ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים<12
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמנון לנגי  
#21 נשלח : יום שישי 03 נובמבר 2017 20:30:14(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

הלכתי את המסלול סולו (קורמיור-דונס) מ 25 לספטמבר ועד 6 באוקטובר 2017 (12 ימי הליכה מלאים). מזג האוויר היה נפלא בלי אף יום גשום. 


חלוקת מסלול (לינות)

Rifugio Elisabetta (1 (רפיוג טוב. מקלחת במטבעות. ארוחת ערב נהדרת ברמה של רפיוג פרטי איכותי 55 אירו HB עם המקלחת). 

La Thuile (2 (לינה בחדר פרטי La Belette. חדר כפרי ונעים בלב העיירה, אך גם קצת חשוך. 50 אירו לינה בלבד). 

Bivacco Promoud (3 (הביוואקו לא קיים יותר. במקומו נבנה בית פרטי עם רפת גדולה. בעל הבית לא מאפשר מעבר בשטחו או לינה בסמוך. ישנתי באוהל ק"מ מעל). 

Planaval (4 (לינה במלון Paramont. בעל הבית פתח במיוחד עבורי. מערכת החשמל היתה בשיפוץ כך שלנתי ואכלתי לאור נרות בתעריף מיוחד 40 אירו HB). 

Bruil (5 (לינה במלון משפחתי קטן וחביב Chez Lidia. מחיר 50 אירו B&B). 

L'Eau-Rousse (6 (לינה ב - Hostellerie du Paradis. מקום יפה על השביל אבל בעל הבית זקן וטרחן והמסעדה פלצנית עם אוכל גרוע. 60 אירו HB). 

Rifugio Vittorio Sella (7 (חדר חורף חדש ומעולה אך בלי אופציית בישול ובלי חימום. 10 אירו דמי שימוש). 

Cogne (8 (לינה ב Résidence Chateau Royal - חדר מעולה עם מטבחון טלוויזיה וכל מה שצריך. 50 אירו B&B)

Rifugio Sogno di Berdzé (9 (הרפיוג נשאר פתוח משום שהבעלים החדש רצה להתרשם מכמות המטיילים באוקטובר. 55 אירו HB רק אני והבעלים בחגיגת פסטה ואלכוהול). 

Champorcher (10 (קוטג' פרטי איכותי ב Revivre Village. מחיר 65 אירו - לינה בלבד). 

Crest (11 (דורמטורי בכפר. אין דמי שימוש). 

Donnas (12 (לינה ב Chez Annie במחיר 50 אירו B&B) 

 

איכות שביל ודרגת קושי
על הנייר, הטרק הזה הוא אחד הקשים באירופה. הוא חוצה שני מעברי הרים מעל 3000מ' ויש בו כמעט כל יום טיפוס וירידה של 1000-1600מ'. למרות זאת, הייתי מגדיר אותו רק כטרק ברמת קושי בינונית-קשה וזאת בשל ההשקעה האדירה שנעשתה בו. גם כשמטפסים ברציפות מגובה 1650מ' לגובה 3300מ' זה לא מתיש את הגוף משום שהאיטלקים עשו המון זיג זגים ששומרים על טיפוס אחיד בשיפוע ממוצע של 10%. כשמתקרבים לפאסים, ונכנסים לאזור של בולדרים, אין מצב של אבנים רופפות או סחף של השביל. האיטלקים קדחו באבנים ועיגנו אותם לרצפה ובחלק מהמקומות אפילו חצבו בבולדרים מדרגות. יום אחר יום פשוט הודתי בלבי לאדריכלי השביל ולמבצעים בפועל על ההנגשה הנהדרת. אני חושב שזה אחד השבילים האלפיניים המושקעים והנוחים ביותר שיש. 

 

מבנה השביל   
זה לא שביל רכס אלא שביל שנע ממערב למזרח וחוצה כל הזמן את הרכסים שנעים מצפון לדרום. לכן הרעיון הכללי בכל קטע הוא טיפוס מהעמק למעבר הרים וירידה לעמק מהצד השני. אין כאן טיפוס לגובה שיוט והליכה לאורך רכס, אלא עבודה סיזיפית של עליה מעמק לפאס וירידה חזרה לעמק. זה המבנה של השביל וזה יוצר בעיה למי שרוצה לדלג על קטע מסוים משום שאין כבישים שחוצים את הרכסים וכדי לדלג מעמק לעמק באוטובוס צריך לעשות מעקף ענק של עשרות ק"מ. 

