ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

5 עמודים«<2345>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
liorp  
#61 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 16:04:36(UTC)
liorp


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/10/2014(UTC)
הודעות: 8

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

האם ברומטר יכול לעזור במידה מסויימת? (במידה ואין תקשורת על מנת לקבל תחזית)

לפי הבנתי נאמר למטיילים שהם חייבים להמשיך ללכת ולא לעצור אחרת זה מסוכן, לעומת זאת בר אומר שכדאי לעצור ולחפור מחסה:

http://www.discovery.com/tv-shows/man-vs-wild/videos/blizzard-survival.htm

והאמת שאחד המטיילים היה בלילה בבור שלג ושרד, אבל מצד שני אני מניח שצריך להיזהר שלא יערם הרבה שלג על המחסה.

נערך ע"י משתמש יום שני 20 אוקטובר 2014 16:48:59(UTC)  | סיבה: לא צויינה

imtl  
#62 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 16:35:18(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: liorp עבור להודעה מצוטטת

האם ברומטר יכול לעזור במידה מסויימת? (במידה ואין תקשורת על מנת לקבל תחזית)

 

בוודאי. שעון יד עם מד לחץ יתן לך מדד טוב לגבי המצב.

הבחור שנקבר בשלג ושרד כנראה גם שרד בגלל זה. הוא היה לבוש יחסית טוב ממה שהבנתי ובגלל שנקבר בשלג אז היה יחסית

מוגן מהתנאים שהיו בחוץ. סוג של מערת שלג בלי שהוא התכוון. אבל הכל ניחושים. כנראה שגם היה פה פשוט המון מזל.

אייל

נערך ע"י משתמש יום שני 20 אוקטובר 2014 20:16:55(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
liorp  
#63 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 17:02:53(UTC)
liorp


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/10/2014(UTC)
הודעות: 8

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: liorp עבור להודעה מצוטטת

האם ברומטר יכול לעזור במידה מסויימת? (במידה ואין תקשורת על מנת לקבל תחזית)

 

בוודאי. שעון יד עם מד לחץ יתן לך מדד טוב לגבי המצב.

יש חיישן ברומטר גם בחלק מהטלפונים החכמים. לדוגמא בגלקסי s3/5 - אפשר בהיעדר תקשורת (הדרושה בכדי להוריד אפליקציה מתאימה) לראות את הנתונים שלו ולכייל אותו ע"י כניסה לתפריט השירות בכניסה לטלפון וחיוג:

  *#0* #

ולחיצה על כפתור sensor.

klum  
#64 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 17:11:27(UTC)
זאבאז


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2013(UTC)
הודעות: 492
ישראל
מיקום: אזרב

תודות: 275 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים ב 241 הודעות
כחזוק לדברי אייל:
ראיינו אתמול בערוץ 1 איזה מדריך טיולים בשם דן-דן משהו,הוא טוען שכשוחח עם הנהלת "המטייל" (נכון אני יודע,הם בעלי עניין בדבר),לטענתם,שליש מהמטיילים הצעירים,שבהם אנו דנים,לא טורחים כלל לרכוש בטוח ראוי,למרות שבטוח נסיעות מקיף (כולל חילוץ,הטסה וטיפול רפואי) הינו במחיר שגם מטייל תפרן יכול לעמוד בו.
אוקיי,גם אם נוריד אחוזים ניכבדים מאחוז הלא המבוטחים,(דיי ציני מצד "המטייל" לקדם מכירות ביטוחים ע"י האסון),גם אם אפילו 10 אחוזים לא מבוטחים זה אומר משהו לגבי תפיסת ה"יהיה בסדר".
סביר להניח גם שחלק נכבד מאלו שכן טרחו לבטח עצמם כראוי,היה זה כדי לרצות את הוריהם.שכן, מבחינתם זהו ביזבוז כסף,(עם אותו סכום כסף, הלא אפשר לרכוש הלא ג'אראס משובח).
חוצמזה, יהיה בסדר,לא?!
לא בריא לשתות מים לאחר אכילת אבטיח.
imtl  
#65 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 20:18:22(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: liorp עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: liorp עבור להודעה מצוטטת

האם ברומטר יכול לעזור במידה מסויימת? (במידה ואין תקשורת על מנת לקבל תחזית)

 

בוודאי. שעון יד עם מד לחץ יתן לך מדד טוב לגבי המצב.

יש חיישן ברומטר גם בחלק מהטלפונים החכמים. לדוגמא בגלקסי s3/5 - אפשר בהיעדר תקשורת (הדרושה בכדי להוריד אפליקציה מתאימה) לראות את הנתונים שלו ולכייל אותו ע"י כניסה לתפריט השירות בכניסה לטלפון וחיוג:

  *#0* #

ולחיצה על כפתור sensor.

 

לא הייתי סומך על טלפונים סלולריים או כל דבר מתוחכם כזה בשום צורה.

 

בקשר לביטוח שהמטיילים עושים אז אין לי מידע על הנושא. אז אני לא רוצה סתם לומר דברים.

אם באמת זה המקרה אז החילוץ נופל על המדינה ועל כולנו בעצם.

נערך ע"י משתמש יום שני 20 אוקטובר 2014 20:27:44(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
גלילאו  
#66 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 23:21:03(UTC)
גלילאו


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/02/2013(UTC)
הודעות: 148
גבר
מיקום: ירושלים

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים ב 10 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

אייל - לגבי גילאי הנספים ( 23 ,25,30 והנעדרת היא מעל גיל שלושים) - אני לא חושב שניתן לייחס את זה לעודף אגו "ויהיה בסדר" במקרה הזה.

