ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 13:29:54(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

האם מישהו יודע איך מתקנים מוט הליכה? החלק שבעזרתו משנים את אורך המוט (האמצעי) זה עם החלוקה לס"מ,

יצא מתוך "הבית" שלו שזה השליש העליון של המוט. הנה תמונה של התקלה:

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
רוני  
#2 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 13:47:30(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
זה קורה די הרבה כשהחלק ההוא של המוט יוצא מתוך ההברגה שלו עקב סיבוב יתר.
החלק המתהדק (תחשוב עליו כעל אומ) נשאר תקוע בתוך המוט העליון.
   כדי לפתור את זה תדחוף את המוט התחתון כל הדרך פנימה במוט העליון עד שאתה מרגיש התנגדות (שזה אומר שהוא נוגע באומ) ואז תסובב בכיוון ההברגה. ככה האומ יתהדק לבורג. עכשיו אתה יכול למשוך את המוט התחתון שאליו כבר מחובר האומ. יכול להיות שתצטרך שחרר קצת את ההברגה.
ההוראות נשמעות קצת מסובכות אבל זה די פשוט אחרי שאתה מבין איך ההברגה פועלת. אופציה נוספת היא לקחת את המוט השני שלך ולפרק אותו באותו מקטע (סובב קצת את המוט עד שהוא חופשי ואז משוך, כשהאום עוד עליו) ולהסתכל איך הוא בנוי.

בהצלחה
יענקל'ה סער  
#3 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 14:14:08(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ההסבר עזר, תקנתי.

המוט האמצעי נתקע ואי אפשר היה לדחוף אותו למעלה. היה צריך תחילה "לשחרר" את האום על ידי סיבוב בכיוון ההפוך ואז שניהם עלו מעט

למעלה וזה מה שאיפשר לסובב את המוט האמצעי בכיוון הנכון ולהבריג אותו לאום. תודה רבה

yankale1740875.4028587963
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
זמי1  
#4 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 15:13:52(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

יענקלה

איך מתקנים את הדגם המשוכלל שלך שעשוי מעץ?....אי אפשר להבריג אותו.

יענקל'ה סער  
#5 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 15:19:53(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

שני יתרונות מרכזיים למוטות מן דגם המשוכלל:

1. המחיר

2. הם לא מתקלקלים...

מנהל אחד כאן יכול לאשר או לסתור את יתרון מס' 2...

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
arthur  
#6 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 18:48:33(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
תופס טרמפ על השרשור,

יש לי זוג מוטות של LEKI שכידוע יש להם אחריות לכל החיים.
מישהו אי פעם השתמש באחריות הזאת? מה היא כוללת?
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

LiorEl  
#7 נשלח : יום ראשון 27 נובמבר 2011 19:36:25(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

עקרונית על מקלות האחריות כוללת הכל חוץ משבר של המתכת עצמה...
ז"א אחריות על: מנגנון נעילה, ידית שעם שעלולה לצאת, קוץ שנשחק.

עקרונית, חבר טייל עם לקי, החליק על המקל ו.. הוא נשבר, שלח להם והחזירו לו חדש. נסה ליצור קשר עם לקי העולמי.

מקסימום, בד"כ אפשר גם להחליף את המקטע השבור תמורת תשלום אצל היבואן.
בהצלחה. ;)LiorEl40874.6925578704
רוני  
#8 נשלח : יום שני 28 נובמבר 2011 03:11:58(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
ארתור, חוקית אני מאמין שהאחריות שלהם לא כוללת בלאי טבעי (WEAR AND TEAR ) כך שהם לא חייבים לך כלום. אני לא מכיר שום חברת ציוד שאין לה סעיף כזה בחוזה שלהם, בתור כסת"ח חוקי כדי שלקוחות לא יוכלו לתבוע אותם.
אבל, וזה אבל גדול, בעבר שירות הלקוחות של לקי העולמי, לפחות בארה"ב היה מעולה.

היו לי מוטות לקי במשך חמש שנים והם תיקנו לי אותם פעם ב 2003 ואח"כ החליפו לי אותם לגמרי ב2004(שלחו לי מוטות חדשים לגמרי לחנות טיולים בקולורדו כתחליף לישנים שבלו, בחינם לגמרי).
כיוון שמקלות הליכה הם חלק מהציוד שמתבלה הכי הרבה בהליכה ממושכת, הייתי צריך להחליף אותם שוב בשנים שאח"כ וגיליתי ששרות הלקוחות שלהם התדרדר. היה לי קשה לתפוס את שירות הלקוחות שלהם בטלפון, והם היו הרבה פחות נדיבים. הבנתי גם ממטיילים אחרים ששירות הלקוחות שלהם, לפחות בארה"ב התדרדר באותם שנים.
בסופו של דבר נמאס לי לרדוף אחריהם, וכיוון שקניתי את המוטות בREI שלהם שירות לקוחות מדהים, סיפרתי זאת לשרות הלקוחות שם והם החזירו לי את הכסף ששילמתי עבורם חמש שנים קודם .
מאז אני הולך עם מוטות הליכה פשוטים שעולים בוולמארט בארה"ב 17 $ הזוג.
בדקתי עכשיו באיביי ובסכום הזה אפשר לקנות אותם כולל משלוח לארץ (לא משלמים מכס על סכומים פחות מ50$ ). חפש HIKING POLE באיביי ותמצא זוגות החל מ17$ .