 

איכות נוף
השביל הזה לא משתווה לנוף הקרחוני הדרמטי של רכס המונבלאן הסמוך (TMB) או לפסגות 4000+ ב WHR. איכות הנוף ברובה בינונית כמו דרגת הקושי. הקטע היפה ביותר הוא לטעמי קטע 1 (מקורמיור לרפיוג אליזבטה) שהוא קטע משותף עם ה TMB. הקטע השני ביופיו הוא הקטע בין רפיוג Alberto Deffeyes למעבר הרים Passo Alto (גובה 2860מ'). בשאר ההליכה אין הרבה נופים עוצרי נשימה, אך יש הרבה תצפיות טובות וכאמור, איכות השביל מעולה והעיירות ציוריות. 

 

איכות הבקתות
השביל פחות מתבסס על לינה בבקתות ויותר על לינה בעיירות, מה שהופך אותו לשביל מפנק במיוחד. רמת הבקתות, היכן שיש, היא סבירה מינוס. לא מתקרבת לרמת הדולומיטים.

 

כמה מילים על מדריך השביל הרשמי של עמק אאוסטה
סך הכל זה מדריך סביר עם מפות, מרחקים ואינפורמציה די מקיפה. החולשה העיקרית של המדריך היא בתאור המסלול. כמעט כל קטע זוכה לאותו תאור תמציתי: "חצה את גשר העץ, טפס לפאס בדיאגונלים (אלכסונים) ורד בצד השני בדיאגונלים עד לנקודת הלינה". אז נכון שזה באמת תאור תמציתי מדוייק של ההליכה אבל ממדריך שביל מצפים לקצת יותר הרחבה. די מגוחך לתאר 5 שעות טיפוס רציף של 1650מ' לפאס של 3300מ' במשפט הלקוני: "חצה את גשר העץ וטפס לפאס".

  

סיפור מסלול מקוצר 

יום 1 - מקורמיור עולים בתלילות ביער עד לתחנת רכבל שרואים בבירור מהעיר. משם המשך נוח עד לרפיוג Maison Vieille. מנקודה זאת מתחילה הליכת שלוחה נפלאה עם תצפיות מעולות לרכס המונבלאן. זה אחד הקטעים היפים ביותר של ה TMB ומבחינת ה AV2 זאת פתיחה בשיא. מהסיבה הזאת אני חושב שעדיף ללכת את השביל הפוך מדונס לקורמיור. זה גם עדיף מבחינת השמש כי בהליכה מערבה יש את השמש בגב רוב הזמן. 

יום 2 - הקטע נפתח בטיפוס קצר ונוח של 500מ' לפאס (Col Des Chavannes) ומשם ירידה סתמית קלה וממושכת, על דרך גיפים רחבה, עד לעיירה La Thuile. 


יום 3 - פותחים בהליכה של כמה ק"מ על הכביש עד לתחילת הטיפוס לכיוון רפיוג Alberto Deffeyes. המסלול עובר בשלושה מפלים נחמדים אך לא יוצאי דופן. חדר החורף ברפיוג עלוב במיוחד אך יש בקומה הראשונה מטבחון די מאובזר. המשך ההליכה עד לפאסו אלטו הוא מרהיב והירידה מהפאס לעמק היא נוחה. מי שלא סוחב אוהל בקטע הזה, צריך להחליט מראש מה לעשות בהמשך, משום שהרפיוג הלא מאוייש Promoud כבר לא קיים. יש שתי אופציות עיקריות: 1) אפשר לטפס עוד פאס אחד ולישון ברפיוג שאחריו או אפילו למשוך עד לעיירה Planaval, משימה לא פשוטה בכלל. 2) להמשיך ולרדת בעמק עוד 400מ' מהמקום בו היה פעם Promoud, עד לבית הארחה כפרי קטן (בערך 40 ד' ירידה) ולמחרת ללכת עד Planaval.    

יום 4 - אני בחרתי לישון באוהל בסוף יום 3 והלכתי ביום זה עד Planaval ביום הליכה די קצר. 

יום 5 - בקטע זה, לפי מדריך השביל, אמורים ללכת מהעיירה Planaval עד לרפיוג Chalet de l’Epée. רוב ההליכה בקטע זה היא במקביל לכביש ורק בסוף יש טיפוס לרפיוג. אין שום אתגר או עניין בהליכה בעמק והיות ויש אוטובוס שנוסע על הציר וגם אפשר לתפוס טרמפ, חבל לבזבז יום מלא על הקטע הזה. אני מציע לנסוע בבוקר עד לעיירה Valgrisenche ומשם להתחיל את ההליכה היפה עד ל Rhemes-notre-dame דרך Col Fênetre (גובה 2840מ'). יש ב Rhemes-notre-dame כמה אופציות לינה זולות. 


