Noga B
#1 נשלח : יום ראשון 31 ינואר 2016 16:35:15(UTC)

דירוג: שביליסט מתחיל

הצטרף: 31/01/2016(UTC)
אישה

שלום לכולם ולכולן!

אנחנו נוסעים בקיץ ל3.5 שבועות בנורבגיה, מתוכם הרוב מתגלגל עם רכב שכור ומסלולים חד יומיים באזור הפיורדים, כשחלק מהטיול אנחנו רוצים להקדיש לטרק קצר(צר) של יומיים ביוטנהיימן. משפחה עם שלושה (בת 17.5 -אנוכי -שמתכננת את כל הטיולים וקוראת סמויה פה די הרבה, בן 13.5 ובן 9.5), טרק אמיתי ראשון בהרכב הזה (מלבד שביל הגולן בקיץ שעבר והמון טיולים חד יומיים בארץ ואירופה).

אנחנו די סגורים על מסלול - יום אחד ללכת מGJENDESHEIM לMEMURUBU וביום השני מMEMURUBU לGJENDEBU. חשבנו בהתחלה על עוד יום-יומיים של הליכה, אבל אני מעדיפה להתמקד בשניים כדי לא להקשות מידי על הקטן (יהיה בן כמעט 10) וכי אנחנו רוצים ללכת רק בין בקתות שבוודאות יש מהן "יציאת מילוט" - דרך לחתוך חזרה לאוסלו בתחבורה ציבורית במקרה חירום כלשהו.

אז...כמה שאלות:

- מפות סימון שבילים: היכן משיגים- מראש בהזמנה מהאינטרנט/בDNT/בבקתה הראשונה/אפשר להסתמך על מפה סכמתית יותר (לא יורדים משבילים מסודרים)?

- ביום הראשון התכנון הוא ללכת את הBESSEGGEN המפורסם. אנחנו נוטים ללכת בכיוון הקשה יותר - מGENDESHEIM לMEMURUBU אבל הבנתי שהדעות חלוקות ואשמח לשמוע ממי שהלך שם מה דעתו. (לא נלך עם הרבה משקל כי ישנים בבקתות ואוכלים בבקתות ובאופן כללי מעדיפים לטייל עם כמה שפחות ציוד, ואין בעיה של כושר/יכולת הליכה)

- איך מגיעים לGJENDESHEIM בתחבורה ציבורית? הבנתי שיש קו אוטובוס אך לא מצאנו עליו מידע/מקום להזמין ממנו כרטיסים

- וקושיה אחרונה: אין לנו טעם לקחת את כל הציוד לכל הטיול לטרק ולכן הייתי רוצה להשאיר אותו בשמירת חפצים באוסלו. מישהו מכיר/ניסה משהו כזה ויכול להמליץ?

וכמובן אם יש דגשים, טיפים , הערות וכו'- אשמח לשמוע גם כן:)

shaharellert
#2 נשלח : יום שני 01 פברואר 2016 07:05:18(UTC)

הצטרף: 03/05/2011(UTC)

היי נוגה (?)

1.מפות סימון שבילים- אנו מצאנו את המפות של ut.no מצוינות- הן לתכנון והן לביצוע. מפאת מחירן היקר של המפות הטופוגרפיות בנורבגיה הדפסנו את המקטעים הרלוונטיים לנו והשתמשנו בהם. בסה"כ החוויה שלנו מאיכות סימון השבילים בשטח הייתה חיובית וכמעט ולא נדרשנו לסוגיות ניווט (בטח שלא ביוטנהיימן).

2. ההליכה ממזרח למערב על רכס הבסגן לא קשה במיוחד, צריך לקחת בחשבון שהיא חשופה מאוד לרוחות ובמזג אוויר סוער הייתי שוקל היטב את היציאה. לדעתי זו האופציה המועדפת היות והעלייה בשרשראות מכיוון ממורובו מאוד לא סימפטית- הירידה לטעמי פחות מסובכת. מבחינת הנוף אני לא חושב שיש הבדל גדול.

3. לגבי אוטובוסים - נדמה לי שנסענו עם nor-way. יש מסלולים שמוצגים רק בקיץ אז יתכן ולא תמצאי את מבוקשך בשלב זה. בכל מקרה כדאי לנסות גם את rom2rio.

כמה דברים נוספים:
1. יוטנהיימן מדהימה. הייתי ממליץ לשלב במהלך שהייתכם בנורבגיה גם את ברהיימן (לכדי טרק יותר ארוך או נפרד) אם כי למיטב זכרוני השבילים שם מאתגרים יותר ויש לבחון אותם בהתאם ליכולת הצעיר שביניכם.

2. אתר מעולה להתעדכנות בדבר מזג האוויר הינו yr.no

נורבגיה יפהפייה, תעשו חיים !

dori
#3 נשלח : יום שלישי 02 פברואר 2016 22:48:05(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 10/10/2011(UTC)

1. אחלה של בחירה למסלול של יומיים להרכב שאתם יוצאים! כולכם תהנו ממנו..

