ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

5 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
הלך  
#1 נשלח : שבת 16 ינואר 2016 20:55:56(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

הועבר לשרשור חדש - מסלול מדברי מים סוף לים המלח

נערך ע"י מנהל יום ראשון 01 ינואר 2017 20:06:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש הלך על הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 16/01/2016(UTC), io_travel ב 17/01/2016(UTC), אמנון לנגי ב 17/01/2016(UTC), Eli TheHiker ב 17/01/2016(UTC)
מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : שבת 16 ינואר 2016 21:35:21(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

כל הכבוד היזמה וההשקעה.  

אישית איני דוגל בריבוי שבילים אלא באיחוד מאמצים וכוחות.   

 

שביל ישראל נותן חוייה מדברית מעולה של 400 ק"מ זה מספיק בהחלט לתיירים מחו"ל. הסיבה שלא באים מספיק מהם

היא לא בגלל התוואי שלו, אלא בגלל חוסר מאמץ שיווקי מתאים ו..המצב הבטחוני. 

לפני מספר חודשים רתמתי את משרד התיירות למאמץ שיווקי של השביל בחו"ל. זו לא התחייבות כתובה אך היא דורשת ותדרוש

תזכורות מתמשכות במשך שנים ומאמץ שיווקי רב שנתי שאנשי המשרד מוכנים לכך במסגרת סדרי העדיפויות שלהם.

המצב הבטחוני מחייב את המשרד לעסוק בכיבוי שריפות ולנסות למנוע נפילה גדולה במספר התיירים הנכנסים.

עדיף לרתום את כל מי שאפשר למאמץ אחד ולא לחפש שבילים חדשים. 

 

הרט"ג שמו בתכנית העבודה שלהם לשנת 2016 עוד נקודות מים בשביל ישראל בנגב. אני מקווה שתוך שנתיים בעיית המים בנגב תפתר.

כל שאר שטחי המדבר שלנו מרושתים בשבילים מסומנים שכל אחד יכול ללכת בהם גם היום. האם אתה מכיר את שביל מדבר יהודה? הוא קיים ומסומן בשטח. 

אני מכיר עוד יוזמות של שבילים ארוכים ואם רק חלק מהן תתממשנה יצטרכו לשנות בגללן את התוואי של כביש 6.... 

 

אצטט אותך: "עיקר המלאכה היא חשיפת דבר קיומו של השביל, ונקיטת פעולות שיווקיות

יש שביל ישראל וצריך לפעול בכל הכח על מנת שאנשים בעולם ידעו עליו.  אני עושה כמיטב יכולתי. ומה איתך? 

הצעתי היא שכל אחד שיש לו רצון טוב יעשה אותו הדבר.

  

נערך ע"י משתמש שבת 16 ינואר 2016 22:04:30(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
HarmonicWave  
#3 נשלח : שבת 16 ינואר 2016 22:33:24(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,351

תודות: 253 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים ב 149 הודעות

ישר כח על האיכפתיות והמעורבות.

 

אני דווקא סקרן לשמוע על התוואי בו צעדת (ואף לראות תמונות ולשמוע דיווח חוויתי).

 

אגב, אני מסכים עם יענקל'ה שקל יותר להשתמש בשביל מאורגן וקיים על מנת למשוך תיירים מאשר ע"י מיסוד של שביל חדש.

עם המטרה השניה, של שמירת הטבע ויצירת מודעות בארץ אני מבין ומזדהה.

יענקל'ה סער  
#4 נשלח : שבת 16 ינואר 2016 22:51:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

אוסיף עוד קצת:

יש עוד דרך לא קצרה לעשות עד אשר שביל ישראל יקרא שביל מסודר. עם זאת יש מאמץ חיובי במשרד התיירות

וברט"ג. גם גוגל עוזרים בשיווק השביל לחו"ל. אני לא צופה שבקדנציה שלי שביל ישראל ידמה ל TMB מבחינת

התשתיות, אבל עם שיווק מתאים ושיפור עניין המים בנגב אפשר להכפיל ולשלש את מספר התיירים מחו"ל בכל שנה

בתוך 5 שנים.

 

ההשפעה של המצב הביטחוני: אחרי כל ארוע בטחוני משמעותי יש צניחה של עשרות אחוזים במספר התיירים

מאירופה שרוצים לטייל על השביל לעיתים עד 90-80 אחוזים פחות. תיירים מארה"ב פחות מבטלים בקורים בארץ. 

לוקח 6-3 חודשים לתיירים מחו"ל לחזור לתכנונים שלהם עד.....הארוע הבטחוני הבא.