יום 6 - טיפוס נוח של כ 1300מ' וירידה ארוכה ארוכה עד לפנסיון ב Eaux-Rousses. אין בקטע משהו מיוחד מבחינת הנוף. בארוחת הערב תפגשו את בעל הפנסיון הזקן scared

 

יום 7 - ביום זה מטפסים את 1650מ' הנוחים והקלים ביותר באלפים. יום שנראה מתיש על הנייר, מתגלה בפועל כיום פשוט ונחמד. הירידה מפאס Loson (גובה 3300מ') תלולה בחלקה הראשון אך מהר מאוד מתמתנת. חדר החורף ברפיוג Vittorio Sella נהדר. בחצר הרפיוג מסתובבות הרבה חיות. 

 

יום 8 - זה יום קצר מאוד שכולו ירידה עד לעיירת הסקי הצבעונית Cogne. מי שרוצה ללכת עוד קצת ועדיין לישון בעיירה מסודרת, יכול להמשיך עד Lillaz. 

 

יום 9 - יום של עליה רציפה לאורך נחל וקצת שלוחות עד לרפיוג Sogno di Berdzé. הקטע הכי קשה של היום זו העליה הקצרה מהעיירה Lillaz. 

 

יום 10 - יום שמתחיל בטיפוס לפאס. הגיוני לחבר ביום הזה שני קטעים קצרים במדריך ליום לא קשה ולא ארוך מדי עד לעיירת הסקי החמודה Champorcher.  

 

יום 11 - יש פיתוי לסיים את השביל ב Champorcher, משום שהשביל עושה משם מעקף גדול בעבור התקדמות די קטנה וזה יום יחסית קשה. עם זאת, יש מסעדה טובה ליד Crest והטהרנים לא ירצו לוותר על חלק מהשביל. 

 

יום 12 - ביום האחרון החלטתי לסטות מהציר הראשי ולרדת אל נקודת הסיום בעיר דונס דרך שביל אחר. רציתי לראות אם האיטלקים משקיעים מאמץ גם בשבילים צדדיים או שעיקר המאמץ שלהם מושקע בציר הראשי. בחרתי לרדת לדונס דרך שביל מספר 5 ותוך זמן קצר הצטערתי מאוד על הבחירה. השביל הוביל אותי, בדרך לא דרך, אל שלוחה עמוסת פרות ומשם הייתי צריך לפלס לעצמי ירידה של 800מ' בעשביה, בקוצים ובחרא של פרות, עד לחיבור עם דרך כפרית שיורדת לדונס. החוויה המפוקפקת הזאת לקחה לי כשלוש שעות והותירה אותי חבול, שרוט, חסר נשימה וזקוק בדחיפות למקלחת ושטיפת נעליים.
טיפ חשוב למבקרים בדונס... בכניסה לעיר כ 100מ' בפניה ימינה על הכביש הראשי אחרי חציית הגשר, יש בית קפה/פאב עם מחירים מגוחכים למשקאות אלכוהוליים. הקוקטייל הכי יקר שם עולה 5 אירו והמחיר לרוב כולל חטיפים וסנדוויבצים. זה ממש אחלה של מקום והעומס בערבים מעיד על כך.     

 

 

הנוף אחרי רפיוג Alberto Deffeyes בדרך למעבר הרים פאסו אלטו

 

 

 

 

ערפל על העמק של Eaux-Rousses

 

 

Alpine ibex ברחבה של רפיוג Vittorio Sella

 

 

 

נשירת ערמונים על השביל. מפתיע עד כמה קוצנית המעטפת. 

 

על שביל 5 מעל לעיירה דונס. אין בפועל שביל מסודר וצריך לפלס את הדרך למטה בין קוצים וחרא של פרות. ממש לא חוויה מומלצת. 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 12 נובמבר 2017 12:45:23(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 9 תודות למשתמש אמנון לנגי על הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 03/11/2017(UTC), itw01 ב 04/11/2017(UTC), ישר.א ב 04/11/2017(UTC), ehudavni ב 05/11/2017(UTC), io_travel ב 07/11/2017(UTC), Daph ב 10/11/2017(UTC), הלך ב 11/11/2017(UTC), Eli TheHiker ב 12/11/2017(UTC), stardust ב 27/07/2018(UTC)
ישר.א  
#22 נשלח : יום שלישי 07 נובמבר 2017 18:07:34(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

 

L'Eau-Rousse (6 (לינה ב - Hostellerie du Paradis. מקום יפה על השביל אבל בעל הבית זקן וטרחן והמסעדה פלצנית עם אוכל גרוע. 60 אירו HB). 

&B) 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

הגדרה מדויקת למלון הזה ממני הטרחן לקח 75 יורו הבעיה שהמלון הזה הוא ממש על השביל והיתר רחוקים כשני קילומטר בכפר השכן.

אחרי מזג האויר הקיצי שהיה לך התחיל סוף סוף השלג באלפים

ehudavni  
#23 נשלח : יום חמישי 01 פברואר 2018 15:48:03(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

מתכוון ללכת השנה את AV2.

