ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

6 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
io_travel  
#1 נשלח : יום רביעי 12 אוקטובר 2011 19:36:51(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
שלום לכולם,

המטרה של השרשור הזה היא לתת סקירה של ה- Walker's Haute Route – הדרך הגבוהה מ- Chamonix ל- Zermatt.
אני לא אתן כאן סקירה מלאה של המסלול, שהוא ארוך ורב אלטרנטיבות – בשביל זה תצטרכו לחפור קצת יותר באינטרנט ו/או – לקחת ליד את המדריך המצוין של Kev Reynolds בהוצאת cicerone – מומלץ, מומלץ, מומלץ!
אני אתן כאן קצת אינפורמציה כללית, כמו גם תאור מתומצת מאוד של המסלול הספציפי שאני עשיתי.
אני מזמינה את כולם לבקר גם בבלוג שלי, שפרסמתי באתר "למטייל" (הפוסט הראשון הוא כללי, הבאים מתארים את חוויותיי המהלך 13 ימי ההליכה). האופי של הבלוג הוא יותר חוויתי – ולכן אני מוסיפה את השרשור הזה שאופיו יהיה יותר אינפורמטיבי/טכני/סיכומי.

פוסט ההקדמה לבלוג שלי באתר למטייל

תאור יום ההליכה הראשון בבלוג הנ"ל



Walker's Haute Route - מה זה?

מסלול הליכה לא טכני (בניגוד ל- Skier's Haute Route ול- Classic Haute Route הדורשים ציוד וידע מתאימים), בן למעלה מ- 180 ק"מ, המחבר שתיים מהמפורסמות בעיירות האלפים או לחלופין שניים מהמפורסמים בהרי האלפים – העיירה הצרפתית Chamonix שבעמק Chamonix למרגלות ה- Mont Blanc ו- Zermatt השוויצרית, בעמק ה- Mattertal, למרגלות הר ה- Matterhorn.

כ- 12 – 15 ימים.
הרוב הגדול בשוויצריה.

אופי המסלול וטוואי השטח

המסלול מגוון מאוד מכל הבחינות.

מבחינת נופים תמצאו כאן הכול – עמקים ירוקים, יערות, שטחי מרעה ואחו, קרחונים, מדבריות סלע צחיחים, אגמים, נחלים, עיירות בגדלים שונים... אה כן – והרבה, הרבה הרים.

בהתאם – האורך ורמת הקושי של המקטעים היומיים היא שונה מאוד (וכמובן גם תלויה בתכנית הספציפית שלכם). היו לי ימים ממש קצרים וקלים – ולעומתם ימים ארוכים ומאתגרים.

מבחינת השביל עליו אתם הולכים – יש שבילים תלולים מאוד (למעלה ו/או למטה) ויש מתונים, יש חשופים מאוד ויש רחבים ונוחים. יש יחסית הרבה הליכה ע"ג סלעים (לפעמים גם גדולים – ממש בולדרים)! אבל גם שבילים דחוסים היטב וחלקים וכאלו ש"מרוצפים" באבנים קטנות.

יש די הרבה ואריאציות לכ מיני מקטעים – לא רק כאלו שמרחיקות אתכם לכמה שעות מהואריאציה אחרת, אלא גם כאלו שמסיטות אתכם ליום-יומיים מהמסלול ה"אחר".

דרגת קושי

כפי שציינתי – המסלול אינו טכני – אין בו קטעים שדורשים ציוד טיפוס ו/או ידע מתאים.

יש קטע סולמות אחד (ב- Pas de Chevres) אבל ניתן לעקוף אותו ע"י ואריאנט סמוך – Col de Riedmatten (שימו לב כי מנקודת הפיצול רואים את שתי האופציות וזה יתרון עצום מפני שלא צריך להחליט מראש).
יש קטעים תלולים וחשופים ולדעתי מי שאינו מרגיש בטוח בשביל צר על פי מדרון... עשוי להתקשות בטרק הזה (למשל ב- Col de Riedmatten שאין בו אחיזה טובה – לא משען ליד ולא מבחינת אופי הקרקע).

לגבי הקושי הפיזי – מאוד קשה לי לקבוע, זה הרי כ"כ אישי...
אבל מדובר במסלול שבו הפרשי גובה מצטברים משמעותיים! (כ- 12000 עליה ו- 10000 ירידה)
היו מוכנים לשעות ארוכות של עליה רצופה ו... ירידה רצופה.
כמו כן, אם אתן הולכים לאט יחסית (שוב – מושג שהוא בהחלט לא חד משמעי) – היו מוכנים לשעות ארוכות על השביל (הלכתי לעיתים עם חברים "איטיים" שפגשתי בדרך – בילינו עד 10:15 שעות על השביל- כולל הפסקות!).

גובה – הטרק נושק בשיאו ל- 3000מ' מלמטה כך שלאף אחד לא אמורה להיות בעיה אמיתית עם הגובה (אבל סביר שתמצאו את עצמכם קצרי נשימה מעט מעבר לגודל המאמץ – לפחות בימים הראשונים). הנקודה הגבוהה ביותר בטרק היא Col de Prafleuri – בגובה 2965מ' (מי שילך בואריאנט של Cabane des Dix יגיע לגובה מרבי של 2981מ' ב- Tete Noir).

בהשוואה ל- TMB זהו טרק מעט קשה יותר וגם יותר ארוך, אבל באופן כללי – מי שהלך את ה- TMB ולא הרגיש מאוים מדי, יכול ללכת גם את המסלול הזה בלי חשש.
כטרק אלפיני ארוך ראשון – אני לא ממליצה עליו.

שילוט, סימון, מפות

אין סימון ספציפי מיועד לטרק הזה (בניגוד ל- TMB למשל) אבל קל מאוד להתמצא – הצמתים ונקודות ההתפצלות של השבילים השונים משולטות היטב (לימדו שמות מבנים / עיירות / נקודות ציון אחרות בדרך – לא על כל שלט יופיע שם היעד הסופי שלכם להיום).

