ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

5 עמודים<1234>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
stardust  
#21 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 12:58:36(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 253

תודות: 105 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים ב 123 הודעות

בשלב זה החלטתי לדחות את התוכניות שלי לנסיעה לנפאל לזמנים אחרים, טובים יותר.

ולא בגלל שאני חושש. האמת היא שאני כן חושש, אבל לא החשש הוא הסיבה שבגללה החלטתי לדחות את הנסיעה.

עצם המחשבה של לצאת למקום שבו ארע אסון נורא שכזה זמן כל כך קצר אחרי, כשיש מטיילים שהם עדין בחזקת נעדרים,

כשיתכן שיש אנשים נוספים קבורים מתחת לשלג, כשהארוע עדין מהדהד, נראה לי לא לעניין. אני לא חושב שאצליח להפיק

הנאה שלמה במקום שרק לפני זמן קצר ניספו בו כל כך הרבה אנשים.  

thanks 3 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 17/10/2014(UTC), naty_h ב 17/10/2014(UTC), גלילאו ב 17/10/2014(UTC)
naty_h  
#22 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 13:47:15(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

נתי, לדעתי אתה ממש ממש ממש לא בכיוון.

הדרכת מזג אוויר זה טוב ויפה למי שיושב מול מפות סינופטיות ומודלים גלובליים ורוצה לדעת לאן מזג האוויר יתפתח. זה לא יעזור למטייל הממוצע- גם אם יעבור כזו הדרכה של שעתיים נגיד - שיושב בערב בבקתה באיזה עמק נידח ורואה במקרה הטוב חמש מאות מ' לכל כיוון. ואם אני מבין נכון מהכתבות שראיתי, במקרה הזה הסופה אפילו הטעתה את החוזים המקצועיים עד לימים האחרונים, אז איך אתה מצפה ממטיילים בשטח להפיק תחזית טובה יותר?

כנ"ל לגבי הדרכה להתנהלות במקרה של מפולות ונפילות בשלג... בלימת נפילה באמצעות גרזן? נו באמת, כאילו שזה יעזור למטייל הממוצע באנפורנה שהדבר הכי קרוב לגרזן שיש לו זה הלדרמן מהצבא. או שאתה גם מציע להם להסתובב שם עם גרזן אישי לכל מקרה שלא יבוא? וקרמפונים ורתמות?

 

ציטוט של מטיילת שהביאו למעלה: "היינו הקבוצה האחרונה שיצאה ביום שני בצהריים לפסגה, על אף האזהרות של כולם. כשבדיוק הגענו ל'פס' (אזור הפסגה במסלול) התחילה הסופה, ירדנו במשך כארבע שעות עד ליישוב הבא", היא משחזרת. "שאר הישראלים וכל התיירים שהיו שם נשארו אחרינו ויצאו ביום שלישי בבוקר. לצערי חלקם נקלעו להמשך הסופה".

אין צורך להכביר במילים. היו אזהרות ביום שני, ואנשים יצאו לדרך בכל זאת. ואחרי שמזג האוויר קיבל כבר תפנית לרעה (למרות שכנראה שיא הסופה עדיין לא הגיע), אנשים שוב יצאו לדרך גם ביום שלישי. נגד זה אף הדרכה במודלי מזג אוויר ושימוש בגרזן קרח לא יעזרו.

אפשר כמעט לסגור את "ועדת החקירה" בציטוט הזה. המחמירים יגידו שאולי היא מגזימה ומטעה, ולא באמת בכל הבקתות התקבלה האזהרה הזו. קודם כל זה נשמע לי מוזר, כי שאני טיילתי באוורסט בייסקמפ לא זכור לי כפר אחד שהיה לחלוטין מנותק מתקשורת חירום בטלפון לווייני, אבל נגיד שזה באמת המצב - אז הפיתרון הוא פשוט לשפר את מערכות התקשורת בבקתות האלה ולוודא שהן יודעות לספק תחזית מזג אוויר עדכנית כמו בכל טרק נורמלי. ושוב, אני ממש ממש בספק שזה לא כבר המצב...

מי שיישאר בבקתה בזכות האזהרות יינצל. חד-משמעית. אולי הוא ייתקע שם למשך כמה ימים, אולי יהיה לו קצר קר בלילה כי ייגמר הקקי של היאקים לשרוף בתנורים, אולי הוא יהיה קצת רעב אחרי שבוע - אבל הוא לא יהיה בסכנת חיים.

 

היו עוד כמה "נקודות יציאה" למטיילים שבכל זאת עלו לפאס למרות מזג האוויר. יש בית תה כמה ק"מ לפני הפאס, ועוד אחד ממש בנקודה הגבוהה ביותר, ואני תוהה האם זה הגיוני לדרוש מהנפאלים לדאוג שמקומות כאלה יוכלו גם לשמש בתור בקתות חירום למקרים כאלה או לא. כנראה שכן, כי זה לא דורש יותר מדי היערכות (שינוע חד-פעמי של ציוד לשעת חירום וזהו?).

