתכת להחזקה. הירידה מאוד חלקה ותלולה (ואין מדרגות...) עד מפגש עם דרך עפר שמובילה ל Sornico. אז כבר התחיל לרדת גשם שהיה צפוי להמשך גם למחרת ואז החלטתי בהמלצת בחור מקומי לקחת אוטובוס ולהגיע ל Brontallo שזה כפר משוחזר.בעצם זה כפר מוזיאון על איך חיו בעבר באלפים (ואם אתם בסביבה שווה לבקר).

יום שישי.
   
יום מנהלתי שהתנהל באוטובוסים והגעתי ל s.Carlo משם אפשר לטפס או לקחת רכבל (בגודל אוטובוס) לבקתת cap Basodino שם לנתי.למחרת הלכתי את כל הגוש ההרים של cristallina עד ל Airolo שזה העמק הראשי.

יום שביעי.

התחיל מוקדם מאוד (שש בבוקר כבר הייתי בחוץ...ואני הייתי האחרון שעזב את הביקתה). יום ארוך יחסית אבל באיזור יפה שמשופע באגמים ובנוף אלפיני. ההליכה עד ל Cap Cristallina אורכת כשעתיים. הביקתה שהיא גדולה (כמו בית מלון..יותר מ 100 מיטות) ממוקמת בפס בגובה 2568 מטר.
משם יש ירידה של כ 4 שעות עד ossasco שזה קבוצת בתים בעמק בדרך לairolo, אבל עם יתרון אחד בולט בדמות - תחנת אוטובוס.

זהו אחד הטרקים היפים שעשיתי,במגבלות שיש לי...(זמן קצוב,קרוב לבית וכו')ממליץ בחום. מי שרוצה לדעת עוד פרטים, אשמח לעזור.guyy22240804.8083796296
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.