ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 06:37:15(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

נשלח במקור על ידי: יובלש עבור להודעה מצוטטת
שינוי מדהים. (גם אני הלכתי ב-2012).

אני חושב שהתמונה הזו ממחישה בצורה הכי מאלפת למה אמנון ואני וכל השאר מתכוונים כשמדברים על איכות השביל.

אני מסתכל על התמונה הזו ונזכר בנחל עפרן שחצי ממנו צריך לרדת בגלישה על התחת כי אף אחד לא יכול ללכת זקוף בשיפועים המטורפים שיש שם
ובמעלה מלחן שגם לרדת אותו זה תענוג קטן מאוד ובעוד לא מעט מקומות וחושב כמה דרך עוד יש לנו כדי להגיע לתרבות הטרקינג באירופה
וכמה מטיילים נוספים היו הולכים בשביל ישראל אם הוא היה קצת יותר מוסדר וקצת פחות "פרוע".

רק מי שהלך גם פה וגם שם יכול להבין כמה אנרגיה שביל מוסדר חוסך למטייל.
קטעים בשביל ישראל עם עליה וירידה מצטברת של 600 מטר היו לי הרבה יותר קשים מקטעים באלטה ויה וב-TMB עם עלייה מצטברת של 1200 מטר.

 

אני נכנס קצת לפוליטיקה. אנחנו במקום טוב יחסית לגויים בחו"ל. המטייל הישראלי הממוצע מסתדר טוב במעלה מלחן או נחל עפרן.

לטעמי זה חלק מהחוייה. ומאיפה יגיע כסף לתחזוקת השביל?  משרד התיירות לא משקיע שקל אחד בשביל. מי שיש לו סמכות בשטח

לא חי בשלום עם מי שמסמן את השבילים. יש מי  ששם למטיילים רגליים (/מפרק הטמנות מים קבועות), אחרים מסמנים שבילים שלהם

בסימונים מסוג אחר. ראיתם משהו דומה באירופה?  ולמרות אלה בכל שנה אלפים מטיילים בכל שנה בשביל חלק משמעותי מהם מחו"ל. 

אם נחזיק כאן מעמד מספיק זמן, השביל שלנו יהיה לא פחות מתוחזק מ AV1 / TMB.    האם זה יקרה עד 2065?

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
קיפי קיפוד  
#2 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 07:03:30(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 375
גבר
ישראל

תודות: 84 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים ב 69 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת
אנחנו במקום טוב יחסית לגויים בחו"ל. המטייל הישראלי הממוצע מסתדר טוב במעלה מלחן או נחל עפרן.

אני ממש לא מסכים... אולי המטייל הממוצע הישראלי שמגיע לשביל ישראל מסתדר טוב יותר לעומת המטייל האירופאי הממוצע, אבל זה רק כי בישראל ענייני הטרקים שמורים לאחוזון מאוד מאוד מצומצם ומאוד מאוד צעיר (כן כן, ברור שיש יוצאים מן הכלל ) ומאוד מאוד מכור לעניין.

לעומת זאת באירופה זה עניין של מה בכך, אתה רואה ילדים, קשישים, משפחות שלמות, יוצאות לטרקים של ימים שלמים בלי פחד ובלי התפנקות. אז עם כל הכבוד לרבאק של המטייל הישראלי, בהסתכלות רחבה יותר על כלל האוכלוסייה ועל הנגישות שלה לשבילים ולטיולים, אנחנו לא קרובים בכלל לגויים בחו"ל...

מצד שני, בהקשר של השרשור הזה, אני בכלל לא בטוח שזה קשור לתנאים של השבילים ולמצב התחזוקה שלהם.