אומנם צריך לזכור שאנשים לא היו צריכים להגיע לשם מלכתחילה, אבל לפי העדויות כשהם היו שם - כולם עודדו אותם לרדת מהר למטה למרות מזג האוויר בחוץ. גם זו נקודה שבה צריך לשפר את השירות הנפאלי ולהבהיר למפעילי הבקתות ובתי התה שדבר כזה אסור שיחזור (בהנחה וזה מה אכן מה שקרה). הבהרה: זו לא זריקת אחריות, זה ממש ממש לא פוטר את המטיילים הלא-אחראיים שיצאו לדרך למרות האזהרות. אבל צריך לנסות לעזור גם להם...

 

ממש לא הבנת את הנכתב או את הכונוות שלי :

אין דבר כזה מטיל ממוצע, יש מטילים עם רמות הבנה והיכרות שונות .

אין שום כונה לגרום לאנשים להתגונן ממפולות עם גרזן קרח , גרזן לא עוזר במפולות !

יש כונה להעלות את רמת המודעות להרים וטכניקות בכלל .

בענין חוזים מקצועיים: לדעתי חסרה לך הבנה מאד בסיסית בחיזוי מהו חיזוי מהן מטרות החיזוי ולראיה

סתרת את עצמך כאן מצד אחד כתבת :"הסופה הטעתה חוזים מקצועיים" ומצד שני כתבת

"יצאנו למרות האזהרות של כולם" אז תחליט היו או לא היו אזהרות ?

עכשיו הסבר קצר לטובת מי שכן רוצים להבין מהו חיזוי ומהן מטרותיו :

חיזוי לא אמור לפגוע במדויק חיזוי אמור לנתח את האפשרויות והסיכויים הקימים הגישה היא גישת התעופה  אם קיים ספק אז אין ספק !

הגישה בחיזוי ובספורט אתגרי בכלל הוא לנתח את הסיכונים לא לפגוע ברמת המילימטר כן סיכון היה גם אם הסופה היתה מרוחקת יותר כי הרים מגדילים אי יציבות ומושכים סופות לכיוונם  , כך שגם שולי הסופה עשויים להיות קטלניים .

בשעתיים לא מסבירים לאנשים חיזוי ומי בכלל דיבר על שעתיים ?

ומי אמר שבשעתיים אנשים ילמדו להפיק תחזיות ?

רוצים שאנשים יצליחו להבין תחזיות לא להפיק אותן !

דיברתי על השתלמות של שלושה ימים לפחות יומיים מזג אויר הסבר כללי בחיזוי ניתוח סיכונים הכרת סוגי שלג הכרת ציוד ויום התנסות ותירגולות.

אך עדיין גם בשעתיים אפשר להבין מהי הגישה ומהו ניתוח סיכונים  לחיזוי וסופות , מספיק להבהיר אלו מפולות בוץ יכולות להיגרם מגשם באנאפורנה, לא צריך בכלל שלג כדי להרוג ,  יצא לי לחזות במפולת  כזו שנראתה מאד מפחידה בדיוק בטרק הזה , מאתיים מטר רוחב  מפולת , לא מספיק כדי לפגוע בעשרה אנשים ?

אפשר להמשיך ולנתח את התנאים מהי המשמעות של בליזארד מהו שלג קופא מה אפשר לראות כאשר שלג  במינוס 10 מעלות פוגע במשקף בשל רוח של  60 קמ"ש וצפונה וקופא על המשקף ברגע הפגיעה, יצא לי לחוות את החוויה הזו הראות היא אפס ... עיוורון מוחלט ועכשיו צריך לחפש מקלט במשך ארבע שעות כשלא מסוגלים לראות והטמפרטורה היא 10 מעלות מתחת לקיפאון , עכשיו מהם הסיכויים לשרוד בליזארד?  המפולת כאן היא רק המתאבן הלפתן אפשר למות בקלות גם בלעדיה :

את הדברים הללו צריך להסביר כי יש כאלו שלא מודעים לא מכירים ולא מבינים !

והכי חשוב צריך תמיד להבין כי יכולת ההשפעה מוגבלת אך מספיק שהרצאה כזו תציל רק אדם אחד כדי לקיים אותה !

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום שישי 17 אוקטובר 2014 14:05:03(UTC)  | סיבה: לא צויינה

קיפי קיפוד  
#23 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 14:59:08(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נתי, לדעתי אתה פשוט מאוד מחפש את הלירה מתחת לפנס: אני מבין שאתה פריק של חיזוי מזג אוויר ופענוח תחזיות, ולכן חושב שכולם צריכים לפתח את אותן מיומנויות כמוך, בסמינר של שלושה ימים (לא פחות!) לפני שהם יוצאים לטרק. אני חולק עליך לחלוטין.

לא מדובר כאן במשלחת טיפוס לאיזה הר נידח שמגיעים אליו עשרה אנשים בשנה, שבאמת צריכה לדאוג בעצמה לתחזית מעודכנת משעה לשעה ולהבין את ההשלכות שלה על נקודות שונות במסלול בזמנים שונים ביום.

