ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ariebp  
#1 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 11:27:15(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות

סיכום טיול בולגריה אוגוסט 2015

אבלין ואריה בן פורת

נסענו לבולגריה לחודש (11.8-11.9)זוג בני 50+ מתוך מטרה לבצע בעיקר טרקים, טסנו עם אלעל לסופיה שהינו שם שני לילות המשכנו לבנסקו באוטובוס לטרק של 5 ימים בהרי פירין לילה נוסף בבנסקו ויצאנו משם לטרק 6 ימים בהרי רילה חזרה לבנסקו באוטובוסים לינה שני לילות (מנוחה וכביסות) נסיעה לקלופר דרך פלובדיב לינה לילה אחד וטרק 3 ימים בהרי מרכז בלקן עוד לילה בקלופר ונסיעה לסמוליין דרך פלובדיב לטיולי יום בהרי רודופי 4 לילות סה"כ. בזמן שנותר החלטנו לבצע טרק נוסף בפירין חזרנו באוטובוסים לבנסקו דרך פלובדיב לילה בבנסקו ויציאה לטרק 4 ימים לילה נוסף בבנסקו ונסיעה לסופיה לשלושה לילות אחרונים וחזרה לחום הנוראי בארץ .

לאחר הניסיון המוצלח הנ"ל אנחנו יכולים להמליץ בחום רב על בולגריה כיעד קרוב נוח ומקסים לטרקים. גם הנופים וגם האנשים נפלאים התנאים בבקתות מעולים תמיד היו מצעים נקיים אוכל ומים חמים (למעט בקתה אחת שלא היו בה מקלחות בכלל), תחבורה ציבורית מאוד אמינה והמרחקים יחסית לא גדולים נסענו לא מעט גם בטרמפים אנשים עוצרים מאוד אדיבים ושמחים לעזור הנושא היחידי שקצת מקשה זה חוסר השליטה שלהם באנגלית אבל כמובן מסתדרים בסוף.

בולגריה זולה בצורה שלא תאמן!! עלות הטיול לשנינו לכול החודש 6,400 ש"ח (ללא הטיסה) וממש לא "התכלבנו" בישובים ישנו בחדרים פרטים לרוב עם מקלחת שרותים צמודים ובבקתות אכלנו המון והרבצנו בירות חופשי-אצרף בהמשך דוגמאות לעלויות.

סופיה והגעה לבנסקו

טיסה של כשעתיים וחצי באלעל לסופיה נחתנו בלילה,משם נסיעה מאוד נוחה במטרו,עלות 2 לבה לאדם, כחצי שעה ואנחנו יורדים במרכז בתחנת SERDIKA  .מתחנת הרכבת הליכה של כרבע שעה עד להוסטל מוסטל, מקום מקסים צעיר ותוסס, הזמנו מראש חדר פרטי בדירה משותפת .הדירה במרחק 5 ד' הליכה מההוסטל, קיבלנו חדר נקי ויפה מיקום מעולה מאוד קרוב למרכז ולרחוב ויטושה המפורסם. קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר טובה בהוסטל (הדיל כולל ארוחת בוקר וערב 30 ארו לזוג) ויצאנו לסידורים :קניית מפות בלון גז והמרת כסף-מומלץ לשאול בהוסטל היכן? הם מאוד עוזרים ומדוייקים, המשכנו לסיור החינמי בעיר שיוצא מול בית המשפט היה קליל נחמד ומומלץ מאוד נא להשאיר כמובן טיפ למדריך.

למחרת לאחר הבוקר לקחנו טראם מספר 5 –עלות 1 לבה לאדם+ אחד לבה לתיק לתשומת ליבכם!לכיוון תחנת האוטובוס המרכזית (לשים לב יש יותר מאחת!!) ממנה יוצא האוטובוס לבנסקו כול שעה,למזלנו המתנו רק כרבע שעה ויצאנו לדרך של כשלוש שעות ,עושים עצירה באמצע הדרך לרבע שעה,בעצירה ניתן לקנות אוכל וכמובן להתפנות. תחנת האוטובוס בבנסקו נמצאת בקצה העיירה דבר שחייב אותנו ללכת כחצי שעה בעלייה מתונה אבל עם הרבה זיעה (רק בהמשך למדנו שממש פשוט לעצור טרמפים) עד למלון המשפחתי המקסים SANTO FAMALY HOTEL  מומלץ מאוד אנשים נפלאים וחמים בעלות של 32 לבה לזוג כולל ארוחת בוקר צנועה אבל טובה (מי שמגיע לשם שימסור דש חם מאיתנו).

עשינו סיור קצת בעיירה והרבצנו ארוחה "מפסקת" לפני הטרק היה טעים ונעים.

היום הראשון פירין- -Yavorov hut 1740Predela pass

קמנו בשש קבענו ארוחת בוקר עם מרינה לשש וחצי בבוקר, אכלנו זריז ויצאנו לדרך לכיוון תחנת האוטובוס בכביש הראשי הליכה של 20 ד (עדיין לא קלטנו את היכולת נסיעה בטרמפיםJ) עלינו לאוטובוס לכיוון פרדלה פאס, רק לאחר שמישהיא תרגמה לנהג אחרת הוא לא היה לוקח אותנו!! נסיעה קצרה לפאס 16 קמ בלבד. הוא הוריד אותנו ממש בכניסה למסלול לשים לב מתחיל ליד מלון פרדלה. שבע וחצי תחילת הליכה 3 ק"מ ראשונים על כביש לאחר מכן דרך עפר ובשלב מסוים עולים בסינגל בשיפוע חד למעלה בהמשך קצת מתמתן כמעט כול העליה בתוך העצים חבל כי לא רואים כלום! לאחר מכן בצמחיה גבוהה מפתיע קצת עם המון פריחה ועדיין לא רואים כלום, רק כשמגיעים די קרוב לפאס ,ואז מתחילה הירידה של היום שוב בצמחיה שיותר גבוהה מאיתנו ,עד לערוץ זורם נחמד מקום חובה להפסקה.משם פניה חדה לכיוון הבקתה והמשך ירידה עד לדרך עפר אתה ממשיכים ללכת לשים לב יש פניה ימינה מהדרך וטיפוס בסינגל בין העצים עד לבקתת יברוב. סה"כ שעות הליכה להיום 4:40 שעות נטו ,כאשר העליה ארוכה ולא קלה .היה לנו מוזר שלא פגשנו אנשים ומשיחה עם מדריכה שפגשנו למחרת מסתבר שאנשים לא אוהבים את המסלול ואני ממש מבין למה הוא לא קל וגם לא מספיק מתגמל בנופים. 
בקתת יברוב מעולה ניתן להזמין אוכל מהתפריט המצומצם יש מקלחת חמה ומצעים מה צריך עוד? רק שמנהל המקום יהיה פחות חמוץ: )

היום השני פיריןVihren hut- 1975Yavorov hut-
ידענו שהיום הולך להיות ארוך ולא קל אבל לא ידענו כמה, תכננו מראש לא לעלות לוירחן כי אחרת זה יום הליכה של 8-9 שעות התוכנית היתה להגיע לבקתת בדריצה לפי סיסרון 6 שעות זמן שגוי לחלוטין בדיעבד!
ארוחת הבוקר רק בשש וחצי הגבילה לנו את שעת היציאה ממליץ לוותר ולצאת הכי מאוחר בשש. הזמנו חביתה לחם וגבינה וארזנו לדרך יצאנו ברבע לשבע עם עוד לא מעט אנשים
המסלול בחלק הראשון עד לפאס  מטפס די מהר אבל גם די סביר תוך פחות מ3 שעות  מגיעים כבר די גבוה, בדרך עוברים בקתה ישנה ואגם קטן חמוד מתאים מאוד להפסקה קצרה להתאוששות הפאס מזוהה עי צלב גדול ממתכת עם נוף יפה של 360 מעלות.