אמנון לנגי  
#3 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 10:02:27(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
בכל מה שקשור באיכות שביל אנחנו רחוקים שנות אור מהגויים.
לא ברור מה גורר מה. האם שביל מתוחזק ומסומן היטב מושך אליו מטיילים, או שריבוי המטיילים מביא להשקעה מוגברת בתחזוקה וסימון.
לנו בארץ, מעבר לביורוקרטיה מסרסת, יש גם סיבות אובייקטיביות שחייבים לזכור. למשל, אי אפשר לשלט את השביל כמו שנהוג בחו"ל היות והשלטים נגנבים.
באופן דומה, אי אפשר למקם ברזיות במדבר היות וימלאו בהם טנקרים ויגנבו מהם מים.
גם לא סביר להניח ששלטר מעץ שיבנה לרווחת המטיילים ישרוד יותר מכמה ימים לפני שיפורק וישונע בטנדרים לשימושים אחרים.
יחסית לקשיים האובייקטיביים, רשת השבילים בארץ היא הישג לא רע ובכלל זה שביל ישראל, אבל ההשוואה לאירופה או ארה"ב היא לעג לרש.
יענקל'ה סער  
#4 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 10:20:10(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אנחנו שוכחים שאנחנו לא אירופאים, אנחנו במזרח התיכון. מעטים מאוד בתוכנו אוהבים שבילים כמו באירופה וארה"ב, חלק זניח באוכלוסיה. בהתחשב בכל הקשיים 

אני חושב שנעשתה עבודה לא רעה. ארוכה מאוד הדרך עד שנהיה כמוהם, אבל האירופאים  שם הרבה מאוד שנים ואנחנו אף לא בני 70...

 

ישבתי עם דני גספר לפני שנתיים מול הקק"ל שהעלו רעיון לשפר את התמיכה במטיילים בשביל. בדיון דני שאל:"ולמה לא תקימו עשרות מחסות ורפיוגי'ם למטיילים

כמו בארה"ב ואירופה?" אנשי הקק"ל לא ממש התלהבו / הבינו במה מדובר.

אשמח אם הקק"ל ישימו ברז ושולחנות בין דגניה לכפר קיש ושהרט"ג יאפשרו למלאכי שביל לתחזק הטמנה בגב חולית ובנחל ברק. זה חלק ממלחמות היהודים.  

עד שלא יאחדו את שלושת הגופים האלה לגוף אחד אז לא תהיה לנו ישועה.  

מפעל הפיס חשב/חושב לממן את הקמתה עמותת שביל ישראל.  אם מישהו רוצה לעזור אני מוכן לחבר אותו למי שעדיין מאמין שעמותה כזו תזיז משהו.

הייתי מעורב קצת לפני כמה שנים אך מהר מאוד הבנתי שחבל על הזמן שלי...  

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אמנון לנגי  
#5 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 11:06:54(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
השינוי יתחיל ברגע בו ינחת במשרד התיירות מי שהנושא קרוב לליבו.
הבעיה היא הרי תמיד כספית משום שברמה הלאומית תמיד ימצאו בעיות יותר דחופות שצריך לממן.
לכן צריך שר שיעשה לובי לעניין וירים גיוס תרומות יעודי מחו"ל.
הקק"ל עושה בדיוק את זה בהצלחה זה עשרות שנים. היא גייסה מיליארדים לטובת רכישת קרקעות, תשתיות וייעור
אני מדבר על גיוס כסף ייעודי בעבור שבילים מושכי תיירות. בראש ובראשונה - שביל ישראל, אך גם שביל ירושלים ושביל ישו
אגב, את שביל ירושלים צריך לכלול, לדעתי, בתוך שביל ישראל וכנ"ל גם חלק משביל ישו.
צריך להחדיר את נושא "דרכוני השביל". זה הצליח בכל מקום בו זה נעשה. אנשים אוהבים תיעוד של הישגים.
צריך קודם כל להשקיע בתשתיות שביל. לעשות דבר ראשון שילוט מסודר עם מרחקים. בלית ברירה, בקטעים בעייתיים, השילוט חייב להיעשות על עמודי בטון יצוקים.
אחרי שיש שביל משולט ומסומן באופן אחיד (סימון שביל ישראל צריך להיות רציף באופן שמאפשר לעקוב אחרי השביל גם בלי מפה) אפשר לגשת לשלב העיקרי...
זה אומר מתן הטבות והקלות למי שיפתח תשתית הלנה והאכלה לאורך השביל. בחלק הדרומי, המשמעות היא הקמת חוות בודדים בפריסה נוחה של 10-15 ק"מ.
בהחלט אפשר לגייס את הבדואים לטובת העניין. מה יותר יפה מלינה באוהל בדואי בלב המדבר עם אוכל אותנטי? המדינה צריכה רק לעודד את זה ולהעניק הטבות.
בכל מקום כזה צריך להיות דורמטורי ללינה זולה כמו גם אפשרות לשינה בחדרים/אוהלים פרטיים.
ברור לי שיש הרבה בעיות עם קרקעות ותמיד ימצאו מי שיעשו תחשיבים ויגיעו למסקנה שזה לא כלכלי כי אין מספיק נפח מטיילים.
בעיות מרפות ידיים תמיד ימצאו אבל את הכל אפשר לפתור בגיוס כספים ובסובסידיות. בסופו של דבר זה ישתלם כי יש לנו נוף מגוון יוצא דופן ועניין היסטורי ללא מתחרים.
יום אחד אני חושב להיפרד מהמקלדת ולהתחיל לפעול לטובת הנושא. בלי שתקום קבוצה פנאטית לעניין, אין שום סיכוי שמשהו יזוז כאן.
אז אל תתפלאו אם יום אחד נתחיל לגייס לטובת זאת אנשים מהפורום. הדור הצעיר אינו דומה לדור המבוגר. שביל ישראל כבר הפך כמעט סטנדרט למשוחררי צבא.
יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 12:26:07(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אני אוהב את הדיון הזה. אולי יצא מכאן מתנדב להרים פרויקט. אעלה כמה סוגיות בניסיון להיכנס לראש