במסלול כמו האנפורנה מה שצריך זה פשוט מאוד: גוף שאחראי להפיץ תחזיות מעודכנות והוראות התנהגות לכל הבקתות לאורך המסלול, ומנהלי בקתות שאחראיים להעביר את התחזיות האלה למטיילים ולהזהיר אותם ממזג אוויר קיצוני. לשים שלטים ש"אוסרים" על היציאה למסלול. (דגלים בחוף הים, מכיר? זה בדיוק המודל וזה כל מה שצריך)

אני מנחש שמנגנון כזה כבר קיים בצורה כזו אחרת, פשוט לא מספיק מסודר (אירועים נופלים בין הכסאות) ולא מספיק רשמי (אנשים לא מקשיבים להוראות). לא צריכה להיות בעיה בהשקעה מינימלית לתקן את המצב ולהקטין משמעותית את הסיכוי לאסון חוזר כזה.

naty_h  
#24 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 15:43:19(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

נתי, לדעתי אתה פשוט מאוד מחפש את הלירה מתחת לפנס: אני מבין שאתה פריק של חיזוי מזג אוויר ופענוח תחזיות, ולכן חושב שכולם צריכים לפתח את אותן מיומנויות כמוך, בסמינר של שלושה ימים (לא פחות!) לפני שהם יוצאים לטרק. אני חולק עליך לחלוטין.

לא מדובר כאן במשלחת טיפוס לאיזה הר נידח שמגיעים אליו עשרה אנשים בשנה, שבאמת צריכה לדאוג בעצמה לתחזית מעודכנת משעה לשעה ולהבין את ההשלכות שלה על נקודות שונות במסלול בזמנים שונים ביום.

במסלול כמו האנפורנה מה שצריך זה פשוט מאוד: גוף שאחראי להפיץ תחזיות מעודכנות והוראות התנהגות לכל הבקתות לאורך המסלול, ומנהלי בקתות שאחראיים להעביר את התחזיות האלה למטיילים ולהזהיר אותם ממזג אוויר קיצוני. לשים שלטים ש"אוסרים" על היציאה למסלול. (דגלים בחוף הים, מכיר? זה בדיוק המודל וזה כל מה שצריך)

אני מנחש שמנגנון כזה כבר קיים בצורה כזו אחרת, פשוט לא מספיק מסודר (אירועים נופלים בין הכסאות) ולא מספיק רשמי (אנשים לא מקשיבים להוראות). לא צריכה להיות בעיה בהשקעה מינימלית לתקן את המצב ולהקטין משמעותית את הסיכוי לאסון חוזר כזה.

חן קרא שוב את כל ההודעות שלי בשירשור .

 

הלך  
#25 נשלח : יום שישי 17 אוקטובר 2014 18:34:49(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

 אל תתעצב, STARDUST

אני בטוח שציפית, וחיכית, ומנית...

אבל, זו עונה נפלאה לטייל גם בארצנו השדופה:

הנחליאלים כבר כאן, גם העגורים והשקנאים. עוד מעט יגיעו הדוחלים (ועוד ציפורים רבות אותן אינני מכיר, ואולי אצליח להכיר השנה).

הסתיו נדיב איתנו השנה; מי יודע, אולי נקום ביום שני לגבים מלאים?

לא אתפלא אם עוד שבועיים כבר נתחיל לראות את הרקפות ראשונות, את הסתווניות ואת חינניות-הבתה (ועוד פרחים אותם הגיעה העת להתחיל לזהות).

הירח מתרוקן והשמיים הבהירים מתמלאים בכוכבים שמחכים שנגלה אותם.

מטיילי החג חוזרים אל בין הקירות, עוד מעט תיאסף האשפה אותה הותירו - והשבילים הריקים מחכים רק לנו.

אל תתעצב STARDUST - ותתחיל לארגן את התרמיל...

בהצלחה.

נערך ע"י משתמש יום שישי 17 אוקטובר 2014 18:46:57(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל הלך עבור הודעה מועילה זו.
stardust ב 18/10/2014(UTC)
stardust  
#26 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 11:32:26(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 253

תודות: 105 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים ב 123 הודעות

נשלח במקור על ידי: הלך עבור להודעה מצוטטת

 אל תתעצב, STARDUST

אני בטוח שציפית, וחיכית, ומנית...

אבל, זו עונה נפלאה לטייל גם בארצנו השדופה:

הנחליאלים כבר כאן, גם העגורים והשקנאים. עוד מעט יגיעו הדוחלים (ועוד ציפורים רבות אותן אינני מכיר, ואולי אצליח להכיר השנה).

הסתיו נדיב איתנו השנה; מי יודע, אולי נקום ביום שני לגבים מלאים?

לא אתפלא אם עוד שבועיים כבר נתחיל לראות את הרקפות ראשונות, את הסתווניות ואת חינניות-הבתה (ועוד פרחים אותם הגיעה העת להתחיל לזהות).

הירח מתרוקן והשמיים הבהירים מתמלאים בכוכבים שמחכים שנגלה אותם.

מטיילי החג חוזרים אל בין הקירות, עוד מעט תיאסף האשפה אותה הותירו - והשבילים הריקים מחכים רק לנו.

אל תתעצב STARDUST - ותתחיל לארגן את התרמיל...

בהצלחה.

תודה, הלך, ולגבי עונת הטיולים, אצלי היא התחילה... היום!

בשביל הסיפתח, השכמתי קום וירדתי לים המלח. שם "פינקתי" את עצמי בטיפוס במעלה בוקק התלול(הפרש גובה של כ-450 מ'),

חזרה למטה באותה דרך, ולסיום טבילה מרעננת בים המלח. שמחתי לגלות שמבחינת כושר לא העלתי יותר מידי "חלודה".

