תוצאות קטע 5 היו צפויות מראש בריחה שתיסגר די בקלות וספרינט רב משתתפים בו יתמודדו על הניצחון בקטע הסלובקי פיטר סאגאן עם הבריטי הבלתי נסבל מארק קאוואנדיש וזה האחרון כנראה ינצח .
אך הפעילות האמיתית מתרחשת מתחת לפני השטח ,רוכבים צעירים ומבטיחים שאיש לא מכיר טוב כרגע צוברים נסיון ומחכים להזדמנות , בשנה שעברה היה זה פיטר סאגאן שהתגלה ככוכב עתידי , אם גל פרידמן והסלובקים הכירו ספורט דרך השם פטריק פולאק אלוף העולם לשעבר בגלישת רוח , היום השם החם בסלובקיה למרות שפולאק עצמו ספורטאי ענק עדיין מתחרה :
(גם בגלישת רוח בכל מסגרת אפשרית וכן בתחרויות ראוה בקייטווינג , יצא לי לראות אותו בפעולה בסלובקיה
באתר סקי בשם יאסנה האיש באמת תותח
פטריק והקייטווינג
)הוא פיטר סאגאן , אך במקם התשיעי מסתתר לו בחור אירי צנוע שניצח השנה מירוץ קטעים קשה בקטלוניה בשם ניקולאס רוש , הבחור מתאמן בפלמה דה מיורקה בקבוצה של דודו הוא סטיפאן רוש מנצח עבר בטור דה פראנס , איש המכיר את כל רזי האופניים לפני ולפנים .
במקום האחד עשר יושב בשקט אלברטו קונטאדור שעוד ידובר בו כשיגיעו העליות , קונטאדור הוא האיש שישב בשקט מאחורי לאנס ארמסטרונג וברגע הנכון ( בקטע של 230 ק"מ מחירונה לאנדורה בעליה לאתר הסקי ארקאליס ) פתח מבערים והשפיל את לאנס ארמסטרונג לעיני כל .
במקום ה 19-21 ניצבים שלושת האסים של מוביסטאר :
ולורדה , קינטנה , רואי קוסטה שלושה מטפסים מדהימים וחסרי אגוולורדה הוא הרוכב כוכב היחיד המוכר לי שעובד גם בשביל אחרים , ולכן אחרים מוכנים להתאבד בשבילו , השנה הזו עבור ולרדה יליד 1980 שהיה מושעה שנתיים היא שנה קריטית זו השנה או אף פעם לא !
סמקום ה23 נמצא דאמיאנו קוניגו , איש עם יכולות פיזיות פיזיות מדהימות שהדהים בניצחון בגיל 18 בגירו ומאז נעלם
קוניגו הוא לא רק מטפס מדהים אלא יכול לברוח במשך עשרות ק"מ זו יכולת שיש רק לבודדים בין רוכבי האופניים ביניהם יאן אולריך ואלברטו קונטאדור , לאנס ארמסטרונג או ולורדה לא מסוגלים לשילוב הקטלני הזה הם יושבים בתוך הדבוקה או צריכים מושך שיעבוד עבורם .
במקום ה 32 נמצא פוריטו רודריגז הרוכב היחיד היום ש מסוגל להחזיק מעמד כשקונטאדור פותח מבערים ואף להגיב בבריחה בעליה משלו ,אך הוא וכן קוניגו וולורדה עתידדים להפסיד זמן
במירוצי השעון , והרבה זמן , כפי שולורדה תלוי ביכולותשל קוסטה וקינטנה , פוריטו תלוי במיוחד במסייע שלו דני מורינו , בלי מורינו רודריגז אבוד , אם דני חזק רודריגז מועמד חזק לניצחון , גם לרודריגזכמו גם לקוניגו וולורדה אין הזדמנות שניה זו השנה או ... אף פעם . .
רוכבים בעיקרון מתחלקים לשענים אנשים המסוגלים להחזיק הספק גבוה לאורך זמן מדובר באנשים גדולים וחזקים , מאיצים שוב אנשים גדולים וחזקים המסוגלים להפיק הספק רגעי גבוה , ומטפסים בדרך כלל אנשים קטנים וקלים שיכולים לפתוח מבערים בעליה .
מאחורי הרוכבים ניצב הצוות המקצועי שאמור לדעת מהו הסף הפיזיולוגי של הרוכבים שלו ולתזמן את רכיבתם בהתאם צוות כזה משמעו פיזיולוגים , משמעו טכניקות שלא נרחיב בהם ...מספיק שארמסטרונג הושעה ... , ומשמעו תוכנות תיזמון המודדות את ההספק המדויק אותו מפיק כל רוכב ,מודדות פעילויות לב ריאה הספק ויודעות לתזמן במדויק כלומר הרבה כסף .
