ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

10 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
פיני  
#1 נשלח : יום שלישי 11 מרץ 2008 22:15:00(UTC)
פיני


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/10/2007(UTC)
הודעות: 4

שלום

חזרנו לפני חצי שנה מהTMB ורק עכשיו התפנינו לכתוב

יצאנו בחודש אוקטובר כלומר לאחר שעונת הטיולים שם הסתיימה רשמית.

לקחנו את הסיכון אם תוכנית מגרה של חזרה אחורה/הפסקת הטיול ומציאת חלופות טובות יותר לעונה...

יצא לנו ממש טוב והגענו בזמן מדהים מזג אוויר נקי וחמים ברוב הימים גשם שאינו מאפשר הליכה היה רק במשך יומים ועוד יופ אחד של טיפטוף שהוסיף אווירה רומנטית להליכה.

מהמקומיים שפגשנו שמענו שהיה לנו מזג אוויר טוב יותר ויציב יותר מאשר היה באוגוסט.

מס' טיפים למי שמחליט לקחת את הסיכון.

  • אם אתם נחושים לטייל רק בTMB סעו בעונה. צריך לדעת שמזג האוויר יכול להיות הפכפך, ולכן כדאי שיהיה לכם בכ"ז תוכנית מגרה.
  • אם אתם נוסעים בשביל הטיול ולאו דווקה בשביל הTMB בהחלט יש סיבה ללכת העונה זו .
  • לבוש:ביגוד טרמי, מעיל גשם טוב,נעליים גבוהות עדיף גורטקס,ובנוסף לבוש קל (מכנסים חולצה קצר)
  • מזג אוויר: מכיוון שבכ"ז העונה חלפה, יש משנה חשיבות להתעדקנות תמידית במזג האוויר.תחנות המידע למטיילים פעילות גם בעונ ה זו והכרחי לעבור בהם בדרך ולבקש תחזית. אל תצאו לטייל ביום שלא ממליצים על כך כיוון שאין איפה לקצר או לברוח במהלך יום הליכה, ימים אלו טובים למנוחה, לחילוץ עצמות, ולהנאה מהנוף בנחת.
  •  לינה:כיוון שמדובר בחודשים שהם לאחר העונה,הרוב הגדול של הבקתות במסלול סגורות. במשרד מטיילים הראשון שתגיעו אליו לפני תחילת המסלול (אנו התחלנו מלזוש)תקבלו רשימה של כל הבקתות בדרך כולל זמני פתיחה וסגירה ומחירים. הרשימה די מעודכנת, אבל אל תיבנו על בקתה ללא תיאום מראש. בתחנות המידע לתיירים ישמחו לטלפו עבורכם למקומות השונים. אם זאת ישנו חוק חדש המחייב את כל בעלי הבקתות  שמעל גובה 2000 מטר להשאיר חדר פתוח למטיילי חורף.
  • אנחנו לא היינו מודעים לחוק זה טרם הגעתינו ולכן, סחבנו אוהל ושקשי"ם באיכות טובה עבור הלילות. כדאי לשקול בכל אופן אופציית חרום זאת.
  • בעלי הבקתות מקיימים את חוק זה בחביבות רבה ומשאירים חדרים שלרוב נעימים מאוד ומפנקים, אם מיטות ושמיכות, בקשתם היא לשמור על הסדר הנקיון ולסגור אחריכם את הדלת.
  • לברורים על חדרים אלו כדאי להתקשר מראש לאיש הקשר (יש טלפונים ברשימה) ולשאול על "chambre d'hiver" (חדר חורף). אנחנו הוקסמנו מהכנסת האורחים והחום שהרגשנו, למרות שבאף אחד מהמקומות הללו לא היה אדם שקיבל את פנינו. רק דלת פתוחה, שלטים מזמינים, מעט הוראות ובקשות ,מספרי טלפון לחרום ומחברת אורחים.
  • אוכל: כיוון שביקתות הארוח סגורות ברובם, ובקטעי מסלול משמעותיים לא ניתן להצטייד באוכל, יש להערך בהתאם(גזייה,אוכל יבש לוודא שיש מים בנ. הלינה אוכל יבש וכו')
  • מקומות בהם ניתן להצטייד באוכל: les housh,, les contamins' courmaiuer, champex  lac, trien, chamonix . סליחה על שגיאות הכתיב, לא הוצאנו מפה, זה מהראש. מי שלא מוצא את המקומות מוזמן להתקשר אלינו. בכל המקומות הללו יש מצרכים בסיסיים (בחלק המבחר קטן) ברובם תוכלו למצוא גם בית קפה/בר פתוח. אם תסתכלו על המפה. המרחק בין les contamins' לבין courmaiuer, לא קטן. לנו נגמר באמצע בלון הגז מה שהכריח אותנו לסטות מן המסלול להצטיידות. ב ville des glacier תפסנו טרמפ ל bourge sent moris לקניות ובחזרה. כמובן שזה גזל לנו כמה שעות וקיצר את יום הטיול הזה, אבל זה היה שווה. זו עיר חיה ותוססת, עם סופרמרקטים ענקיים, ושמחנו לכמה בגטים טריים באמצע המסלול. לשיקולכם. חשוב לדעת שהבקתה ב les capieux דוקא פתוחה ואפשר לישון בה. לגבי בלוני הגז- יש מעט מאוד. הכי טוב להביא מראש כמה שאתם צריכים. אנחנו נאלצנו באמצע הטיול לקנות גזיה אחרת מכיוון שהבלונים שמתאימים לה לא היו זמינים לקנייה. המלצה: לקנות בתחנה הראשונה 3-4 בלונים. שיהיה מספיק להרבה מרק חם ותה.
  • זהו, אם מישהו רוצה המלצות נוספות נשמח לתת.
    תעשו חיים ותשמרו על עצמיכם.
    פיני וחנה

נערך ע"י מנהל יום שני 20 יוני 2016 03:38:38(UTC)  | סיבה: לא צויינה

מממן
ofnv  
#2 נשלח : שבת 18 יולי 2009 15:59:50(UTC)
ofnv


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/05/2009(UTC)
הודעות: 7

שלום ישי , זמי וכולם.

חזרתי מ 10 ימי הליכה ב TMB, נגד השעון, עם התחלה בקורמיור + טיול קצר בצפון איטליה. ה TMB היה מדהים עם מזג אויר מושלם למעט יום אחד של שלגים (בדרך ללה פלג'רה) שגם זו היתה חוויה מהפנטת כי בדיוק הייתי בעצירה ברפיוג'י של LAC BLANC עם כוס שוקו ענקית כשהחל השלג הרציני. לא יודע מאיפה להתחיל. מהמסלול המופלא? מהאנשים המדהימים שטיילתי איתם (היתרון המרכזי בלצאת לבד למסלולים מסוג זה)?
נראה לי שאתחיל בתמונה

 

רשימת ציוד :

תיק 35 ליטר,עזרה ראשונה (מוגזמת, אך הביאה כבוד בעת טיפול באחרים),פק"ל שיפצורים סטנדרטי. 

2 מכנסיים מתפרקים (יעיל מאוד לאור שינויי מזג האויר), השתמשתי באחד (הבן המועדף)

2 חולצות דרייפיט קצרות , חליפה טרמית ארוכה.

טייץ+2 תחתוני בוקסר , 3 זוגות גרביים.

מעיל ומכנסי סערה נושמים (הצטערתי שלקחתי את המכנסיים עד שסופת שלגים גרמה לי לנשק אותן ).

מקלות הליכה , ערכת שתייה , חטיפי אנרגיה.

כלי רחצה + מגבת, ספר , מוזיקה (שיר לפני השינה , שיר עם ההשכמה ).

ספר סיסרון , מפה 1:25,000 , רשימת מקומות הלינה.

 

חשוב מאוד :

לשינה - ליינר  - בחלק מהרפיוג'י (בונאטי , ארפטה ... ) דרשו להניח את הליינרים או כל אמצעי כיסוי אחר על המיטה לפני השינה או לקנות אחד (בזול) במקום .

סנדלים/כפכפים לרפיוג'י - ברובם נדרשים להוריד נעליים כבר בכניסה ולהסתוב יחף זו לא ממש אופציה ... לסובלים מקור רצוי כאלה שניתן להתהלך עם גרביים (לא אצבע ).

 

המסלול :

יום 1 - קורמיור -רפיוג'י בונאטי . עלייה מפרכת בהתחלה אך הנופים כל הדרך לבונאטי משכיחים אותה מהר מאוד . בונאטי , לדעתי הוא הרפיו'גי של המסלול.

יום 2 - בונאטי - לה פולי . יום מקסים , מעברי שלג חוייתיים ומזג אוויר מושלם (צמד ישראלים נדירים שצעדו איתי רוב היום  ), לינה ב  HÔTEL GÎTE EDELWEISS , לא משהו ששוה איזכור לטוב או לרע.

יום 3 - לה פולי - רפיוג'י ארפטה . החלטתי לעצור בשמפה רק לארוחת צהריים על האגם ולדלג לרפיוג'י ארפטה עליו קיבלתי המלצות מה גם שזהו יום קליל ביותר ורצוי לחסוך חלק מהיום הבא , ביחוד אם בוחרים בוריאנט הקשה.ברפיוג'י ניתן להזמין (בזול )ממיטב סוגי הלחמים שמגיעים טריים בבוקר , בהחלט תוספת כיפית וריחנית ליום המחר.

יום 4 - רפיוג'י ארפטה - קול דה פורקלז , דרך פנרה ארפטה ( האופציה השנייה בסיסרון ).

לשמחתי הרבה , מזג אוויר סביר יחסית (טפטוף קליל) איפשר את הוריאנט הקשה והמדהים הזה , כשכל כולו לווה בסיפוריו של בחור קנדי שה TMB שלו הוא חלק ממסע מצפון -מזרח טורקיה לדרום ספרד !!! (הוא מבצע רק את החלק הצפוני של ה TMB ).

לינה ב HÔTEL CHALET DU COL DE LA FORCLAZ - נחמד ,  ארוחת ערב איכותית עם אינסוף תוספות וריפילים  .

יום 5 - קול דה פורקלז - GÎTE  LE MOULIN . מזג אוויר לא פשוט , גשמים עזים וגלי קור , גרמו לי להסתפק בוריאנט הקצר יותר . הרפיוג'י נמצא קצת לפני ARGENTIÈRE והוא מומלץ בחום רב , החדרים , השירות והאוכל היו נהדרים והפיקניק שהזמנתי ליום המחרת היה אטרקציה בפני עצמה (למרות שגודל השק שקיבלתי היה קצת בעייתי ...)

יום 6 -  GÎTE  LE MOULIN - לה פלז'רה .החלטתי לוותר על המסלול הכולל את הסולמות וללכת דרך COL DES MONTENTS , ובחלק השני הלכתי דרך LAC BLANC , שבהחלט הצדיק את המעבר דרכו , מה גם שכל הדרך הייתה רוויה בע"ח . סופת שלגים שהחלה 400 מטר מ LAC BLANC וכוס השוקו הענקית בתוך הרפיוג'י עם המראה מחלונותיו היו אחת מחוויות הטיול.לאחר כשעה של כיסוי האזור בלבן , המשך הליכה (בשמש ! ) לעבר רפיוג'י לה פלג'רה.

יום 7 - לה פלז'רה - לה זוש . יום של מזג אוויר מושלם , המון בלאן בשיא תפארתו.

ישנתי בשמוני , בשל רצון לצפות באליפות העולם בטיפוס צוקים , במוטל VAGABUND , שכל עובדיו אנגלים וכולל פאב אנגלי קטן ונחמד, בהחלט חוויה נחמדה באמצע המסלול.

יום 8  - לה זוש -  GITE LA BALME . בשל מזג האוויר המושלם  והנופים , לא יכולתי לעצור בהליכה  , והגעתי עד לרפיוג'י שנמצא עמוק בתוך מסלול של היום אחרי.

יום 9 - GITE LA BALME - אליזבטה  , דרך רפיוג'י די מוטה. פגשתי ביום האתמול שלישיית אנשים מקסימה , אחד מהם טייל איתי באלסקה ב 2001(לא צריך לתאר את ההלם וההתרגשות  לראות אותו שוב באמצע הTMB )שזו הייתה תוכניתה בניגוד לתוכנית שלי (שהייתה זהה לסיסרון ) , החלטנו שהולכים יחד בכל מקרה ומטילים מטבע בדרך של מי ללכת.....

יום 10 - אליזבטה - קורמיור . כמו תמיד , יום עצוב / שמח ....

 

המלצות וטיפים כלליים :

*מחירי רפיוג'ים - רובם ככולם צמודים למחירים המפורסמים ברשימה , לגבי תפוסה הזמנתי שני לילות ראשונים מהארץ ולארח מכן כל ערב את ליל המחר.יש לזכור שמדובר בתחילת יולי ובאוגוסט התנהלות כזו יכולה להיות בעייתי בייחוד ברפיוג'יז הקטנים. 

 * גזיות - לבסוף לא לקחתי (ושמחתי על כך ) , אך בכל זאת התעניינתי . בקורמיור ישנם מיכלים מכל הסוגים והמינים , כך גם בלה פולי .בדרך לקול דה פורקלז נתקלתי במסעדה בה היו גם מיכלים . בשמוני כמובן יש ונראה לי שזה מספיק לכל נקודה במסלול.ן

* הצטיידות לצהריים ובכלל - רפיוג'ים , ברובם ככולם הייתי בחצי פנסיון . לגבי צהריים , ביררתי תמיד אם יש פיקניק , מה הוא כולל ומה מחירו .  בחלק מההמקומות ניתן היה להזמין לחם וחוץ מזה נקודות הצטיידות קיימות לאורך כל המסלול במרווחים נוחים:

קורמיור - לה פולי,שמפה - קול דה פורקלז - אזור TRE LA CHAMP  - שמוני , לה זוש.

* כשרות - לא נתקלתי במשהו שניתן להסתמך עליו ברפיוג'י למעט אלו שמאפשרים מנות צמחוניות וגם על זה לא ניתן לסמוך במיוחד ....

לסיום , כמו בהתחלה , תמונה (LAC BLANC)

 

אני רוצה להודות לזמי ולאחרים על העזרה שקבלתי מהם. 
כל מי שמתכנן לצאת בקרוב, או בכלל, ומעוניין בעזרה, יכול להתקשר אלי למספר: 052-2703705 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 15:32:42(UTC)  | סיבה: לא צויינה

yishaisp  
#3 נשלח : יום רביעי 09 ספטמבר 2009 06:59:12(UTC)
yishaisp


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/05/2009(UTC)
הודעות: 7

שלום לכל החברים היקרים

 

באוגוסט האחרון אשתי ואני עשינו את המון בלאן. מה אפשר לומר, מדהים כיף וכל התיאורים שכל מי שעשה וכתב על זה בפורום. בקרוב אני מקווה לצרף תמונות.

רצינו לתרום לכם כמה טיפים עבור המסלול וכמובן נשמח שאתם תוסיפו, תתקנו וכו'. בנוסף אני אוסיף טיפים למטייל הדתי, דבר שלא מצאתי עד כה כאן בפורום. כרגע הטיפים לא מסודרים לפי נושא וכד'. את המסלול עשינו עם כיוון השעון מ  ferret  עשרה ימים על פי החלוקה של הספר הכחול- סיסרון (ראה הסבר באגף הטיפים הדתיים)

 

1. הזמנו את  כל מקומות הלינה מראש כיוון שערכנו את הטיול בתחילת אוגוסט שזוהי העונה החמה. למעשה, כמעט לכל המקומות(כולל בונאטי שנחשב מאוד פופולרי) אליהם הגענו היה מקום פנוי כולל שינויים והזמנה מהיום להיום, אבל וזה אבל גדול מאוד, באליזבטה לא היה מקום לסיכה, וזה היה היום שאשתי סבלה מאוד מכאבי ברכייים והגענו לשם עם הלשון בחוץ, ואנחנו שמחים עד היום שהזמנו מראש את הלינה. מסקנה: תזמינו מראש. אין התחייבות כספית בהזמנות וזה יכול לחסוך הרבה צרות.

 

2.מי שמתחיל מקורמיור עם כיוון השעון ומגיע בשעות הצהריים ולא רוצה לבזבז יום עד למחרת אבל גם לא בטוח שיספיק את כל המסלול עד לאליזבטה(ע"פ הספר הכחול כנ"ל), יש פיתרון: לקחת אוטובוס מקורמיור עד LA VISAILLE ומשם להתקדם במעלה הנהר עד אליזבטה- חצי שעה נסיעה ועוד שעה וחצי פחות או יותר הליכה נעימה בעלייה קלה.(הטיפ מוזכר בהקשר אחר בספר הכחול עמ' 176.)

 

3. במסלול יש לפחות 3 סוגים של חלוקת זמנים. של הספר הכחול, של הספר הצרפתי(מה שזמי ממליץ עליו), ושל השלטים לאורך המסלול. יש אי התאמות רבות ביניהם, ולכן מומלץ לקחת בחשבון שינויים בזמני ההליכה ואפילו שינויים גדולים(שעה או יותר) מעבר לתכנון שלכם. לנו הכי קרוב למציאות, היה החלוקה של הספר הצרפתי, למרות שתכננו על פי התזמון של הכחול.