ואחרי כל זה בשעה עשר ומשהו הייתי כבר חזרה בבית  .

 

 

thanks 1 משתמש הודה ל stardust עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 18/10/2014(UTC)
הלך  
#27 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 12:24:46(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

זו הגישה!
וזה אכן פינוק...
גם אני התפנקתי במסלול קצר במרחב שבין מודיעין לנטף, וצפיתי במפגש מרתק בין תנים לבין צבאים, בחזירי בר עתירי גורים, בדרבן, בחיוויאי ובעקבות טריות של צבוע.

(חוץ מהדרבן, אותו פגשתי לפני אור ראשון, כל הנ"ל תועדו. אם אלמד להעלות תמונות, אשמח לשתף).  

אני מטריד אותך ברשימה לעיל, רק כדי להראות שגם אם נשארים בארץ, יש מה לראות.

יש משפט אותו אני נוהג לילדים אחרי שנתקלו בסירוב או בכישלון כזה או אחר: 

המילה כן פותחת דלת אחת, אך המילה לא עשויה לפתוח דלתות רבות - אם רק מנסים.

עשה חיים.

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 14:15:10(UTC)  | סיבה: לא צויינה

stardust  
#28 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 14:16:40(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 253

תודות: 105 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים ב 123 הודעות

הלך, שוב תודה.

הידע הרב שלך בחי ובצומח הארצישראלים בודאי מעשיר את חווית הטיולים שלך. אצלי לצערי (באמת) זה מסתיים פחות או יותר בזיהוי חרציות ונחליאלים. וכשאתה מכיר ויודע אז כנראה שאתה יודע היכן לחפש ועל מה להסתכל. זאת מן הסתם הסיבה שאתה נתקלת בכל כך הרבה בעלי חיים ואני... אף לא באחד.

ואם הזכרת תמונות אז הנה 3 "חמות" מהיום:

 

מפל עין בוקק

 

 

מבט בערך מחצי גובה המצוקים

 

 

מבט מהפסגה

thanks 2 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
הלך ב 18/10/2014(UTC), קיפי קיפוד ב 18/10/2014(UTC)
קיפי קיפוד  
#29 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 14:26:18(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

שרשור מאוד מעניין ואינפורמטיבי ב-Lonely Planet למי שמעוניין:

https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/asia-indian-subcontinent/nepal/travel-advisory-snowstorms-in-annapurna-national-park?page=8

 

יש שם גם לינקים לכתבות עדכניות, שפחות או יותר דומות למה שמפורסם אצלנו כרגע ב-ynet (מינוס הזווית הישראלית):

Nepal trekkers 'kicked out of lodge during snow storm' blame local greed for eight deaths

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/nepal/11170488/Nepal-trekkers-kicked-out-of-lodge-during-snow-storm-blame-local-greed-for-eight-deaths.html

Nepal blames ‘cheap tourists’ for falling victim to snowstorm in Himalayas

http://www.theguardian.com/world/2014/oct/17/nepal-cheap-tourists-snow-disaster

 

אומנם אני לא חזאי מקצועי, אבל אם לשפוט לפי הכיוון שאליו הרוחות נושבות כרגע,

הטרק הזה (וכנראה שגם אחרים בנפאל) הולך להשתנות מאוד החל משנה הבאה... מדריכים (לא פורטרים) חובה, איסור על מטיילים בודדים...?

 

ולסיום, דיווח מפחיד אך מרתק של המטפס נדב בן-יהודה שנשלח להציל ישראלי שנתקע באיזור האוורסט (לא הצלחתי להבין בדיוק איפה):

https://www.facebook.com/www.nadav.by/photos/a.582595561793062.1073741828.582130395172912/833549476697668/?type=1&permPage=1

imtl  
#30 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 14:38:32(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

שרשור מאוד מעניין ואינפורמטיבי ב-Lonely Planet למי שמעוניין:

https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/asia-indian-subcontinent/nepal/travel-advisory-snowstorms-in-annapurna-national-park?page=8

 

יש שם גם לינקים לכתבות עדכניות, שפחות או יותר דומות למה שמפורסם אצלנו כרגע ב-ynet (מינוס הזווית הישראלית):

Nepal trekkers 'kicked out of lodge during snow storm' blame local greed for eight deaths

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/nepal/11170488/Nepal-trekkers-kicked-out-of-lodge-during-snow-storm-blame-local-greed-for-eight-deaths.html

Nepal blames ‘cheap tourists’ for falling victim to snowstorm in Himalayas

http://www.theguardian.com/world/2014/oct/17/nepal-cheap-tourists-snow-disaster

 

אומנם אני לא חזאי מקצועי, אבל אם לשפוט לפי הכיוון שאליו הרוחות נושבות כרגע,

הטרק הזה (וכנראה שגם אחרים בנפאל) הולך להשתנות מאוד החל משנה הבאה... מדריכים (לא פורטרים) חובה, איסור על מטיילים בודדים...?