המסלול עצמו מסומן כנהוג ע"י "כתמי צבע", בד"כ – ע"ג עצים, סלעים או עמודים. בד"כ מדובר בסימון אדום-לבן, גם מעוין או משולש צהוב הוא סימון שנתקלתי בו לעיתים קרובות בטרק הזה (בד"כ עם מסגרת שחורה).

באזורים סלעיים, כשהשביל עצמו אינו ברור על הקרקע – חשוב מאוד לעקוב אחרי סימוני הדרך בצורת כתמי צבע ולעיתים גם חיצים – בד"כ ע"ג סלעים. זה קריטי במיוחד ב- Grand Desert וכאשר תנאי הראות אינם טובים. למרבה השמחה, גם כאן נעשתה עבודת סימון מעולה – כשהיה קושי לזהות את המסלול הסימון הופיע תמיד בתדירות גבוהה.

אני קצת חלוקה עם עצמי בנושא מפות...
מצד אחד, כאמור – אין שום בעיית ניווט בטרק הזה. מצד שני – מפות 1:50000 הן לא מספיק טובות בעיני הרבה מעבר להתמצאות כללית.
מפות 1:25000 הן כמובן הרבה יותר טובות לניווט ממש - אבל כיסוי מלא של הדרך ע"י מפות בסקלה של 1:25000 מצריך סט יקר וכבד של 10 מפות!!! (לעומת 5 מפות של 1:50000).

עונות

כהכללה ועם כל ההסתייגויות הנחוצות (מדובר בטרק גבוה באלפים – יכול לרדת שלג כל יום בעונה, וזו לא קלישאה!) – מומלץ ללכת במסלול החל מתחילת יולי ועד אמצע ספטמבר (כשאוגוסט נחשב לשיא העונה).
ביוני יש בד"כ עדיין הרבה שלג על המסלול – בעיקר במקומות הגבוהים, מה שמקשה מאוד על ההליכה ומעלה מאוד את רמת הסיכון.
לקראת סוף ספטמבר מתחיל להיות קר מאוד בגבהים ובקתות ההרים הולכות ונסגרות בהדרגה (החל מאמצע החודש).

אני הלכתי החל מה- 3 לספטמבר ומזג האוויר היה די מושלם (לא חם מדי, לא קר מדי ורק שני חצאי ימים של גשם לא כבד מדי). בנוסף - לא עמוס! לא על המסלול ולא במקומות הלינה.
פרט לבקתה אחת (Cabane du Moriy המומלצת, שהייתה מלאה בסופ"ש) – לא הייתה בעיית לינה בטרק ורוב מקומות הלינה היו ריקים למחצה (לפחות).
בכל הימים – התקשרתי ערב לפני או באותו בוקר כדי להזמין מקום או שפשוט הגעתי ושאלתי אם פנוי.

למרות האמור לעיל, יש לי התלבטות בנושא בחירת העונה. אני מוציאה מראש בחשבון את שיא העונה – אני לא אוהבת צפיפות ולא אוהבת להזמין מראש מקומות לינה. אני גם שונאת טמפרטורות גבוהות (ומעבר לשונאת – גם מתקשה מאוד להתמודד איתן...).
מהסיבות האלה, אני מטיילת תמיד בשולי העונה. בשנה שעברה בחרתי ללכת ב- TMB בתחילת העונה (מה- 26 ביוני עד ה-6 ליולי). היה לי מדהים מבחינת מזג האוויר!
בגלל שה- WHR יותר גבוה וקצת יותר קשה – החלטתי הפעם לצאת בסוף העונה – כלומר בתחילת ספטמבר, משיקולי הצטברות שלג על המסלול. הבחירה כאמור הוכיחה את עצמה מבחינת תנאי הליכה (לא היה בכלל שלג על המסלול באף קטע) אבל לטעמי – תחילת הקיץ היא עונה יותר יפה!
ירוק ופרחוני יותר ו... לבן יותר == יפה יותר (לפחות לטעמי). באלפים צבעי הסתיו אינם מרשימים כמו בצפון אמריקה למשל והמסלול בחלקים רבים היה די צהבהב – עדיין יפה מאוד אבל קצת פחות.
אני כבר בהתלבטות לגבי הטרק הבא...

אוכל, לינה

אין צורך באוהל, אוכל וציוד בישול – לנים ואוכלים בבקתות הרים ואכסניות/מלונות בעיירות.
צריך אוכל למשך יום ההליכה בלבד (בחלק מהימים – ניתן לאכול בעיירות / בקתות / מסעדות הרים בדרך) – וכל יומיים-שלושה לכל היותר ניתן להצטייד במזון.
בבקתות ניתן בד"כ לרכוש ארוחת פיקניק ארוזה ליום ההליכה הבא, למקרה שלא הצטיידתם.

הסתייגות: יש בקתות שהן self catering ואין בהן כל אופציה של ארוחות או רכישת מזון (אבל לא מדובר בבקתות ה"עיקריות") – אז תדאגו לברר ספציפית לגבי כל בקתה.

עלות היא נושא כואב כשמדובר בשוויץ...
לינה בדורמיטורי בחצי פנסיון עלתה לי בין 55 ל- 67 פרנק שוויצרי (לפעמים בתוספת כמה פרנקים עבור מקלחת חמה).

סיכום
אין לי מילים...

המסלול נפלא – הנופים נהדרים, הגיוון אדיר, האווירה מצוינת...
הלוגיסטיקה לא מסובכת ובשבילי הטרק היה מאתגר אבל לא קשה מדי.

נוצר הוואי טרק נהדר!
פוגשים שוב ושוב את אותם אנשים, בין אם על המסלול או בערבים – במקומות הלינה. האינטראקציה היא לבבית מאוד, משתפת מאוד, מעשירה ונעימה.

היתה לי חוויה אדירה!

אני מקווה שעזרתי קצת לבאים אחרי...
אתם מוזמנים לשאול שאלות ספציפיות,
ענבר.