 

4. מאוד מומלץ לקחת את שני הספרים(הכחול והצרפתי) כי הם משלימים אחד את השני(הצרפתי מכיל מפות טופוגרפיות והכחול טקסט מילולי מאוד מפורט). מי שלא יכול יקח אחד מהם( אין לי הכרעה אבל זמי ממליץ על הצרפתי וביחס לכל בעל ידע בסיסי בקריאת מפה אני יכול להבין את ההגיון בדבריו). אומנם רוב המסלול ברור משולט ומסומן, אבל היו פעמים(ראו טיפ הבא) שהיו פדיחות באיכות הסימון ואף סימון לקוי ושמחנו שהיו בידינו את שני הספרים.

 

5. תקלות בסימון: א. בקטע שבין קורמיור לאליזבטה עם כיוון השעון, בירידה ל lac combal אחרי שעוברים בית מאבן מצד ימין(עמ' 181 בכחול), יש סימון של יהלום צהוב על אבן שמאלה שעוזב את השביל עפר וחוצה את הערוץ עם המים. אל תפנו שמאלה, אלא תמשיכו עם השביל עפר למטה עד שהוא עצמו חוצה את הערוץ. הסימן להתברברות: אתם מתחילים לטפס אחרי חציית המים.

ב. בהליכה מלה קונטמין ללה זוש(לא דרך הווריאנט שעובר ברפיוג דה מיאג'), ההליכה החל מ-tresse(עמ' 198 והלאה בכחול), דלילה בסימון ויש ללכת על הכביש הראשי שבתוך הכפר ולהעזר במידת הצורך בספרים.

ג. באותו קטע, ביציאה מהקטע המיוער שאחרי tresse השלט מפנה ימינה, ז"א להמשיך כשהנחל מימין לכם. טעות! תמשיכו שמאלה על הכביש אספלט שנכנס לתוך la gruvaz. אחרי כמה דקות אל תמשיכו כמתואר בספרים על הכביש לכיוון העמק אלא תרדו בשביל  צר וברור שבתחילתו שלט עץ המסמן לכיוון gite de champel.

 

6. 2 מקומות לינה מעולים שאינם פופולריים בקרב צועדי הטור, וגם אנחנו לא תיכננו עליהם, אבל בדיעבד הם היו המקומות הטובים ביותר והזולים ביותר(משהו כמו 12 יורו ללילה לאדם בלי אוכל). camping le pontet- נמצא בין נוטרדם דה לה ג'ורג' ללה קונטמין. אתר קמפינג שיש בו גם מיטות. כולל מכונת כביסה וייבוש, מקלחות ללא הגבלת מים חמים( אוי האסימונים...), קיוסק, פארק עם פעילויות אתגריות וברכות מים לרחצה, הסעות חינם בתדירות גבוה ללה קונטמין ובחזרה. auberge de bionnassay- נמצא מעט לפני קול דה ווזה בקטע מלה קונטמין ללה זוש- מקום יפה וביתי אירוח חם, ללא הגבלת מים חמים, מקלחת ושירותים ממש קרובים למיטות(זה לחיוב ולא לשלילה).

 ראוי לציון המקום לינה שלנו בשמפה- http://www.auclubalpin.ch/. הכי זול בשמפה במיקום הכי מרכזי(ליד הבנק, תחנת האוטובוס, דואר, מינימרקט וכמובן האגם), ובניגוד לטיפ הבא, נעים ומכניס אורחים. מקום מומלץ נוסף ראה טיפ 8

 

7. בקורמיור ישנו בפנסיון ונציה- 0165842461, יש לינק באחד ההודעות בפורום שעוסקת במון בלאן. כנראה המקום הכי זול בקורמיור(50 יורו ללילה לחדר זוגי בלי אוכל) אבל לא מדברים בכלל אנגלית. את ההזמנה מהארץ עשיתי בעזרת חבר צרפתי, רק כדי לגלות ע"י פנטומימה ותנועות ידיים שאין לבעל הבית מושג על ההזמנה שלי. הגענו ב-4 וכך היה לנו מקום. אח"כ הגיעו עוד מטיילים ואני לא יודע מה עלה בגורלם.

 

 8. אזהרה: לא לישון בrefuge du col de balme. המקום נמצא בהתחלה או בסיום של הווריאנט של הארפט, תלוי מאיזה כיוון אתם באים. הוא נמצא במיקום טוב ביחס לווריאנט הקשה של הארפט ולכן מפתה להזמין בו מקום. באינטרנט מצאנו ביקורות רעות מאוד על המקום, אבל בגלל המיקום הזמנו.(הם מדברים רק צרפתית). רק כשהגענו למקום גילינו איזו טעות עשינו: הגענו בגשם שוטף ב2 בצהרים- המקום לא נעים בלשון המעטה ומאוד בסיסי- למשל, קפה מכינים שם בקומקום חשמלי, ובעלת הבית (זקנה זועפת) פשוט זוועתית- היא לא רצתה לתת לנו להיכנס עד 5 והשאירה אותנו עם אנשים נוספים בחוץ בגשם(היה להם פרצוף מבוהל כשהם שמעו שאנחנו רוצים לישון שם), כמובן שהיא לא הבינה מילה באנגלית ולא ידעה על ההזמנה שלנו, וכל הזמן גערה בנו שאנו מפריעים לה. הבנו מיד שאין עם מי לדבר, והזמנו מקום בלה טור(0450540416-chalet alpin du tour) אליו יורדים עם הרכבל שנמצא 5 דקות הליכה מהקול באלם.(מי שהולך עם כיוון השעון רואה אותו כשהוא מתקרב לקול דה באלם ופשוט צריך להמשיך ימינה אחרי שהוא עובר את הרפיוג קול באלם, ומי שבא מהכיוון השני שיפנה שמאלה ממש לפני הרפיוג). זו הייתה החלטה מצויינת- המקום צעיר ומכניס אורחים.למחרת עלינו חזרה ברכבל והמשכנו כמתוכנן. שימו לב: לה טור היא התחנה השניה של הרכבל. בתחנה הראשונה יש רפיוג נוסף(gite d'alpage' charamillon) שהיה סגור באוגוסט 2009 עקב שיפוצים. ללה טור לוקח משהו כמו רבע שעה ברכבל. פתוח בין 8:15 לאזור 17:00 . מומלץ בחום להזמין מראש במקומות הללו, אלא אם אתם יודעים צרפתית ומוכנים להסתכן בלינה ב"ביתה של המכשפה "כדברי אחד הביקורות על המקום.   

9. טיפים לדתיים ושומרי כשרות: את המסלול תכננו כך ששנישן בשבת בציריך(אפשר גם ז'נבה. לנו היו קרובי משפחה בציריך), נצא ביום ראשון מferret' נחבר חלק מהמסלול של יום שישי(friday) ליום חמישי (ראה בספר הכחול את את שלב 6 ו-7) וכך יום שישי יהיה קצר ונוכל להגיע מלה זוש לז'נבה מספיק זמן לפני שבת. בז'נבה אכלנו והתפללנו בבית חב"ד(מומלץ בחום!) וישנו במלון יפיפה שקרוב 5 דקות הליכה משם le c'enacle

 

יש ליצור קשר עם בית חב"ד לפחות שבועיים מראש.

 

הלכות של כשרות ושבת בחו"ל: 

אני הלכתי עם כיפה וציציות, כמו כן התפללתי עם טלית ותפילין באופן חופשי, ולא נתקלתי בשום קמצוץ של התנהגות עוינת

אחרי שקראת את הדפים שצירפתי בלינק על הכשרות תקרא את השורות הבאות: את רוב האוכל הבאנו מהארץ(בערך 25 שקיות של תבשילים להכנה מהירה), 2 כיכרות לחם, שוקולד נוטלה למריחה, פירות יבשים, בדיוטי פרי קנינו חבילה של שוקולדים אישיים. בחו"ל קנינו פירות ירקות, ביצי תרנגולת, שמן זית, לחם בלי שומן ובלי חלב(אני פשוט אמרתי למוכר bread no fat no milk והם מיד הבינו, בלה טור אפילו שאלו אותי אם אני צמחוני או שיש לי אלרגיה), קפה שחור בלי חלב, קולה, מיץ תפוזים טבעי 100%, פעם אחת חמאה אמיתית. בז'נבה יש חנויות מזון עם איזור מרוכז של מוצרים כשרים(רובם מיובאים מהארץ). כך התפנקנו בעוגיות שוקולד לשבת, בז'נבה יש מאפיה שמוכרת חלות(בלבד!) כשרות לשבת, ראו באתר בית חב"ד ז'נבה את כל הפרטים.

 

10. לקחת מדבקות מיוחדות לטיפול בחתכים ויבלות בכף הרגל. בארץ מצאתי בסופרפארם של חברת URIEL ובחו"ל של חברת COMPEED

 

11. אנחנו בישלנו את כל האוכל בעצמנו(ראה טיפ 9). לכל המסלול הספיק לנו מיכל גז הברגה 500 גרם של coleman כשכל יום בישלנו ארוחות ושתיה חמה(בד"כ פעמיים ביום בערך 20-10 דקות כל פעם.)

 

12. מומלץ מומלץ מומלץ להשקיע חצי יום ולעלות ברכבל משמוני ל Aiguille du Midi- גובה כ3900 מטר צמוד לפיסגה של המון בלאן(4800 מטר) חוויה מדהימה, במיוחד למי שלא מטפס הרים ורגיל לגבהים כאלו.

 

13. לא נזקקנו לשקש קל ולא לציוד חם כדוגמת פליז. סדין/ליינר ללילה וסוודר/ חולצה טרמית לערב. כמו כן לקחת מעילי גשם איכותיים. אנחנו לקחנו מעילים כמו של הפועלי זבל והם נקרעו על היום הראשון.

אם אזכר בעוד דברים אעדכן. אסיים בתודה ענקית לזמי ולנועה שעזרו לנו מאוד .אתם תותחים . מומלץ להעזר בזמי ובכל מי שכותב בפורום בכל שאלה ובקשה.

אנחנו הרווחנו מזה רבות תרתי משמע.

 

ישי

נערך ע"י מנהל יום ראשון 22 מאי 2016 07:09:54(UTC)  | סיבה: לא צויינה

warhammer  
#4 נשלח : יום שישי 17 ספטמבר 2010 02:57:54(UTC)
warhammer


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/09/2010(UTC)
הודעות: 1

שלום לחברי הפורום,
לאחר שימוש נרחב בפורום לצורך איסוף מידע לפני הנסיעה החלטתי לפרט ולחלוק מניסיוני עד כמה שניתן לגבי המסלול מנקודת מבטי השנה.
אולי זה יעזור לאנשים בעתיד לתכנן טוב יותר את הדרך.

 

כמה דברים כלליים על המסלול

מקורות מידע:
1)הפורום הנ"ל מצוין ומכיל המון מידע שימושי.
2)פורום למטייל http://forum.lametayel.co.il/
3)אתר http://www.walkingthetmb.com/
והפורום שלו http://forum.walkingthetmb.com/
4)מפות טופוגרפיות כולל מסלולים מסומנים באתר
http://maps.peterrobins.co.uk/f.html
5)ספר Tour of Mont Blanc – A Trekking Guide בהוצאת Cicerone מהדורה שנייה
שנקנה דרך למטייל: http://shop.lametayel.co.il/cgi-bin/lametayel/5994532.html
6)אתר הבית של Chamonix שמכיל הרבה מידע
וקישורים מעודכנים:
http://www.chamonix.net/english/home.htm


התכנון:
המסלול משתרע על פני שלוש מדינות: צרפת, איטליה ושווייץ ועוקף את רכס המון בלאן . ניתן לעשות את המסלול בשני הכיוונים אך לרוב עושים אותו נגד כיוון השעון. כעיקרון יש שני נקודות מרכזיות ונוחות מהן ניתן להתחיל , Les Houches בחלק הצרפתי ו Courmayeur בחלק האיטלקי אך מעשית ישנן הרבה נקודות גישה של כביש ורכבת להרבה חלקים במסלול כך שניתן להתחיל ולעזוב כמעט בכל מקום. העונה המועדפת עבור מסלול זה היא אמצע יולי עד אמצע ספטמבר כאשר רוב מקומות הלינה והאוכל פתוחים.



איך נראה כל המסלול


אני התחלתי את המסלול ב Les Houches ועשיתי אותו נגד כיוון השעון בתאריכים 22.08 – 01.09 ואז המשכתי לטייל ב Chamonix וג'נבה.


דרכי הגעה ועזיבה עיקריות:

מטוס מישראל לgeneva או Milano וחזרה ובהתאם נסיעה באוטובוס/רכבת/מונית ל Les Houches או Courmayeur.
פה מפורטים הרבה דרכי גישה מג'נבה ל les houches/Chamonix והסביבה:
http://www.chamonix.net/english/transport/index.htm

אני טסתי לג'נבה ומשם לקחתי מונית משותפת שהזמנתי מראש באינטרנט דרך האתר www.mountaindropoffs.com
ישירות לתחילת המסלול ב Les Houches. יתרון המונית הוא נסיעה מותאמת מראש לזמן שלך וגם הקפצה למקום המבוקש (וגם איסוף ממקום מבוקש בנסיעה חזרה)
בחזרה קפצתי למשרד שלהם ב Chamonix והזמנתי הסעה לנמל תעופה ליום הבא (כדאי להזמין לפחות יום לפני אם רוצים מקום במונית משותפת ).

עלויות וזמן:
1)     טיסה מתל אביב לג'נבה –אני טסתי ב 560$ לטיסה סדירה עם תחנת ביניים בFrankfurt דרך הזמנה באינטרנט בחברת דיזנהויז : http://www.deasy.co.il/ 3:30 שעות עד Frankfurt ועוד 1:10 שעות עד ג'נבה. בחזרה היו פחות או יותר אותם זמנים אך דרך brussel
כעיקרון טיסה ישירה לוקחת כ 4 שעות.
2)     העברה (shuttle) לקחתי העברה משותפת מג'נבה ל Les Houches - 40 euro (בגלל שעות לילה) וחזרה מ Chamonix לג'נבה – 30 euro. זמן נסיעה היה בשני המקרים כשעה ורבע. העברה פרטית עולה כ 140 euro , נסיעה באוטובוס (נוסע 3 פעמים ביום ) כ 33 euro ונסיעה של 1:30 שעות. נסיעה ברכבת לפי הבירורים שלי עושה עיקוף רציני ומגיעה אחרי 2:30-4 שעות בעלות סביב ה 50 euro.
3)     מגורים ואוכל – בממוצע ברפיוג'ים לינה בלבד כ 20 euro וחצי פנסיון (ארוחת צהריים-ערב ב 19:00 וארוחת בוקר ב 7:00 ) עולה בסביבות 42 euro בממוצע. לינה באתרי קמפינג עולה בסביבות 7-11 euro ללילה. לינה במלונות כוכב אחד (pension) עם ארוחת בוקר עולה בסביבות ה 60 euro לחדר של שניים ויותר מזה לא בדקתי.

אני ישנתי ברוב המקומות הנמוכים (עמקים ) בקמפינג, במקומות גבוהים ברפיוגים , ב courmayeur בפנסיון.
ברפיוגים הייתי על חצי פנסיון, בקמפינגים אכלתי אוכל שנקנה בחלקו בסופרמרקטים מקומיים ובחלקו הבאתי מהארץ כמנות חרום. ארוחות צהריים כללו בדרך כלל סנדוויצים מוכנים מהבוקר , ארוחות חרום או מסעדות בדרך. מחירי האוכל בחנויות דומה לארץ חוץ ממיצים פירות וירקות שהרבה יותר יקרים.

עלות הלינה והאוכל הסתכמה עבורי בערך ב 600 euro כולל לינה בג'נבה בהוסטל ללילה אחד, סה"כ עבור 17 יום של טיול.
*מניסיון של אחרים הסתמכות מלאה על לינה ואוכל מקומיים מקפיצה את העלות במאות יורו.



דרגת קושי:
אורך המסלול המעגלי המלא הוא בממוצע כ 180 ק"מ אך זה משתנה בהתאם לאופציות שבוחרים לגבי כל שלב ואכן יש הרבה. הבדלי גובה מצטברים במקורות ברשת ובספרים רשומים בממוצע כ 10 ק"מ אך לי יצא אחרי מדידה כמעט מלאה של ה GPS הצטברות של 12350 מטר ירידות ועליות כל אחד. תנאי השטח חוץ משלב אחד היו די נוחים ולא מסוכנים ללא אבנים או בולדרים בדרך ובעיקר שבילים צרים ורחבים. רוב הימים בנויים משינויי גובה של 1000 עד 2500 מטר כאשר הנקודה הגבוהה ביותר על המסלול הרשמי היא 2700 מטר.