ככל שזה קשור לתיירות נכנסת שביל נוסף מיותר.

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
הלך  
#5 נשלח : יום ראשון 17 ינואר 2016 09:34:21(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

כל הכבוד היזמה וההשקעה.  חן חן. אתה מפריז בערכי. את ההשקעה העיקרית עשה הטבע. כל שנותר היה לי לעשות הוא להתבונן במפה ולהתחיל ללכת - ובהנאה עצומה.  

אישית איני דוגל בריבוי שבילים אלא באיחוד מאמצים וכוחות. - אני מבין את החשש. השביל הזה לא רק שלא יפגע בשביל ישראל, (שיקר אגב גם לי), אלא אף יקדם אותו. אנסה להוכיח זאת בהמשך.

 

שביל ישראל נותן חוייה מדברית מעולה של 400 ק"מ זה מספיק בהחלט לתיירים מחו"ל. - לא הבנתי, נדרשת הבהרה: למה כוונתך במונח מספיק? מספיק קמ? מספיק מדברי? האם כוונתך לכך ש 400 קמ הם מרחק ההליכה המרבי, והם לא יכולים ללכת 550? אולי לכך שהם מיצו את המדבר? האם אתה חושש שמדבר יהודה רק יגרע מהנאתם?

הסיבה שלא באים מספיק מהם היא לא בגלל התוואי שלו - לדעתי אתה טועה, ואני בטוח שאוכל להוכיח זאת (מאחר והשרשור הזה עוסק בשביל המדבר, לא בסיבה בגינה ממעטים זרים להגיע לשביל ישראל, ראוי לדעתי לדון בכך בדיון נפרד).

אלא בגלל חוסר מאמץ שיווקי מתאים ו..המצב הבטחוני.  - הייתי מוסיף את המילה "גם" (ועל כך בדיון הנפרד).

לפני מספר חודשים רתמתי את משרד התיירות למאמץ שיווקי של השביל בחו"ל - אני מעריך את המלאכה שלך, ומקנא בכישורים ובקשרים שלך. לצערי, לא התברכתי באלה, גם לא באלה. אם אשכנע אותך ששביל המדבר עשוי לקדם את שביל ישראל, האם תהיה מוכן לסייע?

זו לא התחייבות כתובה אך היא דורשת ותדרוש

תזכורות מתמשכות במשך שנים ומאמץ שיווקי רב שנתי שאנשי המשרד מוכנים לכך במסגרת סדרי העדיפויות שלהם.

המצב הבטחוני מחייב את המשרד לעסוק בכיבוי שריפות ולנסות למנוע נפילה גדולה במספר התיירים הנכנסים.

עדיף לרתום את כל מי שאפשר למאמץ אחד ולא לחפש שבילים חדשים - כאמור, לדעתי אתה טועה. שביל המדבר יקדם את שביל ישראל. אתייחס לכך בהמשך.   

 

הרט"ג שמו בתכנית העבודה שלהם לשנת 2016 עוד נקודות מים בשביל ישראל בנגב. אני מקווה שתוך שנתיים בעיית המים בנגב תפתר.

כל שאר שטחי המדבר שלנו מרושתים בשבילים מסומנים שכל אחד יכול ללכת בהם גם היום. האם אתה מכיר את שביל מדבר יהודה? הוא קיים ומסומן בשטח. - מכיר, הלכתי לרוב אורכו. חלק קטן ממנו חופף לשביל הנדון.  

אני מכיר עוד יוזמות של שבילים ארוכים ואם רק חלק מהן תתממשנה יצטרכו לשנות בגללן את התוואי של כביש 6....   

אצטט אותך: "עיקר המלאכה היא חשיפת דבר קיומו של השביל, ונקיטת פעולות שיווקיות

יש שביל ישראל וצריך לפעול בכל הכח על מנת שאנשים בעולם ידעו עליו.  אני עושה כמיטב יכולתי. ומה איתך? 

הצעתי היא שכל אחד שיש לו רצון טוב יעשה אותו הדבר. - האם תרשה לי גם לצטט, סליחה על חוסר הצניעות, מהמכתב המצ"ב? להלן המשפט הפותח: " החזון - הפיכת ישראל לארץ יעד בעבור חובבי ההליכה מחו"ל, ועידוד תרבות ההליכה המקומית." 

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 17 ינואר 2016 09:46:15(UTC)  | סיבה: לא צויינה

יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום ראשון 17 ינואר 2016 10:35:09(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

הלך יקר,

ננסה ביחד לנתב זאת לדיון מועיל. ראשית אציין שאין לי קשרים במשרד התיירות ולא במקומות אחרים. 