עושה רושם, עד כמה שאפשר להתרשם מהדיווחים בתקשורת, שמדובר באנשים אחראים, שלא חיפשו להיכנס לצרות וחלקם ניסו לעזור לזולת.

 

בנוסף, לגבי שיעור ההרוגים הישראלים מכלל ההרוגים:

1. המס' כאן באמת קטנים מכדי להסיק איזושהי מסקנה סטטיסטית.

2. צריך להשוות אותו לשיעור המטיילים הישראלים הכולל בטרק. כאן יש רשימה לא רשמית עם אנשים שהיו באיזור ומדינות המוצא שלהם. אני גם לא בטוח שכל הישראלים רשומים בה, אבל זה המקור היחיד שמצאתי.

 

לטעמי, הנק' כאן היא שהטרק הנ"ל הוא אטרקציה בטיול תרמילאים. לחלקם זהו הטרק הרציני היחידי שיעשו בכל הטיול במזרח.

הניסיון והגישה, שונים לחלוטין מזה של הייקרים, ולכן כמו שציין יובל אין כאן שרשור של מאות עמודים על הטרק (בדיוק כמו שאין שרשור כה גדול על טרק הוואי-ווש בפרו).

הגישה הזאת של לבצע פעולות אקסטרים (ע"ע ראפטינג באפרומאק)/ טרקים וכו' בטיול , כחלק מחווית טיול תרמילאים היא מאוד אופיינית לישראלים אבל לא מייחדת אותנו. 

 

מסכים גם שאפקט העדר יכול להיות הרסני בסיטואציות כאלו. צריך להיות בעל אופי חזק להחליט נגד מעשי הרוב.

 

היי יאיר

אני מעריך את דעתך מאוד מאוד אבל יש לי כמה השגות.

 

אין לי מושג אם במקרה של 3 הניספים היה מדובר באגו. כשאני כותב את דעתי על המקרה המזעזע הזה ועל מקרים אחרים אני מדבר על תופעות שראיתי במו עיני בקרב תרמילאים ישראלים ממוצעים. ומשליך על המקרה כאן.

אני לא סומך על דיווחים בתקשורת הישראלית שנוהגת לפאר ולהלל סיפורי גבורה (שאכן היו) במקום להתעסק במה לעזאזל המטיילים כולם עשו שהביאם לסיטואציה הזו. ההתנהלות של התקשורת הישראלית והבורות המביכה בכל הכתבות שראיתי בשבוע האחרון זה לא משהו שהייתי סומך עליו. ובכל זאת,

 

-אני לא רואה איפה האחריות של האנשים שניספו היתה.

 

-מסכים שהם לא רצו להיכנס לצרות. לא חושב שאף אחד ממי שיצא רצה.

 

-אני בטוח שניסו לעזור לזולת. הם היו מלח הארץ. לצערי הם אינם עוד כי ניסיונם ושיקוליהם היו גרועים מאוד.

 

1. הממשלה והצבא הנפאליים הודיעו כי המאמצים לאיתור ניצולים מופסקים וכי 40 הנעדרים נחשבים כמתים. יעשו מאמצים לחלץ גופות בזמן הקרוב. אז יש עד 83 הרוגים לא מאושרים. ועוד כמה מאות מטיילים שחולצו. זה כבר מתחיל להיות מספרים לסטטיסטיקה. לצערי הרב, התגלתה גופת המטיילת הישראלית הבוקר ומניין ההרוגים הישראלים עלה ל4.

 

2. שיעור המטיילים בטרק הוא ביחס גבוה יחסית לגודל האוכלוסיה שלנו וביחס לאוכלוסיות ממדינות אחרות. אנחנו עם נודד ומטייל.

 

הגישה התרמילאים הישראלית הרווחת ממה שאני נתקלתי עד היום איננה לחקור ולתכנן מה הם הולכים לעשות. תופעת העדר מתחילה כבר מהארץ בכך שהם קונים כרטיסי טיסה למזרח ולדרום אמריקה ורק כשמגיעים לשם הם שואלים: טוב אז מה אמורים לעשות כאן? מה כל הישראלים עושים? ואת התופעה הזו ראיתי בהרבה הרבה מאוד מקרים. אנשים שאפילו לא קראו דף באינטרנט שלא נדבר על ספר טיולים סגנון לונלי פלאנט, שהוא זה שמתאים למה שהם עושים. אבל העיקר קנו כרטיסי טיסה.

הסתכל בעצמך באתר למטייל בפורומים השונים על איזורים בעולם. יותר מרבע מהפוסטים שם מתחילים ב... "טוב אז כרטיס טיסה יש ואני טס עוד יומיים. אז מה יש לעשות בדרום אמריקה?..." כמות האנשים שבאים בגישה כזו מפחידה פשוט. שלא נדבר על מודעות חיפוש שותפים. בקושי רואים: " אני מחפש שותף כזה וכזה לתכנון כזה וכזה". מה שכן בעיקר רואים זה: "מחפש שותפ/ה לנחיתה רכה ושנזרום משם". משמע אני מחפש לפטפט עם מישהו בעיברית ואין לי מושג מה לעשות אחרי הנחיתה.