נוהל קפה עם קבוצה נחמדה של גרמנים שהיו איתנו בבקתה מלווים במדריכה מקומית .אנחנו ממשיכים בהליכה לאורך המדרון עם מגמת עליה קלה הגרמנים לקחו מסלול ממש מעלינו על קו הרכס נראה יותר מעניין ואולי יותר קל בשלב הרבה יותר מאוחר התחברנו לציר התנועה שלהם ממש באמת יפה יותר כאן בשלב מסויים ראינו לא מעט מטיילים שהולכים ממש על קו הרכס שוב אבל הסימון האדום משך אותנו מעט למטה מקו הרכס אבל החל להיות מאוד בעייתי להליכה התעקשנו להמשיך כך בגלל הסימונים המאוד ברורים בדיעבד הבנו שהשביל אינו עביר  מחוסר שימוש. התחלנו לראות את המקטע עם העמודים וכבלי המתכת מעלינו וההליכה שלנו הפכה כבר לבלתי אפשרית החלטנו לחתוך כלפי מעלה בזהירות וללכת על מסלול הכבלים יחד עם כול הבולגרים .לקח חשוב! לבאים אחרינו, מרגע שאתם מזהים את העמודים (נקרא בפי המקומיים THE HORSE) לעבור מיד להליכה לאורכם גם יפה יותר ובעיקר בטוח יותר .המקטע הזה לקח לנו המון המון זמן ואם זה לא מספיק החל לקראת תחילת הירידה גשםL, כעקרון עדיף להמשיך ללכת על קו הרכס כלומר להמשיך בטיפוס ולרדת איתו למטה עד לאוכף שממנו מתחיל הטיפוס האחרון להר וירחן. אנחנו הלכנו עם הסימונים שעזבו את מסלול הכבל ונעו במגמת ירידה קלה אבל על מסלול חלקלק וסילעי ממש לא סימפטי הגענו לאוכף המדובר ועצרנו סוף סוף להפסקת קפה למזלנו גם הגשם נרגע קצת.

החלטנו לשנות את היעד המקורי שהיה בקתת בנדריצה לאור מפגש עם זוג צ'כי שגר בבולגריה והמליץ להתרחק ממנה, שמנו צעדנו לכיוון בקתת וירחן תחילה ירידה די נוחה עם סימון שבילים ברור עד הביקתה. הגשם לא ויתר לנו וניתך עלינו בחצי השעה האחרונה הקטע הזה לקח כשעה וחצי.

הגענו לבקתה מפוצצת באנשים מלא מטיילי יום ממתינים שהגשם ירגע בחוץ מוכרים בירות קרות וחטיפים בפנים התנפלות רבתית על המסעדה בקושי הצלחנו לבקש חדר ללינה למזלנו קיבלנו את החדר האחרון שהיה ברשותם בבונגלוס שבחוץ. דישדשנו בין השלוליות בשמחה לבונגלוס, העיקר שיש פינה יבשה ומיטה לשים ת'ראש. פגשנו במסעדה זוג גרמנים חמודים שהגיעו עם אייר ברלין אבל בלי שני התיקים שלהם ולמרות זאת יצאו לטרק של 12 יום פירין-רילה ברצף כמעט ללא ציוד-יישר כוח.

סה"כ להיום 8!! שעות נטו לא קל בכלל(שייחנק סיסרוןJ והשש שעות שלו) בקתת וירחן עם מצעים נקיים מים חמים מקלחת חדשה, שרותים בחוץ מטבח מעולה עם תפריט עשיר.

היום השליש פירין-Demianitza hut 1895Vihren hut-

היה לילה קצת קר בבונגלו לכן לא מומלץ כול כך ללינה למרות הפרטיות. התארגנו זריז ובשבע היינו כבר בחדר האוכל אכלנו וחלק מהאוכל שקנינו ארזנו למסלול.המסלול בתחילתו היה מבלבל לשים לב המפה מטעה!! מסומן שהמסלול מתחיל מהבקתה עם סימון ירוק אדום אבל ממש לא!! ההתחלה היא עם צהוב כחול ורק  לאחר כעשר דקות מגיעים לגשר מעל הערוץ ורק ממנו מתחיל הסימון הנ"ל .המסלול מטפס בתחילה בצורה מתונה חולפים ליד מספר אגמים ממש יפה רק הקטע האחרון של העליה לפאס קצת קשה ,עם שביל נחש די ארוך הנוף משם מדהים עד כאן עלינו 600 מ בשעתיים.ומול הנוף איך אפשר בלי (: הפסקה ארוכה עם קפה נהדר ומתחילים במגמת ירידה.

 שוב שני אגמים משמאלנו ועוד שניים מימין אלו שראינו מהפאס,ההליכה ממש זורמת ונוחה. החלק האחרון דרך יער שביל מהיר יוביל אותנו לבקתת דומינצה .עד כאן הליכה להיום רק 3:45 נטו, לא להאמין פחות מהזמן של סיסרון. היום פגשנו לא מעט אנשים רק בולגרים כולל קבוצה של 40 שהם משפחות חלקם 3 דורות שמטיילים שנים יחדיו.
הביקתה עם מסעדה מקלחת מים חמים ומצעים שוב קיבלנו לצערנו בונגלו אבל זה המחיר של הגעה בסוף שבוע!! חשוב לקחת בחשבון, היחס נפלא ולשם שינוי דוברים אנגלית הפנקיק שלהם מומלץ ביותר ועוד יותר היוגורט עם קונפיטורת האוכמניות הביתית- יאמי!

 

 

סיכום היום הרביעי פירין - נשארים במקום יום גשם

קמנו לבוקר של גשם סוער ונשארנו לישון יותר מאוחר קמנו והלכנו לחדר האוכל לגלות שכולם שם, הגשם נרגע לקראת 8 אבל נשאר מעונן חלק מהמטיילים החליטו להפסיק את הטרק ,ויצאו לבנסקו הליכה של כשעתיים וחצי במסלול הכחול .בינתיים הגיעו זוג סטודנטים ישראלים רטובים לגמרי התברר שהם אתמול ישנו בבנסקו אבל יצאו למסלול מבקתת וירחן רק ב14:00!! עמוסים בתיקים כבדים הלכו 7 שעות!! ולא הצליחו להגיע ישנו בשטח רק עם שקי שינה והתעוררו לפנות בוקר לגשם השוטף המשיכו בהליכה בגשם והגיעו לכאן עם כול הציוד רטוב .הם היו ללא כיסויים לתיקים ושום אריזה אטומה לגשם בתוכם- מה הלקח?  המבין יבין! רק לאחר 10 היתה התבהרות חלקית ,הקבוצה הגדולה הבולגרית החליטה לצאת לדרך אנחנו העדפנו לא לקחת סיכונים מיותרים ונשארנו נחנו ואכלנו המון (אולי יותר מידי אפילו).

