ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום ראשון 20 נובמבר 2011 02:24:13(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 519

תודות: 65 פעמים
קיבל תודה: 157 פעמים ב 84 הודעות
שלום לחברי הפורום,

שמי אלי ואני אורח קבוע בפורום ולכן משתדל לשתף את החברים גם בחוויות הטיולים שלי מחו"ל בעיקר במידע טכני רלוונטי שיעזור לאחרים לתכנן בצורה יעילה את הטיולים הבאים שלהם.
את המסלול GR240 עשיתי באוקטובר השנה עם ידידה ויצא טיול מעולה.


תיאור המסלול באופן כללי:
זהו מסלול ברמת קושי בינונית, והוא נמצא בדרום ספרד בפארק לאומי שנקרא סיירה נבדה. אורכו נטו כ 288 ק"מ ללא סטיות והוא בנוי בצורה מעגלית מ 19 שלבים כך שניתן להתחיל בכל נקודה אך לפי המדריך הרשמי ההתחלה היא במרכז המבקרים EL DORNAJO שנמצא בק"מ ה 23 בכביש בין העיר גרנאדה לעיירה סיירה נבדה. המסלול ברובו עובר סביב הגובה 2000 מטר ומחייב לינה מרובה בשטח באוהלים אם כי ניתן לסטות לעיירות סמוכות ומספר רפיוגים שמפוזרים בשטח בחלק מהשלבים. המסלול סומן בשנת 2007 ועדיין לא מוכר ומטויל כל כך. המטיילים שפגשנו על המסלול היו ספרדים בעיקר ומעט אנגלים ועשו לרוב קטעים יומיים ולא הליכה ב GR240 עצמו. השפה היחידה שבה דיברו רוב האנשים הייתה ספרדית ובמיוחד בעיירות הקטנות ולכן כדאי מאוד ללמוד קצת ספרדית בסיסית.


מקורות מידע:
1)הספר היחיד באנגלית שמצאתי שמכיל מידע על כל המסלול המלא:
http://www.stanfords.co.uk/Activities-and-Interests/Walking/GR-240-Tour-of-the-Sierra-Nevada-Sendero-Sulayr_9788493565312.htm
2)האתר הרשמי של הפארק בספרדית עם חלקים באנגלית –ניתן לתרגם את השאר עם גוגל .
http://www.juntadeandalucia.es/medioambiente/servtc5/ventana/paginas/sulayr/interesSulayr.jsp
3)האתר האנגלי הטוב ביותר אל האזור שמכיל גם מידע חלקי על המסלול:
http://www.treksierranevada.com/
4)מאגר מסלולים מוקלטים ל GPS:
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=725084
5)מפות טופוגרפיות של ספרד:
http://sigpac.mapa.es/fega/visor/?ube=629481;4395510;632481;4397510;30
6)אתר שבו ניתן להוריד מפות טופוגרפיות של ספרד (לחיצה על welcome למעלה לאנגלית)
http://centrodedescargas.cnig.es/CentroDescargas/buscadorCatalogo.do?codFamilia=02102
7)המייל הרשמי של רשויות הפארק שבו גם עונים באנגלית:
usopublico.sn.cma@juntadeandalucia.es
8)חברת האוטובוסים העיקרית באזור: -
http://www.alsa.es/portal/site/Alsa