על מנת לרתום אנשים במשרד התיירות לשיווק שביל ישראל, שאותו הם מכירים שנים רבות, חפשתי באתר שלהם למי

ראוי לפנות. מצאתי שם של מישהו שהפנה אותי לאיש המתאים. בכך מסתכמים הקשרים שלי. 

מי שיכול לקדם בצורה משמעותית מסלולי הליכה בחו"ל זה רק משרד התיירות. מדי פעם יש יזמה שעוזרת כמו

STREET VIEW  של גוגל, או כתבה מזדמנת כמו זאת משנת 2012 ב National Geographic.

חלוקת העלונים זה משהו חיובי. זה מאמץ של שנים רבות שנמצא בשנתו השנייה אך הוא אינו משתווה לפעילות מתמשכת שמשרד התיירות

יכול לעשות. משרד התיירות ישווק שביל הליכה רק אם תוכיח להם שכדאי להם להשקיע כסף בשיווק. לא בתאוריה אלא במספרים. 

דוגמה לעלויות השיווק: להביא עתונאים לסיור בשביל ישראל עולה לא פחות וכנראה גם יותר לעומת סיור עתונאים באתרים שנגישים

ל 99.97% מהתיירות הנכנסת לישראל. אם אתה צריך לממן סיור שת עיתונאים היכן אתה היית שם את כספך: שיווק ירושלים ואתרים

קדושים לנצרות או שיווק שביל ישראל?. עד אז אתה צריך להשקיע את זמנך בסימון, מיתוג, שיווק בישראל וכו'. לקח הרבה מאוד שנים

עד אשר אנשי המשרד החליטו להרתם למשימת שיווק שביל ישראל. ודבר לא מובטח כמובן...

 

אשר למסלול עצמו מבלי להיכנס לפרטים, בנגב אתה מציע וריאנטים על שביל ישראל. נסה לשכנע את מי שצריך שיסמנו וריאנטים

של שביל ישראל ולא שביל חדש. לזה יש סיכוי להתממש לפני סוף הקדנציה של המנהל הנוכחי או "הקדנציה" שלי...

מדבר יהודה יפהפה ואני מציע לך לדבר עם עמית מנדלסון היוזם של שביל מדבר יהודה. (INATURE).

שביל מדבר יהודה אינו מסומן בסימון מיוחד אלא מתואר בגב של מפות 8 ו 11. 

אשר לרעיון לעזור בקידום השביל החדש . כאשר יהיה שביל אתה יכול להיות בטוח שארתם למאמץ. בהצלחה!

נ.ב.: 

עין נמר: האם היית כאן?

 

נערך ע"י מנהל יום שישי 09 דצמבר 2016 11:20:14(UTC)  | סיבה: הסרת תוכן פרסומי/שיווקי

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
Eli TheHiker  
#7 נשלח : יום ראשון 17 ינואר 2016 21:14:44(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 623

תודות: 100 פעמים
קיבל תודה: 267 פעמים ב 124 הודעות
רוב הדברים כבר נאמרו ולדעתי יענקלה צודק בכך שעדיף ליצור וריאנט לשביל קיים ומוכר כמו שביל ישראל ולפרסם את זה כתוספת, התחדשות ופיתוח של שביל קיים מאשר לנסות לפרסם שביל חדש באזור גאוגרפי קטן יחסית ופעיל מאוד מבחינה גאופוליטית.
הייתי בחלק של E4 בכריתים וזה היה די נוח שאותו השביל הכיל הרבה וריאנטים שונים שניתן היה לבחור וכך ללכת לכיוונים שונים (ים, הרים לבנים וכדומה) בהתאם לרצון/צורך/זמן ולא מדובר בשבילים מקבילים למקרי עקיפה של מזג אוויר בעייתי אלא וריאנטים אמיתיים שנותנים חלוקה שונה ומתאימה למשך החופשה ורצון המטייל.
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
יענקל'ה סער  
#8 נשלח : יום שני 18 ינואר 2016 13:42:09(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

שאלה:מי השותפים הטובים והמסורים שלך? למה הם נשארים מאחורי הקלעים?  

איני נוטל חלק בשינויים או הצעות לשינויים בשביל ישראל. אכתוב את מה שידוע לי.

שינויים בתוואי שביל ישראל מתרחשים כל הזמן כולל שינויים משמעותיים.

עניין מדבר יהודה היה על הפרק שנים לא מעטות והוא לא צורף לתוואי שביל ישראל מסיבות שהיו טובות בזמנו.