סיכום יום חמישי פירין- Demianitza hut- Bezbog hut 2237
התעוררנו מוקדם ליום שמש נפלא התארגנו זריז אכלנו ויצאנו לדרך ב7:10 המסלול מטפס יחסית במתינות לאורך העמק והנחל הזורם למטה בסימון צהוב כחול בדרך עם נוף פתוח ויפה עד לגובה של  2250 מ מגיעים לפיצול וממשיכים עם הסימון הצהוב מזרחה לעבר הפאס. הליכה בשיפוע קצת יותר תלול אבל עם שמש בעיניים שמקשה מאוד על זיהוי הסימונים עוברים בצמוד לאגם פופה המדהים עם האי בתוכו .מכאן עולים בחדות אבל במסלול סביר עד לפאס , עד כאן 2.30 שעות נטוהליכה.ושוב נוהל קפה והפסקה ארוכה ומתחילים בירידה, שוב בשביל סביר עם נופים יפים של מספר אגמים ופריחה מדהימה שלא מפסיקה להפתיע אותנו מגיעים לגובה 2200. ומכאן טעות שלי בקריאת המפה הייתי בטוח שיש לנו מסלול קליל וכמעט שטוח לבאזבוג..אך ממש לא כך, התחלנו שוב  בטיפוס ארוך ואבל נוח מאוד של כ3 ק"מ עד לגובהה 2350 מ, תוך כדי מפגש עם כמות מטורפת של מטיילי יום שבאים במיוחד לראות את האגמים .הגעה לכתף האחרונה ואז נגלת הבקתה היושבת במלוא הדרה על אגם מדהים ירידה זריזה למטה סהכ שעות הליכה להיום 4:15 נטו, שוב פעם פחות ממה שכתוב בסיסרון.בבקתה אכלנו מרק נהדר טוסט ותה עם דבש קינוח נפלא לטרק.משם יורדים ברכבל,עלות 8 לבות לאדם (ניתן גם לרדת ברגל כשעתיים וחצי הליכה).

נסיעה כיפית ברכבל של כחצי שעה, ולמטה מנסים לעצור טרמפ יש המון רכבים בחניה , אמצע שבוע התנועה פחותה, ומגיע מקומי מוריד שני טרקרים ומציע לנו לנסוע איתו רק בדיעבד הבנו שלקח אותנו עבור תשלום מכובד לבנסקו ,היינו מופתעים קצת אבל גם בעייה שלנו שלא בדקנו איתו לפני שעלינו, מצד שני היה גם שווה, מכאו והלאה לא היו לנו נפילות כאלו.....לומדים.

יום הראשון רילהDancing Bears Park- Semkovo hut 1750
במקור המסלול של רילה תוכנן אחרת, החלטנו לשנות קצת תוכניות ולהתחיל את המסלול מאזור בנסקו, ארגנו הסעה לפארק הדובים המרקדים ביקרנו באתר, נחמד לא יותר להגיע במיוחד לא מומלץ אלה אם נמצאים בסביבה. משם תפסנו הסעה קצרה 3 ק"מ על דרך עפר חזרה לכביש הגישה 1250 מ' גובה ,המטרה היום לעלות לבקתת סמקוב 1750 מ' לפי המפה סמ"ש כחול. התחלנו בהליכה על דרך עפר שחצתה את הנחל הקטן וסימונים ראינו רק בצהוב בלי שלטים התחלנו בטיפוס וראינו שלט אחד ויחיד (כל המסלול) שהראה שזה הכיוון לבקתה, מכאן למעשה ניווטנו לפי המפה על שבילי עפר כשלפעמים נאלצנו לנחש איזה מהשבילים שייך לדרך שלנו ההליכה היתה קצרה בזמן ( רק שעתיים נטו) אבל המתח בהליכה בלי סימון והצורך לפתוח את המפה כול הזמן הרגיש לנו הרבה יותר בקיצור לדעתי לא מומלץ בכלל .
בקתת סמקוב ממוקמת ליד אגם קטן יש מקלחות חמות מצעים ומיטות מימי הרוסים וגם כמובן מסעדה סה"כ בסדר ניתן להגיע אליה גם בנסיעה זה לא רחוק  מסמקוב- אתר הסקי.

יום השני רילה - Semkovo hut-RibniEzera hut 2230

[למרות המיטות הרוסיות ישנו טוב החלטנו לצאת מוקדם כי היתה תחזית ליום סוער.שאלנו ערב לפני חברה שעשו את המסלול שלנו אבל הפוך אתמול והם ציינו שזה סמ"ש ירוק (במפה כחול) הנתון הזה + טעות חמורה במפה שמראה שהציר מתחיל כחצי ק"מ צפון מזרחית לבקתה ושאננות שלי שראיתי שמות בשלט ההתחלה אבל לא טרחתי לפתוח מפה, הביאו אותנו לטיפוס של 300 מטר בשעה ורבע לחינם נאלצנו לרדת חזרה הכול וחזרנו לבקתה לגלות באופן מכעיס ביותר שהמסלול מתחיל משם. בזבזנו כמעט 3 שעות של כוחות וזמן ללא גשם. רק ב9:30 בפועל התחלנו את המסלול בסמ"ש ירוק השביל היה נוח מאוד ומסומן מצויין.

עד שהגענו בערך לגובהה 2000 ליד איזה חורבה ומעבר ערוץ מים קטנטן הפסיקו הסימנים, שמנו לב שכול העשב בסביבה היה דרוך ממטיילים שכמונו חיפשו את הסימונים בשלב מסוים מצאנו איזה שלושה סימונים על העצים שהמשיכו לשום מקום מכיוון שהשטח היה נוח החלטנו לקחת סיכון ולנוע לכיוון צפון בהנחה שנמצא אולי את השביל. לאחר כחצי שעה והעזרות במפה ומצפן הצלחנו לזהות מרחוק צפון מזרחית לנו את עמודי הסימון לשלג, חתכנו לשם והצלחנו לחזור לסמ"ש הירוק- המון מזל ללא ספק.
המשכנו בטיפוס מתון דרך אזור מרעה ומגורים ארעיים של הרועים לכיוון הפאס וקו הרכס פגשנו קבוצה של בולגרים עם שני חברה ישראלים מבוגרים כשהם הולכים בלחץ בגלל החשש מהסופה המתקרבת ראות לדרום היתה אפס הכול עננים .אנחנו ראינו את הנוף המדהים לצפון עד שהגענו לפאס של 2400 מ,' מכאן מעבר לסמ"ש כחול ההליכה היתה ממש נוחה ומהירה. ממש על קו רכס רחב במסלול דשא עולה ויורד בינתיים הרוח החלה להתחזק נהיה קריר וסמיכות העננים עלתה פלאים ,פגשנו עוד חברה צעירים הפעם פולנים שגם היו בלחץ מהסופה החלטנו לעצור לקפה זריז אבל חוקי מרפי כמובן עבדנו לרעתנו עם הרכבת הגזייה החל לטפטף גשם. עלינו מיד על ציוד גשם מלא והמשכנו בהליכה בגשם ורוח לא ממש נעימים הרוח הדרומית הכתה בנו קשות ומזל שהגשם יחסית לא היה חזק נוף כמובן שלא ראינו יותר. התמדנו בהליכה זריזה גם כדי להתחמם עד לנקודה בה (כך חשבנו) החלה הירידה מהרכס צפונה בתצפית על אגם קטן ונחמד מצאנו איזה מסתור קטן מתחת לסלע ענק וכמובן הכנו תה חם מעורר ומרענן, ה"ירידה" היתה בפועל איגוף ימני של גוש סלעים גדול מימנו המשכנו בהליכה לא ארוכה בעלייה מתונה עד לתצפית גשומה על הבקתה ריבני אזרה 2237מ' ושני האגמים שלידה ירידה 150 מ' בגובה בשביל נחש יחסית נוח הביא אותנו לבקתה.