בהמשך... סיכום יומי מתומצת וגם קצת תמונות!
io_travel40830.4855208333
ענבר.
thanks 2 תודות למשתמש io_travel על הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC), יענקל'ה סער ב 08/11/2015(UTC)
מממן
io_travel  
#2 נשלח : יום רביעי 12 אוקטובר 2011 19:38:01(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
יום 1
מ- Chamonix ל- Col de la Forclaz

ציוני דרך: Argentiere, Le Tour, Col de Balme, Refuge Les Grands

כ- 19ק"מ (לא כולל קטע ברכבל)
אופי משתנה עם קטעים מתונים וקטעים תלולים (במיוחד הירידה מ- Refuge Les Grands) - השביל בד"כ נוח, קצת תשומת לב דרושה בחלקים מהואריאנט

בין – Chamonix ל- Le Tour המסלול הוא במגמת עליה כמעט כל הזמן, אבל מדובר בעליה מתונה יחסית – חימום טוב להמשך הייתי אומרת...

מ- Le Tour עד ל- Col de Balme מדובר בטיפוס לא קל מ- 1453מ' ל- 2204מ' ע"פ כ- 4 ק"מ. אני דילגתי על הקטע באמצעות רכבל (ה"דילוג" היחיד בהחלט שלי בכל המסע!) משתי סיבות: 1. כבר הלכתי שם בעבר! 2. היה לי יום ארוך מאוד יחסית ליום ראשון ועל הואריאנט של Refuge Les Grands לא רציתי לוותר.

אני ממליצה מאוד על הואריאנט ל- Refuge Les Grands – הוא נפלא! אני ממליצה לשקול גם לינה ב- Refuge המאוד בסיסי אבל מאוד מקסים הזה (שימו לב – הוא self catering ואין בו מקלחות(.
כמו כן – אם אתם מגיעים כמוני ל- Col de La Forclaz ולא רוצים להשתמש ברכבל או לוותר על הואריאנט – ממליצה לכם לפצל את היום הזה או להתחיל ב- Le Tour או Argentiere (כלומר לוותר על הקטע הראשון) אלא אם אתם מנוסים ובכושר טוב – אחרת זה יום ממש, ממש קשה בשביל ההתחלה.

אחרי Les Grands הירידה די תלולה ולא קצרה עד לעמק ומשם ירידה מתונה בשביל רחב ונוח ל- Col de la Forclaz שם יש מלון (בו יש גם חדרים משותפים).


Col de Balme מהואריאנט של Refuge Les Grands

יום 2
מ- Col de la Forclaz ל- Champex דרך Fenetre de Arpete

כ- 13ק"מ
תלול מאוד וסלעי מאוד משני צידי המעבר!
גובה התחלתי - 1526מ'
גובה שיא - 2665מ'
גובה סופי - 1466מ'

הלכתי במסלול הגבוה למרות שירד הרבה גשם בלילה והיו התראות (שהתממשו) לגשם במהלך היום.
את הואריאנט הקל והנמוך (נקרא Alp Bovine) – וזה שמומלץ במזג אוויר לא נוח!!! הלכתי כבר במסגרת ה- TMB ופשוט לא הייתי מסוגלת לוותר על ה- Fenetre de Arpete.

בסופו של דבר – היה לי די קשה בעליה, לקראת הסוף והתחיל לרדת גשם (שהיה למזלי לא חזק מדי) בדיוק כשהגעתי למעבר אבל היה לי פשוט נפלא – יום מלא סיפוק, נהנתי בטירוף וזה היה אחד משיאי הטרק בשבילי. הלכתי ממש בזהירות, שמתי לב לכל צעד ולא התעכבתי מדי בדרך (למקרה שמזג האוויר יתדרדר) – כל המסלול לקח לי רק מעט יותר מ- 6 שעות – ממש לא הרבה יחסית ל"ספרות" ולדיווחים.

(ובכל זאת - אני לא יכולה שלא להזהיר אתכם מללכת את המסלול הזה ביום רטוב! הוא סלעי ולא קל)


Glacier du Trient מהעליה ל- Fenetre de Arpete

יום 3
מ- Champex ל- Le Chable

ציוני דרך: Sembrancher

יום קצר וקליל (עליות וירידות זניחות, 13 ק"מ של הליכה מתונה ברובה על שבילים נוחים מאוד). הליכה בין עיירות, כפרים ושטחים חקלאיים – לי זה התאים, אחרי יומיים די קשים. נופים פחות דרמטיים ממסלולים אלפיניים גבוהים אבל עדיין – יפה ומעניין (וירוק מאוד!).


יום ירוק

יום 4
מ- Le Chable ל- Cabane du Mont Fort

נקודות ציון: Clambin, אתר הסקי מעל Verbier

אורך - 9ק"מ
גובה התחלתי - 821מ'
גובה סופי - 2457מ'
אופי - הכל בעליה, יער ואח"כ שטח פטוח - שביל טוב

היום הזה היה לי הרבה יותר קל מכפי שציפיתי - לפי התאור בספר וע"פ הנתונים הטכניים.
נכון - מתחילים לטפס מיד, והעלייה היא משמעותית בחציה הראשון ונמשכת כל היום אבל זה יום ממש קצר בסה"כ.
איכשהו 1636מ' הפרש גובה (כאמור - הכל בעליה) נפרסו לי יפה ע"פ 9ק"מ - במיוחד כשהיום כ"כ מגוון והנופים כ"כ מצוינים.

עד Clambin העליה היא ביער נעים. יש מספר יישובים זעירים / חוות מבודדות בדרך והיער מאפשר הצצה יפה מאוד לעמק שבו צעדתי אתמול (עד Sembrancher).
ב- Clambin הנוף פשוט נפלא! בעיקר של רכס ה- Combin.

ממשיכים לטפס ביער - עד שמגיעים ללב אתר הסקי Verbier. למרות הקירבה למעליות הסקי, הפגיעה הניכרת בנוף והריבוי היחסי של אנשים (בעונת הקיץ, מדובר בעיקר במטיילי יום ורוכבי אפניים) - גם משם נשקף נוף נהדר.