העקום של משרד התיירות ואלה שהם הריבון בשטח: הרט'ג והקק"ל.

על מנת להשקיע במקומות לינה צריך הצדקה כלכלית. יש את מלאכי השביל (מעל 300) שנותנים פתרון לבערך 1000

מטיילים בכל לילה. זה מספר לא מבוטל. יש מקומות לינה זולים (עד 100 ש"ח לאדם) שנותנים פתרון לעוד כ-1000 מטיילים  

בכל לילה. אז למה בכלל צריך רפיוג'ים? 

שילוט טוב בהחלט אפשרי, עובדה: ישראל אשד היצליח לשלט מחצית משביל רמת הגולן. אני מניח שהוא ירק דם עד אשר היצליח לגייס

כסף ולקבל את ברכת הרשויות כולן. 

בשביל ישראל יש מלחמות יהודים בלתי פוסקות. מי בדיוק יגייס את הכסף ? שביל ישראל הוא של החברה להגנת הטבע , אבל הקק"ל

והרט'ג לא אוהבים את החברים מהחברה. נכון להיום הם שמים רגליים לכל מה שקשור בשביל. איש בכיר ברט'ג אמר לי לפני כמה שנים:

"גם אנחנו, הרט'ג, רוצים להיות חלק מהשביל, אבל זה שלהם ....של החברה".

 

הרט"ג פרקו כמה הטמנות מים בנגב בטענה שהן לא ידידותיות לסביבה. ההטמנות תוחזקו ע"י מלאכי שביל.

הרט"ג היבטיחו שתוך זמן לא ארוך הם יתכננו ויבצעו הטמנות מים בשיתוף מקורות ומשרד הבריאות. 

מה זה בדיוק זמן לא ארוך? חמש שנים? עשר שנים? יש ברז מים בראש מעלה עלי ליד הבסיס הצבאי, זו התוצאה אחרי שלוש שנים. 

פניות אל הרט"ג לגבי נקודות המים שהם מתכננים לא נענות כבר שנתיים. מישהו מוכן לנדנד להם?

אני עסוק בעוד כמה דברים, מעט חשובים יותר מברזים למטיילים.

 

משרד התיירות: לפני שלוש שנים נכנס לתפקיד איש מלא מרץ, מיסז'ניקוב.  הוא עשה רושם שהוא אוהב את שביל ישראל.

דני גספר לקח אותו לטיול של יומיים על השביל והבחור היבטיח להתחיל להזיז דברים. הוא הזיז דברים אך לא בתחום שביל ישראל.

תרומתו לשבילי הליכה בארץ היתה: 3,000,000 ש"ח לתכנון ובצוע של דרך הבשורה בתוואי שונה משביל הבשורה (זה של מעוז יינון).