בלי הטעות של הבוקר הלכנו חמש וחצי שעות נטו .בבקתה יש מים חמים מצעים נקיים חדרי דומטרי גדולים וקצת צפופים ואוכל טוב- מה צריך יותר? בבקתה פגשנו 2 בנות ישראליות צעירות חברות מקסימות ייבשו בגדים ליד האח. כמובן כמו שמצופה אחוות הישראלים הידועה בחו"ל התחברנו ונתנו להם טיפים להמשך הטרק. כמובן שבהמשך נפגשנו מספר פעמים על אם הדרך.

יום שלישי רילהRibniEzera hutKirilova Polyana 1465 

קמנו לבוקר שמשי סוף סוף! יצאתי לצלם את האגם הדרומי מדהים שאת יופיו לא ראינו אתמול בגלל הגשם, אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו בדרך סמ"ש צהוב קלילה לאורך האגם שליד הבקתה ומשם בירידה מתונה עד להתחברות לדרך עפר של כעשרה ק"מ עד לקרילובה פולניה בדקנו במוטל פרי והחלטנו דווקא לישון בבית של המשפחה ליד היציאה של שביל ההמשך למחר, חוץ מהמיטות הלא כול כך נוחות המקום מומלץ ביותר מוכרים גם אוכל. סה"כ להיום שעות הליכה 2:30 שעות נטו עשינו כביסה זריז ויצאנו בהליכה על הכביש לבקר במנזר רילה.ההליכה למינזר על האספלט היתה קשה יותר מהמסלול ההליכה (הליכה של שעה וחצי ) המנזר יפה שווה ביקור בהחלט ואנחנו לא אוהבים ביקור במנזרים J .ליד המנזר יש מקום שמוכר מקיצה טריה (כמו הספינץ של המרוקאים) בחצי לבה טעים טעים טחנתי איזה 5 עם יוגורט וגם עם אבקת סוכר-מומלץ ביותר,שם פגשנו שוב בבנות הצעירות שחיפשו מקום לינה ליד המנזר .מאוחר יותר הם הצטרפו לישון במקום שאנו ישנו.בחזור מהמנזר כבר היה לנו הרבה יותר מזל ותפסנו טרמפים עם בולגרים נחמדים ויש הרבה כאלו לשמחתנו הרבה, הגענו שמחים ועליזים לבית המשפחה החמודה.

יום רביעי רילהMalyovitsa hut 1992 -KirilovaPolyana
עבר עלינו לילה לא פשוט של סופת ברקים ורעמים ונזילת מים מהגג על המיטה לידנו אבל הכול נשכח כשקמנו לראות להפתעתנו שמיים נקיים מעננים ,למרות זאת ידענו שהתחזית לגשם -אחר הצהריים -ולכן החלטנו לצאת ב6:30 לכיוון מלטויצה תה תפוחים שהכנו +וופל הספיקו להעיר אותנו התחלנו לטפס די בחדות בסמ"ש ירוק שמתחיל ממש ליד מקום הלינה. בהתחלה השביל היה בשיפוע חד אבל נוח בין העצים, בשלב מסוים התחלנו ללכת בתוך צמחיה שהרטיבה לנו את הנעליים והמכנסים ממש כאילו ירד גשם.הגענו לאגם סוטו שהיה יבש לחלוטין והמשכנו לאורכו עדיין בתוך צמחיה ,בשלב מסויים הנוף התחיל להפתח והמסלול נהיה קליל עד לשלטר בגובה 2145 -שאני בטעות בתכנון חשבתי שזו בקתה ,לתשומת לבכם- מכאן המסלול עולה במתינות בסמ"ש אדום לכיוון מערב עובר דרך שני אגמים יפים ואז מטפס בתלילות  לפאס 2450 דרך עדר סוסים גדול.במפגש עם סמ"ש צהוב וירוק עצירה לקפה עם נוף של שמיכת עננים מצפון ושמש נעימה ממזרח עד כאן 3:45  נטו משם על שלוחה המשך טיפוס עד ל2510 והנוף משתנה לחלוטין לאלפיני סלעי ההליכה על בולדרים איטית ביותר כשעננים מאיימים ושחורים מתחילים לרדת עלינו, מגיעים לאגם מדהים "שלטר" לידו וחיבור של סמ"ש כחול,ושני בלגים חמודים שהיו בהפסקה, ממשיכים לרדת בגובה ועוברים ליד אגם נוסף עם קבוצה של פולנים שעולה מולנו .קצת אחרי מתחיל לטפטף גשם עלייה קצרה מובילה אותנו לירידה ארוכה לא נגמרת וחלקלקה מאוד בגשם טורדני עד לבקתת מלטביצה. יום יפה וארוך וקצת לחוץ בגלל מזג האוויר 6 שעות נטו הליכה ,אבל שווה הבקתה בשיפוצים מתקדמים מאוד חדרים ומיטות חדשים ואפילו מזרונים לא להאמין 5 כוכבים, מקלחת חמה מצעים ואוכל מעולה והשיא שני צעירים דוברי אנגלית מעולה שמתפעלים את המקום.כשנכנסנו לבקתה נבהלנו בהתחלה מכמות האנשים שהיו שם הגענו כולנו רטובים והאח לא היה דלוק אבל לאט לאט המקום התרוקן מעט כי חלקם היו מטיילי יום החדר הנפלא והמקלחת החמה אוששו אותנו- הבירה גם כמובן- וגם את האח הדליקו כך שהיה ניתן לייבש את הנעליים והציוד .

 