אנחנו מדברים על כך שאין פה פוסט של 400 הודעות על האנפורנה? לא ציפיתי שיהיה פה. אבל, איך יכול להיות שאין אפילו דיון מסכן ומינימלי בפורום למטייל על מה שאירע? איך יכול להיות שאין דיון רציני שם עם ניסיון להסיק מסקנות עבור החברה שעוד יצאו בעתיד? ויש שם מספר אנשים שאני מאוד מכבד ושמכירים את נפאל היטב. הגישה הממוצעת בפורומים שם מייצגת את הגישה הישראלית הממוצעת. וזו הבעיה... ואתה צודק. יש הבדל באופי ובגישה בין תרמילאים להייקרים. לצערי לטבע אין הבחנה בין השניים. אז הטיעון הזה לא עוזר.

 

ודבר אחרון,

הגישה הזאת של לבצע פעולות אקסטרים (ע"ע ראפטינג באפרומאק)/ טרקים וכו' בטיול , כחלק מחווית טיול תרמילאים ובגישת האני יודע יותר טוב מכולם ויהיה בסדר היא מאוד אופיינית לישראלים ומאוד מייחדת אותנו.

 

מקווה שירדת לסוף דעתי בכל זה

אייל

 

אייל,
אני קצת חולק עליך לגבי פורום למטייל. 
ראשית, יש שירשור שמתייחס לאסון בנפאל. אמנם הוא לא מפורט כמו כאן אבל יש.
שנית, מהיכרות של כמה שנים טובות עם פורום אסיה בלמטייל - יש שם לא מעט אנשים עם ניסיון רב שמכוונים ועוזרים לחבר'ה צעירים (לא רק לצעירים) עם דגש על בטיחות בעת הצורך (אני מתכוון למגיבים הקבועים).

אולי תתפלא, אבל דווקא משתמש קבוע כאן בפורום hike פירסם שם כמה תגובות חסרות אחריות שמתאימות בדיוק למה שאתה מדבר עליו וכולנו סולדים ממנו - תרבות ה"אני יודע הכל יהיה בסדר"..

 

 

imtl  
#67 נשלח : יום שני 20 אוקטובר 2014 23:37:57(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: גלילאו עבור להודעה מצוטטת

 

אייל,
אני קצת חולק עליך לגבי פורום למטייל. 
ראשית, יש שירשור שמתייחס לאסון בנפאל. אמנם הוא לא מפורט כמו כאן אבל יש.
שנית, מהיכרות של כמה שנים טובות עם פורום אסיה בלמטייל - יש שם לא מעט אנשים עם ניסיון רב שמכוונים ועוזרים לחבר'ה צעירים (לא רק לצעירים) עם דגש על בטיחות בעת הצורך (אני מתכוון למגיבים הקבועים).

אולי תתפלא, אבל דווקא משתמש קבוע כאן בפורום hike פירסם שם כמה תגובות חסרות אחריות שמתאימות בדיוק למה שאתה מדבר עליו וכולנו סולדים ממנו - תרבות ה"אני יודע הכל יהיה בסדר"..

 

היי גילי,

חיפשתי בפורום למטייל לפני שכתבתי את מה שכתבתי. הנה השרשור היחיד שמצאתי לגבי המקרה בנפאל.

http://forum.lametayel.co.il/forum_msg/th-1248205/start-0/

אם זה נקרא שרשור על האסון בנפאל אז אני ואתה פשוט לא מסכימים על העניין. אם יש שרשור אחר שאתה מודע לו אז בבקשה תן לי קישור אליו.

 

שנית, כתבתי שדווקא כי אני מכיר ויודע על כמה וכמה אנשים שכותבים שם שהם מאוד רציניים (תאי ואחרים) ולכן אני מאוד מופתע שלא היתה שום התייחסות באמת רצינית (בעיני) לנושא.

 

דבר אחרון, אני לא מתפלא שדווקא מישהו מהפורום פה כתב דברים כאלו ואחרים מכיוון שבכל מקום ואתר ופורום יש כאלו ואחרים. ואם מישהו שכותב גם פה כתב דברים כאלו שם אז חבל וזה ממש מצטער. בכל מקרה זה לא גורע מהנקודות שהעלתי פה. לדעתי כמובן.

 

אני אשמח לדעת שגם החברה בפורום השני יתרמו מניסיונם לחברה שילכו בעתיד. כי אם כבר אז תרמילאים יקראו דיעות בפורום ההוא ולא כאן.

 

בכל מקרה תודה על ההתייחסות

אייל

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
HarmonicWave  
#68 נשלח : יום שלישי 21 אוקטובר 2014 01:06:34(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,410

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

KLUM - לדעתי התגובה שלך לא לעניין, מבלי קשר לעובדה שהיא נשענת על עדות שמיעה מדרגה שלישית מפי בעל עניין אנונימי (כפי שציינת בעצמך).

 

אייל - אני מסכים עם 95% ממה שכתבת, אני פשוט לא חושב שהעדריות / זחיחות הישראלית היו גורם עיקרי כאן, אלא אופי המסלול ההמוני והתרמילאי באופן כללי. אין לי דרך לבדוק את זה אבל אני חושב שגם התייר הפולני הממוצע לא היה עם יותר ניסיון מאשר הישראלי הממוצע. לא חושב שהשאלות בפורום המקביל של LONLEY PLANET הן מעמיקות הרבה יותר מאלו שבלמטייל.

 

לגבי הסטטיסטיקה - 4 הרוגים זה עדיין מס' נמוך מכדי להסיק מסקנות - זה בקלות היה יכול להיות כפול או מחצית.

