ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
hikert  
#1 נשלח : שבת 19 ספטמבר 2015 15:28:48(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

שלום לכולם,

לפני מספר ימים חזרתי ארצה מטיול בן 10 ימים על "דרך המלך" בצפון שוודיה. בזמן זה, הלכתי כ-200 ק"מ, שהן כמחצית מהמסלול המלא. ראשית, למען מיקום ומידע כללי על האיזור, מצרף כאן קישור מהאתר הרשמי של ה-STF שהוא ארגון התיירות השוודי האחראי על תחזוק המסלולים והבקתות במדינה. הארגון מאוד מסודר וניתן להזמין ולשלם מראש (יש הנחה!) על הבקתות בהן אתם מתכוונים לישון (לא לדאוג, התאריכים והבקתות גמישים וניתנים להחלפה במהלך המסלול). 

לא אכתוב כאן סיפור דרך מפורט על ימי המסלול, כיון שאני מאמין שהליכה היא חוויה אינדיבידואלית ומשתנה מאדם לאדם. מה שכן, אפרט מעט על ההתארגנו לפני ובמהלך המסלול (כמעט שאין) ועל אופי המסלול ומה יש לצפות.

מסלול "דרך המלך" חולש על צפון שוודיה ומתחיל מעל החוג הארקטי בעיירה אביסקו. הוא ממשיך דרומה כ-450 ק"מ עד לעיירה המאבן. מלבד שליש מהמקטע באמצע המסלול הדורש אוהל וציוד ללינה בשטח, כל שאר המסלול מאופיין בהליכה מבקתה לבקתה, שברובן שירות מלא הכולל מארח/ת אשר אחראי על המתחם, מכולת קטנה לקניית אוכל (אין צורך לסחוב!), חדרי שינה עם חימום (אח או רדיאטור), שרותים, מטבח מאובזר מלא + גז, ולעתים סאונה ביתית (חוויה אנתרופולוגית שכל אחד ואחת חייב/ת לעצמו/ה). מי שבכל זאת מעוניין לישון בשטח, ניתן לעשות זאת בכל אזור לאורך השביל ללא תשלום או בתשלום ליד איזור לינה במתחם הבקתה (אז מותר להשתמש במטבח ובשאר שירותי הבקתה, מלבד חדרי השינה). בהתחשב במיקום ובתנאים, המחירים זולים מאוד ביחס לשאר אירופה (לי יצא אחרי ההנחה באתר בסביבות 100-150 ש"ח ללילה). המסלול עצמו בחלקו הצפוני מאביסקו לקוויקיוק) שאותו עשיתי, הוא מסלול קל עד בינוני (ולא מעבר לזה) ומסומן ומתוחזק היטב (את הקרשים הממוסמרים באזורי ביצה ונהרות תכירו כבר מהיום הראשון). במהלך המסלול ישנם מספר אגמים לחצות. במקרים מסויימים ניתן לחתור בכוחות עצמכם בסירת משוט (חוויה אנתרופולוגית מעניינת נוספת), או לשלם לבעלי המקום שיעבירו אתכם בסירת מנוע (זה בכל מקרה הסנריו היחיד אם תנאי מזג האוויר מסוכנים לחצייה ו/או אין סירת משוט בצד ממנו תרצו לחתור). רוב המסלול עובר בעמק בין שרשרת ההרים השוודית, שגובהה אינה עולה על 1800 מטרים. עם זאת, הקונטרסט הטופוגרפי בין העמק להרים, ומזג האוויר הייחודי של צפון שוודיה, מהווים חוויה ייחודית, שאינה אופיינית לשאר אזורי אירופה (מי שטייל איתי אמר שהדבר שהכי מתקרב לזה הוא איזור סקוטלנד, אבל שם הנוף לא דרמטי כמו בשוודיה). 