יום חמישי רילה--  Malyovitsa hut ל-Sedemteezera 2196

התחזית להיום היתה ליום יפה מאוד, ישנו מעולה בלילה המיטות ממש שוות:) יצאנו באיזי מהבקתה התחלנו בעליה מתונה בסמ"ש כחול, בשלב מסויים יש אנדרטה למטפסי הרים-קצת עצוב-  שם השביל מתפצל ועוברים לאדום עד כאן היה שמש וקריר. בשלב מסויים מתחיל טיפוס די קשה עולים בק"מ אחד איזה 600 מטר בגובה עד ל2650  עד כאן שעתיים הליכה נטו. משם השביל נע על הרכס ממש על סכין בטיפוס סלעי לאחר הקטע הזה השביל הופך לנוח ביותר אבל עם המון עליות וירידות ממש תפירה, העננים באו והלכו אבל רוב הזמן הסתירו לנו את הנוף -לצערנו! הגענו לפיצול אדום ישר וכחול ואדום שמאלה רק בבולגריה זה יכול לקרות, המשכנו עם האדום שהוביל לפיק בגובהה 2700 היה שווה להפסקה טובה חזרנו על דרכנו כדי להמשיך באדום השני התחלנו לפגוש מטיילים וגם זוג ישראלים אבל התחלנו די להתעייף מהתפירות .
ממש לא נגמר למזלנו מידי פעם נפתחו העננים והצלחנו לראות אגמים יפים מצפון לנו אבל גם זה נגמר והמשכנו ללכת בתוך העננים כמות מטיילי היום עלתה משמעותית והיה ברור שאנו ממש קרובים לשבעת האגמים התחלנו במגמת ירידה ובקושי ראינו רק את שפת האגם הראשון משמאלנו – ממש הזוי.
כמות האנשים הפכה להיות מטורפת מצחיק שבעיקר שמענו אותם אבל לא ראינו אותם בשל הענן הסמיך שהיינו בתוכו החלטנו לעצור להפסקה מעל ה"אין אגם" אולי ייפתח פתח בענן ונוכל לראות משהוא אבל כלום נדה!, המשכנו בהליכה ההזויה הזו בין כול מטיילי היום כשלשמחתנו ראינו פתאום את כול האגם הבא לחמש דקות בדיוק לפחות הספקנו להנות ממנו ואפילו להצטלם ולצלם איזה כיף!
שוב חזר הענן וליווה אותנו עד בקתת סדמה עזרא (שבעת האגמים) 2200 מ' כאשר ראינו רק בערך את יתר האגמים , החלטנו לקום למחרת ולעשות טיול בוקר "מתקן" להליכה בקטע הזה .
סה"כ להיום 6:10 נטו יום לא קל שיכל להסתיים עם הרבה יותר אנרגיות לולא העננים בעיקר בחלק האחרון
בבקתה לקחנו חדר פרטי שעלה יותר אבל הדומטרי נראה רע ביותר מקלחות אין בכלל! ברז מים ושרותים בחוץ!! ובעל המקום  ממש לא נחמד כול ההתנהלות שם נתנה הרגשה מוזרה והיו שם גם לא מעט אורחים הזויים .בקשנו להפעיל את החימום בחדר אוכל ,והם סרבו להדליק וממש קפאנו נאלצנו לכן ללכת לישון מוקדם. בקיצור הבקתה הכי גרועה שהיינו בה עד עתה, נקודת אור אחת ויחידה היתה הבת של בעל המקום שממנה לפחות זכינו ליחס חם ואוהד עם אנגלית מעולה אבל היא נמצאת כאן רק באוגוסט לתשומת לבכם עדיף להמנע מלישון כאן.

יום שישי רילה BANSKO--Sedemteezera

התארגנו זריז המטבח היה עדיין סגור בשבע!!  אז יצאו לסיור מקסים באגמים לא להאמין ממש לבד!! לקחנו ערכת קפה והתפנקנו לנו בטיול רגוע ופרטי בין האגמים המדהימים, חזרנו לאחר שעתיים לבקתה לארוחת בוקר ומשם הליכה קלילה למלון/בקתה ריליסקי אזרה קניית כרטיסים בבקתה לרכבל.

ירידה נחמדה ברכבל 10 לבות לאדם 20 דקות (ניתן לרדת ברגל כשעה וחצי הבנות מישראל שהלכו במקביל אלינו בכל הטרק ירדו ברגל) מולנו עלו מלא אנשים ואנחנו היחידים שירדנו. הלכנו לקצה החניה מתוך תקווה לתפוס טרמפ לספרא בניה הסיכויים לא היו משהוא כי כול התנועה בבוקר הפוכה הסדרן בחניה הציעה לנו הסעה ב10 לבות עד לעיירה, קפצנו על המציאה -לא ברור איך היה לו כדאי- נסיעה ארוכה יורדים איזה 700 מטר בכביש מפותל ויפה הוריד אותנו בתחנת אוטובוס לדובניצה. עשר דקות המתנה והגיע אוטובוס שעלה 1.6 לבות,נסיעה של חצי שעה לתחנה המרכזית והאחרונה.להפתעתנו התברר שאין קו אוטובוס ישיר לבנסקו נאלצנו להמתין שעה-תוך בליסת מאפים ושתיה קררררה- לאוטובוס לבלאגווגראד שעלה 6 לבות, שעה נסיעה .משם לבנסקו עוד אוטובוס עד לבנסקו שעלה 8 לבות, הגענו ב16:00 .נשמע מתיש אבל באמת ממש לא נורא בעיקר כאשר לא הולכים כמעט בשטח לפני כןJ.בבנסקו חזרנו לישון אצל מלון משפחתי SANTO שהוזכר בהתחלה, ושעה אחרינו הגיעו הבנות מישראל בהמלצתינו.הבנות ואנו נשארנו יום שם לכביסות והצטיידות בבנסקו ,הן המשיכו לטרק בפיליון שהמלצנו להן וכבר סיפרו לנו שנהנו מאוד.ואנחנו עברנו לאזור מרכז הבלקן.

מעבר מבנסקו לקאלופר לטרק מרכז בלקן
-המסלול בנסקו-פולובדיב-קאלופר 
מבנסקו יש רק שני אוטובוסים ביום 6:30 ו-8:20 יצאנו בשני בעל המלון הסיע אותנו לתחנה המרכזית נסיעה לפולובדיב עלתה 14 לבות, לקח 3.5 שעות כולל שתי הפסקות בדרך. מגיעים לתחנה המרכזית של פולובדיב השעה 12:00 כדי לגלות שאנחנו עכשיו בתחנה הדרומית וצריכים לעבור לצפונית ,ברור זריז והליכה קצרה דרך המנהרה לקו 12 (נמצא בצד הדרום מערבי של הצומת הגדולה) שמגיע מהר למזלנו ,מביא אותנו לתחנה הצפונית תוך עשר דקות. כאן האוטובוס לקאלופר יוצא למזלנו רק ב13:30 (יש רק שלושה ביום) מה שאפשר לנו עוד לקנות קצת מתאבנים לבטן:) .נסיעה מישורית נוחה ומהירה של כשעה גג מביאה אותנו לקאלופר ממש למרכז הישוב -איזה כיף -משם הליכה קצרצרה לגאסט האוס שהזמנתי מבוקינג