המוטות הללו אומנם טיפה נחותים מהמוטות של לקי - הם קצת יותר כבדים, והחודים שלהם עשויים מפלדה רגילה ולא מקרביד כמו במוטות לקי, כך שהם נשחקים יותר מהר, ואפילו גורמים לגיצים מגניבים אם את מכה אותם על אבן (אצל לקי הבסיס של החוד נשחק כך שבערך כל 1000 ק"מ,תלוי בתוואי השטח, וצריך להחליף אותם, מה שעולה בארה"ב גם כ17$, -שירות הלקוחות בהחלט לא יחליף אותם בחינם!).
כיוון שלמוטות הליכה יש בלאי מאוד גבוה, שני רק לנעליים, למדתי שיותר נוח וזול לקנות כל פעם מוטות חדשים זולים שהם במחיר של חודים של מוטות לקי.   בנוסף, כמות הנאצות שתפלוט במקרה שתאבד אחד המוטות (וזה קורה הרבה הרבה יותר ממה שאתה חושב, באוטובוסים טרמפים וכו') הרבה יותר קטנה עם מוטות זולים.
ובתוך הערה אחרונה אוסיף, שמניסיוני ומנסיון של כמה וכמה מטיילים שאני מכיר, ללקי יש משום מה בקרת איכות לא כך טובה, כי אני מכיר כמה וכמה אנשים כולל אני שהיו להם פגמי יצור במוטות לקי. ממוטות כאלה יקרים הייתי מצפה לבקרת איכות טובה בהרבה.

נראה לי שעניתי תשובה ממש טובה, אבל לא לשאלה שארתור שאל ....   אז לשאלתך, הייתי פונה ללקי העולמית, ומקווה לטוב. אם לנציג שירות הלקוחות שלהם היה יום טוב, אולי הם יהיו לארג'ים איתך, וישלחו לך החלפה בחינם. אם לא ואם הם דורשים ממך יותר מ20-30$ הייתי פשוט קונה את המוטות הזולים באיביי, ומתייחס אליהם בתור ציוד מתכלה, שתקנה שוב בתוך שנה שנתיים...
זמי1  
#9 נשלח : יום שני 28 נובמבר 2011 18:21:18(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
אני מאז ומתמיד משתמש רק במוטות פשוטים וזולים, לא מצאתי הבדלים ששוים כסף ביניהם, חבל על הכסף.
arthur  
#10 נשלח : יום שני 28 נובמבר 2011 20:51:54(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
חחחhe רוני תאמין לי אתה ...הרגת אותי מצחוק.

טוב תקשיבו חבר'ה המוטות שלי מחברת לקי כאמור. עכשיו אני יודע שאני פותח פה לשטן ומחר הם הולכים להישבר אבל תקשיבו.
עברו איתי את שביל ישראל+ GR20 וGR 10 + טיולים בסופי שבוע , עם 0 תקלות.
נשבעתי שלעולם לא אחליף את המקלות האלה!

מי היבואן של לקי בארץ?arthur40875.7448842593
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

הלך עברי  
#11 נשלח : יום חמישי 01 דצמבר 2011 11:25:09(UTC)
הלך עברי


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC)
הודעות: 377

קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
.הלך עברי41493.5670949074
arthur  
#12 נשלח : יום חמישי 01 דצמבר 2011 17:09:23(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
כשאתה אומר שהוא נשלף עם האום אתה מתכוון אום הפלסטיק שנועל אותו בתוך המוט?
אני זוכר שגם לי היתה את הבעיה הזאת אבל שכחתי איך תיקנתי אותה.

"The mountains are calling and I must go"

John Muir

רוני  
#13 נשלח : יום חמישי 01 דצמבר 2011 18:22:05(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
הלך - הבעיה שלך כנראה מאוד דומה לזו של יענקלה - והפתרון הוא אותו פתרון שכתבתי ליענקלה. מה שלא כתבתי שם הוא שלהרבה מנגנונים (וזה משתנה מיצרן ליצרן) יש יותר מאומ אחד על ההברגה, כשהאום הקריטי הוא בעצם ראש פלסטיק שמתרחב כמסובבים את האומ שתחתיו. אצלך כנראה הראש הזה השתחרר עקב סיבוב יתר והוא תקוע בתוך המוט. תעשה את ההוראות שאמרתי ואז בשאיפה תצליח לתפוס את הראש בעזרת המוט התחתון. שוב זה נשמע מסובך, אך אם תפרק מפרק אחר תראה איך זה בנוי ואז תבין, לא משנה כמה מאותגר טכנית אתה....   ואם עדיין יש בעיה תשים כאן תמונה של המנגנון שלך שנדע.


רוני  
#14 נשלח : יום חמישי 01 דצמבר 2011 18:31:36(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
טיפ: אם השתמשתם במוטות בתנאי רטיבות, או אם אתם לא הולכים להשתמש בהם לתקופה ממושכת ותאכסנו אותם באזור עם לחות, מומלץ לפרק את המוט לשלושת החלקים (חשוב מאוד לשים לב להשאיר את ה"אומים" והראש הפלסטי על המוטות, שלא יאבדו). הסיבה לכך היא שבעיקר במוטות הזולים, המנגנונים נוטים לסבול מקורוזיה מסויימת ויחד העם הליכלוך מאבק\בוץ המנגנון נוטה להתקע, במיוחד אחרי איכסון ממושך.     
לא בטוח שזה כזה חשוב בארצנו היבשה, אבל בטיול באזורים רטובים יותר זה ימנע את החוויה המפוקפקת שלגלות ביום לפני הטיול שמוט ההליכה שלכם תקוע, אולי לצמיתות
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.