דרגת הקושי מורכבת לדעתי מ 7 גורמים עיקריים:
1)     כושר אישי – הכנה נכונה ומספיקה תהפוך את הטיול להנאה לעומת זאת הכנה לא מספיקה תגרום לשפשפות, יבלות, כאבי שרירים, כאבי רגליים, כאבי כתפיים, שברי מאמץ וכ"ו.
אני התחלתי להתאמן במיוחד כחודשיים לפני הטיול בעזרת טיולי סוף שבוע של יום-יומיים כל סופ"ש עם משקל תיק עולה כל פעם.
2)     תזונה נכונה – חשוב ביותר לשמור על תזונה מתאימה כדי להשלים את כל הויטמינים והמינרלים שאנחנו מאבדים במהלך הטיול. אני אכלתי בנוסף ל3 ארוחות מסודרות גם חטיפי אנרגיה (מחליף ארוחה - http://bteva.org/Product.asp?ID=210 ) של ספורטאים מלאי ויטמינים ופירות מיובשים מתוקים במהלך כל היום.
3)     תנאי שטח – במסלול הנ"ל תנאי שהשטח די נוחים להליכה למרות שהמרחקים לא קצרים בכלל ושינויי הגובה רבים במהלך כל יום (בממוצע כ 1000 מטר ביום של עליות וירידות מצטברות).
4)     משקל התיק ואיכות הציוד – משקל התיק משתנה בהתאם לציוד שבו , עלותו ותוספות האוכל, אך לרוב עדיף להוריד למינימום את המשקל ולהשתמש במקלות הליכה שמורידות ב 20-30% לחץ משרירי הרגליים והברכיים.
אני לא רציתי להיות תלוי בכלל בשינה ואוכל ולכן לקחתי איתי את כל הציוד הדרוש לשינה –בישול אוכל – אוכל ל 4-5 ימים . התיק שקל כ 17 קילו ללא מים והיה אחד הכבדים ביותר במסלול לפי מה שראיתי .
חברה שאיתם עשיתי את המסלול היו תלויים ב 100% באוכל ולינה מקומיים והחזיקו איתם תיקים של 6-12 קילו. בנוסף לקחתי זוג מקלות הליכה שהיו שימושיים מאוד.
5)     השקעה כספית – ישנם הרבה קיצורי דרך במסלול הנוכחי , ניתן להזמין טיול מאורגן שידאג להעביר את כל הדברים ממקום לינה אחד לשני , ניתן לקחת רכבלים ולקצר עליות או ירידות . ניתן לדלג על שלבים קשים בעזרת אוטובוסים/מוניות, ניתן לקחת בתי מלון יקרים עם בריכות ומסאז'ים וכמובן אפשר לקנות ציוד מאוד יקר וקל כדי להוריד את משקל התיק ל מינימום. זה אחד היתרונות הבולטים של המסלול , למרות היופי הטבעי הוא מאוד קרוב לציוויליזציה וכל אחד יכול למצוא בו עניין בהתאם ליכולת הכלכלית.
6)     מזג האוויר – בגלל הגבהים , תנאי מזג האוויר מאוד לא צפויים בעיקר במקומות מעל 1500 מטר ולמרות שהיו לנו רק 2 ימי גשם מלאים,3 בקרים/לילות של גשם ובוקר אחד של שלג אמרו לנו שהיה לנו מזג מעולה כי שבוע לפני שהגעתי היה מלא שלג בגבהים מעל 1800 מטר כל השבוע כך שחשוב מאוד להצטייד בבגדים חמים ובגדי הגנה מפני גשם (כולל כיסוי תיק) .
הטמפרטורה הייתה בממוצע 25 מעלות ביום וירד קרוב ל 0 בלילות .
7)     גורמים חיצוניים ופנימיים – קצב ההליכה תמיד מושפע מאוד מכך שהולכים בקבוצה גדולה, בינונית או לבד ובנוסף גם החוזק הפנימי משפיע על הקצב, כמות ההפסקות בדרך וההתמודדות עם תנאי השטח.

לסיכום, בהשוואה למסלולים אחרים עבורי זהו היה מסלול בדרגת קושי בינונית .


ציוד ומפות:
הציוד משתנה מאוד בהתאם לתכנון אך לרוב אנשים לוקחים רק ביגוד, ציוד אישי ומקלות הליכה כדי להוריד את משקל התיק למינימום .
לגבי מפות , אני השתמשתי בסרטוטי מפות כלליים מאוד של ספר ה ספר Tour of Mont Blanc – A Trekking Guide בהוצאת Cicerone מהדורה שנייה וההסברים המפורטים לגבי מה שאמורים לראות בכל שלב . בנוסף לקחתי GPS עם מפות תמונה טופוגרפיות סרוקות של השטח שכוללות את סימון ה TMB וגם סימנתי מראש את כל השלבים והווריאציות לפי ההסברים בספר .
בעיקרון הסימונים בשטח מאוד ברורים ברוב המקומות בצרפת אך היו מקומות באיטליה ושוויץ שהGPS עזר מאוד .

אחרים השתמשו במפות נייר רגילות אך לפי מה שאמרו לי מפות צרפתיות בצרפתית היו הרבה יותר ברורות ומעודכנות מאשר מפות באנגלית.

 

פירוט שלבים בקצרה כולל הקלטות של ה GPS



שלב 1 : Hes Houches – Les Contamines
מתחילים ב Les Houches בגובה כ 1000 מטר ועולים ל Col de Voza בגובה 1650 מטר. משם יש שני מסלולים אפשריים , המסלול הרגיל והנמוך יותר דרך Le Champel שלוקחים אותו בתנאי מזג אוויר גרועים ומסלול אחר דרך Col de Tricot בגובה 2100 מטר שאותו עשיתי. בתחילת השלב פגשתי ישראלי נוסף בשם יותם ואיתו בעצם המשכנו עד סוף המסלול כאשר במהלכו פגשנו והלכנו ביחד עם שני אנגלים –בוב ואנדריו, אמריקאית -פינג וצרפתי -ג'ון. במהלך הירידה מ Col de Tricot עברנו דרך רפיוג' De Miage ו Auberge Du Truc עד שהגענו ל Les Contamines בגובה 1167 מטר. החברה נשארו ברפיוג' ואני המשכתי כ 2 ק"מ נוספים לעבר קמפינג Le Pontet על השביל הרשמי ונפגשנו יום למחרת .    

לפי הספר: המרחק הוא כ 18ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 7:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1478 מטר וירידה – 1318 .
את הערכים שנקלטו ב GPS אתם רואים בשני התמונות הבאות :

שלב 1 - חלק 1
שלב 1 - חלק 2

*לקחתי מטען נייד לצורך טעינת הסוללה של ה GPS אך הוא שבק חיים ולכן בחלק מהשלבים המידע נקלט בשני חלקים עקב החלפת בטריות באמצע ובחלק מהשלבים הושלם בחלקו בתוכנה אחר כך בעקבות ריקון הסוללה לפני הסוף. למרות כל זאת רוב המידע אמין ומדויק מאוד.
* הזמנים ב GPS נקלטו לפי שעון ישראל ולכן מתחילים שעה אחת מאוחר יותר. בנוסף לא תמיד זמני התחלה וסיום מדויקים עקב הדלקה או כיבוי של הקלטה לא מתחילת המסלול או ממש בסופו.
*שלב 1 לקח לנו כ 11 שעות .


שלב 2: Les Contamines – Les Chapieux (במקרה שלנו עד Ref Du Bonhomme )
מתחילים ב Les Contamines בגובה 1167 מטר ועולים לעבר Col Du Bonhomme בגובה 2329 ובדרך עוברים דרך 2 רפיוג'ים La Balme ו Nant Borrant וממשיכים ל Col De La Croix בגובה 2483. לאחר מכן יש פיצול שמאפשר להמשיך ל Les Chapieux בדרך הרגילה או לחתוך ישירות ל Ville Des Glaciers דרך אחד הנקודות הגבוהות במסלול Col Des Fours בגובה 2605 אך זה מומלץ לפי הספר רק בתנאי מזג אוויר טובים. אנחנו המשכנו כ 10 דקות בדרך הרגילה ועצרנו ב Ref Du Bonhomme ללינה ומנוחה . בגדול בכול רפיוג' או עיר שעוברים בדרך תולים דף במקום נראה לעין אם תחזית של המזג אוויר לימים הקרובים וכך ניתן לדעת כיצד לבחור את השלב הבא ((METEO .

מכיוון שעשינו רק חלק מהשלב 2 אז הנתונים בספר לא ממש מתאימים חוץ מהערכת זמן הליכה בלי הפסקות של 5:30 שעות ואת הערכים שנקלטו ב GPS אתם רואים בתמונה הבאה : (זמן ההליכה הריאלי היה כ 7 שעות ) .



שלב 2

*המטרה הייתה לעבור קרוב יותר להרים הגבוהים וגם לחסוך הליכה של כ 4 ק"מ בכביש מ Les Chapieux עד Ville Des Glaciers


שלב 3 - Ref Du Bonhomme - Ref Elisabetta
בשלב זה מתחילים בגובה 2443 ועוברים דרך Cos Des Fours בגובה 2605 מטר ואז מתחילים לרדת לעיירה קטנה Ville Des Glaciers בגובה 1789. ממנה ממשיכים במסלול הרשמי דרך Res Des Mottets ועולים עד ל Col De La Seigne בגובה 2516 ואז יורדים שוב לעבר Ref Elisabetta בגובה 2195 .

מכיוון שעשינו רק חלק מהשלב 2 אז הנתונים בספר לא ממש מתאימים ולכן אלא הערכים שנקלטו ב GPS:

שלב 3



*זמן ההליכה הריאלי היה כ 8 שעות .
* ניתן היה באופן חופשי להקים אוהלים בשדה מתחת לרפיוג' אך המקום כולו נמצא בגובה 2195 מטר ולכן הרוחות מאוד חזקות וביחד עם טמפרטורה נמוכה גורמים לקור קיצוני, כך שאם אין אוהל וביגוד מתאימים עדיף להישאר ברפיוג' כמו עשינו.


שלב 4 Ref Elisabetta - Courmayeur
בשלב זה מתחילים בגובה 2195 וממשיכים על ה TMB הרשמי עד שמגיעים לפיצול שבו ניתן לבחור לעבור בנתיב השמאלי דרך עמק Val Veni (כאופציה של מזג אוויר גרוע) או לבחור בנתיב הימני ולהגיע עד לרפיוג' ל Rif Maison Vielle בגובה 1956 דרך מעבר הרים בגובה 2303 מטר. לצערי פספסנו את הפיצול לאחר הליכה די ארוכה ומהירה על הכביש וגילינו את זה רק כ 2 ק"מ בירידה. ג'יון החליט לחזור לפיצול, אחרים רצו להמשיך ולנסות לעלות בהמשך בסימון צדדי עד לרפיוג' (כאשר בסופו של דבר פספסו גם אותו והגיעו מאוד מוקדם ל Courmayeur) ואני החלטתי לשנות קצת את המסלול ולנסות להגיע לתצפית ושביל מצידו השמאלי והגבוה של עמק ה Vel Veni דרך שביל צדדי בעזרת GPS. בדיעבד זה התגלה כטעות לאחר התברברות של 3 שעות ליד נחל שמופיע על המסלול אך הסתבר שאין שם גשר לחצות אותו. אומנם רוחבו היה במקומות צרים כ 3 מטר אך הזרימה הייתה מאוד חזקה ועומק שמדדתי במספר נקודות היה כ 0.5-1 מטר לפחות כך שהחלטתי לא להמשיך וחזרתי עד לכביש. לאחר מכן המשכתי ומצאתי את שביל עליה שמתחבר למסלול הרגיל בעזרת GPS בלבד כי בשטח הוא לא היה מסומן משום מה וכך האחרים פספסו אותו. עברתי דרך Rif Monte Bianco בגובה 1666 ולאחר מכן ב Rif Maison Veille בגובה 1956 מטר. שם התחיל להיות שוני בין הסימונים בשטח לבין ה GPS אך הכיוון היה נכון בשניהם (הלכתי לפי ה GPS )– ירידה תלולה מאוד של 800 מטר רצופים עד ל Courmayeur כאשר שם נפגשנו עם החברה שוב .

אלא הערכים שנקלטו ב GPS: (יצא לי היום הארוך במסלול , כ 12 שעות הליכה )

שלב 4


*הוקלט בשני חלקים.
*העיר האיטלקית Courmayeur להערכתי הכי יקרה במסלול .


שלב 5 Courmayeur – Rifugio Bonatti
בשלב זה מתחילים בגובה 1226 , עוברים דרך עיירה קטנה Villair עד ואז עולים במהירות עד אשר שמגיעים ל Rif Bertoni בגובה 1989 מטר. משם המסלול מתפצל לשני נתיבים , נתיב שמאלי נמוך יותר ונתיב ימני שדרכו עברנו עובר דרך Col Sapin בגובה 2436 מטר . לאחר מכן הייתה ירידה לגובה 2200 מטר שבה היה פיצול נוסף כאשר המסלול הרשמי המשיך ימינה והיה קיצור דרך לRif Bonatti שמאלה . החברה החליטו לקצר כדי שפינג תספיק לתפוס אוטובוס (הייתה צריכה לחזור) אך אני וג'ון המשכנו במסלול הרגיל ועלינו עד Pas Entre-Deux בגובה 2524 מטר ואז ירדנו עד ל Rif Binatti
ונשארנו לישון שם. לא היה קמפינג בסביבה .

לפי הספר: המרחק הוא כ 16ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 7:00 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1597 מטר וירידה – 698 מטר.
אלא הערכים שנקלטו ב GPS: (הזמן הראלי היה בסביבות 8:30 שעות)

שלב 5


שלב 6 Rifugio Bonatti – La Fouly
בשלב זה מתחילים בגובה 2025 , עוברים דרך Chalet Val Ferret ו Rif Elena שנמצא על הגבול בין איטליה לשוויץ. לאחר מכן מתחילים לעלות על Grand col ferret בגובה 2537 ואז יורדים לעמק Val Ferret. עוברים דרך מספר עיירות קטנות La peule , Les Ars , Ferret ואז דרך רפיוג' La Lechere עד שמגיעים ל La Fouly. פה התפצלנו, אני הלכתי לקמפינג (מאוד מפואר צריך לציין שהכיל חדר משחקים, אוכל , טלוויזיה , אינטרנט, כביסה, מקלחות) ואחרים הלכו לרפיוג'. ג'ון נאלץ לפרוש מהמסלול בגלל אילוצי זמן. בסביבות 13:00 בצהריים פגשנו את ראשוני הרצים של ה UT-Ultra Trail שמקיפים את כל ה 180 ק"מ של המון בלאן בריצה ב 24-48 שעות ללא הפסקה . יום לפני ראינו אנשים אם מגרפות שניקו את השביל מאבנים והפרעות אחרות ובנוסך המסלול סומן בדגלים זוהרים כדי לעזור לרצים .

לפי הספר: המרחק הוא כ 20ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 895 מטר וירידה – 1410 מטר.
את הערכים שנקלטו ב GPS אתם רואים בתמונה הבאה : (הזמן הראלי היה בסביבות 8:00 שעות)

שלב 6


שלב 7 Champex – La fouly
בשלב זה מתחילים בגובה 1610 מטר וממשיכים לרדת לכיוון כמה עיירות ציוריות שכנראה הזמן לא שינה אותם הרבה Praz-De-Fort, Les Arlaches , Issert   בגובה 1100 מטר . לאחר מכן עולים לעיירה Champex בגובה 1466 מטר כאשר בתוכה נמצא אגם קטן ויפה. כאן נגמר השלב והחברה הלכו לחפש את הרפיוג' אך היה עוד הרבה שעות אור ולכן החלטתי להמשיך עוד כשעה עד רפיוג'י Arpette בגובה 1627.

הערכים בתמונה הבאה הם הדמיה של המסלול כי בשלב הזה לא הייתה לי סוללה טעונה ל GPS: (הזמן הראלי היה בסביבות 6:30 שעות)

שלב 7


שלב 8 Col De La Forclaz – Champex
בשלב זה מתחילים בגובה 1466 מטר ובמהרה מגיעים לפיצול שבו ניתן לבחור בנתיב הגבוהה ובנתיב הנמוך יחסית בתנאי מזג אוויר גרועים. אני כבר בחרתי ביום הקודם את הנתיב הגבוה ונעצרתי ברפיוג'י Arpette בגובה 1627. מכאן המסלול ממשיך לעלות לאט לאט לעבר הנקודה הגבוהה במסלול Fenetre I’Arpette בגובה 2665 מטר. זהו הנתיב הכי בעייתי בכל המסלול TMB מבחינת תנאי השטח והוא מכיל אבנים קטנות , בולדרים גדולים והרבה אבנים זזות כך שלא כדי לנסות אותו בתנאי מזג אוויר גרועים. לאחר שעוברים את הנקודה הגבוהה מתחילה ירידה ארוכה ומתישה עד ל La Prise De Bisse בגובה 1693. שם ניתן לבחור האם להמשיך במסלול הרשמי או לבחור בנתיב השמאלי. למי שמתכוון לישון ב Le Peuty באוהלים או רפיוג'י כדי לבחור בנתיב השמאלי (כפי שאני עשיתי וישנתי באוהל). מי שרוצה לישון ב Col De La Forcaz או Trient עדיף לבחור בנתיב הימני, כאשר בכל מקרה שני הנתיבים יורדים עוד כ 300 מטר .