יום ראשון מרכז בלקןKalofer600- Ray hut 1430
עקב התייעצות אתמול עם חברה שהלכו את המסלול החלטנו לשנות מעט את ולא לעלות מקאלופר דרך המנזר, אלה על דרך הנעה במקביל לנחל שעובר בישוב. ממנו להתחבר לסמ"ש כחול המגיע לבקתת ראיי.בבוקר הכנו תה ואכלנו משהוא קל ויצאנו לדרך ,בתחילה הלכנו בין בתי הישוב עד ליציאה ממנו הכביש ממשיך כך עד לגשר שחוצה את הנחל כ6-7 קמ במגמת עליה קלה ,מיד לאחריו ראינו את השלט הראשון לבקתה .חצינו שוב את הנחל והתחלנו תכלס את המסלול רק מכאן ,יש גם סימון נוסף. עולים בתחילה בתלילות מטורפת מהערוץ ,אך לאחר מכן הטיפוס מתון ונעים להליכה בשלב מסויים יוצאים מהחורש לשטח הפתוח וממשיכים בטיפוס מגיעים לגובה של כ1000 מ'. מכאן קטע ארוך של כשני קמ פחות או יותר באותו הגובה מגיעים לשני ספסלים עם נוף מדהים להרים מזכיר קצת את ישראל לא בגובה ההרים אלה בצמחיה.עד כאן שעתיים ארבעים נטו.נכנסים שוב לעצים הפעם לא חורש אלה עצים גדולים בדרך יפיפיה ונוחה גם בגובה די אחיד חוצים מספר ערוצים עד לנקודה בה מתחיל טיפוס של כ350 מטר בשביל נחש נוח עד לבקתת ראיי 1430 מ'.הבקתה יושבת בקרחת יער מעליה המפל המדהים הנופל מגובה 160 מטר מאוחר יותר הלכנו אליו ממש שווה 20 ד' עליה קצת קשה של 180 מ' בגובה. סהכ להיום 4 שעות נטו הליכה.
הבקתה מאובזרת היטב מקלחות חמות מצעים מיטות מעולות חדר דומטרי של 10 מיטות ופעם ראשונה שיש לנוwifi- המכה של המקום שאוכל לצמחונים יש רק מרק פושר ולחם למי שלא צמחוני יש מספר מנות בשר וזהוא! ממש נפילה!! גם היחס כאן חמוץ ביותר אפשר לקנות אוכל ושתיה רק בין 12-14 ובין 18-20 המקום הכי הזוי שנפגשנו בו בבולגריה כולה. הגיעו די הרבה מטיילים, בינהם קבוצה של צעירים בולגרים חמודים ש"התנצלו" על הבקתה ההזויה והציעו לנו כיבוד וסנדביצים עד לפתיחת חדר האוכל.

יום שני מרכז בלקן Ray hut- Vasil Levski hut 1350
החלטנו לוותר על האוכל בבוקר לאחר מה שהיה אתמול וקבענו לעצור לאחר שעה להכין קפה ותה עם חטיפים. יצאנו לדרך שמטפסת תחילה בשביל נוח על סמ"ש כחול כ-100 מטר ומשם קטע ארוך ויפה ,כול הזמן באזור 1500 מטר, כשחוצים כול פעם ערוצון קטן עם מים זורמים הפסקנו בשלב מסויים לספור אותם, המסלול כולו פתוח לנוף ונע מערבה מזג האוויר היה נפלא. בשלב מסויים הדרך יורדת מעט לכיוון חורשת עצים אותם חוצים ומשם עלייה של כ200 מטר בגובה לבקתת רועים ומפגש עם סמ"ש כחול נוסף .ממשיכים בטיפוס של עוד 100 מטר ומגיעים לפאס שהוא גם מפגש סמ"שים ירוק אדום עד כאן הליכה של שעתיים וחצי נטו.מכאן הדרך יורדת כול הזמן במתינות עברנו ליד עדר כבשים ומיד אחריו התנפלו עלינו 5 כלבי רועים רעים וענקים ,מזל שהיו לנו המקלות לגרש אותם לא ממש נעים. נכנסים לחורשה עבותה ויורדים בשביל מהיר כ150 מטר לבקתת וסיל לויסקי 1350 מטר.
הבקתה ממוקמת בין עצי היער מאוד מטופחת ונקיה עם גינון ומלא פרחים מקלחת חדשה לחלוטין מים חמים מצעים ולינה בדומטרי נוח ביותר אוכל תפריט מצומצם מפעילי המקום ממש מקסימים.

יום שלישי מרכז בלקןVasil Levski hut- Dobrila hut 1800וירידה לsopot ברכבל

קמנו ליום יפה לאחר ארוחה קלה יצאנו לדרך סמ"ש כחול נע בתוך היער. הליכה כשעה על אותו קו גובה וביציאה מהיער מתחיל טיפוס מהיר לחציית שלוחה בגובה 1520מ' .ואיך בלי ... הפסקת קפה עם נוף מדהים של הרים מחולקים, מפנה גשם מיוער והשני עם עשביה בו המשכנו ללכת לאורך קו גובה שוב די קבוע עם שעה של התייבשות על מסלול משעממם וחד גוני. ושוב מעבר למסלול נחמד שנכנס ויוצא כול הזמן באזור מיוער עד ההגעה לבקתת דובריינה 1784 מ'.הבקתה יושבת על נקודה יפה בפאס נראית יותר כמו מלון מגודרת וגדולה עם שערים לכניסה מכול כיוון שמגיעים משטח מרוצף ענק ושולחנות בחוץ, לאחר ארוחה מעולה ובירה קרה כמובן החלטנו לא להשאר כי השעה היתה מוקדמת מידי וגם העדפנו להתחיל מחר את המעבר להרי רודופי בבוקר , יצאנו בהליכה על דרך עפר דרומה לרכבל שהתברר שהחלק העליון שלו בשיפוצים לצערנו נאלצנו ללכת כשעה וחצי ולמעשה ירדנו בגובה די הרבה עד לתחנה הבאה שלו, לכאן מגיעים המון חברה עם מצנחי רחיפה .בעיקר ראינו ריחופי טנדם, ירידה זריזה ויפה מאוד ברכבל לפאתי סופוט משם טרמפ לסופוט אוטובוס מקומי לקארלובו ועוד אוטובוס לקלופר שם ישנו את הלילה- גם חזרנו לציוד שלנו. סה"כ להיום 5:15 שעות נטו הליכה.

מעבר לסמוליין בהרי רודפי

הפעם לקחנו לינה עם ארוחת בוקר אז אכלנו מאפה די שמן ולא הכי טעים בארוחה ויצאנו באוטובוס מקלופר לפלובדיב כשעה נסיעה מעבר לתחנה הדרומית עם קו 12 השארת הציוד בשמירת חפצים וטיול נחמד בעיר מומלץ בהחלט מדרחוב יפה מלא אנשים וחנויות ועיר עתיקה מיוחדת מאוד. חזרה לתחנה (הכול ברגל כמובן) ונסיעה של שעתיים וחצי לסמוליין.