התוצאה: שביל מדבר יהודה שתאורו נמצא במפות ללא שיש סימון מיוחד. לעומת זאת התוואי של שביל

ישראל לאופניים יעבור בחלקים של מדבר יהודה. ייקח עוד כמה שנים עד אשר השביל של הרוכבים יסומן שם.

המקום להעלות רעיונות לשבילים חדשים ו/או שינויים בשבילים קיימים הוא בוועדה לסימון שבילים. הם יקדמו

רעיון כזה או אחר אם יחליטו. לשאלתך: "מה השביל המדברי הטוב ביותר שאפשר להציע?" אין לי תשובה. 

תבדוק איך הרעיונות שלכם משתלבים עם שביל הר הנגב שעובדים עליו בימים אלה ואולי בקרוב יפרסמו

ברבים את דבר סימונו.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אמנון לנגי  
#9 נשלח : יום שני 18 ינואר 2016 14:18:55(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,499
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 809 פעמים
קיבל תודה: 717 פעמים ב 526 הודעות
אחד הדברים שהדהימו אותי ועדיין מדהימים אותי זה העובדה ששביל ישראל לא עובר במצדה ולא יורד לרחצה בים המלח.
מוותרים על אחת האטרקציות המדהימות שיש לעולם להציע וכל זה כשהשביל עובר במרחק יריקה משם (ערד)
אז אם רוצים וריאנט חובה לשביל ישראל, זה צריך להיות האופציה המובילה.
מלבד זאת, עלה רעיון בעבר להכריז על שביל הבקע הסורי אפריקני. ההצעה של גיורא משתלבת היטב ברעיון הזה.
יענקל'ה סער  
#10 נשלח : יום שני 18 ינואר 2016 14:47:00(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

הבקע הסורי אפריקני נשמע כמו שביל אחרית הימים: יתחיל בסוריה יעבור בארץ הקודש וברשות, ויסתיים באגם ויקטוריה או דרומה לו...

יש כבר מיזם ברוח אחרית הימים: דרכו של אברהם: ABRAHAM PATH. התחלה בתורכיה וסיום בבאר שבע. השביל הזה עובר גם ברשות

הפלשתינית. חלקים של השביל מסומנים ויש מי שממן את קידום הרעיון וסימונו.

יש עוד כמה שבילים שאנשים מקדמים בימים אלה בארצנו הקטנה, חלקם אף ארוכים מאוד. זוכרים את היזמה הממשלתית על שביל שעובר בכל

האתרים ההסטוריים של ישראל? אפילו עשו ישיבה חגיגית של הממשלה בתל חי, ושם הכריזו על השביל.... 

 

נשלח במקור על ידי: הלך עבור להודעה מצוטטת

....ואני לא זקוק לדבר זולת ההנאה לה זכיתי בשטח.... 

עם זה אני מזדהה מאוד. את הדבר החשוב כבר השגת. גם לי יש רעיון לשביל אך

די ברור לי שמעטים מאוד ברשויות, אם בכלל, יתמכו בו. למעשה אני מצפה גם להתנגדות 

לרעיון מצד גורמים בשטח. לכן החלטתי שהדבר החשוב הוא ללכת ולהנות. אם יצא מזה שביל

חדש זה בונוס... 

 

 

 

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
זמי1  
#11 נשלח : יום שני 18 ינואר 2016 15:52:56(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,603
ישראל

קיבל תודה: 100 פעמים ב 72 הודעות
ליענקלה- מרים אליך להנחתה.
אתה, עם כל הניסיון העשיר שלך בהוצאת מדריך שביל ישראל, ממך אני מבקש ומצפה שתתחיל לחשוב על הוצאת מדריכים כאלו מחולקים לפי אזורים בארץ ולבנות לבדך או עם עזרת אחרים שבילים "מורכבים" כמו מים לים, מדבר יהודה הנ"ל, וכל שביל "מורכב" , המהווה חיבור שבילים מוכרזים, ותוציא מדריך כדוגמת שביל ישראל.
השוק פרוץ ומחכה לך...
יענקל'ה סער  
#12 נשלח : יום שני 18 ינואר 2016 16:16:40(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

אתה מתפרץ לדלת פתוחה.יש כבר מדריך שבילים ארוכים. כלולים בו: שביל עמק המעיינות,

שביל הגולן, מים לים (צפוני) דרך הבשורה, שביל ירושלים, שביל באר שבע ושביל רמות מנשה.

יש עוד כמה מסלולים בתכנית: ים לים דרומי (חוף זיקים לים המלח) ומצדה תהיה נקודת הסיום שלו.