עוד לא החלטתי אם ממערב למזרח או ממזרח למערב. מאד תלוי בטיסה (איזיג'ט המועדף עלי נוחת מאד מאוחר בג'נבה ולא ניתן לדעתי להגיע עוד ביום הטיסה עד לתחילת המסלול בצד המזרחי).

יש לי שאלה אליך אמנון - ציינת שביום השלישי יש אפשרות לישון ב"בית הארחה כפרי קטן" במרחק של 40 דקות בערך מהשביל.

יש לך אולי עוד פרטים על אותו בית הארחה כפרי קטן? אני רואה אותו אמנם על המפה אבל לא מצליח למצוא כתובת או פרטים כלשהם עליו.

אני בהחלט מעוניין לישון שם היות ואני לא הולך עם אוהל ויום הליכה כפול ממש לא מתאים לי.

תודה רבה,

אהוד

thanks 1 משתמש הודה ל ehudavni עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 01/02/2018(UTC)
אמנון לנגי  
#24 נשלח : יום חמישי 01 פברואר 2018 17:45:04(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

אני לא חושב שזאת התכנית האופטימלית אהוד.
מדובר בלינה כפרית (Agriturismo) באיכות לא ברורה ואין לי פרטים על המקום.
שמעתי עליו מבעל החווה שסירב לתת לי לעבור או לישון בתחומי החווה שלו.
האופציה הזאת כוללת הרבה מאוד ירידה שתצטרך לעלות חזרה ביום למחרת.
יש שתי אופציות טובות יותר:

1) ללכת ביום השני מרפיוג אליזבטה דרך העיירה La Thuile עד לרפיוג אלברט דפייס (Albert Deffeyes) ומשם ביום השלישי למלון פרמונט בעיירה Planaval.
זאת תכנית ההליכה שהוציא לפועל ישראל והיא בהחלט סבירה בעיני. היום השני ארוך אך לא קשה מידי והיום השלישי כולל אמנם שני פאסים אך הוא סביר.
האופציה הזאת "חוסכת" יום הליכה אחד יחסית למדריך השביל.

2) ללכת ביום השלישי יום קצר מהעיירה La Thuile עד רפיוג דפייס ואז ביום הרביעי ללכת למלון פרמונט.
באופציה הזאת אתה הולך ב"קצב הספר" אבל במקום החלוקה המאוזנת של הספר (שכיום לא אפשרית בלי אוהל) אתה עושה יום קצר ויום ארוך למחרת.

אם אתה מתחיל את המסלול בקורמיור ויש לך זמן, אני מציע לך לבחור באופציה 2 היות ולא מומלץ ללחוץ על הגוף בהתחלה (ישראל נמצא בסקאלה אחרת לנורמה).
אם אתה מתחיל את המסלול בדונס, אז אתה כבר תגיע לשיא הכושר ותוכל ללכת בקלות, ביום אחד, ממלון פרמונט ב Planaval ועד לעיירה La Thuile.

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 01/02/2018(UTC)
ישר.א  
#25 נשלח : יום חמישי 01 פברואר 2018 19:25:08(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת


אם אתה מתחיל את המסלול בקורמיור ויש לך זמן, אני מציע לך לבחור באופציה 2 היות ולא מומלץ ללחוץ על הגוף בהתחלה (ישראל נמצא בסקאלה אחרת לנורמה).
אם אתה מתחיל את המסלול בדונס, אז אתה כבר תגיע לשיא הכושר ותוכל ללכת בקלות, ביום אחד, ממלון פרמונט ב Planaval ועד לעיירה La Thuile.

אהוד קח בחשבון שאם אתה מתחיל בדונס , הקטע מ planaval ל La Thuile  כולל 2080 מטר עליות לעומת כ 1700 בכיוון ההפוך

thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 01/02/2018(UTC)
אמנון לנגי  
#26 נשלח : יום חמישי 01 פברואר 2018 19:39:19(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

הלינה הכפרית נקראת: Ristoro Agriturismo La Roueige בכפר Lazey
עשיתי מדידה מדוייקת על המפה ומדובר ב 514 מטר ירידה (מפרומונד ההרוס) על מרחק של 4 ק"מ. זה שעה הליכה בירידה ולפחות שעה וחצי בטיפוס.
זה עוד יותר מחזק את דעתי שזאת סטיה גדולה מידי עבור תמורה באיכות לא ידועה.

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 01/02/2018(UTC)
ehudavni  
#27 נשלח : יום ראשון 04 פברואר 2018 13:42:42(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

תודה רבה לכם.

אני כמובן מחפש כמה שפחות עליה. שתי האופציות נראות לי די קשות.

בכל מקרה אני כבר נעול על השביל הזה כך שאצטרך להתמודד.