הרי רודופי
שהינו בסומליין 4לילות מתוכם 3 לילות בגסטהאוס מעולה טריי פרי טרי מנוהל עי מלינה, נושא טרקים באזור הוא סיפור כאוב של חוסר בסימונים ומפות נורמליות ושבילים שלא ממש מעניינים להליכה 
לפי המלצתה של מלינה נסענו באוטובוס שמגיע לדאבין למעיין מים מינרליים למים נמצא 9 קמ אחרי שירוקה לוקה ציפנו למשהוא מיוחד בטבע ירדנו מהאוטובוס עם עוד מלא זקנות והופתענו לראות אותן נכנסות למבנה אבן קטן שאלנו בחור צעיר שמנהל את המקום והוא הסביר שזו הבריכה לטבילה הוא גם עושה מסאזים אבל הוא מלא עד סוף השבוע! למרות הסיטואציה ההזויה החלטנו להכנס יש חדר ראשון בו ניתן להחליף לבגד ים לאחריו חדר נוסף עם תוש לשטיפה ובריכה קטנה מצופה קרמיקה כחולה כמו של פסיפס עם המים המינרליים החמים נכנסנו עם הזקנות:) לעשר דקות בלבד לפי המלצת הבחור שאמר שהחומרים שיש במים חזקים מאוד .
יצאנו התקלחנו והתלבשנו והיינו קצת מאוכזבים כי ציפנו למשהוא טבעי עם מעיין ובריכה בחוץ גילנו רק כשחזרנו לגאסט האוס שיצאנו ממש ממש "בולונדיות" כי זה אכן קיים שם כעשר דקות הליכה מהמבנה לאורך הנחל יש מעיין 75 מעלות צלזיוס ובריכה ביזאנטית שבה מתערבבים המים עם מי הנחל ואז הטמפרטורה יורדת ל40 מעלות, הבעייה ששם לא היה את מי לשאול בגלל השפה וגם כי לא ידענו לחפש את זה.
אתר נוסף שהלכנו אליו באותו היום היה קניון המפלים מערבית לסמוליין בדרך לכפר מוגלה 45 ד צעידה על כביש עד לפניה ימינה לפי השילוט ומשם עוד חצי שעה עליה לכיוון תחנת המידע ורק שם מתחיל הקניון המסלול ממש נחמד ויפה לטיול מה ששוב לא ידענו שניתן לבצע מעגלית ולא לחזור את כול המסלול דרך הקניון הבעייה שאין מפות באנגלית השילוט שהיה לקראת הסוף היה ממש מבלבל .בתחנת המידע הם היו עסוקים בהרצאה לקבוצה ענקית כך שאי אפשר היה לקבל מידע בכלל- לבאים אחרינו דעו שזה מעגלי והמסלול ארוך ולא קליל.
למחרת החלטנו לעשות טרק לא מומלץ!! לכיוון הכפר מוגיליצה ומשם לחזור באוטובוס המסלול מתחיל בסימון כחול עם שילוט ברור בצד המערבי של סמוליין ליד מוסך סיטרואן עולה תחילה בכביש ולאחר מכן בדרך עפר ומשם בדרך רומאית ישנה הקטע הזה יפה מסומן טוב אבל לא מתוחזק לחלוטין המון עצים נפלו על השביל וממש חסמו אותו עולים כ400 בגובה כשעתיים הליכה נטו ומתחברים לדרך עפר שעליה הולכים כמעט באותו הגובה כשלוש שעות נטו מיבשות ולא מעניינות 
בחצי שעה האחרונה על השביל נעלמו לחלוטין הסימונים מזל שהיה לנו GPS ומפה והצלחנו לפחות להבין לאן אנו מתקדמים החלק האחרון יורד לכביש בו הולכים עוד כשעה  לכיוון מזרח ומגיעים לצומת שממנה יש שילוט למוגיליצה היינו כבר עייפים מידי ותפסנו פשוט טרמפים חזרה לסמוליין.

חזרה מסמוליין לבנסקו

אוטובוסים: סמוליין- פלובדיב- בנסקו חזרנו שוב ללון בסנטו הם היו ממש מאושרים לראות אותנו.והתארחו שם ישראלים שהגיעו בהמלצת הבנות מישראל שנפרדנו מהן בסוף הטרק לרילה.(איזה עם מיוחד אנחנו (: )

פירין יום ראשון טרק שני Vihren hut-Sinanitsa hut 2190
תכננו לעלות לוירחן באוטובס שעולה כול בוקר ב8:30 אבל נהג מונית שראה אותנו ממתינים עם עוד שתי בולגריות הציע לכולנו מחיר זהה לאוטובוס 6 לבה לאדם קפצנו על ההצעה וכבר בעשרה לתשע התחלנו את המסלול מבקתת וירחן
הליכה עד לפאס בסמ"ש כחול וצהוב מתחילה במסלול יחסית מתון אבל מהר מאוד הופך לטיפוס ממש של כ500 מטר בגובה בדרך מימין עוברים ליד אגם מדהים חובה לעצירה! בפאס הנוף משתנה מהעבר השני בצורה קיצונית לחשוף לחלוטין ודי יבש כאן מתפצלים השבילים אנו נמשיך בכחול הפסקה נפלאה לקפה ומאפה גבינה עד לכאן קצת פחות משעתיים נטו הליכה.
מכאן השביל ממשיך פחות או יותר באותו הגובה לשים לב לאחר כ400 מטר יש אגם קטנטנן .מתחת לאוכף לא להתעצל לעלות אליו לתצפית על שני אגמים מדהימים חמש דקות הליכה בסהכ .לאוכף ממשיכים בדרך ממש קלה עד שמטפסים כ50 מטר לפאס בגובה 2400 ממנו רואים כבר את האגם שלידו נמצאת בקתת סניניצה מחזה יפה ביותר לכאן נחזור מחר ללכת עם הסמ"ש בורדו.
ירידה מהירה של חצי שעה בשביל יחסית נוח של כ200 בגובה ומידי פעם רואים את הבקתה עם הגג בצבע תכלת
3:30 שעות הליכה נטו יום קצר ונחמד מאוד הבקתה ממקומת במיקום מדהים יש מצעים מקלחת מים חמים ושרותים שניהם בחוץ .אוכל- תפריט מצומצם מאוד מאוד. המפעילים של הבקתה מאוד נחמדים אבל לא לצפות כמובן לאנגלית 

פירין יום שני טרק שניSinanitsa hut-Kamenica (Begovica) hut 1750
קמנו שוב לבוקר מדהים עם הנוף לאגם והתחלנו את ההליכה סמ"ש בורדו בעליה של הירידה שהגענו ממנה, 200 מטר בגובה, מאוד זריז חצי שעה היינו למעלה לפאס מכאן הליכה די נוחה במגמת ירידה רוב הזמן,חוצים סמ"ש צהוב שפגשנו אתמול, ודי מהר אחריו מגיעים לשלטר  ..... שהסתבר שזו בקתה פעילה ואפילו ארוחת בוקר אכלנו שם, עד כאן כמעט שעתיים נטו הליכה. לאחר הפסקה ארוכה ותצפית על עדרי הכבשים המשכנו בהליכה על דרך עפר שהסתיימה פתאום וכאן היה צריך לחפש את ההמשך לשים לב הסימונים מאוד ישנים אבל עמודי הסימון לשלג מאוד עוזרים נכנסנו להליכה ארוכה בסבך ויער צעיר שוב צריך הרבה ערנות עם הסימונים השביל עולה ויורד קלות בעיקר יורד. 
בשלב מסויים חוצים את הסימון הירוק וממנו מגיעים לערוץ נחל יחסית רחב להזהר אבלין הצליחה להחליק ולחטוף מכה בברך ובמצח, מתחילים בירידה של כ100 מטר עדיין בתוך היער וממשיכים לחציה נוספת של ערוץ הפעם ממש רחב עם גשר עץ שקרס כתוצאה מנפילת עץ עליו. יוצאים לדרך עפר איתה ממשיכים עוד כחצי שעה עד לבקתת קמניצה/בוגויצה 1800מטר
סה"כ הלכה להיום 4:20 שעות נטו. מסלול מגוון ומעניין רובו בירידה הבקתה ברמה גבוה יותר כמו מלון קיבלנו חדר פרטי עם מקלחת שרותים צמודים לא להאמין ב15 לבה לאדם מצעים מים חמים וכמובן מסעדה עם התפריט הרגיל אבל ההכנה לא משהוא.