דרכי הגעה ועזיבה העיקריות:
1)טיסה לפי הקרבה להתחלת המסלול – גראנדה , מלגה, קורדובה, סויליה, מדריד. (טיסה ישירה מהארץ רק למדריד) .
*אנחנו טסנו בטיסה לא ישירה דרך בריסל למלגה ואותו דבר בחזרה.
2)אוטובוס עד גראנדה – של חברת ALSA .
להגיע לגראנדה לוקח: ממלגה כשעתיים , ממדריד כ 4.5 שעות (ניתן גם להגיע ברכבת אך הרבה יותר יקר ועדיין 4.5 שעות) . מסויליה/קורדובה כשלוש שעות.
יש אוטובוס ישיר משדה התעופה של מלגה לגראנדה פעמיים ביום , אחרת צריך לתפוס אוטובוס לתחנה המרכזית.
*נסענו ממלגה לגראנדה כשעתיים ובגראנדה ישננו בקמפינג מסודר שנמצא כ 5 דקות הליכה מתחנת האוטובוס המרכזית (בחזרה דומה).
3)אוטובוס מגראנדה לעיירה סיירה נבדה – אין תחנה רשמית בתחילת המסלול אך ניתן לבקש מהנהג לעצור שם וזה גם נאמר ע"י מודיעין החברה. הבעיה הגדולה היא בכך שהאוטובוס נוסע רק פעם ביום , לשם ב 9 בבוקר וחזרה ב 17 בערב.
אופציה שניה היא לנסוע לעיירה GUEJAR SIERRA במרחק של כ 45 דקות מגראנדה באוטובוס של ALSA שנוסע בערך כל שעה, לישון שם בקמפינג מסודר או מלונות וללכת בבוקר בכביש אספלט כ 9.5 ק"מ עם 750 מטר עליה מצטברת עד לתחילת המסלול הרשמי.
*אנחנו נסענו לתחילת המסלול מגרנאדה ובחזרה חתכנו בשלב האחרון ישירות ל GUEJAR SIERRA ומשם
באוטובוס לגרנאדה.

ישנם מספר יציאות לכבישים מרכזיים ולעיירות קטנות שבהם עוברים אוטובוסים למקרה חרום במהלך המסלול.


זמנים, עונה, טמפרטורה ועלויות:
1)העונה המועדפת - לפי הספר היא תחילת הסתיו כלומר תחילת ספטמבר אך ניתן לעשות אותו בכל ימות השנה אם כי צריך לקחת בחשבון שהמסלול ברובו עובר בגובה של 2000 ובקיץ יכול להיות מאוד חם כאשר בחורף יכול להיות חורפי ומסוכן.
*אנחנו עשינו את המסלול מה- 5.10.2011-22.10.2011
2)משך המסלול – בספר הרשמי המסלול נטו כולל 288 ק"מ ומחולק ל 19 שלבים וזמן הממוצע לעשייתם הוא בין 15-19 יום.
*אנחנו עשינו את המסלול ב 17 ימים עם מספר שינויים ותוספות.
3)שעות אור – באוקטובר היה כ 12 שעות אור כאשר הזריחה והשקיעה הם סביב 8.
4)טמפרטורות – באוקטובר הטפמרטורות בהרים היו סביב ה 15 ביום וסביב ה 3 בלילה כאשר בערים התווספו כ 8 מעלות .
5)עלויות - טיסה: סביב 500$ למלאגה דרך בריסל בחברת     
            בריסל אירליינס.
            אוטובוסים: מלגה-גראנדה כ 10 יורו.
            גראנדה-סיירה נבאדה/GUEJAR SIERRA כ 5 יורו.
            שדה תעופה-תחנה מרכזית – כ 2 יורו.
            קמפינג מוסדר – כ 16 יורו לשני אנשים
            באוהל.
            רפיוגי מוסדר – כ 15 יורו לינה לאחד, כ
            15 יורו ארוחה חמה, 5 יורו ארוחת בוקר,
            כ 1.8 יורו למים מינרליים וכ 2.5 יורו למים
            חמים.                     
            פנסיון/מלון כוכב אחד – כ 40 יורו לשני
             אנשים.
            מלון 2-3 כוכבים – כ 60 יורו לשני
            אנשים.
            ארוחה במסעדה ממוצעת – 30-40 יורו לשני
            אנשים.

*לנו יצאו כל העלויות ל 21 יום חוץ מקניות אישיות וטיסה כ 500 יורו לבן אדם.
       