 

ולסיום, דיווח מפחיד אך מרתק של המטפס נדב בן-יהודה שנשלח להציל ישראלי שנתקע באיזור האוורסט (לא הצלחתי להבין בדיוק איפה):

https://www.facebook.com/www.nadav.by/photos/a.582595561793062.1073741828.582130395172912/833549476697668/?type=1&permPage=1

 

אין ספק שברגע משבר קשה גם המקומיים תרמו את חלקם לאסון האנושי. שימו לב שיותר מחצי מההרוגים היו מקומיים, בעיקר פורטרים. לא רק שהם נתקעו בסופה בדיוק כמו המטיילים אלא הם גם סחבו להם את הציוד. כך שלהאשים את הנפאלים זה לזרוק אחריות. בקשר לעדויות על בעל בית התה שעבד על אנשים אז אני מודע לתופעות הללו. זה עצוב ממש.

 

סלחו לי על הבוטות אבל איזור האנפורנה כולו. גם המסלול הסובב וגם המסלולים הקצרים יותר נהיו סוג של קרקס בשנים האחרונות. זה פשוט מגוחך מה שהולך שם. אנשים שם חושבים שהם באיזה טיול שנתי עם מדריך של"ח (מתנצל בפני מדריכי שלח אני דווקא מסמפט אותם מאוד). רק שתדעו, לא שזה משליך דווקא על המקרה הזה, אבל אנפורנה 1, ההר עצמו, היה לאורך שנים ועד היום מספר אחת במטפסי הרים שמנסים לעלות עליו ונהרגים. יותר מK2. אנשים לא מבינים שלא משנה מה. ולא משנה התשתיות. עדיין מדובר בהימלאיה. מרכסים המסוכנים והבילתי צפויים בעולם. חוסר מודעות וחוסר מחשבה גרם לאסון האנושי הזה.

 

לא הייתי מתרגש מההתלהמות הנפאלית שהם הולכים לשנות נהלים בטרקים ולאסור על יחידים לצאת או ללא מדריכים. בדרך כלל זה נגמר בכלום.

לפני שנתיים אם אני זוכר נכון הכריזו על דבר כזה באיזור לאנגטאנג בגלל שכמה מטיילים הלכו לאיבוד ואפילו לא קרה להם כלום בסוף.

תוך חודש ביטלו את הגזירה הזו כשהתרוקנו להם בתי התה על הטרק. נפאל יותר מדיי נשענת על התיירות כמקור הכנסה עיקרית בשביל לוותר על המוני תיירים שלא יהיו מוכנים לצאת בקבוצה או עם מדריך. זה שטויות וזה לא יתפוס גם אם הם יתחילו עם הנוהל הזה.

 

לא לגמרי ברור לי היכן נתקע הבחור מהתיאור.

 

לצערי עדיין לא מוצא חדשות לגבי המטפסים בדאולגירי. כנראה שהם הלכו. ושם זה באמת קשה לחלץ. עצוב.

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 14:45:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
קיפי קיפוד  
#31 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 15:07:50(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

אין ספק שברגע משבר קשה גם המקומיים תרמו את חלקם לאסון האנושי. שימו לב שיותר מחצי מההרוגים היו מקומיים, בעיקר פורטרים. לא רק שהם נתקעו בסופה בדיוק כמו המטיילים אלא הם גם סחבו להם את הציוד. כך שלהאשים את הנפאלים זה לזרוק אחריות. בקשר לעדויות על בעל בית התה שעבד על אנשים אז אני מודע לתופעות הללו. זה עצוב ממש.

אני לא מדבר כרגע על פורטרים או מדריכים שנעלמו למטיילים, או איבדו אותם... אני יכול להבין איך דבר כזה קורה, ואני לא אמהר להאשים אותם. גם כל הקטע של הכסף כרגע לא מעניין.

אבל דיווחים על בעלים של בתי-תה שגירשו מתוכם את המטיילים וניסו לשכנע אותם לרדת מהפאס בשיא הסופה, זה כבר הרבה הרבה מעבר לגבול הלגיטימיות... בלי להשתמש במילים קשות מדי.

זה לא מסיר את האחריות מהאנשים שהביאו את עצמם מלכתחילה למצב הזה, אבל עדיין אם זה נכון, אז בוודאי שיש למקומיים האלה אחריות גדולה על התוצאות של האסון הזה.

 

לגבי ההערות על ה"קרקס" - אני נוטה לא להסכים. אומנם לא טיילתי באנאפורנה אלא בעמק הקומבו, אבל לא קיבלתי את הרושם הזה (מצד שני, אולי אני הייתי אחד הליצנים?).

עובדה היא (וסליחה שאני חוזר לקלישאה הזו) שברחבי העולם נהרגים כל שנה בתאונות דרכים 18 אנשים לכל 100 אלף איש, ובאנאפורנה מטיילים מדי שנה כ-100 אלף איש (ועוד כ-30 אלף ב-EBC) ואנחנו לא מתקרבים למספרים האלה בכלל...

 

לגבי כל השאר - נחיה ונראה. צריך לזכור שהאסון הזה מצטרף לטרגדיה הקודמת שאירעה על האוורסט באפריל, כך שיכול להיות שהלחץ על שירותי התיירות הנפאליים יהיה גדול מאוד הפעם לעשות שינויים בנהלים, אפילו אם הם פופוליסטיים.

thanks 1 משתמש הודה ל קיפי קיפוד עבור הודעה מועילה זו.
imtl ב 18/10/2014(UTC)
הלך  
#32 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 15:10:57(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
תודה, התמונות מרהיבות!