שביל יזרעאל גם הוא בהתהוות, שביל הר הנגב, שביל מדבר יהודה, שביל חוף הכרמל ועוד.

נכון שאני אוהב לטייל וגם אוהב את תהליך הכתיבה, שהוא כמו חזרה על הטיול עצמו, אך אני

לא יכול להקדיש זמן ולהוציא כסף על מסלולים בשלב הרעיון. דבר ראשון צריך שביל ואם יהיה

שביל יהיה מדריך, אי"ה...

נערך ע"י מנהל יום רביעי 14 דצמבר 2016 18:39:52(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
הלך  
#13 נשלח : יום שלישי 19 ינואר 2016 07:40:10(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
1. יענקלה, לבקשתך - כתבתי זאת גם בהודעה הפותחת - עופר הוא אחד משלושת החברים הטובים המסייעים לקידום הרעיון. אנקוב בשמות האחרים רק אם הם יחליטו לאשר זאת. שלושתם התברכו באהבה עזה לטבע, בתשוקה ללכת במרחביו, ואני מודה להם מאד על תמיכתם ועזרתם הרבה.

2. אני לא יודע מה יקרה קודם, אם בכלל - שביל ישראל יוסט למדבר יהודה, או שיסומן שביל ארוך אחר המחבר מים סוף לים המלח. דבר אחד ברור לי, אם אנחנו רוצים להביא לכאן הלכים, אנחנו חייבים להציע להם את המיטב.

3. גם במרחבי הארץ האחרים, שביל ישראל רחוק מאד מהתוואי המטבי. לו מסמני השביל היו טורחים לשאול קודם "מדוע" ורק אחר כך "איך", הם היו מגיעים לפיתרונות טובים בהרבה (אנחנו הגענו, הדברים יוצגו בבוא העת).

4. יענקלה - האם כוונתך לשביל סובב הרמון?
יענקל'ה סער  
#14 נשלח : יום שלישי 19 ינואר 2016 12:56:09(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

נשלח במקור על ידי: הלך עבור להודעה מצוטטת
1. יענקלה, לבקשתך - כתבתי זאת גם בהודעה הפותחת - עופר הוא אחד משלושת החברים הטובים המסייעים לקידום הרעיון. אנקוב בשמות האחרים רק אם הם יחליטו לאשר זאת. שלושתם התברכו באהבה עזה לטבע, בתשוקה ללכת במרחביו, ואני מודה להם מאד על תמיכתם ועזרתם הרבה.

אני מבין שעופר הוא ראש כח המשימה הסודי ולכן פרסמת את שמו. נמתין בסבלנות עד אשר האחרים יסיימו את משימתם החשאית...

 

2. אני לא יודע מה יקרה קודם, אם בכלל - שביל ישראל יוסט למדבר יהודה, או שיסומן שביל ארוך אחר המחבר מים סוף לים המלח. דבר אחד ברור לי, אם אנחנו רוצים להביא לכאן הלכים, אנחנו חייבים להציע להם את המיטב.

יש לא מעט תמימות בגישה של כח עופר את הלך [כעא"ה]. הסיבות בגללן לא מגיעים מספיק מטיילים מחו"ל הן ברורות ואין להן שום קשר לתוואי: 

א. אין שיווק, ולא היה כזה עד היום. הפעילויות שנעשו עד היום איך לומר: עלובות. ולמרות חוסר שיווק יש תיירים מחו"ל. ומי שרוצה לקחת קרדיט על כך יבורך. 

ב. המצב הבטחוני רע וזה לא מצב מיוחד לסיני או ארצות מדבריות אחרות. המצב הבטחוני בישראל קטסטרופה! אין סיבה לטמון את הראש בחול. אין דרך לשכנע תייר בחו"ל שהטילים

מעזה לא מגיעים לערד (אבל הם כבר כמעט מגיעים) או שסכינאים לא מסתובבים במדבר אם יש גנבים יש או יהיו סכניאים. אבל טילים מסיני יכולים להגיע לכל מקום.

ג. אין תשתיות ראויות למטיילים מחו"ל. עם זאת יש 300 מלאכי שביל ועוד כ-100 מקומות לינה זולים מאוד ולא ניתן להמעיט בערכם.

 

3. גם במרחבי הארץ האחרים, שביל ישראל רחוק מאד מהתוואי המטבי. לו מסמני השביל היו טורחים לשאול קודם "מדוע" ורק אחר כך "איך", הם היו מגיעים לפיתרונות טובים בהרבה (אנחנו הגענו, הדברים יוצגו בבוא העת).