המטבע המקומי בשוודיה הוא כתר שוודי (SEK) וערכו כעשירית ממטבע יורו (1 יורו = 10 כתר שוודי). דרך התחבורה הזולה והמהירה ביותר היא באמצעות טיסות. את כלל הטיסות עשיתי עם חברת הצ'רטר Norwegian, שכללה טיסה הלוך חזור מתל אביב לשטוקהולם, טיסה פנימית אחת לעיירה קירונה (אשר ממנה יש לקחת רכבת או אוטובוס לתחילת המסלול באביסקו) וטיסה חזרה מהעיירה לולאו, שנמצאת מרחק 4 שעות באוטובוס מהעיירה קוויקיוק, לשטוקהולם. יש לציין שבטיסה חזרה יש אופציות שונות אחרות, כמו לחזור לקירונה ומשם לקחת טיסה, או לקחת רכבת מעיירה בשם בודן לשטוקהולם (16 שעות נסיעה!). כל הטיסות ביחד יצאו משהו כמו 380$! שזה מחיר מדהים, אפילו ביחס לטיסות צ'רטר (עם Norwegian טסתי גם בעבר לנורבגיה והשירות שם מצויין. הם גם זכו 3 שנים ברציפות כחברת הלואו קוסט הטובה בעולם). יש לקחת בחשבון שהטיסות והבקתות הוזמנו לחודש ספטמבר בסוף תקופת הקיץ וגם הם מהווים מרכיב במחיר, אבל עדיין המחירים זולים מאוד. כמו כן, יש לקחת בחשבון שהבקתות בחלק הצפוני נסגרים באמצע ספטמבר, כך שיש לתכנן את המסלול בהתאם, במידה ואתם מעוניינים לישון בבקתות.

את המסלול עשיתי עם משהו כמו 4 ק"ג על הגב (לא לקחתי בסוף מזרן שטח ועל קווילט יכלתי לוותר), כאשר מים אני ממלא בבקבוק חצי ליטר מהנהרות והערוצונים לאורך המסלול. הציוד שחשוב למי שמתכוון לישון בבקתות הוא ביגוד חם למסלול ולסוף היום ומצעים (ציפית וסדין) לבקתות. אני אישית פירטתי בהרחבה על הציוד שלקחתי כאן, כאשר במהלך המסלול הלכתי בעיקר עם חולצת מרינו מנדפת ושכבת פליס מעליה (ותודה ל-klum שהשאיל לי אותה). כמעט שלא השתמשתי במעיל גשם כי היה לי מזג אוויר מעולה, אבל כדאי שיהיה.

לסיכום, חווית המסלול בסקנדינביה היא שונה מכל חוויה אחרת, הן במסלולים באירופה והן ביבשות אחרות. ההליכה בתוואי הממוקם מעל החוג הארקטי מאפשר נופים וחוויות ייחודיות (זוהר צפוני מעולה, איילים, אגמים) שלא ניתן לחוות באזורים אחרים.

המלצה אישית: אחת מנקודות השיא הייתה עלייה למצוק בשם Skierfe שאינו חלק מהמסלול. העלייה היא לאחר חיתוך מהמסלול המקורי למשך חצי יום ואז ירידה דרומה חזרה למסלול היורד לבקתת Aktse.

לשאלות/הערות, אנא הרגישו חופשי לפרסם פוסט בשרשור זה.

thanks 5 תודות למשתמש hikert על הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 19/09/2015(UTC), יענקל'ה סער ב 20/09/2015(UTC), הלך ב 22/09/2015(UTC), ofer ב 24/09/2015(UTC), io_travel ב 28/09/2015(UTC)
מממן
shaharellert  
#2 נשלח : שבת 19 ספטמבר 2015 17:33:39(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
תודה על השיתוף.

כמה שאלות:
יצא לך לראות את הזוהר הצפוני בתקופה שטילת?
יש נקודות שבהן ניתן להצטייד בשליש השני?
מה היה מזג האוויר בלילות? (טמפ', משקעים)

תודה :)
ItaiG  
#3 נשלח : שבת 19 ספטמבר 2015 18:27:23(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

נשמע בהחלט מסלול נהדר שרשמתי לעצמי, האם יש תמונות?