אבל אם אתה מתעקש - 4 מתוך 80 הרוגים זה 5% הרוגים ישראלים. יש לי הרגשה שאחוז הישראלים על הטרק היה גבוה בהרבה מ-5%. אז מה, למטייל הישראלי היה סיכוי פחות להיהרג בסופה מאחרים?

 

אגב, אם אתה מחפש את השפעת הישראליות, אני חושב שדווקא הראפטינג בקוסקו הוא דוגמה מייצגת יותר לכך - באסון האחרון של השייט שהתבצע בשלהי העונה כל 8 חברי הקבוצה היו ישראלים. (אגב, גם אני עשיתי אותו בזמנו, ללא הבנה מדויקת במה דברים אמורים, כך שאני לא מוציא את עצמי מהכלל).

 

עריכה:

אגב, יש בלמטייל גם את השרשור הזה

 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 21 אוקטובר 2014 01:24:04(UTC)  | סיבה: לא צויינה

imtl  
#69 נשלח : יום שלישי 21 אוקטובר 2014 03:54:05(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

KLUM - לדעתי התגובה שלך לא לעניין, מבלי קשר לעובדה שהיא נשענת על עדות שמיעה מדרגה שלישית מפי בעל עניין אנונימי (כפי שציינת בעצמך).

 

אייל - אני מסכים עם 95% ממה שכתבת, אני פשוט לא חושב שהעדריות / זחיחות הישראלית היו גורם עיקרי כאן, אלא אופי המסלול ההמוני והתרמילאי באופן כללי. אין לי דרך לבדוק את זה אבל אני חושב שגם התייר הפולני הממוצע לא היה עם יותר ניסיון מאשר הישראלי הממוצע. לא חושב שהשאלות בפורום המקביל של LONLEY PLANET הן מעמיקות הרבה יותר מאלו שבלמטייל.

 

לגבי הסטטיסטיקה - 4 הרוגים זה עדיין מס' נמוך מכדי להסיק מסקנות - זה בקלות היה יכול להיות כפול או מחצית.

אבל אם אתה מתעקש - 4 מתוך 80 הרוגים זה 5% הרוגים ישראלים. יש לי הרגשה שאחוז הישראלים על הטרק היה גבוה בהרבה מ-5%. אז מה, למטייל הישראלי היה סיכוי פחות להיהרג בסופה מאחרים?

 

אגב, אם אתה מחפש את השפעת הישראליות, אני חושב שדווקא הראפטינג בקוסקו הוא דוגמה מייצגת יותר לכך - באסון האחרון של השייט שהתבצע בשלהי העונה כל 8 חברי הקבוצה היו ישראלים. (אגב, גם אני עשיתי אותו בזמנו, ללא הבנה מדויקת במה דברים אמורים, כך שאני לא מוציא את עצמי מהכלל).

 

עריכה:

אגב, יש בלמטייל גם את השרשור הזה

 

 

יאיר תודה!

 

סוף סוף אני רואה במו עיני שרשור נורמלי על מה שקרה בפורום למטייל. קיוויתי וחיכיתי לראות. אני "שמח" שיש שם כי אנשים יקראו את זה. לא יודע בקשר להאם יפנימו אבל שם יש יותר סיכוי. אז תודה! ואני מתקן את דבריי ממקודם! (ואני גם שמח שתאי מנהל הפורום שם בסדר ולא נפגע)

 

בקשר לאחוז הישראלים מסך הכל (זה מצמרר לחשוב ולכתוב על אנשים במושגי אחוזים)

אז זה לא 4 ישראלים מתוך 80 הרוגים. אלא מבערך 40. שאר ה40 שכרגע מוגדרים חסרים ושהנפאלים מעריכים שמתים הם ברוב מוחץ מקומיים. אם מסתכלים על ההרוגים רק באיזור האנפורנה אז האחוזים גבוהים יותר. כמו כן, יותר מחצי מההרוגים ( 43 בכל האיזורים) היו מקומיים ולא התיירים. גם סבלים וגם רועי צאן שפשוט מתו מחוסר ציוד ומחוסר יכולת להתמודד בעצמם. קח בחשבון שסבלים שהיו עם המטיילים גם היו כל אחד עם 20 + קג של ציוד על הגב. אנשים שהולכים עם כפכפים ושבעצמם נגררו אחרי מטיילים וגם גררו מטיילים אל מותם. לצערי אותם לא ממהרים לחלץ בדרך כלל. אני עדיין חושב שהמספרים הללו מעידים על משהו אבל בוא נסכים שזה בעיני הקורא ואולי יש אצלי עיניים מחמירות לגבי התנהגות ישראלית שכיחה. אני כבר ציינתי שהכל נבנה אצלי מדברים שראיתי לאורך השנים. אבל כן גם ציינתי שהכל זו דעתי ולא ניסיון לקבע עובדות.

אגב, אם מסתכלים על הרשימה שהבאת בקישור קודם אז יש 42 ישראלים ברשימה מתוך 614 רשומים.הרשימה כוללת אנשים מאיזורים נוספים בנפאל ולווא דווקא מהאנפורנה בלבד. 

 

בקשר לשאר התיירים שנהרגו אז אני מקבל את מה שכתבת שתופעת עדר כללית ולווא דווקא ישראלית היא גורם מרכזי פה. בכל זאת הזוית הישראלית היא בשורש הדיון שלנו כי נראה לי שטיפה הרחבנו את הדיון מעבר לאסון הנוכחי. גם עיקר העדויות שיש לי לפחות הן של ישראלים.

