ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : יום ראשון 22 ינואר 2012 18:40:20(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

שביל ישו שנקרא בעברית "שביל הבשורה" סומן בשטח בשנת 2009, כאשר האפיפיור ביקר בארצנו. בשנת 2011 טיילו על השביל למעלה מ 10,000 תיירים. לשביל יש פוטנציאל של עשרות אלפי תיירים בשנה שילכו על השביל הזה או חלקים ממנו. התקוות הן שהוא יגיע ואף יכול לעבור ברבות השנים, את שביל הצליינים, ככל שזה קשור למספר המטיילים עליו.

השביל מתחיל בנצרת ועובר באתרים מקודשים לנצרות כמו : כנסיית הבשורה, כנסיית בית הכנסת, כנסיית מנזה כריסטי בנצרת, כפר כנא וכנסיית החתונה שבה, על פי המסורת, ישוע ביצע את הנס הראשון שלו והפך מים ליין, וכמובן כל האתרים המקודשים לנצרות בצפון הכנרת. השביל אינו מדלג על אתרים כמו: ציפורי, קרני חיטין, נבי שועייב והר הארבל.

המטיילים על השביל נעזרים באוכלוסיה המקומית. בנוסף לבסיס היציאה בנצרת שבה המטייל נערך לקראת הטיול, וישן באחד ממקומות הלינה בעיר, יש אכסניה בכפר כנא, אילניה, לינת שטח ליד לביא, מלון לביא (לנוצרים שומרי שבת...), לינה בכפר זיתים, ובמושב ארבל צמרים וגם אכסניה. וכמובן כל מקומות הלינה  בצפון הכנרת. עד לאחרונה משרד התיירות שיבח ותמך בשביל ישו, הוא שביל הבשורה. 

לפני מספר חודשים משרד התיירות חנך שביל חדש: שמו באנגלית THE GOSPEL TRAIL או בעברית: דרך הבשורה. דרך הבשורה של משרד התיירות מתחילה בהר קדומים הוא הר הקפיצה שנמצא מחוץ לנצרת, היא יורדת בשביל יפהפה שנפרץ במדרון התלול. זה הקטע הכי יפה על הדרך שאורכו ק"מ אחד בלבד. מכאן דרך הבשורה עוקפת את איכסאל, גבוה מעל הכפר, על דרך עפר חדשה שנפרצה על מנת לעקוף את הכפר. הדרך ממשיכה בנחל ברק בן אבינועם, הולכת בשטחים פתוחים של הקק"ל ביער בית קשת,  עוברת במרחק של 5 ק"מ מכפר כנא ומתחברת לשביל הבשורה (הוא שביל ישו) ליד צומת גולני.  

מכאן ולאורך של 10 ק"מ שביל הבשורה ודרך הבשורה הולכים על תוואי זהה כאשר הם נפרדים בערך 3 ק"מ צפונית לקיבוץ לביא. מכאן דרך הבשורה (החדשה) אינה עולה לקרני חיטין (קרב קרני מיטין 1187 נערך כאן), עוקפת את נבי שועייב ממערב, ממשיכה בנחל נימרים, יורדת בנחל ארבל, אינה עולה להר הארבל, ומגיעה לחמאם. 

שני השבילים אורכם כ 65 ק"מ. דרך הבשורה פוגשת את הכנסייה הראשונה אחרי 60 ק"מ בצפון הכנרת. אין על הדרך מקום לינה אחד בין נצרת לכנרת, אפשר להצטייד במים על דרך הבשורה רק באמצע הדרך בצומת גולני, כ 30 ק"מ מהר הקפיצה. אחרי צומת גולני יש מים בחמאם שזה עוד 25 ק"מ. לפי פרמטר המים תייר ממוצע יצטרך לעשות הטמנות של מים בדרך. 

הוצעה למשרד התיירות  חלופה לתוואי הבא: מהר הקפיצה לרדת על התוואי שהם סימנו, לעלות להר דבורה, שיבלי, הר תבור וכנסיית ההשתנות החשובה מאוד לנצרות, להמשיך על שביל ישראל לירדנית, לטבול במי נהר הירדן, צפונה עד מגדל ומשם לאתרים בצפון הכנרת. בדרך זו שני השבילים היו משלימים זה את זה. 

על התוואי החלופי נמצאים הרבה ישובים ותשתיות לתייר: שיבלי, כפר קיש, יבנאל (במרחק של 3 ק"מ) כל הקיבוצים ממערב לכנרת, עיר קטנה (טבריה), כפרחיטים, יש נוף נפלא מהר הארבל, והרבה תושבים מקומיים שימחו לעזור לתיירים ובדרך להעזר גם. משרד התיירות לא התייחס לחלופה הזאת בכלל. 