גבות רבות הורמו כולל בחו"ל כאשר שמעו על היזמה הנוספת.  הסכום הושקע, הלך למקורבים,  ומספר התיירים היום בדרך הבשורה? אפס מאופס....

כל התיירים הולכים בשביל הבשורה (זה של מעוז).

 

האם כסף פרטי יעזור? בוודאי שיכול לעזור, בתנאי שמשתמשים בו למטרה שהוקצב. לפני כ- 10 ( ) שנים משפחת רקאנטי תרמה 30 מיליון דולר ( )

על מנת להקים את שביל ישראל לאופניים. לכל הדיעות מיזם מעולה שיכול להביא לכאן המוווווווון תיירים מחו"ל.  ישבה ועדה של כמה עשרות אנשים לישיבת פתיחה חגיגית.

ומה יצא מזה? 1. סקר על שבילי אופניים בחו"ל, מסמך מפואר. יש לי עותק ממנו. 2. תכנון רעיוני של כל מקטעי השביל. מי שמכיר היטב את הארץ יכול לתכנן תוואי רעיוני

בפחות משבוע.

ומה יש בשטח היום? כ - 250 ק"מ של השביל מתוך 1200 ק"מ מתוכננים, סומנו בעזרת מאות מתנדבים (!) בדרום.  

לפני כשנתיים הנשיא פרס הוזמן לחנוך קטע של 15 ק"מ במכתש רמון.

וכמה אנשים עוסקים בעניין היום? ...... אני חושש שהכסף נגמר, או ליתר דיוק נעלם בכל מיני מקומות בין הרשויות שמעורבות בשביל הזה.

מה שנשאר מהתרומה מספיק על מנת  שאיש אחד יעסוק בעניין בחלק מזמנו... 

 

ובעלי הסימן המסחרי הרשום "שביל ישראל" :  שמעתי מיותר מאדם אחד שעובד שם, "שביל ישראל זה רק לישראלים"

כך גם העידו תיירים מחו"ל ששאלו אותם שאלות במידה והתיירים היצליחו לקבל מענה כלשהו מהחברה.

במשך שנים החברה לא עשתה דבר על מנת לקדם את השביל בחו"ל. הייתם מאמינים???  

אך כאשר פורסם המאמר על שביל ישראל בנשיונל ג'יאוגרפיק (2012) הם הזדרזו לקחת את כל הקרדיט.

טוב שיש גוגל ויש מצלמה ועכשו השביל יופיע בתמונות ברשת. זה שינוי מבורך בגישה בחברה להגנת הטבע.

 

האם אפשר בכלל להזיז דברים בתנאים הנ"ל? יש אנשים מושחתים, יש עצלנים ללא תקנה, וכולם נאבקים זה בזה לא הפסקה.

 

ובכל זאת יש לנו שביל שהולכים בו הרבה מטיילים גם מחו"ל. איך בדיוק קרה הדבר הזה?

צריך לומר בכנות: שביל ישראל במציאות שבה אנו חיים, זה דבר מעולה ובהשוואה לתרבות ההליכה בחו"ל לעומת מה שיש כאן, זה בהחלט הישג ראוי לציון!

בפורום אפשר לדבר עד סוף העשור ומעבר לכך. אם לא יהיה שיתוף פעולה בין הגופים הקיימים ומשרד התיירות ישקיע כסף,

אז אולי ב 2065 נגיע לשביל הליכה ברמה אחרת. 

 

ועד שזה יקרה אני מקווה ללכת בכמה שיותר שבילים בחו"ל, וגם בארץ... 

נערך ע"י משתמש יום חמישי 28 מאי 2015 14:18:10(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 2 תודות למשתמש יענקל'ה סער על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 28/05/2015(UTC), זאבאז ב 28/05/2015(UTC)
יענקל'ה סער  
#7 נשלח : יום חמישי 28 מאי 2015 12:30:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אמנון, ביום שלא אוכל יותר ללכת למרחקים אתנדב ביחד עם כמה שרופים

וננסה להזיז משהו. בינתיים אני מעדיף לטייל. נראה מה תלד היזמה של מפעל הפיס

שהשמועות עליה מתרוצצות כבר 3 שנים או יותר. אולי העניין נפל בכלל...