מכאן השביל מתמתן מאוד והוא יוצא מהיער ועובר באחו אלפיני כשרכסי ה- Mont Blanc וה- Combin משמשים תפאורה מרשימה - עד לבקתה הנהדרת (גם בה שולט אותו נוף נפלא).

זה בהחלט יום הליכה אלפיני מצוין!


הנוף מעל Verbier


יום 5
מ- Cabane du Mont Fort ל- Cabane de Prafleuri

14ק"מ מאתגרים, מגוונים
לעיתים השביל לא קל למעבר ולניווט (הרבה קטעים סלעיים ארוכים, לעיתים גם תלולים)

זה יום לא קל ולא פשוט בכלל שבו עוברים שלושה מעברי הרים - Col Termin, Col de Louvie ו- Col de Prafleuri.
ובהתאם זהו יום שרובו עליות וירידות.

זה גם יום שבו עוברים מעולם ירוק (או צהבהב - למי שהולך, כמוני - בספטמבר) לעולם חום/אפור - של סלעים וקרחונים נסוגים. בהחלט נוף ייחודי מאוד, מרתק - אבל גם מאיים ובלתי סלחני.

עד Col Termin - הדרך מכתרת צלע של הר והיא קלילה למדי (גם העליה למעבר עצמו אינה תלולה יחסית) בנוף יפה מאוד, מעל Val de Bagnes. יש הרבה מאוד הזדמנויות לצפות ב- Ibex שמתרוצצים במדרון. השביל צר לעיתים אבל לא מסובך.

הירידה מ- Col Termin בשביל די דומה באופיו בסך הכל כברת דרך, מעל Lac de Louvie היפה - אבל בהמשך השביל משתנה מאוד.
הוא הופך להיות סלעי מאוד וקשה בהרבה למעבר ומסביב מאוד צחיח.
שני המעברים הבאים - שניהם בלב המדבר הסלעי - כבר היו קשים בהרבה מהמעבר הראשון.
ביום הזה הלכתי עם ארבעה אנשים שפגשתי בבקתה, לחלקם היה קשה והתקדמנו לאט. אני חייבת להודות שגם אני (שבסה"כ לא מדי התקשתי) שמחתי מאוד לעבור את ה- Col השלישי...

ביום הזה חשוב מאוד-מאוד לשים לב לסימון (שמופיע ע"ג סלעים) כי בגלל אופי השטח אין ממש "שביל" וקל לטעות כאן.

הגענו עייפים לבקתה - אחרי יום מיוחד מאוד שרק מסלולים רגליים ארוכים שכאלו יכולים לזמן (אני חושבת).

עולם מאיים של קרחונים נסוגים

יום 6
מ- Cabane de Prafleuri ל- Arolla

שוב יום ארוך ולא קל - אבל מגוון ומתגמל מאוד.
16ק"מ של טוואי שטח מגוון מאוד, לא תמיד קל לניווט ולמעבר - לעיתים תלול מאוד וגם סלעי וחשוף...

מיד בבוקר, חוצים את מעבר ההרים הראשון ליום זה - Col des Roux (שיפוע משמעותי אבל עליה ממש קצרה בסה"כ).
מה- Col נשקף נוף נפלא של Lac des Dix - אגם קרחוני, ארוך ומקסים בצבע אפור חלבי.
הירידה לאגם לא קשה ולאחריה פשוט צועדים לאורכו - בוקר קליל ונפלא לכל הדעות!

כשמגיעים לקצהו הדרומי של האגם, מתחילים שוב לטפס. מסלול תלול לפעמים אבל מהנה ביותר - שיחזיר אתכם לעולם של סלעים וקרחונים...
אנחנו הלכנו קצת בואריאנט ל- Cabane des Dix ואני חושבת שהוא ואריאנט ממש נפלא, אבל הוא קשה יותר מהדרך הישירה ובהתאם לאופי הקבוצה (שוב הלכתי עם אנשים מקסימים שהכרתי) - חזרנו לדרך "הראשית" אחרי איזה זמן.

הנוף בכל הואריאנטים באזור הזה הוא מרשים ביותר - שוב מאוד צחיח, סלעי ומאיים משהו - אבל אני רוצה לראות בנאדם שיכול להשאר אדיש אל מול יופיו של Mont Blanc de Cheilon - הר מהמם בעיני!

שוב - בהתאם לאופי הקבוצה, בחרנו להמנע מקטע הסולמות (שנראו מפחידים מדי לחלקנו) ופנינו ל- Col de Riedmatten - בהחלט מעבר ההרים התלול והמפחיד ביותר בטרק (חשוף ובלי אחיזה טובה לעיתים - אבל בסה"כ הקטע המסובך די קצר).
אין ספק שזה עוד אחד משיאי המסע! התרגשתי מאוד כשהגעתי למעלה...

הירידה ל- Arolla היתה ארוכה ודי מתישה - בעיקר כי התקדמנו לאט, כבר היינו עייפים והיה לנו יום ארוך "על הרגליים". אבל הנוף נפלא ועם כל היופי והעוצמה בנוף הסלעי-קרחוני - הלב ממש צהל לראות סוף-סוף ירוק של יער.
היער שמרפד את Arolla (משני ה"צדדים") הוא היער היפה ביותר במסע לטעמי והוא סיים לנו יום ארוך, קשה, מעייף ובמיוחד - מדהים ומגוון להפליא.

Mont Blanc de Cheilon ביום שיש הו הכל - אגם חלבי, מדבר סלעי ויער...

יום 7
מ- Arolla ל- La Sage

נקודות ציון: Lac Bleu, Les Hauderes

10ק"מ
שביל נוח וברור כמעט כל הזמן (קצת תשומת לב בקטע הראשון ביער)
ירידה די תלולה מ- Lac Bleu לישוב La Gouille (השביל נוח)

אחרי יומיים קשים וארוכים - שוב מגיע יום קצר וקל יחסית.
הלכתי ל- Lac Bleu בדרך הגבוהה יותר - ביער היפיפה (נפתח לעיתים קרובות לנופים יפים, בעיקר לאחור - אל ההרים מדרום, מעל Arolla). מסלול מהנה ומומלץ ביותר!
גם המשך היום היה מהנה דרך מספר עיירות.
אולי לא מלהיב כמו הימים הקודמים - אבל גיוון משמח ומסלול נחמד בפני עצמו.