אני לא בקיא, ממש לא, ועד לפני מספר שנים ידעתי כל כך מעט... אני רק מנסה ללמוד.
סטיתי דיי מנושא השרשור (את תגובותיי הקודמות העליתי כדי להציע תרופה קטנה לתחושת החמצה), אך מאחר ו"פטור בלא כלום" וגו', אתן כמה דוגמאות:

כוכבים - מתחילים בקבוצה או כוכב אותה/ו מזהים, ואז לומדים מי שכניה/ו בעזרת עזרים כגון אטלס השמיים, מפות כוכבים סובבות, ועוד. (דוגמה: מאוריון, קבוצה מובהקת הניתנת לזיהוי בבירור, אפשר למצוא את משושה החורף, הכולל גם כוכבים משני "מזלות" - תאומים ושור. בעזרת ה"מזלות" ניתן לעתים למצוא את כוכבי הלכת. בעזרת כוכבי הלכת ניתן למצוא מזלות בולטים פחות... וכך מתגלגלים).

צומח ובע"ח - דרך קלה ללמוד היא באמצעות צילום והשוואה לעזרים שונים. מובן, נדרש מקום מתאים לשם כך. צומח, למשל, אפשר להתחיל בנאות קדומים, ובעונות שונות. אם מגיעים באביב, קשה להחמיץ את הפריחה המרשימה שלו כליל החורש. מבט שני יסגיר את עליו בעלי הצורה הייחודית, ובאמצעותם ניתן לזהות את העץ גם בעונות אחרות.
על רגל אחת...

אני ממש מתנצל על הסטייה מנושא השרשור. הלוואי שכולם ישובו בשלום, ושלקחי האירוע יילמדו וייושמו.


thanks 1 משתמש הודה ל הלך עבור הודעה מועילה זו.
stardust ב 18/10/2014(UTC)
imtl  
#33 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 17:03:05(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

אין ספק שברגע משבר קשה גם המקומיים תרמו את חלקם לאסון האנושי. שימו לב שיותר מחצי מההרוגים היו מקומיים, בעיקר פורטרים. לא רק שהם נתקעו בסופה בדיוק כמו המטיילים אלא הם גם סחבו להם את הציוד. כך שלהאשים את הנפאלים זה לזרוק אחריות. בקשר לעדויות על בעל בית התה שעבד על אנשים אז אני מודע לתופעות הללו. זה עצוב ממש.

אני לא מדבר כרגע על פורטרים או מדריכים שנעלמו למטיילים, או איבדו אותם... אני יכול להבין איך דבר כזה קורה, ואני לא אמהר להאשים אותם. גם כל הקטע של הכסף כרגע לא מעניין.

אבל דיווחים על בעלים של בתי-תה שגירשו מתוכם את המטיילים וניסו לשכנע אותם לרדת מהפאס בשיא הסופה, זה כבר הרבה הרבה מעבר לגבול הלגיטימיות... בלי להשתמש במילים קשות מדי.

זה לא מסיר את האחריות מהאנשים שהביאו את עצמם מלכתחילה למצב הזה, אבל עדיין אם זה נכון, אז בוודאי שיש למקומיים האלה אחריות גדולה על התוצאות של האסון הזה.

 

לגבי ההערות על ה"קרקס" - אני נוטה לא להסכים. אומנם לא טיילתי באנאפורנה אלא בעמק הקומבו, אבל לא קיבלתי את הרושם הזה (מצד שני, אולי אני הייתי אחד הליצנים?).

עובדה היא (וסליחה שאני חוזר לקלישאה הזו) שברחבי העולם נהרגים כל שנה בתאונות דרכים 18 אנשים לכל 100 אלף איש, ובאנאפורנה מטיילים מדי שנה כ-100 אלף איש (ועוד כ-30 אלף ב-EBC) ואנחנו לא מתקרבים למספרים האלה בכלל...

 

לגבי כל השאר - נחיה ונראה. צריך לזכור שהאסון הזה מצטרף לטרגדיה הקודמת שאירעה על האוורסט באפריל, כך שיכול להיות שהלחץ על שירותי התיירות הנפאליים יהיה גדול מאוד הפעם לעשות שינויים בנהלים, אפילו אם הם פופוליסטיים.

 

היי חן,

 

אני מסכים איתך לגבי בעל בית התה אם אכן זה קרה כך. לצערי ישנם גם נפאלים עם התנהגות בזויה.

 

בקשר לקרקס. אז אכן אם לא היית באנפורנה אז אתה לא מבין למה התכוונתי. ולא אפתח פה דיון שלם על התנהגות חלק מהמטיילים והישראלים בראשם. גם אם זה רק מבחינת חוסר האחריות האישית והמודעות לאיפה הם נמצאים. לענייני נימוס והתנהגות בציבור אני אפילו לא אכנס כי אין לזה מקום בשרשור וגם לא ברגעים רגישים כאלו.

 

חלילה אינני אומר דבר עליך. אינני מכיר אותך. בכל מה שאני כותב אני תמיד מדבר בצורה ממוצעת. על הטרקריסט הממוצע. אני יוצא מנקודת הנחה שאתה לא כזה. לכן לא כיוונתי אליך דבר.