                                   
דרגת קושי:
המסלול נטו הוא באורך של כ 288 ק"מ אך בפועל המרחק ישתנה בהתאם לתכנון של לינה ואוכל כי יש רק 2 עיירות בדרך בשלב 5 ו6 שבהן ניתן להצטייד ולישון במסודר. בשאר השלבים צריך לבצע סטיות ולפעמים ארוכות. תנאי השטח כוללים כבישי אפר, אבנים,שבילי הרים, שבילי חול, בוץ עשבים עצים ויערות. כמעט ולא קיימים שבילים מסוכנים כך שדרגת העבירות והקושי הכללית היא בעיקר בינונית אם כי בגשמים יכול להיות הרבה בוץ והחלקות. לפי הספר במסלול נטו יש כ 10000 מטר עליות וירידות מצטברות . הסימונים בשטח לרוב די טובים וברורים ומורכבים מעמודים בגובה של מטר עם לוגו של עלה, כיתוב SULAYR ו2 פסים אדום ולבן. בשלב אחד ומקומות בודדים היו פשוט שני פסים אדום לבן על האבנים. בכל השלבים היו גם שלטי הכוונה במספר נקודות מרכזיות בכל שלב שכוללים את שם היעד, הכיוון והמרחק עליו. בתחילתו/סופו של כל שלב ישנו גם שלט מסכם של השלב הקודם והבא שכולל מרחק, גרף עליות וירידות ואזהרות בדומה לספר (אם כי לא תמיד תואם).
*לנו יצא סביב ה 300 ק"מ עם 12000 מטר עליות וירידות מצטברות. משקל התיקים הכולל שלנו נע בין 11-15 ו 18-22 בהתאם להתחלה או הסוף של ההצטיידות באוכל.


מים אוכל ולינה:
1)מים – יש בספר מספר מקורות מים "SOURCE" מוסדרים שמסומנים במפות ואלא בעצם אותם המעיינות/נהרות   
עם יציאה נוחה דרך צינור/אבן ואמבטיה קטנה (מתאים לשטיפת בגדים). לפי רשויות הפארק המים לא
מטוהרים והם ממליצים להשתמש בטבליות/מסננים. חוץ מזה ניתן למלא מים ב2 העיירות שעוברים
בדרך. אוקטובר זה סוף הקיף ותחילת הסתיו והגשמים בספרד ועדיין בגבהים סביב 2000 מטר יש תמיד
נחלים ומעיינות זורמים מהחורף הקודם.
*אנחנו שתינו ללא בעיות עיכול מיוחדת מה"SOURCE"ים ומהרבה המעיינות/נהרות שזרמו בדרך (כמובן שלפי כללי הגיון פשוטים כגון לא לשתות ממים עומדים, שינויי גובה קטנים מדי או סחף חזק מדי) ולכן סחבנו מקסימום 3-4 ליטר לשני אנשים בכל זמן נתון חוץ מימים שידענו מראש שלא יהיו מים בנקודת הלינה (יפורט בהמשך בכל שלב).
בפעם היחידה שהשתמשנו במסנן מים לשתיה בלבד (לא הרתחה) הייתה כאשר היה נהר מלאכותי באחד השלבים שזרם בתעלת בטון ולא היו מים אחרים בסביבה.

2)אוכל – לצערי אין חדשות טובות בתחום הזה לאוהבי האולטרה לייט. אין מקומות על השביל ללא סטיות רציניות שבהם ניתן להצטייד באוכל (הכוונה היא לרפיוגים, מלונות,מסעדות, חוות עזים, בקר וכדומה) חוץ מ2 העיירות בשלב 5-6 וממה שרשום בספר כרפיוגי מוסדר כל השנה בשלב 17 שהיה סגור.
*הצטיידנו בגראנדה ל4-5 ימים, אחר כך בעיירות CAPILLERA ו TREVELEZ בשלבים 5-6 ל 5-6 ימים ואחר כך
בעיירה ABRUCENA (בסטייה מהמסלול) בשלב ה12-13 לעוד 4-5 ימים.
פרט מאוד חשוב זה נושא הגז, בגרנאדה ובכל העיירות לא מצאנו מיכלי הברגה ולכן הראש מהארץ נשאר באחסנה ונאלצנו לקנות ראש בתקן אירופאי (לא חד פעמי). בסופו של יום מצאנו מיכלי הברגה רגילים כ 1 ק"מ מחוץ לעיירה TREVELEZ בשלב השישי בקמפינג מסודר כאשר חיפשנו מיכל גז אירופאי ולא מצאנו בכלל בעיירה זו , Capileira או Abrucena. צריך לציין כי מיכל ה 460 גרם שקנינו בגרנאדה הספיק להרתחה של כ 30 ליטר מים. במסלול עצמו היו הרבה עצי אגוזי המלך (בעיקר ליד ישובים או בתים) , המון שיחי פטל שחור ועצי תפוחים באחד השלבים.