שביל ביער מעל Arolla


יום 8
מ- La Sage ל- Barrage de Moiry בואריאנט של Col de Torrent

מרחק: 10ק"מ
חלק ראשון בעליה - כ- 1252מ' על פני כ- 6ק"מ
חלק שני בירידה לא תלולה (כ- 670מ ע"פ כ- 4ק"מ)
השביל נוח כל היום

תכננתי ללכת, כמו הרוב, דרך Col du Tsate ל- Cabane du Moiry שהיא בקתה הממוקמת בנוף מרהיב ממש ממול ל- Glacier du Moiry (והיא גם בקתה מומלצת באופן כללי).
אבל טלפון לבקתה בערב לפני בישר לי שהיא מלאה! (סוף שבוע).

החלטתי לבחור בואריאנט אחר לגמרי - צפוני יותר - ולמרות האכזבה הקלה מפספוס הבקתה... לא הצטערתי!
Col du Torrent (בגובה 2919מ', כ- 3 שעות בעלייה בלתי פוסקת בנופים נפלאים) התגלה כמעבר ההרים עם הנוף היפה ביותר בטרק אולי.
נהנתי מהעלייה, התרגשתי שוב מאוד ב- Col, עליתי קצת מעליו (במסלול צד יפיפה) - בסה"כ ביליתי ב- Col ומעליו למעלה משעה! - ונהנתי לא פחות מהירידה - לא קשה, לא תלולה בנוף מרהיב של אגמים, הרים וקרחונים ל- Barrage du Moiry.

האגם - הניזון ממימי הקרחון ותחום ע"י הסכר - מהפנט ביופיו.
גם האכסניה - Chalet du Barrage - התגלתה כמקום מוצלח ביותר ובסה"כ זה היה יום נפלא - אחד המוצלחים בכל הטרק - וגם לא קשה בכלל, פרט לעליה ל- Col (עד כי שקלתי להמשיך עוד קטע - ולהערכתי בקלות גם יכולתי אבל... לא מצאתי סיבה למהר!).


Lac du Moiry המהמם


יום 9
מ- Barrage du Moiry לעיירה Zinal

נקודות ציון: Col de Sorebois, Gondola station at Sorebois

מרחק: 8ק"מ
שביל מצוין כל הזמן - קצת תלול ומלא שורשים ביער, בירידה ל- Zinal

מאחר ואתמול הגעתי לצפון Lac de Moiry הרי ש"סידרתי" לעצמי יום ממש קצר וממש קל (כמובן שיכולתי להמשיך ללכת, אבל בשלב זה לא רציתי לקצר בימים)

הבוקר התחיל בעליה לא קשה מגובה של 2249מ' לגובה של 2847מ' (כ- 3ק"מ).
אחרי העליה - מתחילים לרדת, תחילה עוברים מדרונות סקי יבשים, אח"כ שטח מרעה ולבסוף יער (תלול בקטע האחרון).

Zinal עיירה מעניינת עם אזורים עתיקים יפים מאוד ומי שכמוני הגיע מוקדם יכול להסתובב בה קצת בהנאה.

ביער מעל Zinal


יום 10
מ- Zinal ל- Gruben

אורך: 14ק"מ
מסלול די מגוון אבל לא קשה והשביל טוב תמיד
גובה התחלתי: 1675מ'
גובה מירבי: 1874מ'
גובה סופי: 1822מ'

נקודות ציון: Barneuza, Alpe Nava, Tsahalet, Forcletta

יום הליכה מעולה רווי נופים נפלאים שמתחיל בעליה בשביל נוח ביער, ממשיך כשביל "מרפסת" המכתר צלע הר בצבעי סתיו אדמדמים יפיפיים, חוצה אחו גבוה ומטפס בזיגזוג (ששובר היטב את השיפוע) למעבר ההרים Forcalleta. הירידה ל- Gruben ארוכה (ה- Pass הוא ממש באמצע מבחינת ק"מ) אבל מהנה מאוד בשבילים נוחים דרך שטחי מרעה וקצת יער.
Gruben עיירה זעירה ומתוקה להפליא.

שביל מרפסת מעל Val de Zinal


יום 11
מ- Gruben ל- St. Niklaus

נקודות ציון: Augsbordpass, Jungen
אורך: 16ק"מ
גובה התחלתי: 1822מ'
גובה מירבי: 2894מ'
גובה סופי: 1127מ'

יום ארוך, עם נופים נפלאים, לא קל ובתנאי שטח משתנים

היום מתחיל בעליה של כ- 1072מ' מהעיירה המקסימה Gruben למעבר ההרים האחרון בטרק Augsbordpass.
הטיפוס תחילה ביער ואח"כ בשטח פתוח - לא קשה מאוד תודות לאופי הנוח של השביל.
היות וזהו ה- pass האחרון בטרק ומכיון שנשקף ממנו נוף נהדר הוא מקום ארוי לעצירה ארוכה...

אחרי הירידה הראשונית מה- pass, השביל משנה אופי. הוא הופך להיות צר וחשוף לעיתים וחוצה קטעים סלעיים. שוב הלכתי היום עם בחרים שפגשתי בדרך וחלקם התקשו למדי, בעיקר בקטע או שניים שהיו חשופים מאוד. לדעתי זה שביל מהנה מאוד.

אחרי הקטעים החשופים מגיע פיצוי בדמות נוף מרהיב - מעל עמק היעד - ה- Mattertal. בהחלט נקודת ציון מרגשת למי שהולך את הטרק הזה.

המסלול משתפר מאוד כאשר פונים דרומה מעל לעמק, בדרך לישוב האלפיני הזעיר Jungen (שממנו ניתן לקצר את הדרך ל- St. Niklaus באמצעות רכבל). הירידה ל- St. Niklaus די תלולה אבל נחמדה - לקחה לנו שעה וחצי (האיטיים בחבורה ירדו ברכבל).