פירין יום שלישי טרק שני  1895 Kamenica (Begovica) hut -Demianitza hut
לאחר לילה לא קל (אבלין חטפה הרעלת קיבה והקיאה המון ) קמנו לבוקר מעונן ומאיים עם רוח חזקה אכלתי לחם מטוגן ולקחנו גם סנדביצים לדרך, יצאנו בערך ב8:00  סמ"ש כחול צהוב, רוב המסלול בעליה יחסית נוחה ודי ארוכה מסומן היטב כולל עם עמודים סימון לשלג צהוב שחור השביל נע רוב הזמן לאורך ערוץ הנחל וחוצה אותו פעם אחת על גשרון עץ בשלב מסוים נפרדים מהסימון הצהוב וממשיכים בכחול הרכס בצורת פרסה הולך  וסוגר עלינו יותר ויותר ובסוף עולים לפאס בגובהה עליה חדה אבל נוחה .פוגשים שם קבוצה גדולה של בולגרים שמצטלמים עם דגל בולגריה.מולנו נפתח נוף של עמק גדול היורד לכיוון מערב מתחילים בירידה קצרה עד למפגש עם סמ"ש ירוק הכחול ממשיך לדמייניצה ואנחנו עם הירוק לאגם טברנו הדרך ממשיכה באותו הגובה כ2400 על מדרון  לא סימפטי ולאחר מכן קטע סלעי לא קצר לאחר שהוא נגמר מתחילים לראות את האגמים הקטנים שלפני אגם טברנו מימיננו. הדרך עולה ויורדת קלות והנוף מהמם בסוף טיפוס קצר לכיוון האגם והבקתה שלידו עד כאן 3:20 נטו .נכנסנו לבקתה הקטנה בגובה 2500 מטר והופתענו למצוא בחורה בהריון עם ילד קטן שמנהלת עם בעלה את המקום וגם דוברת אנגלית ,חריג ביותר, יש אפשרות ללינה וגם אוכל קצת יקר מהמקובל .עשינו הפסקה בפנים בגלל שבחוץ היה קר מאוד עם רוח חזקה אכלתי ונחנו כשעה נהדרת .במקום קשקשנו עם מטיילת מקומית שישנה שם הלילה אמרה שהיה מפוצץ ממטיילים לתשומת לב מי שחושב לישון שם בסוף שבוע,האגם מקסים ולמיטב זכרוני הוא הגבוה ביותר שפגשנו עד עתה בבולגריה.

יצאנו לדרך לאורך האגם ומשם בטיפוס מתון לפאס 2513 מ' ולחיבור עם הכחול -סה"כ חצי שעה -שמגיע עד בקתת דמייניצה, לפנינו נפרס בצורה יפה העמק היורד למטה לכול אורכו, הדרך מתחילה בשביל נחש היורד מהר מהר לגובה 2400 ומשם הליכה מקסימה וברובה נוחה מאוד בין האגמים והנחל הזורם מטה עד לבקתה.סה"כ להיום 5 שעות נטו- על הבקתה כבר כתבתי לפני כן.

פירין יום רביעי טרק שניDemianitza hut-ל-Bansko

קמנו בנחת אכלנו ארוחת בוקר ונפרדנו מבעל הבקתה הנחמד והזוג האוסטרלי שישן גם הוא בלילה כאן והתחיל את הטרק שלו בהרי פירין, התחלנו בהליכה לכיוון בנסקו נע בין שביל לדרך עפר רוב הזמן ליד ערוץ הנחל שיורד למטה ולבסוף קטע לא קצר על הכביש שעולה עד בקתת וירחן, מזלנו שתפסנו טרמפ לעיירה ממש עד המלון החמוד שלנו .SANTO

סה"כ הלכנו שעתיים והטרמפ חסך לנו עוד חצי שעה מיבשת על הכביש.

לינה אצל סנטו המקסימים ולמחרת נסיעה לסופיה לשלושה לילות וחזרה בטיסת אלעל הביתה לחום הנוראי

סוף דברJ

אני יודע שאני חוזר על עצמי אבל שוב מדינה מומלצת לטיול זולה מאוד ובעלת נופים נהדרים -במיוחד רילה ופירין -וכמובן אנשים מקסימים ואוכל טוב.

עלויות לדוגמא: 1אירו =1.95 לבה

לינה לאדם בבקתות 12-15 לבה, בירה 2-3 לבה, מרק 2-2.5 לבה, חביתה -לחם מטוגן -סלט 3-4 לבה, קפה תה 1 לבה

לינה לזוג בישובים 32-40 לבה כולל ארוחת בוקר

נסיעה בעיר 1 לבה נסיעות בין עירוניות: סופיה-בנסקו 16 לבה, בנסקו-פלובדיב 14 לבה, פלובדיב-סמוליין 10 לבה

 

thanks 6 תודות למשתמש ariebp על הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 14/10/2015(UTC), Eli TheHiker ב 14/10/2015(UTC), הלך ב 14/10/2015(UTC), אמנון לנגי ב 17/10/2015(UTC), יובלש ב 17/10/2015(UTC), HarmonicWave ב 17/10/2015(UTC)
מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:04:10(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

האם יש מדריך ו/או מפות? האם המקומיים מבינים מעט רוסית?

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ariebp  
#3 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:19:39(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות

thanks 1 משתמש הודה ל ariebp עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 14/10/2015(UTC)
ariebp  
#4 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:22:45(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות
יש מפות טובות עולות 5 לבה ליחידה קנינו בסופיה -לפרין, רילה, מרכז בלקן- חלק מהמקומיים דוברים בהחלט רוסית
thanks 2 תודות למשתמש ariebp על הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 14/10/2015(UTC), הלך ב 14/10/2015(UTC)
יענקל'ה סער  
#5 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:25:55(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תודה. יש עוד תמונות?

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ariebp  
#6 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:29:00(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נערך ע"י מנהל שבת 17 אוקטובר 2015 15:21:15(UTC)  | סיבה: ריווח תמונות והתאמת גודל

thanks 1 משתמש הודה ל ariebp עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 14/10/2015(UTC)
ariebp  
#7 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 12:32:23(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות
יש עוד 4000 תמונות להוסיף?? סתם בצחוק:)

יש גם מדריך של סיסרון לשלושת האזורים הזמנתי באינטרנט האמת שהיה שימושי בעיקר
לתכנון בבולגריה לא פתחתי אותו למרות שהיה בתיק
thanks 2 תודות למשתמש ariebp על הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 14/10/2015(UTC), הלך ב 14/10/2015(UTC)
ariebp  
#8 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 14:14:29(UTC)
ariebp


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/05/2011(UTC)
הודעות: 38

קיבל תודה: 24 פעמים ב 9 הודעות

מנסה להעלות טבלא עם כול הנתונים של המסלולים, קובץ WORD קטן 74K 'לא מצליח אפשר עזרה?

יענקל'ה סער  
#9 נשלח : יום רביעי 14 אוקטובר 2015 14:47:46(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תעתיק את הטבלה מ WORD לתמונה בתכנת PAINT (צייר). שמור את התמונה 

ואז תעלה אותה לכאן כתמונה. שמתי דוגמה.

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 1 משתמש הודה ל יענקל'ה סער עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 14/10/2015(UTC)
אמנון לנגי  
#10 נשלח : שבת 17 אוקטובר 2015 01:06:45(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

אריה. תודה על הדיווח המצוין (כרגיל).

שלח לי את קובץ הוורד ([email protected]) ואני אשלב אותו בהודעה שלך

אמנון

יובלש  
#11 נשלח : שבת 17 אוקטובר 2015 10:16:52(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
תודה על הדיווח המפורט והתמונות היפות.

תגידו, רק לי התמונה הלפני אחרונה מזכירה את הכרבולת שלנו?
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.