יש עוד זמן....

thanks 1 משתמש הודה ל ehudavni עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 04/02/2018(UTC)
gaggag  
#28 נשלח : יום שלישי 06 פברואר 2018 12:09:48(UTC)
gaggag


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/06/2013(UTC)
הודעות: 249

קיבל תודה: 68 פעמים ב 50 הודעות
עוקב... מדוע לא ללכת את הAV1 אאוסטה? הנוף אמור להיות מרשים יותר לא?
גילוי נאות -אני כבר בוקט ל1 החל מ30 באוגוסט...
thanks 1 משתמש הודה ל gaggag עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 06/02/2018(UTC)
ehudavni  
#29 נשלח : יום שלישי 06 פברואר 2018 17:48:22(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

את אלטה ויה 1 עמק אאוסטה הלכתי לפני שנתיים.

בהחלט מצטרף להמלצות!

אמנון לנגי  
#30 נשלח : יום שלישי 06 פברואר 2018 18:00:13(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
לא חושב שיש הבדלים גדולים בין שני השבילים מבחינת הנוף, אבל יש יותר עיירות ב AV1.
שמח שיהיו נציגים השנה על שני השבילים. אין לנו מספיק סיכומי מסלול מאאוסטה.
האיטלקים נתנו את הנשמה בהנגשת התוואי והמסלולים מספקים חווית הליכה מצוינת.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 06/02/2018(UTC)
michalיכל  
#31 נשלח : יום ראשון 24 יוני 2018 14:11:06(UTC)
michalיכל


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/06/2018(UTC)
הודעות: 2
ישראל

תודות: 1 פעמים
שלום ותודה על תיאורי השבילים!

אני כרגע בתכנון טיול לסוף אוגוסט- תחילת ספטמבר (2018), כאשר יש ברשותי כ-3 שבועות זמן הליכה. תוכלו בבקשה לומר האם אפשר לעשות את השבילים הללו עם אוהל? עוברים בעיירות כל כמה ימים למען הצטיידות? ואם חס וחלילה קורה משהו- האם יש קרבה לעיירות לצורך פינוי?
אני יוצאת לבד, כך שחשוב לי לוודא תקינות השבילים מבחינה בטיחותית (ככל הניתן).

עוד משהו- האם אפשר ומומלץ לחבר בין שני השבילים? כמה זמן זה אמור לקחת והאם יש ספר?

אודה על כל עזרה, ואם יש שבילים מומלצים אחרים- אשמח לשמוע (פתחתי שרשור בנפרד)
אמנון לנגי  
#32 נשלח : יום ראשון 24 יוני 2018 15:45:16(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

כל שביל לוקח בערך שבועיים בקצב "ספר" אז חיבור של שני השבילים ידרוש יותר משלושה שבועות.
אם את בכושר מעולה, את אולי יכולה לעשות את שני השבילים בשלושה שבועות אבל זה יהיה מאוד אתגרי.
שני השבילים מסומנים ומשולטים מעולה והם מאוד בטיחותיים. כמעט כל יום עוברים בעיירה אז אין בעיית הצטיידות.
לישון באוהל זה לא הבון טון של השבילים האלה וזה גם פחות מקובל באיטליה, אבל זה אפשרי.
יש לשני השבילים מדריכי שביל בחינם. הקישורים אליהם נמצאים בהודעות של כל שרשור.

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
michalיכל ב 24/06/2018(UTC)
ehudavni  
#33 נשלח : יום שישי 27 יולי 2018 10:13:20(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

שלום לחברי הפורום,

חזרתי בשלום מטיול בשביל ALTA VIA 2 בעמק אאוסטה (חלקי).

היה נפלא!!!

לא אחזור על פרטים אותם רשמו מטיילים שקדמו לי, אבל רק מספר דגשים שאולי רלבנטים רק לעונה הנוכחית:

בחורף השנה ירד המון שלג! ובאמצע יולי היתה כמות שלג נכבדה במקומות רבים על השביל בגובה שמעל ל 2000 מ' ולפעמים גם מתחת, מה שהקשה לפעמים על הניווט מפני שפשוט לא היה ניתן לראות את הסימון (לי באופן אישי זה מאד חשוב לוודא כל הזמן שאני נמצא בנתיב הנכון).

חייב לציין במיוחד את הירידה מפאסו אלטו (2840 מ') - הייתי לבד לגמרי, השביל היה מכוסה בשלג כך שנאלצתי לגלוש על הישבן קטעים של 50-100 מטר. לאחר מכן היה קטע ארוך ולחלוטין לא מסומן על גבי בולדרים שמבחינתי היו יותר מורכבים ומסובכים מאלה של הירידה מפנטרה ד'ארפט. ולאחר שסוף סוף הגעתי לתחתית העמק הייתי צריך לחצות קטע ביצתי ובו מעבר נחל רחב ללא גשרים, מה שחייב לחלוץ ולנעול נעליים.