 

אין לי מושג איך הגעת למספרים שהגעת אבל הם אפילו לא קרובים למציאות. אתה יכול לחלק את שניהם ב10 וזה יהיה קצת יותר קרוב. כלומר הייתי אומר 10000 בשנה על האנפורנה ו3000 באיזור הסולו קומבו.

 

ההשוואה לתאונות דרכים לא נכונה ואין זה בר השוואה. לחלוטין. תדירות הרכבים היא גבוהה בהרבה. ואגב, לא צריך להסתכל רק על אסון בסדר גודל כזה. פצועים (שברים וכדומה) ונפגעי גבהים יש כל שנה כל עונה כל הזמן. אנחנו פשוט לא שומעים עליהם. ועוד דבר חשוב, הרוגים מקומיים בנפאל ובמדינות דומות יש על בסיס קבוע. הייתי אומר אפילו שבועי אבל אולי חודשי זה יותר קרוב למציאות. הרוגים כתוצאה מ"מזג אויר". פשוט עליהם לא שומעים אף פעם.

 

הייתי באיזור האנפורנה כמה פעמים. מכל צדדיו. אתה יודע כמה פעמים ראיתי חוכמולוגים שחושבים שאם הם ירוצו לפאסים מהר אז הם יהיו תותחי על? כנ"ל גם להתפשט על הפסגה (ולהביך את כולם וגם לחלל את כבוד האמונה המקומית? הידעת שההימלאיה ובמיוחד הפאסים הם מקודשים?) אני עזרתי לקשור בחור יוצא סיירת צנחנים שהיה לו מאוד חשוב להוכיח לחבריו כמה הוא תותח ו"רץ" לת'ורונג לה. את הפרכוסים וההקאות שלו על כולנו כשקשרנו אותו לאלונקה כדי שפורטרים יורידו אותו במהירות למטה מהפאס עוד לא שכחתי. הוא אושפז לשבוע אגב... והמזג אויר היה מצויין!

 

הלחץ לא יהיה מכיוון הטרקריסטים. אולי מכיוון תעשיית התיירות. אבל כשהמספרים של התיירים יתחילו לצנוח אז הם ישנו זאת שוב. בוא נראה שהם בכלל מתחילים עם התקנות הללו. כרגע אלו הצהרות בומבסטיות לתקשורת ולא יותר מזה.

 

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 17:10:31(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
קיפי קיפוד  
#34 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 17:30:26(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

ראיתי במו עיניי (וגם צילמתי) את לוחות המבקרים בכניסה לעמק הקומבו... ב-2009 הם חצו את ה-30 אלף מבקרים לשנה, וזה ממשיך לעלות מאז.

thanks 1 משתמש הודה ל קיפי קיפוד עבור הודעה מועילה זו.
imtl ב 18/10/2014(UTC)
imtl  
#35 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 17:40:41(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

ראיתי במו עיניי (וגם צילמתי) את לוחות המבקרים בכניסה לעמק הקומבו... ב-2009 הם חצו את ה-30 אלף מבקרים לשנה, וזה ממשיך לעלות מאז.

 

מבקרים לא אומר טרקריסטים. יש הרבה אנשים שלוקחים טיסה לאיזור ולא יוצאים לטרק.

וכדאי לך לקחת בעירבון מוגבל את השלטים הללו בנפאל. גם אומרים בת'ורונג לה שזה הפאס הגבוה בעולם ואין לזה קשר למציאות.

הנפאלים גם אומרים שיש בכל שנה 6 מיליון ישראלים בנפאל. אז אומרים? ובכל זאת....

החלטתי לבדוק עצמי ואכן חן צדק עם המספרים. לפחות על פי מספר אישורי הכניסה לשמורת האנפורנה. אז אני מתקן עצמי. הנה קישור לנתונים למי שמעוניין עמוד 27:

http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/53494/lama_Dil%20Bikram.pdf?sequence=1

 

מאוד מעניין כי אני לא הרגשתי את הכמויות האדירות שמתוארות פה במסלול האראונד. אבל זה בהחלט מורגש אם לוקחים בחשבון גם את הפון היל והABC ועוד שאר ירקות. השמורה היא ענקית עם הרבה מסלולים. אגב... אחרי שמגיעים לג'ומסום אז אתה בקושי רואה תיירים יותר. בגלל הכביש שנסלל.

 

אגב, עכשיו כשאיזה חצי מהדרך של האנפורנה סלולה אז המוני אנשים לוקחים תחבורה ומגיעים למקומות שפעם רק רגלית יכולת.

 

לצערי מספר ההרוגים הכולל עלה ל43.

נערך ע"י משתמש שבת 18 אוקטובר 2014 18:35:55(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
Artuom  
#36 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 19:30:53(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

לצערי עדיין לא מוצא חדשות לגבי המטפסים בדאולגירי. כנראה שהם הלכו. ושם זה באמת קשה לחלץ. עצוב.

 

5 מטפסים נהרגו בבייס קמפ.

http://theadventureblog.blogspot.co.il/2014/10/himalaya-fall-2014-avalanche-claims.html

Artuom  
#37 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 19:38:39(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

יש עמוד פייסבוק עם עדכונים:

Annapurna Nepal Avalanche and Blizzard Info Share:

https://www.facebook.com/pages/Annapurna-Nepal-Avalanche-and-Blizzard-Info-Share/336895043154367

יובלש  
#38 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 19:44:24(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
חיזוק מסויים לתיזה של imtl על האופי השונה של מטיילי האנאפורנה
אפשר למצוא ממש כאן בפורום הזה.

