אריה מאיר
#1 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 01:09:48(UTC)

הצטרף: 27/10/2012(UTC)

אהלן.
חזרתי לפני יומיים מהקטע של מזרח הרמון - הירידה ממצפה רמון לספיר. המסלול שהלכנו בו הוא מסלול השביל עם שתי תוספות: הראשונה היתה גיחה לגב ילק (סיפור דרך בהמשך) והשניה היתה בכך שבמקום לעלות לסדקים המשכנו עם נחל צבירה וחזרנו לשביל ישראל מנחל אשבורן. שניהם במסלולים לא מסומנים!
טיילתי בימים שני עד רביעי 22-24.10.12, עם 3 חבר'ה שמטיילים בשביל והצטרפתי אליהם.
להלן עדכוני מים:
גשם - ירד טפטוף בכל הקטע שמכרבולת חרירים והלאה. שטפונות זרמו בנחל נקרות תחתון, אחרי המפגש עם גלד (חניון הלילה שליד גב חולית). מים זרמו גם בנחלים צבירה, אשבורן וכרכשת אותם חוצה היום האחרון של הקטע.
- גב ילק - מלא מהשיטפון לפני 3 שבועות. הפעם הוא לא זרם אבל יש בו מלא מים. אל תוותרו עליו! יש גם טיפה מים בשני גבים קטנטנים לידו. השארנו שם 3 ליטר מים הטמנה למי שיצטרך במקום המיועד לכך בקיר. (כשתראו - תבינו).
- פרסת נקרות - לא זרמו מים אבל נשארו כמה שלוליות אחרונות מהשיטפון לפני 3 שבועות.
- עין גלד - שלולית בגודל 25 ס"מ ובעומק דומה. אל תבנו על מים, אבל שווה הצצה כי זה קרוב ויש צמחיה וצל.
- גב חולית - ריק. לא יודע להגיד מה קורה עם ההטמנה המיתולוגית שם, הבנתי שיש איתה קצת בעיות. לנו היה פתרון אחר.
- נקרות החל מחניון גלד - זרמו מים בלילה שבין שני לשלישי. בוצי עם גב מאורך ומלוכלך סמוך לחניון.
- המעוק של נחל מעוק שווה בדיקה. מדובר בסטייה מהשביל 5 ק"מ דרומה בשביל ג'יפים האדום בתוך נחל נקרות. לא בדקנו. מי שמגיע לחניון בצהרים יכול להשאיר את הציוד בשיחים וללכת לשם עם 2 ליטר מים.
- נחל צבירה - זרם והגבים מלאים. אנחנו לא עלינו לסדקים אלא חתכנו מהמסלול דרומה 5 ק"מ וחצי לכיוון המעוק של נחל צבירה בשביל שאינו מסומן במפה. המעוק מסומן במפה במשולש ירוק. בקניון של נחל צבירה יש קצת גבים ובסופו יש גב ענק ומלא מים מתחת למפל. אנחנו הלכנו לפי הנקב שמסומן במפה ועולה מעל המצוק המערבי, כלומר מקיף את הקניון מימין. בדיעבד יש שביל שעולה מהקניון למעוק ואז יכולנו להינות משני הגבים. מעל המפל יש שני ערוצים שמתאחדים: באחד ישנו המעוק (השמאלי) וגם בשני (הימני) יש מספר גבים מלאים ויפים.
- נחל אשבורן - מעבר להיותו של הנחל מדהים. יש כמה גבים קטנים ובינוניים יפים ומלאים.
- נחל כרכשת - זרם יפה, יש לא מעט בוץ אבל הכל חשוף לשמש אז בטח אין גבים. היינו שם בדמדומי ערב אז לא התעכבנו לחפש מים. הנהג של אגד בדרך לבאר שבע סיפר לי שהיתה שם זרימה מכובדת.

**סיפור דרך לגב ילק**
יורדים מכביש 40 מזרחה (שמאלה למי שבא ממכתש רמון) בדיוק בקילומטר ה-80. על השלט האדום הקטן עם סימון הקילומטר מונחת אבן שמטיילים השאירו לסימון המקום.
הולכים כמה עשרות מטרים בסטייה קלה ימינה (דר' מזרח) עד שרואים ערוץ ויורדים לתוכו - הוא ברור ואי אפשר להתבלבל.
הולכים בערוץ כמה דקות עד שרואים שלד מכונית לבנה. הדגש הוא על "רואים" - אין צורך ללכת עד המכונית.
שם שוברים ימינה חזק - יש ימינה חלק וימינה חזק. בוחרים בחזק. עולים עם הערוץ כמה מאות מטרים ומגיעים לגב. מזהים אותו לפי המפל שמעליו שיוצר מין פרסה שבתוכה נמצא הגב.
אפשר לחזור לשביל מהמסלול השחור (ציר הנפט - קצאא) אבל אנחנו פשוט תפסנו טרמפ חזרה לחניון גוונים.
                     **************

אני ממליץ בחום ללכת לשם כל עוד יש מים. זה אחד הקטעים היפים בשביל ועכשיו הוא עוד יותר מיוחד.

בהצלחה!
אריה מ
#2 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 01:56:08(UTC)

הצטרף: 29/08/2008(UTC)

אם יש שאלות אתם מוזמנים לפנות אליי לפרופיל הזה.
בטעות הסתבכתי עם הפרופיל ופתחתי עוד אחד
יובלש
#3 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 12:43:58(UTC)

הצטרף: 24/08/2009(UTC)

אני שם בתחילת דצמבר (יומיים מסהרונים לספיר)

אני מסופק אם הגבים יישארו מלאים ללא גשם נוסף אבל אולי לפחות נראה קצת פריחה כתוצאה מהמים שהאזור קיבל.

סקירה יפה. חבל שאין תמונות.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
אריה מ
#4 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 13:53:46(UTC)

אני אעלה תמונות.
אכן לא הייתי בונה על המים האלה, אבל פריחה תהיה.
כבר השבוע ראינו כמה הצמחיה במסלול נראית רעננה מהשיטפון הקודם לפני 3 שבועות.
אריה מ
#5 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 14:31:45(UTC)

אריה מ
#6 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 14:33:14(UTC)

אריה מ
#7 נשלח : שבת 27 אוקטובר 2012 14:34:02(UTC)

יובלש
#8 נשלח : יום ראשון 28 אוקטובר 2012 00:12:11(UTC)

הצטרף: 24/08/2009(UTC)

יפה!

תמונת הפריחה מעט מטושטשת אבל נראה לי שזו בלוטנית מפורצת

צמח נדיר למדי! מציאה נאה (אם אני צודק)

יובלש41209.8871296296
נתיי
#9 נשלח : יום שני 29 אוקטובר 2012 01:08:23(UTC)