כל הירידה הזאת נמשכה שעות רבות ולאחריה היות שפרומאוד סגור ולי לא היה אוהל הצטרכתי לרדת עוד זמן רב (על דרך מסודרת לשם שינוי) עד לתחתית עמק אאוסטה שם עליתי על אוטובוס (אחד האחרונים) לעיירה אליה התכוונתי - ליברונה (משהו כזה).

רוצה גם לציין במיוחד לטובה את ריפוג'יו דלה מרמוטה שנמצא בעליה מרמס נוטר-דם. הרפוג'יו מתופעל ע"י מתנדבים שבאים לתקופה של שבוע-שבועיים (חלקם עם ילדים קטנים) וההכנסות נתרמות לטובת ילדים בדרום אמריקה. הייתי שם אורח יחיד! והם נתנו לי להרגיש כאחד מהמשפחה. חוויה לחיים.

לסיכום - ממליץ על השביל לכל המעוניין בחוויה מיוחדת, מיעוט יחסי של מטיילים, נופים מדהימים. לא קל, אפילו קשה (לאנשים בגילי במיוחד) אבל נפלא!!!

 

thanks 5 תודות למשתמש ehudavni על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 27/07/2018(UTC), stardust ב 27/07/2018(UTC), ישר.א ב 27/07/2018(UTC), io_travel ב 27/07/2018(UTC), Dudi Keleti ב 27/01/2019(UTC)
ישר.א  
#34 נשלח : יום שישי 27 יולי 2018 13:33:43(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

אהוד ברוך הבא

דוקא מעניין סיפור הדרך שלך בתנאי שלג. היכן התחלת ?אילו קטעים הלכת ?כמה ימים ? וכו' 

ehudavni  
#35 נשלח : יום ראשון 29 יולי 2018 07:06:55(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

בוקר טוב,

טסתי עם אל על על מנת להספיק ולהגיע כבר ללילה הראשון לאליזבטה (שאטל מז'נבה לשאמוני,אוטובוס לקורמאייר ואוטובוס נוסף למעלה Val Veny ומשם שעה -שעה וחצי עד לאליזבטה). באליזבטה פגשתי פעם ראשונה ואחרונה מספר ישראלים (אם כי להפתעתי פחות מהצפוי).

למחרת (שבת) עליתי לקול קבאנאס (מעט שלג בעליה, נופים נפלאים אחורה למונט בלאן ושכניו, ירידה נוחה ויפה ללה-טוויל בה ישנתי.

יום א' - עליה יפה מאד דרך המפלים היפים מאד לדעתי (שפעו מים בצורה בלתי רגילה, אולי בגלל השנה המושלגת) לריפוג'יו דפייס שממוקם מאד יפה ושוב להפתעתי היה לגמרי לא מלא (ישנתי לבד בחדר ובו 8 מיטות). הפתיע אותי לטובה גם הויי פיי המעולה.

למחרת יום ב' טיפסתי לקול פאסו אלטו וירדתי עד לעמק אאוסטה כפי שתיארתי קודם לכן. כוונתי היתה להגיע לפלאנאוול אבל כאמור זה לא הצליח.

ביום ג' , לאחר הקשיים של אתמול הבטחתי לעצמי לנוח ולכן רק נסעתי בטרמפ לואל גריסנשה בה ישנתי במלון.

למחרת יום ד', על מנת להשיג את הפיגור מהתוכנית נסעתי בטרמפ ובאוטובוס לרמס נוטר דאם וממנה טיפסתי קצת לריפוג'יו דלה מרמוטה .

ביום ה' לאחר תידרוך שקיבלתי מהבנים בריפוג'יו, טיפסתי לקול בגובה 3002 מ'. הטיפוס היה קשה היות והיו מספר קטעי שלג אבל היה ניתן לעקוף אותם בזהירות והשביל היה מסומן היטב, מה שמאד עזר לי. הירידה היתה בסך הכל נוחה, אם כי מאד ארוכה, וראיתי להקה מאד יפה של בוטקינס. ישנתי בלילה זה ובלילה שאחריו בהוסטל פרדיס שהוא מלון מצויין עם אוכל מעולה (75 יורו ללילה בחבר ליחיד).

ביום הנוסף שם נסעתי מעט בטרמפ לפונט ויצאתי לטיול יום יפה לכיוון עמק מייה.

למעשה כבר החלטתי כאן לא להמשיך יותר על שביל AV2 ולכן בשבת נסעתי לקונייה וממנה ברגל ללילאז בה שהיתי 3 ימים אחרונים. מיד כשהגעתי הלכתי למפלים היפים.

למחרת יום א' חזרתי לאחור לקונייה וממנה עליתי לריפוג'יו ויטוריו סלה ובחזרה.