נשמע שאתם מזלזלים בעבודה של קרוב ל-30 שנה. מהיום שהרעיון עלה (1985) ועד שהשביל נחנך (1994) עברו קרוב ל 10 שנים. נראה לכם שלא הוקדשה מחשבה מספקת ולא נשאלו שאלות של: מדוע למה וכמה אלא הלכו וסימנו?

אני מכיר היטב את מי שאחראי לתוואי העיקרי כפי שהוא נראה היום והוא עבד עליו עד לפני עשר שנים. האמינו לי שאין דייקן וקפדן ממנו ככל שזה קשור לתוואי המיטבי בהתחשב

בכל האילוצים שהיו קיימים בזמנו. התוואי הוא לא עבודה של איש אחד אלא אנשים רבים כולל אנשים בשטח. דוגמה: יש רצון במועצה במטולה שיעבירו את התוואי בצפון ליד היישוב.

 

4. יענקלה - האם כוונתך לשביל סובב הרמון?

לרגע חשבתי שאתה שואל על שביל סובב חרמון  ... הסיכוי למימוש הרעיון שלי נמוך מאוד אז חבל לדבר על זה. אני עושה זאת רק בשביל הכיף שלי.

 

וריאנטים זה בסדר כמו ב TMB שינוי תוואי קיים בצורה משמעותית זה לא טוב. הרט"ג נרתמו להקמת נקודות מים בנגב ומגיע כעא"ה וטוען בתפוצת נאט"ו:

"התוואי לא טוב / לא מטבי". אתם מבינים שאתם יכולים לגרום לעצירת הפרויקט של נקודות המים, לשימחתם של המטמינים בשכר, ולצערם הרב

של כל המטיילים ברצף. כתבתי לך בה"פ שאני מוכן להרים את הכפפה של וריאנט כזה או אחר לשביל ישראל.

 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
הלך  
#15 נשלח : יום שלישי 19 ינואר 2016 16:15:40(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

יענקלה, יכולת לאתגר אותי, ולבקש שאנמק את הביקורת שלי אודות הבחירה בתוואי הנוכחי של שביל ישראל. אולי אני טועה בעובדות העומדות לרשותי? אולי אני טועה בפרשנות לאותן עובדות? אני מבטיח לך שהייתי מודה בכל טעות ובכל פרשנות שגויה, ובשמחה. כן, בשמחה - שמחה על כך שלמדתי משהו חדש.

בחרת בדרך אחרת. אם הלעג מחזק אותך או משעשע אותך, אני מקבל אותו בהבנה. הייתי מעדיף שתפנה אותו כלפיי, שכן אני העומד מאחרי כל הרעיון הזה. הרגש חופשי, זה בסדר, אני באמת לא נפגע.

לא נראה לי שהתנאים בשלים כרגע לדיון ענייני, לכן אעצור כאן. מבחינתי אתה יכול לראות בכך ניצחון.
רק שאלה קטנה: אולי בכל זאת החמצת סיכוי - ולו סיכוי זעיר - ללמוד משהו חדש?

יענקל'ה סער  
#16 נשלח : יום שלישי 19 ינואר 2016 16:46:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

אין שום לעג. אם קבלת זאת כך קבל התנצלות פומבית. הדברים נאמרו בהומור וכך אתה צריך לקבלם.

 

יש תרעומת על כך שנראה לי שאין לך(?) כבוד לאדם שאני מכיר, מעריך ומוקיר. אדם משכמו ומעלה ככל שזה קשור לטיולים בארץ,

מכיר את כל שבילי הארץ כמו את כף ידו, הוביל את התוואי של השביל עד לפני 10 שנים. גם היום הוא ממשיך לתרום. האיש דואג

וגם עושה להבאת תיירים מחו"ל לשביל מזה שנים רבות. האיש לקח את שר התיירות הקודם, מיסאז'ניקוב לטיול רגלי של 3 ימים בשביל והשר

לשעבר היבטיח לקדם. אז התברר שהשר ההוא לא עשה דבר ככל שזה קשור לקידום השביל בחו"ל.

 

כאשר אתה כותב שלא היתה מחשבה תחילה על למה וכמה תן דעתך שיש אנשים שרואים זאת וקוראים, כולל כאלה שאתה זקוק לתמיכה שלהם

על מנת לעשות שינויים. הסיבות לכך שאין מספיק תיירים, ועל המספרים אין מחלוקת בפורום, הוא לא התוואי שלו.

אין תייר אחד מחו"ל שיודע שיש נחלים יפים יותר מנחל כנפן או נחל קינה או כל קטע אחר בשביל. אך הם מגיעים במספרים גדלים למרות

חוסק שיווק, מצב ביטחוני ותשתיות שראויות לשיפור.