לפי הספר: המרחק הוא כ 14ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 1199 מטר וירידה – 1139 מטר.
את הערכים שנקלטו ב GPS אתם רואים בתמונה הבאה : (הזמן הראלי היה בסביבות 8:00 שעות)
שלב 8


שלב 9    Tre-Le-Champ - Col De La Forclaz
בשלב זה מתחילים בגובה 1526 מטר ) או 1279 מ ( Le Peuty ומתחילים לעלות במהירות לרפיוג'י De Balme . בלילה ובבוקר ירד די הרבה שלג וכאשר התקרבנו להר השלג הפסיק לרדת אך נשאר על האדמה בגלל הקור. רפיוג'י Balme זה המקום היחיד על המסלול שבו נאמר מפורשות לא לשתות מי ברז/נחלים בגלל זיהום קבוע. למעלה יש פיצול שמוביל לאותו היעד אך הנתיב הרגיל ממשיך על אותו הגובה ובסוף יורד במהירות ולאומתו הנתיב המשני יורד לעמק בצורה מתונה יחסית . בחרנו לרדת בשביל הנוח בגלל פציעה של בוב מרוכב אופניים יום לפני . בדרך עוברים דרך 2 עיירות קטנות Le tour ו Montroc עד אשר מגיעים ליעד .

הערכים שנקלטו ב GPS: (הזמן הראלי היה בסביבות 5:00 שעות)

שלב 9


שלב 10    La Flegere - Tre-Le-Champ
בשלב זה מתחילים בגובה 1417 אך יש שני נתיבים שעולים ובסופו של דבר נפגשים בנקודת פיצול נוספת בגובה 2134 מטר. בנתיב הרגיל עוברים דרך שורה של סולמות, יתדות וגשרים מתכתיים. מהפיצול השני ניתן להמשיך במסלול הרגיל ולבחור בנתיב השמאלי , או להתקדם לכיוון אגמון ה Lac Blanc בנתיב הימני . אנחנו בחרנו לעלות ל Ref Lac Blanc בגובה 2352   שנמצא ממש ליד האגמון ומשם התחלנו את הירידה לעבר Ref La Flegere.

הערכים שנקלטו ב GPS: (הזמן הראלי היה בסביבות 6:00 שעות)

שלב 10



11 ואחרון- Les Houches - La Flegere
בשלב זה מתחילים בגובה 1875 ועולים לעבר Le Brevent בגובה 2526   מטר כאשר משם ניתן לקחת רכבל ישירות ל Chamonix. לאחר מכן מתחילים בירידה ארוכה וחדה שעוברת דרך Ref De Bellachat בגובה 2152   ויער מוצל עד ל Les Houches בגובה 1007 מטר .

לפי הספר: המרחק הוא כ 17ק"מ , זמן ההליכה בלי הפסקות כ 6:30 שעות ושינויי הגובה המצטברים: עליה – 772 מטר וירידה – 1546 מטר.

הערכים שנקלטו ב GPS: (הזמן הראלי היה בסביבות 8:00 שעות)

שלב 11


תוספות לטיול:
1)     רכבל לפסגה – לאחר שמקיפים את ההר שווה לראות מלמעלה איך הוא נראה . ישנה רשת רכבלים שמחברת בעזרת 5 רכבלים נפרדים מסלול בין Courmayeur ובין Chamonix. אני לקחתי את הרכבל מ Chamonix לתחנת ביניים Plan De I’Aiguille בגובה 2310 מטר ומשם לפסגה הצרפתית Aiguille Du Midi בגובה 3842 מטר. שני הרכבלים זזו די מהר ויכלו להעביר בו זמנית כ 50 איש. בפסגה לקחתי רכבל נוסף שמחבר בין הפסגה הצרפתית לפסגה האיטלקית Helbronner בגובה 3462 מטר. זהו רכבל שמכיל כמה שלשות של קרוניות קטנות עד 4 איש כל אחת שזזות בקצב איטי מאוד ואפשר לראות פנוראמה של 360 מעלות על כל ההר mont blanc . זמן הנסיעה בקרונית לכל צד בערך כ 20-30 דקות . בפסגות יש מסעדות , חנויות של מזכרות ונקודות תצפית רבות לכל הכיוונים . מהפסגה האיטלקית עושים את אותו המסלול חזרה או ממשיכים למטה לצד האיטלקי. לפי מה שרשום בתחנת מידע בימים רגילים 3 הרכבלים וחזרה לוקח כ4-5 שעות . בימים עמוסים זה יכול לקחת כ 6-7 שעות כך שכדאי לבוא מוקדם מאוד . זמן הפתיחה הוא 8:10, אני הגעתי ב 8:20 וכבר היה טור של כ 80 איש לקופות . ישנם הרבה מתפסי הרים שבאים מאוד מוקדם ועולים עם הרכבלים.
עלות 2 רכבלים עד לפיסגה – 41 יורו.
עלות רכבל בין הפסגות – 24 יורו.
היו דילים נוספים לדוגמא 75 יורו עבור כרטיס יומי לרוב האטרקציות בעמק Chamonix.

2)     אטרקציות בעמק Chamonix – לפי מה שקראתי באלוני מידע (אך לא הספקתי לנסות ) יש רכבת נוסעים איטית בשם Montenvers Train שנוסעת במהירות של 20-30 קמ"ש במשך כשעה ומגיעה לתצפיות על קרחונים והרים. בנוסף ישנן רכבות נוספות ורכבלים רבים שמגיעים לרוב הפסגות והאתרים המעניינים אך זה מיועד יותר לאנשים שלא עברו את ה TBM ועדיין רוצים לראות את הנוף מלמעלה.



סיכום:
לפי דעתי זה אחד המסלולים הבודדים שמתאים לכל אחד שאוהב לטייל ורוצה לראות טבע והרים שכמעט ולא נפגעו מנוכחות בני האדם. ניתן לשלב בו מקטעים וקיצורי דרך רבים כדי להתאים אותו לתנאי מזג אוויר, כושר ועלות שמתאימה לכל אחד. להפתעתי ראיתי על המסלול גם ילדים בני 10 וגם קבוצות רבות של מבוגרים בני 60+ שנהנו באותה מידה מהטבע וזה אומר הכול .

אם יש שאלות , ניתן לפנות אלי במייל: [email protected]

נערך ע"י מנהל שבת 21 מאי 2016 08:13:16(UTC)  | סיבה: לא צויינה

dornoti  
#5 נשלח : יום רביעי 13 יולי 2011 17:36:44(UTC)
dornoti


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/12/2010(UTC)
הודעות: 71

רקע למסלול אני מניח שיש פה בפורום אז אני אוסיף פה רק דברים נוספים שחוויתי על עצמי.

למסלול יצאתי ב-16.6, ממש בתחילת העונה- לא הזמנתי מקום מראש ברפיוג'ים (ייתכן שבשיא העונה צריך). הגעתי לג'נבה עם טיסה של אל-על, ולקחתי shuttle לles houches. הכי זול שמצאתי היה של aplybus. אתר אינטרנט:http://www.alpybus.com/home. היו מצוינים, אין תלונות, לא הזמנתי מראש חזרה, כי לא ידעתי מהיכן אחזור. את הלילה הראשון הזמנתי מהארץ כדי לדעת מה קורה איתי כשאני מגיע. gite fagot, אתר: http://gite-fagot.com, מקום נחמד, זול, אין ארוחות אבל מטבח מאובזר מצוין, בצמוד למאפייה ושתי דקות הליכה מסופרמרקט נותנים מענה פנטסטי.
לז-אוש מקום מצוין להצטיידות (קניתי מקלות הליכה, מפה, קצת אוכל) אבל הכל סגור בצהריים להפסקת צהריים, אז אני ניצלתי את הזמן כדי לראות איפה אני מתחיל את המסלול יום למחרת (יש-5-10 דקות הליכה לרכבל שלידו מתחיל השביל מבחינתי), אם לא מוצאים, אפשר לשאול את הטוריסט אופיס שנמצא ממש קרוב למקום לינה.
הלילה הראשון לא היה מבטיח, רק צרפתים שלא דיברו אנגלית, ולא נראה שאווירת בישול משותף תהיה שם, אז קניתי קצת לחם, ירקות, גבינות, והכנתי ארוחת ערב וסנדוויצ'ים למחר. אחרי זה עברתי על המסלול ליום הקרוב והחלטתי ללכת את הואריינט שנאמר לי שהוא יפה. למיטה נכנסתי ב-21:00 בערב אחרי שהייתי ער מ-4 לפנות בוקר (טיסת בוקר).


היום הראשון: עוד יום קודם הזהירו שאחר הצהריים נכנסת סופה, ובגלל שרציתי גם ככה לעשות את המסלול הארוך (veriente) העדפתי לצאת מוקדם.
אחרי שהלכתי לישון בתשע קמתי לפני השעון מעורר, בחמישה לשבע, קניתי קרואסון צרפתי חם מהבולונג׳רי הצמודה ויצאתי לדרך. הדרך מתחילה בעליה ל col de voza (אפשר לדלג עליה עם רכבל) היא בעיקרה ביער עם הצצות לנוף של עמק שאמוני. בדרך פגשתי זוג בריטים שעשו חלק מהgr5 שמתאחד עם הtmb באיזור הזה. נפרדנו בסוף העליה כיוון שהם לא המשיכו בואריינט. בסוף העליה שלקחה בערך שעתיים עשיתי את ההפסקה הראשונה, שתיתי, שמתי קרם הגנה, וניסיתי למלא מים. מסעד קטנה שהייתה שם לא הסכימה לי להשתמש בכיור בשירותים אפילו למלא מים, אז נכנסתי למלון שהיה בשיפוצים ומילאתי שם. המשכתי לבד למעלה לכיוון
la chalette. כנראה שפספסתי את הפנייה וגברת ששאלתי גם הטעתה אותי, אבל טיפסתי עליה תלולה מאוד עד שהגעתי לmont lachat ולתחנת רכבת שדרומית מזרחית להר. מהטעות הזו, השגתי את התצפית הטובה ביותר לעמק שאמוני- מומלץ, למרות שזו העליה התלולה ביותר שיצא לי לעשות במסלול. מפגישה עם מספר מטפסי הרים הבנתי שטעיתי והתחלתי לחזור, הפעם ראיתי את הפנייה, סמוך לתחנת רכבת במורד ההר. הירידה לא הייתה קשה, בתוך יער אבל יפה. במהלך הירידה, כבר פגשתי יותר מטיילים וקבוצות. עוברים גשר חבלים מדהים, קצת מפחיד לחצות אותו כשהוא מתנדנד מעל נחל גועש (הייתה בחורה שפחדה מדי לחצות, לא יודע אם היא חצתה בסוף). ממשיכים עד תחילת העלייה הבאה למעבר הרים col de tricot, שם עשיתי עוד הפסקה ליד עדר כבשים. הירידה מהקול, תלולה מאוד עד לרפיוג׳י מיאג׳ אבל ברפיוג׳י ניתן למלא מים בשירותים. אז התחלתי להרגיש את הבירכיים מהם פחדתי והתחלתי עם הברכיות והמוצרים הנלווים.
הדרך מתפצלת לדרך הקשה ולארוכה. בחרתי בקשה דרך refuge truc. העליה קשה אבל בעיקר כי זה סוף היום וכבר הלכתי 17 קילומטר. אחרי שבירידה הברך התחילה לתת את אותותיה, גם הסופה, והרגשתי מירוץ דרך השעון (והסופה שכבר האפירה את השמים- עדיין אין גשם). הירידה לcontamines לא קשה אבל ארוכה. בסיכומה של ההליכה שאת כולה כמעט עשיתי לבד, הבנתי שלא נורא ואפילו מאוד אהבתי ללכת לבד, בקצב שלי, בלי לחכות לאף אחד ובלי אף אחד שמחכה לי.
את הלילה העברתי באתר קמפינג ממש על הדרך, טיפה מחוץ לעיירה, שהיה לו גם דורמטורי, la pontet, עליו קיבלתי המלצה מהטוריסט אופיס. למרבה המזל הגעתי אליו דקה לפני הגשם, בעודי מזמין, החל המבול. בול בזמן.
9 שעות מהיציאה מהדורמיטורי, 23 ק״מ כולל טעות.
המים בדורמטורי היום פושרים. ארוחת ערב מצויינת, מזמינים לך מקום 100 מ׳ מהמקום, 14 יורו מנה ראשונה, עיקרית, גבינות ובאגט לפני קינוח, וקינוח.

היום השני: מזג האוויר מהמיטה לא נראה מבטיח אך מהחלון גיליתי שאלה רק ערפילי בוקר. זוג צרפתים צעירים העבירו איתי את ארוחת הבוקר המינימאלית, וזוג ניו זילנדים מבוגרים שעשו
את הכיוון ההפוך נתנו לי עצות איפה לישון בהמשך ואף הזהירו אותי שרפיוג'יו אליזבטה סגור עדיין בגלל בעיות במים, אז המסלול תוכנן שונה. היעד היום הוא רפיוג'י דה- מוטה (אין לי אוהל גיבוי למצב שאני אתקע בלי מקום לישון, אז הארכתי את היום.
היום התחלק ל2 עליה עד col du bonhomme וההליכה על הרכס בהמשך, והירידה. היום היה מדהים והיה בו הכל, פרחים, הליכה בשלג, חיות (מרמיטות) וכו׳ (נושא חשוב מאוד לגבי היום, אין
כמעט איפה למלא מים חוץ מנחלים ורפיוג׳י la blame שזה שעה וחצי בערך מתחילת מעליה). גם המטיילים התחלפו ממטיילי יום לתיקים גדולים יותר. המסלול מדהים! מעבר הרים אמנם מושלג עדיין, אך עביר (הניו זילנדים הזהירו אותי מנקודה מסוימת שבה השלג כיסה את הסימונים. בסוף הרכס מתחילה ירידה תלולה בהתחלה, ובהמשך פשוט ארוכה עד העמק (כ-1200 מ' אם אני זוכר נכון). את היום סיימתי גם הפעם, דקות לפני הגשם שאיים בעננים כבדים כבר מ12 בצהריים.
אחרי 21 ק״מ בערך, סיימתי את היום ברפיוג׳י des
mottets, כשכאבי הברכיים עדיין לא עזבו אותי. לרפיוג׳י הגעתי שני ולא הייתה בעיית מקום. בדרך עברתי מטיילים רבים, גם הזוג הצרפתי שישן איתי לילה קודם וגם הלילה.
במקלחות המים פושרים, ויש לחצן מציק שחייבים להמשיך
ללחוץ עליו כדי שהמים ימשיכו לזרום (אני אראה את זה גם בהמשך. שיחות הערב היו לגבי היום למחרת,
התחזית היא סופה, לאן כל אחד ימשיך. החלטתי שאני רוצה להגיע לקורמאייר (זאת מאחר שרפיוג'י אליזבטה סגור). אנשים אחרים תכננו להגיע קרוב לקורמאיור.
ארוחת הערב הייתה מצויינת ומיוחדת מאוד (אחת הטובות!!!). אחריה עוד נשארתי לדבר עם זוג אמריקאים שהיו בשיחות הצבא
באוסטרליה והזוג צרפתי שפגשתי כבר לילה קודם (שהסתבר שמדברים טיפה אנגלית ברמה שמאפשרת ניהול שיחה בסיסית).
יש אפשרות לבקש ערב קודם שיכינו לך שקית עם מצרכים לסנדוויצ׳ים תמורת 10 יורו.
בשעה 21:00 גם היום הלכתי לישון.

