zivrom
#1 נשלח : שבת 01 ספטמבר 2012 16:13:11(UTC)

דירוג: שביליסט מתחיל

הצטרף: 01/09/2012(UTC)

שלום לכולם. בהשראתו של אמנון חזרנו לפני שבוע, משבוע בדולומיטים. בחרנו לעשות את אלטה ויה 4!. היה כיף מאוד ומאוד מומלץ. קצת רקע לפני, אנחנו ארבעה חיילים [ רגילה] וכידוע משכורת חיילים לא גבוהה ולכן בחרנו לעשות טיול שהוא יהיה זול, ללא התחשבות במשקל התיק. ולכן יצאנו עם שקי שינה אוהל וציוד בישול. נחתנו בשבת בורונה משם לקחנו רכבת ל san candino שם קנינו מפות, אוכל וגז[גז ניקוב לא הברגה], ישנו באחו ספאתי העיר באוהל שלנו. בבוקר קמנו ותפסנו טרמפים לתחילת המסלול. כל אחד סחב ציוד כבד פלוס אוכל לשלושה ימים פלוס 3 ליטר מים.
סה"כ משקל התיק הכולל הגיע ל כ 20 קילו.
התחלנו את היום הראשון לפי הסיפור דרך שאמנון שלח לנו, טיפוס של 950 מטר ביום הראשון. לא נתקלנו בבעיות עם פקחים בהקשר של בישול/ לינה בשטח, אבל בהחלט נזהרנו מזה.
היום השני היה לא מחות קשה פיזית משום שבוני השבילים לא מאמינים כנראה בהליכה באותו קו גובה, ולכן כל המסלול הוא עליות וירידות קיצוניות. כמובן שגם למי שבנינו שלא מתכנן להוציא הרבה כסף בטיול עדיין שווה לא לוותר על הפינוקים ברפוגים בסגנון השטרודל והבירה.
היום השלישי היה יותר פשוט ובאמצעו יש עיירה שאפשר לעשות בה קנייה של אוכל להמשך הטיול. בלילה השלישי החלטנו לישון ברפיוג, כל אחד שילם 15 יורו. באותו לילה ירד גשם זלעפות והיה לנו מזל גדול משום שלא היה לנו אוהל חסין לגשם! בשום אופן לא לצאת לדולומיטים בלי אוהל חסין לגשם!!. ברפיוג הסבירו לנו שביום הרביעי נצטרך רתמות טיפוס והבטחה עצמית לגובה. לא היה לנו את הציוד המתבקש אז אילתרנו מחבלים שהיו לנו ומקליפסים שחלק היו לנו וחלק קנינו ממטיילים אחרים.
ובאמת כל היום הרביעי עובר במצוק מטורף שנפילה ממנו תסתיים במוות ודאי, ולכן מי שיש לו פחד גבהים או שהגיע ללא ציוד טיפוס מתאים לא יכול לעשות את היום הרביעי!
בסיומו של היום ישנו ב "ביבק" שזה מין ביקתת שטח חינמית עם 9 מיטות צפופות. שוב למזלנו הוא היה ריק ושוב למזלנו דווקא אז ירד גשם מטורף כל הלילה ונשארנו לנו יבשים. בסיום היום החמישי החלטנו לא להמשיך ליום השישי והאחרון של הטיול וחתכנו לאחת העיירות. בכללי ברוב הימים אפשר לחתוך לסיום.
בכללי היה לנו שבוע, משבת עד שבת, שמתוכם חמישה ימים בשטח וכל השאר לנסיעות וקצת לראות את איטליה.
סה"כ כרטיס עלה לנו 1900 שקל פלוס כ 1100 שקל לכל השבוע.
לא עלינו על ה 3000 שקל שזה מאוד זול אבל שוב רק לבעלי גב חזק!
אני מאוד ממליץ טיול מסוג זה אך ורק למי שמורגל לציוד כבד מהארץ ולמי שאין לו מספיק כסף. למי שלא כזה עדיף כמובן על הגירסה של שינה ברפיוגים.
בברכה זיו
אמנון לנגי
#2 נשלח : יום ראשון 02 ספטמבר 2012 04:32:01(UTC)