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
הלך  
#8 נשלח : שבת 30 מאי 2015 13:15:24(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

נראה לי שאני עומד להביע דעת מיעוט, שתקומם עליי את רוב חברי הפורום...

להבנתי, סדר העדיפויות הנכון הוא:

1. שמירה על הטבע.

2. רווחת המטיילים.

אדגיש כי בניגוד למקומות אחרים, הארץ הנבזזת הזו סובלת ממחסור חמור בשטחים פתוחים. התוצאה מידית, ברורה וכואבת - הרס בתי גידול, ייבוש מקורות מים, הרס ערכים סביבתיים דוממים, וכמובן הכחדה של מיני בע"ם וצומח רבים.

לכן, לפני כל פעולה עלינו לבחון אם זו עלולה להזיק לבע"ח (לרבות המתים שבהם, כגון אמוניטים למשל), לצומח ולתופעות גיאולוגיות ייחודיות.

לצורך העניין, אתייחס לדוגמה שהועלתה - שיפור תשתיות השביל בנחל עפרן (ואחר כך אציע חלופה בלתי פוגענית).

מה יהיה מחירה של תשתית שכזו?

א. פגיעה מידית, אולי גם פגיעה ארוכת טווח, בבע"ח השותים מגבי הנחל ומשתמשים בו כמסדרון אקולוגי (זוכרים מה קורה בשטח העצום ממזרח לנחל?)

ב. פגיעה בשטחים בשני עברי הנחל כתוצאה מהכנסת משאית האספלט, כלים מכניים, מתדלקת, עובדים, קבלן, שומר, המדורה של השומר, גובה החסות, המתחרה של גובה החסות, וכו'...

נוחות - נוחותינו שלנו - או הישרדותם של בע"ח וצומח? במה נבחר?

לדעתי, עלינו לקבל על עצמנו את התנאי הבא: אם כדי שנמשיך לטייל נדרשת תשתית הגובה מחיר מהשטח, עלינו לוותר על המסלול. ויתרנו באהבה על הכזיב התיכון למען היחמורים, על מסלולים אחרים למען מאפיין ייחודי כגון קינון, שטחי הטלה, צומח אנדמי רגיש, תופעה זו או אחרת - וכך לדעתי צריך להיות.

קיימות חלופות, ומחירן האקולוגי נמוך:

א. שילוט בצמתי השבילים משני עברי המעבר הקשה (עפרן, חוד עקב וכו'), ובו תיאור הקושי והפניית המתקשים לשביל חלופי (מדור, למשל).

ב. שיפור תשתיתי קל כגון הוספת דרגיות. (אני מודע לבעיית תפקוד הועדה לסמ"ש - רק אחת מהמלצותיי אליהם יושמה בשטח. בנוגע לשאר מכתביי לא נעשה דבר. דוגמה, למשל: שביל ישראל חוצה כיום את כביש 3 בעיקול מסוכן - קל וחומר אחרי הגידול העצום בנפחי התנועה במקום. לפני מספר שנים הצעתי להעתיק את נקודת החצייה לצומת חט' 7 המרומזר, המלצתי על תוואי שאיננו פוסח על אף אחת מנקודת העניין, ואף מוסיף פינת חמד נאה במיוחד. תגובתם טרם הגיעה...). אך בכל מקרה, יותר קל לדעתי לגרום לוועדה להתחיל לתפקד, ולנעוץ עוד מספר דרגיות, מאשר להתחיל להקים גופי תשתית...

ציפיותיי מהרשויות פשוטה - עשו את המוטל עליכן בהגנה על השטחים הפתוחים, כדי שיהיה לנו בשביל מה לצאת לשטח, ודאגו שאיש לא יפגע בנו במהלך המסלול. לכל שאר הקשיים נמצא פיתרונות.

נקודה נוספת שהועלתה היא תליית מיעוט התיירים המטיילים לאורך השביל בסוגיית התשתית. לדעתי התיירים פוסחים על השביל מסיבה אחרת (אציע את דעתי בעתיד). 