היום השלישי: אחרי לילה קשה שבו לא ישנתי הרבה בגלל הגדם שלא הפסיק לרדת, קמתי ב6:45 לארוחת הבוקר שכאמור מינימאלית. זה היה מסוג הבקרים שלא בא לך לצאת מהמיטה בגלל הגשם. ארוחת הבוקר פשוטה, לחם חמאה ריבה תה וקפה. כשחזרתי להתארגן ליציאה הזוג צרפתים כבר היו מוכנים והתכוונו לצאת כל רגע. כשסיימתי להתארגן כל שאר המטיילים היו עדיין עם כפכפים. למרות שחששתי לטייל לבד במז"א כזה, החלטתי כן לצאת לבד ולהיות לפניהם כדי שאם יקרה משהו בכל זאת, אז יהיה מי שיעבור על פניי לדעת שקרה משהו. היום התחיל בעלייה לcol
de la seigne שלקחה כשעה ועשרים. במהלכה גם עברתי נחל גועש שביום לא גשום הוא מקסימום זרזיף קטן. למעלה מזג האוויר היה קפוא עם רוחות, ערפל וגשם. לאורך כל העליה אפשר לראות את העמק הירוק מבריק הזה מתחת לאף, אך במרחחק הולך וגדל, ומצד שני את הפסגות המושלגות- יופי של נוף (עם מזג אויר ממש לא מדהים). כשהגעתי למעבר הרים החלטתי לא לעצור ולהמשיך להתקדם בעקבות רוחות, ערפל, גשם (וברד) שהיו שם, והאצבעות שלי שכבר כמעט הפכו לכחולות.
עם תחילת הירידה הגשם הפסיק לכחצי שעה.
עד שעברתי את רפיוג׳י אליזבטה. שם גם פגשתי שוב את זוג הצרפתים. הדרך למטה מלווה נחל שמתחיל מהקרחון שליד הרפיוג'י אליזבטה, שכל ואדי קטן מוסיף לו עוד קצת מים עד שהוא נהיה נהר סוער שעובר בקורמאייר. אחרי כשעתיים הליכה הדרך התאחדה עם הכביש, מה שהפך אותה למשעממת ומונוטונית בשלב מסוים (את ההרים שמעליי והנוף לא ראו עד קורמאייר בגלל ערפל). בדיעבד כשהסתכלתי בסוף היום על המפה ראיתי שאני המשכתי על הכביש במקום לפנות ימינה בגשר לכיוון הרכס. כשאיבדתי את הסימון
שאלתי מכוניות שעברו אם זו הדרך לקורמאייר ונעניתי בחיוב ואף בהצעה לטרמפ שהעדפתי לא לקחת ולהמשיך ברגל. המשכתי על הכביש עד קורמאייר.
לקורמאייר הגעתי בשעה 13:00. עד שהגעתי לטוריסט אופיס פיספסתי אותו בחמש דקות ונאלצתי לחכות עד אחרי
הפסקת הצהריים. לכשנפתח, נאמר לי שהדורמטורי הקרוב ביותר נמצא 4 ק״מ מהעיירה . אני, שכבר ישבתי וחיכיתי ספוג מים עד שייפתח רציתי רק לזרוק את עצמי על מיטה. הוצע לי מלון במרכז העיירה (pension venezia). תמורת 37 יורו, חדר
לבד, אמנם בעליית הגג, עם נוף לעמק, מקלחת בקצה המסדרון שבו עוד 2-3 חדרים, וארוחת בוקר.
בסיכומה של ההליכה שהייתה כ-24 ק״מ אני יכול להגיד שכמה שחששתי מההליכה בגשם, נוכחתי לדעת שהשד לא נורא בכלל. קורמאיור (האיטלקים מבטאים במילרע) מקום מצוין להצטיידות. קניתי מקלות הליכה חדשים (אחרי שהחלקתי על שלי במדרגות
כשהגעתי ועיקמתי אותם), אוכל ליום למחרת או יותר, פלסטרים נגד שלפוחיות, וכל מה שעיירה גדולה יכולב להציע. את ארוחת הערב ביליתי בpizza tunnel (מנהרת המונט בלאן יוצאת מהעיירה עד שאמוני אם תיהתם למקור השם), עליה קיבלתי המלצה מזוג מטפסי הרים בריטים שפגשתי בזמן שחיכיתי שהטוריסט אופיס ייפתח. הפיצה הייתה מאוד טעימה (עם ברי ועגבניות).
למיטה הלכתי לישון אחרי כביסה בשעה הרגילה (21:00).

היום הרביעי: ארוחת הבוקר במלון כוכב אחד הייתה דומה לימים הקודמים, רק שהפעם התווספו גם דגנים. בעת שחיכיתי שחדר האוכל ייפתח פגשתי בחור אנגלי בן כ50-60 איתו גילגלתי שיחה גם תוך כדי הארוחה. הוא סיפר שגם הוא הגיע לקורמאיור דרך הכביש, אבל בגלל שראה שהדרך שעולה לראש מסלולי הסקי נראית
דומה לcol de la seigne, העדיף להמשיך דרך הכביש. לדרך יצאתי בסביבות 8:15 מצוייד בהסבר הגעה לשביל שקיבלתי יום קודם מהטוריסט אופיס. הדרך שחוצה את העיירה, מתחילה מתחילה לעלות לכיוון rifugio bartone. בשלב מסוים מתנתקת
מהשביל עפר וממשיכה לעלות בצורה תלולה בשביל הולכי רגל. לאחר כשעה וחצי של עלייה. דרך מתפצלת מעט אחרי הרפיוג׳י, הדרך הראשית על צלע ההר, והדרך שממשיכה למעלה עד col sapin. בגלל שיום קודם פיספסתי עלייה אחת וכי לא רציתי לחזור עם הרגשה שלא הוצאתי הכל מהמסלול, החלטתי על הדרך השנייה
שעולה בשיאה לגובה 1580 שם גם אכלתי את ארוחת הצהריים שלי. דרך מדהימה, מרחבים והרים ירוקים על רקע המונט בלאן,
מלאה מרבדים ירוקים, עם הרים נחלים, ועמקים שפרוסים למטה. זהירות באיזור הזה, הרוחות מאוד חזקות. ממעבר ההרים יורד שביל עד ההתאחדות עם הדרך הראשית, שביל צר מאוד ומסוכן (החלקתי פעמיים אך למזלי נעצרתי מטר מתחת לשביל). השביל ממשיך על צלע ההר כשעה וחצי עד ההגעה לrifugio bonati.
מקום שנראה שמח מאוד עם נגני אקורדיון וחגיגה על המרפסת, אבל השעה הייתה רק 13:15 ולא רציתי עדיין לסיים את היום שלי. המשכתי ל rifugio elana. אחרי כשעה הליכה, עדיין על צלע ההר, משמאל- המונט בלאן, ולמטה עמק מדהים, הדרך
מתחילה לרדת לעמק (למרות שהרפיוג׳י באותו גובה של בונאטי). לאחר כ200 מ׳ נוספים מתחילה לעלות כ45 דקות. הסיבה לכך היא ואדי תלול ורחב שלא בנו מעליו גשר, אז צריך לעקוף אותו. כ-5 דקות לפני ההגעה פגשתי את הבריטי מהבוקר שהמשיך בדרך הקצרה. לרפיוג׳י הגעתי בשעה 15:15 אחרי כ22 ק״מ.
הרפיוג׳י יפה וגם הוא בדומה לבונאטי שמח, ועם ריקודים ואקורדיוניסטים. המים במקלחת אפילו היו חמים, והיה חימום במקלחות. את הכביסה עשיתי במים קפואים עד כאב.
ארוחת הערב טעימה בחדר האוכל שבו כרגיל השם של כל האחד רשום במקום בו הוא יושב. הארוחה טעימה אם כי לא תשביע כל אחד.
הלכתי לישון בשעה הרגילה.
זה בהחלט אחד הימים הכי יפים אם לא ה...

היום החמישי: אחרי לילה קשה שבו נאלצתי גם לעבור מיטה בגלל סימפוניית נחירות, קמתי ב6:40 לארוחת בוקר ב7:00. הארוחה הייתה טובה וכללה כרגיל, לחם וריבה, קפה/תה (בקערה ולא בספל- קטע של צרפתים ואיטלקים כנראה) והפעם התווספו מעט (מאוד) קורנפלקס וביסקוויטים. לדרך יצאתי ב7:30 בעלייה
לgrand col ferret שהוא גם הגבול בין איטליה לשוויץ. העלייה לקחה כשעה.
אחריה, הליכה לאורך עמק ירוק (ומאוד שוויצרי!) ובסביבות 11 הגעתי לla fouly. עדיין לא הייתי מוכן לסיים אז החלטתי להמשיך לchampex. ההליכה נחמדה בהתחלה (במשך 10 דקות הלכתי עם צמד ישראלים שפגשתי- הראשונים) ובהמשך נכנסת ליער ועולה עד לאגם champex בגובה 1477. רוב מי שיצא מהרפיוג׳י איתי לקח אוטובוס מferret לchampex. בדרך עוברים בכפרים (אפילו יצא לי לקטוף שם דובדבנים מהעצים) עד העליה לchampex. העלייה לאגם מלווה בפסלי עץ מגולף בצורות של בעיקר פטריות. הגעתי אחרי 28 ק״מ הליכה, בסביבות 15:00 לדורמטורי plein air שהוא נחמד, קצת יקר (56 יורו-ממירים מפראנק שוויצרי ומוסיפים3%) אבל צריך לזכור שchampex מאוד מאוד
יקרה (ובהמשך אני מגלה שכל שוויץ ככה). 7 אנשים בחדר, מים במקלחות חמים. נוף לאגם, אחלה מקום. ניתן
להצטייד באוכל למשך היום מסופרמרקט במרכז העיירה ו/או מאפייה שמוכרת גם קצת גבינות, חטיפים ושוקולדים צמוד לדורמטורי. ארוחת הערב הייתה מצוינת ולראשונה, משביעה באמת. לרוב, למי שאוכל הרבה, האוכל בדורמטורי לא מספיק. חוץ משלוש קבוצות של צרפתים שלא דיברו אנגלית, לא היו מטיילים נוספים
במקום.

היום השישי: אחרי עוד לילה קשה של נחירות סביבי הגעתי למסקנה- הייתי צריך אטמי אוזניים (חשוב!!!!!!!!). בינתיים ג׳ק ג׳ונסון ובי.בי קינג הצילו אותי באוזניים. ארוחת הבוקר
בשעה שבע הייתה מצויינת, עם מבחר דגנים, לחם חם , ריבה כמובן, תה/שוקו/קפה, והכי חשוב- הגשה עצמית (כלומר יש יותר מפרוסה אחת או שתיים). הבוקר היה יפה, אז החלטתי לנצל את
זה ולקחת את הואריינט דרך fenetre d'aprette, הנקודה הגבוהה במסלול. העלייה מתחילה בפנייה שמאלה מיד ביציאה מהכפר champex lac שבו ישנתי. העליה כולה לקחה קצת יותר משלוש שעות (הגעתי ב10:50) שהתחילה ביער, המשיכה בשטח פתוח ונגמרה בשעה של טיפוס על בולדרים. עד ההגעה למעבר ההרים לא ראיתי אף אחד, מה שהיה די נחמד, אחר כך כבר היו יותר אנשים וקבוצות מטיילים. חשוב להימרח בקרם הגנה אם יש שמש, כמעט לאורך כל הדרך יש חשיפה לשמש בבוקר. לאחר מכן התחילה הירידה
הארוכה לכיוון trient. ירידה בהתחלה תלולה אחר כך מתמתנת עם הנחל ובהמשך לאורך אמת מים לאורך השביל. סה״כ, פרט למעבר ההרים, הנוף לא מדהים כמו בימים הקודמים, ואולי עדיף ללכת במסלול הראשי ששם הנוף לאורך כל היום לעמק של martigny. לבסוף הגעתי לדורמטורי בסביבות 13:45. החלטתי לא
להמשיך לcol de balme כדי להירגע קצת ולא ללכת עוד 3 שעות. הדורמטורי נמצא בקצה הרחוק של העיירה, נקרא relais du mont blanc. מבחוץ נחמד, בית תלת קומתי עם חלונות אדומים, ומבפנים גם כן, חדרים של 12 מיטות בכל חדר מחולקות ל-2 מיטות קומותיים (3 למטה ו3 למעלה בכל מיטה). בסביבות השעה
ארבע התחיל גשם, כמו שנאמר בתחזית, הם מדייקים פה.
ארוחת הערב, מצויינת! המשביעה ביותר עד כה. מים חמים במקלחת עם כפתור מציק. הפנים כבר מתחילות לחזור על עצמן מדי פעם, ופגשתי את שני זוגות הצרפתים שישנתי איתם שם. הפעם סוף סוף הצלחתי אפילו להשתלב בשיחה בצרפתית (להבין על מה מדובר ואף להגיב לפעמים).

היום השביעי: מזג האוויר בבוקר היה מאיים והתחיל לטפטף. ארוחת הבוקר הייתה פשוטה, התווספה גם גרנולה ויוגורט. לדרך יצאתי ב7:40 עם עליה לכיוון col de balme. כנראה שטעיתי ולקחתי דרך ארוכה יותר שנתנה לי הצצה
למה שלא ראיתי אתמול וזה העמק של martigny- בהחלט מקום מדהים! במהלך כל העליה שלקחה כשעתיים וחצי, היו טפטופים לסירוגין, ואיך שהגעתי לcol החל גשם שגרם לי להוציא את הביגוד נגד הגשם. מעבר ההרים הוא הגבול בין צרפת לשוויץ, חזרתי לצרפת (הזולה מאוד ביחס לשוויץ). התחלתי לרדת במדרונות הסקי של le tour. בשעה 11:30 הגעתי ליעד שלי להיום, tre les champ, הקצה השני של עמק שאמוני. אך עם ההגעה השמיים התבהרו. החלטתי להמשיך לlac blanc בגלל שהדרך יפה, כרוכה בטיפוס ארוך וסולמות, ומחר צפוי גשם חזק יותר. חוץ מזה, ערב קודם ההורים התקשרו ואמרו שביום חמישי (מחרתיים). הם באים לשאמוני לטייל. העלייה הארוכה הייתה יפה, אמנם ביער אבל הצצות רבות לנוף של עמק שאמוני. בשעה 14:15 הגעתי לlac blanc, אגם מדהים בצבע טורקיז זוהר, בגובה 2390 בערך עם נוף למונט בלאן. ברפיוג׳י היה מקום והחלטתי שפה אני מעביר את הלילה. אחרי הסבר קצר באנגלית די טובה, התיישבתי לשתות שוקו חם מול האגם ואז החל שוב הגשם, כמה מזל שהגעתי. אחרי כ2000 מ׳ עליות, 22 ק״מ הליכה, התמקמתי. הרפיוג׳י צפוף מאוד אבל נחמד (מתוך 5 מיתות בחדר, רק אני ועוד בחורה בלגית אחת ישנו). בקומה הראשונה, המקלחות, השירותים והתיקים. בקומה השנייה מסעדה וחדר אוכל. בקומה השלישית הדורמטורי. חשוב לדאוג לתיק קטן או שקית לקחת דברים למעלה בשביל למנוע קילומטראז׳ מדרגות. המקלחת עם מים פושרים עד חמים ואותו כפתור מציק שהתרגלתי אליו, אז המרפק נצמד אליו בשביל לא לחדול את זרימת המים. ניתן להתקלח רק מהשעה 17:00 (וכך גם החשמל מופעל).
ארוחת הערב מצוינת ומשביעה ולוותה בשיחה טובה, הטובה ביותר בטיול, עם הבלגית שישנה בחדר איתי.
המזג אויר שצפוי למחרת הוא סופה.

היום השמיני: ארוחת בוקר כרגיל, עם אלמנט נוסף- עוגה אנגלית. יצאתי לדרך בערפל ב7:40 כשראיתי שילוט לplanpraz כבר מהאגם דרך ואריינט גבוה שלא הופיע במפה. בגלל עננים שהיו מתחתיי לא רציתי לרדת אליהם או נמוך יותר והעדפתי להישאר למעלה עם נוף למונט בלאן ולא בגשם. זה היום היחיד שלא התחיל עם עליה! בשלב מסוים השביל מתאחד עם השביל שמוביל לrefuge flegere, המשכתי עם השביל לכיוון col du brevent, אז כבר יורדים מתחת לעננים ומתחיל לרדת גשם. במעבר הרים לא ידעתי לימיני ולשמאלי, ברוחות עזות, וגשם וערפל ניסיתי למצוא את הדרך וכמעט נפלתי במצוק (שלא ראו את סופו) עד שמצאתי, דרך סולמות שמובילים בסוף למעבר נוסף (שמרחוק נראה כמו הקודם- כבר חשבתי השלכתי במעגל בערפל הזה!). בסופו של דבר השביל יורד ירידה ארוכה עד les houches, דרך היער. היום הזה יכול להיות יפה מאוד עם מזג אוויר טוב וראות
לעמק שאני לא זכיתי לה לצערי.
בשעה 14:40 אחרי 178 ק״מ הגעתי לנקודת ההתחלה, ברגשות מעורבים, גם שמח על הסוף וגם עצוב שהוא הגיע.

מספר דברים חשובים:
1. אטמי אוזניים.
2. לנסוע לפני שיא העונה (מזג אויר זה עניין של מזל, אחרי שסיימתי היו יותר משבועיים של שמש ואפילו גל חום).
3. מים- לא צריך יותר מ-2 ליטר, אפשר למלא בנחלים, אין שום בעיה עם זה.
4. ללכת בימים גשומים עם אנשים אחרים.
5. לא ללכת עם אוהל והרבה ציוד על הגב ולהשתדל כמה שפחות משקל (היה לי יום של עליות של יותר מ-2000 מ', וכל יום לפחות 1000 מ' עליות).
6. להנות!!! מסלול מדהים, שווה הכל!

תמונות מהטיול שלי (עיקרי התמונות): https://picasaweb.google...05801771023839115863/TMB
dornoti40737.6142592593
dornoti  
#6 נשלח : יום שני 18 יולי 2011 03:36:38(UTC)
dornoti


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/12/2010(UTC)
הודעות: 71

הנה מה שכתבתי ב"למטייל"

נערך ע"י מנהל יום ראשון 22 מאי 2016 05:24:45(UTC)  | סיבה: לא צויינה

shaharellert  
#7 נשלח : יום שישי 16 ספטמבר 2011 21:26:20(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
אחרי חפירות רבות במהלך החודשים האחרונים ברחבי הפורומים השונים יצאנו אני ובת זוגי לחיים (ולטיול..) למסע משלנו מסביב למון בלאן.

מכיוון שפזורים יומני מסע מפורטים ומגוונים ברשת, אשתדל לתמצת את קורות המסע שלנו מנקודת מבטינו ולהרחיב לפי דרישת המשתמשים בפורום.