ביום ב' עליתי במסלול יום ללאגו לואי וחזור דרך המשך שביל AV2. זה טיול יום מאד יפה ומומלץ. העליה לאגם קשה אבל הנופים כמו תמיד מפצים על המאמץ.

יום ג' היה יום לוגיסטה ובו נסעתי באוטובוס לאאוסטה, ממנה במיניבוס למרטיני (שווייץ) דרך מעבר סן ברנרד וממרטיני ברכבת לג'נבה.

מאד מאד נהנתי ואני ממש ממליץ.

thanks 2 תודות למשתמש ehudavni על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 29/07/2018(UTC), ישר.א ב 29/07/2018(UTC)
ehudavni  
#36 נשלח : יום ראשון 29 יולי 2018 09:32:55(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 94

תודות: 90 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 39 הודעות

סליחה - בטעות לא ציינתי את שם הקול בגובה 3002 מ' - זהו קול אנרלור כמובן.

thanks 1 משתמש הודה ל ehudavni עבור הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 29/07/2018(UTC)
avri777  
#37 נשלח : יום שני 23 ספטמבר 2019 08:30:50(UTC)
avri777


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/09/2019(UTC)
הודעות: 9

קיבל תודה: 5 פעמים ב 2 הודעות

שלום

הלכנו מספר ימים ב AV2 מ ה-8/9/19

הלכנו מ Lathulie עד rhemes-notre-dame הגענו מקרומיאר שם קנינו מיכלי גז 

התוכנית המקורית הייתה ללכת ב AV1 ( באמצעו ) אבל בגלל שבאותו שבוע חל מירוץ אולטרא גדול TDG והבנו שירוצו מולנו מעל 1000 רצים עם כל הלוגיסטיקה  הסטנו את המסלולו ל AV2 

מספר תובנות

1. ביום השני הלכנו מרפיג'ו deffeyes  עד planaval זה יום ארוך וקשה  עולים כ 1200 מ ויורדים 2100  ואם הולכים הפוך עולים 2100

היינו 3 מטיילים לא צעירים  בכושר סביר עם תרמילים גדולים  שכללו אוכל, גזיה, כלי בישול  ( שומרי מסורת ) ולקח לנו יותר מ 8.5 שעות שכתובים במדריך

ביום הזה פגשנו רק זוג מטיילים  אחד מולנו שחילק את היום והזמין גי'פ שהקפיץ אותו מ-   LA haut  . יום קודם פגשנו  2 מרתוניסטים צעירים שעשו את זה ב 6.5 שעות .

שקלנו ללכת דרך פס panaval  ( מופיע במפה כווריאנט וכנראה היה בעבר השביל המקורי )אבל בבקתה אמרו שהוא לא פשוט  ודורש אבטחה  גם מזג האויר לא התאים . עברנו את 2 הפאסים בערפל 

2. פגשנו  קבוצה שעשו מסלול מעגלי של 3/4 ימים שיכול להיות רעיון נחמד הולכים על וריאנט שנקרא AV GLACIALE    במפות אחרות  ראינו שנקרא AV4 דרך בקתת BEZZI  לבקתת BENEVLO ומשלמים את המעגל  מבקתת CHALET DE EPEE חזרה ל RHEMES או הפוך 

אפשר ללכת בשביל הזה ולהמשיך לכיוון PONT ולחבור להמשך AV2  המסלול תואר למעלה ע"י אחד הכותבים והוא נראה אופציה יפה יותר קרוב יותר לקרחונים זה מוסיף  2/3 ימים לכל ה - AV2

3. זמני אוטובוסים . מחוץ לעונה יש מעט אוטבוסים לדגומא מ RHENES יצא רק אוטבוס אחד בשעה 15:15 . גם המקומיים טועים בזמנים ויש  קטגוריות שונות  ימי ראשון, ימי בית ספר  , חופשות ועוד

4.פגשנו מטיילים שטיפסו על ההר גראן פרדיסו  ( גובה 4060) ואמרו שזה לא מסובך זה טיפוס חצי מקצועי נשמח לקבל מידע על זה 

5. סיימנו עם טעם של עוד ונקווה לחזור  ל AV1

 

נערך ע"י משתמש יום רביעי 25 ספטמבר 2019 09:10:02(UTC)  | סיבה: תיקון כתיב

thanks 3 תודות למשתמש avri777 על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 23/09/2019(UTC), ישר.א ב 23/09/2019(UTC), a-v-i ב 23/09/2019(UTC)
נעמה נ.  
#38 נשלח : יום ראשון 05 ספטמבר 2021 20:48:13(UTC)
נעמה נ.