2. אין צורך לקנות מפות טופוגרפיות למסלול הזה, יש מפות מספיק טובות באינטנרט, והמסלול שבחרתם הוא מאוד ברור ואין איפה להתבלבל.. (פשוט הולכים לאורך האגם..) בכל מקרה תקחו את המפת קוד מהסניף של DNT באוסלו ואם אתם רוצים אתם גם יכולים לצלם בפלאפון את המפה שתלויה בבקתה הראשונה..

3.אנחנו הלכנו בכיוון שאתם מתכננים, לדעתי לא צריכה להיות לכם בעיה.. למרות שהרוב הגדול של המטיילים בוחרים ללכת מהצד השני..כמובן שאם המזג אוויר לא משהו (רוחות חזקות/ גשם) בתור הורה לא הייתי עושה את היום הראשון כי המקטע של הסכין של הבסגן יכול להיות חלק ומסוכן

4. לא יודע איזה אוטובוס מגיע לשם אבל אני בטוח שאם ביום שאתם נוחתים תלכו לתחנה המרכזית באוסלו ותבררו אז תוכלו להשיג כרטיסים בלי בעיה..

5.בקשר להשארת ציוד, אנחנו השארנו ציוד בהוסטל שישנו בו וחזרנו אליו בסיום הטרק, אני מאמין שאתם תשנו במלון וגם שם לא תהיה בעיה לשים את הציוד בחדר שמירת ציוד של המלון (אולי בתמורה לתשלום סמלי אבל לא יותר מזה..)

Noga B
#4 נשלח : יום רביעי 03 פברואר 2016 16:00:18(UTC)

דירוג: שביליסט מתחיל

הצטרף: 31/01/2016(UTC)
אישה

היי,

תודה רבה לשניכם!

אם ככה אני מבינה שאין סיבה להיות בלחץ כרגע מהאוטובוסים, ונוותר על לקנות מפות טופוגרפיות. עם כיוון המסלול נחכה כנראה למזג האוויר, לא ידעתי לגבי הקושי בעלייה מממורובו ככה שננסה כן ללכת בכיוון המתוכנן.

שוב תודה! תמונות ודיווח בהמשך...

עופר999
#5 נשלח : יום חמישי 04 פברואר 2016 10:25:28(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

הצטרף: 26/02/2013(UTC)

עשיתי בסגן מGENDESHEIM ...לא היה קל...הדרך הייתה צרה...תהום בצדדים...
למרות שראיתי שמשפחות עשו מסלול זה
amirh
#6 נשלח : יום חמישי 28 אפריל 2016 14:38:32(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 05/07/2015(UTC)

היי נוגה, מקווה שלא מאוחר מדי לענות לך...
בקיץ האחרון טיילתי איפה שאתם מתכננים לטייל, אז ככה-
אוטובוסים יוצאים כל יום מאוסלו ומגיעים עד יידנסהיים, שווה לבדוק לגבי הנחות שונות (קנייה מראש, צעירים, ילדים וכו')

מיידנסהיים לממרובו- מסלול ממש יפה, החצי הראשון בעיקר עלייה אבל לא קשה מדי, הירידה לאורך הבסגן היא מאוד יפה, צריכים להיות זהירים ולקחת את הזמן אבל ראיתי לא מעט ילדים באותו היום שהצליחו לעשות את זה.
בעיני דווקא היום השני הוא יותר מאתגר וכדאי לשקול אם לעשות אותו עם ילד קטן, לקראת ההגעה ליינדבו מממרובו יש ירידה מאוד תלולה (סביב ה500 מ' גובה די בדוך), עם כל מיני פכפוכי נחלים שהופכים אותה גם לחלקלקה ויש צורך להשתמש לא מעט בחבלים לאורכה (ולמען האמת הנופים לא יהיו שונים באופן דרמטי מהיום הראשון, למרות שכאמור הם מדהימים). יכול להיות שאפשר לנסות ללכת בדרך אחרת ללא הירידה הזו אבל כדאי לבדוק בכמה זמן היא מאריכה את המסלול.

עקב כך הייתי מציע לך לשקול אופציה נוספת- לוותר על שינה בממרובו ולחזור באותו היום עם הסירה ליידנסהיים, לישון שם ולעשות מסלול נוסף בקרבת הבקתה הזו.

טיפ נוסף- אם בכל זאת החלטתם שאתם מעוניינים לישון בממרובו יש אופציה לשלוח את התיק עם הדברים שלכם על הסירה והוא יגיע בערב לבקתה, העלות היא לא גבוהה ומאפשרת לכם נוחות גם בזמן הטיול וגם לאחריו. אני השתמשתי בשירות הזה גם בהליכה מיידנסהיים לממרובו וגם בהליכה מממרובו ליינדבו.