פרטים טכניים:

טיסה הלוך: easyjet קו נתב"ג-ז'נבה בתאריך 1.9.11 13:00.
טיסה חזור: easyjet קו ז'נבה-נתב"ג בתאריך 15.9.11 07:10.
משך הטיסה : 3:40 שעות
מחיר : כ230 יורו כולל מזוודות הלוך חזור.
הערות בנוגע לטיסה:
1. ניתן למצוא כרטיסים במגוון רחב של מחירים אם מזמינים מראש (155 יורו כולל מזוודות היה הכי זול שראיתי לשני הכיוונים).
2. נפח הhand bag המקסימלי שניתן להעלות למטוס בתיאוריה הוא 56x45x25 ס"מ. ברמה המעשית לא נבדקו התיקים שעמם עלינו למטוס (לא בשוויץ ולא בארץ).
3. מחיר הטיסה ששילמנו מראש כלל את התיקים שלנו שחרגו מהמימדים המצוינים מעלה (כ34 יורו).
4. בטיסות easyjet אין מקומות מסומנים, אך ניתן לבחור את המושבים מוקדם יחסית לשאר הנוסעים ולעלות ראשונים בעזרת תשלום על speedy boarding (נע בין 12 יורו ל25 בטיסה שלנו לשני הכיוונים).

הגעה לנקודת ההתחלה: שאטל של חברת alpybus תמורת 23.5 יורו לאדם עד לפתח הדלת של האכסניה שלנו בles houches.

הגעה מנקודת הסיום: כנ"ל.

ציוד על הגב:
תרמיל- גרגורי בלטורו 65 , 2.45 ק"ג
כיסוי גשם לתרמיל - גרגורי 4300 סמ"ק, 158 גרם
פק"ל רפואה- פלסטר 3M, פדי גאזה, סינטומיצין (5%+ 3%), פולידין, אקמול, פרמין, רקמיד, לורטדין, מוסקול, נקסין, אוגמנטין, אופלודקס, מחטים- 200 גרם
מגבת - Sea to Summit Tek Towel מידה לארג'- 280 גרם
ספר שביל- Cicerone Tour the Mont-Blanc- כ340 גרם
מפה- Pays Du mont blanc 1:50K - כ90 גרם
דרכון, אשראי, כסף מזומן- 60 גרם
שקית שתייה- Osprey hydraform 3L- כ250 גרם
כפפות פליז- 35 גרם
כובע פליז- 55 גרם
ליינר - Sea to Summit premium silk liner- כ130 גרם
מעיל גשם- TNF Resolve- כ500 גרם
מיקרופליז- Mountain Hardwear MicroStretch- כ350 גרם
2 חולצות מנדפות-Saucony Rogelli (אחת עליי ואחת בתיק)- 125 גרם כ"א
2 זוגות מכנסיים מתפרקים של wildcat- אחד עליי ואחד בתיק- 300 גרם כ"א.
4 זוגות תחתונים- 220 גרם
3 זוגות גרביים מנדפות- Bridgedale Endurance Trail- אחד מהם עליי- 60 גרם כל אחד- סה"כ 120 גרם על הגב.
אייפון+מטען- 225 גרם
סנדלי שורש- 700 גרם
ציוד היגיינה לזוג- 600 גרם

ציוד הליכה-
נעליים- karrimor meridian med
מקלות הליכה- Leki Makalu Anti-shock- כ500 גרם לזוג

סה"כ ציוד על הגב - 7.27 ק"ג + 2 ליטר מים בשקית= 9.27 ק"ג.

הערות לגבי הציוד:
א. התפנקתי מבחינת כמות הגרביים והתחתונים. ניתן לצמצם ולכבס.
ב. סנדלי השורש פריט כבד ביותר (10% מהמשקל היבש) אך בעיניי נחוץ לטיסה, התארגנות ערב, ימי מנוחה וכיוצ"ב.
ג. המפה איננה נחוצה אך פסיכולוגית קשה (לי) לצאת בלי.
ד. ספר השביל היה מצוין וכלל כל פרט אפשרי ונחוץ (ורייאנטים, מספרי טלפון, כתובות מייל, איורים, סיפור דרך, הסברים על מוקדי עניין, תיאורים גרפיים ופרטים טכניים נוספים).

הצטיידות בשביל:
מזון- חצי פנסיון ברפיוג'ים. מבחינת ארוחת צהריים ניתן להצטייד בשקיות פיקניק מהרפיוג'ים בדרך או לקנות מצרכים בעיירות לאורך השביל.
הערה: שנינו צמחוניים ורצוי לציין לטובה כי בכל מקום שהתרענו על הנושא מראש הוכנה עבורנו חלופה ראויה.

מים- אין צורך ביותר מ2 ליטר. יש מספיק מקומות מסודרים למילוי מים בדרך.

מזג אוויר- מעולה לאורך רוב הדרך. לעתים גשם בלילות ואחה"צ המאוחרים (שכבר צופים בגשם מבעד לחלון עם שוקו ופאי אוכמניות על בסיס אגסים...).
מלבד הטיפוס לcol de la seigne בו נשטפנו בגשם, ויום חם בחלק השוויצרי היה מזג אידיאלי להליכה.

תכנון המסע וההליכה בשביל:

יום 1- הגעה לles houches ולינה בauberge le cret. לנו בחדר זוגי שעלה 50 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון.



חדר האוכל באכסנייה




יום 2- הליכה דרך הורייאנט (refuge de miage) עד לles contamines.
סה"כ 18 ק"מ הליכה, 1478 עלייה, 1318 ירידה (מצטבר). לינה ע"ב חצי פנסיון 42 יורו לאדם בchalet CAF (מיטות קומותיים).








יום 3- 13 ק"מ של עלייה עד לrefuge du bonhomme. סה"כ 1316 עלייה. לינה ברפיוג' ע"ב חצי פנסיון, מיטות קומותיים, 45 יורו לאדם.






יום 4- הליכה לרפיוג' אליזבטה דרך col des fours והרפיוג' des mottets. סה"כ 17 ק"מ , כ1000 מטר עלייה וירידה. לינה ברפיוג' המקסים הזה שמסיבה מסויימת לא נתן לנו לישון בחדרי הקומותיים (שהיו פנויים) אלא במזרון הdorm שבעליית הגג. האווירה שם הייתה נפלאה וגם הנוף שנשקף מהמרפסת... 43 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון.







יום 5- הליכה לקורמיור באחד מהימים היותר יפים בשביל, 18 ק"מ דרך maison vielle באופציה הגבוהה. 460 מטר עלייה, 1560 ירידה.







יום 6- מנוחה בקורמיור. לנו במלון שנקרא bouton d'or שהיה מצוין לטעמנו, במחיר של 50 יורו לאדם על בסיס B&B.






יום 7- הליכה לרפיוג' bonatti דרך וריאנט mont de la saxe שהייתה מלווה בנופים נפלאים ומעבר על סכין חד בין הפסגות tete bernada ו tete de la tronche כ2534 ו2584 מטר בהתאמה. מסיבה מסויימת כל הורייאנט היינו לבד להוציא רועה בקר יחיד שפגשנו באמצע הדרך. הרפיוג' מאובזר ומפנק (נתנו לנו חדר זוגי במחיר של dorm ואסימונים בלי הגבלה). סה"כ 16 ק"מ, 1600 מטר עלייה, 700 מטר ירידה. 43 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון.









יום 8- הליכה לla fouly בשוויץ דרך grand col ferret שבקצה העמק מעל רפיוג' אלנה. 20 ק"מ 895 מטר עלייה, 1410 ירידה. לקחנו דרך צדדית המחברת בין le peule וferret וצופה על val ferret מלמעלה ולא הולכת בתוכו. לינה בauberge des galciers שהיה מצוין מבחינת היחס החם, האוכל אך מעט יקר. לינה משותפת בקומותיים כ60 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון.








יום 9- 15 ק"מ הליכה קלילים ושטוחים יחסית עד לchampex המעוטרת באגם יפהפה . 420 עלייה, 565 ירידה. לינה בau club alpine , חדר זוגי (שלא אהבנו כל כך) B&B תמורת 52 יורו לאדם .







יום 10- 16 ק"מ דרך המסלול המקורי של הTMB עד לcol de la forclaz דרך יערות והליכה משופעת ביובלים. עבור הברכיים החזקות יותר הייתי ממליץ לבחור בוריאנט שעובר בfenetre d'arpette ומלווה בנוף יפה בהרבה. סה"כ 740 עליה, 682 ירידה. לינה משותפת בhotel de la forclaz (שהיה קצת המוני מדי לטעמנו), 53 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון.








יום 11- הליכה של 13 ק"מ לtre le champ, 1069 עלייה, 1178 ירידה דרך col de balme. אני מוצא לנכון שלהזהיר אנשים מלינה ברפיוג' שבמקום. היחס שקיבלנו שם כבסה"כ רצינו לקנות שתייה היה עוין בעליל. כשהגענו לtre le champ המנומנמת בחרנו לישון בgite le moulin שהתברר כבחירה מצוינת! המקום אינטימי, שקט, מנוהל ע"י בעל בית מקסים שמבצע את כלל המטלות ברפיוג' (מקבל את האורחים, מבשל נפלא, מגיש, שוטף כלים , מנקה- והכל מלווה באדיבות יוצאת דופן!). 33 יורו לאדם ע"ב חצי פנסיון בחדר משותף.








יום 12- עוד יום נפלא בשביל שהתחיל בעלייה לlac blanc המלווה בסולמות ובערפל כבד. כשהגענו לאגם ולרפיוג' הצמוד אליו, התגלתה תמונה פנורמית יפהפה של הרכס ורבצנו במקום המקסים הזה כשעתיים. משם ירדנו לle flegere בו לנו תמורת 48 יורו בחדר משותף (אך פרטי... ישנו לבד). המקום נוהל ברמה המעשית ע"י 3 בני נוער מסבירי פנים וטבח מבוגר מאחורי הקלעים שהיה אבא של אחד מהם .. סה"כ רפיוג' ישן אך מצוין עם אוכל מעולה.









יום 13- יום ההליכה האחרון כלל עלייה לנקודת תצפית מדהימה בle brevent שלאחרי col du brevent בחלקו הראשון, ובחלקו השני ירידה ארוכה מאוד עד לles houches. סה"כ 17 ק"מ, 770 עליה, 1560 ירידה.
לנו במלון הראשון שבו נתקלנו בעיירה (היינו מאוד עייפים) שנקרא beausite . לינה וארוחת בוקר תמורת 46 יורו לאדם.








יום 14- טיילנו בשמוני ולקראת הערב נסענו לשדה התעופה בו העברנו את זמננו עד הטיסה בבוקר.






הערות כלליות לסיום:
1. מזומנים- אין צורך בהצטיידות בפרנק שוויצרי. בכל מקום בו היינו קיבלו גם יורו.
2. בתקופה שבה נסענו, אין צורך בהזמנת מקומות לינה מראש. למרות שכך נהגנו (מלבד הלילה האחרון בles houches), אני ממליץ שבתקופת שפל יחסית מבחינת מטיילים עדיף לקבל החלטה באותו היום ולהזמין.
3. זמינות הכספומטים טובה מאוד- נתקלנו בכאלו בלז הוש, קונטמיין, קורמיור, לה פולי, שמפה, ושמוני.
4. כלל הימים מלווים בנוף מצוין, אך לעניות דעתי היפים ביותר נמצאים בין tre le champ עד לbonatti נגד כיוון השעון. את החלק השוויצרי אהבנו פחות.
5. גישה לאינטרנט דרך wifi קיימת כל יומיים בערך. ליד הtourist office בלז הוש, שמוני, לה פולי , קורמיור, שמפה קיימות נקודות חינמיות.

6. חשוב מהכל- תודה רבה על כל המידע שקיבלנו כאן בנוגע לציוד, לתכנון ההליכה, מזג האוויר וכל פיסה שעזרה לנו להנות בצורה יוצאת דופן מהשביל הנפלא הזה.
shaharellert41130.4371990741
Juriju  
#8 נשלח : שבת 19 מאי 2012 14:00:01(UTC)
Juriju


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/05/2012(UTC)
הודעות: 1

אפשר למצוא סיפור דרך מפורט על סובב מון בלאן מקוצר כאן
dede  
#9 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 15:39:21(UTC)
dede


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/03/2010(UTC)
הודעות: 181
גבר

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 8 הודעות

 

שלום לכולם,

השנה עשינו את ה - TMB...היה מדהים ומזג אויר משגע.

קודם כל תודה לענבר וזמי על העזרה בתכנון. הינו 6 חברים ועשינו את כל המסלול.

 

יש לי 2 הערות שאולי יעזרו למישהו:

1. מ- Col de La Forclaz  לכיוון Col de balme עשינו את ה - variante שפונה תחילה לכיוון darpette והיה מקסים ואין שם כמעט מטיילים.

2. למי שמתקשה עם משקל הציוד - אנחנו שכרנו ב- 10 יורו לאדם ליום את Taxi-Besson שהעביר לנו את הציוד הכבד כל יום מנקודה לנקודה.
    זה עזר מאוד (כתובת : http://www.taxi-montblanc.com/)

 

להלן כמה תמונות :

 

פריחה.. בכל הגוף 

 

ה - variante שפונה תחילה לכיוון Col de balme

 

 

מבט מהלנה בשעה 10:30 בבוקר ביום מבונטי ללה פולי

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 22 מאי 2016 05:26:12(UTC)  | סיבה: לא צויינה

io_travel  
#10 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 15:52:59(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

שתי תמונות משלי מהואריאנט ה"מהולל" בין Col de la Forclaz ל- Col de Balme:





ולינק לבלוג שלי באתר 'למטייל': My TMB BLOG - first post - general info

 

נערך ע"י מנהל שבת 21 מאי 2016 10:21:02(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ענבר.
Sivuvim  
#11 נשלח : יום רביעי 08 אוגוסט 2012 10:45:59(UTC)
Sivuvim


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/06/2012(UTC)
הודעות: 6

חזרנו לפני כמה ימים מ TMB. הנה הפירוט של המקומות שישנו בהם, והרשמים שלנו:


1.     Les Houches: Auberge le Cret.   ציון שלנו 3/5 (3 מתוך 5). נמצא ממש על ה TMB, אבל רחוק ממרכז הכפר. המקום היחיד שישנו בו בחדר ולא ב dorms. חדר נחמד. ארוחה בסדר (דג) אבל לא משהו מיוחד.

2.     Les Contamines: Camping Le Pontet.   ציון 4/5. זהו קמפינג, אבל יש שם גם dorms. נמצא שני ק"מ אחרי שעוברים את העיירה (מוריד קצת הליכה מיום למחרת). נמצא ליד פארק ספורט. מקום נעים ואוירה נחמדה. אוכל במסעדה ליד ולא בקמפינג (ארוחה ב 14 יורו).

3.     Les Chapieux: Auberge de la Nova.   ציון 3/5. האזור מסביב מאוד יפה. אנחנו קיבלנו מקומות ב dorms קטנים ואהבנו את המקום, אבל הרבה מאוד אנשים התלוננו על הרעש. בנוסף, חלק מה dorms הם בביתן קטן מחוץ למלון וצריך ללכת בחוץ למקלחת ושירותים. אוכל טוב.

4.     Rifugio Elisabetta.   ציון 4/5. מקום נעים, אוירה מאוד טובה, אוכל טוב, נוף יפה.

5.     Courmayeur: Hotel Emile Rey.   ציון 5/5. חדר ל 2 לילות (עשינו כאן יום מנוחה). נמצא לא בעיר עצמה, אלא בכפר Le Saxe כקילומטר ממרכז העיר. הכפר ממש יפיפה. המלון טוב מאוד, נוף יפה, אוכל טוב, יחס נעים.

6.     Rifugio Bonatti.   ציון 4/5. המקום יחסית חדש, נוח, נעים, אוכל טוב.

7.     La Fouly: Hotel Edelweiss.   ציון 2/5. האוכל טוב, אבל אוירה לא משהו. לא אהבנו את היחס ואת ההפרדה שהם עושים בחדר אוכל בין השוהים ב dorms לשוהים בחדרים. ולא נתנו כפכפים.

8.     Champex: Chalet Bon-Abri.   ציון 4/5. נמצא כ 20 דקות אחרי שעוברים את העיר. המקום מאוד נעים, אוכל מצוין. החיסרון שהמקום נמצא מחוץ לעיר ולא ליד האגם היפה.

9.     Hotel du Col de la Forclaz.   ציון 3/5. המקום בסדר, אוכל טוב. נמצא מחוץ לעיירה Trient, אבל ממש על המסלול. שמעתי שבאכסניה ב Trient היה מאוד נעים.

10.     Tre-le-Champ: Auberge la Boerne.   ציון 5/5. מקום מגניב ומיוחד. הכול מאוד מאוד קטן, והמקום נראה מאוד עתיק. חדרי dorms קטנטנים. אוירה מצוינת, אוכל טוב, יחס טוב.

11.     Refuge La Flegere.   ציון 4/5. המקום נחמד, יחס טוב מאוד, אוכל טוב.

12.     Chamonix: Hotel du Louvre.   ציון 4/5. לקחנו חדר לשתי לילות אחרי הטרק. מיקום מעולה, ממש במרכז העיר, ויחסית לא יקר. לפעמים רעש מהרחוב בלילה

13.     Geneva: Youth Hostel.   ציון 3/5. החדרים חדשים ומצוינים והיחס טוב. נמצא קרוב לשכונה לא כ"כ נעימה – זונות, חבר'ה מסתובבים. קרוב לתחנת הרכבת.