דבר נוסף וחשוב, העובדה שהאחוזים הישראליים נובעת מהעניין שיש אחוז ישראלים גבוה על המסלול הזה לא גורעת מכך שהרבה מאוד מהם יוצאים בגישה שדיברנו עליה. האחוז הגבוה של הישראלים על המסלול דווקא מחזק את הנקודה הזו.

 

העלת את עניין הראפטינג. ואני אחדד נקודה ואומר בעצמי שגם אני עשיתי שטויות בחיי. גם עוד אנשים פה ובמקומות אחרים. למה אנחנו עושים שטויות לפעמים? שאלה מצויינת. אין לי הסבר. אז גם אני בקלחת הזו שמתוארת פה. ההבדל הוא שאני במקום אחר בחיים, בניסיון ובלקיחת החלטות. אז אני מנסה כן ליצור פה אפשרות לאחרים ללמוד מדברים והחלטות מפגרות שאני עשיתי ואולי לנהוג אחרת כבר מההתחלה.

אם לא הייתי עושה את השטויות אז כנראה שלא הייתי מתעסק עם כל זה עכשיו. 

 

ואם זה נראה שאני מחפש להתעסק עם הישראלים דווקא... אז כן, בוודאי שאני מחפש! אני ישראלי ודבר ראשון אני מחפש לעזור ולשפר בקרב האנשים מסביבתי הקרובה.

 

בכל מקרה תודה שוב!

אייל

 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 21 אוקטובר 2014 04:35:08(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
גלילאו  
#70 נשלח : יום שלישי 21 אוקטובר 2014 07:51:41(UTC)
גלילאו


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/02/2013(UTC)
הודעות: 148
גבר
מיקום: ירושלים

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים ב 10 הודעות

זה השירשור שהתכוונתי אליו, הרמוניק הקדים אותי.
שוב, זה לא דיון מעמיק כמו זה שכאן אבל זה גם משהו.
יש שם גם מגיבה שנשואה לנפאלי שנותנת לפעמים את הזווית המקומית, עוד תוספת קטנה.

האמן לי שבמקרה הצורך אעלה שם קישור לדיון כאן.

לגבי שטויות וטעויות - גם אני עשיתי כמה טעויות קטנות אבל השאלה היא האם אנחנו למדים מהטעויות (גם של אחרים, מבעוד מועד) והאם אנחנו מיישמים להבא.

 

 

imtl  
#71 נשלח : יום שלישי 21 אוקטובר 2014 14:17:35(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
thanks 1 משתמש הודה ל imtl עבור הודעה מועילה זו.
Daph ב 21/10/2014(UTC)
HarmonicWave  
#72 נשלח : יום שישי 24 אוקטובר 2014 11:02:14(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,410

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

עוד עדות מצמררת ממישהו שהלך עם ההרוגים בנפאל.

 

בינתיים תאונה נוספת בנפאל.

thanks 1 משתמש הודה ל HarmonicWave עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 24/10/2014(UTC)
imtl  
#73 נשלח : יום שישי 24 אוקטובר 2014 11:06:00(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

עוד עדות מצמררת ממישהו שהלך עם ההרוגים בנפאל.

 

בינתיים תאונה נוספת בנפאל.

הכביש המחורבן הזה לדונצ'ה...

היום לפחות הרוב בו "סלול". פעם היה לוקח 11 שעות להגיע.

המסלול נסיעה מאוד תלול. איזה מזל נאחס בתוך כמה חודשים. מהאסון באוורסט באפריל ועד לזה.

14 הרוגים ביניהם 2 ישראליות ו52 פצועים???

האוטובוס הזה היה בעומס יתר ודאי. אין שום אוטובוס בנפאל שיכול להכיל כזו כמות של אנשים.

מעדות שקראתי מאחד הניצולים אז מדובר באוטובוס מקומי שתיירים קנו כרטיס כי זה זול יותר. ולא אוטובוס תיירים. (יש קצת הבדלים בין השניים גם מבחינת הנהגים ובטח מבחינת זמן הנסיעה וגם איכות הרכב).

בנפאל יש 1500 הרוגים בשנה מתאונות דרכים.

רק שתבינו מה זו הנסיעה:

https://www.youtube.com/watch?v=ELKYBn0iBi8

https://www.youtube.com/watch?v=jmexMjqRjYo

נערך ע"י משתמש יום שישי 24 אוקטובר 2014 18:42:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
thanks 2 תודות למשתמש imtl על הודעה מועילה זו.
הלך ב 24/10/2014(UTC), גלילאו ב 24/10/2014(UTC)
Eli TheHiker  
#74 נשלח : יום שני 27 אוקטובר 2014 12:28:05(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

שלום חברים, 

חזרתי אתמול מהטיול ב EBC והפסים בנפאל ואספר קצת מנקודת מבט אישית על מה שהתרחש שם לצערי. (סיכום הטיול עם תמונות יהיה בפוסט נפרד) . 

למי שלא היה בנפאל , צריך להבין שמדובר במדינת עולם שלישי ברכס הרי ההימליה ומכך הכל מתחיל.

אנשים מצפים לקבל תחזיות מזג אוויר, עדכונים או הוראות מרשות הפארקים או מהמדריכים כמו באירופה ומדינות מערב אחרות אבל בפועל כל זה לא באמת קיים.