A summit a day keeps the doctor away
hikert  
#4 נשלח : יום ראשון 20 ספטמבר 2015 10:28:30(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות
לשחר:

- אביסקו נחשבת כמקום הטוב בעולם לראות את הזוהר הצפוני (לפי כל מיני חישובים אקלימיים ומתמטיים). לא רק שראיתי, אלא התופעה נמשכה מעל 3 שעות ובעוצמה חזקה מאוד (צבעים ירוקים וסגולים, ריצוד ממקום למקום במרחב ושובלי "נחש"). עם זאת, צריך מזל ולילה ללא עננים. הזוהר הכי חזק באוקטובר, אבל הוא מתחיל כבר באוגוסט.

- לגבי השליש השני, הלכתי עם שותף ישראלי בשם גיא נוסף, שבימים אלו מתכנן לסיים את המקטע האחרון של השביל. לפי מה שהבנתי, יש מספר בקתות פרטיות שאינן של ארגון ה-STF. ייתכן שניתן להצטייד שם. בכל אופן, באמצע המקטע, אתה מגיע לעיירה יאקוויק, כך שמקסימום האוכל שתצטרך לקחת על הגב לכלל המקטע לא יעלה על 3-4 ימים. אני ממליץ שתשאל את גיא למסלול כשיחזור (הוא פירסם את מודעת השותפים בפורום).

- לגבי טמפרטורה ומשקעים. לי אישית היה מזל ולא היה כמעט ימים עם גשם. היום הכי גשום היה מין טיפות של ענן ערפל. הגשמים לרוב אינם חזקים בעוצמתם, אבל כן אפשר לקבל ימים בהם הגשם לא מפסיק כל היום. יש לקחת זאת בחשבון. מבחינת טמפרטורה - קר! גם בלילות וגם בבקרים. חשוב שיהיו לך שכבות מחממות. אצלי הטמפרטורות נעו בין 0-10 מעלות (יש מדי טמפרטורה בכל בקתה). בטח היו ימים שהיה אפילו מינוס. בדרך כלל לא הטמפרטורה עצמה קובעת כמה קר יהיה, אלא עוצמת הרוחות והמשקעים יחד איתם.

מקווה שעניתי לשאלותיך.

לגבי תמונות, מקווה שבקרוב.
thanks 4 תודות למשתמש hikert על הודעה מועילה זו.
הלך ב 22/09/2015(UTC), shaharellert ב 22/09/2015(UTC), ofer ב 24/09/2015(UTC), io_travel ב 28/09/2015(UTC)
shaharellert  
#5 נשלח : יום ראשון 20 ספטמבר 2015 13:15:13(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
נשמע מדהים. תודה!
io_travel  
#6 נשלח : יום שלישי 30 מאי 2017 20:50:06(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

שלום hikert cool 

אני לומדת את השביל הזה בתקווה לארגן הליכה בחלק הצפוני בתחילת ספטמבר השנה (לא יכולה לצאת מוקדם יותר).

עוד לא סגורה על כמה ימים נטו יהיו לי לשביל אבל אני בונה על 10-11 נטו (לא כולל טיסות, הגעה לשביל ויציאה ממנו). אני לא מתכננת, נכון לעכשיו, לקחת אוהל (אבל לא פוסלת את האופציה לחלוטין).

 

אני תוהה מה היתה חלוקת הימים שלך ל - 10 ימים על הקטע Abisko ל- Kvikkjokk (אם בא לך לחלוק כמובן wink2). 

שאלה ספציפית: האם הצלחת להגיע מ- Vakkotavare ל- Saltoluokta ומעבר לאגם להמשך השביל מבלי "לבזבז" יום? אני מסתכלת בלוחות הזמנים של האוטובוס (קו 93) ובספטמבר נראה שיש רק אוטובוס אחד ביום שיוצא מ- Vakkotavare רק בסביבות 11 לפנות צהריים... נסיעה + חצייה של האגם (ועוד לא בדקתי את הלו"ז של הסירה) - ונראה לי שכבר לא כדאי להתחיל הליכה ביום הזה... זה נראה לי לחוץ מידי (בלי אוהל). אני טועה? יש עוד אופציות?