להערכתי כ-400-300 ישראלים (לפחות!) הולכים מידי שנה את האנאפורנה.

אני מעריך שכ-100 בשנה הולכים ב-TMB קצת פחות מזה באלטה ויה 1.

לכאורה על פי המספרים האלה היה צריך להיות פה שרשור אנאפורנה "מפלצתי" של 300-200 עמודים לפחות. איפה הוא?

שרשורי ה-TMB והאלטה ויה חצו מזמן את ה-70 עמודים ועשרות אלפי צפיות. רואים שמי שיוצא לשם חוקר וחופר ושואל ומתכונן
ממש כמו שרואים שלאנאפורנה הולכים "עם החבר'ה" וכי "שאול עשה את זה בשנה שעברה אז גם אני יכול".

אפילו על טרקים פופולאריים פחות כמו וונואז או חוצה קורסיקה שאולי 20-10 ישראלים עושים בשנה יש פה שרשורים מכובדים עם המון מידע.

והאנאפורנה? נאדה!

זה לא מזג האוויר וקריאת מפות מטאורולוגיות זה חוסר מוכנות בסיסית בכל הרמות
לא לוקחים ציוד מתאים (מטייל בריטי שעזר בחילוץ סיפר שאנשים כיסו את הראש עם יריעות ניילון. ממש כמו בחרמון......)
לא עושים הכנה גופנית ומנטלית מתאימה וזו התוצאה העגומה.
כמובן שגם השלטונות הנפאליים לא יוצאים פה נקיים.
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 2 תודות למשתמש יובלש על הודעה מועילה זו.
imtl ב 18/10/2014(UTC), קיפי קיפוד ב 18/10/2014(UTC)
imtl  
#39 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 19:46:00(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: Artuom עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

לצערי עדיין לא מוצא חדשות לגבי המטפסים בדאולגירי. כנראה שהם הלכו. ושם זה באמת קשה לחלץ. עצוב.

 

5 מטפסים נהרגו בבייס קמפ.

http://theadventureblog.blogspot.co.il/2014/10/himalaya-fall-2014-avalanche-claims.html

 

העצבת אותי ממש. הנה תמונה מהעליה לכיוון הפאס הצרפתי (5400 מ') מהדאולגירי בייס קמפ ב2009 (יום אחרי הסופה שתפסה אותי בדרך לשם)

 (

והנה תמונה של היפיוף האכזרי הזה מהבייס קמפ האיטלקי  (3700 מ' , יומיים לפני הדאולגירי בייס קמפ)

 

 

ולהבדיל אלפי הבדלות... טור התרנגולות שמגיע לת'ורונג לה באנפורנה (5416 מ'). הכמויות תיירים שם זה לא יאומן... מה שכן ממש יפה שם.

 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 19 אוקטובר 2014 20:24:55(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
thanks 3 תודות למשתמש imtl על הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 18/10/2014(UTC), Artuom ב 18/10/2014(UTC), הלך ב 19/10/2014(UTC)
imtl  
#40 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2014 19:49:22(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: יובלש עבור להודעה מצוטטת
חיזוק מסויים לתיזה של imtl על האופי השונה של מטיילי האנאפורנה
אפשר למצוא ממש כאן בפורום הזה.

להערכתי כ-400-300 ישראלים (לפחות!) הולכים מידי שנה את האנאפורנה.

אני מעריך שכ-100 בשנה הולכים ב-TMB קצת פחות מזה באלטה ויה 1.

לכאורה על פי המספרים האלה היה צריך להיות פה שרשור אנאפורנה "מפלצתי" של 300-200 עמודים לפחות. איפה הוא?

שרשורי ה-TMB והאלטה ויה חצו מזמן את ה-70 עמודים ועשרות אלפי צפיות. רואים שמי שיוצא לשם חוקר וחופר ושואל ומתכונן
ממש כמו שרואים שלאנאפורנה הולכים "עם החבר'ה" וכי "שאול עשה את זה בשנה שעברה אז גם אני יכול".

אפילו על טרקים פופולאריים פחות כמו וונואז או חוצה קורסיקה שאולי 20-10 ישראלים עושים בשנה יש פה שרשורים מכובדים עם המון מידע.

והאנאפורנה? נאדה!

זה לא מזג האוויר וקריאת מפות מטאורולוגיות זה חוסר מוכנות בסיסית בכל הרמות
לא לוקחים ציוד מתאים (מטייל בריטי שעזר בחילוץ סיפר שאנשים כיסו את הראש עם יריעות ניילון. ממש כמו בחרמון......)
לא עושים הכנה גופנית ומנטלית מתאימה וזו התוצאה העגומה.
כמובן שגם השלטונות הנפאליים לא יוצאים פה נקיים.

300-400 ישראלים בשנה אפילו לא מתקרב למציאות. בהיי קמפ לפני תורונג לה היו איתי מעל 30 ישראלים. וזה רק מיום אחד בודד באנפורנה. מדובר באלפים. האחוז ישראלים באנפורנה הוא עצום ביחס לגודל שלנו כאוכלוסיה.

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
משתמשים הצופים בדיון זה
5 עמודים<1234>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.