למרות שיפור ניכר בתשתיות, קליטה וחילוץ בשנים האחרונות מאז 2006 ופריחת התיירות, עדיין מדובר במדינת עולם שלישי שלא באמת מצטיינת בנוהלי בטיחות ולכן ניתן לסמוך רק עצמך ולא אחרים.

 

אומנם ב EBC הסופה פגעה בקנה מידע קטן בהרבה (נמשכה כיום וחצי עם כחצי מטר שלג) מאנאפורנה, אך התנהגות האנשים הייתה די דומה וממה שראיתי זו מסכנתי הכללית בנושא: 

1) לא הייתה התראה כלשהי על הסופה המתקרבת מהמקומיים, שלטונות, גורם רשמי כלשהו. 

2) רוב הפורטרים/מדריכים שהובילו קבוצות נולדו בעמקים ובכלל לא מכירים בכלל את המזג האוויר ההפכפך בהרים בגלל שנשכרו בסוכנויות טיולים ולא בשטח/עיירות גבוהות. 

3) רוב הפורטרים/מדריכים הרשמיים לא באמת עוברים הסמכה רשמית כלשהי בנושא הבטיחות ומשיחה עם כמה מהם, את התעודה של ההדרכה קיבלו כי הם מכירים את המסלול ושילמו מספיק כסף בשביל זה. 

4) אנשים שלוקחים פורטרים משאירים לעצמם ביגוד מינימלי בלבד בתיק וכאשר הפורטר בורח להם , נשארים בלי כלום למקרה חירום. 

5) רוב האנשים שהגיעו בקבוצות מאורגנות הגיעו בדיעה שבאוקטובר המזג אוויר יציב מאוד ואין צורך בציוד מיוחד/חירום כלשהו לחורף.  

6) רוב האנשים שהגיעו בקבוצות מאורגנות או שלקחו פורטרים סמכו עליהם בעיניים עצומות כי חשבו שהם מכירים את השטח ותנאי מזג אוויר ויצאו לפאסים/טיפוס גם במהלך היום הראשון של הסופה. 

*דוגמא ממספר אירועים שראיתי/שמעתי ממקור ראשון ב EBC ביום הראשון של הסופה: 

1) מטפסת מלונדון שיצאה עם מדריך מקומי וציוד טיפוס בבוקר לאימון ראשוני ונתקעו בחושך בשלג העמוק וחזרו רק בנס כשלוש שעות אחרי החשכה מותשים ועייפים.

2) 2 מטיילים מתוך קבוצה של 8 (איטלקים לדעתי) שהלכו עם מדריך מקומי באחד הפאסים ונעלמו לאחר שהשלג התחיל ולפי מה שה 6 סיפרו כנראה נשארו לישון בפס כי נכנסו לחשכה - לא ידוע לי מה עלה בגורלם. 

3) 1 מתוך 2 גרמנים מטפסים שהיו אמורים לטפס לאחת הפסגות בלילה של הסופה מה BASE CAMP חזר במסוק מסיבה כלשהי במהלך הסופה. 

 

ביום הראשון של הסופה התכנון שלי היה לעשות טיול יום ולעלות מהעיירה (CHUKUNG (4900 ל (CHUKUNG RI (5500 וחזרה וכבר על ההתחלה היו מספר סימנים ברורים לזיהוי הסופה המתקרבת: 

1) ב 6:00-6:30 בבוקר כאשר בימים רגילים השמיים נקיים וכחולים, כבר היו עננים גבוהים ושחורים עם כי בסביבות 7:30-8:00 הם התפזרו ונשאר מעונן חלקית עם עננים אפורים/לבנים. 

2) לקחתי אומנם תיק קטן, אך בו היה כל הציוד חורף לחירום ואיתו התחלתי לטפס למעלה כאשר עד 11:00 חוץ מהעננים המזג אוויר נראה רגיל לגמרה. 

3)  בסביבות 11:30 התחילה רוח חזקה וגם העננים הגבוהים התחילו לרדת למטה כאשר גם עננים נוספים התחילו להתקדם מהעמק. 

4)  בסביבות 12:00 השמיים התכסו בעננים יותר רציניים וכבר היה ברור שמשהו הולך להשתנות ולכן פתחתי את הברומטר וראיתי שיש נפילה רצינית של לחץ אוויר. 

5) הייתי באותו הזמן בסביבות הגובה 5300 מטר וראיתי שאחת הקבוצות החליטו לחזור (אם כי הם חזרו לא בגלל מזג האוויר אלא בגלל שאחד החברה לא הרגיש טוב והמדריך החליט שאסור להתקדם יותר). 

6) ראיתי גם שמתחיל שלג קל והיה ברור שאסור להתקדם למעלה ולכן הלכתי במהירות חזרה לכיוון הבקתה וכ 10 דקות לאחר החזרה התחיל פתאום שלג כבד יחסית עם ראות אפסית.

7) התכנון הכללי היה לחצות למחרת בבוקר את אחד הפאסים אך אף אחד לא ידע כמה זמן תמשך הסופה ומה המצב בפס ולכן החלטנו לחכות לבוקר ולראות מה יהיה המצב. 

8) בבוקר השלג המשיך לרדת (אומנם שלג קל) והחלטנו שלא עולים לפס בגלל שלא ניתן לדעת כמה זמן ימשך (לא הייתה אפשרות לבדוק גם תחזית) וגם הבעיה השניה היא למצוא את המסלול (אין סימונים וגם ה GPS לא בהכרח יעזור במקרה הזה) .