בכל המקומות חוץ מ Les Houches, Courmayeur ו Chamonix ישנו ב dorms. תמיד זה היה נעים, רגוע ודי שקט בלילה.

אנחנו תמיד הזמנו מראש, אבל הרושם שלי שכמעט תמיד אפשר להסתדר גם בלי להזמין – אם המקום שהולכים אליו תפוס אז או שיש מקום אחר קרוב שיהיה בו מקום פנוי, או שיעשו מאמץ מיוחד (כגון לשים מזרן בחדר האוכל) בשביל לספק לכם מקום. שמענו סיפור על מישהו ב Elisabetta שאמרו לו שאין מקום ושימשיך לרפיוג' הבא (שעה הליכה) אבל לא באמת ראינו את זה.

תודה לכל מי שעזר לנו פה בהכנת הטיול!

נערך ע"י מנהל יום שני 23 מאי 2016 22:50:03(UTC)  | סיבה: לא צויינה

bcarmi  
#12 נשלח : שבת 11 אוגוסט 2012 23:04:34(UTC)
bcarmi


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/11/2011(UTC)
הודעות: 56
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 2 הודעות

היי
חזרנו מזמן (23/7)...ועסוקים כבר במיליון דברים אחרים

אבל רצינו לשתף את הפורום ובמיוחד את אלו היוצאים והחוזרים...
בקצת אוויר פסגות ובאווירת הטרק...

בועז בלהה ועינב

bcarmi41235.8151851852

נערך ע"י משתמש יום חמישי 15 אוקטובר 2015 19:12:31(UTC)  | סיבה: לא צויינה

זמי1  
#13 נשלח : יום ראשון 12 אוגוסט 2012 16:20:01(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

מגרד לי בכפות הרגלים מלראות את התמונות. נהדר.

איפה הלכתם בשלג? איך זה ללכת בשלג? איך היה מזג אויר? האכסניות? עומס? לקחים? הצעות?

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 15:39:44(UTC)  | סיבה: לא צויינה

bcarmi  
#14 נשלח : יום ראשון 12 אוגוסט 2012 18:40:35(UTC)
bcarmi


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/11/2011(UTC)
הודעות: 56
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 2 הודעות
היי זמי

השלג ה"הכבד" היה ב:
col des fours (הוואריאנט אחרי הלילה בCrox de bonhomme)
וגם בדרך, בעליה ל Col du Bonhomme
דרך אגב, כשעלינו ל Grand Col feret (בצהריים), סיפרו לנו אנשים שחצו את ה Col בבוקר כי ירד עליהם שלג קל

אבל לא להיבהל... זה לא שלג של חורף, מוסיף לחוויות.

השביל בתקופה שלנו לא היה עמוס, היתה תנועה , אך לא עומס.

הצעות?? לסחוב על הגב כמה שפחות!!! יום המנוחה בקורמייר היה מעשה חכם- לגוף ולנפש
ממליץ על Pizzeria Tunnel בקורמייר, לא לוותר

יש המון המלצות וטיפים שחלקם מופיעים כאן
אשמח לעזור ולסייע למי שיוצא (תכנית/ רשימת ציוד ועוד)
[email protected]


בועז
dede  
#15 נשלח : יום ראשון 12 אוגוסט 2012 21:59:55(UTC)
dede


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/03/2010(UTC)
הודעות: 181
גבר

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 8 הודעות

הי בועז,

אנחנו התחלנו ביום שאתם סיימתם (זוכר - הקבוצה של 6 חברים)

תראה את אותה תמונה בעליה מהלנה ....לנו היה 10 ימי שמש

bcarmi  
#16 נשלח : יום ראשון 12 אוגוסט 2012 23:05:34(UTC)
bcarmi


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/11/2011(UTC)
הודעות: 56
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 2 הודעות
הי dede, נפגשנו בשמוני במלון Le Crete Blanch
טוב שחזרתם ונהניתם :-)
לנו גם היו כ 10 ימי שמש/ עננים..היה כייף
אני זוכר שהתכנית שלכם הייתה שאפתנית מבחינת הקצב...

יש בשביל שירותי "סבלות" של פרדות, למרות שאיני בטוח שזה כייף ללכת 10 ימים אחרי פרדה עם השאריות שהיא משאירה בדרך..
יש גם חברה: Alpina Transfers שאוספת את התרמילים מהרפיוג'י/ מלון ומעבירה ליעד הבא, איני יודע את העלויות


בועזbcarmi41133.842025463
נעםפ  
#17 נשלח : יום שני 27 אוגוסט 2012 00:46:41(UTC)
נעםפ


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/03/2012(UTC)
הודעות: 18

חזרנו שלשום מה TMB. הזמנו תוך כדי ההליכה למרות שמדובר בשיא העונה. לא היו בעיות מלבד בסופ"ש ב TRUC ו - MIAGE מאחר המקומיים עולים לטייל בסביבה ובבונאטי בלי קשר לסופ"ש מאחר ומדובר במקום מבוקש עם שם טוב מאוד. בכל המקרים מצאנו תחליפים. בעונה שאתה נוסע אמור להיות פחות עומס אבל גם פחות מקומות פתוחים. כדאי גם לקחת בחשבון אפשרות לימי חופש מקומיים בלתי צפויים...

לגבי המדריכים ומפה -
המפה לא נוחה לצפיה תוך כדי הליכה ולא פתחנו אותה אפילו פעם אחת
היתרון של סיסרון - באנגלית (למי שלא יודע צרפתית), קומפקטי, מחלק את המסע לקטעים עם איורים של הגבהים והמרחקים ולכן נח לתכנון "מאקרו". המינוס שלו - גם המסלולים "מצויירים". זה אמנם "נקי" ונח לעין אבל אם במקרה סוטים מהמסלול (קרה לנו פעמיים שלושה) - הוא לא מהווה בשום אופן תחליף למפה.
היתרון של FFRP -כפי שזמי ציין כבר כמה פעמים - כולל בתוכו מפות טופוגרפיות בעמודים נפרדים ולכן מאוד נח ומייתר לחלוטין את המפה. כולל גם מידע מצויין לא פחות מסיסרון - למי שיודע צרפתית...
לכן לדעתי למי שמבין צרפתית - FFRP
לזוג או קבוצה שלא מבינים צרפתית - FFRP + סיסרון (השילוב המושלם...)
לבודד שלא מבין צרפתית וחס על המשקל - FFRP או סיסרון + מפה
בכל מקרה יש לי את שלושתם ומוכן להשאילם

לגבי הגעה ללה זוש - נסענו וחזרנו עם ALPYBUS והיה מצויין   
נעםפ  
#18 נשלח : יום חמישי 30 אוגוסט 2012 02:08:29(UTC)
נעםפ


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/03/2012(UTC)
הודעות: 18

חזרנו מה TMB לפני כמה ימים.
אנחנו זה בני בן ה - 17 ואני (הטרק היה דרך לציון יום הולדת 50 שלי).
היה נפלא.....
בדרך פגשנו עוד זוג ישראלי של אבא ובן ועוד כמה ישראלים בהרכבים שונים.

להלן סיכום:

טיסות -
טסנו עם EASYJET לג'נבה ובחזרה. לטעמי הטיסה באיזיג'ט הרבה יותר רגועה ושקטה מאשר הטיסות בחברות ה"רגילות" שמגישות מזון ושתיה. מומלץ להביא בקבוק מים ריק ולמלא אחרי הבדיקות הבטחוניות. למי ששכח להביא מים ואוכל – אפשר לקנות מהם בזמן הטיסה.
לצפיה מקדמית במון בלאן בזמן הטיסה – מומלץ לשבת בצד שמאל של המטוס (בכיוון הטיסה) בהלוך, ולמבט פרידה בדרך הביתה – לשבת בצד ימין של המטוס. המראה מרשים...

הגעה לתחילת המסלול -
לקחנו שאטל משדה התעופה בג'נבה ל – LES HOUCHES עם ALPYBUS וגם חזרנו איתם. עלות לשניים 55 EURO. אפשר להזמין עד יומיים מראש באתר שלהם באינטרנט או בטלפון. פחות מיומיים - רק דרך הטלפון. הנסיעה היתה מהירה ונוחה (שעה וחצי). מדובר בחברה אנגלית (כמו גם שני המתחרים שלהם שגם עליהם שמענו המלצות חיוביות).

מסלול וחלוקת ימים -

1.     טיסה והגעה ל - LES HOUCHES
2.     יום הליכה ראשון: רכבל מ – LES HOUCHES ל – COL DE VOZA והליכה עד LES CONTAMINES דרך הוריאנט הגבוה של COL DE TRICOT.
3. יום הליכה שני: מ – CONTAMINES עד REFUGE DE LA CROIX DU BONHOMME
4. יום הליכה שלישי: מ - REFUGE DE LA CROIX DU BONHOMME עד REFUGIO ELISABETTA דרך הוריאנט הגבוה של COL DE FOURS
5. יום הליכה רביעי: מ – RIFUGIO ELISABETTA ועד COURMAYEUR.
6. יום מנוחה ב – COURMAYEUR.
7. יום הליכה חמישי: מ – COURMAYEUR ל – LA VACHEY   בעמק שמתחת ל – RIFUGIO BONATTI.
8. יום הליכה שישי: מ - LA VACHEY ועד ל – LA FOULY.
9.     יום הליכה שביעי: מ – LA FOULY עד CHAMPEX.
10. יום הליכה שמיני: מ – CHAMPEX ועד ל – TRIENT דרך הוריאנט הגבוה של FENETRE D'ARPETTE.
11. יום הליכה תשיעי: מ – TRIENT ועד ל – TOUR דרך הוריאנט של TOUR. אוטובוס ל - ARGENTIERE.
12. יום הליכה עשירי: אוטובוס מ ARGENTIERE ל – TRE LE CHAMP והליכה עד REFUGE LA FLEGERE דרך הוריאנט של LAC BLANC.
13. יום הליכה אחד עשר: מ – REFUGE LA FLEGERE עד LES HOUCHES.
14. יום מנוחה ב – CHAMONIX ונסיעה בערב לג'נבה.
15. טיסת בוקר מג'נבה לארץ.
    
הערות לגבי המסלול -
1. כפי שכבר צויין בפורום הזה כמה פעמים אנשים נבדלים מאוד בכושר שלהם וקשה להסתמך על תאורים סובייקטיבים לגבי "כושר טוב", "כושר בסיסי" ועל עדויות על משך הליכה של הקטעים השונים. רק בדיעבד ניתן לדעת מה היחס בין הזמן שלוקח לכל אחד מול הזמנים המופיעים בשלטים, במדריכים השונים ובתאורים כאן בפורום. בנוסף יש אנשים שמתקשים בעיקר בעליות ויש אנשים שדווקא מתקשים בירידות... גם תנאי מזג האוויר המשתנים משפיעים מאוד על משך ההליכה. לכן כדאי לקחת בערבון מוגבל עצות לגבי הארכה או קיצור המסלול (כולל שלי...). לי אישית לקח (כולל עצירות ומנוחה) לפחות פי אחד וחצי מהזמנים ה"רשמיים" (שאינם כוללים זמני עצירה כמובן). הבן שלי נאלץ להתאים את עצמו אלי...
2. במזג אוויר הפכפך כדאי לדעתי בכל מקרה לנצל ימים נאים וללכת בהם יותר על מנת לקצר במידת האפשר (לא תמיד ניתן) ימים גשומים.
3. לגבי היום הראשון - לדעתי הסובייקטיבית היום הראשון דרך הוריאנט הגבוה הוא יום ארוך. אמנם נשמעו כאן עצות להאריך אותו עוד יותר במקרה של בעיה במציאת לינה ב CONTAMINES, אבל לדעתי נכון דווקא לקצר אותו וללון ב – MIAGE או ב    TRUC (שני מקומות עם המלצות טובות ומיקום אטרקטיבי).
4. לגבי היום השני – אם מתחילים את היום השני ב – TRUC   או MIAGE הייתי שוקל לסיים את היום השני ב REFUGE DE LA BALME   ולא ב – BONHOMME. קבוצת צרפתים צעירים שפגשנו באליזבטה עצרו במיאז' ובלה באלם והמליצו על שני המקומות הנ"ל.
5. לגבי היום השלישי (בהנחה שהולכים דרך הוריאנט הגבוה) - אם מתחילים בלה באלם – אפשר לשקול לסיים ב     DES MOTTETS REFUGE ולחסוך את ההליכה המתישה ל ELISABETTA. היום הזה היה עבורנו אחד הימים היפים ביותר. אני מניח שזה תלוי בעונה. באוגוסט יש פריחה מדהימה בנוסף לפרפרים, זרימת מים ונוף מרהיב הנשקף מהעיניים. בדרך גם נתקלנו ביעלים . חלק מהפרחים מזכירים פרחים שיש בארץ בחורף. בתוך כמה שעות עוברים מנוף קשה וצחיח נוסח הרי אילת (מלבד השלג...) לנוף שמזכיר את הגולן בחורף ובסוף מסיימים ב"היידי בת ההרים". כנ"ל ביום העשירי רק ששם זה משתנה פעם לכיוון אחד ופעם לכיוון השני. בגלל ההתלהבות התעכבנו הרבה בירידה מ –COL DES FOURS.   לאחר מכן היינו עייפים והיה חם ולכן העליה לגבול האיטלקי והירידה לאליזבטה היו אנטיקליימקס מבחינתנו ומכאן ההצעה לחלוקה הנ"ל.
6.     לגבי היום הרביעי – אם אכן מתחילים ב – DES MOTTETS ולא מתכוונים לעלות לוריאנט הגבוה אחרי ELISABETTA - אפשר לדעתי ללכת ישר ל   COURMAYEUR . אם מתכוונים ללכת דרך הוריאנט – הייתי שוקל ללכת עד ל - ELISABETTA   בלבד, לעשות חצי יום מנוחה ולוותר על יום מנוחה ב - COURMAYEUR ולמחרת ללכת ישר ל – BERTONE . הוריאנט יפה אבל בעיני פחות יפה מאשר ההליכה שאחרי קורמייר .
7.לגבי מנוחה בקורמייר – אנחנו עשינו יום מנוחה בעקבות ההמלצות בפורום, אבל בדיעבד היה לנו מיותר. העצירה קטעה את ההתלהבות של תחילת הטרק. אמנם קורמייר מוקפת בנוף מדהים, אבל ממצים את המדרחוב האחד והיחיד שלה אחרי חצי שעה...בנוסף כתושבי הכרמל שמורגלים להיות על ההר (אם אפשר לקרוא לכרמל הר אחרי המון בלאן...) ומורגלים לראות את הנוף מלמעלה – התחושה של ההרים משני הצדדים היתה לנו קצת קלסטרופובית. בדיעבד הייתי מעדיף לרווח את הימים לפני כן ולא לעצור שם ליום שלם...
8. לגבי היום החמישי – הוריאנט הגבוה שאחרי קורמייר זכה להרבה שבחים והתכוונו לעשות אותו. מאחר ויצאנו מאוחר מקורמייר והיינו אמורים להגיע לעמק שמתחת לבונאטי (לא היה בבונאטי מקום), החלטנו לוותר עליו. ההליכה במסלול ה"רגיל" והנמוך (יחסית) היתה מאוד מאוד יפה. שפע של מים, ירק, פרחים ופרפרים. אין ספק שהזווית כלפי המון בלאן פחות טובה מאשר מהוריאנט הגבוה יותר , אבל הפיצוי הוא במה שרואים מול העיניים. בסופו של דבר – רק מי שעשה את שתי האפשרויות יכול לשפוט, אבל ככלל ככל שעולים ממירים פריחה (בעונה כמובן) וצמחיה בנוף...זה עניין של העדפה....
9. לגבי היום הששי – היום לא ארוך מדי. הנוף באזור של אלנה (עד לגבול) מרשים. בירידה הנוף (בעונה זו) קצת מתחיל להצהיב (אולי גם כי לא ירד גשם בזמן שהיינו שם).
10. היום השביעי יפה וקצר יחסית. למי שמתכוון למחרת לעשות את הוריאנט הגבוה של FENETRE D'ARPETTE מומלץ להמשיך עוד שעה לאכסניה של ARPETTE ולהקל על היום הקשה שלמחרת. נכון שמפסידים את האגם, אבל אפשר לעשות שם עצירה ארוכה כי כאמור היום קל וקצר יחסית.
11. היוםהשמיני מדהים... העליה משמפה יפה ובתחילה לא קשה מדי. יש שפע של מים כולל נחל שזורם לאורך תחילת המסלול ובעונה זו שפע של פריחה. לאחר מכן הצמחיה נהיית יותר דלילה ובסוף ישנה עליה קשה ותלולה על אבנים ושברי סלעים עד למעבר. מומלץ למלא מים לפני כן. הירידה לצד השני גם כן קשה ותלולה. בסה"כ יום מתיש אבל מיוחד, אולי היפה ביותר...
12. לגבי היום התשיעי – העליה בחלק השווצרי עד לגבול הצרפתי יפה. אחרי הגבול היה חם מאוד, היה אובך לכיוון של שאמוני וקצת עננים מעל למון בלאן ולכן החלטנו לקחת את הוריאנט של TOUR ולוותר על הדרך הרגילה שמבטיחה תצפית על רכס המון בלאן. ממילא נוף מדהים של המון בלאן קיבלנו מזוית ישירה ביומיים שלאחר מכן כך שלא הרגשנו שהפסדנו.
13. לגבי היום העשירי – העליה לאגם BLANC מומלצת. מקום מקסים עם נוף יפה. למרות הארכת הדרך ללה פלז'ר, עדיין היום העשירי קצר יחסית.
14. לגבי היום האחד עשר – יום יפה עם נוף מדהים של המון בלאן. הירידה ללה זוש יפה אבל ארוכה ובשלב זה כבר היינו חסרי סבלנות. מי שלא "בזבז" זמן על עצירות יכול לשקול לעצור ב – REFUGE DE BELLACHAT   ולמחרת לעשות הליכה קצרה בנחת לסיום המסלול.