3)לינה - לצערי אין חדשות טובות גם בתחום הזה וחייבים לסחוב אוהל ושק"שים חמים עד 2- מעלות COMFORT לפחות באוקטובר. היתרון הגדול בשמורה זו שניתן בצורה חוקית לישון בשמורה בכפוף לחוקים הבאים:
http://www.treksierranevada.com/camping
שם מצויין כי צריך לשלוח פרטים בפקס/מייל אך
ביררתי במשרדי הפארק ולא נאמר לי כי צריך לשלוח אליהם מידע כלשהו. זה נועד יותר לביטחון אישי של המטיילים להשאיר פרטי זיהוי במשרדים. בחלק מהחוקים קשה לעמוד, בעיקר הלינה ליד הכבישים שנגישים לכלי רכב ויערות ואכן יש פקחים (פגשנו 3 פעמים) שמסתובבים בכבישי אפר. לרוב ראינו אותם באמצע היום ולא ראינו אותם בערבים ובקרים בכלל. בפעם היחידה שישננו קרוב יחסית לכביש אספלט הגיעו שוטרים ממש בזריחה ב 8 בבוקר אך לא עשו כלום ורק ביקשו להשאיר את המקום נקי.
פירוט של המקומות לינה יהיה בכל שלב ושלב בנפרד.


ציוד ומפות:
למסלול עצמו לא צריך ציוד מיוחד באוקטובר חוץ ממעיל גשם טוב, כיסוי תיק מלא ואוהל 3 עונות. מומלץ פילטר מים כלשהו ומקלות הליכה. לגבי המפות, אנחנו השתמשנו ב GPS ובו מפה טופוגרפית בקנה מידה 1:25000 של כל האזור מהאתר בסעיף 5 במקורות מידע והקלטה של בחור שעשה את כל המסלול באופניים לפני כשנתיים מהאתר בסעיף 4. בנוסף יש מפות בקנה מידה של 1:40000 של כל שלב בנפרד כולל סימון השביל בספר מסעיף 1. ראינו בגראנדה ובמרכז המבקרים מפות נייר טופוגרפיות בקנה מידה של 1:25000 של האזור שלא כוללות סימון השביל הנ"ל. בשטח הסימונים של העמודים והשילוטים די טובים ברוב השלבים (אם כי במרווחים גדולים יותר מאשר בשביל ישראל) ולא הייתה בעיית התמצאות עם המפות של הספר ולמרות זאת, ה GPS עזר בחלק מהמקומות ומנע הליכה מיותרת.


לסיכום:
לדעתי זהו אזור מאוד יפה וכדאי להגיע עליו דווקא אחרי החורף כאשר הכל פורח ועדיין יש שלגים במקומות הגבוהים.
לטעמי האזור עדיין לא מספיק מפותח יחסית לשבילים אחרים ויותר מוכרים באירופה ברמת השירותים הבסיסיים למטיילים מבחינת מידע , שילוט , לינה ואספקה אוכל ומים ויתאים בעיקר למטיילים שאוהבים שקט, לינות שטח,רחצה במי נחלים קפואים ולא פוחדים לסחוב משקלים גבוהים (או לעשות חלקים מהשלבים בעזרת רכב).