ממש לא אכפת לי "להקריב" יום מנוחה באמצע השביל במקום יפה אבל יתכן שאהיה מוגבלת בזמן ואני לא רוצה להסתפק במקטע קצר יותר (סיום ב- Vakkotavare היא האופציה במקרה זה) אם אפשר להמשיך במסגרת הזמן שתהיה לי.

 

אשמח מאוד לתובנות laughing תודה רבה

נערך ע"י משתמש יום שלישי 30 מאי 2017 21:05:35(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ענבר.
hikert  
#7 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 13:06:53(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

הי ענבר.

 

ראשית, מצאתי אקראית בלוג שקצת מסכם את השביל ואת ההכנות אליו, אז אפשר להיעזר בו.

 

מעבר לזה 10-11 ימים נראה לי מספיק. את היום הראשון הייתי תולה בשעת ההגעה שלך למסלול בהתאם לתחבורה הציבורית (אצלי זה היה טיסה + רכבת ליעד, ראי בבלוג איך להגיע). בכל אופן אם תגיעי מוקדם, עדיף לישון ב- Abiskojaure. את היום השני הייתי מסיים ב-Alesajaure ואת השלישי ב-Salka. מכאן יש קצת יותר אפשרויות. Singi זה מקום ללא אוכל וכו', אבל האזור ממש נחמד וגם הבקתה והבעלים אחלה (למרות שהיא לא מדברת אנגלית). את יכולה לצאת לשביל צד ולטפס ל-Kebenkaise ולישון שם, אבל זה תלוי במזג אוויר באותו יום. אני במסלול שלי המשכתי ל-Kaitumjaure מ-Salka והבקתה והנוף שם ממש שווים. משם כדי להגיע ל-Vakkotavare או ל-Saltolukta צריך לצאת מוקדם ולחצות את הנהר בסירת משוטים באופן עצמאי. הבעיה שם שאת צריכה לקוות או לחכות שמישהו יעביר את אחד מהסירות לצד שלך. בכל אופן, לא הייתי ישן ב-Teusajaure או ב-Vakkotavare, ומנסה להגיע ל-Saltolukta. ההגעה לשם דורשת טרמפ ומעבורת, או אוטובוס ומעבורת, אז תבדקי מראש את הזמנים כדי שתדעי אם זה ישים בסוף היום שלך (הכי חשוב השעה האחרונה של המעבורת). אם לא, אז תישני ב-Vakkotavare. הבקתה של Saltolukta היא הגדולה ביותר במסלול (חוץ מ-Kvikkjokk) ויש שם גם מסעדה, wifi וכל שירות אחר אנושי, אז כל מנוחה וארגון אחר שווה לעשות שם. מ-Saltolukta הייתי מנסה להגיע ל-Aktse שזה 33 ק"מ אבל אפשרי, כי עד Sitojaure זה מאוד מישורי רוב הזמן. הבעיה היא שמ-Sitojaure את צריכה לשלם לאיזו משפחה שתיקח אותך בסירת מנוע שלה לצד השני של הנהר כדי להמשיך במסלול, אז שוב זה תלוי בשעה ובזמינות שלהם. מ-Aktse הייתי יוצא לטיול צד לאתר הכי יפה בשביל - Skierfe - שזה תצפית על נהר ה-rapadelen וזה כמו עלייה להר ארבל, רק פי 1000 (המיקום של התצפית זה בערך 10 ק"מ צפון מערבה מ-Aktse, אז 20 ק"מ הלוך חזור). בעיקרון יש אפשרות שתישני ב-Sitojaure ואז משם תגיעי לתצפית ותרדי ל-Aktse, אבל זה דורש קצב מהיר ויכולות ניווט, ולא בטוח שתמצאי את השביל. מ-Aktse הייתי מנסה להגיע ישירות ל-Kvikkjokk ולא לעצור ב-Parte, כי יש שם הרבה יתושים והבעלים לא משהו.