נערך ע"י משתמש שבת 30 מאי 2015 13:23:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל הלך עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 30/05/2015(UTC)
Jonathan2  
#9 נשלח : שבת 30 מאי 2015 14:12:49(UTC)
Jonathan2


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC)
הודעות: 269

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים ב 64 הודעות
מסכים עם הלך.
השיקול הראשון במעלה הוא שמירת הטבע, וזו לא משימה קלה בארץ קטנה וצפופה.
יותר מזה - לא צריך להנגיש כל שביל לכל אחד, והרעיון של וריאנטים יותר ופחות אתגריים בשביל ישראל הוא רעיון ממש יפה.

עם זאת, כן צריך להיות יצירתי לגבי מקורות מים בדרום.
החלום האישי שלי הוא על משאבות ידניות (כמו בבארות הממשלתיות בהודו) שמאפשרות שאיבה של קצת מים לכל מטייל
(בהנחה שאף אחד לא יבוא למלא עוקב של 500 ליטר במשאבה ידנית. אולי אני טועה).

ועם כל הסימפטיה שיש לי לקק"ל - צריך לפרק אותה, ולהעביר את סמכויותיה לגופים ממשלתיים רשמיים כמו רשות הטבע והגנים,
כדי שיפסיקו לעשות נזק לשטחים שעליהם הם מופקדים.
thanks 1 משתמש הודה ל Jonathan2 עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 31/05/2015(UTC)
אמנון לנגי  
#10 נשלח : שבת 30 מאי 2015 15:18:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

כל פיוריסט של טבע מתנגד לכל סוג של התערבות ובכלל זה כבישים, שבילים, עמודי חשמל, צנרת ומה שלא יהיה.
בראייה אקולוגיסטית פיוריסטית הטבע הכי טוב, שלם ו"נכון" התקיים לפני הופעת האדם המודרני ומאז הכל נמצא בהתדרדרות.
מי שמאמץ עמדה כזאת יתקשה לפתח שיח פרודוקטיבי בפורום של שבילים להולכי רגל.
או שמפתחים תשתיות לטובת מטיילים רגליים מתוך רצון לעודד סוג זה של תרבות פנאי, או שמאמצים עמדה הפוכה.

מה שכן, די ברור לי שאף אחד כאן לא תומך בהכנסת אספלט ובולדוזרים לשטח. לא לסוג זה של שיפור שביל היתה הכוונה.

thanks 2 תודות למשתמש אמנון לנגי על הודעה מועילה זו.
הלך ב 31/05/2015(UTC), זאבאז ב 31/05/2015(UTC)
הלך  
#11 נשלח : יום ראשון 31 מאי 2015 06:13:03(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
אמנון, אתה צודק - זה בדיוק העניין - שמירה על תרבות הטיולים בטבע.
הטבע הוא לא טוב, נכון, ישר, או צודק. לא אכפת לו, לטבע, אם מי עין גדי שוצפים במפל ובנחל, או מובלים במשאיות ברחובות תל אביב. לי אכפת, ולדעתי גם לך.
עלינו לנסות לעצור את ההרס לא מתוך עיקרון מקודש (אין כאלה), אלא מהמניע הפשוט והאנוכי של האהבה לטייל. אף אחד לא יצא לשטח, אם לא יהיה מה לראות.
אנחנו בני אותו גיל - אתה זוכר את ים המלח בתפארתו? את עשרות הנשרים והרחמים שחגו מעלינו ברמת עבדת? את מרחבי הנגב הריקים מצריפים ופחונים? את מאות הצבאים ששעטו בגולן לפני הקמת גדרות הבקר? את שונית האלמוגים העשירה באילת? הרים ללא אנטנות סלולריות? מה הנכדים שלנו יזכרו? למה שהם ירצו לטייל?

עלינו לזכור, אמנון, שאנחנו במיעוט. רוב יושבי המדינה הזאת, בשל העבר המייחד כל אחד מציבוריה, רואים בטבע ובשטחים הפתוחים שלל אותו יש לבזוז ומהר. אם תתקין ברז, תמצא כפר. אם תערב את הרשויות, תגלה מהר מאד שהמניעים שלהם הפוכים משלך. זהירות. זה הכל.
thanks 3 תודות למשתמש הלך על הודעה מועילה זו.
זאבאז ב 31/05/2015(UTC), ישר.א ב 31/05/2015(UTC), ofer ב 01/06/2015(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.