לינה -
1.     ביום ההגעה וביום ההליכה האחרון - לינה בלה זוש ב – AUBERGE LE CRET. המקום כולל חדר DORTOIR אחד(לינה משותפת), חדר בודד קטן לשניים עם מקלחת ושירותים פרטיים (פרטי אבל מחוץ לחדר) שבו ישנו בלילה הראשון וחדר בודד לשלושה עם מקלחת ושירותים פרטיים צמודים שבו ישנו בלילה האחרון. המקום נקי והיחס טוב. ביום האחרון התברברנו ועלינו בטעות מוקדם מדי והגענו למקום מרוחק משם ובעלת הבית מרטין שלחה את בעלה לאסוף אותנו והשאירה לנו אוכל למרות שהגענו באיחור. עלות חצי פנסיון 98.80 EURO. האוכל טעים (פעם סלמון ופעם דג אחר). לגבי המיקום – נמצא על המסלול של ה TMB. למי שמגיע מוכן ויוצא בבוקר לדרך המיקום מושלם. למי שזקוק לקניות בכפר (אוכל/ציוד) צריך לרדת כעשר דקות בירידה תלולה למרכז הכפר. זה לא אסון, אבל במקרה כזה (ובהנחה שמגיעים בערב ולא מספיקים לקנות ביום ההגעה) יתכן שעדיף ללון במרכז הכפר. לעומת זאת בסוף המסלול אחרי שירדנו את כל הדרך הארוכה והתלולה מ BREVENT היה מעייף ומייאש לעבור את כל הכפר ואחרי זה לטפס (וכאמור התברברנו), ולכן ממליץ על המקום בחום ללילה הראשון, אבל פחות בחום ללילה האחרון...
2.     ביום השני בקונטאמין – בקמפינג LE PONTET. בנוסף לקמפינג יש להם גם DORTOIR
ומקבלים ארוחת ערב במסעדה סמוכה. ב DORTOIR יש גם מיטות בודדות, גם דו קומתיות וגם "פלטה" עם מזרונים כך שאם מזמינים מראש אפשר להיות בררנים... מקום נחמד, אווירה נחמדה. יחס טוב. המקלחות והשרותים קצת המוניים מאחר ומשותפים עם הקמפינג. יש הסעה מקונטמין למי שמעוניין. עלות 72 יורו לשניים כולל ארוחת ערב. למחרת שילמנו 10 יורו לסנדויצ'ים לדרך.
3.     ביום השלישי בבונהום – נוף מדהים. קצת המוני (אולי כי זה היה עבורנו הרפוז' הראשון...). ישנו בחדרים של 6. מקלחות בלי תשלום עם מים חמים עד פושרים (תלוי בשעה). לא נקי במיוחד במקלחות ובשירותים. אוכל בינוני בכמות לא גדולה... לעומת זאת הפיקניק שהם הכינו למחרת בהחלט מושקע. בסה"כ למי שלא מחפש פינוק – בסדר גמור... עלות 100 יורו לשניים כולל פיקניק.
4.     ביום הרביעי באליזבטה – יותר אינטימי מבונהום. גם האוכל יותר טעים. לעומת זאת המקלחות עולות כסף ובעיקר קפואות... אין אלטרנטיבה קרובה מבחינת לינה ולכן חובה להזמין בעונה החמה. יצויין שמי שלא מזמין לא נזרק לכלבים - הם משכנים אורחים עודפים גם על הרצפה ואפילו על הספסל בכניסה ... עלות 100 יורו לשניים כולל שתיה בארוחת הערב.
5.     ביום החמישי והשישי בקורמייר לנו במלון BOUTON D'OR   שהומלץ כאן על ידי שחר ואחרים בפורום. אכן מלון מטופח וארוחת בוקר איכותית עם פשטידות ומאפים ביתיים. אבל באוגוסט המחיר אינו 100 יורו לזוג כפי שצויין כאן בפורום כמה פעמים אלא 130 יורו....שכל אחד יעשה את החשבון שלו... יש כמובן WIFI
6.     ביום השביעי בהעדר מקום ברפוג'יו בונאטי המשכנו למטה לעמק למלון LAVACHEY. חדרים פשוטים אבל מספקים בהחלט. ארוחת ערב איטלקית טובה. יחס טוב. בהחלט מומלץ.   יש WIFI. עלות לשניים 116.50 יורו כולל סנדויצ'ים לדרך.
7.     ביום השמיני לנו בלה פולי במלון EDELWEISS. חדרים ברמה. אוכל טוב. יש WIFI    אבל יש קליטה רק בקומה למטה.   עלות לשניים 196.12 יורו.   
8.      ביום התשיעי בשמפה לנו בפנסיון PENSION-GITE EN PLEIN AIR. יש בו גם DORTOIR   וגם חדרים בודדים. חדרים פשוטים ומקלחת ושירותים משותפים. אוכל טוב. יחס טוב. גם שם הקליטה של ה WIFI היא רק למטה (אולי זו בעיה שווצרית...).
9.     ביום העשירי לנו בטריינט ב RELAIS DU MONT BLANC
יש בו מבנה נפרד וחדש בו שיכנו אותנו עם חדרים נפרדים ומקלחות משותפות (חדשות, חמות ונקיות). במבנה הראשי לא ראיתי את החדרים. אוכל טוב.
10. ביום האחד עשר לנו בארג'נטייר במלון BELVEDERE. בפועל מדובר באכסניה בסגנון רפוז' (ללא מצעים), אבל גם ללא ארוחות. שירותים ומקלחות משותפים. לכאורה מאוד זול אבל גורר ארוחה יקרה במסעדה...לא אהבנו.
11. ביום השניים עשר לנו ברפוז' לה פלז'ר. יחס טוב. אווירה נחמדה. אוכל טוב. מקלחות חמות. לא עמוס מאחר ויש הרבה אופציות בסביבה (ירידה ברכבל לשאמוני...).
12. ביום השלושה עשר לנו כאמור שוב בלה זוש באוברז' לה קרט.
13. ביום האחרון לנו במלון odalys ferney Voltaire ליד שדה התעופה בג'נבה. נתקלנו שם בכמה וכמה ישראלים שעשו את השיקול שלנו שעדיף להפרד מכמה יורו ולישון לפחות שנת לילה חלקית. המלון מושקע...

הצטיידות -
10.     הצטיידות ב LES HOUCHES - יש לפחות שתי חנויות ספורט בחלק שקרוב לרכבל - אחת מול הרכבל והשניה 200 מטר משם. יש גם סופר CARREFOUR שבו אפשר לקנות מזון כולל סנדויצ'ים מוכנים. לא הכרחי ביום הראשון מאחר ואפשר לקנות בתחנה העליונה של הרכבל (למי שלוקח את הוריאנט) וב – MIAGE וב – TRUC בהמשך הדרך.
11.     בקונטמין ובבונהום הזמנו פיקניק לדרך (הכי נח וזול). בקורמייר ושמפה קנינו בסופר (נחמד להתנסות במוצרים המקומיים). בלק בלנק אכלנו ברפוז' (אופציה מפנקת אבל יותר יקרה).

ציוד -
לקחנו כל מה שמופיע ברשימת הציוד של shaharellert (תודה רבה לשחר !). לצערי אין לי מושג איך מקשרים להודעה שלו ולכן העתקתי משם ורשמתי משמאל לכל שורה מה אנחנו לקחנו (לא ציינתי משקל...):
ציוד על הגב:
תרמיל- גרגורי בלטורו 65 , 2.45 ק"ג     - אנחנו לקחנו של DEUTER 42 ליטר – מספיק בהחלט
כיסוי גשם לתרמיל - גרגורי 4300 סמ"ק, 158 גרם - לא לקחנו מאחר והכיסוי הוא בילט אין בתרמיל של דוייטר
פק"ל רפואה- פלסטר 3M, פדי גאזה, סינטומיצין (5%+ 3%), פולידין, אקמול, פרמין, רקמיד, לורטדין, מוסקול, נקסין, אוגמנטין, אופלודקס, מחטים- 200 גרם - כנ"ל פחות או יותר
מגבת - Sea to Summit Tek Towel מידה לארג'- 280 גרם - כנ"ל
ספר שביל- Cicerone Tour the Mont-Blanc- כ340 גרם - כנ"ל + הספר של FFRP
מפה- Pays Du mont blanc 1:50K - כ90 גרם - כנ"ל
דרכון, אשראי, כסף מזומן- 60 גרם - כנ"ל
שקית שתייה- Osprey hydraform 3L- כ250 גרם – לקחנו אחד של 2 ליטר ואחד שלושה
כפפות פליז- 35 גרם - כנ"ל
כובע פליז- 55 גרם - כנ"ל
ליינר - Sea to Summit premium silk liner- כ130 גרם - כנ"ל
מעיל גשם- TNF Resolve- כ500 גרם - כנ"ל של חברה אחרת
מיקרופליז- Mountain Hardwear MicroStretch- כ350 גרם – כנ"ל של חברה אחרת
2 חולצות מנדפות-Saucony Rogelli (אחת עליי ואחת בתיק)- 125 גרם כ"א – כנ"ל של חברה אחרת
2 זוגות מכנסיים מתפרקים של wildcat- אחד עליי ואחד בתיק- 300 גרם כ"א. – כנ"ל
4 זוגות תחתונים- 220 גרם - לקחנו 3 כל אחד
3 זוגות גרביים מנדפות- Bridgedale Endurance Trail- אחד מהם עליי- 60 גרם כל אחד- כנ"ל
סה"כ 120 גרם על הגב.
אייפון+מטען- 225 גרם – כנ"ל (גלאקסי)
סנדלי שורש- 700 גרם - לקחנו כפכפי אצבע
ציוד היגיינה לזוג- 600 גרם - כנ"ל

ציוד הליכה-
נעליים- karrimor meridian med כנ"ל של חברות אחרות
מקלות הליכה- Leki Makalu Anti-shock- כ500 גרם לזוג כנ"ל של חברות אחרות

סה"כ ציוד על הגב - 7.27 ק"ג + 2 ליטר מים בשקית= 9.27 ק"ג.   - בניגוד לשחר לא שקלתי כל פריט לחוד אבל יצא לנו בסה"כ כעשרה ק"ג כל אחד
בנוסף הוספנו לפי המלצת ענבר וזמי מכנסי סערה. בדיעבד לא השתמשנו בהם ובמעילי הגשם מאחר והיה לנו כמעט שבועיים בלי גשם (רק בשאמוני ירד גשם לאחר סיום הטרק), אבל מניסיוני המר מנסיעה לשווייץ לפני כמה שנים – באוגוסט יכולים להיות כמה ימים של גשם שוטף.
לגבי ביגוד תרמי – ביוני וספטמבר כנראה שנדרש. באוגוסט לדעתי אפשר לוותר ובמקרה של קור בלתי צפוי ללבוש מעיל גשם. זה פחות אופנתי אבל עושה את העבודה.
הייתי מחליף חולצה תרמית ארוכה בעוד חולצה קצרה כדי להיות פחות תלוי בכביסה יומיומית.
מאותו שיקול הייתי ממליץ לקחת יותר משני זוגות גרביים ותחתונים כפי ש"המינימליסטים" לוקחים. הכמות של 4 ששחר ציין נראית לי הגיונית. ההבדל במשקל זניח וזה נותן אפשרות לנוח מהכביסה. כמו כן צריך לקחת בחשבון את זמן הייבוש. בבונהום הכביסה לא התייבשה לנו במהלך הלילה (יתכן שהיה גשם בלילה...). לכביסה לקחנו חתיכה קטנה של סינטאבון ונשאר הרוב...

מים – כאמור לעיל אני הייתי עם 2 ליטר והבן שלי עם 3. הספיק לנו מלבד בירידה מארפט שם מילאנו מים מהנחלים.

אנרגיה לרגעי חולשה – הבאנו קופסת תמר מג'הול מהארץ ואכלנו כתחליף לחטיפי אנרגיה...

מדריך/מפות -
מעתיק מה שכתבתי כתשובה לשאלה בעניין בפורום:
המפה לא נוחה לצפיה תוך כדי הליכה ולא פתחנו אותה אפילו פעם אחת
היתרון של סיסרון - הוא באנגלית (למי שלא יודע צרפתית), קומפקטי, מחלק את המסע לקטעים עם איורים של הגבהים והמרחקים ולכן נח לתכנון "מאקרו". המינוס שלו - גם המסלולים "מצויירים". זה אמנם "נקי" ונח לעין אבל אם במקרה סוטים מהמסלול (קרה לנו פעמיים שלושה) - הוא לא מהווה בשום אופן תחליף למפה.
היתרון של FFRP -כפי שזמי ציין כבר כמה פעמים - כולל בתוכו מפות טופוגרפיות בעמודים נפרדים ולכן מאוד נח ומייתר לחלוטין את המפה. כולל גם מידע מצויין לא פחות מסיסרון - למי שיודע צרפתית...
לכן לדעתי למי שמבין צרפתית -עדיף FFRP
לזוג או קבוצה שלא מבינים צרפתית - FFRP + סיסרון (השילוב המושלם...)
לבודד שלא מבין צרפתית וחס על המשקל - או FFRP או סיסרון + מפה

כסף -
שוב מעתיק מה שכתבתי בתשובה לשאלה כאן:
הסכום הנדרש תלוי בין היתר בתמהיל של הלינה.
מלונות יותר יקרים מרפוז'ים וברפוז'ים חדרים יקרים יותר מאשר ה - DORTOIR/DORMITORY. כמו כן שימוש ברכבלים מעלה את ההוצאות וכן אכילה במסעדות. אנחנו הוצאנו מעל 2000 יורו אבל זה כלל גם הצטיידות ומלון בלילה לפני הטיסה בג'נבה.
בשווייץ (במקומות שרלבנטים למסלול) אוטומטית המחיר מתורגם ע"ג החשבון ליורו (אם מבקשים).

תמונות
יבואו...

נעםפ  
#19 נשלח : יום חמישי 30 אוגוסט 2012 08:06:57(UTC)
נעםפ


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/03/2012(UTC)
הודעות: 18

תמונות:

[

IMG]uploads/248_IMG-20120814-WA0022.jpg[/IMG]

 

Amnonl41543.6447337963
ישר.א  
#20 נשלח : יום שלישי 11 ספטמבר 2012 01:33:02(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

הלכתי סה"כ שבעה ימים מלאים

 

יום א' LES HOUCHES -RIF NANTTE BORRNT דרך הווריינט(יום עם גשם ושלג)

 

 

יום ב. NANT BORNAT- DES MOTTETS דרך הרגילה,יום יפה הרבה שלג (ביום זה ולמחרת הלכתי עם סשה ואבא שלו הנחמדים)

 

 

בעליה לBONHOMME

 

 

בקושי רואים את השביל

 

 

עוד אחת

 

 

וזאת הסיבה שלא הלכנו בווריינט

 

 

 

 

יום ג.ל-COURMAYEUR דרך RIF MAISON ומשם דרך הווריינט בגלל התחלה של גשם (לא מומלץ ,רק אם יורד גשם

 

חצי מהדרך על כביש אספלט)

 

יום ד.ל-RIF ELENA לא בווריינט

 

יום ה.ל-CHAMPEX (מלה פולי באוטובוס)

 

יום ו.TRI LE CHAMP דרך LE FORKLAZ

 

יום ז.LAC BLANAC - LES HOUCHES (יום קשה וארוך)

 

תמונות מ-אגם  LAC BLANC

 

 

וכך ניראה המון בלאן ממרפסת RIF LAC BLANC

 

 

יום ח. עליה ברכבל למון בלאן (AIGUILLE DU MIDI) מומלץ ביותר ביום ללא עננים כמו

 

שהיה ביום שהייתי למרות המחיר, 45 יורו לרכבלים+3 יורו למעלית שמגיע לשפיץ.

 

 

ועוד אחת

 

 

 

 

בסה"כ שביל מדהים ביופיו מה עוד שבשבוע לפני שהגעתי כולל היום הראשון של ההליכה ירד שלג

 

כך שמגובה 1700-1800 מטר היה שלג ,חויה בלתי רגילה,אין מילים לתאר.

 

תודה לחברי הפורום שנעזרתי בהם להכנת המסע? טיול? לא חשוב ,העיקר שהיה מוצלח.

 

ישראל

 

וגם זו דרך ללכת בשביל.

 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 15:42:01(UTC)  | סיבה: לא צויינה

משתמשים הצופים בדיון זה
10 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.