 

לסיכום:

יום 1 - Abisko to Abiskojaure

יום 2 - Abiskojaure to Alesjaure

יום 3 - Alesjaure to Salka

אפשרות א':

יום 4 - Salka to Kebenkaise

יום 5 - Kebenkaise to Kaitumjaure

יום 6 - Kaitumjaure to Saltolukta (אם אפשרי מבחינת זמן מעבורת, אם לא אז לישון ב-Vakkotavare)

יום 7 - מנוחה ב-Saltolukta

יום 8 - Saltolukta to Aktse (אם אפשרי עם הסירת מנוע כדי לחצות את הנהר ב-Sitojaure)

יום 9 - Aktse to Skierfe to Aktse (טיול יום עם תיק קטן)

יום 10 - Aktse to Kvikkjokk

אפשרות ב':

יום 4 - Salka to Kaitumjaure

יום 5 - Kaitumjaure to Saltolukta (אם אפשרי מבחינת זמן מעבורת, אם לא אז לישון ב-Vakkotavare)

יום 6 - מנוחה ב-Saltolukta

יום 7 - Saltolukta to Aktse (אם אפשרי עם הסירת מנוע כדי לחצות את הנהר ב-Sitojaure)

יום 8 - Aktse to Skierfe to Aktse (טיול יום עם תיק קטן)

יום 9 - Aktse to Kvikkjokk

נותן לך יותר אפשרות לנוח באחת מבקתות הביניים שלא צויינו.

 

מקווה שזה עוזר.

 

אייל

 

נערך ע"י משתמש יום שישי 02 יוני 2017 13:25:00(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש hikert על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 02/06/2017(UTC), אמנון לנגי ב 02/06/2017(UTC)
io_travel  
#8 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 14:10:24(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

אייל - תודה רבה מאוד!

את האתר שצרפת אני מכירה. אפילו רכשתי ממנו את המדריך של השביל (דיגיטלי; לא מוסיף המון אינפורמציה למה שיש כבר באתר; אבל המחיר זול ~50 ש"ח, התמונות נהדרות ויש בכל זאת עוד קצת תאור מהדרך ועצות).

 

אני מתכננת חלוקה מתונה מאוד (מקסימום אסיים יום לפני... אם ילך לי מהר וקל יותר). אני מעדיפה מסלולי צד ליד הבקתות מאשר ימים של 30+ ק"מ (בטרק האחרון סבלתי מפציעה לא ברורה בקרסול והבטחון שלי לא בשמים כרגע...).

אשתדל מאוד לא לפספס את מסלול הצד ל- Skierfe! תודה רבה על ההמלצה הזו. הוא אכן מומלץ מאוד בכל מקורות המידע והתמונות משם מדהימות.

 

מסתמן שיהיו לי 11 ימים נטו למסלול (לא כולל הגעה וחזרה), כך שאני מרגישה מאוד נוח עם התוכנית.

 

שוב מלא תודה! מקווה להוציא לפועל וכמובן שאתרום דיווח משלי כשאחזור. 

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 02/06/2017(UTC)
hikert  
#9 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 14:55:41(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

אין בעיה.

לפי מה שאת מתארת, יש אפשרות ג':


יום 1 - Abisko to Abiskojaure
יום 2 - Abiskojaure to Alesjaure
יום 3 - Alesjaure to Salka
יום 4 - Salka to Kaitumjaure
יום 5 - Kaitumjaure to Vakkotavare
יום 6 - נסיעה ומנוחה ב-Saltolukta
יום 7 - Saltolukta to Sitojaure
יום 8 - Sitojaure to Aktse
יום 9 - טיול יום ל-Skierfe וחזרה ל-Aktse
יום 10 - Aktse to Parte
יום 11 - Parte to Kvikkjokk

זה גם מה שאני פחות או יותר עשיתי, חוץ מזה שאני חתכתי את השביל כך שמ-Sitojaure הלכתי ל-Skierfe ומשם ל-Aktse. משהו כמו 25 ק"מ.