אנשים כותבים שחוו חווית חיים, ומוכנים לחזור עליה בכל רגע. אתה פוגש פה ושם תייר מחו"ל על השביל אני מדבר עם רבים אשר הלכו את השביל ושומע

מהם מה הם חושבים. יש עיתונאי מפינלנד שמביא כל שנה קבוצה של כמה עשרות לטייל בשביל. פגשתי אותם והם נפעמים. תייר מגרמניה החליט שהוא רוצה

להביא קבוצות לכאן. יש שני אתרים בגרמניה שניים או שלושה אתרים באנגלית, מטיילים בחו"ל הוציאו לאור ספרים על המסע שלהם בשביל שלנו.

זה לא קרה בגלל שהתוואי לא מיטבי, אלא בדיוק ההיפך: החוויה שהשביל מספק הינה ייחודית ונפלאה.  

 

אם יש לך רצון לקדם שביל מדבר תבורך ותהנה כי זה הדבר העקרי, ההנאה. אבל לכתוב דברים שמשמעותם לא חשבו לפני שסימנו אינו ראוי.

אם אתה באמת רוצה להביא עוד תיירים מחו"ל, כי זו השאיפה המשותפת של כולנו, אז תעזור לקדם את השביל בחו"ל במקום לחפש תוואי אחר.

וריאנטים כדוגמת ה TMB זה בסדר גמור.  חוזר לעבוד על מהדורה 3 של המדריך באנגלית.

 

נ.ב.

 

אתה מכיר אותי רק מפורום. אם תרצה  לדעת כמה עלה לי עד היום התענוג להביא תיירים לשביל שלנו תשאל ואספר לך בה"פ.

אומר לך כך: אני לא מכיר אדם אחד בישראל שהשקיע כל כך הרבה כסף פרטי על מנת להביא תיירים מחו"ל לשביל ישראל.

לפני שאתה מזלזל ברמת התכנון של אנשים יקרים ומנוסים מאוד, או משתמש במילה "ניצחון" בצורה לא ראויה, תכיר בבקשה את

העובדות. הניצחון שלי יהיה כאשר מספר התיירים מחו"ל יגדל, יכפיל את עצמו, ישלש ומעבר לכך. אם אתה יכול לגרום שזה יקרה תבורך.

נערך ע"י משתמש יום שלישי 26 ינואר 2016 09:57:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#17 נשלח : יום שלישי 19 ינואר 2016 18:21:08(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

עוד אתה מתכנן איך לשנות את התוואי של השביל ואני מקבל כעת מייל מגרמניה על אנשים שמהללים את שביל ישראל ואת

החוויה שהם חוו, ורוצים לחזור לכאן שוב.  האיש הזה עושה יותר למען הבאת תיירים לשביל שלנו מאשר משרד התיירות,

האחראים לסימון השביל, וכל מי שחושב איך להביא תיירים מחו"ל לישראל. צריך לעשות ולא לחפש סיבות מדומות למה אין

תיירים. יש תיירים ומספרם יגדל למרות התוואי "שאינו מטבי" לטעמך. 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אמנון לנגי  
#18 נשלח : יום רביעי 20 ינואר 2016 10:27:41(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,499
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 809 פעמים
קיבל תודה: 717 פעמים ב 526 הודעות

גיורא... האם אתה יכול להעלות את התוואי על מפה?

יענקלה... שביל ישראל מחמיץ כמה אטרקציות מרכזיות באופן שאין לו הסבר.
את מצדה וים המלח כבר הזכרתי וכאן יכול לבוא הסבר בטחוני אבל ניקח למשל את התוואי באזור מכתש רמון. השביל הולך על ציר הנפט באופן חסר השראה לחלוטין. יכול היה לרדת במעלה הנחש הצמא, לעלות במעלה שרב, להיכנס לנחל חווה דרך הסדקים ולעבור בעין חווה. יש לזה הרבה יתרונות. גם המים הקבועים בעין שרב ובעין חווה. גם מנהרות הנפט וגם יופי גדול פי כמה מהמסלול הקיים והכי חשוב - בלי צורך לפרוץ מטר אחד של שביל. הלאה... השביל הולך למצפה רמון על השפה הצפונית של מכתש רמון. זה בסדר גמור. מדוע השביל בירידה ממצפה רמון למכתש לא עובר בחניון בארות? גם נקודת מים וגם נקודת האכלה. אחר כך, מדוע השביל לא עולה להר ארדון ומשם דרומה לגבעת חרוט לפני שמטפס לכרבולת חררים? שוב, הכל על בסיס שבילים קיימים ואי אפשר להתעלם מיופי התצפית מפסגת הר ארדון. עם כל הכבוד למתכנני השביל והמוציאים לפועל, לא ברור מדוע לא עושים הערכת מצב ואוספים את כל ההערות שהצטברו במשך השנים ואז משפרים את גרסת השביל הקיים וגם מוסיפים לו שבילי צד אופציונליים כמו סובב ירושליים או שביל טבעתי ערד-מצדה-ים המלח-עין בוקק-ערד. ביקורת בונה אף פעם לא מזיקה.  