יום הליכה מאתגר ומשובח ביותר (במיוחד בחציו השני)!


סוף-סוף - עמק ה- Mattertal

יום 12
מ- St. Niklaus ל- Taschalp

נקודות ציון: Randa, Europaweg

בגלל בעיות עבירות (נזקי חורף) בחלק הראשון של ה- Europaweg, בחרתי לוותר על הקטע והצטרפתי למסלול בחלקו השני
- אינפורמציה מלאה בבלוג הזה.

אורך המסלול: כ- 18ק"מ
גובה התחלתי: 1127מ'
גובה מירבי: כ- 2400-2300מ', אי שם בדרך, על ה- Europaweg
גובה סופי: 2214מ'

שעתיים וחצי ראשונות של הליכה קלילה ונעימה בשבילים רחבים (לאורך כביש, פסי רכבת, נחל - על פני מספר עיירות) בעליה מתונה מאוד ל- Randa (דרך העמק).

משם עליה, די מפרכת, לעיתים תלולה אבל בשביל טוב, ביער למעקף ל- Europaweg.

ה- Europaweg עצמו הוא חגיגה אמיתית - הנוף נפלא תמיד והמסלול הוא ממש מגרש משחקים: חשוף לפעמים, צר לפעמים, קצת עולה, קצת יורד, קצת בין עצים, בד"כ בנוף פתוח, יש מנהרות קצרות, גשר או שניים - נכון - שביל "מהונדס" מאוד אבל לטעמי - תענוג צרוף!

יום מאתגר, ארוך ולא קל אבל מהנה ביותר!

ב- Taschalp (שנקראת גם Ottavan) יש (חוץ משלווה מוחלטת ונוף נהדר) גם בקתה/אכסניה שנקראת Erupaweghutte.


Europaweg

יום 13 ואחרון!!!
מ- Taschalp ל- Zermatt

כל מה שנשאר לי היום זה עוד קצת Europaweg, הליכה בסמוך למדרונות הסקי (היבשים) מעל Zermatt ואז ירידה (לעיתים תלולה, ביער) ל- Zermatt.
יום קליל - רובו בשביל "מרפסת" בנוף נפלא של העמק ובייחוד ה- Matterhorn.

כ- 9ק"מ.
גובה התחלתי: 2214מ'
גובה סופי: 1606מ'

כיף גדול!

ה- Matterhorn!!!
Amnonl41487.6483101852
ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC)
io_travel  
#3 נשלח : יום חמישי 13 אוקטובר 2011 14:48:59(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
לינות ומחירים

לילה 1
Hotel du Col de la Forclaz
תנאים בסדר, אוכל טוב
59 CHF - חצי פנסיון

לילה 2
Pension En Plein Air ב- Champex
טוב מאוד - מומלץ!
67 CHF - חצי פנסיון

לילה 3
דורמיטורי במבנה תחנת הגונדולה ב- Le Chable
פונקציונלי ומאוד נוח, חסר אווירה ומעט מרוחק
היה לי חדר דורם "פרטי" (מיועד ל-4) עם מקלחת ושרותים צמודים (בפנים)
55 CHF - לינה וארוחת בוקר בלבד

לילה 4
היה לי חדר דורם זעיר ומתוק בעליית הגג - רק לעצמי (מיועד לשניים)
הבקתה נהדרת! אוכל טוב, נוף נפלא, אווירה מצויינת
היו מעט אנשים אז היה גם מאוד נוח
מומלץ!

65 CHF - חצי פנסיון
+ 4 CHF למקלחת חמה (2 דקות!)

לילה 5
Cabane de Prafleuri
מיקום מבודד, בקתה גדולה ו"פונקציונלית"
אין הרבה שירותים / מקלחות ואין הפרדה לגברים/נשים בשרותים
לי היה נוח כי היו מעט אנשים, עשוי להיות צפוף ועמוס
ישנתי בדורם הגדול (שוב - בתפוסה מלאה לדעתי יכול להיות צפוף)
אבל בסה"כ - מיקום ואווירה מנצחים!

65 CHF - חצי פנסיון
+ 6 CHF למקלחת חמה (3 דקות!)

לילה 6
Hotel Kurhaus, מעל Arolla
מבנה עתיק, מאבן, יפה ומרשים.
ישנתי לבד בחדר דורם ל-4 עם מקלחת ושירותים צמודים.
האוכל היה מדהים!
מומלץ!

65 CHF - חצי פנסיון

לילה 7
Cafe-Restaurant L'Ecureuil, ב- La Sage
מקום שנע בין "אטמוספרי" לקצת מוזנח... התקשתי להחליט.
אבל קיבלתי חדר עם מיטת קומות אחת - לעצמי והיה לי ממש נוח.
גם האוכל היה טוב מאוד!

55 CHF - חצי פנסיון

לילה 8
Chalet du Barrage, כמה עשרות מטרים מעל למסעדה שעל הסכר.
מקום מעולה - נוח ונעים בנוף נפלא.
הארוחות למטה במסעדה שבקצה הסכר, כך שצריך לרדת ולעלות - אבל האוכל היה מצוין!
יש גם אופציה ל- self cataring - יש מטבח מאובזר באכסנייה.
שוב - היה די ריק - היינו 3 בדורם חמוד ל-8.

מומלץ! (אם כי Cabane du Moiry יותר מומלצת!)

60 CHF - חצי פנסיון

לילה 9
Auberge Alpina ב- Zinal
השרותים והמקלחת היו נוחים מאוד, הלינה על מזרונים בעליית הגג, היה מאוד נוח כי היינו רק חמישה בחדר שמיועד ל-15 בערך.
האוכל היה בינוני אבל האווירה מצוינת.
מרוחק מהמרכז.

60 CHF - חצי פנסיון

לילה 10
מלון Schwarzhorn ב- Gruben
אווירת בית מלון אבל בסה"כ מאוד נוח (שוב היינו רק 5 בחדר עם 10 מזרנים) והאוכל היה מדהים!