אייל

thanks 1 משתמש הודה ל hikert עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 02/06/2017(UTC)
io_travel  
#10 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 16:04:54(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

חחח זו בול החלוקה שיצאה לי בשיכלול כל המידע + ההמלצות שלך + לו"ז אוטובוסים וסירות!

אני מרגישה מאוד נוח עם החלוקה הזו ונראה לי שעם זה אתקדם. אם בפועל אחליט על קצב מהיר יותר אני בטוחה שאמצא מה לעשות ביום הנותר... (גם אני חשבתי על הליכה ל- Skierfe בדרך ל- Aktse כאופציה במידה שיהיה לי עם מי ללכת - משיקולי חוסר הסימון - וארגיש מספיק חזקה).

 

ממש תודה! אני מסודרת thumbup

ענבר.
hikert  
#11 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 17:51:26(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

כמה הערות נוספות:

1. ההליכה ב-5 ק"מ הראשונים מ-Kaitumjaure ל-Vakkotavare יכולים להיות בעייתיים במקרה של גשמים או ערפל, כיון שהסימונים לא ממש ברורים והשטח הופך לביצה אחת גדולה. חשוב לא לעבור את הגדר בטרם עת, ואם מאבדים את הסימוני קיץ (נקודות אדומות על סלעים), לנסות לחזור, למצוא ולהיצמד אליהם מחדש. במקרה הכי גרוע ללכת עם סימני החורף (X אדום על עמודי עץ), אבל עדיף שלא, כיון שאז תצטרכי להיכנס לכל מיני אזורים לא סימפטיים.
2. אם את יכולה, עדיף לעשות את טיולי הצד עם תיק קטן ומעט ציוד.
3. לפי החלוקה האחרונה, את תגיעי ביום האחרון בצהריים ל-Kvikkjokk. אני ממליץ ללון לילה אחד שם ולהשתמש בשירותים הכוללים מסעדה, wifi, מקלחות, כביסה ועוד. 

4. שווה לשאול בכל בקתה או לברר באפליקציה כזו או אחרת מה הסיכוי לזוהר צפוני ולשים שעון מעורר במידת הצורך. אנחנו ראינו ב-Aktse, אבל זה תלוי במזג האוויר ובעננות.

בהצלחה,

אייל

thanks 1 משתמש הודה ל hikert עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 02/06/2017(UTC)
io_travel  
#12 נשלח : יום שישי 02 יוני 2017 23:04:41(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

נשלח במקור על ידי: hikert עבור להודעה מצוטטת

1. ההליכה ב-5 ק"מ הראשונים מ-Kaitumjaure ל-Vakkotavare יכולים להיות בעייתיים במקרה של גשמים או ערפל, כיון שהסימונים לא ממש ברורים והשטח הופך לביצה אחת גדולה. חשוב לא לעבור את הגדר בטרם עת, ואם מאבדים את הסימוני קיץ (נקודות אדומות על סלעים), לנסות לחזור, למצוא ולהיצמד אליהם מחדש. במקרה הכי גרוע ללכת עם סימני החורף (X אדום על עמודי עץ), אבל עדיף שלא, כיון שאז תצטרכי להיכנס לכל מיני אזורים לא סימפטיים.

מה שנכתב על הקטע הנ"ל מתוך המדריך באתר distancenorth.com של Cody Duncan (אותו צלם מהלינק ששלחת) לטובת העשרת הפוסט:

"Leaving Kaitumjaure the often muddy trail descends slightly into the forest.
In a little over a kilometer you will arrive at the bridge crossing the Kaitumjåkka
river where you start to leave the trees and head into a bushy landscape of small
lakes and bogs.
You will soon arrive at a large reindeer fence which you need to pass through.
Initially, it looks like the trail continues along the river side of the fence, but this is
incorrect. Open the fence by pulling out the tree trunks and pass through, staying
straight on the trail. South from the fence, the trail becomes rather rocky, slowing
you down, especially if raining and wet. Continuing along, the trail eventually
begins to ascend towards the broad mountain pass ahead. Though never steep, it
is one of those climbs that seems almost endless, as there is always a distant high
point ahead."