*כמובן שבאופן כללי במקרים כאלה לא עולים לפסים כאשר יש חשש לגשמים/שלגים/ערפל והרעה של תנאי מזג אוויר. 

9) לאחר זמן מה החלטנו כי לא ניתן לדעת מה יהיה משך הסופה וכל עוד התנאים מאפשרים, כדאי להתחיל לרדת יותר נמוך לכיוון העמק וכך עשינו באותו היום. 

 

לסיכום - מאוד מצער מה שקרה באנאפורנה, אך לדעתי הסופה לא הייתה אמורה להפתיע איש בגלל ששנה שעברה בדיוק באותם התאריכים הייתה סופה של שבוע שלם (אם כי חלשה הרבה יותר) ואנשים נתקעו בהרבה מקומות ועדיין אנשים לא טרחו לקרוא/לברר/להבין את המשמעות לפני הטיול וסמכו על אחרים וחבל. 

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום שני 27 אוקטובר 2014 12:54:26(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 7 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
הלך ב 27/10/2014(UTC), HarmonicWave ב 27/10/2014(UTC), io_travel ב 27/10/2014(UTC), ישר.א ב 27/10/2014(UTC), sereje4ka1 ב 27/10/2014(UTC), חתול ב 27/10/2014(UTC), אמנון לנגי ב 28/10/2014(UTC)
HarmonicWave  
#75 נשלח : יום שני 27 אוקטובר 2014 12:47:21(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,410

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

אלי - שמח שחזרת בשלום.

אין כמו דיווח מהשטח, ומהפוסט שלך ניתן ללמוד הרבה.

בהחלט נגעת בנקודות שתרמו לאסון באנפורנה (הסתמכות על הפורטרים, תשתית מידע וחיזוי לקויה וכו').

 

אמתין בקוצר רוח לדיווח הארוך על הטיול.

io_travel  
#76 נשלח : יום שני 27 אוקטובר 2014 12:56:35(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

אלי, שמחה שחזרת בשלום! תודה על האינפורמציה המצוינת הנ"ל (אין כמו מידע מהשטח). 

 

לגבי המסקנות שלך (הכלליות, כי לא הייתי בשטח בזמן סופה) בנוגע לפורטרים/מדריכים ולהתנהגות רבים מהאנשים שהולכים עם פורטר ו/או מדריך - אני מסכימה עם כל מילה! זה ממש מדויק ומאוד בולט בשטח.

בנוסף יש לציין את הלחץ שיש על האנשים האלו (המקומיים) לקיים את הטיול כמעט בכל מחיר - כי זו פרנסתם והם מאוד חוששים לה. 

 

מחכה לקרוא את הסיכום שלך על הטרק עצמו... 

ענבר.
oded  
#77 נשלח : יום שני 27 אוקטובר 2014 16:59:15(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות

אלי, מעניין מה שכתבת על צ'וקונג.

במרץ 2009 הלכתי מצ'וקונג לפאס קונגמה לה שמחבר את עצק צ'וקונג עם עמק קומבו (הדרך ללובוצ'ה).

הפס הזה גובהו 5500 מטר בערך והירידה ממנו מאוד תלולה. כשסיימתי לרדת ממנו החל שלג. השבילים נמחקו והריאות היתה מאוד נמוכה. זו לא היתה סופה ולא הגענו לחצי מטר שלג אבל היה מספיק שלג בשביל למחוק את השביל ולהוריד את הריאות ל 100 מטר בערך. אם הייתי למעלה כשהחל השלג, הייתי די נדפק. הענין הוא שלא היו סימנים לשלג והיום היה די שימשי ברובו. ההימלאיה בוגדנית ומזג האויר יכול להשתנות מהר.

במצב כזה, רצוי שתהיה שמיכת מילוט כדי לאפשר הישרדות בלילה אם יש חשש להתקע בלילה.

הדרך ללובוצ'ה עוברת דרך הקרחון עצמו. כשעליתי מהעמק אל עבר הקרחון ראיתי שהריאות ממש גרועה וקיבלתי החלטה לחזור לעמק ולעקוף את הקרחון מדרום (ללכת עד הנקודה שהוא מסתיים). וכך מצאתי את השביל ובערך בנקודה בו הקרחון מסתיים יש ביקתה שידעתי על קיומה מראש (היא היתה פחות ביקתה ויותר פונדק דרכים המיועד למטיילים והפורטרים שלהם).

אני חייב לאמר שבמהלך ההליכה לשם בשלג לבד, כשהשמש מתחילה לשקוע, היתה לי שיחה עם אלוהים עם תובנה שלאוורסט אני כבר לא אגיע וחיי יסתיימו במקום הזה. מחשבה טיפשית כמובן. הייתי בעמק כשהדרכים ברורות גם עם השלג ולא למעלה על הר או על פאס בסופה מטורפת...

 

thanks 1 משתמש הודה ל oded עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 27/10/2014(UTC)
bcarmi  
#78 נשלח : יום שני 27 אוקטובר 2014 21:51:18(UTC)
bcarmi


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/11/2011(UTC)
הודעות: 56
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 2 הודעות

שלום

בני, ברק (גם חבר הפורום) ועוד 3 חברים מישראל, חצו ביום שישי האחרון 

במזג אוויר שטוף שמש את פאס רכס האנפורנה (כמה הפכפך).

כשאירע האסון הם היו בהכנות לתחילת המסלול.

כשחצו את הרכס, הם הקימו אנדרטה צנועה לזכר ארבעת ההרוגים הישראלים.