58 CHF - חצי פנסיון
(בנוסף למלון יש עוד אכסניה ב- Gruben עליה קיבלתי המלצות והיא זולה בהרבה, נדמה לי ש- 45 לחצי פנסיון. אני לנתי במלון משיקולי חברה)

לילה 11
Pension Walliserkeller
אין חדרי דורם, קיבלתי חדר ליחיד עם מקלחת (וילון, בתוך החדר... אין קירות למקלחת) וכיור בחדר - שרותים במסדרון.
אין חצי פנסיון, רק B&B.
המקום חמוד, נקי ונעים וממוקם ממש במרכז (העיירה די גדולה) ברחוב העתיק

55 CHF - לינה בחדר ליחיד עם ארוחת בוקר (נחמדה)

לילה 12
Europaweghutte ב- Taschalp
מיקום מצוין, ארוחה טובה מאוד!, מקום נעים עם נוף יפה.
קיבלתי חדר דורם רק לעצמי כך שהיה לי מאוד נוח (לדעתי יהיה צפוף בתפוסה מלאה)
המקלחת היתה קרה (שזה אומר קפואה!)

55 CHF, חצי פנסיון
(שימו לב כי בקתת Taschalphutte - כשעה וחצי מעל - בנוף נפלא עוד יותר כנראה, נראת מומלצת אבל... מצריכה סטייה מהמסלול - הלוך ושוב - ויקרה בטירוף, לא זוכרת בדיוק אבל זה היה מעל 70 CHF לחצי פנסיון בחדר משותף)

io_travel40829.4964699074
ענבר.
thanks 2 תודות למשתמש io_travel על הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC), יענקל'ה סער ב 08/11/2015(UTC)
dede  
#4 נשלח : יום חמישי 13 אוקטובר 2011 19:04:13(UTC)
dede


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/03/2010(UTC)
הודעות: 181
גבר

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 8 הודעות

ענבר חג שמח,

קראתי את הבלוג כולו (לא פספסתי שום יום)

קראתי את כל מה שכתבת בצד הטכני

רציתי להגיד שאת כותבת יפה ומעניין וזה נראה כמו

הספר השני במסע ... תמשיכי כל הזמן.

תודה ששיתפת אותנו בחוויה

 

עודד

io_travel  
#5 נשלח : יום חמישי 13 אוקטובר 2011 19:28:47(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
תודה רבה עודד! נעים לשמוע.
חג שמח,
ענבר
ענבר.
oded  
#6 נשלח : יום שישי 14 אוקטובר 2011 04:01:30(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
נהנתי לקרוא! והתמונות כמו מגלויה.
רשמתי לעצמי ומקווה שאוכל לנסוע לשם בקרוב.אני מניח שהעונה מתחילה ביוני?
io_travel  
#7 נשלח : יום שישי 14 אוקטובר 2011 14:18:31(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
עודד קודם כל תודה על הפידבאק.

מומלץ לצאת לטרק הזה בין יולי לאמצע ספטמבר.
ביוני עדיין צפוי הרבה שלג על המסלול - יתכן שיהיה קשה ומסוכן מדי בחלק מהמעברים/מקטעים.

הכל כמובן בתאוריה (ע"פ ממוצעים משנים קודמות)... בשטח רק אלוהים יודע...

השנה למשל אני יודעת על סופת שלג באמצע יולי שעצרה הרבה מההולכים ליום-יומיים לפחות.
ענבר.
HarmonicWave  
#8 נשלח : יום שישי 14 אוקטובר 2011 20:51:43(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,409

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
וואו! אחלה תיאור ותמונות!

שילוב מאוזן בין אינפורמציה מועילה לחוויות אישיות...
io_travel  
#9 נשלח : שבת 15 אוקטובר 2011 01:45:17(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
HarmonicWave, שמחה לשמוע! תודה

קבל - אותו הר, אותה צלמת, אפילו אותה מצלמה... רק בעונה אחרת

Amnonl41487.655474537
ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC)
יובלש  
#10 נשלח : שבת 15 אוקטובר 2011 13:12:05(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

ענבר, התיאור מעולה. נהניתי מאוד לקרוא.

גם הטכני כאן וגם האישי בבלוג.

שני דברים שחסרים לדעתי כדי שזה ישמש מדריך מושלם (כמו זה של אמנון ל-AV1) זה תיאור דרכי הגעה מומלצות לתחילת המסלול וסופו ופירוט של הציוד הנחוץ.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
io_travel  
#11 נשלח : שבת 15 אוקטובר 2011 13:29:07(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
הי יובל,
ראשית תודה על הפידבאק.
הסקירה הזו היא בהחלט לא "מדריך מלא"!

אבל לגבי השאלות שלך...

1.
להגיע ל- Chamonix הכי נוח משדה התעופה בג'נבה (טיסות low-cost עם easyJet ומגוון טיסות סדירות).
משדה התעופה הנ"ל יש 3 אופציות - רכבת (לא ישיר), אוטובוס (מספר חברות) או shuttle.
אני ממליצה על השלישית שהיא לטעמי הנוחה ביותר (door to door), תדירה מאוד ובמחיר תחרותי (דומה, לעיתים אף זול יותר מהאופציות האחרות - יש להשוות מחירים).
אני יכולה להמליץ על שתי חברות שכבר ניסית, פרטים מלאים:
Chamexpress
AlpyBus

Zermatt היא עיירה ללא מכוניות. זה אומר שהיציאה ממנה היא ברכבת. החזרה לשדה התעופה בג'נבה לוקחת כ-4.5 שעות (עם החלפה אחת, ב- visp) ועולה כ- 60 פרנק שוויצרי (מחיר מלא, ללא כרטיסי הנחה למיניהם - כיוון אחד).

2. רשימת ציוד לא נתתי כי הטרק אינו דורש ציוד מיוחד - כלומר: זו אותה רשימת ציוד שתיקח לכל טרק ארוך.
החשוב הוא, כפי שכתבתי, שלא צריך אוהל, שק"ש וציוד בישול. ליינר של שק"ש מספיק. כמו כן - ציוד גשם הוא חיוני.
מעבר לכך - השתמש ברשימות הכלליות שיש גם כאן באתר לדעתי.

