ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
naty_h  
#1 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2014 00:45:47(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

לפני מספר  לא מועט של שנים שיחק זראר דפרדייה בסרט סיפור בזיגזג קומדיה פרועה משובחת בה העלילה נסחפה לכל הכיוונים ללא כיוון מוגדר .

האקלים בניגוד לסרט  כידוע הוא מוגדר נשמע לחוק מזג האויר עונתי כך שניתן על סמך סטיטיסטיקה ללמוד ולדעת את הצפוי , כלומר שאם החורף האירופי הגיע מאוחר וההתחממות מגיעה מהר אז יהיה גם חורף קצר .

אז מסתבר שלא כך הוא החורף האירופי  והמזג האויר בעולם השנה השתגע , למעשה ממחי האקלים ציינו כבר לפני מספר שנים כי עקב ההתחממות הגלובלית מזג האויר אמור להשתנות לכיאוטי ובלתי צפוי והנה  ברגע שכבר נראה היה כי החורף האירופי נגמר מגיעה סופה אימתנית  צפויה לנחות בחופי ספרד וצרפת ב 21  בחודש המקור אפיק קר המגיע מהאזור הארקטי העומד לגרום לסופה אימתנית אם המודל אכן יתגשם , למה הכונה אימתנית , נתקעתי לא מזמן בספרד באתר הסקי פורמיגאל בסופה כזו , לזכותי ניתן להגיד כי המודל לא צפה שום דבר כזה ואני אישית נסעתי לאתר סקי ועל כן לא חששתי מכלום ,טעיתי בגדול .

מה היה ?

רוח פנים מאה קמ"ש בוססתי בשלג עד עומק מטר במשך ארבעים דקות הראות היתה אפסית , שלוש שעות קודם לכן על אותו מסלול בדיוק לא היה כלום , מי אשם ?

ברור האתר שלא סגר את המסלול סקי פטרול שלא היה וכולי אך אלו הם תירוצים האשם האמיתי הוא אני גלשתי  במסלולים חמש שעות רצופות לפני כן , ובכל פעם לקחתי במזלג את הפניה ימינה למסלול מוסתר מרוח , טיפש אני לא וגם לא חסר נסיון , שם אפשר היה לגלוש למרות הסופה , אז מה קרה בפעם הששית ?

הצטרפתי למשפחה ספרדית שגלשה אתי קודם במסלול הכחול והפעם הם פנו שמאלה לתוך הרוח לאדום היססתי לשניה ובמקום לעצור המשכתי איתם הם עם ילדים קטנים ולא יודעים לגלוש אז בטוח הם מכירים ויהיה בסדר ...תחושת הסמוך הישראלית והאגו ...וכפי שרבין אמר בזמנו שום דבר לא היה בסדר ....במצבים כאלו אסור לסמוך על אף אחד במיוחד לא בספרד !

עשרים וחמש דקות מאוחר יותר הגיע במפתיע גולש ,מיותר לציין שכאשר עצרתי לשניה עקב פרץ רוח שלא איפשר ראות המשפחה נעלמה ..., אותו גולש כיון אותי אל מרכז השביל הראות השתפרה מעט התחברתי לסקי וצפתי מטה ,צפתי ממש כמו גלישת חוץ מסלול רק בתוך המסלול שלג בעומק מטר מדוד בהליכה שקעתי בדיוק לעומק הזה ואפילו נפלתי מידי פעם , למטה האתר סגר את המסלול במוצאו חכמי חלם ... סוגרים מסלול בכניסה אליו לא ביציאה ...זה מה שיש ...אתר פורמיגאל בפירינאים יש כמה שמכירים את המקום אז תיזהרו !

זו היתה סופה מה היו הנתונים בחוף  באותו יום נתונים אליהם התודעתי רק בדיעבד :

150 קמ"ש רוח ו14 מטר גובה גלים , זה מה שצפוי שוב אם המודלים יתגשמו .

מה קרה לי מהענין הזה ?

בגדול לא הרבה אני לא שומאכר עצרתי והלכתי מגשש את דרכי מטה בזהירות מירבית ,אומנם התקררתי וכעסתי מאד אך בפועל חוץ ממספר ימי סקי שהפסדתי לא קרה כלום ,מה גם שיומיים מאוחר יותר מפולות חסמו את כבישי הגישה לאתר , אומנם הייתי זהיר למדי אך מאד לא חכם , פשוט לא צפיתי לדבר כזה באמצע הציביליזציה או מה שחשבתי לציביליזציה , למה אני מספר את הסיפור שמוסיף לי מעט מאד כבוד ולא קרה לי בעבר מעולם משהו דומה , כי בעבר נזהרתי הלכתי בכל מקום גם בכזה שנראה חסר חוקים לפי חוקי המקום יש כאלו ולכן הכל היה בסדר .