הקבוצות בהן רכב ארמסטרונג התמחו בדיוק בזה , כאשר רמת השגת הפוטנציאל היתה קרובה למאה אחוז ,בגירו של איטליה רכב סבולדלי ביום המכריע לפי התיזמון של יוהאן ברוניל בזמן בו התקיף דנילו דה לוקה בעליה וכבר הפך להיות המוביל הווירטואלי , סבולדלי המשיך בקצב המדויק שלו בלי להתפתות להגיב לבריחה , לקראת סוף העליה נתפסו שריריו של דה לוקה עקב עודף חומצת חלב פיזיולוגיה קוראים לזה ונשאר לו רק לראות את פאולו איל פלקו סבולדלי שועט בירידה לקראת נצחונו בטור , ואת הקולומביאני לוקח לו לדנילו את מקומו על הפודיום , להתקפה בעליה יש מחיר לפעמים לא נשאר הכוח לסיים אתההתקפה ולפעמים לא את הקטע
תוצאות קטע 5
השאלה היא תמיד כמה מהר ניתן לרכב והתשובה כמובן היא מהו ההספק שהגוף יכול להפיק ?
הספק מוגדר כעבודה חלקי זמן ועבודה מוגדרת ככוח כפול דרך.
אם כך כאשר רוכבים במישור הכוח המופעל הוא כוח החיכוך בלבד כלומר התנגדות האויר ולכן מאיצים חזקים יכולים להגיע ואף לעבור את אזור השבעים קמ"ש ואז כמובן צריך לשאול ואם לא היתה התנגדות רוח עד כמה מהר ניתן היה לרכב ?
דראפטינג מהיר ? יש כאלו שיגידו מדהים ויש כאלו שיטענו כי המהירות נגרמת משאיבת הרוח של הרכב ולא משרירי הרוכב .
איך לומדים את התורה הזו ,תורת הדראפטינג?
מצאתי קישור מעניין לא יודע עד כמה הוא מדויק ובטיחותי אביא אותו כלשונו ללא אחריות :
דראפטינג
בלי להיכנס לדיון הפיזיקלי למרות שהוא כשלעצמו מעניין מאד
ניתן להבין את אפקט הקבוצה ואפקט הדבוקה , המאמץ בזמן שרוכבים בתוך הדבוקה קטן משמעותית מאשר מחוץ לה , בנוסף לכך כאשר קיים מעבר הכרחי נגד רוח אז מתחילה הדבוקה להתפצל וזה המקום בו נוצרות בריחות מענינות, בריחה מענינת כזו תוכננה על ידי לאנס ארמסטרונג וקבוצה אחרת בה רכב הינקאפי כנגד אלברטו קונטאדור אשר רכב עם ארמסטרונג במדי אסטנה .
לטוני מרטין הגרמני המצוין מקבוצת BMC היה אינטרס להשיג את החולצה הלבנה ולארמסטרונג לנצח את המירוץ לצורך הזה היה עליו להערים על שותפו ומוביל הקבוצה קונטאדור, ארמסטרונג במהלך הקריירה שלו היה הרוכב שידע לזהות שיתופי אינטרסים עם רוכבי קבוצות יריבותלפעמים יריבים לנצלם לתועלתו , כך יש הטוענים שנתן למרקו פנטני לנצח על קו הסיום , כך נתן לטענת רוב אוהדי הטור למיטב זכרוני בשנת 2004 לאיוון באסו לנמח קטע ,ובצורה דומה שוב למיטב זכרוני לאלחנדרו ולורדה לנצח . .
הבריחה אליה הצטרפו למיטב זכרני גם קבוצת המאיצים של גארמין השאירה את קונטאדור מופתע , הוא חיכה מספר ימים שלח את אחיו להתראיין בטלויזיה הספרדית בקטע שהסתיים בחירונה בסיסם של יהודי ספרד ולאנס ארמסטרונג ,האח שפע מחמאות ליכולתו המדהימה של ארמסטרונג שלא רכב מספר שנים , וכעת נלחם בקונטאדור על ההגמוניה בקבוצה , בזמן שארמסטרונג התענג על המחמאות בספרדית מקונטאדור תיכנן בשקט אלברטו את ההתקפה באנדורה ארקליס בקטע למחרת שהשאירה את לאנס המום מאוכזב ומושפל בפעם הראשונה בקריירה המפוארת שלו , ואז צייץ ארמסטרונג בטוויטר את הציוץ שהיה בין הבעייתיים ביותר בקריירה שלו :
" כשאני הפקתי כמות כזו של ואטים אמר כשהוא מגלה נתון פנימי של הקבוצה לעיני כל אמרו שלקחתי סמים , ארמסטרונג כיוון לידענים אם הוא ארמסטרונג לא יכל להפיק הספק כזה אז ... קונטאדור בודאי לא יכול כלומר היתה כאן התערבות אלוקית מהסוג המכונה :
mano de dios "
ארמסטרונג לא חגג את הצלחתו של קונטאדור כלומר ניתן להבין את הציוץ הזה כהלשנה פשוטה , דבר השנוא על ארמסטרונג במיוחד , בהזדמנות זו ניתן להזכיר בהמשך את הקשר בין ארמסטרונג לד"ר פרארי , קשר בעייתי שמן הסתם עוד ידובר בו והתיחסותו של ארמסטרונג אל רוכב שנתפס בעיניו כמי שהלשין על פרארי .
naty_h41459.4879166667