צירפתי קובץ שמכיל גם פירוט של כל שלב במפורט כולל מידע מהספר ומהקלטות ה GPS:
סיכום GR240-sendero sulayr

וגם את ההקלטות עצמן:
GPS הקלטות

אעזור בשמחה למי שירצה מידע על המסלול במייל:
warham565@gmail.com
ניתן לראות את האלבום המלא ב:
https://picasaweb.google.com/112650818869222964446/SpainGr240SenderoSulayr#

מספר תמונות נבחרות מהטיול:















warham40867.8497916667
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
מממן
HarmonicWave  
#2 נשלח : יום ראשון 20 נובמבר 2011 04:48:38(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,250

תודות: 152 פעמים
קיבל תודה: 168 פעמים ב 111 הודעות
סיכום מעולה אלי ותמונות יפות, תודה!
ברוך ה  
#3 נשלח : יום ראשון 20 נובמבר 2011 10:20:29(UTC)
ברוך ה


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/10/2010(UTC)
הודעות: 81

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

בהחלט עושה חשק

זמי1  
#4 נשלח : יום ראשון 20 נובמבר 2011 16:48:43(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,510
ישראל

קיבל תודה: 80 פעמים ב 56 הודעות

בהחלט נראה שמומלץ לצאת באביב ולא בסתיו, הכל צהוב וחום, נראה מבטיח לירוק באביב. בטח קר יותר.

מגרד לי ברגלים..

orotem  
#5 נשלח : יום שישי 16 דצמבר 2011 22:53:06(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 8 פעמים ב 5 הודעות
סיכום מצוין, תודה רבה.
ladybug  
#6 נשלח : שבת 17 דצמבר 2011 05:05:01(UTC)
ladybug


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2004(UTC)
הודעות: 17

איזו דילמה - לצאת באביב כשהכל ירוק, או בסתיו כשיש כמויות כאלה של פטל?
היו לכם בעיות עם כלבים בדרך, או שהתמונה הלפני אחרונה לא מייצגת?
Eli TheHiker  
#7 נשלח : יום ראשון 18 דצמבר 2011 17:17:14(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 519

תודות: 65 פעמים
קיבל תודה: 157 פעמים ב 84 הודעות
ladybug כתב/ה:
איזו דילמה - לצאת באביב כשהכל ירוק, או בסתיו כשיש כמויות כאלה של פטל?

אכן הפטל היה מעולה (וגם אגוזי המלך שהיו בכמויות בכל מקום ליד הישובים) ולכן מבין את הדילמה. אבל באופן כללי, לדעתי יש לנו מספיק צהוב בארץ ברוב עונות השנה ולכן אם כבר נוסעים למקומות כאלה אז עדיף לנסוע באביב. הבעיה היא שלא תמיד זה מסתדר

ladybug כתב/ה:

היו לכם בעיות עם כלבים בדרך, או שהתמונה הלפני אחרונה לא מייצגת?

היה די הרבה כלבים יחסית לכמות האנשים במסלול אבל רובם ידידותיים מאוד ואחרים פשוט לא התקרבו. זה לא משהו שצריך להדאיג אותך במסלול.
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
naty_h  
#8 נשלח : יום רביעי 24 יולי 2013 11:58:59(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 547

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים ב 26 הודעות
סיכום מעולה ולטעמי היופי מטמטם, לא ראיתי את הסיכום לפני שנסעתי, אז אשמור אותו לסיבוב השני באזור היפהפה הזה לטעמי
אל מרכז המבקרים בק"מ ה 23 הגעתי באופניים אך לצערי הוא היה סגור , העובדה שניתן לרכב הכל היא מאד מענינת , אבדוק לעומק לקראת הסיבוב השני תודה רבה על ההשקעה המרשימה בתיעוד .

כמה   תתוספות :

לינה בגרנדה :

אסקודו אל כארמן 6   12-14 יורו ללילה מרכז העיר אכסניה מצוינת. ניתן לבשל בה בכלים של האכסניה ובכירה החשמלית שלה

הצטידות במזון שני ק"מ מהאכסניה לפני הגשר יש סופר של רשת מרקדונה ענק וזול .

אוטובוסים גראנדה סיירה נבאדה סיירה דל גיחאר :
מחיר 4.5 יורו יש שניים ביום הראשון ב 0900 מטרמינאל האוטובוסים בגרנדה השני ב 1700 , האוטובוס מגיע עד פראדו יאנו קצת מעליה תחנה סופית,
ההגעה לסיירה דל גיחאר היא פיצול בק"מ ה16 למיטב זכרוני
ופניה מעלה לסיירה דל גיחאר במה שנראה על פניו עליה נוראית המתגמדת כאשר מבינים שזה כלום לעומת העליה האמיתית לסיירה נבדה .

