הי,
חזרנו עכשיו מהמסלול המקסים ולהלן נקודות שלא מצאנו כמעט התייחסות אליהן בפורום אז חשבנו לנכון לשתף:
ראשית- לא חייבים ואפילו רצוי שלא להיצמד בקנאות לתכנית המומלצת של סיסרון. הספר חובה-כדי שתוכלו לתמרן. תכנית ההליכה הר"מ (מפורסמת בפוסט של עודד עם שינוי קל שלנו)היא לדעתינו העדיפה. היא כוללת את הוריאנטים כי כיום נראה שרוב המטילים הולכים בוריאנטים ולא בשביל המסורתי ( כמובן בתנאי שמזג האויר מאפשר זאת) ומאפשרת להתרחק מהאכסניות העמוסות.
אנחנו לא אהבנו את האכסניות (ושתינו מטיילות מנוסות חובבות דורמיטורי,לא זו הבעיה) ובדיעבד עדיפה אכסניה דלה שתגן מהקור מאכסניה יקרה ולא משתלמת (פירוט בהמשך) מי שמסוגל לסחוב ציוד על הגב, אשריו. יותר כייף להיות בלתי תלוי אבל לנו המשקל מוריד מהכייף...
תכנית הליכה בחלוקה ל 11 ימים שכוללת את כל הוריאנטים הגבוהים (רק לבעלי כושר מעולה/כושר סביר עם כוח סיבולת עם ציוד קל ומקלות!!!!!!!)
יום 1 - Les Houches - Chalets de Miage (הוריאנט הגבוה דרך Col De Tricot)
יום 2 - Chalets de Miage - Refuge La Balme (הוריאנט הגבוה דרך Refuge de Tré la Tête)
יום 3 - Refuge La Balme - Refuge Robert Blanc (הוריאנט הגבוה דרך Col des Fours)
יום 4 - Refuge Robert Blanc - Courmayeur (הוריאנט הגבוה דרך Rifugio Maison Vieille)
יום 5-מנוחה בקורמאיור
יום 6 - Courmayeur - Chalet Val Ferret (הוריאנט הגבוה דרך Col Sapin)
יום 7 - Chalet Val Ferret - La Fouly (הוריאנט הגבוה דרך Petit Col Ferret)
יום 8**- נסיעה מLA FOULY ל-CHAMPEZ ( עוד יום מנוחה בפועל)
יום 9 - Champex - les grandes/col de balme הוריאנט הגבוה דרך Fenêtre d'Arpette) לצערנו הקרחון כבר מצומק
יום 10 - Col de balme - lac blanc (הוריאנט הגבוה )
יום 11 - lac blanc-les houches (הוריאנט הגבוה דרך Refuge Lac Blanc)
כמובן שאפשר לעשות עוד הרבה וריאציות כשהספר איתכם. אני חושבת שגם מפה מאוד עוזרת-היא לא נחוצה להישרדות אבל היא עוזרת לראות את התמונה הכוללת.
אנחנו ממליצות על מנוחה בקורמאיור, כייף ליהנות מהעיירות בדרך והמנוחה טובה לגוף כי הטרק לא קל-עשיתי אינספור טרקים (אנדים,הימלאיה,אירופה)אבל כמות העליות וירידות של 1000 מטר ביום, לפחות, לא זכורה לי מהרבה טרקים נוספים.
האכסניות: באיטליה ושוויץ חושבים כנראה שדורמיטורי פירושו לישון אחד ליד השני כפשוטו. אם תרצו מיטות קומותיים נפרדות (כלומר מחיצה ביניכם לבין האנשים הנוספים הישנים אתכם) תבקשו במיוחד כי ברוב המקומות יש, תתפללו שיהיו ותשלמו לעיתים תשלום נוסף. בבונאטי נהנתי באמצע הלילה מרגל בפנים מהסינית החביבה שישנה לידי. באליזבטה התמזל מזלנו לזכות במיטות קומותיים כי הדורמיטורי פשוט מחפירים. אם היו גובים עליהם מחיר סביר לא הייתי פוצה פה כי בכל זאת, באתי לטרק ולא למלון חמישה כוכבים אבל במחירים האלו אני חושבת שמדובר בעלות מול תועלת הנמוכות שידעתי בטיולי.
בהקשר לאוכל שחלק מהבקתות מחייבות לאכול בהן: זה לא מתאים לכולם ולא לכל יום אבל לדעתנו עדיפה לינה בלבד במרבית מהמקומות. ציפינו לחוויה קולינרית והתאכזבנו מאוד. בהרבה מקומות הייתי מעדיפה לקנות ארוחת ערב בנפרד. אמנם ארוחת ערב בת מנה אחת ולא שלוש, אבל מנסיוננו העגום עדיפה מנה אחת טעימה ומיוחדת משלוש מנות בינוניות (חבר מוסר שבbonnhome האוכל מעולה-שם לצערי לא היינו).
לשמחתינו רכשנו בקורמאיור לחמים וגבינות משובחים ובמעט משקל אכלנו מעולה. מי שיביא בנזיניה וסיר קטן מהדור החדש קל המשקל יהנה מחירות עוד יותר גדולה של ארוחה חמה (מנות חמות וכו). את הקולינריה עדיף לדעתנו להשאיר לעיירות ולשאמוני היפהפיה (שתודות לאמנון לקחנו בה את הלילה לפני היציאה לטרק. אכסניית le chamoniard volant מציעה מיטות קומותיים במחיר סביר ויש עוד הרבה אפשרויות לינה כמובן).נכון שאת חבריכם למסלול בעיקר פוגשים בארוחות, כך שאם לא יושבים לאכול יחד צריכים להיות יותר יצירתיים בדרכי היכרות במהלך המסלול.
**ההליכה מLA FOULY לשמפה כוללת אספלט בין עיירות (חביבות בקושי, אבל יכול להיות שאני אומרת את זה אחרי העיירות המופלאות שפגשתי בקמינו בספרד, בקמינו בצרפת ובסקוטלנד) ויער שממצה את עצמו, לדעתנו כמובן ,תוך 10 דקות. בדיעבד היינו לוקחות אוטובוס ישירות לשמפה, או לכל המאוחר אחרי ISSERT, ונותנות לגוף יום מנוחה נוסף בשמפה.
וחוץ מזה-טרק יפהפה (ניסיתי לספור כמה סוגי פרחים ראיתי והפסקתי אחרי שלושה ימים...מדהים), עובר בשלוש מדינות/תרבויות דומות ושונות, עם בונוס של קולינריה צרפתית וגלידה איטלקית והר מופלא...תיהנו...
נערך ע"י משתמש שבת 06 אוגוסט 2016 17:01:00(UTC)
| סיבה: לא צויינה