תודה! אשתמש באזהרה ואקפיד על הצמדות לשביל thumbup

כמה שאני "מתגעגת" לבוגס האלו... naughty אחרי שפגשתי אותם באנגליה באוקטובר שעבר cursing

 

נשלח במקור על ידי: hikert עבור להודעה מצוטטת

2. אם את יכולה, עדיף לעשות את טיולי הצד עם תיק קטן ומעט ציוד.

יבוצע biggrin

 

נשלח במקור על ידי: hikert עבור להודעה מצוטטת

3. לפי החלוקה האחרונה, את תגיעי ביום האחרון בצהריים ל-Kvikkjokk. אני ממליץ ללון לילה אחד שם ולהשתמש בשירותים הכוללים מסעדה, wifi, מקלחות, כביסה ועוד. 

כן. יש אוטובוס שיוצא ב 5:20 (...) בבוקר למחרת ל- Lulea. התכנית היא, כמוך, לטוס חזור משם לשטוקהולם (עוד לא הוזמנה טיסה).

 

נשלח במקור על ידי: hikert עבור להודעה מצוטטת

4. שווה לשאול בכל בקתה או לברר באפליקציה כזו או אחרת מה הסיכוי לזוהר צפוני ולשים שעון מעורר במידת הצורך. אנחנו ראינו ב-Aktse, אבל זה תלוי במזג האוויר ובעננות.

אני ממש רוצה לראות!!! w00t אקום מתי שצריך.

 

נשלח במקור על ידי: hikert עבור להודעה מצוטטת

בהצלחה,

אייל

 תודה רבה אייל! ממש מעריכה את זה. כולי התרגשות dance

ענבר.
hikert  
#13 נשלח : שבת 03 יוני 2017 08:24:24(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

דווקא ייתכן שה-cody הזה צודק. אני יודע על איזה שער הוא מדבר ובאמת לא עברנו בו ודווקא המשכנו בביצה (וזה לא היה טוב). שווה לשאול את האנשים ב-Kaitumjaure שבאו מדרום או את בעלת הבקתה איך ללכת בחלק זה. אם אני לא טועה, הקודי הזה והחברה שלו שהוא צילם אותה היו איתנו ועם עוד זוג אנגלים ב-Kaitumjaure. הוא באמת טיפוס לא נעים והתעמר בבת זוגתו למרות שהיא הייתה פצועה...את יכולה לראות את כולנו ואת בעלת הבקתה בסרטון הזה בדקה 9:28 (אני עם המעיל הכחול).

בהצלחה

נערך ע"י משתמש שבת 03 יוני 2017 08:33:57(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל hikert עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 03/06/2017(UTC)
io_travel  
#14 נשלח : שבת 03 יוני 2017 08:34:34(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

אברר ואחזור עם "הוראות" ברורות לגבי המקטע! הוא הלך כמה פעמים את השביל אז יתכן מאוד שההצעה שלו היא הטובה ביותר. אשאל בבקתה.

תודה

נערך ע"י משתמש שבת 03 יוני 2017 13:51:04(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ענבר.
גדעון195  
#15 נשלח : יום רביעי 02 אוגוסט 2017 13:29:54(UTC)
גדעון195


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/07/2017(UTC)
הודעות: 4
ישראל
מיקום: תל אביב

תודות: 4 פעמים

שאלת תם: היות ואין לי 10 נטו על המסלול - האם יש אופציות עם יציאה לאחר שמונה או שבעה ימים?

גדעון

io_travel  
#16 נשלח : יום רביעי 02 אוגוסט 2017 13:38:17(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

נשלח במקור על ידי: גדעון195 עבור להודעה מצוטטת

שאלת תם: היות ואין לי 10 נטו על המסלול - האם יש אופציות עם יציאה לאחר שמונה או שבעה ימים?

 

כן, לגמרי!