חובבי שיפועים ימצאו עניין רב במסלול הזה שהוא משופע תאד .
השנה הסיירה היתה מאד מאד מושלגת .

מיכלי הברגה שאלה מענינת שמח שמצאתם , גראנדה נגישה וזולה דרך מדריד יש אוטובוס לילה גם לולנסיה דרך ברצלונה יקר מאד מגרנדה ומאד לא משתלם כלכלית.

טיסות זולות מאד יש לטורקיש לולנסיה אם נוחתים שם ההמשך לגרנדה צריך להיות דרך מדריד ,ולא המשך ישיר עלות הכרטיס שלי 260היתה יורו , אין סיבה עכשיו יותר לשלם 500 דולר . .

יש שני טרמינאלי אוטובוס במדריד משם ממשיכים לגרנדה ,אחד מהם שייך לאלסה , ניתן לרכוש באתר של אלסה כרטיסים ולשלם בפיי פאל אז כדאי לרשום את סיסמת פיי פאל כך שתוכלו להשתמש בה
בדרכים, כמו כן ניתן לשלם בכרטיס אשראי ספרדי בלבד , כלומר אין דרך לקנות ברשת כרטיס אוטובוס באתר של אלסה בכרטיס אשראי בינלאומי. .

ציוד ומפות:
"ציוד ומפות:
למסלול עצמו לא צריך ציוד מיוחד באוקטובר חוץ ממעיל גשם טוב, כיסוי תיק מלא ואוהל 3 עונות. מומלץ פילטר מים כלשהו ומקלות הליכה. לגבי המפות, אנחנו השתמשנו ב GPS ובו מפה טופוגרפית בקנה מידה 1:25000 של כל האזור מהאתר בסעיף 5 במקורות מידע והקלטה של בחור שעשה את כל המסלול באופניים לפני כשנתיים מהאתר בסעיף 4. בנוסף יש מפות בקנה מידה של 1:40000 של כל שלב בנפרד כולל סימון השביל בספר מסעיף 1. ראינו בגראנדה ובמרכז המבקרים מפות נייר טופוגרפיות בקנה מידה של 1:25000 של האזור שלא כוללות סימון השביל הנ"ל. בשטח הסימונים של העמודים והשילוטים די טובים ברוב השלבים (אם כי במרווחים גדולים יותר מאשר בשביל ישראל) ולא הייתה בעיית התמצאות עם המפות של הספר ולמרות זאת, ה GPS עזר בחלק מהמקומות ומנע הליכה מיותרת".

אהבתי מאד את הדיווח על האופניים ,ואת התמונות הנאות, שנית אופני שטח ניתן לשכור בגרנדה ב 12 יורו ליום , טיול כזה באופניים מצריך הרבה מאד ניסיון ברכיבה ,וכושר גופני מעולה בעליה לשפיצים הללו , את האופניים שוכרים קרוב מאד לספריה חנות הספרים ליברריה אלהמברה ,
כתבתי דיווח מלא בנושא פארק אורדסה מונטה פרדידו התיכנון והביצוע , צריך להביא בחשבון כי לא ניתן לרכב באופניים עם פדלים רגילים חייבים או נעלי קליטים או פדלים מיוחדים אחרת הנעליים מחליקות מהאופניים בעליות הללו גם רוכבים מנוסים שלא מצוידים בנעלי קליטים או פדלים המאפשרים משיכת הפדל העולה לא יצליחו לרכב כפי שקרה לי , הפדלים והכביש היו חלקים מדי .

בעניין כלבים, בערך בק"מ ה 20 יש תחנת צער בעלי חיים מקומית אותה מנהלת צרפתיה , ובכלל יש באזור שהוא כפרי באופיו הרבה כלבי שמירה .

.




naty_h41480.5323842593
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.