הפעם לא נזהרתי מספיק , נתתי לאגו לשלוט בי , כלומר טעיתי וטעות חריפה ביותר , לחס  נסיון זה לא היה קורה הוא לא היה גולש , למנוסה מאד זה לא היה קורה הוא לא היה נכנס לפניה , אני לא יכול להגיד שלו הייתי עוצר וחושב לרגע הייתי נכנס לפניה הזו , נכנסתי אליה על סמך חוק העדר , חשבתי בעבר שאני מעל החוק הזה , כזה שודע לקבל עבור עצמו את ההחלטות הנכונות  ואני כזה בדרך כלל אך לא הפעם ,מסקנה פשוט אל תסמכו על גורמים רשמיים בספרד , סימכו רק על עצמכם , בפרו לא סמכתי על אף אחד חוץ מעל עצמי אז לא קרה כלום  כאן ספרד מדינה אירופאית סמכתי עליהם , טעות חריפה לא לענין  תחשבו שזו פרו וסימכו רק על עצמכם , דרך אחרת אין .

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום חמישי 20 מרץ 2014 00:56:45(UTC)  | סיבה: לא צויינה

מממן
Eli TheHiker  
#2 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2014 08:30:24(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

אכן נושא מאוד מטריד במיוחד למטיילים שנוסעים בדרך כלל עם אוהלים ולא סומכים על מגורי קבע.

כמובן שצריך תמיד לשים לב לתחזיות המקומיות אבל בפועל כל אחד עושה את השיקולים שלו ומחליט האם ללכת למסלול כזה או אחר או לא למרות תנאי המזג אוויר הקיימים. כולם עושים טעויות ויעשו טעויות במיוחד במזג אוויר לא יציב אבל החוכמה היא להבין שנעשתה טעות ולתקן אותה בזמן - כלומר לחזור חזרה או לחכות במקום מוגן יחסית עד אשר הסערה תחלוף ולא לנסות להילחם במזג האוויר. 

שמח שיצאת מזה בשלום ושיתפת את האחרים כדי שיוכלו ללמוד מהנושא, תודה.

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
gaggag  
#3 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2014 11:32:42(UTC)
gaggag


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/06/2013(UTC)
הודעות: 249

קיבל תודה: 68 פעמים ב 50 הודעות

אני לא מבין בעניין הסקי בכלל אבל להגנת הספרדים והאתר המדובר אני יכול להגיד שבקיץ ממש מקסים שם והספרדים מציפים את האתר בהמוניים לראות את האגם המדהים בראש האתר שזה הליכה של שעתיים(לפחות) לא פשוטות בכלל הלוך חזור. 

naty_h  
#4 נשלח : יום חמישי 20 מרץ 2014 12:42:30(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: gaggag עבור להודעה מצוטטת

אני לא מבין בעניין הסקי בכלל אבל להגנת הספרדים והאתר המדובר אני יכול להגיד שבקיץ ממש מקסים שם והספרדים מציפים את האתר בהמוניים לראות את האגם המדהים בראש האתר שזה הליכה של שעתיים(לפחות) לא פשוטות בכלל הלוך חזור. 

לטעמי גם יותר ממקסים מדהים + , הענין הוא תמיד מי האוכלוסיה שמגיעה לאזור ולאתר ?

ומה קורה במצבי קיצון ?

מצבי קיצון אל תיקח שם סיכון מאד פשוט ,תקופת קיץ נהדר שם , יש שם כמה מסלולי טיפוס מחוזקים בשלשלאות ברזל באלו שהיתי המצב מצוין , אבל תיצמד תמיד למקומיים שמכירים לא תיירים אפילו לא ספרדים ממקום אחר מרוחק , אלא רק לאלו המכירים זה מוסר ההשכל .

אתר הסקי בקירה משרת אוכלוסיה מקומית מעולם לא הייתי באתר בטוח וידידותי יותר , מאה ק"מ ממנו נמצא פורמיגאל אליו לא מגייעה אוכלוסיה מקומית את התוצאה העגומה סיפרתי זה כל ההבדל .

צריך לדעת מי נגד מי ולהצטרף לאנשים הנכונים אני בשל יוהרה הצטרפתי ללא נכונים אז חטפתי בראש .

אף פעם אסור להיכנס למשהו שלא בטוחים במאה אחוז שיודעים להסתדר איתו , ולא להגיד אף פעם יהיה בסדר כי לא יהיה , סקי או שביל או טיפוס מה שלא יהיה ..., זו הטעות שלי ועליה הייתי עלול לשלם מחיר יקר בהרבה מזה ששילמתי.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.