יש לך 2 נקודות יציאה בדרך:

1. באיזור בקתת singi אפשר לקחת את השביל שיוצא דרך Kabnekaise (ההר הגבוה בשבדיה) ל- Nikkaluokta (משם חוזרים לקירונה בתחבורה ציבורית) - זה למעשה הקטע הפופולרי של השביל ונדמה לי שהרוב הגדול של ההולכים צועדים רק אותו (לפחות זו התרשמותי מקריאה).

2. אתה יכול להמשיך על ה- Kungsleden עד Vakkotavare ולצאת משם (זו עוד בקתה שסמוכה לכביש).

 

שתי האופציות נכנסות יפה בשבוע.

 

לטעמי, אם אתה לא ממשיך עד Kvikkjokk (והלאה) אז אולי עדיפה האופציה הראשונה - בגלל האפשרות לטפס על Kabnekaise.

יש שני סיפורי דרך כאן על המקטע הזה. ועוד מלאאאא אינפורמציה באנגלית ברשת (כולל הרבה סירטונים ביוטיוב).

 

אגב, תן דעתך גם לעניין היציאה מהשביל. בנק' האלו יש תחבורה ציבורית אבל התדירות לא מאוד גבוה (אם כי אני בררתי לגבי ספטמבר, יתכן שבאוגוסט התדירות גבוה יותר) ופרק הזמן - עד לחזרה לשטוקהולם, אינו קצרצר.

ענבר.
גדעון195  
#17 נשלח : שבת 12 אוגוסט 2017 16:06:14(UTC)
גדעון195


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/07/2017(UTC)
הודעות: 4
ישראל
מיקום: תל אביב

תודות: 4 פעמים
ועוד שאלת תם: אני צפוי להגיע לabsisko ב 14:40 בערך.
כמה זמן הליכה למקטע הראשון ( Abisko to Abiskojaure) . זה כ 15 ק"מ. נראה תוואי קל מאוד. 3-4 שעות ריאלי?
io_travel  
#18 נשלח : יום ראשון 13 אוגוסט 2017 15:47:04(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

גדעון, אני רואה שעדיין לא ענו יודעי דבר, אז בינתיים:

מהחקירות שלי, עדיין לא מנסיון אישי כפי שידוע לך, הקטע הנ"ל אכן מוערך בכ- 3-4 שעות הליכה. 

רק כך בחשבון שיש לפעמים תקלות ואיחורים ביום ההגעה (למשל - תרמיל שלא מגיע איתך בטיסה, קרא לי כבר פעם ולמזלי הרב לא התחלתי הליכה ביום ההגעה, אלא ביום הבא והתרמיל הגיע עד אז) כמו גם איחורים בטיסות ו/או עייפות מצטברת (לאנשים שלא ישנים בטיסות).

לשיקולך...

ענבר.
hikert  
#19 נשלח : יום שני 14 אוגוסט 2017 10:48:23(UTC)
hikert


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/12/2012(UTC)
הודעות: 105
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים ב 20 הודעות

השעה גבולית... מה גם שתצטרכו לעשות את כרטיס מנוי של SFT בבקתה הראשית של Abisko. ממליץ שתשאלו שם את הנציגים כשתעשו את הכרטיס. לגבי הגעה לבקתה הראשית מתחנת הרכבת, פשוט תלכו עם העדר 

thanks 1 משתמש הודה ל hikert עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 14/08/2017(UTC)
io_travel  
#20 נשלח : יום שני 14 אוגוסט 2017 11:15:24(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

לפי מה שאמרו לי ב- STF (פניתי אליהם במייל) כרטיס חברות ב- HI מספק את אותה הנחה בדיוק כמו חברות ב- STF

יש לי כרטיס HI ולכן אני לא מתכוונת לעשות חברות STF

 

בכל מקרה - אני אגיע לשם בבוקר אז אין לי את הבעיה של גדעון. להפך - מתכננת ארוחת בוקר באביסקו ואולי גם הליכה קטנה למפלים היפים שם ויציאה בלי לחץ (בגלל היום הקצר).

ענבר.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.