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/01/2021(UTC)
הודעות: 6
ישראל

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים ב 3 הודעות
סיימתי עכשיו (ספטמבר 2021) את הAV2 מקורמאיור לדונאס, מוסיפה כמה פרטים:
הסופר בLa Thuille היה ממש ריק, נאמר לי שזה בגלל שזה סוף העונה. הסופר לא נמצא בעיירה עצמה, אלא בקצה, ליד הרכבלים, ומשרת בעיקר את מתחם הקאמפינג שליד.

יעלייה לRifugio Deffeyes
למי שבכושר טוב, ממליצה ללכת מRifugio Elisabetta לRifugio Deffeyes ביום אחד.
בשיא העונה (אמצע עד סוף אוגוסט) יש שאטל חינמי מLa Thuile לLa Joux שמקצר שעה הליכה שרובה על הכביש.
מעל La Joux יש שלושה מפלים אחד אחרי השני - מומלץ לסטות את ה2-3 דקות למפל העליון - מאוד מרשים (השילוט בשטח מפנה לCascata - מפלים באיטלקית)

יהליכה לPlanaval
כשמגיעים מצפון זה יום ארוך אבל לגמרי אפשרי (השילוט אומר 8 שעות, לי היה יום קשה ולקח 10)
שימו לב שבונים מחדש את Bivacco Promond, כשעברתי שם הוא היה נראה בשלבי גימור אחרונים אבל לא היה פתוח עדיין.

במפות שתלויות בבקתות מופיע Dortior la haute כאופציה למי שרוצה לחלק את המקטע ליומיים - לא ברור לי אם זה האגרוטוריזם שאמנון התייחס אליו או משהו אחר

הליכה לRifugio Della Marmotte
למי שמגיע מכיוון קורמאיור ההליכה מchalet lapee ל Rhemes Norte Damהיא לא ארוכה. מצטרפת להמלצה שנכתבה פה להמשיך לMarmotte.
הבקתה היחידה שבה לא קיבלתי פסטה או פולנטה לארוחת ערב, אלא מרק וחזה עוף בלימון עם רטטוי!

נאלצתי לוותר על המקטע עד לCogne. זה הצריך ירידה ברגל בחזרה לעמק ושלושה אוטובוסים- כחצי יום של לוגיסטיקות

הליכה Cogne
התכנון המקורי היה ללכת ל Rifugio Péradzà או לRifugio Miserin
‏Rifugio Péradzà היו סגורים (על פי לשכת התיירות - נסגרו מוקדם אחרי שכבר לקחו הזמנות!). הם השאירו את אחד מחדרי הדורמס שלהם כחדר חורף (ללא אפשרות בישול, ללא חימום ובלי מים)

כשהגעתי לMiserin לא הייתה להם את ההזמנה שלי והם היו מלאים. הסתבר בMiserin ו Dondena שייכות לאותו אדם, וכשמתקשרים להזמין מקום - המספר משותף לשתי הבקתות. לכן ההזמנה שלי הייתה רשומה ב Dondena, כ40 דקות הליכה מMiserin.
מהכמה דקות שביליתי בתוך הבקתה היא נראתה מאוד מזמינה במיקום מהמם
בדונדנה היה חימום בחדר (שמונה מיטות) ושירותים צמודים בחדר. האוכל היה לא מוצלח

תיכננתי ללכת את המסלול עד סופו הרשמי, אבל Dortoir Crest היה סגור, וDortoir Retempio היה מלא (שש מיטות) אז ירדתי מDondena לBard שבעמק בשביל מקומי ביער, שלוקח כל הדרך לעמק למטה. הליכה לא קצרה אבל מאוד נחמדה ולא קשה בכלל.
מDondena לChamprocher: ליד Dondenaz, יש פיצול שבילים - הסעמון מראה את ה Av2 כשביל הימני. אבל השביל הזה מוביל לירידה שחלק ממנה עובר מתחת לרכבל. מי שרוצה להמנע מזה יכול לקחת את השביל השמאלי, שהולך גבוה יותר.

מChamprocher ירדתי לPontboset, כפר קטן ונחמד (הגעתי לרחבה שלפני הכנסייה למלא מים בדיוק כשהתחילה לוויה..), לאכול צהריים. השביל עד לBard מסומן בצורות שונות - חלק כשביל 3 בתוך משלוש, חלק בסימון כחול מקומי - אין הרבה אפשרות להתבלבל. השביל מתוחזק לא רע, אולי בגלל שמירוץ הTOR עובר בו, מלבד כמה גשרים שהרגישו לי לא מאוד יציבים.
מbard אפשר לתפוס אוטובוס או רכבת לאאוסטה, מילאנו, טורינו והלאה.

thanks 3 תודות למשתמש נעמה נ. על הודעה מועילה זו.
ehudavni ב 06/09/2021(UTC), ישר.א ב 06/09/2021(UTC), אמנון לנגי ב 06/09/2021(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים<12
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.