מצ"ב מספר תמונות מהאנדרטה, מההודעה שמסרו ומחלקו העליון של המסלול

בברכה

בועז

 

 

 

 

 

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום שני 27 אוקטובר 2014 21:57:18(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש bcarmi על הודעה מועילה זו.
הלך ב 27/10/2014(UTC), io_travel ב 28/10/2014(UTC)
zvikamr  
#79 נשלח : יום חמישי 30 אוקטובר 2014 05:15:11(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות
אותנו הסופה תפסה במחנה הבסיס הדרומי של הקנצ'נג'ונגה, אבל למזלינו לא היתה מסוכנת - 20 סמ שלג שירדו בלילה כששהינו בבקתה.
שוחחתי לא מעט עם סוכן הנסיעות שאני משתמש בשירותיו בקטמנדו, הוא בכיר בארגון סוכני הנסיעות הנפאלי ) TANN (, ומייד כשנודע על הסופה יצא לכמה סבבי חילוץ מוסקים מהאנפורנה. הוא הלין על הרשויות, שגובות הרבה כסף מהמטרקים אבל לא משקיעות בהגברת הבטיחות. הוא מנה כמה דברים פשוטים וזולים - עמודי שלג במרווחים קטנים )סיפר שמטיילים רבים איבדו את השביל בירידה מהפאס למוקטינאת(, טלפון לוויני בבקתה שבפאס, ופיקוח ורישום מדוקדקים יותר של האנשים הנמצאים בטרק )סיפר שידעו על הרבה פחות אנשים מאלה שהיו בפועל בחלק שבין מננג למוקטינאת(, וכמה דברים יותר יקרים- הגדלת וחיזוק בקתות "גבוהות", משאבי חילוץ )סיפר שכמעט כל מאמצי החילוץ היו ביוזמה ובמימון פרטיים(.
מעבר לזה, אני מסכים עם הרבה ממה שנאמר כאן בשרשור המעניין שהתפתח. אם להוסיף נקודה , אני חושב שבעייתי מאוד לצאת לטרקים כאלו עם לחץ של זמן. כשצריך להספיק לטיסה קשה הרבה יותר לקבל החלטה להתעכב יום וכדומה.
כמה הערות מנקודת המבט שלי לדברים שנאמרו:
אני לא רואה פסול ביציאה לטרק עם פורטר או מדריך, או ב"הליכה בעדר" . אני בטוח שהיו לא מעט מטיילים שניצלו הודות למדריכים או למטיילים אחרים מה"עדר". ברור שצריך להפעיל שיקול דעת, לא לצפות מפורטר שידריך, לא להיגרר אחרי אנשים לא זהירים וכדומה. אבל לדעתי דווקא לטרק לבד- כמו שכנראה רובינו כאן בפורום נוהגים לעשות- מסוכן יותר, גם עם הכנות מדוקדקות, ציוד מושלם וניסיון אינסופי.
ובכלל, אני לא רואה סיבה שרק "הייקרים" ייצאו לטרקים מסוג זה. הטרקים הפופולריים בנפאל בהחלט מתאימים ל"תרמילאים" חסרי ניסיון בטרקים )יותר מהחלק הדרומי של שביל ישראל למשל(, כמובן שצריך להיות מודעים לחוסר הניסיון ולהתכונן בהתאם. להערכתי רמת הסיכון בטרקים הללו די נמוכה ולא חריגה ביחס לסיכונים אחרים.
ונקודה אחרונה - לא חושב שמטיילים ישראלים חריגים לרעה - הם אולי חריגים במספר המטיילים ביחס לאוכלוסיה אבל זה לא רע.
thanks 2 תודות למשתמש zvikamr על הודעה מועילה זו.
הלך ב 30/10/2014(UTC), HarmonicWave ב 30/10/2014(UTC)
Eli TheHiker  
#80 נשלח : יום חמישי 30 אוקטובר 2014 08:29:40(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: zvikamr עבור להודעה מצוטטת
אותנו הסופה תפסה במחנה הבסיס הדרומי של הקנצ'נג'ונגה, אבל למזלינו לא היתה מסוכנת - 20 סמ שלג שירדו בלילה כששהינו בבקתה.

שמח עבורכם שהכל הסתדר וחבל שלא יצא לנו לטייל ביחד באזור , אולי פעם הבאה 

כל מה שאמרת הוא נכון, אך הנקודה הכי חשובה שאני מנסה להעלות היא שצריכים להיות מודעים לכך שטיול בהרים גבוהים בכלל ובנפאל בפרט יכול להיות מסוכן אם/כאשר יש הפתעות ושינויים לא צפויים וזה לא קשור לניסיון כזה או אחר. הניסיון רק יכול לגרום לכך שמטיילים לא יכנסו למצבים בעייתיים מראש או שידעו איך לצאת מהם.

בכל מקרה, לא משנה איזה ניסיון יש או אין, חשוב לפני נסיעה למקומות כאלה לעשות הכנה טובה מראש (מידע, ציוד, יכולת וכדומה) ולא להגיע למקום ולצפות שהכל יסתדר מעצמו ויהיה בסדר , לפחות זאת דעתי.

הבעיה היא שהרבה פעמים אנשים מגיעים בלי הכנה כלשהי והכל מסתדר לטובה ואז חושבים שככה זה צריך להיות , אך זה לא נכון כי בדיוק באסונות כאלה רואים את ההבדל למה שיכול לקרות וזה משהו שקורה פעם ב...    

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
5 עמודים«<2345>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.