משרד התיירות הגיב: התוואי שלנו הוא תוואי מרכזי שממנו אפשר לעלות להר התבור ולחזור, ללכת לכפר כנא ולחזור, ללכת לנבי שועייב ולחזור, לעלות להר הארבל ולחזור. ובסוף להגיע לכנרת. אמרו והוסיפו: "אנחנו נבנה על התוואי שלנו מקומות לינה, חניונים, ומקומות להצטייד במים. הם התעלמו מכך שאת המלון יבנו ביער בית קשת, וחניונים ישימו בשטחים פתוחים.

לא ברור חוסר הרצון לשתף את התושבים באזור. אי אפשר לחשוד במישהו שהוא שייך למפלגה אחת והוא לא רוצה בטובתם של אנשים מסוימים, כפי שניסו לרמוז, זה פשוט לא נכון. על התוואי החלופי שהוצע להם יש אנשים מכל גווני הקשת הישראלית.

משרד התיירות מחק את שביל הבשורה (הוא שביל ישו) מהמפות שהוא מפיץ לתיירים מחו"ל. המשרד היקציב 2,000,000 ש"ח וסכום זה נוסף ל  1,000,000 ש"ח מהקק"ל וביחד הכסף שימש לשים בשטח  כ 140 סימונים כמו זה שלמטה.

 

yankale1740930.8677430556
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
דרור  
#2 נשלח : יום שני 23 ינואר 2012 00:30:00(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 64
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

יענקל'ה, מכיוון שפתחת שירשור זה בעקבות המלצה שלי לטיול בשביל הבשורה (jesus trail), אני מרשה לעצמי להוסיף על דבריך הנכונים כשלעצמם.

לפני כן, גילוי נאות: מעוז יינון, אחד מהיוזמים של שביל ישו שגם פעל רבות למימושו, הוא חבר וגם שותף שלי בפרוייקט אחר.

כל העניין של סימון דרך הבשורה כמסלול אחר משביל הבשורה/ישו (הקיים, המסומן, שיש עליו ספר, שנתמך על ידי כל הגופים המעורבים כולל משרד התירות, שצעדו עליו רבים ושזכה להכרה בינלאומית, שהוכר גם על ידי גורמים נוצריים ועוד ועוד), ובכן, הנושא מריח משילוב רע אך אופייני של פוליטיקה ובירוקרטיה, שלא לומר טיפשות ורשעות.

גם אם יש מקום לבחון חלופות לקטעים מסויימים בשביל או אפילו, כמקובל בעולם, להציע מספר "וארייאנטים" לחלק מן הדרך, למה לא לעשות זאת בתיאום בין הגורמים ותוך שיתוף פעולה?

איזו מטרה יכולה להיות ליצור שביל אחר, עם סימון אחר, מפות אחרות, קידום נפרד און ליין ואוף ליין, תוך מחיקת הקיים שכבר עובד ומביא טיילים מהארץ ומחו"ל, ללא התחשבות באיש? האם יש עוד הסבר חוץ מצורך פוליטי של גורמים מסויימים להאדיר את שמם ופועלם ושל אנשים וגופים מבין אנשי המשרד ומחוצה לו להיות צינור ואולי גם ברז או אפילו כלי קיבול לכספים הרבים (כספי ציבור יש להזכיר) שמוצאים על הנושא.

ייתכן שאני שוגה ולא אלו המוטיבציות אלא אחרות (האם הרצון לעקוף יישובים ואתרים ערביים ודרוזים? לא יודע) אבל עדיין לא שמעתי הסבר מתקבל על הדעת להתנהגות והתנהלות המשרד ואנשיו.

בכל מקרה אני יודע בבירור שכלפי חוץ (לצליינים ותיירים מחו"ל) מלחמות היהודים על שביל הנוצרים נראות מגוחכות במקרה הטוב וודאי שפוגעות במה שאמור להיות השאיפה של כולם - העלאת ישראל על מפת הטרקים הבינלאומית בכלל, והצליינות הנוצרית בפרט. (קשה לתאר את ההשתוממות של טוני ווילר - מייסד ה"לונלי פלנט" כשהלך איתנו קטע מהשביל והיה צריך להבין את פשר הסימונים השונים והמשונים).

אם זה מעניין את הפורום אשמח לנסות ולצרף לשירשור את מעוז יינון הנ"ל או את דיויד לנדיס - כותב הספר על Jesus Trail.

 

דרור40930.8963888889
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.