פריט קטן שאנשים שוכחים לפעמים: אטמי אזנים!

אשמח לענות לשאלות ספציפיות,
ענבר.io_travel40831.4380671296
ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC)
HarmonicWave  
#12 נשלח : שבת 15 אוקטובר 2011 21:01:58(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,409

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
מעולה ענבר!

כיף לראות איך הביקור באותו מקום בעונה שונה מספק חוויה אחרת.

אגב, לטעמי אטמי אוזניים זה פריט הציוד עם יחס משקל/תועלת הגבוה ביותר :-)
אמנון לנגי  
#13 נשלח : יום ראשון 23 אוקטובר 2011 00:17:03(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
תודה על הפוסט ענבר. תענוג לקרוא
ylivny  
#14 נשלח : יום ראשון 23 אוקטובר 2011 16:38:49(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
שלום ענבר

גם אני קראתי בהנאה מרובה את הבלוג שלך על המסלול וגם את אחיו הבוגר על ה TMB (בו טיילתי עם בת זוגתי בשנת 2000).

תודה על ההשלמה הזו כאן.

הייתי שמח אם תוסיפי תמונות של הנק' השונות לאורך המסלול שלדעתך יכולות להוות בעיה (מבחינת עבירות). נראה לי שזה מידע שיכול לסייע לאנשים שמעוניינים לטייל במסלול אבל חוששים מהנק' הללו.

תודה
יונתן
io_travel  
#15 נשלח : יום שני 24 אוקטובר 2011 16:49:10(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
אמנון - תודה רבה על הפידבק!

יונתן, תודה גם לך. הרעיון שלך הוא מצוין (כי כל תאור שאני לא אתן הוא מאוד סוביקטיבי) אבל... ברוב המקומות עם העבירות הקשה יותר, הייתי מרוכזת בהליכה ולא צילמתי הרבה. בנוסף, תלילות קשה מאוד "לתפוס" בתמונה. לכן, אין לי תמונות טובות שמתארות את הקושי במסלול - אני אנסה לשים לב לנקודה בשנה הבאה...


אני יכולה להפנות את המעונינים ל- youtube, חיפוש קצר מניב הרבה מאוד סירטונים מהטרק וכמה מהם גם מראים את הקושי.

לדוגמה,
האופי הסלעי של הטרק בה לידי ביטוי כאן
Boulder Field on the 3-cols day (from Cabane du Mont Fort to Prafleuri)
וכאן
Boulder fields at Val d'Arpette
(כשיש לך שעה רצופה של הליכה בשטח סלעי שכזה, לא עשוי להיות לא פשוט)

התלילות של Col de Riedmatten באה לידי ביטוי, במידה מסוימת, בוידאו הזה:
Col de Riedmatten

אני אעיף עוד מבט בבית - בתמונות ואעלה כאן עוד כאלו שנותנות מבט לקטעים עם קושי בעבירות אבל אני באמת חושבת שאין לי הרבה כאלו...

תודה!
ענבר.io_travel40840.5779976852
ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 11/12/2014(UTC)
זמי1  
#16 נשלח : יום שני 24 אוקטובר 2011 21:36:05(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

וואוא DEJA  VU חזק מאד

אני כבר מרגיש את הברכים רועדות.

ofer  
#17 נשלח : יום ראשון 30 ספטמבר 2012 11:57:52(UTC)
ofer


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/04/2011(UTC)
הודעות: 430
ישראל
מיקום: קיבוץ אל-רום

תודות: 104 פעמים
קיבל תודה: 88 פעמים ב 57 הודעות
תודה רבה על השיתוף ועל ההשקעה. מסכים איתך לחלוטין שראשית הקיץ זה הזמן היפה ביותר באלפים: הרבה לבן ופריחה יפהפיה. מנגד (וכמו שרשמת) יש מצב לסופות שלגים לא קלות אבל הכי חשוב, זוהי תקופה של מפולות שלגים ולכן מצריכה משנה זהירות. ועוד נקודה, סופת שלג עשויה להעלים את הסימונים ואז קל לאבד את הדרך, בפרט בערפל. ואחרי ככלות הכל, אין כמו ראשית הקיץ...ofer41182.3829166667
amybrown20  
#18 נשלח : יום שישי 01 פברואר 2013 13:25:46(UTC)
amybrown20


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/04/2012(UTC)
הודעות: 27
אישה
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
ענבר, זה מקסים ומרתק!
באיזו קלילות את עושה את המסלולים האלה ואיזו כתיבה, גם הפעם נהנתי מכל רגע :)
כשאני עוצמת עיניים אני כבר מטיילת שם ביולי הקרוב...
io_travel  
#19 נשלח : יום שישי 01 פברואר 2013 15:58:28(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
תודה amybrown20,
שמחה שנהנת לקרוא - המסלול בסה"כ ממש לא מסובך. בכלל, שוייץ...
אני ממליצה מאוד לסיים ב- Europaweg אם אפשר. ואם עדיין לא הייתים בצרמט... אך, המטרהורן - איזה הר (הייתי שם גם בחורף - בסקי).
בהצלחה! io_travel41306.5410300926
ענבר.
dori  
#20 נשלח : יום שישי 01 פברואר 2013 16:25:34(UTC)
dori


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/10/2011(UTC)
הודעות: 37

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
ענבר כתבת ממש יפה!!! תודה רבה!
שאלה קטנה שלא הצלחתי עדין להבין מהפוסטים על האיזור, אני אוהב לטייל עם אוהל ולבשל לעצמי ועדין לא הצלחתי להבין אם אפשר להתנהל שם כך.. הרפיוג'ים נותנים אופציה להקים אוהל לידם? או שאפשר להקים אוהל בשעה מסויימת ולקפל מוקדם בבוקר? אם למישהו יש תשובה חד משמעית אני אשמח לשמוע.. תודה רבה!!
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
6 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.