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 20/01/2016(UTC)
יענקל'ה סער  
#19 נשלח : יום רביעי 20 ינואר 2016 11:39:17(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,616
גבר
ישראל

תודות: 272 פעמים
קיבל תודה: 539 פעמים ב 374 הודעות

הלך: סעיף 9ב' שלך עקשן מדי ומתעלם מהמציאות. אני מסכים שהתוואי אינו מטבי.

יש סיכוי להעביר את השביל לאזור מדבר יהודה ולעבור למרגלות המצדה. צריך לפעול בתבונה.

מלחמות יהודים פוגעות כל הזמן גם בשביל ואיני מתכוון ליהודים שכאן.

דוגמה מימים אלה: יש בקשה/דרישה להזיז את סיום השביל באילת ולהזיז אותו מנחל גשרון. הבקשה לא מהצבא.

לא מבין מה הסיפור שם, אבל זה חלק מהמלחמות. כפי שאני מכיר את הגופים הפועלים ימיו של השביל בנחל גישרון קצובים. 

 

כל ההצעות שכאן טובות אבל צריך לחשוב גם על לוגיסטיקה. לזגזג למעלה נחש צמא ולעלות חזרה בנחל חווה יוצר

בעיה לוגיסטית נוספת, בוודאי לתיירים מחו"ל. ממדרשת בן גוריון למצפה רמון זה יומיים לא קצרים ולא קלים למטייל

ממוצע, זו תוספת של עוד יום.

חניון בארות: התוואי בחציית המכתש יפה ומתגמל מאוד. אין שום בעיה לסטות לחניון בארות להצטיידות בחניון בארות.

המידע נמצא אצל כל המטיילים. אפש להציע טיולי צד או וריאנטים אבל לשנות מן היסוד תוואי של 1000 ק"מ זה לא סביר.

סובב ירושלים בצידו המזרחי ריק גם מישראלים. אף אחד לא רוצה לללכת בסילוואן ובשכונות המזרחיות, למרות שחצי עם

ישראל ואישתו מכירים אותו. תיירים מחו"ל לא ילכו שם. 

ככל שזה קשור לתיירות נכנסת העניין ברור: השם שביל ישראל, הנגב וגם מקומות קדושים מביאים אותם לכאן, ולא חשוב

היכן במדבר השביל עובר. שינויים משמעותיים בתוואי יתקלו בהתנגדות לא פשוטה. אם רוצים להביא כמה שיותר תיירים מותג

מתחרה מפספס את המטרה בגדול.

 

הצעתי: מדבר יהודה ומצדה תחילה וללא זגזוגים מטורפים שינסו לכלול את כל הנחלים צריך גם הגיון של הליכה. גיורא תעלה בבקשה הצעה

סבירה למסלול חלופי במדבר יהודה. אברר אם אפשר להעביר זאת בזמן סביר. אוכל להביא מידע נוסף ממי שמצוי בעניין ומכיר את כל השטיקים

והטריקים. אם זה יצליח אפשר להמשיך הלאה. חבל שתגלו בדרך הקשה מה שאחרים יודעים מזמן.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
הלך  
#20 נשלח : יום רביעי 20 ינואר 2016 12:13:22(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות

אמנון,

תוואי השביל, מעט פחות מעודכן וללא כל הוריאנטים, נמצא על מפה מעין זו:
http://israelhiking.osm.org.il/#/13/31.7730/35.1200


אני מקווה שאצליח להעלות אותו - אם אתה זוכר,  סייעת לי בזמנו, בנדיבותך, להעלות מפה מסוג זה לפורום בעבר (באזור המירון).
ייתכן ואזדקק לעזרה, גם הפעם.

תמצא לדעתי דמיון רב בין התוואי בו בחרנו לבין הצעותיך לעיל. 

 

 

נערך ע"י מנהל יום רביעי 20 ינואר 2016 20:44:06(UTC)  | סיבה: לא צויינה

משתמשים הצופים בדיון זה
5 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.